RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Short Course Finland - 21.03.17 - klo: 09.50

Otsikko: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot
Kirjoitti: Short Course Finland - 21.03.17 - klo: 09.50
SC Summer Cup 2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2017 I Ulvila 13.5
SC Summer Cup 2017 II Jyväskylä 10.6
SC Summer Cup 2017 III Turku 8.7
SC Summer Cup 2017 IV Nokia 5.8
SC Summer Cup 2017 V Vantaa 26.8

Sarjan yhteyshenkilöt:
Martti Myllyntaus (mamyllyn)
Miro Simonen (MirosHima)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland (https://www.facebook.com/SCFinland)

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Expert Open Short Course Truck 2 WD

Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams

Expert Open Short Course Truck 4x4

Item Limit Specification (* measured axle center)
Wheel base* Minimum 320mm (12.59 in) Maximum 335mm (13.19 in)
Overall Length Minimum 511mm (20.10 in) Maximum 568mm (22.36 in)
Overall Width* Minimum 273mm (10.75 in) Maximum 296mm (11.65 in)
Weight (Ready to Race) Minimum 2505 gr (88 oz)
Vehicle Height Overall Minimum 199mm (7.835 in)
Wheel bead Inner Maximum 76.20mm (3.0 in)
Diameter Outer Maximum 55.88mm (2.2 in)
Wheel bead width Maximum 39.37mm (1.55 in)
Wheel width Maximum 41.9mm (1.65 in)
Tires Diameter mounted Minimum 99mm (3.90 in)
Tire width mounted Maximum 46.99mm (1.85 in)

Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella.
Kemiallinen tai mekaaninen käsittely ei ole sallittua.

Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4WD rengas:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/ (https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/)

2WD rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/ (https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/)

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ (http://www.autourheilu.fi/saannot/) -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:

Eräharjoitukset 2 kertaa
Alkuerät:
3x5min AE ajetaan pisteistä laskenta 2/3
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka  tai 25 eur molemmat luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:


Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

SC4-10   
1   Ravantti Jani
2   Maula Mikko
3   Ylinen Mikko
4   Myllyntaus Martti
5   Suokas Sami
6   Nuotio Juuso
7   Pähn Janek
8   Maula Janne
9   Lampinen Mikko
10   Pakkala Kimmo
11   Suuripää Tommi
12   Toivonen Jari
13   Hyppönen Ville
14   Viholainen Juuso
15   Liljeqvist Tony
16   Kuuse Meeme
17   Mäkinen Juha
18   Viholainen Ville
19   Roine Petri
20   Palonen Olli
21   
22   Huusko Taneli
23   Lehtojärvi Jethro
24   Turtiainen Antti
25   Mäkelä Mikko
26   Vilkman Aleksi
27   Vanninen Jarno
28   Rajala Mikael
29   Erkkilä Vesa
30   Suontausta Heikki
31   Haug Risto
32   Ruuskanen Jukka
33   Kolehmainen Tatu
34   Simonen Miro
35   Rinne Jussi
36   Janne Sundberg
37   Pohjankukko Jermu
38   Koro Aapo
39   Järvelin Mikko 
40   Tuomainen Petri
41   Korvenpää Junnu
42   Korvenpää Janne
43   Heikkilä Mikko
44   Viitaniemi Antti
45   Susimaa Jari
   
   
SC2-10   
1   Tuomainen Petri
2   Hattunen Juho
3   Elfström Kim
4   Jokela Santeri
5   Rinne Jussi
6   Simonen Miro
7   Teittinen Ilkka
8   Ljungqvist Albin
9   Koro Aapo
10   Ljungqvist Johan
11   Nepponen Mikko
12   Kaukovirta Aki
13   Kuuse Meeme
14   Jokinen Timo
15   Viholainen Juuso
16   Liljeberg Mathias
17   Puttonen Aki
18   Rajala Mikael
19   Jalonen Jukka
20   Viitaniemi Artti
21   Suokas Kimmo
22   Nieminen Tuomas
23   Mononen Jukka
24   Palonen Olli
25   Mykkänen Jori
26   Heikkilä Mikko
27   Eskelinen Matti
28   Ressar Rainer
29   Lindholm Jesse
30   Söderström Tommi
31   Nurmi Jani
32   Poti Ville
33   Rannikko Tuukka
34   Härma Enriko
35   Kämppi Niklas
36   Westerholm Roland
37   Myllylä Toivo
38   Mäkinen Eemil
39   Susimaa Jari
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Volvospede - 21.03.17 - klo: 10.16
Onko noi autojen mitat kuinka kriittisiä, mitä tapahtuu kilpailuissa jos auto on esim liian leveä tai liian pitkä tai esim liian lyhyt?
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Short Course Finland - 21.03.17 - klo: 10.30
Hyvä kysymys. Hylkäyshän siitä pitäisi antaa erästä, jossa on laittomalla autolla ajettu. :police:
mutta nämä on ollut ehkempä suuntaviivat ennemmin eikä ihan millintarkasti mitattuja juttuja.

Pitääpäs takastella nämä asiat, ettei yksikään vakio auto jää rajojen ulkopuolelle.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Mr-Chat - 21.03.17 - klo: 10.34
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...

Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....

Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Volvospede - 21.03.17 - klo: 10.56
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...

Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....

Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...

Kysele ihmeessä, ehkä asiat sillä selkenee sinullekkin. Mun mielestä sä voit ajaa truggyn korilla jos renkaat mahtuu korin sisälle niin kuin säännöissä sanotaan ja lopputulos muistuttaa lava-autoa tai maastoautoa.

Mutta pitäähän tossa olla selkeet pelisäännöt mitä tehdään jos ei kuski noita sääntöjä noudata.

Mitä tarkottaa hylky? hylätäänkö sen erän tai finaalin tulos jossa auto ei läpäise katsastusta? Vai koko kisa vai hä? :-)
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: bcan - 21.03.17 - klo: 11.10
Lainaus
Väli- tai loppukatsastuksessa
alipainoiseksi tai muuten sääntöjen vastaiseksi todettu
auto menettää tuloksensa ko. erässä.
Sääntökirjassa lukee noin kohdassa 3.6.5
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Mölli - 21.03.17 - klo: 11.59
Onko kesän kisoissa jotain erikoistulkintaa sarjapisteiden jaossa? Lähinnä, jaetaanko kaikista kisoista sarjapisteitä riippumatta osallistujien lukumäärästä vai mennäänkö AKK:n sääntökirjan mukaan? 
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: akau - 21.03.17 - klo: 12.37
Niin kai se on, kun käytössä on AKK:n pienoisautoilun yleissäännöt ja muuta ei ole mainittu sarjapisteistä, ettei sarjapisteitä jaeta jos ei ole vähintään kymmentä osallistujaa luokkassa.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: pohjankukko - 21.03.17 - klo: 12.50
Niin kai se on, kun käytössä on AKK:n pienoisautoilun yleissäännöt ja muuta ei ole mainittu sarjapisteistä, ettei sarjapisteitä jaeta jos ei ole vähintään kymmentä osallistujaa luokkassa.

Nyt herää kysymys, että onko Winter Cupin tulokset laskettu oikein?
Äänekoskella ja Joensuussa oli nelkuissa alle 10 osallistujaa.

Lainataan sääntöjä:
1.14.4.1 Pistelasku Osakilpailuissa jaetaan SM tai sarjapisteitä mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 10 kilpailijaa.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Tony_L - 21.03.17 - klo: 12.58
Ei ole laskettu oikein jos käytetään sarjasääntöjä. Joensuun ja äänekosken nelkun tulokset pitäisi hylätä jos mentäisiin niillä sarjasäännöillä jotka on kuskeille annettu kauden aikana.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Sumperi - 21.03.17 - klo: 13.03
##### PROTESTI #####

Uusix pistelasku!!!!
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 21.03.17 - klo: 13.07
Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Kipsi - 21.03.17 - klo: 13.25
Koitetaas nyt pysyä asialinjalla, kaikki varmasti tietää minkälaisella autolla sarjaa saa ajaa.
Ketä tällanen pelleily ja huutelu täällä auttaa, sarjassa muutenki vaihtelevasti osanottajia ni turhaa vaan täällä hankaloitetaan asioita täysin turhalla jauhamisella.

Miks sarjapisteitä ei jaettais jos luokassa yhdeksän osallistujaa ?
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: akau - 21.03.17 - klo: 13.26
Jaaha mä luulin että tässä ihan oikeesti puhutaan tulevasta sarjasta, pahoittelut että osallistuin keskusteluun.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Tony_L - 21.03.17 - klo: 13.29
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: pohjankukko - 21.03.17 - klo: 13.31
Nyt menee yli tuo joutava pelleily ja vänkääminen. Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Kipsi - 21.03.17 - klo: 13.35
Nyt menee yli tuo joutava pelleily ja vänkääminen. Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.

Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Mr-Chat - 21.03.17 - klo: 13.36
Mites viimetalvena oli ku voitettiin erimerkin tuotteella josta takapuskuri oli käytännössä kokonaan poistettu??

Ketään ei sillon syytelly huijaamisest tai salaseurojen kokouksist..

Nyt täällä osa kyselijöist ja mellastajist on kuitenki sellasii kuskeja ku ei ajanu lähellekkään täyttä sarjaa....

Ettei vaan olis salaliitto sc-sarjaa vastaan...
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: pohjankukko - 21.03.17 - klo: 13.45
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: bcan - 21.03.17 - klo: 13.52
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Toi pituus on ollu säännöissä samana ainakin vuodesta 2012 ja tähän mennessä sihen ei ole kukaan puuttunut, mahtaako se pikkudurakaan olla tarpeeksi pitkä, möhködura on ainakin speksien mukaan.
Kyllähän sää itekkin Tony ajelit liian lyhyellä autolla ja sen takia varmaan sinä ja muutkin Teknot niitä voittoja otti, onhan tuo sentti ihan ratkaiseva tekijä ja vaikuttaa varmasti nopeuteen merkittävästi.

Toki säännöt on sääntöjä mutta periaatteessa jos autoa ei katsastuksessa hylätä niin se on teknisten sääntöjen mukaa silloin kelvollinen kilpailemaan ja saamaan pisteitä.

Säälittävintä koko hommassa on että nyt huomio kiinnitetään asioihin mitä ei ole siinä vaiheessa otettu esille kun se olisi ollut ajankohtaista vaan vasta kauden jälkeen.

Sarjanvetäjäthän tollaset pistelaskut päättää. Kyseessä ei silloin ole mikään salaseura vaan ihan normaalia sarjan toiminnan kannalta tehtyä keskustelua ja päätöksiä.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 21.03.17 - klo: 13.52
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.

Näillä harrastaja määrillä vaan joudutaan taitelemaan pikkasen enemmän.

Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.

Keskustelu on käyty ihan kilpailupaikalla sarjaa vetävien kesken. Ei se ole sen kummempi salaseura, jonkun pitää asiasta tehdä päätöksiä ja usemmiten metsään menee, varsinkin jälkikäteen.
Monenkohan Äänekoskelle tulleen kuskin mielestä olisi ollut mukavaa, että kisa olisi peruutettu aamusta johtuen siitä että kilpakumppanit ei ole lähtenyt kisoihin.  Näin ainakaan sarja ei kehity oikeaan suuntaan.   

Jo tuolla aikaisimmin on maininta, että pitää käydä markkinoilla olevat autot läpi ettei säännöt sulje vakio autoja jo ulos. 
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 21.03.17 - klo: 13.59

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.

Pistelaskukaaviot ei ole muuttunut, vain säädeltiin tuon minimiosallistuja määrän kanssa jolla kisasta jaetaan sarjapisteet. Tätä rajaa uskoisin laskettavan.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 22.03.17 - klo: 18.28
Tarkalle menee akselivälin kanssa   :roll:

Wheelbase: 13.15 In (334mm)
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Mölli - 22.03.17 - klo: 21.09
Tarkalle menee akselivälin kanssa   :roll:

Wheelbase: 13.15 In (334mm)

Mulla taitaa olla sen verran väljää, että menee yli molempiin suuntiin. :laugh:
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: akau - 11.04.17 - klo: 09.45
Kummat mitat suomen vai lontoon kieliset on viralliset? Ja voisko poistaa turhat hämäämästä?

Edit sori enpä tajunnu että siinä oli ekaa kertaa 2wd ja 4wd eroteltuna, no toi 540mm pituus pudottaa ainakin 4wdstä tehdyt 2wd konversiot pois :wink:
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Mölli - 11.04.17 - klo: 12.10
Kummat mitat suomen vai lontoon kieliset on viralliset? Ja voisko poistaa turhat hämäämästä?

Edit sori enpä tajunnu että siinä oli ekaa kertaa 2wd ja 4wd eroteltuna, no toi 540mm pituus pudottaa ainakin 4wdstä tehdyt 2wd konversiot pois :wink:

Puskurit ovat venyvä käsite. :)
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: akau - 11.04.17 - klo: 12.18

Puskurit ovat venyvä käsite. :)

Totta  :azn:
Mutta vois kai tota tuuppi corrin pituutta vähän muokata, kun näyttää toi uusi 22sct 3.0
olevan pituudeltaan 21.15 in (537.15mm), niin ei tarvis mitään parin millin muovi levyä liimata puskuriin :tongue:
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: Short Course Finland - 24.04.17 - klo: 17.25
Tervehdys,

Uusin kyselymme tuli postattua vain Faceen joten liitetään sama myös tänne:

"Arvoisat kilpailijat:
Haluamme kuulla mielipiteenne sarjamme alkuerien suhteen.
Kysely on suunnattu sarjaa kiertäville kuskeille: niin uusille kuin vanhoille.
Kysely on avoinna 26.4.17 saakka - kiitokset jo ennakkoon aktiivisuudestanne!

https://fi.surveymonkey.com/r/GN2YWVF (https://fi.surveymonkey.com/r/GN2YWVF)"

Katsotaan jos onnistutaan tavoittamaan vielä muutama kilpailija tätä kautta.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: JaniR - 01.05.17 - klo: 21.17
Noniin,
Mistähän noita 4wd renkaita (blockade M3)  sais ostettua ku kaikki kaupat myy eioota.
Taitaa jäädä kisat omalta osalta väliin ku ei oo oikeita renkaita.

-J-
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 01.05.17 - klo: 21.21
YKSITYYPPI RENKAAN SAATAVUUS JA YKSITYYPPIRENGAS SÄÄNTÖ!
Yksityyppirenkaan osalta on jouduttu ikävään köydenvetoon saatavuuden kanssa.
Suomalaisilta toimittajilta saatiin ilmoitus että renkaita ei tule saamaan, jonka pohjalta tehtiin hieman hetiköity päätös muuttaa sääntöjä.
Vappusimojen hieman laskettua ja tilannetta tutkittuamme tultiin siihen tulokseen että mennään tuleva kausi kuitenkin yksityyppirenkaalla, koska rengasta on saatavilla varsin hyvin ulkomaisilta toimittajilta.
Jotta kenenkään ei tarvitse menettää enää yöuniaan renkaan saatavuudesta on SC sarja organisaattorit päätynyt ottamaan vastuun yksityyppirenkaan saatavuudesta Suomessa. Renkaita tulee jatkossa olemaan rajoitettusti saatavilla kisapaikalla tai tilaamalla sarjan vetäjiltä.
Renkaiden hinta pidetään niin matalana kuin mahdollista, tavoite hinta on n.25€/pari.
Toivoisinkin pikaista vastausta henkilöiltä joilta renkaat puuttuu vielä ensimmäiseen kisaan, että saadaan ensimmäiseen erään riittävä määrä renkaita.
Tästä taas vähän viisastuneena mennään kohti aurinkoista kevättä ja hyvää kisakautta. Positiivisuuden kautta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksi
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: JaniR - 01.05.17 - klo: 22.04
Voi hyvä päärynä mitä ......... säätöä!
Älkää nyt vaa vielä mitää lyökö lukkoon, katoku täs on vielä monta viikkoo aikaa sekottaa ja säätää.
 Sitäpaitti sehä lähti ite TonaltinRumppi  ameriikasta jo airvorssi onella tuomaa renkaita suomee ku kuuli
et täälä pitäs kilvanajoa harjuuttaa vaan pelkillä vanteilla ku ei oo renkaita sopivia. Saipaha hyvän tekosyyn lähteä vähä kattoo mualimmaa!
Sese o kova jätkä, ottasitte mallia.  NIIH!!

-J-
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: JaniR - 01.05.17 - klo: 23.03

Taisto bussinkuljettajaa siteeraten; OLIS TARTTENU AJATELLA ENSTE!
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: _jtr_ - 01.05.17 - klo: 23.15
Hyvä Jani, hauska kommentti! Karavaani kulkee ja renkaita saa kaikki jotka niitä tarvi...
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: JaniR - 01.05.17 - klo: 23.42
Eikö ollukki😂😂😂!
Hyvää yötä!
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 02.05.17 - klo: 13.23
Rengas tilaus lähtee tänään  alkuillasta eteneen, siihen mennessä olisi hyvä saada tieto niistä jotka tarvitsee renkaita. Ylimääräsiä tulee jokunen sarja, mutta ennakkoon olisi hyvä tietää määrät aika lähelle. 

Potkikaas siis niitäkin kavereita jotka ei FB/foorumia lue asiasta. Voi vaikka laittaa viestii mulle 0442533172 tai simizek (at) gmail.com

Suomen sisällä lähety on 5€
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: VTEC - 02.05.17 - klo: 19.38
Haittaako mitään jos toi tuupin alin pituus on 540mm ja ton Losin TRL 22SCT 2.0 auton pituus on 537,15mm :tongue:
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 02.05.17 - klo: 19.59
Haittaako mitään jos toi tuupin alin pituus on 540mm ja ton Losin TRL 22SCT 2.0 auton pituus on 537,15mm :tongue:

Ei haittaa, tuota sääntöä ei ole keretty vielä korjata. Aika moni muukin auto on alimittainen.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: VTEC - 02.05.17 - klo: 20.32
OK
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017
Kirjoitti: MirosHima - 04.05.17 - klo: 20.45
.
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot
Kirjoitti: Short Course Finland - 08.05.17 - klo: 18.26
Ajatuksia tulevaan kesäkauteen:

Olemme tehneet sarjan osalta muutoksia moneen asiaan verrattuna edellisiin kausiin. Lähes jokainen muutos on tuntunut aiheuttavan kasvukipuja sekä kovaa keskustelua niin puolesta kuin vastaan.
Sarja on vuosien aikana kehittynyt enemmän kilpaluokkamaiseen suuntaan tarkempien sääntöjen ja rajoitusten johdosta. Jos verrataan nykyisiä autoja alkuaikojen vastaaviin, niin tekninen kehitys on näiden osalta ollut merkittävää. Autot ovat tänä päivänä suunniteltu nimenomaan kilpailemiseen, eivätkä enää niinkään hiekkamontuille ajoon tehtyjä laitteita.
Kehityksen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa sitä, etteikö kisoissa edelleen olisi se sama "rento"* meininki. (*sana jonka käyttöstä pitäisi antaa rikesakko :P).
Pidetään ajokäyttäytyminen hyvänä ja reiluna niin kenenkään ei tarvitse mieltään pahoittaa.
Jos joku mielensä kuitenkin pahoittaa niin tää on kuitenkin motorsporttia: Pitää olla tunnetta pelissä, muutenhan koko hommassa ei ole järkeä.
Koitetaan kuitenkin ne suurimmat tunteenpurkaukset saada nieltyä, eikä mekasteta kisojen aikana lauteilla (koskee myös meitä, sarjan vetäjiä).

Pohdintaa sääntö muutoksista:
Yksityyppi rengas on ollut se eniten keskustelua aiheuttanut asia.
Viime metreillä asia meinasi mennä vielä nurin, kun edelleen renkaiden saatavuus näytti heikolta (meillä oli aiemmin tieto, että näitä saadaan reilusti Suomeen ennen kisoja).
Tämä uudistus nähtiin kuitenkin niin tärkeänä, että jouduimme korjaamaan omaa tiedottamistamme koska löysimme asiaan ratkaisun ”pakon edessä”: renkaita tilattiin sarjalle ja rahoitus niille tuli järjestävältä taholta.
Muutos rengas-sääntöön vapauttaa energiaa itse ajamiseen ja auton säätämiseen, kun ei tarvitse miettiä mikä rengas olisi se paras mahdollinen kullekin radalle ja keliin. Lisäksi tilanne on kaikille sama, eikä tarvitse jälkikäteen spekuloida ajoiko sittenkään ”parhaalla renkaalla”. Renkaan valinta tehtiin viime vuonna huolella, vaikka sen osalta olemmekin saaneet paljon palautetta. Varmasti asian olisi voinut hoitaa vielä paremmin mutta nyt tilanne on kunnossa ja otetaan opiksi asiasta.
Alkuerät ovat kesäkaudella kolme kertaa viisi minuuttia joista siis kaksi parasta tulosta lasketaan. Tämä on raju tapa jakaa kilpailijat finaaleihin ja tämä tulee herättämään keskustelua varmaan jo ensimmäisessä kisassa. Tällä formaatilla kisapäivä ei kuitenkaan pitene aiemmasta formaatista merkittävästi ja aikataulu pysyy suunnilleen samana.
Molemmat meistä olivat enemmän kolmen peräkkäisen nopean kierroksen kannalla, mutta selkeä enemmistö halusi toisin ja toimimme sen mukaisesti.
Finaalien pituuden kasvattamista on pyydetty jo muutaman vuoden verran ja tulevalla kaudella ajetaan neljä kertaa seitsemän minuutin finaalit joista kolme parasta lasketaan. Tämän mahdollistaa säätimien, moottoreiden ja etenkin akkujen huima kehitys viimeisten vuosien aikana.
Mielestämme tämä vie sarjaa jälleen yhdellä askeleella eteenpäin. Näin on tehty myös muualla ja esimerkiksi Pshyco Nitro Blastissa nelivetoluokan A-finaalit olivat 10 minuutin mittaiset.
Jokaiselle muutokselle on löytynyt puolestapuhujia sekä vastustajia, joista valitettavasti vastustajat ovat olleet äänekkäimpiä. Huomionarvoista on myös se, että sosiaalisessa mediassa kommentointi on aktiivista etenkin sarjan lopettaneiden kuskien osalta.
Turhasta meuhkaamisesta ja riitelystä on aiheutunut paljon negatiivista näkyvyyttä sarjalle. Emme usko tämän olevan kenenkään edun mukaista koko RC harrastusta ajatellen .
Toivoisimmekin jatkossa keskustelun pysyvän rakentavana ja asiallisena jokaisessa mediassa – kisapaikallahan ei tuollaista toimintaa ole havaittavissa.
Edellä koetuista haasteista huolimatta me uskomme, että sarjaa on kehitetty hyvään suuntaan ja teemme parhaamme sen eteen myös jatkossa. Odotamme kovasti jo juuri alkavaa kesäkautta ja pidetään hauskaa yhdessä!

Ulvilaa odotellessa!
T: Miro & Martti

Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot
Kirjoitti: Short Course Finland - 15.05.17 - klo: 14.45
Tiedote 15.5.17

Kesäkauden ensimmäinen kisa on nyt takana ja Ulvilassa ajettiin ensimmäisen kerran uudistetuilla säännöillä.
Saimme positiivista palautetta niin valittujen renkaiden kuin seitsemän minuutin finaalien osalta. Etenkin kehuja tuli renkaiden ajettavuudesta sekä kestävyydestä. Näin ollen kustannukset laskevat renkaiden nykyisestä hinnasta huolimatta.
Tässä yhteydessä ilmoitamme, että myös kausi 2018 mennään samoilla renkailla:

4WD:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/ (https://www.prolineracing.com/)…/blockade…/3.0-m3-soft-tires/

2WD:
(takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/ (https://www.prolineracing.com/)…/ho…/3.0-m4-super-soft-tires/

Ilmoitamme asiasta myös kauppiaille ja näin niiden saatavuuden pitäisi olla hyvä suoraan kotimaisilta kauppiailtamme.
Muistakaa renkaiden liimauksen yhteydessä antaa yksi tippa liimaa sen renkaan seosta kuvaavan maalitäplän päälle, niin se näkyy myös seuraavissa kisoissa ja voitte ajaa samalla kierroksella vaikka koko kauden.

Sponsoroinnin osalta meillä on myös tapahtunut muutoksia ja haluamme tässä yhdeydessä kiittää alusta asti sarjaa tukenutta EuroRC:tä heidän panoksestaan kaikkien näiden vuosien aikana!

Uusina pääsponsoreina meillä jatkavat:
RC-Center sekä RC-Kauppa.
Heti ensimmäisessä kisassa kaksi onnekasta kuskia saivat Sanwan huippuservot mukaansa kisoista.

T: Martti & Miro
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot
Kirjoitti: Janne A - 22.06.17 - klo: 15.31
Sarjataulukko päivitetty 2. kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017 (http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017)
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot
Kirjoitti: Janne A - 12.07.17 - klo: 22.48
Sarjataulukko päivitetty 3. kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017 (http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017)
Otsikko: Vs: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot
Kirjoitti: JaniR - 13.07.17 - klo: 21.58
Onnittelut Ylisen Mikolle voitoista ja sarjamestaruudesta! 👌

-J-