RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Traxxas => Aiheen aloitti: Hermanni - 22.05.17 - klo: 08.40

Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Hermanni - 22.05.17 - klo: 08.40
Traxxasilta tullut uutuus, TRX-4 Scale and Trail Crawler https://traxxas.com/products/landing/trx-4/ (https://traxxas.com/products/landing/trx-4/)

(https://traxxas.com/products/landing/trx-4/images/gallery/82056-4-TRX-4-Action-2.jpg)

(https://traxxas.com/products/landing/trx-4/images/gallery/TRX-4-underneath-body-on.jpg)

(https://traxxas.com/products/landing/trx-4/images/gallery/TRX-4-Axle-assembly-front.jpg)

(https://traxxas.com/products/landing/trx-4/images/gallery/TRX-4-t-lock-differentials.jpg)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 22.05.17 - klo: 21.26
Toi on kyllä hieno peli, monilla mielenkiintoisilla ominaisuuksilla. Jos tosta vielä tulisi kitti versio, niin saattaisi päätyä myös omalle ostoslistalle.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: nikoprkl - 08.06.17 - klo: 08.45
Takapihalla mönki tommonen tänä aamuna..  :shocked:

https://youtu.be/DEkBolYwQzU (https://youtu.be/DEkBolYwQzU)

-N
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Ville Vainio - 08.06.17 - klo: 18.34
Joko näitä on väki saannu käsiinsä? Mieli tekis mut uutta raski ostaa ku tarvis yläkertaa rempata.. joko joku myy käytetyn?
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: nikoprkl - 08.06.17 - klo: 23.53
Eipä näitä vielä hetkeen saa. Valitut kaupat saivat yhden kappaleen promo ja testi tarkoituksiin. Myytävät versiot tulevat näillä näkymin noin 3 viikon päästä hyllyihin.

-Niko
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: TimoJ - 09.06.17 - klo: 16.18
Kärkkäinen näköjään myy halvemmalla (499€) kuin muut, eikö hintakartelli sidokaan sitä?
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: nikoprkl - 11.06.17 - klo: 10.03
Tehdas määrää hinnat, joita toiset osaa noudattaa ja toiset ei..

-Niko
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 11.06.17 - klo: 15.37
Takapihalla mönki tommonen tänä aamuna..  :shocked:

-N

Teitkö autolle jotain esiruuvailuja vai akku kiinni ja suoraan ajoon?
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: nikoprkl - 15.06.17 - klo: 08.44
Takapihalla mönki tommonen tänä aamuna..  :shocked:

-N

Teitkö autolle jotain esiruuvailuja vai akku kiinni ja suoraan ajoon?

Toki vaan akku kiinni ja kovaa ajoa. :)
Tosi vähän kerenny ajamaan, mutta viikonloppuna toivottavasti kerkiää paremmin ja voi jotain viisasta tuosta sitten raportoidakin..

-Niko
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Ville Vainio - 08.07.17 - klo: 18.58
Kärkkäinen näköjään myy halvemmalla (499€) kuin muut, eikö hintakartelli sidokaan sitä?


Saapa nähdä muuttuuko kärkkäisen hinta kun autoja on tavaratalojen hyllyllä.. aika huomattava alennus kyllä kun hobbylinnassa 592€.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: HMS77 - 11.07.17 - klo: 15.49
Kärkkäinen näköjään myy halvemmalla (499€) kuin muut, eikö hintakartelli sidokaan sitä?


Saapa nähdä muuttuuko kärkkäisen hinta kun autoja on tavaratalojen hyllyllä.. aika huomattava alennus kyllä kun hobbylinnassa 592€.

Mikä ihmeen "alennus"? No ei, vaan kai se jämykin jotain katetta haluaa myynnilleen ja jokainen jälleenmyyjä voi ite päättää paljonko sitä katetta haluaa. Kärkkäiselle riittää vähempi, Hobbylinna tuttuun tapaansa ylihinnoittelee kamansa.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Mrco - 13.07.17 - klo: 06.36
Kärkkäinen näköjään myy halvemmalla (499€) kuin muut, eikö hintakartelli sidokaan sitä?

Kerhoalennuksella RCM:stä vieläkin halvemmalla
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: TimoJ - 13.07.17 - klo: 08.22
Kerhoalennuksella RCM:stä vieläkin halvemmalla

Mutta kerhon jäsenyys maksanee jotain?
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Ville Vainio - 22.07.17 - klo: 12.03
Jos sana alennus tuntuu pahalta ni kuvittele sen tilalle sana ero.



Saapa nähdä muuttuuko kärkkäisen hinta kun autoja on tavaratalojen hyllyllä.. aika huomattava alennus kyllä kun hobbylinnassa 592€.

Mikä ihmeen "alennus"? No ei, vaan kai se jämykin jotain katetta haluaa myynnilleen ja jokainen jälleenmyyjä voi ite päättää paljonko sitä katetta haluaa. Kärkkäiselle riittää vähempi, Hobbylinna tuttuun tapaansa ylihinnoittelee kamansa.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Ville Vainio - 22.07.17 - klo: 12.04
Nyt näkyy olevan ylivieskassa hyllyssä ja verkkokaupasta tilattavissa, hinta edelleen 499€.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Mrco - 26.07.17 - klo: 09.37
Kerhoalennuksella RCM:stä vieläkin halvemmalla

Mutta kerhon jäsenyys maksanee jotain?

Tietysti. Pointtina kuitenkin se että tukee RC kerhoa ennemmin kuin Kärkkäisiä ;)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Pisepise - 30.07.17 - klo: 16.19
Olempa omistanut tämän nyt reilun viikon. Eikä ole muuta kuin positiivistä kerrottavaa. Auto ennen kaikkea hulvattoman hauska. 6 vuotta olen scale crawlereilla ajellut ja tällä se on ehkä hauskinta. Avoimet lukot ja hidas ja nopea vaihde. Voit revittää ja ryömiä.

Korikin on aika scale ja yläpainoinen mikä tekee auton kaatuma herkäksi. Ja se ehkä tekee siitä hauskan. Nokialla järjestettiin 12 tunnin scale safari jossa tavoitteena oli ajaa niin paljon kuin ehtii. Ehdin ajaa noin 10h. Ainoastaan rtr ohjausservo levisi todella rajussa kivikossa joka oli liikaa sille. Servon vaihto ja meno jatkui. RTR-servon hajoaminen oli odotettua.

Safarin jälkeen halusin tarkistaa ja aukaista akselit ja vaihdelaatikon. Siellä oli rasvaa hiukan ja lisäsin kunnolla vesivaseliinia. Akselit ovat todella kestävän oloiset, juuri vähintään niin kestävät kuin odottaa Traxxasilta. Vetoakselin pinnit plus muut rattaat on aika järeät.
Tässä saa kyllä 500:lle vastinetta, ohjausservon vaihtaa vähintään 20 kiloiseen niin pärjää pitkään.

Tässä video ensitesteistä:
https://youtu.be/gJQ_hAo6jf4 (https://youtu.be/gJQ_hAo6jf4)

12h safari Nokialla:
https://youtu.be/6HW_Rxqz1JI (https://youtu.be/6HW_Rxqz1JI)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 15.08.17 - klo: 14.46
Ainoastaan rtr ohjausservo levisi todella rajussa kivikossa joka oli liikaa sille. Servon vaihto ja meno jatkui. RTR-servon hajoaminen oli odotettua.

Ihan uusi tulokas tällä saralla ja juuri kyseisen auton ajattelin hankkia. Lukenut jo ziljoona threadia, mutta näin aloittelijalle kaikki vielä niin outoa eikä ihan aukea.

Eli, jos ja kun tuo servo hajoaa, niin mistä, minkä ja kuinka sitten, ja mikä tilalle??
Ja onko järkevää laittaa sitten uutta samanlaista orkkis servoa?

Mistä tuon auton orkkis osia sitten kannattaa tilailla?

Akkuja mietin, niin oiskos tuo traxxas 5000mA 3s 25c lipo sitten sopiva/hyvä/oikea tuohon autoon?

Ja vielä lyhyesti ja ytimekkäästi: mitä tuolle autolle kannattaa tehdä ennen kun rupeaa ajelemaan?
Luin että moottorin hammasratas on ainakin sivussa - siirto kohilleen. Mutta jotain muuta?
Jos jotain öljyjä/rasvoja kannattaa vaihtaa, jotain öljytä/rasvata niin millä rasvalla/öljyllä??

Kiitos ja anteeksi.

Ps. Offroad:ia "in real life" harrastavana tuo lukon kytky pitäisi muuttaa. Kun meno loppuu niin aina ensin kytketään takaperän lukko, jos ei vieläkään liiku niin sitten etuperän lukko lisäksi. Ja siitä eteenpäin sitten vinssillä :)


Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: mikari - 15.08.17 - klo: 18.27
Kattelin tänään vantaan hobbylinnassa, on se ihan siisti peli!
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Ville Vainio - 18.08.17 - klo: 07.08
Ymmärrän tuon lukon kytkennän... myös 1:1 puolta harrastavana,  kyselitkö tästä autosta hiljattain fb?
Lukko vipu lienee 3asentoinen ninku summitissa eli vois järjestys kääntyä vaan johtojen paikkaa muuttamalla, liittimet ristii?
Ohjaus servo on varmasti standari kokonen joten sen löytäminen on helppoa, 100-200€ ku lyö rahaa ni saa todella kestävän ja voimakkaan servon mulla oli aikanaan ax10 crawleris sävoksin joku 30kg vääntävä hopeinen se oli sen hinta tais olla 199€.
Traxxas osaa löytyy esim. Hobbylinnast aika hyvin hyllystä, ksto räjäytyskuvista varaosa numeroita ja syötä linnan sivuilla hakukenttää ni näät heti mitä on varastossa liikkeessä.

Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 18.08.17 - klo: 08.33
En ole minä kyselly fb.

Auto tuli eilen taloon, loistava vehje :)

Lukon servojen johdot ristiin + ohjaimesta asettaa servojen toiminta käänteiseksi niin nyt lukot toimii "oikeaoppisesti".

Ja sivussa ne rattaat oli, kosketuksissa ehkä 80 prosenttisesti. En tiedä onko sillä suurta merkitystä, mut nyt säädetty hammaskosketus 100%.

Ekaan ongelmaankin törmäsin. Akkuina lipo ja nimh. Ajoin ensin lipo:n tyhjäksi. Sitte nimh sisään. Mutta kampe meni johki suojatilaan, enkä pystyny jännitteen valvontaa laittamaan pois päältä -> ei suostunut moottorille antamaan virtaa.  Luuli nimh akkua "ylijänniteiseksi" lipo:ksi?
Vasta kun tökkäsin lipon takas sisään -> jännitteen valvonta pois -> nimh sisään. Ja sit mentiin.
Jos vaan lipo:ssa ei olis ollu yhtään virtaa niin mitäs sitte?
Löysin jonki ohjeen miten tuon olis pitäny pystyä ohittaa, mutta en minä ainakaan saanu toimimaan? Ehkä en osannut.

Mutta aivan loistava kampe, voin suositella kaikille hitaasta mönkimisestä pitäville!

Hobbylinnalle erityismaininta hyvästä palvelusta ja erittäin nopeasta toimituksesta.
(Tilattu ke iltapäivällä, to iltapäivällä minulla)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: mikari - 18.08.17 - klo: 09.25
Xl-5 säätimen nappia 10sec vaihtaa lipo ja nimh tilan välillä.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 18.08.17 - klo: 10.21
Juu tiedän, luin ohjeet :). Paitsi, että kun menee tuohon moodiin niin ei vaihda.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: m.e. - 18.08.17 - klo: 18.45
TRX-säätimissä on aina ollut tuo "dead-end" -ongelma jännitteen kanssa, jos säädin on vahingossa mennyt väärään akkumoodiin. Kätevin vaihtoehto on purkaa NiMH-akkua hieman esim. suoraan moottoriin yhdistämällä ja sen jälkeen tuon asetuksen voi vaihtaa oikeaksi.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 18.08.17 - klo: 20.26
Kiitos vihjeestä!
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: rysäkoijari - 01.11.17 - klo: 08.59
https://traxxas.com/products/landing/tactical/ (https://traxxas.com/products/landing/tactical/)

https://traxxas.com/news/new-product/sema-preview (https://traxxas.com/news/new-product/sema-preview)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 01.11.17 - klo: 18.42
Last but not least is the TRX-4 unassembled kit that will kit stores in 2018. The kit includes the TQi radio and the XL-5HV power system, is easy and fun to build with the detailed illustrated instructions and to speed up the build, key parts like shocks and linkages are professionally pre-assembled at the factory.

Ihankuin mun toive olisi kuultu, kiitos joulupukki. :cool:

http://www.redrc.net/2017/11/traxxas-show-2018-trx-4-options-at-sema/#more-140811 (http://www.redrc.net/2017/11/traxxas-show-2018-trx-4-options-at-sema/#more-140811)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: mikari - 01.11.17 - klo: 19.17
Onpa komee toi Bronco
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 06.04.18 - klo: 17.47
Nostellaas vanhaa ketjua.
Sain hetki sitten Defen postissa ja sinällään ihan huippu auto ja varmasti menee mun listoilla mun toisen auton, eli Wraithin ohi.

Mutta noi servot. Ohjausservo ei meinaa jaksaa tasaisellakaan keskittää, joten se on pakko vaihtaa jokatapauksessa.
Mut miten muilla noiden lukkojen servot. Mulla pitää ihan jäätävää kitinää kun lukot on päällä. Hirvittää pitää niitä päällä. Onko ne noin surkeita oikeasti?

Toinen juttu on toi ohjain. Mulla on Wraithissa Spektrumin ohjain ja tämä tuntuu aivan älyttömän rimpulalta siihen nähden. Etenkin tuo kaasuvipu. Se ei ikinä palauta täysin keskelle, joten moottori jää aina hieman elämään, enkä kyllä usko jarrunkaan kunnolla toimivan tuolleen. Joutuu aina hipaisemaan hieman, että menee ihan keskelle.

Saako noita jotenkin säädettyä, että tulis vähän deadzonea keskelle, jolloin ongelma poistuisi?
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 06.04.18 - klo: 18.05
Jos laitat ohjaimeen bluetooth mokkulan niin sitten saat helposti säädettyä deadzonet sun muut kännykästä. Voi olla ettei onnistukkaan mitenkään muuten - ainakaan helposti? Ei ole tullut perehdyttyä kun tuo bluetooth mokkula löytyy itseltä.

Ei ole kyllä servot oikein säädetty jos pitää lukot päällä kitinää?! Tai nehän pitää kitinää sen jälkeen kun laitat lukot päälle, mutta lopettaa heti kun lukon hampaat "lopsahtaa" paikalleen. Eli jos näin ei tapahdu lukkojen kytkeytymisen jälkeen - vaatii säätöä. Tuohan ne servot tuhoaa jos ne jää surraamaan. Ei ole ittellä muuten yhtään servoa mennyt (eikä mitään muutakaan) ja 9kk ajoa takana.

On se ohjain vähä rimpula, mutta yllättävän hyvä, ja hyvät ominaisuudet siitä loppuviimein löytyy (se bluetooth mokkula..)
Taistelu juuri menossa kun kaasun tuntuma on mennyt "portaalliseksi", ei liiku liipasin enää sulavasti. Yrittänyt kaikenlaisia liukasteita väliin laittaa mutta ei tunnu mikään auttavan. Joko eivät löydä oikeaan paikkaan tai ovat sitten vääränlaisia..

Itsekkin ajattelin aluksi ohjausservon kanssa pärjätä. Lopulta kuitenkin annoin periksi ja vaihdoin tehokkaamman (+ bec:in). Hyvin se orkkiskin hoiti hommansa, eikä siinä sinällään mitään vikaa koskaan ollut - jäi sittemmin varaservoksi.
Jos tykkää kivikossa möyriä niin ehkä se tuo vähän lisää mahdollisuuksia, mutta ei sillä silti pääse yhtään pahemmista paikoista kuin vanhallakaan servolla, ehkä vähän helpommin. Ehkä.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 06.04.18 - klo: 18.19
Kiitos, enhän tuota tajunnut. Vikinä loppuu kun ajaa eteenpäin. Sen jälkeen moottori on se mikä ääntä pitää, kun kaasu ei keskitä. Siihen olisi kiva saada deadzone.
Nyt kun hetken antoi olohuoneen lattialla runtua, niin lakkasi ohjausservokin vikisemästä. :D

Itse en jaksanut servojen piuhoja vaihtaa. Vedin vain ohjaimesta reverselle, niin on nuppi ohjaimessa vain toisinpäin. Saa silti ensin takalukon päälle.

Mites muuten onko crawling modesta jotain haittaa kun ajelee isolla vaihteella kovaa? Vai pitäisikö se vaihtaa siihen trail modeen?

Sitä BT palikkaa ajattelin, mutta ilman uutta vastaria (?) ja niitä kaikkia antureita ei saa mitään infoa puhelimeen? Tuntuu 45e palikka kalliilta säätää kerran asetukset kuntoon.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 06.04.18 - klo: 18.33
Siinä on kyllä omasta mielestä turhankin reilu deadzone alunperin.. Koita kalibroida se kaasu, manuaalista löytyy selkeet ohjeet - luulen, että tuo sun vaiva loppuu sillä.

Et tarvii mitään uutta vastaria, siinä on kaikki ominaisuudet valmiina antureille ja BT:lle jos niitä haluat lisätä. Ittellä noita antureita useampia ylimääräsiä kertyny, niin laitoin voltti ja moottorin lämpötila-anturin.
Jos avaat vastarikotelon, niin huomaat, että vastarissa on slotit "RPM" ja "V/T", joista jälkimmäinen on siis Volt/Temp anturin paikka.

Aina niitä asetuksia joutuu rukkailee, silloin tarviin BT mokkulaa. Saattaa ebaysta saada puoleen tuosta kun ettii...
Mutta ei se siis mitenkään pakollinen ole.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 06.04.18 - klo: 19.14
Ai tässä on vakiona se vastari missä slotit on. Eipä se sitten paha olisi.

Edit:
Tilasin sen lämpö/jännite sensorin ja BT moduulin.
Pikaisella googlettelulla jäin käsitykseen, ettei rpm sensoria tähän saisi kiinni, niin en ottanut sitä.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 06.04.18 - klo: 20.39
Juu en o minäkään keksiny mihkä sen rpm -anturin sais, niin en ole laittanu.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 06.04.18 - klo: 20.48
Wraithin jälkeen olen kyllä hämmentynyt miten kovaa tuo kulkee isolla vaihteella ja silti miten hyvin ykkösellä voi ryömiä. Vaikka lukot oli isoin syy ostaa auto, niin kyllähän tuo nopeuskin on hieno lisä.

Tullut tilattua tuohon vinssiä, vetokoukkua, Wraithin mentävä peräkärry, äänimoduli ja kaikkea koriste tilpehööriä aivan jumalattoman paljon.
Haluan tuosta vähän sellasen realistisen auton millä kuskailla sit sitä maastonöyrijää kärryllä.

Olen kyllä nyt vakaasti sitä mieltä, että jos joku mun wraithin ostais pois, niin ryömintä laitteeksi tulisi Bronco TRX4:n, sillä olen aivan myyty tämän auton kanssa, Bronco näyttää jumalattoman hienolta ja Wraith on liian ”jumala”, eikä ole meilläpäin tarpeeksi haastavia paikkoja, eikä meno näytä aidolta.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 08.04.18 - klo: 15.19
Mikäs tän noparissa on lipoakun raja jännitteen osalta?
Omat akut on täynnä sen noin 12.6V yleensä ja TRX4 katkaisee ajon siellä noin 11.4V:ssä todella nopeasti. Sama akku tuon jälkeen Wraithiin ja ajo jatkuu varmaan 30min vielä.

Tosin osa mun akuista heittää täytenäkin trx:ssä suojamoodin päälle..jotain outoa tuossa on.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 08.04.18 - klo: 15.22
Kuulostaa erikoiselle. Mulla on häly 10.2 voltissa, ja sillon kun häly tulee niin mennään vielä täysillä...
Jossain on matoja?
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 08.04.18 - klo: 15.24
Epäilen noita vanhoja akkujani kyllä, vaikka jännite on ok, niin jos eivät anna kuitenkaan virtaa entiseen malliin..

Tilasin kyllä uudet akut defenderiin jo, mutta tuntuu silti oudolta miten samat akut wraithin sidewinder kolmosella painelee ongelmitta.
Mikä tuon xl5:n raja mahtaa oikeasti olla? Tietäis seurailla uusilla akuilla kun tilasin jänniteanturinkin.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 08.04.18 - klo: 17.04
Juuri testailin, 9.9v eikä vielä katkaissut tai ollut tehot alennettu 50%. Epäilen vahvasti, että sulla akun jännite notkahtaa raja-arvoon  (joka on mikä?) ja siksi meno loppuu. Kuhan saat sen BT mokkulan niin voit seurata ja näät mihin se jännite todellisuudessa laskee.

Huom tuossa mullakin jännite vielä levossa 11,4v, mutta notkahtanu jo 9,9v.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 08.04.18 - klo: 17.11
Aivan, tolla näkee myös ns. kuorman kanssa mihin se laskee. Sillähän mä noi saan käytyä kaik läpi. Kiitos!
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 10.04.18 - klo: 22.10
Juuri testailin, 9.9v eikä vielä katkaissut tai ollut tehot alennettu 50%. Epäilen vahvasti, että sulla akun jännite notkahtaa raja-arvoon  (joka on mikä?) ja siksi meno loppuu. Kuhan saat sen BT mokkulan niin voit seurata ja näät mihin se jännite todellisuudessa laskee.

Huom tuossa mullakin jännite vielä levossa 11,4v, mutta notkahtanu jo 9,9v.
Tuli uusi 5200mAh akku ja lähdin pihalle antamaan vain runtua. Lähinnä siis kaahailin isolla vaihteella, hypin nyppylöistä jne. En kuuri ajanut hiljaa, vaikka sitäkin kokeilin.
Hiukan reilun tunnin jaksoin ajella, kunnes pihalla ei nähnyt enää mitään.
Pienintäkään hyytymisen merkkiä ei näkynyt ja akun jännite 11,4V, eli vielä olisi kyllä ollut varaa ajella aika reilusti.
Jos kunnon servon, vinssin, kaikkien valojen ja äänimoduulin asentamisen jälkeen pääsee edes lähelle tuntia per akku, niin olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen.

Auto itsessään on kokoajan vain entistä hauskempi ja mukavampi. Isoin ongelma on vain se, että 6v poika ja 8v tyttö tappelee ajovuoroista ja en saa itse ajaa. Wraithista ne ei koskaan innostuneet juurikaan, mutta tätä ne ajelis loputtomiin.

Tekis mieli kolmanneksi autoksi hankkia SCX10, tai nyt ehkä uutena vaihtoehtona kiinnostais Hobao DC1..tai no näin ajattelin vielä viime viikolla. Nyt on vähän fiilis, että voiko mikään muu tarjota tätä samaa hauskuutta näin isolla skaalalla mitä tämä tarjoaa vaihteiston ja lukkojen ansiosta. Tämä on niin mielettömän monipuolinen eri tilanteisiin ja luokilla leikkiminen on todella nautinnollista.
Scx10 ollut haaveissa ”aina” (kun ei paremmasta tiennyt), Hobaon koppa näyttää upealta, mutta kun ihan kaikessa muussa tuntuis TRX4:n olevan vain niin mahtava.

Tekis mieli ostaa Bronco ja poistaa siitä esim vaihteisto pois käytöstä ja saisi sen kanavan vaikka johonkin muuhun käyttöön. Pistäis siihen painoa alas ja tekis paremman maastokulkijan.
Tästä Defestä kun teen vähän realistisemman kulkupelin ja kaikki mahdollinen tilpehööri tilattuna katolle jne, ja kärryä perään. Tästä tulee ns huoltoauto, jonka ei niin jokaisesta paikasta tarvitse päästäkään. :)
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 17.04.18 - klo: 14.50
Vielä ku postista saapuis vetokoukku/puskuri :)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180417/750c41f4dad19574c9ac4a77f225c17f.jpg)

Viel tulee valkoiset vanteet, vähän sponsoritarroja, vinssi ja jotain pientä. :)
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 18.04.18 - klo: 20.07
Nyt tuli vedettyä ensitesti trailerilla.
Tänään tuli postissa uudet renkaat/vanteet myöskin ja kaikkea tilpehööriä, esim. roiskeläpät.

Kovin menee keula pystyssä ja renkaat kasassa, jotain täytyis keksiä. Toki vetokoukku on tosi nopea patentti, kun puskurin vetokoukun kuula ei sovi kärryn aisaan. Täytyy sekin suunnitella uusiksi:

https://youtu.be/X5pGmPAbS8I
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 18.04.18 - klo: 20.57
Njoo... ihan oikeinhan tuo käyttäytyy tavallaan... Laskeppa itte... : 1:1 vehkeissä suositeltu perävaunun aisapaino vetokoukulle on 70kg. Tuollanen yhdistelmä vois in RL painaa n. 2500kg, josta siis 70kg sais tulla vetokoukulle.
Tuossa sen verran pielessä kärrin painojakauma, että todellisuudessa vastaisi varmaan 1000kg aisapainoa.
Laitappa 1:1 henkilöautoon kärry siten, että vetokoukkuun kohdistuu 1000kg kuorma niin näyttää paitsi hassulta, niin myös juurikin tuolta.
Eli, modaa kärryä siten, että suhteellinen kuorma trx-4:lle on sama kun 1:1 kamppeissa 70kg/2500kg niin jopas alkaa toimia ja näyttää ”scale” -meiningille :cool:
Eli jos tuo auto+kärry painaa esim. 3kg, niin vetokoukulle saisi tulla 84g paino.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 18.04.18 - klo: 21.15
näinhän se on, veilä kun akselit on kärryssä liian takana. Mietin et pistäis painoa kiinni kärryn takaosaan. toki Wraith on ilman akkua, joten seki vaikuttaa.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 19.04.18 - klo: 11.58
Njoo... ihan oikeinhan tuo käyttäytyy tavallaan... Laskeppa itte... : 1:1 vehkeissä suositeltu perävaunun aisapaino vetokoukulle on 70kg. Tuollanen yhdistelmä vois in RL painaa n. 2500kg, josta siis 70kg sais tulla vetokoukulle.
Tuossa sen verran pielessä kärrin painojakauma, että todellisuudessa vastaisi varmaan 1000kg aisapainoa.
Laitappa 1:1 henkilöautoon kärry siten, että vetokoukkuun kohdistuu 1000kg kuorma niin näyttää paitsi hassulta, niin myös juurikin tuolta.
Eli, modaa kärryä siten, että suhteellinen kuorma trx-4:lle on sama kun 1:1 kamppeissa 70kg/2500kg niin jopas alkaa toimia ja näyttää ”scale” -meiningille :cool:
Eli jos tuo auto+kärry painaa esim. 3kg, niin vetokoukulle saisi tulla 84g paino.
Käänsin Wraithin toisinpäin ja laitoin akun tuulilasin eteen, mihin sen tulen siirtämään myöhemmin jokatapauksessa. Lisäksi pistin kärryn takaosaan vanhoja auton rengaspainoja. Nyt kärryn akselit pitää jo kärryn lähes suorassa ja enää ei auto kulje keula pystyssä.

Mutta isompi ongelma on noi halpis renkaat, jotka tuli vanteiden mukana.
Eli ne taittuu ihan alle ja on aivan vetkulia.
Jo pelkästään tasaisella yksin ajaessa ne vääntyy alle, saati kivikossa. Mutta kun kärryn pistää perään, on ihan mahdoton:
https://youtu.be/Wqjcp8HKI1Q
Onko olemassa kovempaa foamia, vai vaatiiko vain paremmat renkaat? Nuo olis muuten hyvät, kun on matalammat ja kapeammat, kuin orginaalit.

Toinen ongelma tuli myös roiskeläpistä, kivikoissa ei voi pakittaa kun menee pyörien alle. 😃


Edit: no juu, foameja on miljoona näköjään, eikä ainakaan noi suomikaupat kerro niistä näköjään yhtään mitään. Sit löytyy ulkomailta sellasia missä on kolmea kerrosta jne. Ei meikä kyl ymmärrä noiden pääl yhtään. Tähän asti aina ollu liimatut vakiot aina vaa alla. Ei pitäis lähtee osastolle mistä ei tajua yhtään mitää. 😂
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 10.05.18 - klo: 17.47
Pistän tän saman tännekin. Meni Broncosta servon rattaat ja uusin ne, nekin meni kun olikin servossa itsessään vikaa.

Useammassa paikassa suositeltiin Hobbykingin servoja..en suosittele, tuli kalliiksi.
Kopioin keskustelun ja vastaukseni suoraan rc offin puolelta:


Lainaus
Tällasia servoja tilasin pari, RCC:llä sanovat että ovat täysin spekseiltään korvaavat servot TRX versioihin nähden:
https://hobbyking.com/en_us/bms-373mg-micro-servo-metal-gear-1-6kg-13sec-11-4g.html

Jos oikeen luin jostain, niin servo saverin irrotus saattaa rikkoa hampaat, et kandee varovasti ruuvailla ja irrottaa ne muovirattaista.
Lainaus
Ostin kaksi tälläistä vara-osiksi, kun yksi vakio diffilukkoservo hajosi. Eilen sain uuden radion käsiin kokeilin laittaa servot paikoilleen. Molemmat servot paloivat, aluksi toimi, sitten ruuvaus lopullisesti paikoilleen, testaus ja ei toimi. Vähän aikaa yritin ja kokeilin eri kanavia ja savut ulos. Kahdesta eri servosta. Todella huonoa tuuria, tai sitten servot ovat huonoja. Noparissa oli 6v jännite vastarille.
Mä pistin tänään kiinni. Ensin toimi ja paikalleen laittamisen jälkeen ei. Jostain oudosta syystä ruuvien kiristys sai molemmat servot mykäksi. Löysäsin ja sit toimi, pieni kiristys ja alkoi heti takkuamaan liike ja kunnolla kiinni niin ei liiku mihinkään.
Noi on aavistuksen orkkiksia pienempiä vieläpä. Eli on väljä siihen telineeseen. Kädessä vaikka painoin mistä ni aina toimi hyvin.

Lopulta pistin kumitollot väliin ja kiristin hellästi, mutta jämäkästi sillä ja kummankin lukon servot toimi ongelmitta. Joskin huomasin lukkojen ollessa päällä, että servot piti virtaa päällä tovin ja sit katkaisi ne. Ajattelin et kaikki ok, lähin pihalle testaa ilman koppaa.

10min ajoa, kaikki toimii hienosti. Sit ihan hento kaasun painallus ja auto jämähtää paikalleen ja noparin/vastarin valot pimeänä.
Yritin virtoja takaisin, kaikki ok. Tosin toinen hobbykingin servoista mykkä ja haisi todella pahalta, joten nopeasti virrat pois ja sisälle.

Otin hobbykingin servot irti vastarista ja pistin akun kiinni. Välittömästi tuli vastariin valo, vaikka en noparista kytkenyt virtoja.
Nopariin virrat ja vilkutti ylikuumentumista. Odottelin hyvän tovin ja uusiksi. Sen jälkeen olikin ilmoitus, että akun jännite on alhainen, vaikka pisti uuden akun kiinni. Edelleen vastarille tuli virrat välittömästi.
Sain siinä moodissa kuitenkin testattua et kaikki muut sähköt toimii.

Eli hobbykingin servo veti itsensä niin pahasti oikosulkuun, että se käräytti jotain trx4:n noparista.
Loppuja en todellakaan autooni pistä, enkä uskalla moisia enää ostella.
Jouduin tilaamaan aivan jäätävän kalliin uuden noparin, parit orkkis muovi servot ja muutamat vararattaat. On muuten kallista kokeilua pari viikkoa vanhaan autoon kun koittelee tollasia servoja..Huoh.

Onko jollain ihan oikeasti useammasta metalliratas servosta hyviä kokemuksia trx4:n sub-servoina?
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 12.05.18 - klo: 06.06
Ei ole itsellä ollu ongelmia vakioilla. Aikanaan ostin vielä yhden varallekkin, mutta enpä ole tarvinnu. Servo saverin pitäs kyllä tehokkaasti suojata noita rattaita...?
Oletan, että olet manuaalin mukaan säätänyt saverit kohdilleen?
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 12.05.18 - klo: 09.04
Ei ole itsellä ollu ongelmia vakioilla. Aikanaan ostin vielä yhden varallekkin, mutta enpä ole tarvinnu. Servo saverin pitäs kyllä tehokkaasti suojata noita rattaita...?
Oletan, että olet manuaalin mukaan säätänyt saverit kohdilleen?
Juu kyllä ne samalla tavalla oli kun ohjeessakin.

Vakio servot defessä pitää vaihteiston ja takalukon osalta jo pahaa ääntä.
Bronco pitää vielä pahempaa ja takaservo tosiaan kahdesti mennyt.

Siksi metallirattaisia meinasin pistääkin, mutta ei noita uskalla käyttää missää vekottimessa.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: BPee - 12.05.18 - klo: 11.32
Aika erikoista...jokuhan ne rikkoo... Minäki käytän lukkoja koko ajan ja zero problems. Väärin säädettynä servo palaa, mutta ratasmenekkiä ei selitä. Servo saverin tehtävä ois estää niitä menemästä. Jos ei hajoa rattaat ihan kokonaan niin käännä hajonneet eri asentoon niin voi käyttää vielä toisen kierroksen  :tongue:
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 12.05.18 - klo: 12.43
Mulla meni se orkkis servo silleen, että vaihdoin rattaat, toimi pari päivää ongelmitta, sit meni taas. Vaihdoin rattaat uusiksi ja kun pistin virrat ilman kuormaa, niin veti itsekseen rattaat sileäksi ja pyöri täysin ympäri sen jälkeen.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Truitti - 05.06.18 - klo: 19.10
Kuinkas tuossa defenderi korissa on nuo likasiivet ja levikkeet toteutettu, kun ovat rungossa kiinni. Taktikal unitissahan ne on kaikki korissa kiinni ja levikkeetkin on ruuvattu likasiipiin. Tätä siksi kyselin kun pitäs fiksumpi kori rakennella.

Toisena kuinkas tuota akseliväliä muutetaan? Ilmeisesti on ihan ominaisuus muttei äkkiseltään mistään löytynyt miten se tehdään.
Otsikko: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Omenanraato - 05.06.18 - klo: 19.27
Kuinkas tuossa defenderi korissa on nuo likasiivet ja levikkeet toteutettu, kun ovat rungossa kiinni. Taktikal unitissahan ne on kaikki korissa kiinni ja levikkeetkin on ruuvattu likasiipiin. Tätä siksi kyselin kun pitäs fiksumpi kori rakennella.

Toisena kuinkas tuota akseliväliä muutetaan? Ilmeisesti on ihan ominaisuus muttei äkkiseltään mistään löytynyt miten se tehdään.
Defenderissä lokasuojat on kiinni kopassa ja Broncossa on kiinni rungossa.

Broncossa on myös lyhyempi akseliväli johon saa moninverroin helpommin muokattua muita koreja päälle.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 22.03.20 - klo: 14.22
TRX-4 kitin kasaus oli miellyttävä kokemus, onnistuu vaikka olisi ensimmäinen kitti minkä rakentaa. Ongelmia alkoi ilmetä korin sovituksessa, Team C Toyota LC kori ei ilman modausta TRX-4 kitin päälle mahdu.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/eyq3a4ru8sq9sgb/IMG_1644.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/eyq3a4ru8sq9sgb/IMG_1644.JPG?dl=0)

Eteen pitää hommata kapeat lokarit ja taakse pelkät iskaritolpat. Akun paikkaa pitää viritellä, sitten saattaa korin saada autoon asennettua.
Keulan Fastrax brass motikoiden kanssa Pro-linen Flautline tai denali 1.9 vanteet ei sovi vakio hexeillä!! :wink:
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 23.03.20 - klo: 09.56
Löytyhän niitä ongelmia lisää, spurri on sen verran kiero, että pinjonin pidätinruuvi osuu spurriin ohjekirjan asetuksilla. Pieni mutta tuhoa tekevä ongelma. :wink:
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 24.03.20 - klo: 09.48
Lokarin levikkeet ensi asennettu LC koriin.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/nqd8nqhx8ofuhxk/IMG_1646.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/nqd8nqhx8ofuhxk/IMG_1646.JPG?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 24.03.20 - klo: 12.24
Tein akulle ja noparille uudet paikat lexanista. Akkuremmit on vaan esimerkkinä, jotku paremmat pitää hommata.
Kuva:
https://www.dropbox.com/sh/403sbdflr3f6ajf/AAAQf5wDqJl1n35zSz8eJFR0a?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/403sbdflr3f6ajf/AAAQf5wDqJl1n35zSz8eJFR0a?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 25.03.20 - klo: 13.03
Lexan telineen päälle tein styreenistä akulle "kehdon" lisätueksi. Kiinnitin sen kaksipuolisella teipillä.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/vyk2bzrcxnbou2j/IMG_1649.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/vyk2bzrcxnbou2j/IMG_1649.JPG?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 27.03.20 - klo: 10.13
Melkein valmis, kori pitää vielä viimeistellä. Sahailin sisälokarit sopimaan tohon koriin.
Kuva:
https://www.dropbox.com/sh/uty2lb7hgpb9lej/AACn6jJ87pCoqpPy8CU57WNua?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/uty2lb7hgpb9lej/AACn6jJ87pCoqpPy8CU57WNua?dl=0)

Fastraxin +3mm hexit ei auttanut proline vanne ongelmaan eli brassi palikat kiinnittyy takaisin autoon kun saan hommattua sopivat vanteet.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 30.03.20 - klo: 15.22
Tämmönen siitä sitten tuli. Toi TeamC kori on todella huonoa laatua, hajoaa käsiin. Jos LC koria miettii kannattaa sijoittaa suoraan killerbodyn kovamuoviseen malliin, sitä tossa teamc versiossa on selkeesti käytetty muottina.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/mk6gcoaq2rf5bz2/AADsHfDI-o9IamxW7uQFenm9a?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/mk6gcoaq2rf5bz2/AADsHfDI-o9IamxW7uQFenm9a?dl=0)

Vaihtoehto keulaan, puskuri ylempänä, ulompana ja ilman kenguru suojaa.
https://www.dropbox.com/sh/x5mvb6xucapff7g/AABmUVvEPGHaBHOsCuBkaYWFa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/x5mvb6xucapff7g/AABmUVvEPGHaBHOsCuBkaYWFa?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 02.04.20 - klo: 15.08
Vihdoin kun pääsin yli korin aiheuttamasta masennustilasta, koria tuli koristeltua vähän lisää. Lavan yläreunaan kulman taakse ei maali mennyt tasaisesti niin siitä tuli tummuneen näköinen, sen takia tein korista kuluneen näköisen. Korin muotti ei ole ollut ihan kohdillaan lavan vasemmanpuolen etureuna roikkuu ja takakulma nousee ylöspäin. En tiedä onko tarkoituksella tehty, mutta Eurorc:een mainoskuvassa kori on samanlainen. Korin ikkunat on uudesta asti olleet sumeat?!?!! Maalasin koriin ovienreunat, lavan ja korin välin alas asti. Revin teipistä palisia ja liimailin niitä ympäri koria, päälle maalasin mattalakalla (flat clear). Tällä yritin saada efektiä, joka näyttäisi siltä että auringon ja hiekkamyrskyjen pieksemässä autossa olisi vielä alkuperäistä maalia jäljellä. Lavan alle tein tukirakenteen styreenistä ja ruuvasin sen koriin kuudella ruuvilla. Taakse virittelin kitin mukana tulleesta koritolpasta kiinnityspaikan korille, että voin käyttää koripinniä.

Modauksia mitä olen autoon tehnyt:
-Etuakselissa on diffilukko, overdrive rattaat ja brasshexit
-Taka-akselissa diffilukko ja brasshexit
-Vaihteisto on single speed (en saanut suomennettua, lukihärö)
-Etupuskuri kiinnike on käännetty ylösalaisin ja puskuri on laitettu niin paljon sisään kuin se menee. Puskurin kiinnitystolppiin piti porata uudet reiät.
-Takapuskuri on kiinnitetty myös etupuskuri pidikkeeseen, mutta tietenkin auton perään.
-Alkuperäinen akkuteline on poistettu ja uusi tehty vasemman kylkiläbyskän päälle.
-Noparille tehty uusi teline vaihteiston päälle
-Astinlautoja on nostettu 13mm
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/lfq63nua8jahoxh/AABp3W_kOrzvab9EJm3KmoyMa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/lfq63nua8jahoxh/AABp3W_kOrzvab9EJm3KmoyMa?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.04.20 - klo: 11.39
Kävin ekat ajot suorittamassa lähimetsässä, on tää kyllä aika pätevä vehjä verrattuna mun aikasempiin möyrijöihin. Noparin olen vaihtanut HW Quicrun yksnollakasinollaan. Tänään ajoin kitin vakio moottorilla ja huomenna olisi tarkoitus testata Reedy Radon 16T 5-slot moottoria.
Kuvia korista ekan ajon jälkeen, pudotus oli vajaa puolimetriä:
https://www.dropbox.com/sh/emwomu4zuidnz40/AADazc8ve80_kuN9iKU7O0GCa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/emwomu4zuidnz40/AADazc8ve80_kuN9iKU7O0GCa?dl=0)

Tokan kuvan halkeema kattaa koko kulman vaikka ei selvesti näykkään. :sad:
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 16.04.20 - klo: 11.36
Tuntuu olevan sellanen tilanne, mitä valmiimmaksi auton saa, sitä paksummaksi lumipeite kasvaa.
Uudet GMade SR02 vanteet alla, nyt mahtuu brassi mötikät, voitto! Renkaat on traxxas Canyon trailit, joista on pienet keskinappulat leikattu pois ja insertteinä on Prolinen Dual staget.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/5da4en7u6cr4mn3/IMG_1703.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/5da4en7u6cr4mn3/IMG_1703.JPG?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 25.04.20 - klo: 09.28
Ai että mä tykkään tästä autosta! Brassimötikät, overdrive ja peltivanteet, siinä on osat, jotka muutti auto hyvästä erinomaiseksi. Traxxasin renkaat on myös hyvät, kun vähän muokkasi niitä. Enemmän pitoa kuin pro-linen G8 Flat Ironeissa, ne tosin on pari vuotta vanhat.
Hobbywingin 1080 säädin ja Reedyn 16t crawler moottori on todella hyvä combo, en näe mitään syytä hommata harjattomia sähköjä. Hyvällä radiolla on tietenkin paljon merkitystä.
Vaikka en ole kokeillut kuin traxxasin rtr radiota uskoisin voivani sanoa että kaikki RTR radiot on täyttä roskaa.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 03.05.20 - klo: 10.02
Uusi kori asennettu, TRX-4 Sportti. Muuten onnistui aika hyvin, mutta etulamppujen reijät onnistuin tekemään liian isoiksi. Ovenkahvat on axial Cherokee jäänteitä. Perälauta, lavanreunat, bensatankin luukku ja ikkunat on tarroitettu. Kuski autoon on rankenteilla.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/ya6kuxw6wij6mtb/AAC6NuVwK-vYJxZkAsEs7UUTa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/ya6kuxw6wij6mtb/AAC6NuVwK-vYJxZkAsEs7UUTa?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 04.05.20 - klo: 09.39
Kuski on valmis, vielä pitää askarrella styreenistä vähän sisusta sen ympärille. Kuskin ruumis on modattu hobbypro, pää on alkuperäisen Tamiya Blackfootin kuskin ja ratin askartelin itse styreenistä.
Pari kuvaa:
https://www.dropbox.com/sh/vy8zssu1vju1ja3/AADENjCNuIWvQ2ytucxnsjgRa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/vy8zssu1vju1ja3/AADENjCNuIWvQ2ytucxnsjgRa?dl=0)

Vielä parit videot millaisista autoista olen ottanut vaikutteita omaani. Koska kuski on vähän varakkaampi kaveri niin sillä ei ole opiskelulainalla ostettua Suzuki Samuraita.

https://www.youtube.com/watch?v=bVBBl7x-Sv8 (https://www.youtube.com/watch?v=bVBBl7x-Sv8)

https://www.youtube.com/watch?v=MhsP_61PBaA (https://www.youtube.com/watch?v=MhsP_61PBaA)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.06.20 - klo: 09.50
TRX4 on valmis, ohjaamo on paikoillaan ja muutkin modaukset on tehty.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/9fxh535sx1xmzt5/AABfO-lWJz7cZLFUVBm5Oy6ea?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/9fxh535sx1xmzt5/AABfO-lWJz7cZLFUVBm5Oy6ea?dl=0)

Auto oli alunperin peruskit versio kaikilla härpäkkeillä, mutta muuttui jo rakennus vaiheessa sportiksi.
Suurin osa muutoksista löytyy ylemmistä kirjoituksista, muutamat uudet olen tehnyt.
Spurri on vaihtunut 39t ja pinjoni 15t, slipper eliminator eli suoraveto ja taka-akselissa on underdrive rattaat.
Radio on vaihtunut sanwa M12S RS:sästä FlySky GT3B:hen, joka on omasta mielestä hintaansa nähden erinomainen radio ainakin huomattavasti parempi kuin traxxasin oma, joka tuli kitin mukana.
Kanavia radiossa ei ole kuin kolme, ne riittää mulle. Radioon voi tehdä Firmware päivityksen ja käyttöön saa kuusi kanavaa, ohjeita löytyy youtubesta. Itse tein heti laakeri modauksen ohjaukseen, mikä poisti ratin joka suuntaan heilumisen. Helppo ja halpa modaus, tarvitsee ristipääruuvarin, bodyreamerin ja 8x14x4 laakerin.
Videossa käytetään 8x12x3.5 laakeria, mutta toi mitä minä käytin on täydellisen kokoinen.
https://www.youtube.com/watch?v=0pW2NxhGMag (https://www.youtube.com/watch?v=0pW2NxhGMag)


Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.06.20 - klo: 13.56
Ohjaamon rakentaminen styreenistä ei ole hankalaa, varsinkin jos sen kopioi suoraan oikeasta autosta. Tohon trx4 sportti koriin ei ole mallia mitä kopioisi, se piti itse kehittää. No onneksi on joskus ollut auton kyydissä niin tietää vähän mitä siellä pitäisi olla. Mittaa rakentamisessa käytin vain aluslevyn pituuteen ja leveytään, loput on tehty vapailla käsillä ja paljaalla silmällä. Suunnittelu ja rakentaminen tapahtui samaan aikaan, siksi hieman valmituksessa kesti. :wink: Mietin pitkään miksi valitsin noi värit sisustaan ja eilen toimistossa istuessa tajusin.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/rvrpiyho0qbmluj/IMG_1743.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/rvrpiyho0qbmluj/IMG_1743.JPG?dl=0)

Vielä muutamia muutoksia mitä olen autoon tehnyt. Vaihdoin vakio hexit takaisin ja laitoin matalammat mutterit, että akselin kierrettä tulisi enemmän esiin vanne hubeja varten, mutteri piiloon (super scalee).
Paino ero brassi hexeihin on olematon, eikä +3mm hexit vaikuttaneet myöskään auton käytökseen mitenkään!
Iskareihin olen laittanut öljyiksi eteen asso50 ja taakse asso60 ja maavara säädetty niin, että linkit suorassa mitään muuta niihin ei mielestäni tarvitse tehdä eli auto toimii. :wink:
Tuon sportti korin kanssa astinlautoja olen nostanut edestä 3mm ja takaa 6mm, kori on niin alhaalla kuin sen koritollpien kanssa saa.

PS. Hyvä styreenin lähde Helsingin suunnalla asuville on www.mallikauppa.fi (http://www.mallikauppa.fi) sijaitsee Pasilassa.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 18.07.20 - klo: 10.42
Sisustaa muotoiltu sopimaan paremmin TRX4 sportti koriin.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/xqjbu2v6trx9vgw/AACm24Jx3AQudjHhjiH3lLqba?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/xqjbu2v6trx9vgw/AACm24Jx3AQudjHhjiH3lLqba?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 24.07.20 - klo: 11.01
Tein styreenistä pyyhkijät autoon ja samalla maalasin etu- ja sivuikkunoiden reunat. Etuakselin brassi palat on maalattu gun metallin värisiksi. Auton lopullinen muoto tulee olemaan class 1 laillinen vehje lexankorilla, vaikka en kisailekkaan.

Pyyhkijöihin otin mallia tästä SBG:een videosta.
Traxxas TRX-4 Sport Kit Budget Build-Off Ep8
https://www.youtube.com/watch?v=QBxwLCEmjQk (https://www.youtube.com/watch?v=QBxwLCEmjQk)

Kuvia omasta.
https://www.dropbox.com/sh/3e4es934cakeuur/AAAoqSZaUco6xFZGHEgbNlrTa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/3e4es934cakeuur/AAAoqSZaUco6xFZGHEgbNlrTa?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 30.07.20 - klo: 12.06
TRX4 on saanut vähän uutta palikkaa ja vanteet vaihtoi väriä. Uusia osia ovat Pro-linen back-half cage, jonka väänsin väkisin paikoilleen sportti koriin, Integyn metalliset astinlaudat hoitaa asiansa paremmin kuin muoviset
virkaveljet, hobaon alumiiniset rengas mutterit/hubit todella tukevaa tekoa ja tarvitsee 8mm mutterivääntimen.

Kuvia aamun ajoista.
https://www.dropbox.com/sh/v75ihf9bvvke55j/AACs2X0nhIYBPeYKp1TpgOLKa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/v75ihf9bvvke55j/AACs2X0nhIYBPeYKp1TpgOLKa?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 31.07.20 - klo: 06.35
Pro-linen häkin asentaminen ei ollut helpoin homma, koska trx sport korin ohjaamo on kapeampi kuin mihin häkki on alunperin suunniteltu (Pro-linen korit). Muotoilin kuumailma puhaltimen avulla lähinnä ohjaamoa olevaa poikittaistukea sain sen vähän paremmin sopimaan, väliseinän tein styreenistä ja osittain häkki on ruuvattu lavan lexaniin. Työkalu telineeseen viritin traxxasin kirveen, lapion ja tunkin. Nekään ei yllättäen ihan suoraan sopineet paikoilleen. Korista tuli entistä tukevampi. Vararengaskin mahtuu hyvin paikoilleen.
Astinlautojen kiinnikkeet käänsin ylösalaisin, se nosti ne juuri sille korkeudelle mihin ne halusin. Nostin takatukea vielä 3mm shimmeillä. Ne on korin alareunan kanssa samassa linjassa.
Auton lisääntyneen painon takia vaihdoin iskareihin jäykemmät öljyt. Eteen 800cps ja taakse 900cps corallyn öljyt, taakse vaihdoin myös jouset traxxasin vihreisiin.

Kuvista saattaa olla tukea tekstille:
https://www.dropbox.com/sh/5nn6c1xje5ya0jk/AAA2UZyeJG2535og4XrNLXxoa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/5nn6c1xje5ya0jk/AAA2UZyeJG2535og4XrNLXxoa?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 31.07.20 - klo: 11.20
Nyt löyty välitys mistä tykkään spurri 45t ja pinjoni 12t. Toimii ainakin tämän hetkisellä rengas koolla, tulee mahdollisesti muuttumaan kun saan class 1 renkaat autoon.
Parit kuvat tältä päivältä:
https://www.dropbox.com/sh/5gzsyyw5ba6mag0/AACT0J7lavA3YlJkOOQaw1faa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/5gzsyyw5ba6mag0/AACT0J7lavA3YlJkOOQaw1faa?dl=0)

Editoimaton videon pätkä. Tämä ei olisi onnistunut muovisilla astinlaudoilla/rockslidereilla.
https://www.dropbox.com/s/11ippkrhq673jd0/GOPR0802.MP4?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/11ippkrhq673jd0/GOPR0802.MP4?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Metsäläinen - 31.07.20 - klo: 14.33
Irrotin renkaat autosta ja löysin yhden ehjän traxxasin vakio hexin.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/0twq95gh7cccfyo/IMG_1820.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/0twq95gh7cccfyo/IMG_1820.JPG?dl=0)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: lassii - 17.12.20 - klo: 22.01
Mitäs eroa tuolla normi TRX-4 ja Sport versiolla on oikeasti? Näemmä Sportissa on lukko oletettavasti keksidiffissä koko ajan ja yksivaihteinen vaihteisto. Mitäs muuta eroa noilla mahtaa olla? Harkinnassa tuo Sport versio.
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Orkekum - 19.12.20 - klo: 14.48
Mitäs eroa tuolla normi TRX-4 ja Sport versiolla on oikeasti? Näemmä Sportissa on lukko oletettavasti keksidiffissä koko ajan ja yksivaihteinen vaihteisto. Mitäs muuta eroa noilla mahtaa olla? Harkinnassa tuo Sport versio.

Hinta ja halvempi kori.
Sportissa ei ole etu ja takalukkoja, eli akselit lukossa kokoajan.(ja ei ole diffejä ees ja takana)
Sportissa on Yksivaihteinen laatikko.
Sportissa on Geneerinen Pickup kori(voi vaihtaa muihin helposti)
Pinioni ja Spurri(rattaat laatikossa ja moottorissa) hieman eri hammastus.
Sportissa on 2 kanavainen radio ja vastari.

Keskellä ei ole diffiä ku o Slip Disk

Mutta, molempien (trx4 ja trx4 sport) varaosat käy molempiin, eli varaosaa löytyy.
Jos haluat, voit asentaa lukot ja 2 vaihteinen laatikko sporttiin helposti(mutta eri vastari ja lähetin tarvii kun on enemmän kanavia)
Otsikko: Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
Kirjoitti: Tsuppi - 26.02.23 - klo: 19.38
GRC TRX4 Defender Wireless LED Control System

Onko kukaan laittanut moista Defenderiin, tilasin meinaan itselle ja olen melkolailla varma, että menee peukalo suuhun asennuksen kanssa.