RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: tvih - 07.07.17 - klo: 02.02

Otsikko: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 07.07.17 - klo: 02.02
Muutaman mutkan käyttä törmäsin tämmöiseen autoon. On ollut tässä kesän mittaan mielessä 1:8 sähköbuggyn hommaaminen jossain vaiheessa (toivon mukaan viimeistään ensi kesään mennessä), kun toisin kuin 1:10 buggylläni sillä voisi jatkossa kisailla paikallisesti ja ilmeisesti muutenkin samoissa kisatapahtumissa Short Course-autojen kanssa. Kittinä hommaaminen vaan olisi melkoisen kallista, joten katsellut josko olisi siedettävän laatuista RTR:ää tarjolla.

Siitä tuli sitten tämä vastaan. Ongelmana että arvosteluita ja käyttäjäarvioita vaikeampi löytää kuin isoilta merkeiltä, varsinkin tästä sähköversiosta. Onhan tässä iso osa osista yhteensopivia nitroversion kanssa, mutta toisaalta RTR kun sisältää tuon sähköpuolenkin minkä huomioida. Liekö täällä kokemusta porukalla tästä? En ainakaan löytänyt keskustelua kuin nitroversiosta. Vaikka laatu olisikin hyvä - luetun perusteella pitäisi ilmeisesti olla, hintaisekseen varsinkin - niin vähän mietityttää tuo varaosien saatavuus, kun on Assoihin tottunut hakemaan suoraan paikallisen hyllystä (RCM:llä kun on nitro-RTR listattuna, mutta ei nähdäkseni mitään varaosia, RCcenter listaa myös sähköversion ja varaosia).

Tässä vielä linkki autoon: http://eu.jqracing.com/product/3872/2016-theecar-rtr-by-jqracing (http://eu.jqracing.com/product/3872/2016-theecar-rtr-by-jqracing)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: anttonblues - 07.07.17 - klo: 17.22
Mielenkiintoa samaan autoon,

olen katsellut 1:8 sähköbuggyä joka sopisi harraste- ja kisakäyttöön ja tämä tuli vastaan. Kommenttit tästä autosta kiinnostaisi minuakin.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Metsäläinen - 11.08.17 - klo: 21.30
No nyt o tyylikkään näkönen peli! :afro:

http://www.redrc.net/2017/08/jqracing-grey-edition-ecar-18th-e-buggy-kit/#more-136819 (http://www.redrc.net/2017/08/jqracing-grey-edition-ecar-18th-e-buggy-kit/#more-136819)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Remdiron - 08.09.17 - klo: 05.15
Your web site has a lot of information that I want. It is very necessary for me.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Mönkkiinen - 26.10.17 - klo: 16.36
laitoin jqe rtr autoon bittydesign korin sama joka grey versiossa
keskidiffin kohdalle joutu tekee reiän muuten olis kantanu rumasti.
greyn mainoskuvissa näyttäs kori istuvan hyvin.ilmeisesti keskidiffi
on erikohdassa vaik nopeesti katsottuna näyttäs samanlaisilta.
miten on kertokaa greyn omistavat.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 25.05.18 - klo: 11.13
Kun kerran itsekin mielipiteitä kyisin ja tämähän tuli sitten lopulta hommattua tämä "RTR" lopputalvesta rullaavana (joten orkkissähköistä en osaa sanoa, ja renkaat ei ollut alkuperäiset) niin lienee vain reilua kertoao ma mielipide. Sähköiksi laitoin sitten erikseen hankitut "budjettisähköt", HW Quicrun 150A ja TrackStar 2100kv-moottori. Sensorillinen moottori mutta sensoriton nopari - onneksi ei haittaa, toimii kyllä loistavasti ilman mitään coggingia ja vääntöä on kuin keskikokoisessa kylässä. Halpisservokin nyt ollut, toiminut muuten hyvin mutta pikkuisen ehkä hidas kääntönopeus joten varmaankin vaihdan toisen jahka jaksan. Renkaina GRP Atomic Softia ja ProCircuit Hot Dicesia.

Autosta itsestään ei ainakaan vielä pahempaa sanottavaa. Aluiskarit (toisin kuin esim. 8ight RTR:ssä ymmärtääkseni, joka on kalliimpi) ja aluiskaritornit. Jämäkältä vaikuttava laitos. Sisempien hinge pinnien kiinnitys e-klipeillä vähän närästää, mutta ehkä ne siinä pysyy paikallaan, toivotaan ainakin.

En ole ainakaan vielä auton setuppia muuttanut mitä nyt ajokorkeuden säätänyt, eli pakettisetuppi muuten. Ajotuntumaltaan oli verrattavissa tuohon TLR SCTE 3.0-corriini, molemmilla tulee varsin samanlaisia kierrosaikoja. Luonnollisesti tämä hyppää paremmin, ei ole isoa koria hidastamassa, tarvitsee vähemmän kiinnitysmatkaa lisäväännön ansiosta ja enemmän hallittavuutta ilmassa. Toisaalta jos laskeutuu nokka liian alhaalla niin helposti savimöykyt radasta lentää, kun ei ole varsinaista etupuskuria. Joskus sitten katollaan sen takia, mutta omaa tunarointiahan se lähinnä. Ehkä isoin muutos mitä pitäisi jotain kautta lähteä hakemaan on että kääntyvyyttä haluaisi mielellään vähän parantaa.

Yhdeksän akullista kaikkiaan tuossa pari viikkoa sitten ajelin, ainoat rikkoutumiset on toinen patterikiinniketarranauha ja toinen etudiffin outdrive. En oikein tiedä mitä siinä tapahtui, mutta toinen puoli napsahti poikki hypystä alas tullessa. Nyt sitten onkin ollut tämän takia ajamatta sen jälkeen, liian peeaa tilaamaan varaosan ennen kuun vaihdetta :roll: Outdrivet kyllä näyttääkin kuluvan aika äkkiä, tuon ajomäärän jälkeen kaikissa niissä on kulumaa. Mutta lienee näitä 1/8 & 4S:n vakiojuttuja. Yksi harmillinen juttu on että myös käyttämäni pinion on kulunut varsin paljon. Tuo metallispurri kun on niin kapea niin kuluttaa sitten pinioniakin nopeasti pienen kontaktipinta-alan takia. Mutta taaskin, aika lailla kapoisia ne näyttää olevan muissakin autoissa. Kai se on vaan heti totuttava faktaan että 4S-laitteet kuluu nopeammin. Verrokkina tuossa SCTE:ssänihän ei ole 3660-koon moottorista huolimatta outdriveissä tai pinionissa mainitsemisen arvoisia kulumisjälkiä arviolta 70-80 akullisen jälkeen.

Uskaltaisin tätä joka tapauksessa aika lailla ilman varauksia suositella uutena ostettavaa 1/8 budjettiratkaisua etsiville. Luulen että nuo alkuperäiset sähkötkin toimisivat alkuun aika hyvin nekin, ja alusta nyt ainakin on asiallinen. En sitten tiedä onko kisoissa saatavissa niitä varaosia tähän RTR-malliin miten, varsinaiset JQ-kuskit kun pistelee Blackilla ja Greyllä menemään. Toki osa osista näyttää olevan niiden välillä samoja, esimerkkinä nuo outdrivet ja ilmeisesti rataslaatikot sisältöineen muutenkin, osa taas ilmeisesti sinänsä sopii autoon kiinni mutta voi sotkea setuppia enemmän tai vähemmän. Olisi sinänsä tehnyt mieli Turkuun lähteä tällä kokeilemaan, mutta jos ei ollut rahaa varaosaan niin saati lisenssi- ja kisamaksuun :wink: Toisaalta olen jo SC-kisoissa tarpeeksi pahasti tien tukkeena, saati M8e-kisoissa. Saa nyt sitten kuitenkin nähdä tuleeko tällä milloin mahdollisesti johonkin kisaan eksyttyä, mutta tuskin mihinkään lisenssikisaan ainakaan tänä kesänä.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 28.05.18 - klo: 21.58
Mullakin nyt grey edition, kiitos JQ racingille nopeasta palvelusta jne.
Yritän saada kasaan ja baanalle. Sen verran taas puras lavangon polttisbaana että piti hankkia kilpa-auto. Sormet syyhyää jo.. budjettisähköillä vielä itsekin.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 29.05.18 - klo: 11.29
Grey Edition olis näpsäkkä kyllä. Ei kehdannut vaan tähän luokkaan niin paljoa sijoittaa, kun ei tiedä tuleeko sitä miten ajettua lopulta (toisaalta sijoitin niin paljon kahteen eri crawleriin joita varmaan tulee ajettua vielä vähemmän, ota tästä logiikasta sitten tolkkua). Ja sekin että en ajais Greyllä sen nopeammin kuin tällä "RTR":lläkään, puukäsi mikä puukäsi.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 29.05.18 - klo: 12.02
No ei sitä koskaan tiedä  :cool:
Jos vaikka just sen kriittisen sekunnin sais läpistä pois eikä tarvii sit jossitella  :grin:

Toivotaan näin, en ole vielä aloittanut kasausta mutta tuo mukaan tullut Suomi 100v on tosi upea, hienoa duunia JQ & tiimi!
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 29.05.18 - klo: 13.05
Sekunti ei paljon tässä katastrofissa auta :wink: 100v pohjalevy oli kyllä ihan nätti, mutta kattelin oman auton pohjaa jo ekan ajopäivän jälkeen ja tuumin että ei se kuva siinä kauaa näkyis :grin:

Tekis mieli tälläkin taas välillä ajaa kyllä, mutta vasta ylihuomenna saa varaosan tilaukseen. Noinkohan vielä viikonlopuksikaan ehtii. Toinen ongelma akut, yhdellä akulla ei pitkään ajele kun ei edes ole sähköjä lataamiseen radalla, ja nuo muut on ruvennut lämmöstä turpoamaan jo nelkkucorrissakin niin ei uskalla enää siihen saati tähän laittaa.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 29.05.18 - klo: 16.09
Niin siinä tietty käy.

Kansi tuli maalattua.. edit: trimmattu

Kilikaleilla vedin.

(http://cdn.simplesite.com/i/e7/ad/284571205820919271/i284571214489407129._szw1280h1280_.jpg)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 31.05.18 - klo: 16.09
Kohta alkais olee nipussa. Mukava kasattava ja laadukas kitti! Ei valittamista, päinvastoin. Ohjeet selkeät.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 31.05.18 - klo: 21.53
Sain minäkin sen varaosan tilattua. Niin ja yksi mikä tuli ohjeista mieleen, tää RTR:hän on siitä hauska vekotin että tälle ei oo omaa manuaalia, tässä tulee "tavallisen" THE E Car:in manuaali jossa taas on osa osista eri.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 01.06.18 - klo: 12.27
"RTR = Ready To Rebuild"-efektiä havaittavissa kun rupesin uutta outdriveä asentamaan, etudiffissä ei ollut öljyä (toisaalta niinhän nuo aina vuotaa itsekin kasaamani). Varmaan sitten sama tilanne muissakin diffeissä, ei vaan jaksais millään purkaa mutta kaipa se ennemmin tai myöhemmin täytyy. Yhden gearboxin ruuvin mukana tuli muovikierteet ulos, mahtaa hienosti kiristyä takaisin :afro:

Edelleen kyllä vähän ihmettelen tuota outdriven halkeamista alkujaankin, ohessapa vielä kuva.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 01.06.18 - klo: 21.18
Itse pääsin testaa parit akulliset. Olipas hyvä, aika paljon parempi kuin mitä WE polttis oli. No tämä ei tietenkään tule yllätyksenä. Nyt kun oli parempi auto niin alkoi vähän tuntua toi karvalakki sensoriton harjaton combo. Nyt pitää päivittää se vielä .. mutta siis hieno auto, toimi!


(http://cdn.simplesite.com/i/e7/ad/284571205820919271/i284571214489495310._szw1280h1280_.jpg)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 01.06.18 - klo: 21.47
Mun pitäs keksiä miten saisin tän kääntymään paremmin. Huomas taas heti että kääntyminen on isoin kompastuskivi, tiukat mutkat paljon vaikeampia tällä kuin esim. correilla (sekä 2WD että 4WD). Pitoa tuntuu perässä varsinkin olevan niin paljon että puskee, jos yrittäs esim. kaasulla heittää perää niin eikä mitä, todennäköisesti auto singahtaa eteenpäin eikä "ympäri". Jarruttaessakin pito on kyllä suorastaan ihmeellisen kova huomioiden paikallisradan liukkauden. Toisin sanoen pitoa on kaikkeen paitsi kääntymiseen :shocked: Ajoin kyllä jo nopeampaa kierrosta nyt tällä kuin 4WD corrilla, mutta lähtis luultavasti heti pari sekuntia lisää pois ihan sillä jos kääntyis yhtä hyvin kuin corri.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 01.06.18 - klo: 22.02
Renkaat ja ohjaausservo? Niistä kannattaa aloittaa mutta lienee kunnossa?

Toi Grey on kyllä hyvä ohjattava ja kääntyy tosi hyvin. Ehkä 3mm pohjalevy vaikuttaa edellisiin malleihin verrattuna ja toki sitten kaikki muut pienet muutokset geometriassa. Ei voi kuin suositella jos JQ kiinnostaa.

Ai niin en muuten kiinnittänyt säädintä teipillä ja nippareilla vaan tein akkukoteloon/telineeseen reiät säätimen kohdalle johon sai säätimen läpi ruuveilla pohjasta kiinni. Siisti ja pysyy.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 01.06.18 - klo: 22.07
Renkaat on hyvät, ei oikein ole mitään huonompiakaan laittaa taakse perän heittämisen mahdollistamiseksi. Ohjausservo menee vaihtoon kun itse asiassa hajos tänään (piti muutenkin olla vaihtamassa mutta en ennen radalle lähtöä saanut aikaiseksi). Kyllä se silti jostain muusta osasta setuppia pitäs muutos kaivella.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 01.06.18 - klo: 22.27
Ok

(http://cdn.simplesite.com/i/e7/ad/284571205820919271/i284571214489497015._szw1280h1280_.jpg)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 01.06.18 - klo: 23.21
Oliskohan tuhoontuomittu idea ottaa edestä sway bar pois. No, kokeilemalla varmaan selviää. Sen pitäs periaatteessa ohjautuvuutta parantaa. Ehkä pikkuisen vois nostaa perän korkeutta. Ja vois kyllä tietysti renkaista sen kokeilla että tuon treenisetin vaihtas alle (pitäis muutenki) missä on toinen pari softia ja toinen supersoftia, ja supersoft tulis eteen. Eli ei oo huonontaa mutta teoriassa ehkä toista paria parantaa hitusen (vaikee sanoa varmaks ku supersoftit on kuluneemmat ja eri merkkiset) :tongue: Jos ei jollain tai viimeistään kaikilla noista parane ni sit en tiiä mitä keksii. Oon aika tunari tässä autojen säätämisessä, ei oo niin tuntumaa niihin säätöjen vaikutuksiin.

EDIT: Ainakin kädellä kokeillen ja kämpän lattiaan testattuna GRP:n softit tuntus melko reippaasti grippaavammalta kuin nuo ProCircuitin supersoftit, joten meneekin GRP:t eteen. Mutta jos tää osoittautuu hyväks tavaks ajaa niin sit pitäs ostaa lisää takarenkaita, koska on vaan yks pari näitä ja kolme paria GRP:tä.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: FLANA64 - 02.06.18 - klo: 16.31
Servosaveri kannattaa vaihtaa alumiiniseen. Tällä on yllättävän iso vaikutus kääntyvyyteen. Jos on se vakio muovinen servosaveri niin jostain syystä ei vaan käänny vaan servosaveri antaa peräksi. Tietysti voi vetää sen servosaverin mutterin pohjaan, mutta ei tee hyvää servolle.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 02.06.18 - klo: 17.14
Servosaverin vaikutustakin pohdin, mutta sitä on vaikea tarkkaan arvioida ellei just ruuvaile tosi kireälle, mutta eipä viiti servoja enempää hajottaa. Eipä se toisaalta nelkkucorrissakaan ole menoa estänyt ja kokometallinen puolestaan on vähän suolainen 26€ hinnallaan.

Mutta, tuo rengassäätö toi osaltaan lopulta tulosta, perää sai ProCircuitien ollessa takana heitettyä hyvin - on kyllä melkoinen ero pidossa GRP:hen nähden. Toisaalta ehkä jopa vähän liikaa luistoa välillä, mutkissa hyvä mutta välillä lähti pompuissa hieman herkästi heittämään.  Tästä huolimatta best lap parani kuin paranikin 0,8 sekuntia. Tulee mieleen että oiskohan esim. Atomicin Medium-versio hyvä valimalli.

Toisaalta myös nopeamman servon vaihto kieltämättä hieman auttoi, onhan se helpompi heittää auto sivuluisuun kun renkaat kääntyy nopeammin.

Vähän silti pikkuongelmat taas haittasi ratamenoa, noparin tuuletin taas epäkunnossa (kerran sen jo kolvasin uusiksi mutta taas näköjään piuha sisältä irti) ja yksi moottorimountin ruuvi oli pakittanut ulos ja sitten otti hypyn jälkeen maahan kiinni -> vääntyi, ym, pientä. Ei oikein ole noita M4-varaosaruuveja tullut vielä kerättyä, EuroRC:ssäkin tuostakin olis vain 2mm pidempää tai lyhyempää varastossa. No, kaipa siitä aina viilattua saa kärjestä jos ei muuten uppoa pohjaan asti. Tahtoo paikallisesti mennä nuo sopivien kuusiokoloruuvien saatavuus siihen että jostain Ahlsellistä pitäs hakea, jotenkin vähän nolo paikka mennä parin (tai edes parinkymmenen) ruuvin ostoon.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 02.06.18 - klo: 20.22
Joo ruuveja on välillä vaikea hankkia. Tuossa kun kävin ajaa ja muut oli polttiksia niin kyllä sitä hetken ja toisen vähän mietti että mitä sviddua mä ajan tätä sähkistä mutta kun taas ei oo sitä mekkaria niin onhan tämä sähkis silleen niin paljon helpompi. Ja kamojakin on vähemmän roudattavaa eikä tarvii ostella nitroa joka sit on loppu ku sitä tarttis.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 02.06.18 - klo: 21.10
Nitro ei kyllä oikein naposta. Hemmetin kallista (moottorit ja itse menovesi), moottorin säätäminen, uuden moottorin sisäänajot jotka about yhtä hauskaa kuin maalin kuivumisen katselu, äänekästä (riippuu paikasta missä määrin haittaa, mutta onhan se toisaalta kiva jos omat ajatuksensa edes kuulis vaikka toki pärinässä myös oma viehätyksensä on). Ja kisaamisen kannalta se mekkaustouhu justiinsa, tyssäis mulla joka tapauksessa siihen. Omat hasardinsa siinä nitron käsittelyssäkin, mutta toisaalta se yksittäinen etu että ei tartte ootella akkujen lataantumista ennen ajamaan pääsemistä.

Mutta nyt ois sitte vielä iltapuhteena tän värkin huoltoa, pitää tutkia keskidiffi jonka outdrivet heiluu ihan hemmetisti, ja sekä siitä että takadiffistä öljyt täytettävä (keskidiffinkin jo totesin vähemmän yllättäen tyhjäksi, ja takaboksin kohdalle jäi kostea läntti joten eipä sielläkään mitään ole). Joskin jos noi keskidiffin outdrivet jatkossakin heiluu noin paljon, niin tiedä sitten miten se voiskaan olla tarpeeks tiivis pitämään öljyjä sisällään. Toivottavasti saisin shimmattua ne vähän jämptimmiks, jos mulla edes on sopivia shimmejä. Niin, ja se noparin tuuletikin kolvattava. Tosin enpä tiedä uskaltaako tällä joka tapauksessa uudestaan radalle ennen kuin on tuo ruuvi korvattu. Päristeleepähän correilla taas sen aikaa.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 02.06.18 - klo: 22.01
Näin o.

Keskidiffin outdrivet oli tosi löysät WEssä, pitääkin katsoa miten greyssä..
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 02.06.18 - klo: 22.08
Ainakin noita vakioshimmejä menee helposti kaksi samalle puolelle keskidiffiä, kun niitä on vakiona vain yksi. Mutta eipä mulla oo noin isoja ylimääräisiä, meneepä nekin sitten tilauslistalle. Lienee turha edes kasata tuota ennen kuin saa niitä, veikkaan ettei liika välys ole hyväksi osien pitkäikäisyydellekään. Jonkin verran löysäksi se kyllä jää vielä kahdellakin koska tuo itse "spurrin" reiässä näyttää olevan aika paljon välystä.

No, onneksi ei ole mitään hirveätä kiirettä saada tätä "valmiiksi" kun ei ole kisoja vielä tarkoitus, mutta ei oo säätäminen ja huoltaminen mun lemppariosuuksia tästä harrastuksesta :tongue:

EDIT: Niin, eipä tuo lisäshimmi kyllä toisaalta edes vähennä heilumista muuten kuin lukituspinnin pituussuunnassa, joten sikäli ei ehkä kuitenkaan niin hyödyllinen :undecided: Kai se sitten on vaan tarkoitus heilua ja huojua.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Mönkkiinen - 03.06.18 - klo: 07.32
vaihda laakerit kunnollisiin.ton jq-rtr alkuperäiset
lakrut on kuraa eivät ole edes pyöreitä ulko/sisäkehältä.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 03.06.18 - klo: 12.01
Ei se laakeri tuohon heilumiseen vaikuta, koska eihän ne ei edes kosketa noita heiluvia outdrivejä. Mutta samanlaiset diffit tässä kuin kittiversioissakin niin kai se on suunniteltu noin, ei vaan kyllä helpota sitä öljyjen sisällä pitämistä.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 04.06.18 - klo: 09.45
Eilen kun oli useampi sähköbuggy radalla, ehkä 6, ja muutama nitro niin olihan se nyt hauskaa! On tämä hyvä auto vaikka en kärjen vauhtiin kerennytkään. Ajofiilis on silti loistava ja nyt seuraavaksi kokeillaan sensoricombolla jos sais vähän lisää vauhtia vielä!
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 04.06.18 - klo: 15.12
Ei tuu itellä kyllä omilla sähköillä yhtään sensoria ikävä, niin tasaista menoa :) Saattais kyllä vaihtaa tuon 14t pinionin 12t tilalle testiksi niiden parin kohdan nopeuttamiseksi missä voi täysillä mennä. Tosin kun ajelen aina akun kerralla tyhjäksi niin voipi olla että aiheuttais turhan paljon lämpöä, kun vielä ikävästi ostamani moottorisiili+tuuletin osoittautui turhan isoksi mahtuakseen kunnolla kopan alle.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 04.06.18 - klo: 16.32
Väittäisin että kone viilenee kun laitat pienempää mutta sehän sit näkee
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: FLANA64 - 04.06.18 - klo: 17.05
Nuo diffien outdrivet nyt heiluu miten sattuu, mutta ei se ole mikään ongelma. Ainakaan meillä ei ole öljyt tulleet ulos vaikka ulostulot ovat olleet tosi kuluneet. Jo uudessakin diffissä ja ulostulossa on jonkin verran välystä.
Kannattaa ajaa ensin loppuun ja vaihtaa sitten ulostulot, diffin kuoret ja spurri. Rattaat diffin sisällä kyllä kestää "isältä pojalle". Yksi ratas diffin sisältä on saatu rikki. Se isompi ratas meni poikki. Muuten ei noita ajamalla loppuun saa.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 04.06.18 - klo: 19.50
Väittäisin että kone viilenee kun laitat pienempää mutta sehän sit näkee
Voipi olla että ilmaisin epäselvästi, mutta siis nimenomaan isompaa olisin laittamassa. Mutta ehkä sitä toisaalta joutaa tuon 12t kuluttaa ensin loppuun joka tapauksessa.

Nuo diffien outdrivet nyt heiluu miten sattuu, mutta ei se ole mikään ongelma. Ainakaan meillä ei ole öljyt tulleet ulos vaikka ulostulot ovat olleet tosi kuluneet. Jo uudessakin diffissä ja ulostulossa on jonkin verran välystä.
Juu, no "uusi" tuo periaatteessa onkin vielä tässä vaiheessa. Mutta noh, katsotaan saanko ne öljyt siellä pysymään, selvästi alkuperäiset ei ainakaan pysyneet - mutta toisaalta eipä noissa etu- ja takadiffissäkään. Toisaalta olihan tuo todistettavasti kaltaiselleni rähmäkäpälälle ihan ajettava ilman öljyjäkin.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Mönkkiinen - 04.06.18 - klo: 20.21
tossa rtr versiossa on tippa jotain vaseliinia kaikissa
diffeissä vakiona.et ne pitää kaikki käydä läpi
heti ennen kuin aloittaa ajamisen.
eli kunnon puhdistus ja silikoonit tilalle.
esim 7 10 3.mulla ei ole ikinä rtr versiossa diffit vuotanu eikä muissakaan.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 05.06.18 - klo: 09.38
Ok Tvih, niinpäin sitten joo! Vakio on 14t greyssa.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: jerzirccar1 - 05.06.18 - klo: 12.02
Ei tuu ikävää sensoria??
Mitäs tarkoitat Mika.
Eiks juurikin sensorilla tule parempia ajotuntumia??
Jerzi
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 05.06.18 - klo: 17.00
Minähän se olin joka sanoi ettei sensoria ikävä tule. Ja ei tulekaan, kuten sanoin, jos ei crawleria yritä leikkiä niin aivan tarpeeksi tasaista menoa, en todennäköisesti sensorillisesta vauhtiajossa itse erottaisi.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: W-tec - 05.06.18 - klo: 17.29
Minähän se olin joka sanoi ettei sensoria ikävä tule. Ja ei tulekaan, kuten sanoin, jos ei crawleria yritä leikkiä niin aivan tarpeeksi tasaista menoa, en todennäköisesti sensorillisesta vauhtiajossa itse erottaisi.


Huomaat ihan varmasti  :smiley:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 05.06.18 - klo: 19.01
Ei tuu ikävää sensoria??
Mitäs tarkoitat Mika.
Eiks juurikin sensorilla tule parempia ajotuntumia??
Jerzi

Minähän se olin joka sanoi ettei sensoria ikävä tule. Ja ei tulekaan, kuten sanoin, jos ei crawleria yritä leikkiä niin aivan tarpeeksi tasaista menoa, en todennäköisesti sensorillisesta vauhtiajossa itse erottaisi.

Jep, tosiaan nimenomaan halusin sensorillisen ja nyt minulla on sellanen Hobbywing Xerun XR8 Plus ja Xerun 1900kv tuossa asennuksessa. Odotan kyllä parannusta menoon  :cool:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 05.06.18 - klo: 20.34
Huomaat ihan varmasti  :smiley:
Kaikki 1/10-vehkeethän mulla on sensorillisia, ei tän 1/8 sähköt tee mitään negatiivista verrattuna esmes 4WD-corrin sensorillisiin. Kaasu ei nyi rata-ajonopeuksilla yhtään, vaan on pehmeän lineaarinen. Toki kunnon pro-kuski huomaa jos vaikka on yks hiekanjyvä liikaa auton kyytiin tarttunut, mutta minä en ole se pro-kuski :afro:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 05.06.18 - klo: 23.05
Jep heh

Miten ohjelmoin tohon moottorin suunnan (esc asetus no 6) ilman ohjelmointikorttia? Osaan vaan kalibroida ja resetoida.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 06.06.18 - klo: 00.39
Xeruneissa ei onnistu ohjelmointi ilman korttia tai wifi-moduulia, ovat siitä ikäviä. Ja kortit tietysti on aina hinnoissaan... :undecided: Mutta eiköhän sieltä radalta löydy joku jolta lainata että saa asetuksen tehtyä. Ja jos ei heti löydy niin väliaikaisena purkkapatenttina voi kalibroida kaasun ja jarrun päin vastoin. Eli kun normaalisti kalibraatio on neutraali-kaasu-jarru, niin kalibroit neutraali-jarru-kaasu.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 06.06.18 - klo: 00.55
Jaa no ilmankos, kiitti

(http://cdn.simplesite.com/i/e7/ad/284571205820919271/i284571214489628979._szw1280h1280_.jpg)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 06.06.18 - klo: 01.01
Tai mainittakoon vielä että olettaisin tuon noin kalibroinnin toimivan, mutta ainoa missä olen sitä itse käyttänyt on ollut Quicrun 120A. 4WD-corrissa on XR8-SCT muttei ole siinä ollut tarvetta testata.

Sainpa myös viimein diffihuollot tehtyä, saa nähdä pysyykö ne öljyt sitten sisällä vai ei. Jos ei niin pitää varmaan siirtyä vaan rasvadiffeihin sitten. Tosin ihmettelin jo kun takadiffi ei meinaa välillä pyöriä boksissaan smoothisti vaikka en keksi mihin tai miten se kanittaisikaan.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 12.06.18 - klo: 23.07
Ei se toimi, mutta hankin ohjelmointikortin. Onhan se kätevä.

Huomenna ois kiva päästä kokeilee.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 13.06.18 - klo: 02.33
Ai niin, radiosta piti myös erikseen sääntää throttle reverselle ennen "käänteis"kalibrointa. Mut joo, onhan se kortti hyvä olla joka tapauksessa. Ite joskus radalla paikan päällä tarttis mutta unohtuu aina pitää niitä mukana... :embarrassed:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 13.06.18 - klo: 21.11
Kyllä tuossa HW setissä oli ihan kivasti eroa vanhaan. Ajoin vakiopinjonilla ja puntsia laitoin reilusti. Akkuja pitäs hommata. Hieno auto.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 13.06.18 - klo: 22.17
Mun piti pienentää punchia Quicrunista etten aina ampuis hyppyjä yli paikallisradalla :grin:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 13.06.18 - klo: 22.52
Joo täs mun tapauksessa laitoin lisää. On sen verran kurvia ja hyndiä ja omat linjat ei kovin smoothit niin välillä lähtee aika seisovilta jaloilta. Jos linja tulee hyvin niin eipä siinä silloin tarvii. On toi sensorillinen kyllä aika kiva parannus.

Mikä on hyvä 2S ajoakku? Mulla on Orion touch duo hv lipo laturi.
Onko esim. tämä hyvä ?
https://www.hobbylinna.fi/tuote/lihv-stick-battery-8400mah-120c-2s/IPCC2S8400HV3/ (https://www.hobbylinna.fi/tuote/lihv-stick-battery-8400mah-120c-2s/IPCC2S8400HV3/)
Tai
https://www.hobbylinna.fi/tuote/li-po-battery-2s-7-6v-8200mah-110c-5mm-port/OBH382V3/ (https://www.hobbylinna.fi/tuote/li-po-battery-2s-7-6v-8200mah-110c-5mm-port/OBH382V3/)
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 14.06.18 - klo: 01.56
Toki on hyviä, ei vaan itellä persaus kestä maksella noita hintoja. Mutta jos hinta ei ole este niin kyllähän noilla tykittää menemään. Ite ajelen näillä pääasiassa:
https://hobbyking.com/en_us/zippy-6000mah-2s2p-50c-hardcase-pack.html

Ei oo potku loppunu kesken eikä riko pankkia, 2x2S setupissa jotain 20min tienoilla taitaa olla ajoaika. Ainoa haitta on hidas latausnopeus (max 1C) jos tykkää latailla nopeammin.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 14.06.18 - klo: 09.08
Näin se varmaan on. On tuolla 10000mAh 50C mutta jääkö tuo C luku vähän alas ? Vaikka sulla näkyy kyllä riittävän tuo.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: burtsi - 14.06.18 - klo: 09.22
Itse ajan lähes kaikkia autojani näillä:

https://hobbyking.com/en_us/batteries/rc-car-battery-packs/ultimate-nano-tech.html

Kasiin ja corriin nämä:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-ultimate-6000mah-2s2p-90c-hardcase-lipo-pack-roar-brca-approved.html

Mielestäni heittämällä parhaita akkuja hinta-laatusuhteeltaan.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 14.06.18 - klo: 09.46
Jees. Jos miettii noita hv akkuja niin Xerun XR8 Plus varmaan niitä tukee, tuota hieman korkeampaa volttimäärää eli 2 x 4.35 eikö vain ? Koska se on 6S asti. Sori kun en ymmärrä sähkötekniikasta mutta näin oletan. Mitään merkintöjä asiasta ei ole manuaalissa. Tai sitten ero on niin pieni ettei ole merkitystä. Ja voihan ne ladata normaalisti 4.2 näin ymmärsin.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 14.06.18 - klo: 14.43
Akkujen mainostetut korkeat C-luvut on ihan vaan mainosmiesten höpinää. Harva RC-akku menee oikeasti yli ~25C. Teoreettinenkin maksimi nykyisellä LiPo-teknologialla oli jotain 50C luokkaa, mutta RC-akuista ei moista löydy. Voi miettiä siltä kannalta, että tuokin 8400mah 120C antaisi mukamas 1000 ampeeria, tai 8770 wattia ollessaan täysi. Voi arvata antaako oikeasti ja tarvitsisiko moista vaikka antaiskin :grin: Olishan se toki kätevä kun vois laittaa kämpän jokaisen sähkölaitteen päälle yhtäaikaisesti yhden tuommoisen perään, ja jäis vielä tuhansia watteja reserviin! :afro: Tarkemman purkukapasiteetin pystyy arvioimaan laturin avulla jos siitä löytyy resistanssimittaus, mutta se on tietysti avuksi vain itsellä jo olevien akkujen kanssa.

Mutta esimerkkinä esim. Gens Acen 5700mah 50C akut on turpoillut tällä JQ:lla ja nelkkucorrilla ajaessa, nuo Zippyt ei ainakaan vielä yhtään ja myöskin jaksavat pidempään, vähemmän voltage droppia. Gensit maksaa uutena jotain 60€/kpl, joten aina ei maksamalla parane.

Niin ja mitä noihin volttimääriin tulee, joo, tukee se niitä. Mutta omasta mielestä vähän turhia nuo LiHV:t sikäli että esim. kisassa ne saa ladata kuitenkin vain siihen 8.4V asti. Kestäähän ne täyteen ladattuna harjoitellessa vähän pidempään isomman kapasiteetin takia, mutta yleensä vastaavasti maksavatkin sitten paljon enemmän. Lisäksi toki enempi voltteja täynnä ollessa voipi kuumentaa sähköjä hieman enemmän aluksi.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 15.06.18 - klo: 00.38
Kiitos paljon!

Eli tämä olisi pätevä C lukujen valossa?
https://www.hobbylinna.fi/tuote/lihv-stick-battery-10000mah-50c/IPCC2S10000HVR/ (https://www.hobbylinna.fi/tuote/lihv-stick-battery-10000mah-50c/IPCC2S10000HVR/)

Tykkään tuosta kapasiteetista.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 15.06.18 - klo: 13.01
No juu, varsinkin kun se C-luku suhteutetaan aina kapasiteettiin. Eli vaikka tuo olisi "realistisemmat" 20C, niin se antaisi 10000mah kapasiteetin takia 200A, mikä taas on enemmän kuin tarpeeksi.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 22.06.18 - klo: 01.27
Ostin nuo intellect 8400 akut. Pitkä on ajoaika. Puhutaan jopa puolesta tunnista radalla. No pitää vielä monitoroida sitä.. ei valittamista.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 25.06.18 - klo: 10.09
greyhin ei taida olla 3mm pohjalevyä? Eikä tulossakaan ?
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: tvih - 08.07.18 - klo: 17.07
Viimein aattelin suunnata tällä takas radalle, mutta ei nyt tahdo olla mäihää taas. Ensin kotona sekos pari viikkoa vanha laturi uutta 4S-akkua ladatessa, ja sitte radalla ihmettelin että mikä on kun ei auto liiku kunnolla vaikka tarkistaessa näytti että vetää kaikki renkaat ja rattaat on ok. No eipä kuitenkaan, lopulta totesin että keskidiffi ja takadiffi ihan hemmetin kuumat ja keskidiffi puski palanutta öljyä pihalle kuumentumisen takia. Oli näköjään kiristysruuvi lähtenyt tuosta takadiffistä keskellä lähtevän outdrivestä ja ylikuormitti siten keskidiffin ja kitkalla varmaan kuumensi takadiffiä. Ja ruuvi oli lähtenyt siksi koska reikä on mennyt pituussuunnassa soikeaksi. Ei taida kovin laatumetallia olla kyseisessä osassa. Toivottavasti nuo varaosaversiot on parempaa laatua edes. Ei se auttane kuin tilata, ennen ei tuolla ajo onnistu :undecided:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 08.07.18 - klo: 23.19
Onpas harmi.

Itsellä on kyllä hyvin toiminut grey ja laitoin teräksisen kardaanin (etu) ja taka iskarituen hiilaria. Minusta parani (ehkä henkistä). Ostin myös 4S akun jolla keveni verrattuna kahteen 2S akkuun mutta en tiedä huomasinko isosti eroa radalla.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: foursquare - 22.07.18 - klo: 02.20
Toi Grey on kyllä hyvä ohjattava ja kääntyy tosi hyvin. Ehkä 3mm pohjalevy vaikuttaa edellisiin malleihin verrattuna
 
greyhin ei taida olla 3mm pohjalevyä? Eikä tulossakaan ?
Eli onko siinä vai ei ? :smiley:
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 22.07.18 - klo: 16.52
Joo mun virhe mitä en oo korjannu näköjään.
Luulin että siinä on mutta tosiaan on 4mm.
Auto kyl muuten helpompi ohjastettava ja kääntyy hyvin.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 10.08.18 - klo: 18.29
Vihdoinkin sain Greyn tositoimiin Lavangon kerhokisassa, oli kyl niiin siistii  :cool:

Ok, ns. Leikkiskabahan se on mutta mulle kyl reilusti haastetta ja täyttä totta näin parin vuoden tauon jälkeen ja muutenkin.

Kymmenen kuskia about, 3 nitroa, loput patterikaseja.

Mielestäni auto toimi hyvin. Ihan riittävän hyvin allekirjoittaneelle. Aika tasaista menoa ja tavallaan voitin itseni ajamalla jokaisessa kolmessa 10min lähdössä neljänneksi joka kertoo juuri tuosta tasaisuudesta. Treenaamalla tuosta varmaan saisi hyvin nopeutta lisää, innostaa kyllä jatkamaan :)

Ongelmia ei ollut. Erien jälkeen kennot olivat 3.8V tuntumassa. Ajoin kahdella täyspitkällä 2x2S akun pakalla, joka toimi hyvin.

Iso kiitos kerholle ja osallistujille!
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 17.01.19 - klo: 15.24
mitäs vuoteen 2019 kuuluu tällä osastolla ?

mitään uutta tai mainittavaa ?
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Mönkkiinen - 17.01.19 - klo: 15.41
ei varmaan mitään ihmeellistä,
JQ-nettikauppa hävinny jonnekkin minne lie.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: jon.lindgren - 17.01.19 - klo: 15.51
JQ:lla ei ole enää omaa nettikauppaa. Osia ja autoja saa EuroRC:ltä.

Sähkikseen taisi olla tulossa uusi pohjalevy ja molempiin kaikkea "pientä" osaa.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: mikari - 18.01.19 - klo: 19.44
Oukei

No ihmetellään lisää kevättä kohti!

Kukas muuten forumilla maalaa hienoja koreja?
Tarttis uuden. Maksan luonnollisesti markkinahinnan.
Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.07.19 - klo: 14.34
JQ harmaa valmiina kisoihin. Jyväskylään melkein pääsin kisoihin asti, mutta perjantai ilta venähti pahasti etenkin kyyti kuskilla niin matka tyssäsi Hankasalmelle. Ehkä Vantaalle sitten.

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/rtc7yjq0er0u8z5/IMG_1436.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/rtc7yjq0er0u8z5/IMG_1436.jpg?dl=0)

Otsikko: Vs: JQ Racing The E Car
Kirjoitti: micsa.fi - 03.08.19 - klo: 19.22
Uusi versio sähköautosta. Kuvista voi arvailla muutoksia, tekniset detailit vielä hämärän peitossa:

https://circusrc.com/2019/07/first-look-at-the-new-jq-racing-ecar/