RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: gilmore - 13.07.17 - klo: 16.55

Otsikko: Häiriö kaasussa
Kirjoitti: gilmore - 13.07.17 - klo: 16.55
Hei,

vuosien takainen into harrastukseen palasi ja korjasin vuosia kaapissa säpäilenä olleen Savage X SS http://www.hpiracing.com/fi/kit/861 (http://www.hpiracing.com/fi/kit/861) kuntoon.

Tai ei se vielä täysin kunnossa ole, sillä kun käynnistän auton, niin kaasuservo alkaa elämään aivan omaa elämää. Ohjaus pysyy hallussa, mutta tosiaan kaasussa on jotain häikkää.
Kun auto ei ole käynnissä, mutta ohjaimessa ja autossa on virrat päällä, niin ohjauksen sekä kaasun servot toimii niin kuin pitääkin. Ei sekoile yhtään. Ongelma ilmenee tosin vasta kun auto on käynnissä.

Takavuosilta ei muistu mieleen, että mikä tämän voisi aiheuttaa, joten ajattelin kysyä jos täällä viisaammat osaisivat auttaa.
Otsikko: Vs: Häiriö kaasussa
Kirjoitti: TheArska - 13.07.17 - klo: 19.20
Onko vastari orkkis paikalla?  Kokeile siirtää kauemmaksi koneesta. Onko sulla giga vai megahertsi radiot?

Ps. Vanhat topikit on ihan toimivia, käytetään niitä...
Otsikko: Vs: Häiriö kaasussa
Kirjoitti: 4wdkanootti - 14.07.17 - klo: 06.38
Jos kosteus pääse tiivistymään pisaraksi servon sisällä, se tärinässä sekoiluttaa.
Otsikko: Vs: Häiriö kaasussa
Kirjoitti: mustikka - 15.07.17 - klo: 08.22
Jos kosteus pääse tiivistymään pisaraksi servon sisällä, se tärinässä sekoiluttaa.
Tai vastarin sisällä aiheuttaa myös ongelmia.
Otsikko: Vs: Häiriö kaasussa
Kirjoitti: Tommi_82 - 22.07.17 - klo: 21.05
Vähän vastaavaa häikkää myös täällä tänään, GT3 Savage löi kesken ajelun kaasun täysille, parin sekunnin täyskiihdytys ja suoraan parkissa olevan auton alle. (onneksi oman) Olihan muuten tiukassa irrotella pakoputken ja maan välistä, ei irronnut kun tunkkaamalla auto ilmaan.
Suurin yllätys kyllä oli että mitään ei hajonnut kummastakaan osapuolesta.
Vaan mikähän tuon mahtoi aiheuttaa? Kosteudesta tuskin kyse koska kuiva keli, toista tankillista olin ajelemssa ja auto pelasi ongelmitta ennen tuota.
Savassa on alkuperäiset gigaherzi radiot alkuperäisillä paikoillaan ja Savöxin SC-0251mg servot.


Edit: Tänään tutkin potilasta tarkemmin, ilmeisesti vastaanotin on sökönä, kaikki ohjauskomennot toimivat parin kolmen sekunnin viiveellä ja pienikin kaasutus tai ohjausliike saa servon liikkumaan aivan ääriasentoon.
Otsikko: Vs: Häiriö kaasussa
Kirjoitti: Tommi_82 - 03.08.17 - klo: 17.27
Vähän vastaavaa häikkää myös täällä tänään, GT3 Savage löi kesken ajelun kaasun täysille, parin sekunnin täyskiihdytys ja suoraan parkissa olevan auton alle. (onneksi oman) Olihan muuten tiukassa irrotella pakoputken ja maan välistä, ei irronnut kun tunkkaamalla auto ilmaan.
Suurin yllätys kyllä oli että mitään ei hajonnut kummastakaan osapuolesta.
Vaan mikähän tuon mahtoi aiheuttaa? Kosteudesta tuskin kyse koska kuiva keli, toista tankillista olin ajelemssa ja auto pelasi ongelmitta ennen tuota.
Savassa on alkuperäiset gigaherzi radiot alkuperäisillä paikoillaan ja Savöxin SC-0251mg servot.


Edit: Tänään tutkin potilasta tarkemmin, ilmeisesti vastaanotin on sökönä, kaikki ohjauskomennot toimivat parin kolmen sekunnin viiveellä ja pienikin kaasutus tai ohjausliike saa servon liikkumaan aivan ääriasentoon.

Hmm, vika ei sitten asettunut uudella (vakio) vastarillakaan, onkohan tämä nyt joku vakiovastarin tyyppivika/ominaisuud vai muu outous?
Kahden ajetun tankillisen jälkeen alkaa auto sekoilla armottomasti, kaasuttaessa on monen sekunnin viive, sitten tärähtää kaasu täysille ja tekee muutaman sekunnin täyskiihdytyksen samat oireet myös ohjauksen kanssa, useiden sekuntien viive ja liikkeet toimii miten sattuu. Auto huili tallissa yön yli ja nyt kaikki toimii taas kuten pitääkin.

Mistähän päin tuota alkaisi purkamaan?