RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Associated => Aiheen aloitti: JyrkiL - 21.06.18 - klo: 22.34

Otsikko: RC10SC6.1
Kirjoitti: JyrkiL - 21.06.18 - klo: 22.34
Noniin, Amerikan pojat tekivät uudet diffiboksit ja slipperin buggyyn ja saivat lopulta uudet osat myös pidempään pohjalevyyn.
Keula alkaa olla kasassa ja Asson muoviosien laatu kyllä vakuuttaa. Wanhan TC6.1-6.2 ajan klapista on enää muisto jäljellä.

Päivitysosia tuli hommattua alumiinisten ohjausvipujen ja ratasdiffin muodossa, ohjauksen upgradet sopivat paikalleen moitteetta. Tästä on hyvä jatkaa!
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: JyrkiL - 25.06.18 - klo: 07.44
Juhannuksen kelit olivat enemmän kuin suotuisat huolelliseen auton rakentamiseen, ei ollut kiire mihinkään.
Perä ja iskarit menivät nippuun yhtä helposti kuin keulakin. Samoin Asson manuaalissa on oikeasti hyvät ohjeet iskareiden ilmaukseen yms yms joten sen puolesta näitä 6.1-sarjalaisia uskaltaa suositella vähemmänkin ajaneille.

Koeajo sunnuntaina katkesi lyhyeen toisen takarenkaan liimausten pettäessä, mutta ensituntumalta kääntyy hanakammin kuin Losin 3.0 ja toisaalta peräpidon eteen täytyy tehdä hieman säätöjen hakua. Tehdassetup lienee tarkoitettu enemmän Jenkkien "medium-high"-pitoisille kun Ulvilassa se on lähempänä low-low tai vain low...
Mutta toisaalta säätöjä tässä autossa riittää, pelkästään laatikon pohjalle jääneiden puslien ja säätöpalojen määrä pistää epäilemään että jäikö joku kohta manuaalista lukematta kun näin paljon jäi yli...

Auton mukana siis säätöpuslat taka-auraukselle ja anti-squatille, takaiskareiden kiinnitys tukivarteen hoituu vaihdettavilla puslilla, takahubin korkeus, caster-kulma... Lisäksi paketissa on mukana jatkopala takapuskurin kiinnitykseen jos haluaa kääntää takaiskarit tukivarren etupuolelle.

Koitan tällä viikolla päästä sen verran radalle ja säätämään, että tuota peräpitoa saisi hieman paremmaksi. Ensin koitetaan kaikkia muita säätöjä ennen kuin lähdetään standup-vaihteistotalkoisiin...
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: Dummy - 25.06.18 - klo: 09.30
Taakse brassi c pala sekä etuiskareihin jäykemmät jouset sekä öljyt. Takaiskarien alapäät pykälän sisemmäs. Ja muutamat pikkusäädöt esim. caster, taka-auraus ja linkkien prikkoja. Noilla ainakin minä sain takapitoa paremmaksi huonolla pidolla sillä laybacklootalla. Standup lelut odottaa valmiina mutta en vielä testannu kun vaikuttaa että lähellä jo ollaan tälläkin.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: JyrkiL - 28.06.18 - klo: 06.55
Noniin, ekat akut päästelty ehjillä renkailla...
Eteen laitoin jo rakennusvaiheessa 35wt öljyt (kit 30wt) mutta lähdin metsästämään peräpitoa seuraavilla konsteilla:
Takacamberlinkki pitkäksi sisäpäästä.
Anti-squat 0
Taka-auraus 4 astetta
Messinkinen C-kannake
Takaiskarit sisemmäs ylä- ja alapäästä
Takahubit eteen
Löysempi takajousi (AE Musta 1.90 lb + 9mm jousilautaset)

Muutoksia tehdessä muistui mieleeni että nämähän ovat ne ihan samat muutokset joita tein Losiinkin. Amerikan pojat laittavat tehdassetupin vähän liian kovalle pidolle ;)

Näillä muutoksilla auto toimi Ulvilassa pienestä kuivuudesta huolimatta oikein mallikkaasti.
Vaikka kiihdytyksissä piti olla ehkä hieman tarkempi kuin vanhalla "pystyloota"-Losilla niin kyllä toisaalta tuo Layback-laatikon matalampi/hieman edempänä oleva painopiste teki sen että mutkat ja nopeat kaarteet sai ajettua nopeammin. Mahtava auto!
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: JyrkiL - 24.07.18 - klo: 22.03
Tässä nyt hieman hierottua setuppia. Saatan 2,5 - 5 wt ohentaa iskariöljyjä nyt kun kisojen jälkeen rata muistuttaa kranaatinheitinkomppanian ampumaharjoitusaluetta.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 11.09.19 - klo: 13.42
Tulipahan tilattua tämä sisäleluksi niin mitäs renkaita käytätte hakkilan radalla? joskus tiksin aikoihin ajelin blitzillä ja silloin oli minipinnit kova sana, vieläkö ne käyvät?
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: burtsi - 11.09.19 - klo: 13.49
Minipinnit toimii hyvin Hakkilan turffilla. Eturenkaiksi vaihtoehtona esim. staggerit, mutta mieluummin ehkä vähän kuluneina. Aivan uusilla etusilla saattaa tulla haastava ajettava.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 11.09.19 - klo: 13.53
Minipinnit toimii hyvin Hakkilan turffilla. Eturenkaiksi vaihtoehtona esim. staggerit, mutta mieluummin ehkä vähän kuluneina. Aivan uusilla etusilla saattaa tulla haastava ajettava.

onko ihan mahdoton jos eteenkin laittaa minipinnit? vetopitoahan ei edessä tarvitse mutta blitzissä muistaakseni käytettiin edessäkin minipinnejä.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: C1S F1 - 11.09.19 - klo: 14.57
Itsellä ainakin minipinnit toiminu edessä ja takana
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 12.09.19 - klo: 07.16
Kuinkas pehmeitä minipinnejä kannattaa lähteä hankkimaan?
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: burtsi - 12.09.19 - klo: 08.25
Joo, pinnit toimii myös edessä. Itse olen ajanut aina keltaisella.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 12.09.19 - klo: 20.20
Kuinkas vahvan ohjausservon vaatii? Olettaisin ettei kovin julma tarvitse olla?
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: micsa.fi - 12.09.19 - klo: 20.31
Kuinkas vahvan ohjausservon vaatii? Olettaisin ettei kovin julma tarvitse olla?

10 kg:n vääntö riittää, esim. Savoxin suosituista malleista 1257 ja 1258 sopivia.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 13.09.19 - klo: 16.11
Kyselen taas. Nyt viikonloppuna pitäis ruveta rakentelemaan autoa niin kuinkas jäykkiä öljyjä iskareihin kandee laitella? Kuuladiffihän tuossa on vakiona mutta otin ratasdiffin mukaan settiä tilatessa, kuinkas vahvaa öljyä siihen voi laittaa?  Pahoittelen tätä kysymysten tulvaa mutta olisi kiva saada auto heti siihen kuntoon että sillä pystyy jotenkin ajamaan😂😂
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: C1S F1 - 13.09.19 - klo: 16.25
Itsellä tais olla ultimaten öljyjä iskareissa takana 350, edessä 400 ja diffissä 10.000 http://site.petitrc.com/setup/associated/setupsc6.1/SC6.1_DustinHamilton_PCRC20181201/ (http://site.petitrc.com/setup/associated/setupsc6.1/SC6.1_DustinHamilton_PCRC20181201/) esimerkkinä setupista, josta voi lähteä liikkeelle.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: micsa.fi - 13.09.19 - klo: 16.32
Jos meinaatte Hakkilan turffilla ajella, niin kannattaa kysellä Tommilta (Volvospede) setuppia. Tommi hinkkasi viime talvena auton aika hyvään iskuun.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 14.09.19 - klo: 18.06
Kasailen ratasdiffin niin mihinkäs nuo neljä hemmetin pientä O-rengasta tulee? Kaksi isompaa tulee varmaankin ulostuloihin.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: matti1983 - 14.09.19 - klo: 18.15
Kasailen ratasdiffin niin mihinkäs nuo neljä hemmetin pientä O-rengasta tulee? Kaksi isompaa tulee varmaankin ulostuloihin.

Löytykin jo, olikin manuskassa kun otti vaan silmän käteen ja katsoi.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: TuomasL - 02.12.19 - klo: 23.39
Facebookin puolella jo jotain renkaista kyselin. Laitetaan nyt jatkokysymyksiä tänne, niin eivät hautaudu fb-ryhmän uutisvirtaan. Jos vaikka joku muukin olis samaa vailla.
Kaikessa yksinkertaisuudessa olisin vailla setuppia liukkaalle betonille/laatalle. Tarkoitus ajaa Vaasan ja Äänekosken kisat ja tietysti reeniä samoissa paikoissa. Eka korri ja samalla eka tuuppari itellä koskaan. Eikä noita joka nurkasta vetäviäkään oo paria kesää kauempaa harrastettu.
Guuglea tuli koitettua setuppien haussa, mutta jotenkin mielummin ottais ihan suomalaisten kommentteja asiaan.

Muoks. Eihän sitä Vaasan kisaa ollutkaan kalenterissa. Jokatapauksessa, itselle lähin rata reenaamiseen.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: Mölli - 03.12.19 - klo: 20.18
Laita pakettisetup (pl kuuladiffi) ja sitten nykimään esim Vaasan radalla takavetovelhojen hihasta.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: TuomasL - 03.12.19 - klo: 22.27
Laita pakettisetup (pl kuuladiffi) ja sitten nykimään esim Vaasan radalla takavetovelhojen hihasta.


Noinhan sitä yleensä toimitaan. Ja oikeastaan se mitä tässä olis vailla, on lähinnä muutossuotiukset tuohon kittisetuppiin, ellei kellään sitten olis suoraan heittää omaa setuppia. Yritän vähän oikoa tietä, kun ennen kisoja en reenaamaan ehdi näillä näkymin kertaa tai paria enempää.  Kuuladiffi tuossa on. Koitan sillä päästä matkaan.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: Metsäläinen - 04.12.19 - klo: 06.55
Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: bluevan - 04.12.19 - klo: 08.27
Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:

Jos suurin osa liukasta laattaan mutta osa mutkista ja hyppyreistä mattoa tms pitävämpää pintaa niin mitäs kuuladiffi tykkää?
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: Metsäläinen - 04.12.19 - klo: 08.46
Riippuu pitkälti siitä millaisia ne mutkan on, pitkät sviipperit missä kiihdytetään kokoajan voi laitttaa kuuladiffin koville. Mutta sekin riippuu maton materiaalista, eos matolle en laittaisi kuuladiffiä. Hyppyreiden pitää olla valtavia, että kuuladiffi menisi huonoksi. Mutkista kiihdytys on se missä diffi joutuu kovimpaan rääkkiin.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: Mölli - 04.12.19 - klo: 14.25
Kuuladiffi on oikea vaihtoehto liukkaille radoille. Noi jotka ratasdiffistä höyryää ei osaa säätä kuuladiffiä oikein! :wink:

Tai huvita etsiä rasvapalloja lattialta.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: burtsi - 04.12.19 - klo: 14.52
Kuuladiffillä on varmasti paikkansa liukkaalla saviradalla, mutta betonilla suurin osa kuskeista ajaa kyllä tuuppicorria ratasdiffillä.
Otsikko: Vs: RC10SC6.1
Kirjoitti: Metsäläinen - 05.12.19 - klo: 08.01
Sousittelen kokokeilemaan myös kuuladiffiä. Kun itse ajoin korreilla kilpaa oli vain liukkaita ratoja, käytin molempia ratas-ja kuuladiffiä. Tykkäsin enemmän Kuuladiffistä, sillä ajaminen oli helpompaa ja tulokset parani.