RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: oldfart - 24.10.22 - klo: 10.18
-
GT12, CS12 ja Euro Truck -kerhokilpailu III / IV 26.11.2022 Tampere
OF-Racing Team kutsuu kilpailijoita otsikon luokkien kilpailijat Etelä-Suomen kerhokilpailusarjan 2. osakilpailuun.
Aika: La 26.11.2022 klo 8 – 19
Paikka: Aasi Indoor Areena
Osoite: Hepolamminkatu 51, 33720 Tampere
Ajettavat luokat:
GT12 12Track Tour 2022 -säännöt: http://rc10.fi/index.php?topic=110799.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=110799.0)
CS12 Moottori Efra -listan mukainen 13.5. Kori Efra -listan mukainen kiilakori. Blinky nopeudensäädin. Vapaa rengas. Minimipaino 730 g. Erän pituus 8 min.
Euro Truck Säännöt: http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0)
Kilpailuorganisaatio:
Lauantai
Kilpailun johtaja Sami Munck
Ajanotto Panu Vehniäinen
Tuomari Lari Jäppinen
Katsastus Marko Paasonen
Aikataulu: Portti aukeaa klo 7.00
Vapaaharjoitus klo 8.00 alk.
Erälistat aikatauluineen julkaistaan viimeistään to 24.11.2022
ILMOITTAUTUMINEN: Ilmoittautuminen MYRCM:n kautta viimeistään 20.11.2022 klo 22.00 mennessä.
Linkki ilmoittautumiseen https://tinyurl.com/yck5bcj3 (https://tinyurl.com/yck5bcj3)
Osallistumismaksut: • 20 € / luokka
Maksu käteisellä tai Mobile Paylla paikanpäällä
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2022 suotava. Kansallisessa kisassa ei pakollinen.
SÄÄNNÖT
GT-12 12Track Tour säännöt
CS-12 Moottori Efra -listan mukainen 13.5. Kori Efra -listan mukainen kiilakori. Blinky nopeudensäädin. Vapaa rengas. Minimipaino 730 g. Erän pituus 8 min.
Euro Truck Säännöt: http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0)
AJOTAPA
Kyseessä olevan luokan sarjasääntöjen mukaan.
Eräharjoitus x 2 (2. pakollinen ajanottolaitteiston testaamisen ym. vuoksi)
Alkuerät x 2 (paras tulos lasketaan)
Finaalit x 3 (2/3 yhteistulos lasketaan)
VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita.
Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa.
Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.
Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija hyväksyy antamiensa henkilötietojen käsittelyn kilpailun järjestäjän toimesta sekä henkilötietojen julkaisun osanottajaluettelossa, tulosluettelossa, sarjapistetaulukossa yms. kilpailun viestinnässä.Vastuu: Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuulla ja sitoutuu noudattamaan yleisiä sekä kilpailujohdon antamia määräyksiä.
Rata: Neulehuopamatto, radan pituus noin 80 m
Tuloslaskenta
Mylaps RC4 -dekooderi. Kilpailija vastaa oman transponderinsa yhteensopivuudesta ja toiminnasta.
Muuta:
Varikkotilaa on hieman rajoitetusti useammassa eri tilassa, saatavilla sähköt ja paineilmaa.
Yöpyminen esim matkailuautolla sallittu. Käytettävissä WC ja suihkutilat.
Pöytiä rajallinen määrä, tuoleja löytyy kaikille.
Kilpailupaikalla ainakin jonkinlainen buffetti, kylmiä juomia ja kahvia.
Perjantaina (kuten muinakin päivinä) harjoittelumahdollista 8.00-20..00 .
Ratamaksut mobilepayllä paikanpäältä löytyvän ohjeistuksen mukaisesti.
-
Saako ilmoittautuneiden listan näkyviin?
-
Saako ilmoittautuneiden listan näkyviin?
Täältä (https://tinyurl.com/3xfvj7a9) näkee ilmoittautuneet
-
Moro, onko rata avoinna harjoittelulle perjantaina 25.11?
-
Moro, onko rata avoinna harjoittelulle perjantaina 25.11?
Kisakutsun mukaan kyllä.
-
Ilmoittautuneita tällä hetkellä
CS12 9 kpl
GT-12 12 kpl
Rekka 9 kpl
Vielä ehtii mukaan ja mattimyöhäisiä voidaan ottaa jälki-ilmoittautuneena.
-
Olisko tonne rekka luokkaan vielä kurvailee?
-
Mukaan vaan. Mitä enempi jengiä, sitä paremmat kapinat.
-
Aikataulu ohessa
Aikataulu venyi jonkun verran kun pyrittiin kaikkien toiveita palvelemaan.
Aikataulu 26.11.2022
Vapaa treeni Kesto
GT-12 18 min 8:00 18
TRUCK 18 min 8:20 18
CS-12 18 min 8:40 18
Eräharjoitus 1
GT-12 Group 1 P1 9:00 8
GT-12 Group 2 P1 9:10 8
GT-12 Group 3 P1 9:20 8
TRUCK Group 1 P1 9:30 8
TRUCK Group 2 P1 9:40 8
CS-12 Group 1 P1 9:50 8
CS-12 Group 2 P1 10:00 8
Eräharjoitus 2 (pakollinen transponderin kanssa)
GT-12 Group 1 P1 10:10 8
GT-12 Group 2 P1 10:20 8
GT-12 Group 3 P1 10:30 8
TRUCK Group 1 P1 10:40 8
TRUCK Group 2 P1 10:50 8
CS-12 Group 1 P1 11:00 8
CS-12 Group 2 P1 11:10 8
Ajajakokous 11:20
Alkueräkierros 1
GT-12 Group 1 P1 11:30 8
GT-12 Group 2 P1 11:40 8
GT-12 Group 3 P1 11:50 8
TRUCK Group 1 P1 12:00 8
TRUCK Group 2 P1 12:10 8
CS-12 Group 1 P1 12:20 10
CS-12 Group 2 P1 12:35 10
Alkueräkierros 2
GT-12 Group 1 P1 13:00 8
GT-12 Group 2 P1 13:10 8
GT-12 Group 3 P1 13:20 8
TRUCK Group 1 P1 13:30 8
TRUCK Group 2 P1 13:40 8
CS-12 Group 1 P1 13:50 10
CS-12 Group 2 P1 14:05 10
Finaalikierros 1
GT-12 Final A F1 14:30 10
GT-12 Final B F1 14:40 10
TRUCK Final A F1 14:50 15
TRUCK Final B F1 15:05 15
CS-12 Final A F1 15:20 15
CS-12 Final B F1 15:35 15
Finaalikierros 2
GT-12 Final A F1 16:00 10
GT-12 Final B F1 16:10 10
TRUCK Final A F1 16:20 15
TRUCK Final B F1 16:35 15
CS-12 Final A F1 16:50 15
CS-12 Final B F1 17:05 15
Finaalikierros 3
GT-12 Final A F1 17:20 10
GT-12 Final B F1 17:30 10
TRUCK Grande Final 17:40 15
CS-12 Final A F1 18:00 15
CS-12 Final B F1 18:05 15
Palkintojen jako 18:20
Hyvää kotimatkaa 18:30
-
Koska kutsua ei osata lukea niin :
1) saa treenata perjantaina normaali ratamaksulla
2) buffassa sämpylöitä, juomia, kahvia, ei lämmintä ruokaa
3) alueella voi yöpyä matkailuautolla jos siltä tuntuu
4) kisamaksut käteisellä. Kortti ei käy (ei myöskään buffassa)
5) ilmouttautumisaika päättyi 20.11 . Jälki-ilmoja otetaan aikataulun salliessa (arska@ofr.fi)
6) varikolla tuoleja kaikille. Pöytäpaikkoja 22 kpl joten muutama saisi ottaa oman pöydän mukaan. EI VARATA kenellekään järjestäjän toimesta.
Tervetuloa
-
Ohessa
-
OHESSA
-
Plussat:
+ Hyvät kisat
+ Kovapitoinen rata jossa pito-olosuhteet olivat koko päivän samat. Tasainen rata.
+ Itsepalvelukanttiini toimii
+ Pysyttiin koko päivän erinomaisesti aikataulussa
+ Kuuluttajan selostus oli asiantuntevaa ja selkeää
Miinukset:
- Tuomaroinnissa oli parannettavaa: selviä peräänajoja, kiilauksia ja kierroksella ohitettavien estämistä oli havaittavissa ja niistä ei tullut mitään seuraamuksia. Ja mielestäni oikea tuomarin paikka, josta näkee radantapahtumat hyvin on ajajakorokkeella, ei radanreunassa ajanottajan vieressä...
Tampereella kun olen käynyt kisoissa aiemmin, tuomarointi on aina toiminut hyvin.
Kun seuraavaan kisaan tuomaroinnin saa kuntoon, niin on kilpailijan elämä helppoa kun ei tarvitse kuin ajaa :azn:
-
Miinukset:
- Tuomaroinnissa oli parannettavaa: selviä peräänajoja, kiilauksia ja kierroksella ohitettavien estämistä oli havaittavissa ja niistä ei tullut mitään seuraamuksia. Ja mielestäni oikea tuomarin paikka, josta näkee radantapahtumat hyvin on ajajakorokkeella, ei radanreunassa ajanottajan vieressä...
Tampereella kun olen käynyt kisoissa aiemmin, tuomarointi on aina toiminut hyvin.
Kun seuraavaan kisaan tuomaroinnin saa kuntoon, niin on kilpailijan elämä helppoa kun ei tarvitse kuin ajaa :azn:
Tuo oli selkeä puute meillä kun tuomari oli sairastunut ja kuljettajakokouksen yhteydessä jouduttiin valitsemaan uudet tuomarit paikalla olleiden joukosta. Ei ainakaan itsellä tilannetta helpottanut oman ja pojan auton mekkaus tuomaroinnin yhteydessä (selitys).
Muutamia selkeitä virheitä sain sieltä poimittua, mutta varmasti paljon jäi tuomitsemattakin, pahoittelut siitä. Itse koitin katsoa tilanteita myös siltä kantilta, mitä osuman saanut teki ennen osumaa. Paljon oli tilanteita missä ohittaja osui ohitettavaan, mutta ohitettavalla oli täysin ennakoimatoimia ajolinjoja radan laidasta laitaan, ei pysytty ajolinjalla ollenkaan ja ohitustilanteessa tuli sitten osuma..?
Toivotaan että voidaan keväällä pitää vielä uudet kisat ja saadaan oikea tuomarikin paikalle.
Ja itseltä (sekä pojalta (eka RC kisa)) kiitos kaikille Euro Truck kuskeille hyvistä ja reiluista väännöistä, siistiä ajoa ja ei jupinoita!
-Henkka ja Aapo