RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Hotti - 18.05.05 - klo: 15.40

Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Hotti - 18.05.05 - klo: 15.40
tommonen tuli tossa hommattua.kellään kokemuksia??
mitä tulee huomioida polttis autoista noin yleensä...ennen ja jälkeen ajon?auto pelaa tosi hyvin..en tosin oo muuta kuin ajanu sisään 3tankillista ja pari siihen päälle...eli säätöjen hakemista...tosin nyt alkaa olla säädöt suht kohallaan.

t:uusi jäsen.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 08.06.06 - klo: 17.35
Minulla sama auto. Miten on toiminut? Ootko jo hankkinu mitään viri palikkaa?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Hotti - 08.06.06 - klo: 18.25
ei oo ollu vuoteen koko autoa enää :mrgreen:
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Divi - 08.06.06 - klo: 18.31
Taas se nähdään että kaikki ne alottaa Kyosholla :wink:
Omalla kohdalla tämä oli kyllä suuri virhe :|
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Mika R - 08.06.06 - klo: 18.50
kaikki autot on suuria virheitä jos sikseen tulee
itsellä on ollut GSää, Kyoshoa, HPItä, Tamiyaa..kaikissa on hyvät ja huonot puolet
GS ei kestänyt päivääkään Lavangossa, Kyosho vuoden - onko silloin Kyosho huono vai hyvä ?
Voit tietysti väitellä että GS on parantunut tässä suhteessa
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Divi - 08.06.06 - klo: 19.43
mun tapauksessa kyse oli automallista eli Kyoshon Ultima ST GP on kyllä susi parhaasta päästä...
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Joonas.O - 08.06.06 - klo: 20.11
Valmistaja, joka valmistaa laadukkaita kisa-autoja, ei voi valmistaa laadukkaita piha sudittelu autoja, ja toisin päin.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Divi - 08.06.06 - klo: 20.18
Mitäs tuo ny tarkotti? Eihän suomessa oo edes stadiumeille kisaluokkaa :|
Mun ultimalla ajettiin nimenomaan vaan pihassa mutta prkl kun ei sillä päässy 2 vuoden aikana ku gallonan... Aina jotain rikki ja siihen kun sai varaosia odottaa aina viikkoja. Kiitos Atalan "kattavan" varaosavalikoiman jonka he auton myydessään lupasivat. Kyoshon jälkeen en atalaan oo koskenu pitkällä tikullakaan ja sillä linjalla aijon pysyä niin kauan ku vaan palvelua tässä maassa saa, toisin kuin atalasta.

Off topic shutdown...
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 08.06.06 - klo: 21.05
Mutta multa löytyy toi alunperin kysytty auto ja on sikahyvä. Varaosat löytyy ja virittää pystyy kunnolla. Munkin auto alkaa olemaan aika lailla FW05-RR jo.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Mika R - 08.06.06 - klo: 21.22
aivan. vastasko toi mun kommentti noista lämmöistä aiemmin yhtään?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 08.06.06 - klo: 22.43
Minulla taas ei ikinä ole ollut mitään tavallista suurempia ongelmia Kyoshon kanssa. Kaikki on toiminut niinkun pitääkin. Niitä autoja on sitten vuosien varrella ollut enemmän kuin vaan pari autoa.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 08.06.06 - klo: 23.38
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Mutta multa löytyy toi alunperin kysytty auto ja on sikahyvä. Varaosat löytyy ja virittää pystyy kunnolla. Munkin auto alkaa olemaan aika lailla FW05-RR jo.



Mitä kaikkea olet tehnyt autolle? Vai onko siinä edes mitään alkuperäistä jäljellä?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 09.06.06 - klo: 11.03
Kaikkea hauskaa on tullut tehtyä:

-vaihdoin takatukivarret jotta sain kiinni 30mm leveät foamit
-eteen ja taakse foam-renkaat
-taakse alumiiniset iskunvaimentimet
-iskunvaimentimien öljyjen viskositeettikokeiluja
-eteen TCD-diffi
-patterit vaihdoin akkuun (hieman kolvin käyttöä vaadittiin)
-uusi vastaanotin
-parempi ohjausservo
-eteen ja taakse kallistuksenvaimentimet
-eteen ja taakse vanttiruuvit jotta pyöräkulmat saa säädettyä tarkasti

Näillä asioilla on ollut auton käytökseen isompi vaikutus kuin alunperin luulin. Nyt menee aika lailla sinne minne haluan sen menevän.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 13.06.06 - klo: 00.41
Onko muita fw-05t omistajia?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 16.06.06 - klo: 18.37
Mitäs RC-cross suosittelet pidon lisäämiseksi? LAitoin sponge renkaat alle mikä autto jo paljon mutta vielä tekisi mieli lisää pitoa. Onko kellään neuvoja tähän?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: jake_ - 18.06.06 - klo: 21.05
Joo - o

Alkuviikosta ajoin kesän ekat vedot purella ja tänään otin v-onen ajoon. On muuten ihan erilainen ajaa... kulkeekin samaa nopeutta jo pintakaasulla sisäänajossa.. Alusta toimii noin 100 kertaa paremmin... ei tarvi enää purella ajaa ku talvella ja pihassa..
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 19.06.06 - klo: 10.04
Pieto, onko sulla pyöräkulmat säädetty ? Vaikuttaa meinaan paljon.

Sitten tulee mieleen kokeilla vielä pehmeämpiä foameja taakse. Itsellä nyt kovuus 37.5 takana.

Sitten jos ei ole vielä, harkitse kallistuksenvaimentimia. Pito ei varsinaisesti lisäänny mutta autosta tulee paljon paremmin ohjaukseen reagoiva.

Jouduin vaihtamaan ohjausservon parempaan kun vakio simahti. Vaihdon jälkeen oli muuten iso ero ohjauksessa. Paljon nopeampi ja sitä kautta auto selvästi paremmin hallinnassa.

Kaikesta edellä mainitusta huolimatta on vieläkin hieman takapää 'herkkä' eli koitan itsekin saada jollain konstilla lisää vakautta ja pitoa autoon vielä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 19.06.06 - klo: 14.09
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Pieto, onko sulla pyöräkulmat säädetty ? Vaikuttaa meinaan paljon.

Sitten tulee mieleen kokeilla vielä pehmeämpiä foameja taakse. Itsellä nyt kovuus 37.5 takana.

Sitten jos ei ole vielä, harkitse kallistuksenvaimentimia. Pito ei varsinaisesti lisäänny mutta autosta tulee paljon paremmin ohjaukseen reagoiva.

Jouduin vaihtamaan ohjausservon parempaan kun vakio simahti. Vaihdon jälkeen oli muuten iso ero ohjauksessa. Paljon nopeampi ja sitä kautta auto selvästi paremmin hallinnassa.

Kaikesta edellä mainitusta huolimatta on vieläkin hieman takapää 'herkkä' eli koitan itsekin saada jollain konstilla lisää vakautta ja pitoa autoon vielä. Ehdotuksia otetaan vastaan.



Oon joo yrittänyt säätää renkaan kulmia ja oikeeseen suntaan taidan olla menossa kun parani heti. Minulla parani toi perä kun jäykistin taka iskareita ja löysäsin etuiskareita. Tuota ohjausservoa olen kanssa itse ajatellu mutta tällä hetkellä se kyllä toimii ihan hyvin vakiollakin.  Minulla on foamit ympäriinsä en tiedä niitten kovuutta mutta pirun paljon paremmat kun alkuperäiset renkaat.

Eilen kun olin ajamassa jäi pienen pieni kivi rattaiden väliin jumiin ja söi ratasta sen verran että kävin tilaamassa uuden. Pari päivää joutuu odottaa että pääsee uudestaan ajelee.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 19.06.06 - klo: 14.58
Mielenkiintoista: siis se, että kun jäykistit takaiskareita ja löysäsit etuiskareita, parani TAKApito. Miten teit tuon, laitoit jäykempää/löysempää iskariöljyä ? Mitähän jäykkyyksiä laitoit ?

Oletko kokeillut eri jäykkyyksisiä jousia ?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 19.06.06 - klo: 16.38
Siis jousilla nimenomaan hain sitä eri jäykkyyttä/löysyyttä. Minulla oli minun tr-15:sta jäänyt jousia yli ja huomasin että ne on samanpituiset kuin alkuperäiset, niin rupesin niillä säätämään. Idea tuossa että löysäsin keulaa ensin oli se että auto on ainaskin minun mielestä aika takapainoinen ja yritin löystäämällä keulaa parantaa sitä. Niin se parantukin mutta samalla perän pito parani (kuulostaa minunkin mielestä kummalliselta). Nyt auto ei puske yhtä pahasti kuin ennen ja peräkin pysyy paremmin mukana. Asia voi tietysti johtua siitäkin etten kauheasti ennen jousen vaihtoa ollut ajanut foameilla. Ja voi olla että se mielukuva perästä tuli nimenomaan renkaista eikä jousista.  Heti kun saan uudet rattaat pitää yrittää enemmän "leikkii" perän ja keulan jäykkyyksillä ja rupemaan siitä tekemään johtopäätöksia. Kuinka leveät foamit sinulla on muuten takana? Itselläni 30mm:set. Tästä kaikesta voi siis päätellä ettei se takapään pito tullut (luultavasti) jousista vaan paremman pitoisista renkaista.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 19.06.06 - klo: 17.20
Hmm, jos vaan jaksat testailla jousia noilla foameilla niin olisi mielenkiintoista kuulla tuloksista. Se on tietysti selvä, että foamit parantaa pitoa mutta voihan se olla, että noi jouset vaikuttaa myös tavalla jota ei heti huomaisi (?)
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 19.06.06 - klo: 17.49
Pitää testailla kunhan saan autoon uudet rattaat. Oletko tehnyt minkäänlaisia roiskeläppiä tai jotain muuta estäkseen pieniä kiviä lentämästä rattaiden väliin. Minulla tuppaa olemaan rattaat vähän liian usein pikkukiven ja muun sellaisen takia jumissa.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 20.06.06 - klo: 13.50
Kävin aluksi ajelemassa parkkipaikoilla mutta niissä on aina kiviä vaikka näyttäiskin päällisinpuolin puhtailta. On niin avoin rakenne että menee tosiaan heti rattaiden väliin. En tosin saanut niitä p*skaksi vielä. Joten rupesin suosiolla käymään radalla niin ei ole tuota kiviongelmaa.

Mutta sen sijaan olen juuri joutunut toteamaan että foamit kuluu ihan sairasta vauhtia ! Nyt on jotain 6 tankkia ajettu ja takarenkailla ei oo varmaan enää hirveästi ajoaikaa jäljellä...  :( Tuntuu suorastaan rahan tuhlaukselta... mutta pitoa pitää silti olla.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 20.06.06 - klo: 15.29
Itse olen foameilla ajanut varmaan kymmenisen tankkia enkä ole mitään suurta kulumista huomannut. Voihan se olla että minulla on paljon kovemmat renkaat. Niitten kovuutta en taas muista/tiedä.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Divi - 20.06.06 - klo: 15.32
Pehmoset foamit kuluu nopeemmin ku kovat mutta vian tiettyyn pisteeseen saakka. Kun mennään foameissa liian kovaan niin alkaa luistamaan ja siinehen ne kuluu kovatkin foamit :wink:
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 20.06.06 - klo: 15.41
Kovuus takana nyt 37.5 ja lujaa kuluu. Ostan seuraavaksi kovemmat kun en mitään kisaa aja kuitenkaan. Joku 40-42.5 vois olla hyvä.

Tossa liikkeessä totesi juuri, että alle 40 kovuudella ei aja kunnolla yhtä pitempää ajokertaa edes... Etupään kallistuksenvaimentajaa kiristämällä kuulemma saa pitoa lisää taakse.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 20.06.06 - klo: 16.13
Muistako paljon kallistuksenvakaajat maksaa? Pitäisi varmaan sellaiset tilata.


edit: tilasin juuri sekä eteen että taakse
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 20.06.06 - klo: 16.20
Tarkistin juuri siitä kaupasta mistä ostin minun foamit niin ne on kovudeltaan 39 tai 40. Pitää jatkossa vähän tarkemmin seurata miten ne kuluvat.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 20.06.06 - klo: 17.13
Hmm, noita foameja saattaa olla erilaisia vaikka kovuus olisikin aika sama. Meinaan kun sulla on ollut kovuus 39-40 ja sanot että ei kulu kovin nopeasti. Mulla oli viimeksi kovuus 40 takana ja ei sekään kauaa kestänyt... ajankohan mä jotenkin 'väärin'  :shock:
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 20.06.06 - klo: 18.24
Minun mielestäni minun renkaat eivät ole pahasti kulunut mutta se voi olla että en ole kauheasti seurannut sitä kulumista enkä ole antanut asialle huomiota. Teen sillein että kuin ensi kerralla ajelen niin mittaan renkaan mauserilla ennen ja jälkeen niin siitä saa varmaan jotain tolkkua jos ne tahtoo kuluu tosi nopeasti. Onhan asia niinkin että jos pelkästään ajaa radalla niin eiköhän se kuluta rengasta nopeammin.
Otsikko: rcoss
Kirjoitti: pieto - 21.06.06 - klo: 20.36
Millä kopalla sinulla on muuten tuo auto?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 22.06.06 - klo: 11.18
Harmaa Bemari. Tuleeko tunnistusongelmia...  :wink:
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 27.06.06 - klo: 22.41
Ei hätää. Sininen Subaru
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 28.06.06 - klo: 20.31
Mitä välityksiä käytätte? Oletteko pidentänyt vai lyhentänyt välityksiä?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 29.06.06 - klo: 10.19
Vakiovälitykset on. Mutta ollut mielessä jos vaihtaisi esim. pienemmän kakkosvaihteen rattaan niin tulis vauhtia hieman lisää.
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: ilkka87 - 19.12.06 - klo: 17.29
Joo minäkin menin tuommosen subarun ostamaan,, eikä nyt muuta ole ollut kuin vikoja.. mutta niinhän niitä on kaikissa tai siis kuluvien osien vaihtoa.. mutta on se minusta ihan onneton... myyn sitä kyllä tarvittaessa!
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: rcoss - 20.12.06 - klo: 14.03
Mikä siinä on mielestäsi onnetonta ?
Otsikko: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: ilkka87 - 20.12.06 - klo: 23.05
Päivääkään ei ole kunnossa pysyny, ekalla metrillä putos pako putki, meni juuresta poikki suoralla tiellä, viikko myöhemmin uuden putken vaihdon jälkeen, oikean etupyörän akseli poikki, viikko taas varaosa tilauksessa, ohjaus-servosta katkes hampaita, taas vikko tilauksena, ja lopuksi moottori on kääntynyt hieman, että meni vaihde rattaat sileeks, tein kyllä alussa kun sain auton kiristykset kaikille ruuveille tai pulteille, jopa hieman joudun jotain ensin purkamaankin. mutta kuitenkin melkein sai tankillisen ajaa jo 2kk aikana, en tiedä onko se sit iso määrä siihen että osiin on mennyt 2 enemmän mitä auto maksaa, metalli servot yms. kai tämä on normaalia, ja ois kyllä syytä sen verran laittaa autoa että sais pyöränkulmia säädettyä.. mistä saan tarvittavat osat?
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 25.09.07 - klo: 12.52
Ajattelin vaihtaa kirempää konetta kyseiseen autoon. Mitä porukka suosittelee??
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: TheArska - 25.09.07 - klo: 22.42
Mielestäni riippuu hieman ajatko radalla vai suditteletko siellä täällä.. radalle joku 12 ratakone, mut pihasuditukseen joku 18 konekin vois olla hyvä vaihtoehto..merkkejä ja malleja on paljon hyviä, mutta sanotaan nyt vaikka niin että esimerkiksi sh merkkiset koneet ovat huokeita mutta varsinkin hintaansa nähden tehokkaita.
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 25.09.07 - klo: 22.44
Radalla ajelen. Ostan koneen japanista niin taitaa olla siellä vähän edullisemmat hinnat..
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: TheArska - 25.09.07 - klo: 22.53
Osta sitten 12 ratakone ja unohda vetostartit, siis suljettu pääty ja starttilaatikko..
ps.oli itselläkin joskus 05t..
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 26.09.07 - klo: 11.00
Merkkejä eniten nyt tässä etsiskelen. RB:tä olen katsellu mutta niitä löytyy kanssa aika paljon erinlaisia tuossa .12 koossa. Ei kannata varmaan mitään kisakireetä konetta ostaa vaan siitä yksi alemmas, vai...???
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Mika R - 26.09.07 - klo: 11.20
Jos haluat mennä kovaa osta "kirein ja kallein".
Itsellä oli C-luokan rata-autossa keskivertomalli eikä sillä pärjännyt kisaviritteisille vaikka muuten mukava olikin. Tietty jos et todellakaan aio ajaa radalla muiden kanssa kilpaa niin sitten riittänee halvempikin malli.
Tehosta kuitenkin on aina iloa, sen säätelyhän tapahtuu sitten sormella.
Yleensä kisaviritteiset on myös parhaiten kestäviä laadultaan ja muutenkin koska niistä voi ottaa kaiken tehon irti. Keskivertomallit eivät oikein tykkää jos niistä yritetään ottaa kaikki ulos. Krossipuolella etenkin jotain economy mallia ajetaan yhtä piikillä kuin kisamallia niin eihän se sitten välttämättä kauaa kestä se pata.
Yksi mielenkiintoinen voisi olla Team Orionin (nyk. Kyosho) CRF malli.
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: pieto - 26.09.07 - klo: 13.35
Kyllä sitä tehoa aina saa olla   :police:   Oletin että noi kisa kireet koneet eivät ole niin pitkäikäisiä. Suurin osa ajamisestani tapahtuu radalla kaveriporukalla leikkimielellä. Kai sekin kummiski loppupeleissä menee kisaamiseksi....     :grin:
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Mika R - 26.09.07 - klo: 14.06
Itse väittäisin että kisakoneet kestää pidempään. Toki - joissakin saattaa kiertokanki kulua nopeasti johtuen siitä että kiertävät enemmän kuin keskivertokoneet, mutta väärinkäytettynä väittäisin keskivertokoneen olevan kaput vielä nopeammin. Kuka haluaa ajaa hiljaa?  :cool:
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Tomppa78 - 22.09.16 - klo: 15.32
Moi...ostin tos joku aikaa sitten kyseisen autovanhuksen...en ehtinyt ens kertalaisena ajaa kun tankin niin oli jo moviset rattaat sieleät ja siinä samalla myös alumiini vaihderattaat askaksi kans..no nyt oottelen et saisin autoon osat :) et pääsis ens keväänä ajaa taas :) selasta et sattuuko kellään olemaan kyseistä autoa nurkissa pyörimässä tai jos löytyy jonkinlaisia käyviä palikoita niin saa tarjota:) Neuvvot autosta kiinnostaa kanssa..aloittelijana en tiennyt et autolla ei saa ajaa hiekalla :/ no nyt tiedän senkin oli laitettu alle isommat pyörät että voi ajaa nurtsilla mut myyjä ei maininnut sitä et ei ole mikään krossiauto tämä. Mielestäni kyseinen auto on erittäin nopea ja hyvä ajaa...mitä kerkesin sillä asfaltilla ajella..kunnes tyhmänä menin hiekalle sillä ajamaan. Kai jollakin on johonkin jäänyt kyseinen auto tai osia siihen?? Kiinnostaa..
Otsikko: Vs: kyosho FW-05T?
Kirjoitti: Tomppa78 - 25.11.16 - klo: 19.10
On se vaan mahtavaa kun ntollanen nitro vanhus on liikkessä :) kyllä puhtia riittää vaikka mihin :D