RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: tux10 - 26.05.05 - klo: 15.09

Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: tux10 - 26.05.05 - klo: 15.09
Tästä ei mene ohi mikään muu kun, nätit pimut...  :wink:

(http://koti.mbnet.fi/tux10/pete_c5/cs%205.jpg)
Itse mylly...  :P


(http://koti.mbnet.fi/tux10/pete_c5/cs%206.jpg)
Kone purettuna... :)


(http://koti.mbnet.fi/tux10/pete_c5/cs%203.jpg)
Sylinterinputki, huomaa: M.E.S. (Multi Exhaust System)  :wink:

Lisää kuvia koneesta:
http://koti.mbnet.fi/tux10/pete_c5/

Edit: Pojat o luuli, et tämä on mun kone...  :P Ei nyt sentään...  :mrgreen:
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Hotti - 26.05.05 - klo: 15.42
kalliita noi ainakin on :?
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Mika R - 26.05.05 - klo: 15.55
Taitaa olla Myllärin uus pannu. Pirun hieno  :mrgreen:

Mä luulin Miika ettei tolla voi ajaa suomen radoilla  :wink: Kyllä muuten voi ja kovaa
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Tuukka - 26.05.05 - klo: 17.24
Siistihän tuo kone on!

Sitten pari ihmettelyä yleensä koneista. Miksiköhän on tuo jäähdytyshattu ja tulpankansi erikseen. Sehän on ihan lämpöoppien vastaista toimintaa laitaa ylimääräinen rajapinta, joka huonontaa jäähdytystä?

Toinen on tuo etulaakeri, joka on liian pienihalkaisijainen kestääkseen. Vähän lisää kokoa = enemmän kuulia = pyörii paremmin ja kestää.

Ja miksiköhän tuo takakansi on ämpärin mallinen - luulis matalampi ämpärikin riittävän?

Riittää sitä maailmassa vielä ihmeteltävää minullakin.
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Dustbin - 26.05.05 - klo: 17.35
Onko kukaan muuten koittanut laittaa jotain piirasvaa tms. kannen ja moottorin väliin parantamaan lämmönsiirtymistä? Onko siinä järkeä? Tietysti jos moottoria meinaa purkaa usein, niin käypi melko työlääks ja kalliiksikin. Lisäksi ero taitaa olla melko marginaalinen. Mutta näin voisi poistaa vaikka ylimmän kerroksen jäähdytyskantta --> painopiste karvan alemmaksi, mahdollisesti virtaviivaisuutta enemmän ja paino laskee.

Moottoripukkeihin vois varmaan myös laittaa jos haluaa parempaa jäähdytystä.
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Hount - 26.05.05 - klo: 17.58
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Onko kukaan muuten koittanut laittaa jotain piirasvaa tms. kannen ja moottorin väliin parantamaan lämmönsiirtymistä? Onko siinä järkeä? Tietysti jos moottoria meinaa purkaa usein, niin käypi melko työlääks ja kalliiksikin. Lisäksi ero taitaa olla melko marginaalinen. Mutta näin voisi poistaa vaikka ylimmän kerroksen jäähdytyskantta --> painopiste karvan alemmaksi, mahdollisesti virtaviivaisuutta enemmän ja paino laskee.

Moottoripukkeihin vois varmaan myös laittaa jos haluaa parempaa jäähdytystä.


Kohta pukkeja kiillotetaan peileiksi ja Artic Silveriä huonommasta ei edes puhuta. (hymiö)

 - Hount
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Tuukka - 26.05.05 - klo: 18.17
Minulla on lämpörasvaa, mutta en ole viitsinyt laittaa. Töhrii vain paikat.

Onko kiiltävä pinta parempi johtamaan lämpöä kuin röpelö? Kiiltävä on helpompi pitää puhtaana ja siten lämpöä johtavampana, mutta teoriassa mitä enemmän pintaa sitä paremmin se luovuttaa.

Lämpörasvaan vielä lisäys, että kun oma jäähdytyshattu on p:n peitossa, niin ei siinä taida lämpörasvoista olla mitään hyötyä ennen kuin pitää rivat puhtaana.

Ja eikös Mugen kuskit laittaneet korkeampia moottoripukkeja jotta saavat auton kääntymään. Oliko se JQ kuin näin virkkas.
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Hount - 26.05.05 - klo: 18.25
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Onko kiiltävä pinta parempi johtamaan lämpöä kuin röpelö? Kiiltävä on helpompi pitää puhtaana ja siten lämpöä johtavampana, mutta teoriassa mitä enemmän pintaa sitä paremmin se luovuttaa.


Lähinnä tuo yritti olla *ittuilua näille ketkä haluavat prossusiilensä peilaaviksi. Mennyt vähän ohi tuo "kisailu" kenen siili on suorin, kun valmistajat alkaneet tehdä ihan kelvollisia ja suoria. Akasan perunapellot ovat muisto vain.

 - Hount
Otsikko: RB Concept C5 Buggy
Kirjoitti: Mika R - 26.05.05 - klo: 18.48
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"

Sitten pari ihmettelyä yleensä koneista. Miksiköhän on tuo jäähdytyshattu ja tulpankansi erikseen. Sehän on ihan lämpöoppien vastaista toimintaa laitaa ylimääräinen rajapinta, joka huonontaa jäähdytystä?


Onneksi on. Silloin kun multa aukes WS7II:sta kannen ruuvit ajaessa niin tuo välikansi jostain ihmeen syystä pysyi vielä paikallaan eikä kone imaissut skeidaa sisäänsä ja säästyi.

Tossa vielä mun sama kone aiempaa revisiota vertailuksi
http://www.snrt.net/C5.jpg
Vaikka ei se enää kyllä tältä näytä  :mrgreen: