RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Xray => Aiheen aloitti: Vesa - 24.12.05 - klo: 10.39

Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 24.12.05 - klo: 10.39
Tämän topicin alle voi esittää kysymyksiä XRAY T2 touringautosta, sen säädöistä ja muista asiaan liittyvästä, jos jokin askarruttaa. Tänne tulevat myös viimeisimmät säätövinkit ja muut tipsit.

Enjoy you XRAY ride!!

-Vesa
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: HVoltage - 24.12.05 - klo: 12.25
On oikeestaan ihan hyvä avata T2 mallille ihan oma topic kun on kerta ihan uusi kiesi...

BTW: Tuolla sanotaan että T2 ensimmäinen valmistuerä on lähetetty maahantuojille.

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=724&kategoria=724

ehkä kuitenkin eniten askarruttaa klausuuma: "so you can expect the T2 in the stores within 2 weeks, depending on your location"
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 24.12.05 - klo: 21.01
Ensimmäinen erä autoja lähtee välipäivinä ja tammikuun eka päivinä. Autojen kysyntä on erittäin suuri, joten eka erä ei ole kovin suuri. Lisää autoja voi tod näk.  odottaa saapuvaksi tammikuun lopulla, jos ekasta erästä ei vielä omaa saa.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 30.12.05 - klo: 14.05
toi t2 näyttää vähän tamiya trf415msx:ltä
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Pexi - 01.01.06 - klo: 19.20
Moro,

Ensimmäiset akut on nyt uudella autolla takana. Itse asiassa 2 päivää treeniä kerkesin ajamaan.

Auto tuntui heti lausta alkaen todella hyvältä paketti setupillakin, joten kaikkien jotka auton hankkivat kun niitä lisää Suomeen saadaan kannattaa siitä liikeelle lähteä. Ja jo pakettisetupilla pääsi yhtäkovaa kuin vanhalla, jolla kuitenkin kokemusta ja viilaamista on keritty tekemään.

Mäntsälän kisan jälkeen en kerinnyt ajamaan vanhalla autolla kuin kerran harjoituksissa, joten kokemuksia ristiin ei juuri ole uuden ja vanhan välillä, mutta ehkä Heuli voi kommentoida asiaa jos kerkeää.

Autosa säätömuutokset  tuntuivat enemmän kuin vanhassa, jolloin pienemmilläkin muutoksilla sai huomattavia eroja käyttäytymiseen. Lisäksi auto on todella helppo kasata, huoltaa ja säätää.

Kun autoja ilmestyy lisää pistän setuppia myös tänne foorumiin.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.01.06 - klo: 20.04
Ei pahalla mutta tamiya on edellä kävijä rc autoilussa jotenka älkää morkatkos sitä merkkiä.
Valitan en osaa mitään sanoa tuosta uudesta xraystä mutta kai hyvä peli niin kuin monet muutkin turist autot.
Jerzi
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 02.01.06 - klo: 11.56
Kovin paljoo ei päässyt vertaileen samanlaisilla sähkölaitteilla T1 FK05:sta ja T2:sta mutta pääpiirteittäin uusi auto reagoi nopeammin ja peräpito on parempi. Auton mukana tulee uudet hieman lyhyemmät jouset (vastaa jäykkyydeltään suunnilleen edellisen auton valkoista ja keltaista), mutta iskareihin sopii myös "vanhat" jouset erinomaisesti. Itse ainakin tykkäsin ajaa enemmän edessä vaaleansinisillä ja takana keltaisilla jousilla.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 02.01.06 - klo: 12.35
4pv ja noin 50-60 akkua treeniä takana T2:lla.

Auto on vakaampi kuin edeltäjänsä, mutta kääntyvyyttä on reilusti enemmän , mutta ei peräpidon kustannuksella. Suosittelen aloittamaan vakiosetupilla.

FK05:een verrattuna ajoin noin 0,2s nopeampaa, eli keskiläppi oli hieman parempi kuin entinen paras.

Auto on myöskin todella helppo ylläpitää, aivan kuten Pexi jo mainitsikin.

Tässä jotain setuppia:

Etupää:

30w, 3 reikää, iskarit alhaalta ulkona, ylhäältä keskellä, vakiojousi. Vaaleansinisellä saa hieman rauhallisemmaksi JOS tuntuu liian kääntyvältä.
Camber linkki sisällä ja alhaalla, ei prikkoja hubissa.
ulosjousto 6 tukivarteen.
1,5 camber
4d caster


Takapää:

30w, 3 reikää, vakiojousi, iskarit alhaalla ulkona ja ylhäällä 3 tai 4 reikä, mitä ulmpana sitä nopeampi reaktioissa.
keltasella tai vihreellä jousella lisää pitoa, jos rata on liukas.
Camber linkki sisällä ja alhaalla, 1mm prikka hubissa
1mm tukivarsien takana
ulosjousto 4-5, enempi jos on pitoa, vähempi jos liukasta
1.5 camber
3 asteen auraus

Flexaus: tolpat pois
Kori:Stratus3

Tuossa jotain millä aloittaa.

Lisää testiä ensi lauantaina.

Vesa
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 02.01.06 - klo: 13.14
Jep aika samanlaista setuppia käytettiin Tampereellakin, fleksiä oli hieman enemmän (ohjeen mukainen medium-asetus). Koppana tuntui Mazda6 toimivan paremmin uudella rataprofiililla. Tuo fleksinsäätö on kyllä todella kätevä: autosta saa tehtyä nopeasti jäykän kivireen foamirenkaille tai löysän letkun huonolle pidolle  :wink:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Pexi - 02.01.06 - klo: 14.01
Myös etu piinnilinjaa laskemalla sai autosta helpomman ajaa, mutta silti kääntyvyyttä on monelle kuljettajalle tarpeeksi. Itse tykkäsin ajaa pienellä antidivellä jolloin pinni oli etutukivarren takapuollella kiinni keskellä ja etupuolella alhaalla. Autosta tuli herkempi huomattavasti, mutta mutkanopeus tuntui kasvavan ja kyllä se kierrosajassa myös näkyi.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 02.01.06 - klo: 16.31
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Ei pahalla mutta tamiya on edellä kävijä rc autoilussa jotenka älkää morkatkos sitä merkkiä.
Valitan en osaa mitään sanoa tuosta uudesta xraystä mutta kai hyvä peli niin kuin monet muutkin turist autot.
Jerzi


Jerzi puhuu asiaa.
Kaikki aina morkkaa mua ja mun tamiyaa.

Mutta hienoltahan tuo xray näytti mitä ny näin.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 03.01.06 - klo: 23.04
Ranskikset ovat tehneet hyvän esittelyn autosta, löytyy täältä (http://www.rcinfos.com/2006/2006_01_03_Xray_t2.php) (englanniksi käännettynä (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=fr_en&url=http%3A%2F%2Fwww.rcinfos.com%2F2006%2F2006_01_03_Xray_t2.php)).
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 21.01.06 - klo: 19.47
Nyt on T2:ia jo aika monella kuskilla ja Kuusankoskella nähdään miten autolla ehtii. Auton mukana tulevalla (kumirengas) perussetupilla auto toimii erinomaisesti, Kuusankoskelle taka-aurausta kannattaa varmaankin pudottaa 2 tai 2,5 asteeseen.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 21.01.06 - klo: 21.45
Meidänkin seuralla oli nuota kaksinkin jo kyllä ne ihan hyvin meni vakio setupilla.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Tatti - 21.01.06 - klo: 22.12
Ekat treenit uudella autolla nyt takana..

Auto oli hiton hyvä suoraan paketista päin.. voi huoletta lähtee Kuusankoskelle uudella autolla.

Auto on tosi helppo ja tasapainonen ajaa, perä tiessä ihan liian hyvin ja KÄÄNTYY silti 8)

Suosittelen, ehdottomasti.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Sinervo - 22.01.06 - klo: 17.27
Saako näitä autoja vielä suomesta? Ja epäilen että ei saa niin milloin sitten saa?
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 22.01.06 - klo: 18.16
Dantomista (http://www.dantom.fi) voi kysellä autoista koska tulee lisää, uusia autoja on Kuusankosken kisassa näillä näkymin jo yli kymmenen.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: CAi - 22.01.06 - klo: 18.44
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Ekat treenit uudella autolla nyt takana..

Auto oli hiton hyvä suoraan paketista päin.. voi huoletta lähtee Kuusankoskelle uudella autolla.

Auto on tosi helppo ja tasapainonen ajaa, perä tiessä ihan liian hyvin ja KÄÄNTYY silti 8)

Suosittelen, ehdottomasti.


Tässähän rupeaa räyskä tiimin huippukuskeille tulemaan jo menestymis paineita.....2 kolmesta alkuerästä pitää onnistua :wink:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 22.01.06 - klo: 18.48
Eiköhän ne paineet ole muiden merkkien omistajilla jos dif.. siis kestävyydestä  on kyse ;) no vitsi vitsinä:)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Cruisaaja - 22.01.06 - klo: 19.39
Joko tuossa t2:ssa tulee tamiyan iskarit vakiona ? :roll:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 22.01.06 - klo: 19.46
Uudet vakioiskarit on kilsan paremmat ku entiset. Eikai tamiyalla kukaan aja, eikö ne tee leluja ;)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 23.01.06 - klo: 15.19
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Uudet vakioiskarit on kilsan paremmat ku entiset. Eikai tamiyalla kukaan aja, eikö ne tee leluja ;)


Jaa ei vai aja :evil:
Kyllä ajaa ja aikas moni!!!
Eikä ne mitään leluja oo.
minkä takia Marc Rheinard ajaa tamiyalla sitten. yks parhaimmista.

Ja kyllähän noi molemmat on hyviä
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: artov - 23.01.06 - klo: 16.45
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Uudet vakioiskarit on kilsan paremmat ku entiset. Eikai tamiyalla kukaan aja, eikö ne tee leluja ;)


Joo, vähän niinkuin Nikko :?:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Tatti - 23.01.06 - klo: 16.47
Lainaus käyttäjältä: "rc-juhis"
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Uudet vakioiskarit on kilsan paremmat ku entiset. Eikai tamiyalla kukaan aja, eikö ne tee leluja ;)


jaa ei vai aja :evil:
kyllä ajaa ja aikas moni!!!
Eikä ne mitään leluja oo.
minkä takia Marc Rheinard ajaa tamiyalla sitten. yks parhaimmista.

ja kyllähän noi molemmat on hyviä


Vain ja ainoastaan ylistarossa ajaneena tiedät varmaan kaiken ketkä tamiyalla ja niiden iskareilla ajaa :lol:

Mun mielipide on xrayn uusista iskareista, että niillä ajan ennemmin kuin tamiyoilla. Saa kasattua helposti hyviksi ja reboundit tuntuu pysyvän, eikä vuoda. Paremmat helposti kuin fk05 iskarit. :shock:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 23.01.06 - klo: 18.32
No mitä sitten mutta kyllä niillä silti ajetaan.

Oon kuullu että niillä ajetaan. ei mun pakko oo muualla ajaa että tiedän kuka ajaa ja kuka ei.

Ja eikös rc-autot  joidenkin mielestä kaikki oo lelu autoja/nikko.

Moni on mulle sanon että mitä sä tommosilla nikoilla ajelet.
haukkukaa tamiyaa mutta ei muuksi muutu "kukas voitti dhi cup 2006".

No antaa olla menee offtopiciks. jatkakaa vain keskutelua.

EDIT:Ja vóihan noi uudet iskarit olla paremmat kun vanhat iskarit koska onhan niitä varmaan kehitetty pidemmälle.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 23.01.06 - klo: 18.42
hohhoijaa, menee aiheettomaksi. Toiset eivät näköjään erota huumoria.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 23.01.06 - klo: 18.44
Joo antaa olla jo!!!!!!!!!!!!Totta jotkut erottaa ja jotkut ei.

Vielä kysyn että onkos tohon t2 vielä varaosia paljon?
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 23.01.06 - klo: 18.54
Varaosia löytyy Dantomista. Seuraavasta offtopicista lähtee jäähylle  :wink:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: rc-juhis - 23.01.06 - klo: 18.56
Joo mutta miten paljon siellä on hyllyssä niitä varaosia?
Ajattelin että eihän se auto oo montaa päivää oo ollu myynnissä (Jos ny ei lasketa tiimikuskeja)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 23.01.06 - klo: 18.58
Sinne on tullut iso erä varaosia, kaikki tärkeimmät osat löytyvät (mm. tukivarsia jne.). Tietääkseni kukaan ei ole tuosta kuitenkaan mitään bleidejä suurempaa rikkonut.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 30.01.06 - klo: 11.54
Hyvinhän tuo uusi auto pelasi Kuusaalla vaikka kovin paljoa ei päässyt kokeilemaan ennen kisaa. Täällä (http://www.teamxray.com/xforum/xform/index.php?act=view&ID=97&setup=t2) on kisasetuppini, käytännössä siis pakettisetup mutta edessä enemmän drooppia, takana vähemmän aurausta ja runko jäykempänä.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: HVoltage - 01.02.06 - klo: 16.26
Xray julkaissut blingit T2:seen ->
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=738&kategoria=738

Eipä paljon uutta, nuo vanhat tutut T2 muottiin puristettuna...
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 08.02.06 - klo: 14.31
Tässä on lista mitkä FK05:n osista sopivat uuteen T2:een:
Lainaus
302551 SERVO SAVER PLASTIC COVER - ECCENTRIC (2)
302580 COMPOSITE SERVO HORN - KO, JR, AIRTRONICS, MULTIPLEX
302582 COMPOSITE SERVO HORN - FUTABA, ROBE
303060 GRAPHITE MOTOR GUARD
305002 BALL DIFF. WITH LABYRINTH COVERS™ - (FACTORY KIT)
305040 SCREW FOR EXTERNAL DIFF ADJUSTMENT - SPRING STEEL
305050 DIFF PULLEY 34T WITH LABYRINTH DUST COVERS
305082 DIFF WASHER 17 X 23 X 1 (2)
305102 XRAY MULTI-DIFF
305131 INNER DRIVESHAFT ADAPTER - SPRING STEEL (2)
305150 TIMING BELT PULLEY 34T FOR FRONT ONE-WAY DIFF.
305240 DRIVE SHAFT REPLACEMENT PLASTIC CAP 3 MM (4)
305431 HIGH-PERFORMANCE KEVLAR DRIVE BELT FRONT 3 X 507 MM
305442 HIGH-PERFORMANCE KEVLAR DRIVE BELT REAR 3 X 180 MM
305575 FIXED PULLEY 20T (2)
305784 SPUR GEAR 84T / 48
306131 SET OF BATTERY BACKSTOPS T1FK'05
306200 ALU SERVO MOUNT (2)
306300 ANTENNA MOUNT
306310 ANTENNA TUBE (2)
308035 COMPOSITE PISTONS - ADJUSTABLE + NON-ADJUSTABLE (SET 2+6)
308040 SHOCK ADJ. NUT ALU + O-RING (4)
308080 SHOCKABSORBER MEMBRANES (4)
308090 SHOCK FOAM INSERTS (4)
308380 ADDITIONAL XRAY ULTIMATE RACING SPRINGS (20)
308390 XRAY SELECTED ULTIMATE RACING SPRINGS (24)
309319 UNIVERSAL SET OF PLASTIC SHIMS
309500 SILICONE GREASE 00
309530 SILICONE OIL 30W
901304 HEX SCREW SB M 3 X 4 (10)
901308 HEX SCREW SB M 3 X 8 (10)
901408 HEX SCREW SB M 4 X 8 (10)
902305 HEX SCREW SH M 3 X 5 (10)
902306 HEX SCREW SH M 3 X 6 (10)
902308 HEX SCREW SH M 3 X 8 (10)
902310 HEX SCREW SH M 3 X 10 (10)
902312 HEX SCREW SH M 3 X 12 (10)
930120 CARBIDE BALL 2.4MM (12)
930138 CARBIDE BALL-BEARING AXIAL F3-8 3X8X3.5
930407 BALL-BEARING MR74ZZ 4X7X2.5 (2)
930508 BALL-BEARING MR85ZZ 5X8X2.5 (2)
941015 HIGH-SPEED BALL-BEARING 10X15X4 RUBBER SEALED (2)
960030 NUT M3 (10)
961032 WASHER S 3.2 (10)
963030 CONE WASHER ST 3X8X0.5 (10)
963041 CONE WASHER ST 4X12 (10)
965019 E-CLIP 1.9 (10)
965023 E-CLIP 2.3 (10)
965040 E-CLIP 4 (10)
965050 E-CLIP 5 (10)
966080 CH-CLIP 8 (10)
970050 O-RING 5X1 (10)
970100 O-RING 10 X 1.5 (10)
970121 O-RING 12.1X1.6 (10)
971031 SILICONE O-RING 3.1X1.6 (10)
981210 PIN 2X10 (10)
981212 PIN 2X12 (10)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 17.05.06 - klo: 11.48
Tässä (http://www.teamxray.com/xforum/xform/index.php?act=view&ID=568&setup=t2) on setuppia T2:een mitä voi kokeilla ulos, pelasi ihan hyvin sekä Kuusankoskella että Hyvinkäällä.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 29.05.06 - klo: 01.33
http://www.teamxray.com/xforum/xform/index.php?act=view&ID=663&setup=t2

tuossa mun kuusankosken setuppi. Samaan päätyivät kaikki virin T2 kuskit. Nopea ja helppo ajaa.

Kysykää jos jokin askarruttaa.

-Vesa
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 05.07.06 - klo: 00.03
http://www.teamxray.com/teamxray/m_intro.php?Xnet_Session=051b674349aa40b1cb9bdc109f5296c3


T2R coming soon....

 :wink:
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: ripa_k - 19.07.06 - klo: 23.41
..now it's here.

http://www.teamxray.com/teamxray/m_intro_xt2r.php
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Juke- - 20.07.06 - klo: 08.27
Millonhan tuota saa dantomilta?
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 20.07.06 - klo: 10.15
Luultavasti syksyllä/talvella ennen joulua....
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Juke- - 17.09.06 - klo: 20.20
Ei enää mitään. Irkki rules.  :P
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: jarkkom - 17.09.06 - klo: 20.46
Mainitaan nyt vielä täälläkin; T2'007 tulossa lähiaikoina. Kuvia odotellessa...

(http://rcracing.invisio.nl/_linkfiles/t2007.jpg)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 17.09.06 - klo: 23.43
tarkkailkaapas 3pvn päästä XRAYn kotisivuja..... ;)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: HVoltage - 18.09.06 - klo: 08.34
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Mainitaan nyt vielä täälläkin; T2'007 tulossa lähiaikoina. Kuvia odotellessa...


Että on sitten pitänyt ihan KOLME numeroinen "versio" hallinta laittaa, ilmeisesti T2:n kehityskaareksi arvellaan pitkää...   ...mut tuskin niitä tuhatta eri versiota tulee...  ;)
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Joonas.O - 20.09.06 - klo: 21.58
Että oikein US ja EU -edition...

 http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1861&page=1&kategoria=0&catName=&Xnet_Session=52047ed6dc525aef183aacf91d6777a2

EDIT: http://www.teamxray.com/teamxray/m_intro.php?Xnet_Session=051b674349aa40b1cb9bdc109f5296c3 ...
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Pexi - 18.10.06 - klo: 14.50
No niin, ensimmäiset ajot uudella `007 autolla on ajettu viime viikonloppuna Oulussa (la) ja Tampereella (su).

Auton kokoaminen onnistui jälleen ongelmitta ja osien laatu on pysynyt yhtä korkeana kuin aikaisemmin.

Molempien ensifiilikset on autosta hyvät. Vesku voi kertoa omalta osaltaan mielipiteensä, joten keskityn tässä vain omiin näkemyksiini.

Auto tuntui hyvältä heti ensimmäisellä akulla. Autossa oli tämän vuotisen Laukaan sisäkisan T2 setuppi kiinni. Kierrosajat pyörivät heti alussa samoissa kuin edellisen viikon alkupuolen akut.

Parin akun jälkeen aloin hieman säätämään autoa ja lähinnä lähdin säätämään keulan flexiä, että auto tuntuisi hieman puskevammalta palasin myöhemmin kuitenkin aloitus jäykkyyteen, että sai auton kääntymään paremmin. Uusi ackerman säätö servoseiverissä osoittautui hyväksi, yhden pykälän muutos suuntaan tai toiseen teki auton käyttäytymiseen pienen muutoksen ja se tuntui juuri sopivasti ratissa. Lopulta päädyin yhtä pykälää akressiivisempaan ackermaniin kuin perus setupissa oli suositeltu.

Lopussa auto tuntui todella hyvältä ja helpolta ajaa. Paras kierrosaika oli 9,82 ja keskiläppi 10,05, joten tasaista ajoa oli helppo pitää yllä. Parannusta edelliseen viikkoon nopeassa läpissä oli 0,1 sec ja keskiläpissä 0,15 sec.

Ei tullut kauheasti kolisteltua päivän aikana, mutta ne kolaukset joita auto sai, ei balanssi muutunut, joten auto ei ole niin twiikki herkkä kuin edeltäjänsä pikän ylädekin ansiosta.

Toivotaan, että autoja saadaan myös Suomeen nopeasti, koska parannusta on jälleen tapahtunu.

-Pekka-
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Vesa - 18.10.06 - klo: 16.33
Tosiaan eka akut '007:lla takana.

Kuten Pekka tuossa totesikin, auto tuntui heti alussa hyvältä. rauhallisempi ajaa muta silti kääntyi hyvin. Uusi ackermann säätö on todella hyvä ja nopea tapa vaikuttaa auton käyttäytymiseen. Jokaiselle ajotyylille löytyy varmasti sopiva säätö.

Auto oli tosiaan tasaisempi ajaa, sain meidän radalla kellotettua pohja-ajaksi tuloksessa 10.70s ja keskiläpiksi 10.92s.


Muutoksia vakiosetuppiin tein laittamalla iskarit yhden pykälän sisemmäksi yläpäästä.


Kunhan pääsemme ajamaan autolla enempi, laitamme tänne aloitussetuppia ainakin Tampereen ja Oulun radoille,mikäli ne eroavat pakettisetupista. Tässä vaiheessa suosittelen aloittamaan Pekan Laukaan setupilla.

-Vesa
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Cruisaaja - 28.10.06 - klo: 10.14
X-ray tiedote: http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=4420
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: HPI-man - 06.11.06 - klo: 08.10
Lainaus käyttäjältä: "rc-juhis"
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Ei pahalla mutta tamiya on edellä kävijä rc autoilussa jotenka älkää morkatkos sitä merkkiä.
Valitan en osaa mitään sanoa tuosta uudesta xraystä mutta kai hyvä peli niin kuin monet muutkin turist autot.
Jerzi


Jerzi puhuu asiaa.
Kaikki aina morkkaa mua ja mun tamiyaa.

Mutta hienoltahan tuo xray näytti mitä ny näin.


Tamiya on tosi hyvä auto! Turha sitä mennä morkkaamaan! Itelläni oli ( on vielläkin ) sellane tb-01 ja se on tosi hyvä! yks vika on ollut ja oon ajanu sillä
vaikka missä! Ja muutenkin siinä paremmat ajo ominaisuukset kun jossai kyoshon ****** puretenis!
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: APK - 14.11.06 - klo: 14.36
Uusi bonus tiimiin:

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=976&Xnet_Session=37b6dcd84810680bece3a0a680d2a5ea

Omat kommentit muutaman ajokerran jälkeen 007 -mallista:
Auto kääntyy enemmän, ja vaatii hieman erilaista ajotyylia ja kenties säätöäkin kuin edeltäjänsä. Eikä ole menny kertaakaan tweakkiin  :wink:
Säätöjä tulee varmasti julki kunhan pojat pääsevät enemmän hiomaan...
Otsikko: piti kateissa takaa!
Kirjoitti: kimes - 23.01.07 - klo: 22.02
voisko saada hieman jelppiä, ajamisen ongelma kun perä hakee koko ei pysy yhtään paikalla ajan, kun ajais driffi renkailla!  auto T2 mitä säätöi kannattais tehä?
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Thormax - 23.01.07 - klo: 22.56
onko iskarit ja diffi ok? Entä tweak?

Pitäis toimii manuaalin perus setupil jo ihan hyvin.
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: kimes - 24.01.07 - klo: 20.10
iskari on just huolettu! diffia en oo takaa kattonu ja mikä on tweak?
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 24.01.07 - klo: 20.28
Tuossa ohjeet tweakin (eli auton runko jäänyt kieroon) poistoon http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=34976#34976
Otsikko: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Thormax - 24.01.07 - klo: 20.38
Auton runko on voinut mennä "kieroon".

Edit. Heuli ehti ensin
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Heuli - 29.04.07 - klo: 20.25
Tänään kävin ajamassa Hyvinkäällä ja tuollaisella setupilla ajoin T2´007:lla (ei eroa paljoa viime kesän T2-kisasetupistani): http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=619&setup=t2_007

Auto kääntyi hyvin ja oli riittävän vakaa ajaa. Hiilettömän säätimen säädöillä pystyy muuttamaan aika tehokkaasti auton käytöstä esim. lisäämällä konejarrua.
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: JaNppa - 07.08.07 - klo: 17.35
Tekiskö tuolla T2R mitään? Tarkotus olisi pari FT-kisaa ensi vuonna ainakin ajaa.   :smiley:
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: LasHi - 13.08.07 - klo: 11.56
Nyt on näköjään 007:lle tulossa seuraaja :
http://www.rcworld.ch/neueprojekte.asp?id=4920

lähde :
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=5372&start=40


Tähän kun lisätään vielä OT eli myös Serpentiltä
tulee mielenkiintoinen sähkö auto:
http://www.serpent.com/product/400001/

Niin menee auto valinnat mielenkiintoiseksi ensikautta
silmällä pitäen.
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: LasHi - 21.09.07 - klo: 08.12
Ekat lähi kuvat 008:sta... Tai ainakin mitkä
minä olen nähnyt

http://www.redrc.net/2007/09/xray-t2008-close-up-pictures/

Matalammaksi menee näköjään kokoajan.
Etu remmi on näköjään siirtynyt spurrin toiselle puolen...
Mutta taitaa olla vaan 5-kennoisille akuille...
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: LasHi - 26.09.07 - klo: 17.23
No niin nyt löytyy jo oiketa tietoa uutukaisesta
reiskan sivuilta :

http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=2381&kategoria=0&catName=XRAY%20T2%20008%20EU%20Rubber-Spec%205-Cell%20Edition
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: kimes - 26.09.07 - klo: 20.12
Onko tietoa millos mahtaa T2 008 malli myyntiin tulla ja onko hankkimisen arvonen?
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Fbzero - 02.10.07 - klo: 23.10
Sanokaas T2 kuskit pärjäiskö T1 versiolla vielä? Kun alkaa tuo rahapolitiikka kummittelemaan, siihen stanu kisaamiseenkiin tarvitaan renkaita yms kuluvia osia, joten ehkä pitäisi säästää autossa. Siis tässä pohdin minkä ostan, tullut hyviä tarjouksia.

Onko vakioluokassa akulla tosi suuri merkitys/säätimellä?
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: LasHi - 04.10.07 - klo: 13.11
Niin T1:t on kyllä jo vanhoja malleja niin T104 kuin T105.

Mutta väittäisin että ovat vielä kelvollisia autoja kunhan
tavoite ei ole aivan stanun huipulle. Mutta hyvien tuloksien
esteenä nuokaan autot ei ole.
Tärkeämpi taitaa olla se että auto on hyvin huollettu ja hyvässä kunnossa.
Suurin ero T2:een on huolettavuus joka on uudemmissa helpompaa.

Meilläkin on T105 vielä treeni käytössä ja Foam autona.

Lisä tietoja T105 autosta:

http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1281&kategoria=111&catName=XRAY%20T1FK%2005
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: APK - 14.10.07 - klo: 22.13
Jos on ollut ongelmia vetoakseleiden nivelien kanssa niin tässä hieman ehkä apuja asiaan:

Vaihdoin alkuperäiset 2x10 (981210) nivelen tapit pidempiin, 2x12 (981212) tappeihin joita käytetään koritolppien koritukien alla.
Tein näihin 2x12mm tappeihin hieman dremelillä karkeaa aluetta kohtaan johon nivelen lukitusruuvi osuu.
Lukitusruuvissa oli tietenkin käytössä lukitetta (sellaista jonka saa auki).
12mm tappi on tulee sen verran ylitse akselikupista että sitä on syytä katkaista/hioa lyhyemmäksi.
Tein sen vasta siinä vaiheessa kun koko nivel oli kasattu jolloin oikea pituus (hieman yli akselikupin reunan) oli helpompi arvioida, ja tapin päistä saatiin täten terävät eikä vakion tyyliset, eli tylpät. Tässä työvaiheessa dremel ja sopiva terä (katkaisulaikka tms) oli kätevä apu  :azn:
Tietysti homman voi laittaa pakettiin vielä kutistesukalla akselin/tapin ympäri, mutta juuri nyt ei ollut itsellä semmoista.
N. 8 akun käytön jälkeen kokemukset tästä pienestä modauksesta ovat hyvät omalla kohdalla.
Alkuperäiset tapit saisivat olla ehkä hitusen pidemmät, tai sitten ainakin teräväpäiset.

Ei muuta kuin 008:a odotellessa sitten...

PS. Lisää käteviä tipsejä http://nexusracing.net/newsdesk_info.php?newsPath=1&newsdesk_id=40&osCsid=9f4a327a3fddf2190f8d2bba34db7271
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Divi - 17.08.11 - klo: 17.44
Autona T2 '007, lipot ei mahdu ylädekin alle joten ei kelpaa nuo perus lipopidikkeet. Edessä on joku muovinen pidike, yhdellä ruuvilla kiinni sisäreunasta ja se kääntyy helposti pois paikaltaan kun sopivasti veturilla pommittaa, pari kertaa on akku pitäny myös kerätä radalta takasin kyytiin. Ärsyttävääkin on vetää akku nipparilla aina kiinni ylädekkiin.
Eli onko tähän jollain joku simppeli ja toimiva ratkasu? kenties jonkin muun auton lipopidikkeet?

Akun kanssa: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full)
Ilman akkua: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG)
Pidike kääntyy: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG)
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: goos - 17.08.11 - klo: 17.49
https://picasaweb.google.com/axel.toivonen/XrayT2009#5389591693795606050

mulla oli tollein kiinni, taitaa pakissa lojua vielä yks setti noita.

Toinen vaihtoehto on laittaa remmin viereen kaksi muovinystyrää ja sit etupuolelle yks. Sit vaan teipillä kiinni.

Remmin vieressä varmistaa ettei akku osu remmiin ja etumainen ettei akku liiku eteenpäin, teippi pitää akun paikallaan.
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: ripa_k - 17.08.11 - klo: 17.54
Akun pohjaan voi myös liimata (tai hyvä kaksipuoliteippi) palat jotka sopii rungon akku-slotteihin.
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: -Petsku- - 17.08.11 - klo: 22.12
Autona T2 '007, lipot ei mahdu ylädekin alle joten ei kelpaa nuo perus lipopidikkeet. Edessä on joku muovinen pidike, yhdellä ruuvilla kiinni sisäreunasta ja se kääntyy helposti pois paikaltaan kun sopivasti veturilla pommittaa, pari kertaa on akku pitäny myös kerätä radalta takasin kyytiin. Ärsyttävääkin on vetää akku nipparilla aina kiinni ylädekkiin.
Eli onko tähän jollain joku simppeli ja toimiva ratkasu? kenties jonkin muun auton lipopidikkeet?

Akun kanssa: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full)
Ilman akkua: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG)
Pidike kääntyy: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG)

Mulla on Cee_miehen työstämä alumiininen lipokotelo 007 autos kiinni. Kysäseppä Juhalta jos sillä sattuis oleen niitä vielä jäljellä.

Jos on kauhee tarve viikonlopun kisoihin niin tota munki telinetta saa lainata, ku en itte kerkeä ajamaan ja siinä on ruuvin reijät valmiina 007 alustaan.
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Cee-man - 17.08.11 - klo: 22.52
Autona T2 '007, lipot ei mahdu ylädekin alle joten ei kelpaa nuo perus lipopidikkeet. Edessä on joku muovinen pidike, yhdellä ruuvilla kiinni sisäreunasta ja se kääntyy helposti pois paikaltaan kun sopivasti veturilla pommittaa, pari kertaa on akku pitäny myös kerätä radalta takasin kyytiin. Ärsyttävääkin on vetää akku nipparilla aina kiinni ylädekkiin.
Eli onko tähän jollain joku simppeli ja toimiva ratkasu? kenties jonkin muun auton lipopidikkeet?

Akun kanssa: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full)
Ilman akkua: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG)
Pidike kääntyy: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG (http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG)

Mulla on Cee_miehen työstämä alumiininen lipokotelo 007 autos kiinni. Kysäseppä Juhalta jos sillä sattuis oleen niitä vielä jäljellä.

Jos on kauhee tarve viikonlopun kisoihin niin tota munki telinetta saa lainata, ku en itte kerkeä ajamaan ja siinä on ruuvin reijät valmiina 007 alustaan.
On mulla vielä yks niitä köykämiinisiä jäljellä, oikeen yyberextralightweight-malli. Siinä ei oo viä mitään kiinnitysreikiä, saa ihan ite soveltaa. Otanko pe radalle mukaan?
Otsikko: Vs: :::: Team XRAY T2 Tech corner -tietoutta ja keskustelua ::::
Kirjoitti: Divi - 17.08.11 - klo: 23.37
laitoin Juha sulle YV:tä ;)