RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Maxis - 09.01.06 - klo: 17.08

Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: Maxis - 09.01.06 - klo: 17.08
... siinä vasta pulma.
Muistelenko oikein sähkön oppitunnilta yläasteelta et jos sähkö johto lämpiää "huomattavasti" niin silloin on liian ohut johto?

Oma tapaukseni on et moottorille tulevat johdot lämpiää reilusti lämpimämmäksi kuin käsi vaikka itse moottori tai akku ei juurikaan lämpene. Vaihdanko siis paksumpaa johtoa vai jatkanko ajelua niin kauan kuin sulaa poikki tms.
Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: Jose.92 - 09.01.06 - klo: 17.11
Paksummat johdot. Silikooni päällystetyt
Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: tomppa82 - 09.01.06 - klo: 17.29
Ohuemmassa johdossa on suurempi vastus. Eli siis kyllä: Ohuempi johto lämpenee enemmän.
Otsikko: Savun hälvettyä...
Kirjoitti: Maxis - 09.01.06 - klo: 17.38
... tarkistakaamme kytkennät.

Elikkäs mitä vähemmän vastusta johdoissa --> enemmän virtaa moottorille --> moottorista enemmän tehoa --> moottori lämpiää enemmän.

Rajansa kaikella tietenkin.
Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: simo - 09.01.06 - klo: 18.09
joo niin ne tulee mutta en tiiä miten  :lol:
Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: tapsa92 - 09.01.06 - klo: 19.22
Miten moottori ei lämpene :shock: ? Outoo :?
Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: Maxis - 09.01.06 - klo: 19.42
Siis lämpiäähän se , mutta ei kuumaksi.
Alkuperäisessä viestissä luki "ei juurikaan lämpene". Johdot on säätimen jälkeen lämpimimmät. Auto itessään lähtee kyl todella hyvin liikenteeseen mutta alkuperäinen akku ei kestä kuin n. 4-5min jatkuvaa ajelua. Uusi akku on jo tulossa.
Otsikko: Ollakko vai eikö olla...
Kirjoitti: "Matson" - 01.03.06 - klo: 15.51
Kaikki sähkövastukset niin, kuin saunankiukaassa perustuvat siihen, että tehdään suhteessa virtamäärälle aivan liijän pieni metallilanka.