RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Serpent => Aiheen aloitti: Vesa - 30.12.07 - klo: 20.31

Otsikko: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 30.12.07 - klo: 20.31
Tähän topikkiin kokemukset ja vinkit yms Serpentin uudesta S400 turistista.
Lisäilen vinkkejä, perussetuppia jne kunhan ehdin kiireiltä kirjoittelemaan.

Täällä vois myös kysyä, mikäli jokin autoon liittyvä askarruttaa.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: CAi - 30.12.07 - klo: 20.34
Eli oot sitten vaihtanut merkkiä?
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 30.12.07 - klo: 20.58
Niinhän tossa allekirjoituksessa väitetään :)
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: l150040 - 30.12.07 - klo: 21.30
Tuossa olisi minun setup, jos sillä joku nyt mitään tekee ;-)

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/temp/S400Setup.pdf

Muutama vinkki:

- Laittakaa servonssästäjän mutteriin (siihen isoon pyöreään) ruuvilukitetta. Muuten se tuppaa aukeileen. Esikiristystä saa olla enemmän kuin ohjeissa on sanottu.
- Takadiffin huolloksi riittää levyjen kääntö
- Oneway edessä rauhoittaa syheröisellä radalla autoa sopivasti, ainakin minun hyppysissä
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 02.01.08 - klo: 09.10
Lauantaina pääsin ekaa kertaa uudella autolla radalle ja ensivaikutelma autosta oli varsin hyvä.

Kääntyvyys spoolilla oli erinomainen verrattuna aikaisempiin spoolikokemuksiin ja balanssi kireällä hiilettömällä koneella oli myös hyvä.

Testailin jonkin verran juttuja, mm. pitoaineita, iskarisetuppeja, ackermann-asetuksia, prikkaa camberlinkin alla, vakaajia jne..

La pääsen taas testaamaan lisää, jonka jälkeen kirjoittelen jonkinlaista perussetuppia tänne.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 11.01.08 - klo: 10.34
Tässä setuppini virikoneelle

http://www.aijaa.com/v.php?i=1428981.jpg

Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 14.01.08 - klo: 22.06
Raision Radalla on ajettu tälläisellä SetUpilla.

Edit: Saakohan nyt selvää.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 16.01.08 - klo: 09.00
aika heikosti saa selvää tosta setupista = ei juurikaan mitään. Saatko tehtyä tosta uutta versioo?
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: HVoltage - 16.01.08 - klo: 12.30
Ohessa setup millä ajoin viimeksi treeniä...   Kaikenkaikkiaan auto on kyllä helppo ajaa ihan tehdassetupillaki (ts. se mitä kasausohjeesta syntyy). Itse auto on kyllä hyvä laadukas paketti ja vähintään yhtä vahva kuin Xray.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 16.01.08 - klo: 14.04
S400 on saatavilla viriosina iskaritukia, joissa tiehämpi reikäväli ja siis optimaalisemmat asennot iskareille.
Halukkaat voi tiedustella.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 16.01.08 - klo: 14.19
Huomatkaa Jeppen SetUpissa on ruksi kohdassa GearDiff.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: HVoltage - 16.01.08 - klo: 14.52
Jäin tässä vielä pohtimaan että saattaa olla tuossa minun setupissa nuo takalinkin prikat väärin. Muistista vain heitin tommoset...  Pitänee varmaan kaivaa auto kassista esiin, muutenkin ihan pientä huoltoa varten...  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 18.01.08 - klo: 11.05
Muutamia modifikaatioita joita olen autolle tehnyt:

-ylädekin taimmainen välituki poikki dremelillä > enemmän kokonaispitoa
-iskareista toinen o-rengas pois > herkemmät
-ylädekin takatuesta katkaistu alustaan kiinnitettävä osa > enemmän fleksiä pidemmällä matkalla
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 29.01.08 - klo: 19.27
Kuusankosken kisan SetUpit löytyy täältä :

http://www.serpent.com/racing/setups/

Vaikka eipä noissa mitään ihmeellistä ole, melkein paketti säädöillä mennään.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: HVoltage - 29.01.08 - klo: 20.20
Joo, kattelin just että aika samoilla linjoilla mennään...   ...mulla auto ehkä hitusen löllömpi mut niin on kuskikin :p
Seuraavaksi vähän painoo pois ja ratasdiffi ja jousitestiä, eipä muuta...
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 20.02.08 - klo: 13.13
On ollut juttua kun iskareissa on 2kpl O-renkaita että
sen on sen seurauksena hieman jäykkä. No uutena ehkä...

Mutta Nääsvillestä Tomilta löytyy lääke tähän :

- Puretaan iskarit niin että otetaan Seegeri pois O-renkaiden päältä.
- Otetaan se kirkas prikka ja O-renkaat pois.
- Protsataan O-renkaiden pesä 6,0 mm poran terällä sormin pyöritellen.
  Alku peräinen pesän halkaisija n.5,8 mm joten ei siitä paljon pois lähde.
- Kasataan vaimentimet mutta ei laiteta tuota kirkasta prikkaa segerin alle
  vaan esim. Centax kytkimen shimmi levy joka on 0,3 mm paksu.
- Muista iskari öljyä hieman puhtaalle akselille kun kasaat vaimennita


Jonka jälkeen vaimentimet on "Ultimaatum" herkät 2:lla uudellaki O-renkaalla.

Eilen illalla tein saman mutta jätin protsaamatta tuon O-renkaan pesän.
(Pelkäsin ehkä hieman vuotoa)

Tämäkin jo herkisti vaimenninta selvästi kun niitä käsissä vertailin.


Jos vielä haluaa tuosta paremmat niin sitten täyty vielä vaihtaa
iskarin akselit titaniumnitride käsitellyihin liukkaihin HiPo osiin.
Hienot keltaiset jos ei muuta...  ;)

http://www.serpent.com/product/903226/
Huom. kaksi eri pituutta.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 29.04.08 - klo: 22.25
Oltiin ekaa kertaa S400:n kanssa ulkona asfaltilla ja kun ei ollut tieto millä säädöillä mennään kesän renkailla niin lähdetiin radalle Laukaan säädöillä.

Ainoastaa kavennus hexit otetiin pois ja laitetiin alkuperäiset takaisin kun LRP:n vanteissa on erillainen off setti kuin "talvi renkaissa".

No asiaan eli auto toimii tosi hyvin asfaltilla ihan paketti säädöilläkin.
Syynä oli ehkä se kun rata oli Raisiossa hieman pölyinen. No täytyy putsata rata ja koittaa uudestaan miten menee sekä alkaa ihmettelemään mitä diffi öljyjä asfaltilla kuuluis käyttää.

No joka tapauksessa auto toimi niin hienosti että koitetiin jopa pari akkua virikoneella eikä S400 ujostellut tuotakaan konetta mitenkään... 
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Cruisaaja - 30.04.08 - klo: 08.27
Itse kokeilin lauantaina ratasdiffiä Losin 10000 öljyillä ja perä tuntui olevan hieman irti aina mutkasta lähtiessä. Täytyykin kokeilla seuraavan kerran 7000 öljyillä ensi viikonlopulla
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 06.05.08 - klo: 13.18
Me oltiin virikoneella ajamassa viikonlopulla Vantaalla ja tuntumaksi jäi että 20 000:lla meni paremmin kuin 10 000 öljyllä. Toki Poro ja Stanu saattaa toimia paremmin 10 000:lla tai jopa ohuemmalla öljyllä. Riippuen tietty auton säädöistä ja kuskin ajo tyylistä. Joten kisaa varten taitaa 10 000 öljy olla varmin valinta.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 28.05.08 - klo: 15.20
Kokeiltiin alkuviikosta uusia hiilikuituisia tukivarsia.

Auton pito parani ja kääntyvyys mutkaan ja mutkassa.
Joten nämä taitaa olla "varma" valinta Laukaan ja Kuusaan kesäkisaan.

Hyvinkää taitaa olla vielä hieman auki koska rata on todella nopea sähkö autolle mutta riippuu kelistä mikä on kisa viikonloppuna.
Jahka päästään Hyvinkään radalla niin nähdään toimivuus siellä.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 09.06.08 - klo: 09.41
No niin nyt on Hyvinkää takana ja tukivarret testattu oikein kisoissa.

Jos katsoo tulos parannusta Vantaalta Hyvinkäällä voi lyhyeti
todeta että nuo hiilikuituiset tukivarret on todella hyvät.

Varsinkin mitä kuumemmaksi keli meni niin sitä parempi oli vauhti
tai meillä oli vähemmän ongelmaa verrattuna muihin.
Taidetiin tehdä oma paras tulos viimeisellä erä kierroksella.

Vaikka ei autoa ihan niin saatu toimmaan mitä olis haluttu niin
tulos oli meidän näkö vinkkelistä "järkyttävän" hyvä.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: HVoltage - 31.01.11 - klo: 18.14
On ollut hiljaista Serpent sähköturistirintamalla...

eipä enää...

Saksan messuilla julkaistaan S411, linkissä alkumaisteja, S400 oli todella hyvä, mitähän tämä on.

http://www.serpent.com/news/13288/Scoop:-Serpent-S411-introduction,-1/10-Touringcar-.html
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: LasHi - 02.02.11 - klo: 08.02
Juu näyttää hienolta ja mitä "horinoita" on kuulunut niin pitäis kulkeakkin hyvin ... ;)
Erillaisia versioita on ollut salakuvissa S401 nimellä mutta on mielenkiintoista nähdä millainen on oikea myynti malli.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: Vesa - 02.02.11 - klo: 09.19
Ne 401 Serpentit tais olla pääasiassa niitä versioita joilla itse ajoin pari kolme vuotta sitten, ja joita osia tehtaalle toimitin.
Otsikko: Vs: Serpent S400 1/10 touring - keskustelua, vinkkejä ja setuppeja
Kirjoitti: jval - 02.02.11 - klo: 15.27
Eipä tuossa uudessa mallissa paljoa oikeasti uutta ja ennennäkemätöntä juurikaan ole.

Ei tarvi edes kovin tarkasti katsoa että löytää samanlaisia toteutuksia kuin muistakin merkeistä, kuten vakaajien kiinnitys tukivarteen, keskiakselin kiinnitys, moottoripukki, ohjaussysteemi, servon kiinnitys ulkoreunasta...

Vain servovarren liittämisessä ohjausräkkiin on jotain erikoista ja myös iskarit on tietenkin Serpentin omat, mutta onko niissä jo nänni?