RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Yokomo => Aiheen aloitti: bluebeetle - 22.12.08 - klo: 10.27

Otsikko: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 22.12.08 - klo: 10.27
Ajattelin ostaa itselleni joululahjaksi nelkkukrossin, ja tämä melko varteenotettava peli mielestäni.

Käyttökokemuksia alkaa varmaan jo löytymään, onko lapsentauteja löytynyt???

Jesilläkin ilmeisesti näitä nykyään, kaksin kappalein???
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Maakari - 22.12.08 - klo: 10.35
Mitä tossa sivussa seurannut ja ite pikkusen testannut peten autoa niin kyllä se hyvältä peliltä vaikuttaa.

Ei ole mennyt mitään muuta kuin yks laakeri ja pääratas. Nyt kun kaks päivää oikeen säätämällä ajettiin sitä niin saatiin se kulkemaan melkein kuin kiskoilla.

Suosittelen.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 22.12.08 - klo: 20.38
No tuli sit tilattua.... :)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 22.12.08 - klo: 21.29
Joo, pari pokemonia on meillä.
Omassani on mamba max ja 5700kv kone, 2s lipot.
Pojan kärryssä maputsi 80-luvun hiilikone ja lifet :D


Manuskassahan on diffien pinjonin shimmaukseen kaks vaihtoehtoa tarjolla, eka oli meidän autoissa ylitiukka, toka ns sopiva.
Ajelin aikani ja iski karies diffin rattaisiin...

Itse suosittelen sisäänajoa setupilla nro 2 ja sitten muuttaa setuppiin nro 1.
Samalla asson diffirasvat periin.

Näin mulla kahdessa autossa, näkisin että muoviset valut voi olla niin ja näin ja kenties tapauskohtaisesti.
Nyt ajanut em ohjeella varmaan joku 50 akkua ja rattaat ovat ok.

Itse tosin ajan matolla pitävillä renkailla, se tekee kipeää diffeihin autossa kun autossa.


Olen kyllä täysin tyytyväinen, yhden etualatukivarren sain poikki kun karkas seinään, samoin pojalla.
Muuten ei ongelmia.

Tarinoin lisää paremmalla ajalla.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 22.12.08 - klo: 22.08
Ok.

Meneekö muuten emolit 2S2P pakkana kyytiin, kokoa 54x70mm ja korkeus 28 mm.

Olis kuustonniset meinaan silloin... :)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 22.12.08 - klo: 22.14
empäs muista mittoja.

lrp 5100 pakka menee lusikoimalla sisään, ei milliäkään vapaana. (googleta mitat)
trakpowerin 4800 ja 2s2p a123 2400 vaatii modifikaatioo, onneksi korkeuden puolesta.

Ratkaisin pulman seuraavasti:

(http://farm4.static.flickr.com/3205/3095007193_b95b930d4f_b.jpg)

(tarranauhaa, toimii)


Terveisiä bauhaussin tytöille :)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 22.12.08 - klo: 22.36
Heh, tiukoille menee ainakin jos tuohon LRP:n 5100 vertaa... Suurin ero tosin leveydessä, uskoisin et on hoidettavissa lievällä customoinnilla [dremelöinnillä]... Huomenna pääsee toteamaan meneekö pahasti pohjalevy uusiks...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 22.12.08 - klo: 22.42
sry, taisikin olla niin että pituus & korkeus oli naftia ja leveyden puolesta tais olla joutilasta liki puol senttiä.

Tarkista mitkä on sub-c pakan mitat...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 23.12.08 - klo: 11.09
No tänään pääsee livenä sovittelemaan, on meinaan garagessa semmonen syke päällä toimituksissa.... :)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: -PM- - 23.12.08 - klo: 12.56
auto on kyllä uskomattoman kestävä ja helppo ajaa (vakio setup). muoviset iskaritkin toimii yllättävän hyvin. akkujen kiinnityksen tein silleen että korotin akku pantaa ja tolppia prikoilla ja laitoin akuille pehmusteet jotka tulivat auton paketissa mukana.

(http://img68.imageshack.us/img68/9680/cimg3996kz2.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img68.imageshack.us/img68/cimg3996kz2.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img68/cimg3996kz2.jpg/1/)

edit: JQ PRODUCTS bling  :afro:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 24.12.08 - klo: 16.55
Osaapas kasattavuudessa olla eroja, Durga oli melkoinen savotta verrattuna tähän....

Mitään ei tartte herkistellä eikä viilailla, tosin diffit käytin auki ja rasvasin kunnolla...

Big Smile!

 :mrgreen:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 27.12.08 - klo: 12.09
(http://farm4.static.flickr.com/3254/3140140897_19f3e6b32d_b.jpg)

trift edition.




Itse en ymmärrä miksi etu-iskareiden yläpultit kehoitetaan manuskassa kasaamaan siten että mutteri on eteenpäin, jää tuo ylimääräinen osa pultista törröttämään eteen, se haukkaa kattokerhossa mattoon, matossa reikä ja pultti mutkalla.
Käänsin sen toisinpäin ja laitoin 12.9 pultit.
(http://farm4.static.flickr.com/3196/3141095560_97b2c78055_b.jpg)


Toinen "modaus" mitä tein, oli että porasin tornien yläpäästä nuo reijät isommaksi, että iskarin pultti pyörii vapaasti eikä ole jengalla kuten oletuksena.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 27.12.08 - klo: 16.59
Tossa oma, 5 minuutin maalaushomman jälkeen... :)

Ei mikään ruusu mutta kukkiihan perunakin, ja tunnistaa omansa takuulla....

Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: mehtis - 27.12.08 - klo: 18.02
hieno toi musta on :D. hyvin oot maalannut
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 27.12.08 - klo: 19.42
hahhaa, porkkanaa
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: mehtis - 27.12.08 - klo: 22.08
oletko pääsyt testaamaan. kumpi malli toi muuten on se world edition vai se normaali kitti. jos ite ostan jonkun kitin niin vois vaikka sulle tuoda maalattavaks korin. mutta ei nyt sentään.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 27.12.08 - klo: 22.16
Juu älä tuo.

Ihan normimalli tuo.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 27.12.08 - klo: 22.57
Meillä myös :afro: mallit, en ole osannut kaivata paremmasta näitä optioita.


Mulla on setuppina:

- Mamba Max
- LRP VECTOR X11, 5.5T (6200kv)
- Trakpower 2s 4800mah
- Multiplex 403 (FM40)
- Joku servo (todo: parempi)
- Pari muchmore flektiä, toinen koneessa 3racing siilen kanssa
- Välitykset, alusta, öljyt vakiot
- Karbiidit diffeissä, bilteman lakrurasvan kera (sanokaa mitä sanotte, en huomaa eroa bAsson rasvaan millään asteikolla)
- DIY foumit
- Kivet peräpaksissa


Nopari on seuraavassa säädössä, mielestäni perfekto:
(http://jesi.5cyl.net/RC/tmp/pokemon.jpg)



Koska autossani on jotain vikaa ja kulkuasento kummallinen, flektien vuoksi ohjeistus auton nostamiseen:

(http://farm4.static.flickr.com/3108/3144328787_1b6f034d0e_b.jpg)

(huomaa paikattu etukumi, lipo pehmikkeet, Kivet ja pari(kymmentä) perintätoimiston laskua)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 29.12.08 - klo: 21.50
Vaihdoin pannua..
LRP VECTOR X11, 5.5T (6200kv) on nyt kärrys.

Ensin olin että nääh, ei kummallinen.
Sitten ruuvasin noparista vähä ennakkoja ja starttivirtaa, niin perkaa melkeen koko pääsuoran.
Tarvii varmaan vähän lisätä puntsia...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 29.12.08 - klo: 21.57
Hahhaa, Jesi ajaa viat ulos.... :)

En sitten vielä sunnuntaina päässyt sisäänajamaan, kun on liian rupulaiset gummit kuusankosken radalle mukamas....

Meinasin dirt hawgit ostaa, eikös ne pitäisi jo matollakin edes jotain....?

Foameihin en haluaisi mennä, ei semmoista pitoa sitten ulkona kesällä saa millään kuitenkaan...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: MirosHima - 29.12.08 - klo: 22.14

Meinasin dirt hawgit ostaa, eikös ne pitäisi jo matollakin edes jotain....?


Ei pidä nimeksikään, menee aivan driftaamiseksi. (testattu on)

holarit ja pitoo tai sit ne foamit.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 04.01.09 - klo: 22.36
Tänään sain GTB:n tähänkin (kiitos Iivonen!), ei tartte aina vehdata drifteristä säädintä lainaan kun krossittaa...

Pakkohan se oli käydä pihakadulla koittamassa, ja kivastihan tuo kulkee :)

6,5T ei enää drifteriin pääsekään, se on varma! Akkuina itsekasattu 2S2P Li-Ion pakka, mukavasti tuntuu potkivan. Tosin tuolla on niin kylmä että jäi paleltuneiden sormien takia muutamaan eestaas vetoon ajot.

Big Smile kuitenkin!
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: moukari - 06.01.09 - klo: 20.33
Olisko laittaa vähän setuppeja millä ajelette? Itte olen laittanut etulinkit lyhemmäksi ja keskiviikkona vähän kokeilee iskarin asentoja edessä, jos vaikka sais vähän vielä lisää kääntyvyyttä. Onko kokemuksia jäykemmistä jousista? Etu diffiä olen kanssa vähän kiristellyt ja saanut veto kääntyvyyttä lisää hieman ja se näkyy kyllä kellossa heti.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 06.01.09 - klo: 20.40
Pakettisetupilla mennään vielä, ei ole päässyt ajamaan kuin tuossa pihatiellä... Onneksi ei ole jepareita näkynyt, kun nopeusrajoitus kuitenkin on 40 km/h....

Renkaat palloina sutii mut kerää kyl kivasti kulkuakin välillä....

 :mrgreen:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: MKE - 06.01.09 - klo: 21.20
Olisko laittaa vähän setuppeja millä ajelette?
Mun mielestä sun autosi toimii jo :lol: Odotellaan kun toi käkkäräinen saa omanasa kasattua. Paljo sulla oli rajoitettu sitä ulosjoustoa? pätkii muukin kuin säätimet.........
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: -PM- - 06.01.09 - klo: 23.03
mulla on 1.4 kallistuksen vakaaja takana (tuli wc kitissä mukana), kääntyilee paremmin.  :azn: wc iskarit on hyvät! lyhyempää etulinkkii täytyy viel kokeilla.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: SS - 07.01.09 - klo: 23.02
Tänään Karrilla ekat akulliset B-Maxilla Lippulaivassa, kokemukset varsin positiiviset. Kiitokset Jirille etuvakaajan lainasta, teki autosta todella helpon ajaa. Iskareissa edessä Asson 40WT ja takana 30WT, jouset vakiot, takaulosjoustoa rajoitettu yhdellä O-renkaalla männän alla, muuten pakettisetuppi. Luottavaisin mielin kohti lauantaita.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 07.01.09 - klo: 23.11
Osaapas kasattavuudessa olla eroja, Durga oli melkoinen savotta verrattuna tähän....

Mitään ei tartte herkistellä eikä viilailla, tosin diffit käytin auki ja rasvasin kunnolla...

Big Smile!

 :mrgreen:

Nojoo, melkoinen savotta löytyi sittenkin, spurripukki vai miksikä sitä pitäisi kutsua....

Oli niin tiukka koko voimansiirto, että huhhuh... En silloin kasaushuumassa tajunnut koko asiaa, spurri ulostuloineen tipahtaa niin mukavasti pukkiin. Mutta kun kannen laittaa paikalleen ei meinaa enää pyöriä, ja piti melko meteliäkin kun koetti ajaa sisään.... Dremeli kouraan ja kannesta aina lastua pois ja sovittamaan, tunnin-puolentoista jälkeen pyörii ruuvit kiristettyinäkin herkästi!

Eli pyöritelkää jo kasausvaiheessa, itse keskityin liikaa diffeihin joista lueskelin jonkin verran ulkomaisilta foorumeilta jo ennen auton saapumista....

Eli tuo BM-302C, laakereita vasten tulevat pinnat sipistellen alkaa toimimaan.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: moukari - 08.01.09 - klo: 07.32
slipperyn pukin kiristys pitää vetää maltilla ei sillee sika momenttiin, itselläni ei ole dremelöity vaan ruuvit sillee kiinni että pyörii herkästi. Eilisen treenin jälkeen vähä setuppia hakeneena. Eli linkki myös takaa lyhyeksi sai auton vähän nopeammaksi reagoimaan ja edestä iskarit alhaalta sisään ja ylhäältä sisään. Etudiffi aavistuksen kireemmälle. Enskertaan vielä jäykempien jousien kokeilua ja mahdollisesti kevyempää takaaja. Mutta alkaisi olla alueella matolla ajaessa.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 08.01.09 - klo: 07.37
slipperyn pukin kiristys pitää vetää maltilla ei sillee sika momenttiin, itselläni ei ole dremelöity vaan ruuvit sillee kiinni että pyörii herkästi.

Ja kohta on spurri sileenä, kun välys pääsee elämään?

Ei mene mun järkeen millään, tuossa nyt vaan on käynyt osassa autosarjoja pieni kämmi joka on onneksi helppo korjata.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: moukari - 08.01.09 - klo: 09.02
se voi olla että jossain on käyny käpy mutta itselläni ei välys muutu siis on ruuvit kiinni mutta ei sika kireellä. Mutta kun nyt on asia tiedossa niin kannattaa se voiman siirto tarkistaa että on herkkä, tämä vielä yleisenä ohjeena kaikille auton rakentajalle merkkiin ja malliin katsomatta. Pääasia auton toimimiselle on sen herkkyys.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: karvanaama - 10.01.09 - klo: 23.56
Itselläni auton kasaus toppasi juurikin tuon voimansiirron jäykkyyteen. Melkoista rallatusta "spurrikotelosta" kuuluu kun diffistä pyörittää.

Ei juurikaan huvittaisi ruveta dremelöimään, ennen kuin saa varmuuden, että kaikki on kasattu oikein ja sittenkin arveluttaa tällä kokemuksella ruveta työstämään omin päin.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: *HOKE* - 11.01.09 - klo: 00.10
se voi olla että jossain on käyny käpy mutta itselläni ei välys muutu siis on ruuvit kiinni mutta ei sika kireellä. Mutta kun nyt on asia tiedossa niin kannattaa se voiman siirto tarkistaa että on herkkä, tämä vielä yleisenä ohjeena kaikille auton rakentajalle merkkiin ja malliin katsomatta. Pääasia auton toimimiselle on sen herkkyys.

Äkkiseltään mieleen kyllä tulee tuosta käytetystä materiaalista että on tarkoituksellakin kireä, koska muovi antaa kuitenkin käytön, irrottelun yms myötä pikkuhiljaa periksi ja mikäli olisi tarkka sovite niin alkaisi iän mukaan klappaamaan
nyt laakerit jne on tarkasti sovitettu vaikka pukki olisi jo moneen kertaan irroteltu ja vaikkapa laakereiden kohdalta kulunut.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 11.01.09 - klo: 00.15
No on noita laakeripukkeja nähty komposiitista aiemminkin, mutta yksikään ei ole ollut niin tiukka kuin tämä. Selkee valmistuserhe, thats it.

Jos se kiristää niin kovasti että laakeri menee soikeeksi, niin ei voi olla ok. Ilmankos Jesilläkin meni laakereita..
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: *HOKE* - 12.01.09 - klo: 08.56
No on noita laakeripukkeja nähty komposiitista aiemminkin, mutta yksikään ei ole ollut niin tiukka kuin tämä. Selkee valmistuserhe, thats it.

Jos se kiristää niin kovasti että laakeri menee soikeeksi, niin ei voi olla ok. Ilmankos Jesilläkin meni laakereita..

Tää on kyllä hauskaa että omat mielipiteet on se ehdoton fakta... ai ainakin niitä sellaisina pidetään.

Kyseiseltä merkiltä ei ole totuttu koskaan näkemään valmistusvirheitä.
Varsinkaan sellaisia että se esiintyy usealla.
Joten tästä voidaan tulla siihen päätelmään että kyseessä ei ole valmistusvirhe thats it.
Se on vain sinun mielipiteesi.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AkiM - 12.01.09 - klo: 09.17
Itselläni auton kasaus toppasi juurikin tuon voimansiirron jäykkyyteen. Melkoista rallatusta "spurrikotelosta" kuuluu kun diffistä pyörittää.

Ei juurikaan huvittaisi ruveta dremelöimään, ennen kuin saa varmuuden, että kaikki on kasattu oikein ja sittenkin arveluttaa tällä kokemuksella ruveta työstämään omin päin.

Omassa oli ainakin OK välys kun laitto kannen ruuvit kiinni maltillisesti. Eihän sieltä toisaalta mitään "rallatusta" kuulu jos pukki on liian piukka, koska laakerithan siellä vaan jumittaa. Sen sijaan, itse koin pinionin ja spurrin välyksen säätämisen kohtuu haasteelliseksi.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 18.01.09 - klo: 17.44
No on noita laakeripukkeja nähty komposiitista aiemminkin, mutta yksikään ei ole ollut niin tiukka kuin tämä. Selkee valmistuserhe, thats it.

Jos se kiristää niin kovasti että laakeri menee soikeeksi, niin ei voi olla ok. Ilmankos Jesilläkin meni laakereita..

Tää on kyllä hauskaa että omat mielipiteet on se ehdoton fakta... ai ainakin niitä sellaisina pidetään.

Kyseiseltä merkiltä ei ole totuttu koskaan näkemään valmistusvirheitä.
Varsinkaan sellaisia että se esiintyy usealla.
Joten tästä voidaan tulla siihen päätelmään että kyseessä ei ole valmistusvirhe thats it.
Se on vain sinun mielipiteesi.

Tuntuupa tuota esiintyvän muuallakin, googlella löytyy ainakin....

Jesilläkin paukku spurrin laakeri ainakin kahdesti, minkähän takia?

Mutta jos ei ruuveja saisi kiristää pitäisi siitä ainakin olla manuaalissa merkintä, vaiko ei?

Vai onko sekin taas vain minun mielipide?

LOL
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 18.01.09 - klo: 17.48
enivei, pulttimopolla olevinaan ajoin ruuvit samaan momenttiin jne.
Keskeltä ei ahdistanu pyörimistä jne.

Uskoisin vaan että lakut oli P*skoja, kun nykyisillä "xray"-lakuilla toimaa buenosti, sama momentti ja muutenki samat romut.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 18.01.09 - klo: 17.57
Hö, se oon siis vaan minä...  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: karvanaama - 18.01.09 - klo: 21.52
Minkälaisilla ratkaisuilla olette saanut sadle pack lipottimet fiksusti pysymään rungossa kiinni?
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 18.01.09 - klo: 22.07
Fiksuudesta en tiedä, mutta pierasin tommoset:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 22.01.09 - klo: 22.10
LOL

Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Koheltaja - 22.01.09 - klo: 22.19
Hienot pehmusteet oot laittanu kopan päälle, pumpulia sano... :mrgreen:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 22.01.09 - klo: 22.20
No ettei naarmuunnu ulkona ;)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 02.02.09 - klo: 20.52
Karvanaamallakin oli spurriakselin laakerit porsinut, mennyt SOIKEAKSI kaiken lisäksi....

Mulla ei ehtinyt rikki sentään mennä, kun aloin tahmeutta ihmettelemään, mutta kiinnittäkää ihmeessä huomiota kasatessanne autoa. Helppo fiksaus tuo on dremelilläkin hoitaa kuntoon.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Isosuo - 03.02.09 - klo: 00.21
Tää on kyllä hauskaa että omat mielipiteet on se ehdoton fakta... ai ainakin niitä sellaisina pidetään.

Kyseiseltä merkiltä ei ole totuttu koskaan näkemään valmistusvirheitä.
Varsinkaan sellaisia että se esiintyy usealla.
Joten tästä voidaan tulla siihen päätelmään että kyseessä ei ole valmistusvirhe thats it.
Se on vain sinun mielipiteesi.

Lol....

Jopa minä tiedän että se on valmistusvirhe... Mut onneks ihmiset joilla autoa ei varmaan edes ole, vaan on vaan tottunut valmistajan muiden autojen laatuun, tietää paremmin...


Tulee mieleen tosta "ei ole totuttu näkemään valmistusvirheitä" sama, kun eräs nimeltä mainitsematon aikuinen ihmetteli et miten moponi mäntä saattoi olla rikki, kun se oli kerran sylinterin sisään ehjänä laitettu...


Muttajoo..

Kattelin tuota BB:n lipotelinettä, oliko pohjassa tommosille tapeille valmiit reiät, että senkun teki tapit joidenka sisään reiät ja kierteet, vai mitenkäs?

Tommosethan pyöräyttäis alumuumiostakin kivasti..
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 03.02.09 - klo: 06.51


Tommosethan pyöräyttäis alumuumiostakin kivasti..

Juu, ei vaan sattunut muuta olemaan käsillä... Paljon helpompaa tuo plastikki muovatakin tietty...

Reikiä löytyy juu valmiinakin pohjasta..
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: karvanaama - 03.02.09 - klo: 15.36
Omassa b-max4:ssä siis laakerit leipo aivan totaalisesti. Ennen ajoa voimansiirrossa ei ollut huomattavaa jäykkyyttä, mutta muutaman akullisen jälkeen meno muuttui tahmeaksi ja paikat kuumeni.

Syy selvisi, kun purkasin laakerit, kuulakehä oli risa ja kuulat miten sattuu. Mikrometrillä mitatessa laakerin  ulkokehän halkaisijassa oli lähes puolen millin heitto. Viisaammat kertokoot, mahtuuko normi toleransseihin.

Uudet laakerit paikoillaan ja toiveissa, ettei sama toistuisi. 
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 03.02.09 - klo: 21.28
Tuli haksahdettua iskareihin... Smoooooooooth :) Vaikkei nuo vakiotkaan huonot olleet...

Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Datajätkä - 04.02.09 - klo: 23.50
Moukarin ex vekottimella ajeltu peräti melkein akullinen, ei se laakeri ehjänä pysyny vaikkei sormet sinkillä ollu veettykkään momenttiin. Ei muuta ku uutta tilalle ja pitää kopassa dremelillä pahimmat purseet veke.

On kyllä helkkarin hauska vehe takavetosella ajelun jälkeen, tuli ihan uus ulottuvuus kun talvikelillä pitää jarrutella hyppyihin  :mrgreen:

Onko kellään tiedossa mitään verkkokauppaa jenkeissä/ulkomailla missä yokomon osat ois törkyhalpoja. Vähemmän näyttää olevan tarjolla noita Yokomo-puljuja ja vielä vähemmän bmaxiin kampetta. Pitäs haalia kesää varten pahvilaatikollinen varaosia ettei tartte jättää ajopäivä välistä osia tilaillessa.

(http://i718.photobucket.com/albums/ww189/khanran5/rikki.jpg)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Isosuo - 05.02.09 - klo: 00.45
älkää turhaan menkö dremelöimään, ei niissä ole mitään vikaa, johan sen on eräskin guru täällä todennut...  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: *HOKE* - 05.02.09 - klo: 08.49
Lässytilässytilää.

Laittaa ne ruuvit sopivalle kireydelle niin ei ole dremelöitävä.

Jos sopivan kireyden löytäminen on mahdoton tehtävä niin silloin on pakko joko muokata tai sitten vaihtaa laakeria tiheään tahtiin.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 05.02.09 - klo: 09.53
Lässytilässytilää.

Laittaa ne ruuvit sopivalle kireydelle niin ei ole dremelöitävä.

Jos sopivan kireyden löytäminen on mahdoton tehtävä niin silloin on pakko joko muokata tai sitten vaihtaa laakeria tiheään tahtiin.

No voi morjes. Koita nyt hokekin käsittää että jopa Yokomon sarjassa saattaa olla epäkohta, joka tosin on helposti korjattavissa...

Ohjeessa ei missään kohtaa mainita ruuvien vajaasta kiristyksestä, vaikka muuten erittäin hyvät ja seikkaperäiset ovatkin. Uskoisin että jos noiden neljän ruuvin kireydellä pitäisi säätää spurriakseli pyörimään herkästi siitä olisi edes jonkinlainen maininta ohjeessa, häh?

Montako b-maxia olet itse kasannut, kun tuolla tavoin voit tyrmätä muiden väitteitä (ei mielipiteitä)?

Itse olen kasannut rc-autoja ainakin vuodesta 1990, veikkaisin että vähintään sata (100) autoa, eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen mittavirhe joka on kohdalle sattunut. Yokomolla tosin eka.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jarkkom - 05.02.09 - klo: 10.02
Hyvä pojat!! Ei ole varmaan ensimmäinen, eikä viimeinen auto, jossa voi kasatessa soveltaa tervettä järkeä. Myös tämänhetkisessä kilpailijasta on vähän vastaavanlaista vinkkiä: http://hb-buggy.jugem.jp/?eid=11.

Ja oulun Datajätkälle, miksi et voi ostaa osia Suomen jälleenmyyjältä? Osia pitäisi olla hyllyssä ja hinnat tuskin on 200% USA-hinnoista.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: *HOKE* - 05.02.09 - klo: 11.27
Lässytilässytilää.

Laittaa ne ruuvit sopivalle kireydelle niin ei ole dremelöitävä.

Jos sopivan kireyden löytäminen on mahdoton tehtävä niin silloin on pakko joko muokata tai sitten vaihtaa laakeria tiheään tahtiin.

No voi morjes. Koita nyt hokekin käsittää että jopa Yokomon sarjassa saattaa olla epäkohta, joka tosin on helposti korjattavissa...

Ohjeessa ei missään kohtaa mainita ruuvien vajaasta kiristyksestä, vaikka muuten erittäin hyvät ja seikkaperäiset ovatkin. Uskoisin että jos noiden neljän ruuvin kireydellä pitäisi säätää spurriakseli pyörimään herkästi siitä olisi edes jonkinlainen maininta ohjeessa, häh?

Montako b-maxia olet itse kasannut, kun tuolla tavoin voit tyrmätä muiden väitteitä (ei mielipiteitä)?

Itse olen kasannut rc-autoja ainakin vuodesta 1990, veikkaisin että vähintään sata (100) autoa, eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen mittavirhe joka on kohdalle sattunut. Yokomolla tosin eka.

Kuten yllä jo totesin niin jos ei ruuvejen kireyttä säätämällä hommaa saa toimimaan niin sitten dremelöi osan.
Kuten Jarkkokin totesi niin sovelletaan tervettä järkeä...
Tätä ajan myös takaa. Auto kasataan toimimaan herkästi, joko sopivalla momentilla ruuveissa tai sitten nimenomaan työstämällä.
Tuo dremelöinti vaan ei ole mikään pakollinen juttu kyseisessä autossa.

Tämä ruuvejen kireys on tuttua varsinkin M8 krossareissa monesti tukivarsien kiinnitysten suhteen.
Monissa autoissa jos vetää tukivarsien kannakkeita pitävät pitkät diffiboksin ruuvit tiukkaan niin tukivarret eivät toimi herkästi.
Silloin on järkevintä vain säätää oikea tiukkuus jolloin osien pienen kulumisen jälkeen on edelleen mahdollisuus säätää liikkuvien osien välys kohdalleen.
Jos dremelöi, ei tähän enää ole mahdollisuutta vaan hieman väljistynyt osa pitää korvata uudella joka jälleen työstetään sopivaksi.
Ei ole ohjeissa mainintaa kireydestä... Kun pilkkua aletaan viilaamaan niin näytäppäs minulle edes yhdet rc auton ohjeet jossa vastaavasti käsketään jokin ruuvi vetämään asenteella kiinni....???

Edelleen painotan että kyseisen osan työstäminen ei ole pakollista.
Sen saa toimimaan herkästi toisellakin tapaa.
En ole täysin tyrmännyt tuota työstö asiaa vaan edelleen kertonut toisenkin tavan.
Jos taas selataan taaksepäin niin löytyy viesti missä itse tyrmäät kaikki muut vaihtoehdot puhtaasti sanomalla ainoaksi vaihtoehdoksi valmistusvirheen... En minä ainakaan saa viesteistäsi muuta kuvaa kuin että tuo dremelöinti on ainoa vaihtoehto.

Tuo leijumisesi kasatuista autoista jne on myös aivan turha ainakin minulle päin.
Olet siis kasannut autoja vähemmän aikaa ja määrällisesti myös vähemmän kuin minä.... Mutta mitä sitten...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jesi - 05.02.09 - klo: 11.29
Elkee ny poijaat kehakko.

*mutustaa suolapähkinöitä*
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: peitsamo - 05.02.09 - klo: 11.43
Hyvä pojat!! Ei ole varmaan ensimmäinen, eikä viimeinen auto, jossa voi kasatessa soveltaa tervettä järkeä. Myös tämänhetkisessä kilpailijasta on vähän vastaavanlaista vinkkiä: http://hb-buggy.jugem.jp/?eid=11.

Samaisen auton mukana tulee myös lisäohje, jossa neuvotaan "dremelöimään" diffipoksia sisäpuolelta, jottei lautaspyörä hankaa koteloon. Tässä kohdin se on ainakin "välttämätön" toimenpide eli suunnittelu/valmistusvirhe. Onneksi ovat kuitenkin asian huomanneet ja laittaneet siitä selvät lisäohjeet pakettiin mukaan. Ruuvien kireydellä tuota ongelmaa ei saa hoidettua (HB:ssä siis). Yokomosta ei kokemusta.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Isosuo - 05.02.09 - klo: 12.45
Tuo leijumisesi kasatuista autoista jne on myös aivan turha ainakin minulle päin.
Olet siis kasannut autoja vähemmän aikaa ja määrällisesti myös vähemmän kuin minä.... Mutta mitä sitten...

JOO JA MEIDÄN ISI KASAA TEIDÄNKI ISIEN RC-AUTOT.... kerpele...

Tuntuu taas että muut tietävät muiden omista autoista ja niiden kasaamisesta enemmän... huh
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Nicke - 05.02.09 - klo: 12.56
Heh, Isosuolla ei kyllä paljoa sanottavaa ole, et oo muuta tehnykkään tässä topicissa kun vääntäny hoken kanssa. Ja turha vinkua siitä vääntämisestä, itehän sä sen tarkoituksella taas aloitit. :wink:

Muttajoo, itekkin oon yhden yksilön kasannu, ja voimansiirron herkkyys ei siinä muuttunu vaikka kiristikin ruuvit kunnolla. Oliskohan asia korjattu? Turhahan tosta muutenkin on väitellä, eiköhän se ole ihan itsestään kiinni jos haluaa dremelöidä tai jättää ruuvit vähän löysälle. Tuskinpa se kansi siitä irtoaa vaikka ei kiristäis ruuveja ihan tappiin saakka. 
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Heuli - 05.02.09 - klo: 13.11
Jep jesi ja Isosuo on jo päästetty viikon lomalle kun ei tuntunut kummallakaan olevan mitään järkevää sanottavaa tänne...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: *HOKE* - 05.02.09 - klo: 13.24
Heh, Isosuolla ei kyllä paljoa sanottavaa ole, et oo muuta tehnykkään tässä topicissa kun vääntäny hoken kanssa. Ja turha vinkua siitä vääntämisestä, itehän sä sen tarkoituksella taas aloitit. :wink:

Muttajoo, itekkin oon yhden yksilön kasannu, ja voimansiirron herkkyys ei siinä muuttunu vaikka kiristikin ruuvit kunnolla. Oliskohan asia korjattu? Turhahan tosta muutenkin on väitellä, eiköhän se ole ihan itsestään kiinni jos haluaa dremelöidä tai jättää ruuvit vähän löysälle. Tuskinpa se kansi siitä irtoaa vaikka ei kiristäis ruuveja ihan tappiin saakka. 

Kansi ei irtoa vaikka ruuvit jättäis vähän löysälle, kun ne ruuvithan tulee muoviin...
Ja autohan pitää tietenkin myös huoltaa säännöllisesti niin siinä samalla sen kireyden tietenkin tarkistaa.

Isosuolla näköjään myös lukemisen ymmärtämisen kanssa vaikeuksia.
Totesinhan loppuun että (mitä sitten...??)
Ihan sama se on kuinka monta autoa on kasannut tai kuinka kauan... Se kun ei mitään todista.
Eikä varsinkaan tässä asiassa.
Kasaaja on osaava siinä vaiheessa kun hän huomaa tällaiset asiat jo kasaus vaiheessa... Ja kasaajahan voi olla kasaamassa vaikkapa ensinmäistä autoaan.
Jos on kasannut autoja jo 100 vuotta joka päivä niin voi silti olla pihalla kuin lumiukko.
Eli aivan turhaa lesoilua kuten jo totesin.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 05.02.09 - klo: 13.32
Itse asiassa kaksi ruuveista tulee alumiiniseen keskipukkiin, eli melko varmasti kiertyvät pikkuhiljaa auki (eli spurri pääsee liikkumaan) ajossa, lukitteella tietty saa hidastettua...

Olisi vaan joutunut niin löysälle jättämään, että näin fiksummaksi dremelöidä.

Ja edelleen mielestäni tuo on aivan selvä valmistusvirhe, josta tulisi ainakin tiedottaa ostajia, esim. manuaalin välissä lappusella ellei muuta.

Mut eiköhän tuo tästä aiheesta riittäne, jokainen kasailee omat (tai kaverin) autot niinkuin parhaaksi näkee, tai kokee.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: ks3411 - 09.02.09 - klo: 06.27
heräsin kysymään, et millaista noparia ja moottoria ootte käyttänyt k.o autossa. Mikä olisi oikein hyvä vaihtoehto n 150e luokassa. Itse taidan pitkien taistelujen jälkeen valita Yokomon. Yritän tilailla ulkomailta, josta kaikki muutkin kilkkeet. Kattotaan kuinka käy.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Datajätkä - 09.02.09 - klo: 08.59
Ja oulun Datajätkälle, miksi et voi ostaa osia Suomen jälleenmyyjältä? Osia pitäisi olla hyllyssä ja hinnat tuskin on 200% USA-hinnoista.

Voin tietenkin ostaa, kysymys olikin että missä ulkomailla osia myydään. Tietääkö kukaan. Hieman vähemmän vielä näkyy näiden Jokomoiden kiluja missään.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AAKE K. - 15.02.09 - klo: 10.18
Ja oulun Datajätkälle, miksi et voi ostaa osia Suomen jälleenmyyjältä? Osia pitäisi olla hyllyssä ja hinnat tuskin on 200% USA-hinnoista.

Voin tietenkin ostaa, kysymys olikin että missä ulkomailla osia myydään. Tietääkö kukaan. Hieman vähemmän vielä näkyy näiden Jokomoiden kiluja missään.

Täältä Eurooppalaiset haluaisi ostaa BMAX-4 osia, kuten muitakin Yokomon osia. www.power-racing.net
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 18.02.09 - klo: 08.12
Törmäsin 4mm hiilikuitutorneihin, onkos kokemuksia kellään?

Setti tulossa, kuvia kunhan ilmestyvät.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Datajätkä - 18.02.09 - klo: 11.35
Mistäpäin löysit noita torneja? Oliko muuta spesiaalikilkettä laitokseen?

Millasillä välityksillä ja motti/nopariyhdistelmillä ootte ajelleet matolla/ulkona? Entä millä tiukkuudella olette pitäneet diffejä/slipperiä? Omassa on vielä ex omistajan jäljiltä noi luistonestot, pitää tutkailla josko noita pitäs tiukkoa jossain vaiheessa hieman, tuntuu ehkä vähän liikaa tota luistoa olevan. Mottina 5.5lrp ja sphere + lipot.



Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 19.02.09 - klo: 07.08
Mistäpäin löysit noita torneja? Oliko muuta spesiaalikilkettä laitokseen?


Oopel:illa (joo tiedän...) joku britti niitä teettänyt, pisti sopuhintaan parin postiin...

Ainakin mulla google vie ensin kys threadiin hakusanoilla "b-max carbon" (http://www.google.fi/search?q=b-max+carbon&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Datajätkä - 19.02.09 - klo: 11.39
Noniin, sieltähän sitä löytyikin hyvin juttua jokomosta.

Onko kukaan testannu noita asson jousia (blue / silver). Jousitaulukon mukaan perästä löystyy ja keula kovenee vrt Yokomon black black jousiyhistelmään.

Tossa pikku pätkä eiliseltä kun ajelin päin penkkoja talvipakkasessa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jitsLH6RD14[/youtube]
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 21.02.09 - klo: 22.00
Hiilaritornit eBaylla (http://cgi.ebay.co.uk/Yokomo-Bmax-Carbon-Fibre-Shock-Towers-4mm_W0QQitemZ150328121687QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_RadioControlled_JN?hash=item150328121687&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1701|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318), silvuplee!
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Isosuo - 21.02.09 - klo: 22.27
Tänään pääs vähän kokeileen Bluebeetlen B-maxia Lippiksessä... tahtoo oman!  :mrgreen:

Sori BB siitä iskaritornista... Mut oli komee hyppy!  :lol:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: _valtsu_ - 21.02.09 - klo: 22.50
 :cheesy: Se ois pitäny nähdä.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 21.02.09 - klo: 23.00
Tänään pääs vähän kokeileen Bluebeetlen B-maxia Lippiksessä... tahtoo oman!  :mrgreen:

Sori BB siitä iskaritornista... Mut oli komee hyppy!  :lol:

Mikä niistä? Sekö joka paukkas vastapalloon vai esimerkiks se kun koko auto katosi nurkkahyndähässäkän taakse????

 :mrgreen:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 24.02.09 - klo: 08.29
Eilen tuli tornit, on JÖÖTIIIII!

4mm on 4mm. Veikkaisin että pomminvarmat, eikä enää fleksaa..

(http://i13.ebayimg.com/03/i/001/34/4f/5d41_1.JPG)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 01.03.09 - klo: 07.47
Asennettuna
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 17.03.09 - klo: 08.20
Azarashilta pukkaa koria beemaksiinkin piakkoin:

(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2009/03/azarashib-max-1-400x300.jpg)

Linkki (http://www.redrc.net/2009/03/team-azarashi-womoog-b-max4-shell/) Red RC:n uutiseen aiheesta.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: ks3411 - 27.03.09 - klo: 10.02
apuva!!

mistähän saisi iskareihin niitä hemmetin pieniä sokkia jotka pitävät iskärin mäntää paikallaan??? kokoamisvaiheen virhe erhe
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AAKE K. - 07.07.09 - klo: 09.02
Viljami kasasi auton puolitoista viikkoa ennen Vantaan 4.-5.7.09 kisaa ja käytiin kokeilemassa autoa pari kertaa periaatteella, että kaikki toimii.
Auto on Yokomon B-MAX4 lisättynä ChampionPack iskareilla, ilman takakallistuksen vakaajaa. Auto tuntui mutkissa heti johdonmukaiselta ja tasapainoiselta. hypyt vaan tuppas menemään miten sattuu, joko lyhyeksi tai pitkäksi tai katolleen tai sivuun. Tämä oli kuitenkin kuljettajan ensimmäinen sähköcrossiautoajelu.
Moottori oli aluksi LRP X11 5.5 kun oli jäänyt mattoautosta ylimääräinen, vaihdettiin kisaan uusi LRP X12 4.5T, jossa on parempi ajettavuus ja teho, noparina uusi LRP SXX Tc-Spec, servoksi Futaba voimakas 9351 ja radiona käytettiin Sanwa M11 40 Mhz. Akkuina oli LRP Big Mamat 5 cells ja asetettiin moottoripuolelle 2 kennoa takimmaiseen ja loput tekniikka puolelle. Tämä teki hypyissä tasapainoisimman tunnun.
Perjantaina päästiin ekaa kertaa mittaamaan vauhtia kun treenaamaan tuli lajin parhaimmistoa. Kaikki näytti olevan kunnossa ja ajatus jopa SM-kisan A-finaalipaikasta alkoi herätä. Auto purettiin ja putsattiin illalla ja vaihdettavia osia ei ollut.
Lauantain kisa oli kansallinen ja siinä Viljami otti voiton. Tämä herätti jo ajatusta että palkintopallisijoitus on mahdollinen SM-kisassa.
Sunnuntaina ajettiin SM-kisalähdöt ja sade sääti alkueriä enemmänkin, mutta toinen lähtöruutu oli hieno saavutus. Kisa meni ihan ok eka lähdön voitto ja pari seuraavaa vähän penkin alle, mutta kuitenkin SM-kisan toinen sija ekassa SM-kisassa antaa viitteitä tulevasta. Harjoitusten ja alkuerien aikana Viljami sääti lähinnä diffien ja slipperin kireyksiä. Auton perusäädöt pysyi samana koko viikonlopun ajan.
Auto on perussäädöissään erittäin nopea ja johdonmukainen auto. Nyt aletaan tekemään hienosäätöä ja katsotaan kuinka nopeaksi se saadaan.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Datajätkä - 07.07.09 - klo: 09.27
Aake, kehtaatko pistää diffien shimmaukset jakoon. Omassa tötterössä menee laakerit ja diffien rattaistot uusiksi, niin funtsin että jostain ois varmaan hyvä aloittaa tuo säätäminen myös hammaskosketuksen osalta. Tarviiko sisäänajon jälkeen vielä diffien hammaskosketusta shimmata tiukemmaksi vai meneekö kerrasta "hyväksi"? Entä millanen slipperisäätö/diffit teillä oli?

Millä iskarisetupeilla ajoitte vantaalla?


Ite tykkään kyllä kamppeen ajotuntumasta paljon, talviaikaan oli vaan "vähän" ongelmia muovin kans. Toi Bmaxin muovi ei kesta pakkasella ratakolistelua niinkuin esim Asso kestää. Kesällä on selvitty vähemmällä rikkoontumisella.

Omassa ratarossauksessa on hajonneita osia olleet etutukivarret ja talvella ratkennut pohjalevy peräosasta (todella ohut kannake pitää takatukivarsien takakiinnikettä kiinni) + samassa rytäkässä iskarin hattu. Laakereita on myös mennyt vino pino, mutta ne onkin ajamalla ajettu loppuun.

Pistetään vielä kuumaa kesää värittämään muutama talvinen rossauskuva  :azn:

(http://i718.photobucket.com/albums/ww189/khanran5/ousa2/21.jpg)

(http://i718.photobucket.com/albums/ww189/khanran5/ousa2/28.jpg)

(http://i718.photobucket.com/albums/ww189/khanran5/ousa2/13.jpg)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AAKE K. - 07.07.09 - klo: 13.15
Rattaat laitettiin aika tiukkaan, vakiosimmit laitoimme vain diffin toiselle puolelle eli tuli tiukka paketti. Saatiin me heti aluksi takapinioni (pikkuratas) rikki kun pinionin simmi oli pois ja diffin simmit oli molemmin puolin. Samalla slipperi oli lähes kiinteä. Sitten slipperiä löysättiin ja kisojen aikana (2 kisaa) ei enään ollut ongelmaa. Finaaleihin kiristettiin slipperiä, ihan varmuuden vuoksi kun kisatilanteessa ei aina pääse ottaan vauhtia ennen hyppyriä.
Iskarit ovat vakiot 30 LRP öljyillä. Jouset Championpackin vakiot. Takana iskarit kiinni alas ulommaiseen ja ylhäällä keskimmäiseen, edessä alhaalla sisimmäiseen ja ylhäällä keskelle. Kallistuksenvakaajaa taakse olisin halunnut kokeilla, mutta kun oli päivän nopein auto, niin ei haluttu enään kisan aikana tehdä muutoksia.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Futaba - 20.09.09 - klo: 17.16
Nostetaanpa vähän aihetta, kun täältäkin kyseinen auto nykyään löytyy.

Minkälaisilla välityksillä porukka on ajanut, ja millä moottorilla? Välityksiä on tässä tullut pohdittua, ja yrittänyt täältäkin vähän vinkkiä etsiä, tuloksetta. Tällä hetkellä autossani on se champions packin 81 piikkinen spurri, ja pienin siihen sopiva pinjoni on 22 piikkinen. Kaveri ajaa 87/13 välityksillä, joten tuo oma 81/22 alkoi tuntua varsin raskaalta. Eroa tosin löytyy moottoreistakin, kaverilla 3.5T speed passion, mulla 5.5T ja 7.5T Gm evo3. Geeämmää on kyllä kehuttu vääntäväksi, mutta kuitenkin tuntuu suurelta erolta.

Kokeilin itseasiassa 81/26 välityksilläkin jo pienen lenkin ajella tuolla kireämmällä moottorilla, eikä moottori/nopari kerännyt lämpöä oikeastaan yhtään. Voimaa oli vaikka muille jakaa, renkaat löi tyhjää ja sillee. Testailut jäänyt vähän vähemmälle intin takia (onneks sekin on jo parin viikon päästä ohi), jos hyvin käy, niin ensi viikonloppuna saa taas auton ajoon.

"Setuppina" siis:

GM Evo3 5.5T/7.5T
Speed Passion GT 2.0 Pro
Trackpower 3200mAh
Välitykset 81/22-26
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: ALi - 20.09.09 - klo: 19.27
Bmaxin sisäinen välitys on 2,353, joten noilla sun pinjoneilla välkäksi tulee 81/22*2,353= 8,66 - 81/26*2,353= 7,33

Evo3 moottorin manuaali antaa suositukseksi 5,5T moottorille 9-11 ja 7,5T 7-10

Eli tolla 7,5T koneella ja 22 pinjonilla voi aloitella kun osuu vielä suositusalueelle, mut 5,5T koneella kannattaisi jo hommailla pienempiä pinjoneita tai laittaa 87 spurri takaisin..


Nostetaanpa vähän aihetta, kun täältäkin kyseinen auto nykyään löytyy.

Minkälaisilla välityksillä porukka on ajanut, ja millä moottorilla? Välityksiä on tässä tullut pohdittua, ja yrittänyt täältäkin vähän vinkkiä etsiä, tuloksetta. Tällä hetkellä autossani on se champions packin 81 piikkinen spurri, ja pienin siihen sopiva pinjoni on 22 piikkinen. Kaveri ajaa 87/13 välityksillä, joten tuo oma 81/22 alkoi tuntua varsin raskaalta. Eroa tosin löytyy moottoreistakin, kaverilla 3.5T speed passion, mulla 5.5T ja 7.5T Gm evo3. Geeämmää on kyllä kehuttu vääntäväksi, mutta kuitenkin tuntuu suurelta erolta.

Kokeilin itseasiassa 81/26 välityksilläkin jo pienen lenkin ajella tuolla kireämmällä moottorilla, eikä moottori/nopari kerännyt lämpöä oikeastaan yhtään. Voimaa oli vaikka muille jakaa, renkaat löi tyhjää ja sillee. Testailut jäänyt vähän vähemmälle intin takia (onneks sekin on jo parin viikon päästä ohi), jos hyvin käy, niin ensi viikonloppuna saa taas auton ajoon.

"Setuppina" siis:

GM Evo3 5.5T/7.5T
Speed Passion GT 2.0 Pro
Trackpower 3200mAh
Välitykset 81/22-26
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Futaba - 20.09.09 - klo: 19.59
Pitää sitte 87 spurri tilailla jossain vaiheessa, tuo 81 kun on alkuperäinen (Champions pack). Tilailin jo pari viikkoa sitten itseasiassa 87 ja 84 spurria, oli vain loppu varastoista.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Futaba - 26.09.09 - klo: 13.38
Onko varaosatilanne tämän auton kohdalla tosiaan näin huono? Suomessa kaksi liikettä, jotka myyvät varaosia tähän, ulkomailta löytyi ainoastaan yokomon japanin sivuilta osia, yokomousan sivuilla koko b-maxia ei edes mainittu.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jarkkom - 26.09.09 - klo: 14.17
Kyllähän noita näytti UK ja Saksan kaupoissa olevan ainakin listoilla.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Futaba - 26.09.09 - klo: 14.42
Mistähän kaupoista löysit? Googlella kun etin esim. hakusanoilla "yokomo b-max4 parts" tulee vain artikkeleita kyseisestä autosta, tai foorumeille linkkejä. B-max partsilla löysin yhden kaupan, CML Distribution, mutta eipä sielläkään voi varaosavalikoimaa kattavaksi sanoa, ainakaan esillä olevaa. Tottu vaan ton pikkuasson kanssa niin huikeeseen valikoimaan, että tuntuu ettei nyt löydy mitään  :tongue:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jarkkom - 26.09.09 - klo: 14.52
Kantsii harjotella vielä googlaustaitoja. :mrgreen:

http://www.eseller.ch/index.php/cat/c158_Yokomo-B-Max4.html
http://www.podiumrc.co.uk/partmakesearch-YOK.php
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Futaba - 26.09.09 - klo: 15.06
Missä lie piilossa ollut.. :laugh:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AAKE K. - 06.10.09 - klo: 23.31
Koko kesän on ollut tavaraa varastossa hyvinkin. Nyt on juuri spurrit 84 ja 87 loppu, tulee viikon sisällä lisää.

Moottorisetupista:
LRP X12 4,5t tai 5,0t ovat hyviä kun ajetaan 5-kennolla.
LRP X12 7,5t on paras kun ajetaan lipoilla.
Molemmissa tapauksissa 12 mm roottori ja keraamiset laakerit antaa parhaan lopputuloksen.
Noparina LRP SXX TC-Spec.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AAKE K. - 12.11.09 - klo: 19.09
Autosta on tulossa Factory Team -malli. (http://power-racing.net/modules/webshop/shopping/product_images/bmax4f_01.jpg)
Samassa paketissa kaikki tarvittavat viriosat. Uudet iskarit parantavat ajettavuutta entisestään.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 22.02.10 - klo: 23.24
Noniin , huomenna rantautuu bmaxxi tännekkin. Eli kyselisin että mitä heikkoja puolia autossa on , osat jotka ovat uusittava tiheiten. Minkäslaasia öljyjä te käytätte iskareissa?
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Datajätkä - 23.02.10 - klo: 07.15
pidä slipperin ulostulot puhtaina, toisin sanoen JOKA ajon jälkeen putsaus ja vaseliinit kehiin. Perät kannattee käyttää auki useasti, ite käytin melkeen joka ajon jälkeen (ajoa 3-10 akkua per kerta jos ei muuta leiponu että ois ajot loppunu). Etu tukivarsia napsui katki kylmässä, mutta kesälämmössä ei yhtäkkiä leiponu yhtään. Samoten pohjalevyn katkoin takatukivarsien takaosasta kun pakkaskelissä tuplasin vahingossa hieman lyhyeksi -> takarenkaat vastapattiin ja koko pohjalevy katki. Perien rattaat kannattee pitää hyvässä simmityksessä, muutoin kuluu nopeasti ja perän pikkuratas korkkaa.

Pakissa pietin varaosina tukivarsia, iskaritornit, etuperän kuoret, hammasrattaat, iskarin hatut, 87 spurri, KAIKKIA laakereita kasa. Noi tärkeimpinä, muutaki rompetta oli muttei niitä sen koommin tarttenu vaihtaa.

Varmaan kannattee setupiksi kopsata joku tiimikuskin tekemä sheetti. Jos ite tahtoo säätää, niin kato ettei pompottele mihin sattuu ja säädä sen mukaan löysemmäksi/jäykemmäksi.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: MKE - 23.02.10 - klo: 23.48
Noniin , huomenna rantautuu bmaxxi tännekkin. Eli kyselisin että mitä heikkoja puolia autossa on , osat jotka ovat uusittava tiheiten. Minkäslaasia öljyjä te käytätte iskareissa?
Mikä versio? factory team, vakio vai jopa japan edition? Perus juttuna B-Maxiin seuraava. Shimmaa (kuten edellisessä viestissäkin sanottiin) diffit huolella. Mieluummin saa olla uutena jopa hiukan tiukkakin. Ja kasaa auto sillä setupilla mikä on ohjekirjassa. Siitä on helpompi jatkaa eteenpäin säätöjen suhteen.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: AAKE K. - 24.02.10 - klo: 07.28
Jos ajat sisäcrossia, niin varmista iskarin pituus, lyhennä iskaria niin, että rengas nousee pohjaa ylemmäs kun pohja osuu maahan. Muuten koko paino menee etutukivarsien varaan ja voi poikkaista etutukivarren. Perussäädöt ovat hyvä lähtökohta ulkona, champion packin iskareilla.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 27.02.10 - klo: 17.58
Nyt on ajeltu vähä ja hyvät maut jäi suuhun. Liikkuu aika kivasti jo tolla 2s lipolla ja Ezrun nopari ja 5.5t motti. Neliveto toimii loistavasti ja oli kiva hyppöttää. Spurri vaan oli vähä heikos hapes saadessani tuon auton , että se meni "vähän" sileäksi :lol:
Nää on näitä uusimpia spurreja , wlan hammastus ;)

(http://img3.imageshack.us/img3/7549/img9057z.th.jpg) (http://img3.imageshack.us/i/img9057z.jpg/)

Ja itse yokomo:

(http://img17.imageshack.us/img17/7122/img9055a.th.jpg) (http://img17.imageshack.us/i/img9055a.jpg/)


Ps. Jos ylinmääräisiä bmaxin osia , tarjoa ;)
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: mof - 27.02.10 - klo: 19.18
Nyt on ajeltu vähä ja hyvät maut jäi suuhun. Liikkuu aika kivasti jo tolla 2s lipolla ja Ezrun nopari ja 5.5t motti.

Sen verran on pakko kommentoida, että kun lauseesta saa sen käsityksen että 5.5T ja 2S lipo olisi vähän, niin tuohan on jo aika reilun tehokas yhdistelmä, ellei tuo Ezrun kone ole poikkeuksellisen tehoton...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 27.02.10 - klo: 19.49
2s lipo tehokas? Vastaa 5 kennoista ni-mh akku  :laugh: Tiedä sittenn mikä mielestäsi tehokas.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: bluebeetle - 27.02.10 - klo: 19.52
2s lipo tehokas? Vastaa 5 kennoista ni-mh akku  :laugh: Tiedä sittenn mikä mielestäsi tehokas.

Huoh.

2S lipo on ladattuna 8,4V ja
5S Nimh noin 7V.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: mof - 27.02.10 - klo: 20.46
2s lipo tehokas? Vastaa 5 kennoista ni-mh akku  :laugh: Tiedä sittenn mikä mielestäsi tehokas.

Kisoissa käytetään "vain" 2S akkuja, ja koneet on yleensä n. 5.5-7.5T nelivedoissa, varmaankin 6.5T on yleisin. Tietysti jos jossain pihalla sutii niin voi tuntua ettei vauhti riitä kun lääniä riittää eikä tarvita muuta kuin huippuvauhtia... Nimh aikanakin monet ajoi kisaa 5 kennolla 6 sijaan, vaikka 6:lle oli tilaa ja oli sallittu.

Ja tosiaan ei vastaa 5-kennoista Nimh-akkua, kuten bluebeetle tuossa jo sanoikin.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 27.02.10 - klo: 20.59
(http://img514.imageshack.us/img514/7578/img9065r.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/i/img9065r.jpg/)

Silmät valehtelee? O_o
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: masazi - 27.02.10 - klo: 21.01
täys 2s lipo on 8,4v. Turha siitä rupee väittämään. Lipo kennon nimellis jännite on tuo 3,7v
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: mof - 27.02.10 - klo: 21.14
(http://img514.imageshack.us/img514/7578/img9065r.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/i/img9065r.jpg/)

Silmät valehtelee? O_o

Täyteenladatun akun jännite on eri kuin nimellisjännite.

5-kennoisen Nimhin nimellisjännite on 6 volttia, 6-kennoisen 7,2 volttia. Jos nimellisjännitettä katsotaan, niin 2S Lipo vastaa n. 6-kennoista Nimhiä (7,4 vs 7,2V), ei 5-kennoista.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 27.02.10 - klo: 23.41
Tuli vahingossa toi 5 kennoa , laskin vähän väärin. Nimellisjännitettä täis hainkin. ja en väittänyt että laiska olis tolla 2s lipolla? Vai väitinkö? Sanoinhan että veti aika kivasti , en että oli p*ska pitää saada 6s lipo et lentää kuuhun.
Että ei se mikään laama oo tolla yhdistelmällä , tai sitten kun oli lunta vain niin  paljon ettei päässy kunnolla eteenpäin. Mut aina kivee se olis vaiikka 3s lipolla ;)
niin ja moottorina pyörii Sp Competion 2.0 5.5R , että en tiedä onko Sp merkki? En ainakaan ole kuullut semmoisesta ellei lyhenne jostain.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: mof - 27.02.10 - klo: 23.52
Tuli vahingossa toi 5 kennoa , laskin vähän väärin. Nimellisjännitettä täis hainkin. ja en väittänyt että laiska olis tolla 2s lipolla? Vai väitinkö? Sanoinhan että veti aika kivasti , en että oli p*ska pitää saada 6s lipo et lentää kuuhun.
Että ei se mikään laama oo tolla yhdistelmällä , tai sitten kun oli lunta vain niin  paljon ettei päässy kunnolla eteenpäin. Mut aina kivee se olis vaiikka 3s lipolla ;)
niin ja moottorina pyörii Sp Competion 2.0 5.5R , että en tiedä onko Sp merkki? En ainakaan ole kuullut semmoisesta ellei lyhenne jostain.

Käsitin aluksi väärin, että myös kone oli Ezrun. Niin, kyllähän tuo Speed Passion ihan kohtuullisen tehokas on. Kestäneekö kuitenkaan edes 3S akkun kanssa, ja eipä tuohon Yokomoon kovin helposti 3S:ää laitettaisi edes...

Kisoissa 3S ei ole sallittu.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 27.02.10 - klo: 23.53
Juu tiedän ettei ole salittua ja 3s vaatisi todella kovaa modaamista. Yritin etsiä moottorista tietoa , mutten oikein löytänyt. Onko toi Sp merkki? Ja onko se sitte  lyhenne jostain?
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: Jukka - 27.02.10 - klo: 23.54
Speed Passion...
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: trax.xas - 27.02.10 - klo: 23.58
Juuri löysin merkin etsimällä ^^ Näyttäisi olevan 6200Kv moottori. Ihmeen hyvin näyttää kestävän kumminkin vakio voimansiirto. Olikos rossissa silleen että alusta on sopivalla korkeudella tukivarsien ollessa pohjalevyn kanssa samassa tasossa?
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: hottentotti - 29.11.10 - klo: 20.11
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 180 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Hauska ilmoitus tuli kun meinasin tässä nostella vanhaa aihetta kun otsikon mukainen kapistus tuli hankittua, lähinnähän tässä meinasin kysellä että onko tullut jotain uutta ilmi kun kilometrejä on tullut autoille lisää. Eli onko jotain erityisesti huomioon otettavaa muuta kuin täällä jo ilmi tulleita juttuja. Ei autossa ilmeisimmin mitään ihmeempiä ole kun tämäkin threadi on jäänyt näin lyhyeksi.

Mutta kysympä kuitenkin
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jonu93 - 01.04.11 - klo: 15.27
mistä saa halvimmat varaosat tähän?
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: ajv - 01.04.11 - klo: 17.19
Suomessa Power-Racingiltä (http://www.power-racing.net/catalog/), ulkomailta on tullut tilattua Banzai Hobbysta (http://banzaihobby.com/), jossa homma toimii kyllä esimerkillisesti.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: jonu93 - 17.04.11 - klo: 16.24
sopiiko tähän hb d4 kori? onko muita koreja jotka menevät tähän.
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: SepiMies - 11.12.14 - klo: 15.40
Tähän ketjuun ei ole kukaan kirjoittanut 3,5 vuoteen, mutta väliäkö sillä. Eli itseltä vielä tällainen "muinaismuisto" löytyy, tosin versio 2 World Spec, ja yritys olisi löytää tähän kori. Vakiokorin toki saisi yokomoeu.com, mutta se kun on omasta mielestä jokseenkin möhkö/ruma, niin onkos tietoa mitkä muut korit tähän sopisivat?? Ne mitä tähän on aikanaan tehty ovat jo poistuneet valikoimista. Mahtaisikohan esim. kolmosversiolle tehdyt korit mennä paikoilleen, vaikka sitten puukolla ja dremelillä?? Ei turhaan viitsisi tilailla randomilla koreja jos vaikka joku niistä sopisi :laugh:
Otsikko: Vs: Yokomo B-MAX4
Kirjoitti: nikoprkl - 13.12.14 - klo: 09.22
TeamC T4 korit sopivat ainakin suoraan. :)