RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: tapsa92 - 31.07.09 - klo: 21.19

Otsikko: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 31.07.09 - klo: 21.19
Tuli aloitettua uusi projekti, eli tarkoitus oli muuttaa HongNor X2 CRT pro - Truggy sähkökäyttöiseksi, suunnitelmiin kuului sähkökytkimen käyttö parempia ajo-ominaisuuksien takia sekä mekaaniset jarrut lämpörasituksen vähentämiseksi jarruttaessa, eli moottorijarrutuksen puuttuminen vähentää lämpenemistä, virtapiikkejä ja parantaa jarrutustuntumaa reippaasti. Autoon on myös torsen tasauspyörästä keskidiffiä korvaamaan.

Rc-monster foorumeilla ei ole ollut paljon juttua teknoRC:n konversiokiteistä, joten päätin tehdä sellaisen.


En ole myöskään törmännyt sähkötruggyyn mekaanisilla jarruilla sekä torsenilla varustettuna, joten tulipahan sitäkin kokeiltua.




Tarkoitus on saada autosta siis polttistruggyn tai ylipäätänsä polttiksen tuntuinen sähkötruggy.




Itse auto tuli ostettua reilu kuukausi sitten.

(http://www.aijaa.com/img/t/00399/4592161.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4592161.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/t/00478/4592256.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4592256.jpg)





Pari kolme viikkoa sitten saapui Tekinin RX8 1/8 sensorillinen harjaton combo - T8 4080 2250Kv moottorin kanssa ( moottori painaa noin 400 grammaa ) .

(http://www.aijaa.com/img/t/00592/4592407.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4592407.jpg)


Akuiksi valitsin Flightmaxin 14,8v 5000mAh LiPot, niitä on tilattu 3 kappaletta. Alkuviikosta tulevat Suomeen. Ensin tilasin 6S eli 22,2v lipot mutta älysin jälkeenpäin että eihän voimansiirto taida kestääkkään yli 40.000 kierrosta minuutissa kytkimestä ja jarruista puhumattakaan :grin: . Eli päädyin hieman pienempiin akkuihin, kierroksia tuo moottori ottaa noin 33.000 4S akuilla.




TeknoRC:ltä tilasin 2 viikoa sitten konversiokitin joka sisälsi muunnossarjan mekaaniselle jarrulle ja sähkökytkimelle, eli käyttöön tulee polttiksen 3-lapainen kytkin.

(http://www.aijaa.com/img/t/00086/4592006.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4592006.jpg)

http://www.impaktrc.com/images/TKR40000A.jpg (http://www.impaktrc.com/images/TKR40000A.jpg)


Renkaita löytyy kahta sorttia, LRP The X renkaat ( uudenveroiset ) ja GQ Hammer renkaat ( uudenveroiset ) . Kytkinkello sekä kori ja maalaustarvikkeet vielä puuttuu, 15T kytkinkelloa ajattelin laittaa autoon. Pääratas on 46T , keskidiffinä siis torsen tasauspyörästö.
(http://www.aijaa.com/img/t/00690/4592175.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4592175.jpg)
( vanha kuva mutta täysin samanlainen ) .


Torsen diffin idea on vähentää keulimista ja "palloontumis" reaktiota, eli en kaipaa pallolla olevia renkaita ollenkaan tai muutenkaan ajo-ominaisuuksia häiritseviä pikkuseikkoja.


Lisäilen kuvia pikkuhiljaa  :wink: .

Videota ehkä saatavilla, kunhan nyt saa auton ajokuntoon.


Pahoittelen joidenkin kuvien kuvanlaatua, pari kappaletta kännykällä otettuja, loput pokkarilla.



- Tapio.
Otsikko: Vs: PROJEKTI HongNor X2 CRT-E Pro
Kirjoitti: tapsa92 - 31.07.09 - klo: 21.34
Mielipidettä ja kaikenlaista palautetta saa antaa, ideoitakin voi ehdottaa :smiley: .

Radioiksi tuli Futaba 3PM 2,4Ghz rattiradiot, laturina GT-Power A8 balansserilla varustettuna.

Rakentelu kesken...
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: McJones - 31.07.09 - klo: 22.36
Vaikuttaa mielenkiintoiselta paketilta. Tekinin kombohan olisi löytynyt pienemmälläkin kv-arvolla, joten olisi päässyt ajelemaan hyvinkin 6S:llä.

Kuvia ja videoita odotellessa...
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Qazu - 31.07.09 - klo: 23.38
Onnea valitsemallesi tielle! *clap clap clap*
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 00.21
Kiitos. Moottorivalinta ei ollut pitkälle ajateltu, joten päätyi turhan suuren kv:n moottoriin valintaan :grin: . Mikäli tarvetta tulee niin moottorin voi toki vaihtaa.

Toisaalta 4s akuissa on se etu että ei tule liikaa painoa autolle.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 01.01
Noniin, lisää kuvia :grin: .

Konversiokitti on jokseenkin loppuun rakenneltu, radiolevy ja antenni vielä puuttuvat, sekä tarrat.


Moottoripukki näyttää hyvältä, viimeistely ensiluokkaista.

(http://www.aijaa.com/img/t/00447/4593394.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593394.jpg)

Tässä kuvassa asennettu etu- ja takakardaanit, vaihdettu pohjalevy, sekä keskirungon jäykistin ja pari etu-tukea asennettu.

(http://www.aijaa.com/img/t/00001/4593398.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593398.jpg)


(http://www.aijaa.com/img/t/00601/4593416.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593416.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/t/00189/4593419.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593419.jpg)
Tukevaa tekoa.

(http://www.aijaa.com/img/t/00710/4593422.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593422.jpg)

Jarrulinkeistä en osaa sanoa mitään, mitenköhän ne saisi säädettyä jokseenkin oikein ? En ole kauhesti perehtynyt asiaan.

(http://www.aijaa.com/img/t/00707/4593435.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593435.jpg)

Akkutelineet on hieman heppoiset, voisi olla enemmän "kaukalon" malliset reunalliset.

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: TheArska - 01.08.09 - klo: 01.05
En ole myöskään törmännyt sähkötruggyyn mekaanisilla jarruilla sekä torsenilla varustettuna, joten tulipahan sitäkin kokeiltua.

Tarkoitus on saada autosta siis polttistruggyn tai ylipäätänsä polttiksen tuntuinen sähkötruggy.

TeknoRC:ltä tilasin 2 viikoa sitten konversiokitin joka sisälsi muunnossarjan mekaaniselle jarrulle ja sähkökytkimelle, eli käyttöön tulee polttiksen 3-lapainen kytkin.
Tuo kytkin ja mekaaniset jarrut auttavat varmasti paljon tuossa polttis tuntuman haussa, olenkin katsonut monia konversioita ja miettinyt että juuri esim. kytkimen puute tekee käytoksestä outoa, meno näyttää jotenkin "tökkivältä"...moni jättää myös keskidiffin pois mikä huonontaa ominaisuuksia.
Tämä vaikuttaa näin suunnitelmien pohjalta fiksulta konversiolta.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 01.07
Vielä lisää.

Itse kasaamisessa ei mennyt kuin pari kolme tuntia, ei liiemmin aiheuttanut harmaita hiuksia tai muutakaan päänvaivaa :grin: .

(http://www.aijaa.com/img/t/00872/4593437.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593437.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/t/00788/4593440.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593440.jpg)
Moottorin aluslevyt voi siirtää toisinpäin, ja konversiokitin kanssa voi käyttää myös piktää pinjonia mitä saa teknoRC:ltä.

(http://www.aijaa.com/img/t/00681/4593445.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593445.jpg)


(http://www.aijaa.com/img/t/00439/4593443.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4593443.jpg)

Todella tyytyväinen olen konversio kittiin, ohjeet olivat selkeät ja helpot, kuvia oli välillä vaikea tulkita mutta muuten asentaminen sujui hienosti ja ongelmitta.

Vielä takajäykkäri, antenni ja pari muuta pikkunippeliä kiinni pitäisi vielä laittaa, takajäykkäri unohtui välistä.. :wink: .

- Tapio.



Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 01.12
En ole myöskään törmännyt sähkötruggyyn mekaanisilla jarruilla sekä torsenilla varustettuna, joten tulipahan sitäkin kokeiltua.

Tarkoitus on saada autosta siis polttistruggyn tai ylipäätänsä polttiksen tuntuinen sähkötruggy.

TeknoRC:ltä tilasin 2 viikoa sitten konversiokitin joka sisälsi muunnossarjan mekaaniselle jarrulle ja sähkökytkimelle, eli käyttöön tulee polttiksen 3-lapainen kytkin.
Tuo kytkin ja mekaaniset jarrut auttavat varmasti paljon tuossa polttis tuntuman haussa, olenkin katsonut monia konversioita ja miettinyt että juuri esim. kytkimen puute tekee käytoksestä outoa, meno näyttää jotenkin "tökkivältä"...moni jättää myös keskidiffin pois mikä huonontaa ominaisuuksia.
Tämä vaikuttaa näin suunnitelmien pohjalta fiksulta konversiolta.

Tuota samaa asiaa on tullut mietittyä moneen otteeseen ja kun olen katellut projekteja missä on videoita, lähdöt vaikuttavat usein melko "ärhäköiltä" ja äkkipikaisilta, eli ei pehmeiltä ja vaikea saada heti sopivaa ajotuntumaa. Kaasun käyttö on hankalaa ja tarkkaa touhua, keskidiffi puuttuu usein mutta kyllä ne yleensä buggy ja truggy projekteista löytyvät, lähinnä isommat monsterit kärsivät diffin puutteesta.

Ajatus nopeasta mutta vaikeasti hallittavasta autosta ei ole kiva ja käy tylsäksi ajan myötä, mielummin tingin nopeudesta kuin ajo-ominaisuuksista, eikä nopeudestakaan tarvitse tinkiä kun nopeudet vastaavat normaalia buggyä/truggyä, eli voi huoletta ajaa vaikkapa radallakin.

Mahdollisesti tulossa paremmat servot autoon kun siihen on mahdollisuus, eli hyvinkin pian. Käytän kyseisiä hextronikin servoja ainakin jonkin aikaa.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: TheArska - 01.08.09 - klo: 01.24
Myös esim. hypyissä ja mutkissa monet truggy konversiot näyttävät käyttäytyvän oudosti, ilmeisesti sen takia kun ei ole kytkintä ja auto ei ilmeisesti rullaa kunnolla vapaasti.

edit: siis hypyt näyttävät paljon vaikeammin hallittavilta ja mutkissa meno näyttää "tökkivältä".
edit2: aivan, tuo alla olevahan se on syynä tuohon "tökkivyyteen".
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 01.29
Niin, renkaat ei pyöri kunnolla taikka lähes ollenkaan kun on kuormana moottori eli ei meinaa rullata ollenkaan.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 02.56
Puuttuu vielä akut, 8 milliset HXT-kullatut putkiliittimet sainkin jo jesiltä. Tarttisi vielä saada 10AWG kaapelia, tilasin vaasan elektroniikkakeskuksesta neljä metriä mutta en ole varma kuorimateriaalin kestävyydestä eli kestääkö hyvin lämpöä. Mikäli ei kestä niin tilaan muualta.

Tekinin hotwire löytyy eli spekseihin pääsee helposti käsiksi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4558425.jpg


- Tapio.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 15.59
Mitkä servot autoon ? Ainakin savöxin servot vaikuttavat laadukkailta ja sopivan hintaisilta.

Mahdollisesti dataloggeri hankintalistalla.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 19.06
(http://www.aijaa.com/img/t/00599/4596694.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4596694.jpg)

Kaapeleita vähän päällystin.

Kiitokset menee erityisesti Jesille neuvoista ja pikkutarvikkeista  :wink: !


Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: sjos - 01.08.09 - klo: 19.23
Tämähän suuresti näyttää samanlaiselta projektilta mitä itse piti alkaa toteuttamaan.
Tosin nyt alkaa olla osat jo pistetty kiertoon, paitsi samanmoinen konversio kitti löytyy vielä, wink wink  :wink:

Mielenkiinnolla kyllä seuraan etenemistä, ja odottelen toiminta videoo.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 19.29
Myynti-osiossa kyllä huomasin kyseisen setin :grin: .

Juu videota tulossa kunhan saan tarvittavat kamat ja kuvaajan siihen, luvassa kyllä toimintavideota.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 21.01
Autohan on kuin suoraan pakasta vedetty, hyvin huollettu ja radalta otettu yksilö. Itse autohan on jesin exä.

Koriksi tulee JConceptin high flow, maalaan sen metallic blue-sinisellä.

Radiodekin kanssa ongelmia meinaan ei meinaa mahtua nopari ja vastari vierekkäin, plus johtonippu on melkosen suuri kun tulee noparin, ohjaus ja kaasuservon kaapelit plus katkaisijan kaapeli eli pikkasen sovittelua vaatii.

(http://www.aijaa.com/img/t/00548/4597808.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4597808.jpg)

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Hösö - 01.08.09 - klo: 22.25
mistä tuota sukkaa saa, jonka sisällä sulla menee nuo johot?

projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta, mukava seurata kun tapahtumia on dokumentoitu kunnon kuvilla! :)

kiip ap te kyd vörk!
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Ile__ - 01.08.09 - klo: 22.32
mistä tuota sukkaa saa, jonka sisällä sulla menee nuo johot?

Edit: suora linkki https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/catalogstart.do?tab=catalog


E2: linkki näköjään menetti toimintakykynsä.
Tuonne hakusanaksi: kaap. sukka
https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/start.do
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 01.08.09 - klo: 22.57
mistä tuota sukkaa saa, jonka sisällä sulla menee nuo johot?

projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta, mukava seurata kun tapahtumia on dokumentoitu kunnon kuvilla! :)

kiip ap te kyd vörk!

Kiitos ! Itse olen ostanut sukan jesiltä, myyny metritavarana monille tyypeille. Kantsii häneen ottaa yhteyttä. Kovasti yritän projektiin panostaa, tälläkertaa ei pitäisi suunnitelmien kaatua koska olen ennenkin yrittänyt sähköistää muunmuassa hongnor X1CRT pron, sitä ennen sain tosin valmiiksi Traxxas e-revon jonka modasin polttiksesta sähkikseksi hyvin tuloksin.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Jabe - 02.08.09 - klo: 14.41
Hyvältähän tuo näyttää, ei tarvii ainakaan mitään isompia patentteja tehdä kun käyttää valmista kittiä.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 02.08.09 - klo: 16.34
Niinpä, se on yksi hyvä puoli. Täytyi lyhentää jarruservon johtoa koska oli liian pitkä, juotin johdonpäät äsken yhteen ja laitoin jokaisen johdon päälle kutistesukkaa. Nyt ei tartte tehdä kauheita niputus-operaatioita eli ei tarvitse tehdä ikävän näköisiä sekasotkuja piuhoista.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 03.08.09 - klo: 12.09
Noniin, noparin ja vastaanottimen paikat on valittu. Vielä pitäisi laittaa johdot, melko lyhkäisiksi tulee joten en tiedä laittaisiko 8 milliset putkiliittimet kiinni. Kuitenkin, kamat mahtuu hyvin, antenni on miten on, todennäköisesti pitää keksiä joku muu patentti antennille.

(http://www.aijaa.com/img/t/00273/4605349.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4605349.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/t/00122/4605348.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4605348.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/t/00076/4605352.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4605352.jpg)


Näin tällä kertaa.


- Tapio.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 03.08.09 - klo: 18.45
Akut hain tullipostista, 3kpl 4S 5000mah 30C akkuja tuli :wink: . Muuten hyvä mutta 12AWG johdot mikä mutkistaa liittimien laittamista. Alkuperäiset 4mm putkiliittimet kävin vaihtamassa 8 millisiin, kytkinkello ja kori puuttuvat, samalla tulee muutakin tavaraa.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 04.08.09 - klo: 22.07
Nyt on johdot laitettu.

(http://www.aijaa.com/img/t/00180/4616706.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4616706.jpg)

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: SlidSlide - 05.08.09 - klo: 00.04
Näyttää hyvältä...ja kalliilta :shocked:.

Onnea auton hallinnan kanssa. Veikkaan että aika ärhäkkä kaveri missä tahansa maastossa :wink:.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 05.08.09 - klo: 00.49
Kiitos, onhan tuo varmaan "ärhäkkä" mutta luulen että pysyy kuitenkin paremmin lapasessa mitä jollain 6S akuilla pinjonin kanssa :p . Eli tarpeeksi löylyä kuitenkin.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 05.08.09 - klo: 18.59
Kävin tänään juottamassa johdot paremmin, eli pystyyn ja kutistesukkaa noin 2cm johtojen juurelle noparin liitoksiin, nyt on siistimmin eikä varmasti ota kontaktia toisiinsa. Akkujen liittimet tuli vaihdettua myöskin, eli plussiin urokset ja miinuksiin jätin naaraat, ei mene ristiin liitokset, myöskin noparin plussa tuli vaihdettua urokseen.

Kuvia myöhemmin.

Kytkimen osat vielä puuttuvat, toimitushäiriöitä kuulemma.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 08.08.09 - klo: 16.57
Noniin, paremmat liitokset tehty ja ohjausservo vaihdettu Futaban S9351 digiservoon.
Nopeudensäätimen tuuletin ei ole vielä kiinni.

Jarrut säädetty toimiviksi, vielä jotain hienosäätöä linkkeihin ehkä.


(http://www.aijaa.com/img/t/00549/4635898.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4635898.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/t/00986/4635862.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4635862.jpg)

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: sjos - 15.08.09 - klo: 08.35
Jokos täällä on päästy ottamaan ensi kosketusta tekiniin.

Kiinnostusta olis kovasti kyseiseen nopariin, hieman kun sais näyttöö käytännön toimissa  :tongue:
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 15.08.09 - klo: 20.30
Toimii :grin: Ekat ajelut on ajeltu ja täytyy kyllä sanoa että auto ja tekinin combo toimii oikein mainiosti ! Ei ole ongelmia lämpenemisen kanssa, eli ei lämmennyt moottori ja nopari 10 minuutin ajelussa. Tuntuma on oikein mainio ja pehmeä, kaasukäyrää saa säädettyä esim. lineaarisesta vähän agressiiviseksi ja erittäin agressiiviseksi jopa, hotwirellä saa muutamia boonus ominaisuuksia käyttöön kuten esim. custom-lipo cutoffin säädön eli tarkan säädön lipo cutoffin arvoille. Itselleni laitoin vain vähän punch-controllia, sekä 4s lipo cutoffin. Muut speksit pidin lähinnä alkuperäisinä peruutus säätöjä yms. lukuunottamatta.

Kuvia tulossa pian.

Niin ja kytkin toimii kanssa oikein mainiosti tuon moottorin kanssa, toimii kuten pitääkin.

Nurmikolla, asfaltilla ja soratiellä tuli ajettua lyhyt matka, asfaltilla renkaat hieman pullistuu suurissa nopeuksissa mutta ei paljoa.

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 15.08.09 - klo: 20.51
Kuvia :wink: . Korin maalasin eilen metallin sinisellä spayllä, tyytyväinen olen.

(http://www.aijaa.com/img/b/00860/4680120.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4680120.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/b/00856/4680135.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4680135.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/b/00409/4680141.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4680141.jpg)

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Ile__ - 21.08.09 - klo: 12.59
Kuinka pitkä tuo Tekinin truggy motti on? Ei hirveitä näytä jäävän koneen päädyn ja noparin väliin... Mietin että mahtuisko siinä 80 millinen Medusa oleskelemaan :roll:
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 21.08.09 - klo: 14.29
Truggy mallin moottorin pituus on 76 millimetriä, eli voi tehdä tiukkaa. moottorin ja noparin välille jää erittäin vähän tilaa tässä konversio kitissä.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 24.08.09 - klo: 23.00
Ajelut on jääneet vähän vähemmälle ajanpuutteen takia, pian pitäisi hankkia uusi laturi koska nykyisen laturin balansserista en ole varma toimiiko täydellisesti ( tämän takia en voi kauhesti ajella ) :grin: . Mutta päivittelen aihetta heti kun kerkeän, videotakin on tulossa aivan varmasti :cool: .

- Tapio.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: sjos - 25.08.09 - klo: 20.14
Ei taida tuon tekinin combon mukana kuitenkaan tulla tuota Hotwire Interface säätöpalikkaa ?
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Ile__ - 25.08.09 - klo: 20.19
Hotwire on lisävaruste, mutta samallahan sen ostaa kun moottorin ja noparinkin...

Mulla on yks uusi ylimääräinen, jos jollain on tarvetta...
Edit: ei oo enää :azn:
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 05.09.09 - klo: 22.45
(http://www.aijaa.com/img/b/00103/4818282.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4818282.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/b/00998/4818279.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4818279.jpg)

 :wink:
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: sjos - 05.09.09 - klo: 22.50
Tiiä häntä onko suurta merkitystä, mut gummit on väärietten päin.
Tai ei sit jos enempi pakilla ajelee.  :grin:
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 05.09.09 - klo: 22.52
korjataan :grin:
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: sjos - 05.09.09 - klo: 22.55
Jokos on keretty ottaa testiä enempi tekinistä ja uusista bling bling renkuloistakin ?
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 05.09.09 - klo: 23.16
Ei ole keretty testaamaan vielä.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: mc_nopsajalka - 06.10.09 - klo: 13.10
(http://www.aijaa.com/img/b/00103/4818282.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4818282.jpg)

(http://www.aijaa.com/img/b/00998/4818279.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4818279.jpg)

 :wink:

Mistäs moiset rengas+vanne yhdistelmät ? ja mistäs noi sokkien "putket" hankittu ?
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Heuli - 06.10.09 - klo: 13.16
Sokkien putket näyttäis olevan fuililetkua, saa noin kätevästi hyötykäyttöön kun sähköistää auton.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: savo - 06.10.09 - klo: 14.32
No jokos Tapsa 92 on kerennyt autoaan testaamaan?
Olis vaan pikkuhiljaa jo mielenkiintoista kuulla Tekinistä kokemuksia juurikin tuossa konversiossa...
Oma MMM 2200kv combo pelaa ainakin todella hyvin omassa konversiossa,ei lämpö eikä muitakaan ongelmia!

mc_nopsajalka : Noita renkaita vanteineen saa esim. Hobbylinnasta
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 06.10.09 - klo: 20.22
Tekini toimii hyvin eikä ole bugannut kertaakaan mitä nyt on tullut ajeltua asfaltilla, hiekkatiellä, nurmikolla ja soramontulla. Itse käytän 4S LiPoja, tuottavat noin 30-34krpm , en suosittele kokeilemaan 6S LiPoja ainakaan kytkimen ja pitkien välitysten kanssa.

Tekinin nopeudensäädin on erittäin monipuolisesti ohjelmoitavissa varsinkin hotwirellä, löytyy drag brakea, timing säätöjä, kaasukäyrän agressiivisuuden säätö mahdollisuus eli kuinka herkästi ja nopeasti moottori ottaa kierroksia, eli kauanko joutuu kiihdyttämään/painamaan kaasuliipasinta. LiPo cutoff on säädettävissä oman maun mukaan.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4558425.jpg


Moottorissa ei ole muita moitteita kuin tylsät kisatyyppiset liittimet eli johdot moottorin päätyyn juottamalla thats it.


Auton nopeudesta en osaa sanoa kuin sen että potkua on kun vaan antaa mailaa/kaasua.

Kaasua en uskalla kovin usein painaa pohjaan koska silloin auto löytyy lähimmästä pusikosta tai joku renkaista lähtee muttereineen 20 metrin päähän mikä on tullut koettua :grin: . Normaalit trukkirenkaat pullistuu kiihdyttäessä jonkun verran mutta vähemmän mitä normaalissa trukissa torsenin takia.

Autoa en ole saanut edes asfaltilla keulimaan kuin kerran, lienee torsenin ja pehmeän kaasukäyrän ansiota.

Auto on hyvin pehmeästi ohjattavissa ja kaasun olen säätänyt "pehmeäksi" eli vastaa paljolti polttis trukkia tms kytkimen kanssa ja moottori on sensorillinen, käytännössä eroa ei ole paljoa paitsi tällä ajelet sen puoli tuntia kun joutuu polttis trukin tankkaamaan kolmeen otteeseen.

Täytyy myöntää että auto on parhaiten ohjattavimpia mitä olen omistanut ja tätä vahvistaa vielä se että löytyy mekaaniset jarrut mitä ei kovin usein sähköautosta löydä..

Tykkään kovasti, ajopaikat vaan vähissä eikä viitsisi ihan tolkutonta bashinkiakaan ajella ettei menisi rikki koska tähän autoon upposi turhankin paljon kesätyörahoja..


Moottorihan ei lämpene herkästi 10 minuutin ajelussakaan, noin 40-50 asteen hujakoilla liikutaan arviolta, kevyessä ajossa ei lämpene paljoa, bashauksessa siihen 50 asteeseen suunnilleen. Nopeudensäädin ei käytännössä lämpene.


Mitä muuta voi nopeudensäätimeltä ja moottorilta haluta ? Täydellinen nopari/mosa combo 1/8 autoon mun mielestäni, melko samanlainen setti kuin castlen MMM mutta sensorillinen ja muutamia lisäominaisuuksia :smiley: .

Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 06.10.09 - klo: 22.45
Pikane revitys video viime kuulta, laatu on mitä on ja video on lyhyt mutta uutta varmasti tulee kunhan ei olisi niin kosteata.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tbcm6AmActM[/youtube]

 :smiley: .
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 09.10.09 - klo: 16.55
Vähän aikaa sitten tuli servovarret vaihdettua 3Racingin sinisiin, ai että on makiat :wink:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Muut/3RAC-HFD30LB-3Racing-3mm-Aluminium-Double-Servo-Arm-Blue-Color-For-Futaba-103906

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Muut/3RAC-HFS30LB-30mm-Aluminium-Single-Servo-Arm-For-Futaba-Light-Blue-102273

Toinen eli kaksivarsinen tuli jarruservolle, toinen ohjaukselle.


Tuo linkittämäni video on vaan lyhyt suttausvideo, seuraavaksi menen varmaankin soramontulle videoimaan kunhan keksin LiPo:ille jotain suojaa kylmyyttä vastaan.


-Tapsa.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: Ile__ - 09.10.09 - klo: 18.16
Onko kytkinpalat jo kuinka kuluneet, ootko tarkistanu?
(näyttäis videon perusteella vaan siltä, että aika paljon antaa kytkimestä periksi)...
((tää on vaan mun kuvitelmaa, voin olla väärässäkin))

Moniko hampainen kytkinkello sulla on käytössä?
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 09.10.09 - klo: 19.19
Kytkimessä on TeknoRC:n löysemmät kullanväriset erikoisjouset, mikä saattaa vaikuttaa tuohon ääneen. Konversiokitin mukana tuli, suositeltiin käyttämään niitä. Palat eivät itseasiassa ole kovinkaan kuluneet :grin: . Kytkinkello on 15 hampainen, mulla on myös 14T kytkinkello varalta. Käytössä on alumiinipalat.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: TheArska - 09.10.09 - klo: 19.32
Itse en näistä sähköhärveleistä niin paljon tiedä, varsinkaan näistä konversioista mutta mun mielestä truggyssä on hyvä olla aika jäykät kytkin jouset, kun onhan autolla painoa hieman enemmän kuin buggyllä. Jousethan on yleensä 0.9mm, 1,0mm ja 1,1mm, itse käytän yleensä 1,1 millisiä polttis truggyssäni. En sitten tiedä vaikuttaako tuo sähköistäminen asiaan mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna voisi ajatella että myös näissä voisi jäykät jouset toimia hyvin.

edit: jos sulta löytyy kokemusta polttis truggystä niin poikkeaako tämän sähköversion ajettavuus paljon polttiksesta, sulla kun on kytkinkin tässä?  ..vai onko tuntuma kovin erilainen.
Otsikko: Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
Kirjoitti: tapsa92 - 09.10.09 - klo: 19.35
Kiitos neuvosta, löytyy kahdet kytkinjouset mistä valita, täytyy varmaan vaihtaa jäykemmät tilalle niin toimisi paremmin.