RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Tamiya => Aiheen aloitti: mof - 10.03.10 - klo: 16.02

Otsikko: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: mof - 10.03.10 - klo: 16.02
Täällä huhuja aiheesta:
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=41255

Ja tässä auto näkyy, tosin pienenä:
(http://img28.imageshack.us/img28/2979/2010032f072f632fe016666v.jpg)

Ja tässä käsittääkseni lähimmäisin auto:
(http://pds.exblog.jp/pds/1/201003/10/63/e0166663_16364712.jpg)

Jollen vallan väärin katso, niin takamoottoriselta näyttää.


Ja Lee Martinin kori autoon, eiköhän tuosta pian saada kuva ihan kokonaisuudessaan kun kommenteista päätellen on tänään menossa radalle ajamaan tuolla...:
(http://i411.photobucket.com/albums/pp197/kifogrande/DSCN3247.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
Kirjoitti: mof - 10.03.10 - klo: 17.20
http://www.junwatanabe.jp/wrd/b4/

(http://www.junwatanabe.jp/wrd/100310006.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
Kirjoitti: jarkkom - 10.03.10 - klo: 18.04
Viime vuonna samoissa Yataben kisoissa Tamiya-tarrat (ja iskarit) oli X-6 autoissa, edellisenä AE B4:ssä. Näillä eteenpäin ja kitin julkaisua odotellessa...  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
Kirjoitti: mof - 10.03.10 - klo: 18.28
Viime vuonna samoissa Yataben kisoissa Tamiya-tarrat (ja iskarit) oli X-6 autoissa, edellisenä AE B4:ssä. Näillä eteenpäin ja kitin julkaisua odotellessa...  :mrgreen:

Juuh no, tästä vain ajattelin että tuskin se B4/Losi/X-Factory on...

Lainaus käyttäjältä: pidge;353178
Anyone at PDA tonight might see one going round a track..................

Ikävä kyllä tuolle (ainakin uskoisin että tuohon viitataan) tuli jatkokommenttiakin...

Lainaus käyttäjältä: pidge;353258
no photos....
Otsikko: Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
Kirjoitti: mof - 11.03.10 - klo: 07.12
Eiköhän se ihan Tamiya ole, kaipa nämä kommentit muuten olisi aika outoja.

Lainaus käyttäjältä: Battle_axe;353522
just seen lees today at the PDA its rear motored and the battery runs down the middle B4 style also a plasitc chasiss

Lainaus käyttäjältä: pidge;353535
Today was a good strength test! And car took it well and run good. Just needs track time now!

Ja olihan kentechin blogissakin (http://kentech.blogs.se/2010/02/07/nuernberg-2010-trf-7965342/) aiheeseen liittyvää vihjettä:

Lainaus
The TRF section was quite anonymous this year with just a couple of small new items.

Rumor has it though that there was a rather interesting TRF product somewhere in the back room... Think TRF212  ;)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 12.03.10 - klo: 15.35
http://rclazy.com/2010/03/12/tamiya-trf-2wd-buggy/
(http://rclazy.com/wp-content/uploads/2010/03/Tamiya-TRF-2WD-Prototype-Lee-Martin-1-475x308.jpg)

Lisää kuvia löytyy täältä:

http://www.rosswhitelock-photography.co.uk/Other/PDA-1032010/11483638_7m5sv#807949610_aFyih
Otsikko: Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
Kirjoitti: MirosHima - 12.03.10 - klo: 15.58
assohan tuo o
Otsikko: Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 12.03.10 - klo: 16.09
assohan tuo o

No toki kaikki takamoottoriset tuupit on aika samannäköisiä...
Otsikko: Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 13.03.10 - klo: 18.12
...kuva poistettu...
Otsikko: Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 13.03.10 - klo: 18.13
(http://img43.imageshack.us/img43/9309/trf4.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 05.04.10 - klo: 22.13
Kuvat kentechin albumista.

(http://i25.photobucket.com/albums/c99/kentech/trf201-1.jpg)

(http://i25.photobucket.com/albums/c99/kentech/trf201-2.jpg)

Ja RedRC:n lyhyt uutinen aiheesta: http://www.redrc.net/2010/04/tamiya-trf-2wd-protoype-buggy/
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 07.04.10 - klo: 13.55
(http://www.tamiya.com/trf/images/trf2010/42167_a.gif)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: Mikko L - 07.04.10 - klo: 15.06
Taitaa huhut pitää paikkansa, että auto on ollut jo kauan "valmiina"

Kuvassakin on peltikennot ja takamoottori on so last season  :p

No joka tapauksessa aina on hyvä kun markkinoille ja kilparadoille tulee vaihtoehtoja ja varsinkin 2WD krossiin...
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 07.04.10 - klo: 15.23
Taitaa huhut pitää paikkansa, että auto on ollut jo kauan "valmiina"

Kuvassakin on peltikennot ja takamoottori on so last season  :p

No joka tapauksessa aina on hyvä kun markkinoille ja kilparadoille tulee vaihtoehtoja ja varsinkin 2WD krossiin...

Takamoottori ei tee siitä kuitenkaan huonompaa (tai parempaa) kuin keskimoottori olisi. Takamoottorisella pärjätään kilpailuissa edelleen :)

Ja tosiaan näytti Hupokin ajavan Durangolla takamoottorisena ainakin jossakin kisassa, vaikka kyseisen auton keskimoottoriseksikin saa.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: Mikko L - 07.04.10 - klo: 22.29
(http://www.cadelit.se/trf2wd_b4.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 07.04.10 - klo: 22.46
http://www.cadelit.se/trf2wd_b4.jpg

Niin, tässähän on siis yksinkertaisesti otettu jotain varmasti toimivaa ja yritetään tehdä se paremmin, eikä yritetä keksiä pyörää uudelleen.

Perän ylitys (moottorin sijainti) näyttää kyllä pienemmältä kuin B4:ssä, joten sen suhteen painopiste lienee erilainen kuin B4:ssä.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: DTFin - 08.04.10 - klo: 07.28
Joo ei ole yritetty keksiä pyörää uudestaan ei.  :mrgreen: Tosiaan näyttää siltä, että assossa on moottori taaempana, mutta mielestäni ainakin tuon kuvan perusteella näyttäisi assossa muut rojut olevan keskemmällä kuin trf:ssä. En tiedä onko näköharhaa, mutta hyvin samoilta näyttävät ja rakennehan on ihan identtinen.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 08.04.10 - klo: 08.30
Toki jos aivan tarkkoja ollaan, niin....

Academy GV2 Pro:
(http://www.modelrec.com/images/products/600/15108f.jpg)

Kyosho RB5:
(http://www.kyoshoamerica.com/pictures/kits/cars/30074/30074-08l.jpg)

Losi XXX-CR:
(http://www.losi.com/ProdInfo/Gallery/LOSA00327.jpg)

...kyllähän noita samannäköisiä on joitakin muitakin kuin Tamiya. :)

Silti autoissa on eroja, vaikka perusrakenne onkin sama.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: Koheltaja - 08.04.10 - klo: 09.04
Ihan selkeitä T-Fordin kopioita, kaikissa on neljä pyörää...

Mikä ihmeen kopio keskustelu tästäkin on taas tulossa? Ei se, kuinka paljon autot muistuttaa fyysisesti toisiaan. Vaan se mikä on nopeusero radalla, se on se pointti näissä jutuissa. Eli se kuka on osannut jatkojalostaa auton nopeimmaksi.

Selkeä plussa Tamiyassa on kunnon iskarit ja milliset ruuvit, kumpaankaan Asso ei ole pystynyt, vaikka niin eselläkävijäksi sanotaan.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: MirosHima - 08.04.10 - klo: 10.19
Mahtaakohan keretä "tälle" kesällä tää auto
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 08.04.10 - klo: 11.27
Mahtaakohan keretä "tälle" kesällä tää auto

Virallinen julkaisu taitaa olla kesäkuussa.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 15.04.10 - klo: 13.50
http://www.rcracer.com/off-road-electric-articles-112/1335-tamiya-shizuoka-news-trf201-chassis-kit
Otsikko: Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
Kirjoitti: mof - 18.04.10 - klo: 08.35
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=44469

Lee Martin took an impressive victory with the new Tamiya 2WD electric buggy - the TRF 201X - at the first BRCA off road national of 2010 at Talywain, Wales. 17th April 2010.

Ellis Stafford took three rounds of qualifying to take overall TQ with the XFactory X6 as he looked to start another domination of the UK 2WD series - being the 2-time defending national champ.

The first leg of the A saw Ellis take an easy victory without much trouble. Lee Martin took leg two and it was all down to leg three as Ellis and Lee battled it out in a very exciting final race. A last minute pass from Lee saw him take the win and with it his first National 2WD win, and first for the new not-yet-released TRF 2WD buggy. Ellis Stafford finished 2nd overall and Grant Williams took third with the new Schumacher 2WD buggy, the Cougar SV, which was also at its first UK national event.


(http://www.oople.com/rc/photos/2010national-talywain/2wd/news03.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Matti Räsänen - 18.04.10 - klo: 10.24
Alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun TOP3 ei aina ole enää B4-B4-B4  :cheesy:

E. eikä myöskään X6-X6-X6... Tarkoitan vain että kisakelpoisissa tuupeissa alkaa olla valinnanvaraa.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: mof - 18.04.10 - klo: 11.21
Alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun TOP3 ei aina ole enää B4-B4-B4  :cheesy:

E. eikä myöskään X6-X6-X6... Tarkoitan vain että kisakelpoisissa tuupeissa alkaa olla valinnanvaraa.

Kisakelpoinen, eikä edes keskimoottorinen ;) Eli ei se takamoottorisuus tee siitä automaattisesti huonoa, kuten jotkut olettavat...
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: mof - 23.04.10 - klo: 19.35
http://www.oople.com/rc/photos/2010national-talywain/

(http://www.oople.com/rc/photos/2010national-talywain/2wd/tam/DSC_1719.jpg)

(http://www.oople.com/rc/photos/2010national-talywain/2wd/tam/DSC_1776.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: jarkkom - 23.04.10 - klo: 22.37
Jep, valmis tuote näyttää tosi hyvältä. Kantsii myös muistaa, että tän kauden toinen iso kisa, Cactus Classic '10 voitettiin takamoottoriautolla (B4).  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Janne A - 18.05.10 - klo: 10.35
(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/05/TamiyaTRF201-1-400x302.jpg)
RedRC.net: Tamiya TRF201 2wd buggy (http://www.redrc.net/2010/05/tamiya-trf201-2wd-buggy-2)

On kyl mielenkiintoinen laitos.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: patez - 03.09.12 - klo: 20.42
Onko kukaan laittanut vakaajaa 201:seen. Itellä on tuo 501 setti, mutta ei ne raudat mene taivuttelematta paikolleen. Vai käykö tuohon joku muu vakaajasarja? googlekaan ei osannut auttaa..
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: KooBee - 25.04.13 - klo: 07.55
42253 TRF201 Chassis Conversion Set

Translated info

Product introduction

TRF201 that I aimed at the 2013 IFMAR Off-Road World Championship win.
11mm long wheel base metal chassis adoption! !
Three years from the debut of 2010.
In performing the racing activities TRF, and dared test while exploring various possibilities.
I have developed a conversion parts to achieve the "chassis of narrow and long wheel base" which was derived from it.
I adopt the lower deck with the specification (A7075) aluminum material of high strength, achieve a reduction in road surface interference by the narrow of the improvement of the running stability of long wheelbase by (+11 mm).
Subjected to hard-anodized, lower deck surface up the durability.
Side guard which served as the adjustment of chassis rigidity parts machined resin with high accuracy.
It corresponds to size Straight, such as separate type, the battery can also be selected mounting position.
The use of standard front and rear suspension, a wealth of options can also be used as it is.

The set includes (planned);
- Lower aluminum deck
- Carbon battery plate
- Aluminum battery posts
- Aluminum front post
- Aluminum Rear Post
- Aluminum suspension spacer
- High precision plastic side guards

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/430400_357918374320445_348501679_n.jpg)

(http://data8.blog.de/media/851/6997851_5ba4251ad0_o.jpeg)

(http://mccdphotos.free.fr/archives/2.jpg)

Big bore iskarit:

(http://data8.blog.de/media/201/6999201_34f0407648_m.jpeg)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Metsäläinen - 29.04.13 - klo: 10.41
Toi +11mm runko täytyy hommata heti kun tulee myyntiin! Mulla on nyt autossa exotekin +8mm pidennys setti eli tämä http://www.exotekracing.com/trf201-8mm-chassis-extension-set/ (http://www.exotekracing.com/trf201-8mm-chassis-extension-set/) todella edullinen ja lisää auton vakautta huomattavasti. Tossa on toi T-pala myös alumiinia se lisää pitoa ilman mitään lisäpainoja. Auton etupäähän laitoin tällaisen http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=54439 (http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=54439) +30g palan, sekä myös big bore jouset eteen ja taakse. Kori menee vielä vaihtoon muuten auto on valmiina Lavangon torstai kunkku kisoihin.
Pari kuvaa autosta:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: KooBee - 08.05.13 - klo: 14.08
Näköjään olisi Tamiyalta ihan oma keskimoottorikonversio tulossa:
http://kentech.blogs.se/2013/05/08/tamiya-trf201-mid-motor-conversion-15885912/ (http://kentech.blogs.se/2013/05/08/tamiya-trf201-mid-motor-conversion-15885912/)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.05.13 - klo: 19.49
Nyt on uusi kori, Pro-linen Kyosho RB5 bulldog. Ei se ihan täydellisesti istu paikoilleen, mutta tarpeeksi lähelle. Paremmin sopii Team C TC02 evon kori, seuraavaksi semmonen.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: patez - 13.08.13 - klo: 12.42
Tällaseen tuli päivitettyä, elikkäs uusi 201xr. Big boreja ei ole (vielä) Mutta äkkiseltään yllättävänkin erilainen ajaa mitä vanha 201. Suurin ero on varmaan parempi kääntyvyys. Hyppääminen on luonnollisesti helpompaa ja rauhallisempaa, varsinkin ne isommat ilmat. Jossain teknisessä piperryksessä ei pomppaa ihan niin näppärästi kuin vanha lyhyt malli. Sotkamossa tulee kisakaste tälle autolle.. Saas nähä miten talvella sitte winter jumpsit ym..

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/201xr.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/201eikoppa.jpg)

Heti tuli vaihdettua tuosta akku sinne perinteiseen taka-asentoon ja nopari akkupannan päälle. Laitoin vain ensin noin, kun siitä sai paremman kuvan :) Ehkä jossain sokeripidolla vois tuollakin tavalla ajaa. Shortyakku voisi olla näppärin vaihtoehto ja pystyis sitte nopeasti vähä säätämään sitä painopistettä. 1570g Taisi tuolla setupilla auto painaa. Eli shortyllä ois vieläkin kevyempi.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/201pohja.jpg)

Mualimalla on lisää tarkkoja rakentelukuvia esim. tuolla petitrc.com. Sieltä löytyy myös joitain hyviä setuppeja.

http://www.petitrc.com/setup/tamiya/setuptrf201x/TRF201XR_BradKrans_Build/ (http://www.petitrc.com/setup/tamiya/setuptrf201x/TRF201XR_BradKrans_Build/)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.08.13 - klo: 11.59
Laitoin omaan trf 201:seen taakse Losi 22:sen takahubit ja 12mm hexit. Tällä muutoksella saa isommat laakerit ulos samankokoiset kuin tamiyan aluhubeissa, mutta halvemmalla ja hexit. Hexin ja laakerin välissä on kaksi  Tamiyan taka pyöräakselin sinistä prikkaa. Istuu hyvin eikä auton leveys muutu alkuperäisestä.

Tavittavat osat:

http://fi.eurorc.com/product/3751/team-losi-racing-rear-hub--hex-set-2 (http://fi.eurorc.com/product/3751/team-losi-racing-rear-hub--hex-set-2)

http://fi.eurorc.com/product/3161/eurorc-rubber-sealed-5x13x4mm-695-2rs-bearing-10 (http://fi.eurorc.com/product/3161/eurorc-rubber-sealed-5x13x4mm-695-2rs-bearing-10)

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9804305-TRF501X-Rear-Axle-Washer-101648 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9804305-TRF501X-Rear-Axle-Washer-101648)

Hieman epäselvä kuva:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.08.13 - klo: 12.36
Vielä lisäys edelliseen noissa losin hubeissa on 3mm reikä ja tamiyan hinge pinni on 2,6mm, joten pientä klappia voi olla itse laitoin väliaikaisesti yhden lisä shimminnin , joka poisti klapin. Toinen vaihtoehto on porata 3mm reikä kokonaan läpi tukivarresta ja laittaa siihen Team c:n hinge pinni   http://fi.eurorc.com/product/71/teamc-hinge-pin-rear-outer-2 (http://fi.eurorc.com/product/71/teamc-hinge-pin-rear-outer-2)
Tukivartta joutuu vähän veistellä, että molemmat  E-ringit saa paikalleen.

Epäselvä kuva:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: patez - 15.08.13 - klo: 19.21
tamiyaltakin löytyy vastaava hubi muovisena tai hiilikuituvahvisteisena :wink:
http://trackstarrc.com/trackstar/index.php?page=shop.product_details&category_id=61&flypage=flypage.tpl&product_id=869&option=com_virtuemart&Itemid=64&vmcchk=1&Itemid=64 (http://trackstarrc.com/trackstar/index.php?page=shop.product_details&category_id=61&flypage=flypage.tpl&product_id=869&option=com_virtuemart&Itemid=64&vmcchk=1&Itemid=64)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.08.13 - klo: 21.30
Niitä muovisia tamiyan hubeja ei kannata ostaa, mulla oli niitä ja ne ei kestä. Pallopäät vääntyy irti rei'istä on
niin pehmeää muovia! Noissa losin hubeissa saa hexit mukana.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: meritane - 03.01.14 - klo: 07.50
Tervehdys!

Tuli hankittua Tamiyan TRF 201 XP 2 wd krossi. Helvetin hyvä auto! Vakaa ja hyvä ajaa. Autossa on tasapainotus kohdillaan. Auton pohja-ammeen kapeudesta johtuen sähköt tulee vahingossakin asennettua auton keskilinjalle ja tämä vakauttaa selvästi ajoa. Asensin autoon 2 kpl:tta 1s lipoja poikittain, Speed Passion Reventon pro säätimen ja Tamiyan Transpeed Octa Wind 8.5 t moottorin sekä servona luonnollisesti Savöx 1258.

Suosittelen tutustumaan ja hankkimaan itselle kyseisen todella kovan kisa-auton. Ei ne ainoastaan Team Associatedin autot kulje lujaa, kyllä niitä muitakin on  :wink:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: Soo - 03.01.14 - klo: 20.14
Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta Tamiya on lopettanut off-road luokkien tukemisen kokonaan, joten uusia autoja ei ole tulossa, eikä vanhoihin kisa-autoihin tehdä enään osia. Hieno auto kyllä kyseessä.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: patez - 03.01.14 - klo: 22.42
Enpä ole kyllä mistään lukenu etteikö tulis osia ja ilmeisesti se trf511 jatkajakin on kaikesta huolimatta tulossa. Eihä niitä autoja yleesäkkää tamiyalta kovin tiuhaan ole tullu offroadiin, joka ei välttämättä ole huono asia. Osia saapi ihan vaivatta esim trf 501:seen vieläkin. Ja eipä tota 201xr tarvi kyllä iha heti päivittää ku assoltaki vielä odotellaan, että tulee iha kauppojen hyllylle se nykyaikanen auto. Näyttää myös, että schumilla on hoksattu, mistä autosta se malli kannattaa remmivetoseen nelkkuun ottaa.

http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=825564&postcount=18 (http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=825564&postcount=18)

Ihan rennosti vaan, ei toi kentech yleesä tyhjiä huhuja oo levitelly.

 :wink:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: kentech - 04.01.14 - klo: 11.39
Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta Tamiya on lopettanut off-road luokkien tukemisen kokonaan, joten uusia autoja ei ole tulossa, eikä vanhoihin kisa-autoihin tehdä enään osia. Hieno auto kyllä kyseessä.

Yleensä kannattaa olla hiljaa jos ei tiedä mistä puhuu...
Mitään tosta mitä kirjoitat ei ole totta. Paitsi viimeinen lause.
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: meritane - 07.01.14 - klo: 13.23
Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta Tamiya on lopettanut off-road luokkien tukemisen kokonaan, joten uusia autoja ei ole tulossa, eikä vanhoihin kisa-autoihin tehdä enään osia. Hieno auto kyllä kyseessä.

Yleensä kannattaa olla hiljaa jos ei tiedä mistä puhuu...
Mitään tosta mitä kirjoitat ei ole totta. Paitsi viimeinen lause.

Sitä ihmettelinkin että minkähän vuoksi Tamiya on lopettanut off road-luokkien tukemisen kokonaan kun vuonna 2013 MM-kisoissa ajettiin TRF tuupilla kisojen MM hopeasijalle http://www.tamiya.com/english/info/130930ifmar_2wd/index.htm (http://www.tamiya.com/english/info/130930ifmar_2wd/index.htm)

Ehkäpä Tamiya voittaakin sitten vuonna 2014  :wink:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: patez - 07.01.14 - klo: 14.31
Eli juurikin Lee Martin ei aja enää tamiyalla ja siitä on hirmuset spekulaatiot tietysti netissä. Ehkä just tuon menestyksen jälkeen moni saatto ihmetellä. Mutta on sitä huippukuskit ennenkin vaihtanu tallia. Ei kannata kaikkia kommenttiosastoja nii tosissaan aina ottaa. Tamiya ei yleesä ihmeemmi valota suunnitelmiaan muutenkaan.

Jottei nyt iha karkaa spekuloinniksi kokonaan, nii tälläne tuli ruiskittua loppiaisena. Eli se prolinen phantomkoppa. Ei menny nuo värit yhtään niinku piti, mutta kyllä kait tuolla kelpaa rossata.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/phantom.jpg)
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: meritane - 08.01.14 - klo: 17.01
Tänään tuli TRF:ään varaosalähetys.

Tilasin suositellusta Modellbau Seidelistä Saksasta http://www.modellbau-seidel.de/ (http://www.modellbau-seidel.de/)  Sieltä löytyy hyvä ja kattava valikoima Tamiyan varaosia kilpailukykyiseen hintaan sekä hyvä viestintä ja asiakaspalvelu sähköpostitse (yllättävää kyllä sieltä vastattiin sähköpostitiedusteluihin jopa sunnuntaipäivänä). Maksuvälineenä käy tilisiirto, pay pal sekä tunnetuimmat pankkikortit.
Kamat tulivat kotiovelle asti kannettuna noin viikossa alle 10 euron postikuluilla. Tilaus lähti matkaan viime viikon maanantaina ja paketti tuli tänään (täytyy huomioida että tällä aikavälillä oli 2 arkipyhää, uusi vuosi ja loppiainen, jotka hidastavat postin kulkua).

Suosittelen lämpimästi!  :azn:
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: meritane - 17.07.14 - klo: 10.25
Tuli käytyä ajamassa saviratalla. Täytyy sanoa, että Tamiyan krossituuppi on kyllä hyvä ajaa.

Minulla oli tämä jo jonkun tovin tällä foorumilla myynnissä, kun ajattelin että en tarvitse Tamiyaa mihinkään.

No, otin myynti-ilmoituksen pois kun:

1. Autolla on tosi hyvä ajaa saviradalla

2. Kukaan ei ollut tästä kiinnostunut ostomielessä
Otsikko: Vs: Tamiya TRF201X
Kirjoitti: patez - 31.08.14 - klo: 20.55
Roiskinpa uuden kopan tuohon XMW:hen. Koko kesä tullu ajeltua noilla vanhoilla lexaneilla. Vielä pitää testata ulkoilmanopeus tälläki ensviikonloppuna Sotkamossa.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/xmw1.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/xmw2.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/xmw3.jpg)