RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Traxxas => Aiheen aloitti: transewaves - 13.10.03 - klo: 19.21
-
Onko joku testannut T-Maxiin traxxasin omaa viripilliä
tai motor saver ilmanputsaria ?
Minkälainen vaikutus kyseisillä osilla oli ?
Sitten kiinnostaisi tietää että toimii muillakin yhtä huonosti jarrutus.
Auttaisiko towerhobbiesin myymä jarrulevy,vai johtuuko se heikosta servosta?
Ja kolmantena kysymyksenä ,saako T-Maxiin ostaa koreja joita ei olisi valmiiksi maalattu?
-
Koreja ainakin saa mm. hpi:ltä ja pro-line:ltä
-
Sitten kiinnostaisi tietää että toimii muillakin yhtä huonosti jarrutus.
Auttaisiko towerhobbiesin myymä jarrulevy,vai johtuuko se heikosta servosta?
Tuo jarru ongelma oletettavasti kiinni vain säädöistä,itsellä oli ainakin jarru säädetty tehtaalla löysäksi.
-
Itse laitoin voimaservon jarruun, joten nyt ottaa paremmin. Ja säätää tiukaksi sen jarrun, ettei jää paljon löysää. Ja otin sen kumiletkunpätkän pois siitä työntötangosta. Heittää suht helposti etukautta ympäri 8) Ja hiilikuitujarrulevy...
-
Tota kumin poistamista mäkin kokeilin mutta ainakaan vakio servo ei jaksanut vääntää niin lujaa että jarrutus olisi ollut sen parempi.
Onkohan toi towerhobbiesin myymä jarrulevy ihan samaa materiaalia kuin orkkis?
-
Riippu mikä jarrulevy, se kalliimpi viber-levy on parempi. Sellanen mulle tulee ens viikolla.... Vanha jo kulahti :mrgreen:
-
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm
Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:
-
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm
Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:
Joillakin on liikaa rahaa... Ja aivan liian paljon vapaa-aikaa. :shock: Huh Huh... tuota voi jo sanoa monsteriksi isolla M.llä
-
Ei tossa paljon vapaaaikaa tarvii.. 8) Pulttaa vaa osat kiinni...
-
Ei tossa paljon vapaaaikaa tarvii.. 8) Pulttaa vaa osat kiinni...
Veikkaan että noita osia ei ihan joka kaupassa myydä. Itse ainakin oletan että ne on uniikkeja. SIellä on laserleikkuri ja sorvi laulanut viikonlopun jos toisenkin kun on noita osia vääntänyt.
-
:mrgreen:
-
Saisiko tällaisia renkaita/vanteita Suomesta?? On meinaan todelliset monsteri-renkaat!!! Kovin pieneltä näyttää tuo maxxikin noilla pyörillä! :shock:
http://www.rcmodels.com/rc-imx-7500.html
-
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa? :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...
http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html
-
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa? :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...
http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html
Eipä tuollaisen tekeminen itsekään nyt niin ihmeellistä vaivaa tarvitse. Korvaat takapään osia etupään osilla sopivasti. Minulla on sellainen mielikuva myöskin, että Savagessa etupää ja takapää on saman laisia muuten, mutta takapäässä työntötankojen toinen pää ei ole servossa kiinni. Työntötangot on siis asennettu kiinteästi runkoon tms. kiinni. Eli vaiva olisi todellakin pieni, eli:
- Sijoitat toisen ohjausservon sopivaan paikkaan taakse. takaiskaritornin takana voisi olla hyvä paikka
- Etsit sopivan pituiset työntötangot, jos nykyiset eivät ole sopivan pituiset
- Hommaat haaroitusliittimen ohjausservolle, jolloin yksi kanava ohjaa molempia ohjausservoja. Tietenkin pitää huomioida, että taaempikin ohjausservo kääntyy oikeaan suuntaan, koska tällä ratkaisulla ei pysty vain toisen servon suuntaa muuttaan.
-
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa? :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...
http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html
Eipä tuollaisen tekeminen itsekään nyt niin ihmeellistä vaivaa tarvitse. Korvaat takapään osia etupään osilla sopivasti. Muistaakseni Savagen tukivarret ovat samat edessä ja takana, eli tukivarsista eteenpäin korvaat eroavat osat etupään osilla. Tämän jälkeen:
- Sijoitat toisen ohjausservon sopivaan paikkaan taakse. takaiskaritornin takana voisi olla hyvä paikka
- Etsit sopivan pituiset työntötangot
- Hommaat haaroitusliittimen ohjausservolle, jolloin yksi kanava ohjaa molempia ohjausservoja. Tietenkin pitää huomioida, että taaempikin ohjausservo kääntyy oikeaansuuntaan, koska tällä ratkaisulla ei pysty vain toisen servon suuntaa muuttaan.
Olen kyllä huomannut 4ws helpon toteutusmahdollisuuden mutta ajattelin vain että jos siihen olisi ollut valmiita kittejä niin olis voinut vähän "otaa mallia".
Itse ajattelin että kun noita vastareita on jäänyt nurkkiin niin että jos laittaisi vain toiseen saman kiteen niin eikö sen pitäisi ohjata samalla lähettimellä...? Meinaan, veikkan että saattaa tulla ongelmia jos jakaa samasta vastarista virran kahdelle ohjausservolle joista ainakin toinen on voimaservo.
Periaatteessa sillä ei ole vielä tässä vaiheessa merkitystä mihin suuntaan servo kääntää koska sehän on helppo muuttaa vielä tässä vaiheessa kääntämällä servoa 180astetta.
Mutta tosiaan jos jostain löytyy kuvia valmiista kötöstyksistä tai linkkejä osoitteisiin mistä vois saada valmista kittiä niin kehiin vaan!
-
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm
Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:
Alkaa menee jo "hieman" yli. Eihän tota enää voi sanoa T-Maxxiksi, kun ei taida aluperäisiä osia olla enää jäljellä.
-
Mitenkäs tuon 4ws kanssa. kääntyy varmaan aika tehokkaasti kovemmassa vauhdissa ? pyörii kuin puolukka... hmm..... :mrgreen:
-
Mitenkäs tuon 4ws kanssa. kääntyy varmaan aika tehokkaasti kovemmassa vauhdissa ? pyörii kuin puolukka... hmm..... :mrgreen:
Riippuu onko takapää yhtä agressiivinen kun etupää. No näinhän sitä ei kannata missään tapauksessa tehdä ellei nyt sitten lähde esim K2:sta valloittamaan...
Eli, samalla tavalla kun henkilöautoissa, takapää ainoastaan myötäilee etupäätä. Eli liikerata olisi pieni ettei tätä kaatumis-efektiä tulisi...
-
Juuh 8)
Taidan jättää sellaset hommat teille :) Tyydyn ihan 2ws :mrgreen:
-
jeps.. kuva poistettu :)
-
No huhhhuh, Wowwww magee :shock: Mitä tuosta voisi vielä sanoa (en pysty) :lol: Tosi paljon alumiinia. Fiesta6 onko tuo sun?
Jos on niin mitä tuossa on enään "alkuperäistä"?
-
ei ihan taida olla fiestan maksi :shock:
-
no eipä ole Fiestan maksi, ellei sitten ole salaa pultannu tuollasta romua siihen kiinni :D Onhan tuo ihan komia peli, liikaa alua, vähän enemmän muovia niin olis kevyempi.. Hyvä noinkin. Ens kesäks pitää omaan peliin saada alu, ja paljon. Jossain kerran oli juuri noilla Imexin kumeksilla oleva Maxi, oli muistaakseni joku .21 kone ja alu osaa enemmänkun eu sallii, voi olla kiva sellasta yrittää saada rikki.
-
Joo, munhan toi on :mrgreen: No ei, omasta saan uusia kuvia tänne, kun sais eka edes nettiin ne.
-
(http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/o/h/ohv/1067460011336.jpeg)
Tääkään ei oo mun :mrgreen: Mikä kone tossa muuten on ? Näyttää ihan hobaon motilta...
-
viimein oman T-maxin kuvia...
Alla olevassa osoitteessa :mrgreen: kullanvärinen ja se punainen.
-
Se motti tuossa kuvassa on Hobao 21 8port.
-
Onko tämä sinun maksi fiesta?
(http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/o/h/ohv/1067459137624.2.jpeg)
-
Tuo kuva oli äsken näytillä, mutta ei se kuulemma ollut :(
-
ei oo mun maksi, se punakorinen ja kultakorinen on mun... kyl sinne tulee lisää kuvia ku kerkee.
-
Oisko järkee laittaa maxiin tämmönen kone http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEUP4&P=7 ? Tai sitten hobaon kone. käyköhän se alkuperäseen pukkii ?
-
FEATURES: Easy ten minute drop in installation in the following vehicles:
Traxxas T-Maxx 2.5
Associated TC3, RC10GT
Eikös tuossa juuri sanota, jotta T-Maxxiin menee heittämällä.
-
Fiesta varmaan tarkoitti Hoban moottorin sopivuutta normi pukkiin.
-
Niin juuri... hopaon koneen käymistä...
-
Mun lukuhäiriö.
-
Suomentakkee tää mulle :P
http://www.traxxas.com/support/howto/winter_operating_tips.htm
-
Cold weather is here, and many people will be running their Traxxas models is many different cold and wet weather conditions. Traxxas does not recommend that you operate your model in the snow or rain, however, we do know that there will be many owners eager to run their hi-performance Traxxas models regardless of winter's fury.
Running your Traxxas model in the snow is not a good idea for many reasons. Snow is frozen water, and water and electronics DO NOT mix. Although Traxxas electronics do a good job keeping out dirt and debris, they are not waterproof. Snow can build up inside your chassis, and surround your on-board electronics i.e., servos, receiver, electronic speed control, etc. As soon as the snow starts to melt, the water will find its way into these components, thus shorting out the vulnerable circuits inside. This can lead to permanent damage. Traxxas does not warranty water-damaged electrical components.
If you insist on running your Traxxas model in the snow or any wet environment, use extreme caution, and cover your radio gear with a balloon or a waterproof bag. DO NOT allow your speed control to get wet, the water will damage it!
Kylmä sää on täällä ja monet meinaavat käyttää heidän Traxxaksen mallejaan kylmissä ja märissä olosuhteissa. Traxxas ei suosittele, että käytät malliasi lumessa tai vesisateessa.
Traxxaksen mallin käyttäminen lumessa ei ole hyvä idea monesta syystä. Lumi on jäätynyttä vettä ja vesi ja elektroniikka EIVÄT sovi yhteen. Traxxaksen elektroniikat ovat suojattuja lialta ja hiekalta, mutta ne eivät ole vesitiiviitä. Lumi voi päästä kopan sisään ja saartaa (:mrgreen:) sisällä olevat elektroniikat, servot, vastaanottimen, nopeudensäätimen ym.. ja kun lumi sulaa vesi löytää tiensä näihin komponentteihin. Tästä saattaa seurata pysyviä vauritoita. Traxxaksen takuu ei korvaa kastuneita elektroniikka-komponentteja.
Jos nyt kuitekin käytät Traxxaksen mallia lumessa tai märissä olosuhteissa noudata äärinmäista varovaisuutta.
Suojaa radiolaitteet vedeltä! ÄLÄ anna nopeudensäätimen kastua, vesi nimittäin hajottaa sen!!
here are a few things to remember when operating your model in extremely cold weather.
To make starting your nitro engine easier in the cold weather, warm your engine up to room temperature before taking it out to run. A very cold engine can be difficult to start.
Remember that plastic, and even the metal parts on your model can become brittle in extremely cold weather conditions, causing them to break easily. Use extra care when driving your vehicle in extremely cold weather.
The AA batteries in your battery box that power your on-board electronics can also be affected by the cold temperatures, causing them to lose power, and provide sluggish performance. If you've installed brand new batteries into your battery box, and are still having response problems, bring the vehicle inside to warm-up to room temperature before heading back out.
Always remember to drive with care, and use good judgment when operating your Traxxas model in cold winter conditions.
Tässä pari vihjetta kun käytät malliasi erittäin kylmässä säässä:
Käynnistääksesi polttomoottorin helpommin kylmässä säässä,
anna koneen lämmetä sisällä huoneenlämpöön ennenkuin viet sen ulos. kylmä moottori voi olla todella vaikea käynnistää.
Muista että muovi -ja jopa metalliosat voivat haurastua todella kylmissä olosuhteissa ja ne voivat hajota/murtua helpommin.
Käytä extravarovaisuutta kun käytät malliasi erittäin kylmissä olosuhteissa.
AA-paristot patterikotelossa voivat myös kärsiä kylmässä säässä.
Kylmässä säässä ne voivat menettää virtansa ja haitata radiolaitteita. Jos asensit juuri upouudet paristot ja yhä on häiriöitä radioissa, vie malli sisälle ja anna sen lämmetä ennekuin viet sen taas ulos.
Muista aina ajaa huolella ja varovaisuudella kun käytät Traxxaksen mallia kylmissä talviolosuhteissa!
Tämä ei sitten koske pelkästää Traxxasta vaikka niin kirjotinkin. 8)
-
Tai mitä tahansa mallia..
katso tämä kanssa http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4635
-
oi kiitos.. :oops:
-
Käykääs täällä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=5898106
-
Meinaat luopua hienosta laitteesta??? :o
Kävin jotain tarjoomassa! :wink:
Mikäs tulee tilalle?
-
Joo, jos joku ostas... Ens kesänä tilalle hobao tai SS Savage. Tai jos kukaan ei osta, ni sit ajelen maxilla 8)
-
Ei mitään Savagea tai Hoboaa, iskett vaan maksii Os:n 21 koneen ja alu palikkaa.. pitäsköhän laittaa kuvia omastakin maksista..
-
Jep jep... Hobaon kone 8) Teitäs vaan sen moottorin hinnan ? Kaikkine kytkinkelloineen ja muine apulaitteineen...
-
Mun muistaakseni 8porttinen hobao (sport) oli n. 210e kaikkine vermeineen. En oo täysin varma.
-
Thanks... siis se perusmalli ? Tuleekos tuohon hintaan sit ilmansuodatinkin ? Ja vetokäynnistin.. :D
-
Mun muistaakseni 8porttinen hobao (sport) oli n. 210e kaikkine vermeineen. En oo täysin varma.
ei voi olla.. ehkä pelkkä kone jos sitäkään tohon hintaan ??
-
Ei kai se niin älyttömän kallis ole, ku auton moottorin kaa saa 450€ :?:
Entä tämä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEMD3&P=7
Tuleeko tuo mihin kohtaa moottoriin, ja mitä tolla tekee ?
Entä tämä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXETB3&P=7
Mikä osa tuo on, ku en nyt osaa hahmottaa mihin se tulee :oops:
-
Tässä olisi varmaan kiva motti maxiin:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEUP4&P=7
-
Entä tämä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXETB3&P=7
Mikä osa tuo on, ku en nyt osaa hahmottaa mihin se tulee :oops:
Tuo on kallistuksenvakain.
Hobaon kone maksaa Towerissa luokkaa 130-165$ pelkkä kone, joten kyllä se Suomessa voi hyvin maksaa 210€. Vetokäynnistin ei mielestäni juurikaan lisää hintaa.
Ja toi boost bottle tulee letkulla kiinni kaasarin alle. Eli oisko se kaasuttimen kurkku mihin porataan reikä, laitetaan samanlainen nippa kun pakoputkessa ja sitte letkun päähän toi boost bottle. Kaikissa koneissa ei tarvii porata, joissain on reikä valmiina.
Boost bottlen pitäsi parantaa kiihtyvyyttä varsinkin alakierroksilta. Toiminta perustuu paine-erojen tasoittamiseen kaasuttimen 'kurkussa'.
-
Nii, kaasarin alle ? siis otan kaasarin pois, ja laitan ton sen alle, mut eihän tossa oo ku toisessa päässä pieni reikä letkulle...
Joku piirroskuva miten tuo asennetaan, ni auttas :mrgreen:
-
Nii, kaasarin alle ? siis otan kaasarin pois, ja laitan ton sen alle, mut eihän tossa oo ku toisessa päässä pieni reikä letkulle...
Joku piirroskuva miten tuo asennetaan, ni auttas :mrgreen:
http://www.miponline.com/insboost.html
-
Hobaon kone maksaa Towerissa luokkaa 130-165$ pelkkä kone, joten kyllä se Suomessa voi hyvin maksaa 210€. Vetokäynnistin ei mielestäni juurikaan lisää hintaa.
Luin ehkä huonosti tai sitten viesti oli hieman epäselvä. Siis sitä tarkoitinkin että pelkkä motti on ton 210e ja auto siihen päälle. Luulin että alfa tarkoittaa auto+kone 210e; no ymmärsin väärin, sorry. BTW, Ossin vetari on 40-50e.
-Mika
-
Nii, kaasarin alle ? siis otan kaasarin pois, ja laitan ton sen alle, mut eihän tossa oo ku toisessa päässä pieni reikä letkulle...
Joku piirroskuva miten tuo asennetaan, ni auttas :mrgreen:
http://www.miponline.com/insboost.html
Entäs kun tuossa FIG.#5 kuvassa on se "pönttö" letkun päässä. Mihis se pönttö laitetaan? Ku siinä edellisessä kuvassa se letku laitettiin kampikammioon, sinne takalevyyn...
-
Entäs kun tuossa FIG.#5 kuvassa on se "pönttö" letkun päässä. Mihis se pönttö laitetaan? Ku siinä edellisessä kuvassa se letku laitettiin kampikammioon, sinne takalevyyn...
Antamassani linkissä oli ohjeet kahdelle eri Boost Bottlelle. Toinen oli tuo takalevyn paikalle asennettava ja toinen erillinen pullo. Sen pullon voi asentaa sopivaan paikkaan autossa.
-
siis se pullo jää roikkumaan vapaasti ? Sithän se vetää p*skat moottorin sisään...ja onko tuosta nyt mitään hyötyä :mrgreen:
-
Tänään kokeilin maxiin silleen, et laitoin pakoputkesta letkun ilmanputsariin. Ei mitään eroa tavalliseen. Ajattelin et se antas vähän painetta imupuolelle. Kunnon turbo keksittävä :o
-
Mulla ainakin .12 luokan koneessa letku änkkäriltä tankkiin antaa aivan huomattavan eron. Käyntiäänessä sen kuulee rauhallisempana tyhjäkäyntinä.
-
siis se pullo jää roikkumaan vapaasti ? Sithän se vetää p*skat moottorin sisään...ja onko tuosta nyt mitään hyötyä :mrgreen:
Ei kai kukaan nyt näin avuton voi olla. Jos nyt vaikka katsoisit, mitä siinä paketissa tulee. Siellä on sellainen panta, jonka koko yllättäen sopii tuon pullon ympärille. :?: Mitähän sillä voisi tehdä :?: Voisikohan pullon vaikka kiinnittää sen avulla johonkin. Jos tuo panta näyttää liian tekniseltä, niin luonnollisestikin pullon voi kiinnittää vaikka nippusiteellä johonkin sopivaan paikkaan. Mitenhän tiiviisti koneeseen asennettu pullo voisi vetää moskaa sisäänsä. Ihmettelenpä vain.
RC-seniori oikeastaan vastasikin jälkimmäiseen kysymykseen. Eli parantaa kiihtyvyyttä alakierroksilla. Laite ei kuitenkaan varsinaisesti lisää koneen tehoja.
-
.... laitoin pakoputkesta letkun ilmanputsariin.
Eli syötät imuilmaksi pakokaasua, josta on jo hapet pois. En suosittele, ei varmasti ole hyötyä, pikemmin haittaa.
Ja tuon pullon ei ole tarkoitus roikkua vapaasti, vaan se pitäisi kiinnittää johonkin.
Eikä se voi vetää p****a koneeseen, koska se on suljettu systeemi. Pullossa on vain yksi reikä, josta lähtee se letku. Pullo on siis vain paineen tasausta varten.
-
aijaa, tuosta kuvasta ku kattoo, ni toinenkin pää, se isompi, näyttää aukinaiselta. Nii, en tarkottanutkaan kirjaimellisesti että roikkuu irrallaan, tiiä kyl sen pannan mil se laitetaan kiinni. Sit ymmärrän, jos se toinenkin pää on umpinainen.
-
Ei toi chris fleck mitään,kattokaas tätä
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/sept_oct03/rides/32_jeffrey_01.jpg
Voi jeesus siinä on AHDIN!!!!
-
saako T-Maxxiin mistään .46 konetta :?:
-
luultavasti, ainakin www.neweramodels.com tekee .21, .26 ja .70 (!) konversiota
-
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa? :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...
http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html
Sivulla lukee että se on T-Maxxiin, mutta kuvissa on E-Maxx :?
Se varmaan käy kumpaankin.
-
Pro Version
4 Wheel Steering Conversion Kit for the T/E-Maxx
Niin, luultavimmin käy...
-
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa? :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...
http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html
Myydäänkö missään muualla :?:
-
Onko sytytys tulpissa paljon eroja :?:
Niitä saa ilmeisesti melkein joka rc kaupasta?
Maxiin pitäis saada uus kun vanha hajos.
-
Mulla on ollut nyt pari vuotta tollanen 2.5. Tähän asti olen tyytynyt vakiotehoihin, nyt kuitenkin tarttis saada vähän lisää potkua. Oon suht alottelija näissä hommissa, eli mitäs tohon kannattais ekaks hommata?
Kiitos
-
Varmaankin parempi pilli tai sitten esim. O.S .18 kone.
-
Mitään konetta en kyl rupee vaihtaa, menee jo liian kalliiks. Mut olisko tollanen tehoputkisto 26€ Eli olisko sillanen hyvä?
-
26 eurolla et saa kovinkaan paljon tehoja lisää :D
Mutta jos vauhtia on sulla tarpeeksi niin välityksiä vaihtamalla saat luonnollisesti "tehoja" lisää eli kiihtyvyyttä.
Suodatin kannattaa kanssa vaihtaa ja bensiini vaikuttaa eniten näistä "halvoista" tehon lisäyksistä.
Montako prossaa nitroa sun nykybensassa on?
-
15% oon käyttäny, tosiaan vauhtia en paljoa tartte, kiihtyvyyttä enemmänkin. Ei tule ajettua mitään pitkia pätkiä, pientä "nurkka-ajoa". Välillä tietty jossain urheilukentällä tai jotain. Eli siis välitykset? Vaiko tujumpaa löpöä?
-
molemmat :mrgreen:
saman merkkistä löpöä mutta 20 prosenttisella nitrolla (25% en suosittele .15 moottoreille niinkuin ei varmaan kovin moni toinenkaan)
Ja mahd. pieni kytkinello ja isoin pääratas niin johan lähtee :D
-
mahd. pieni kytkinello ja isoin pääratas niin johan lähtee :D
Jos löytyy tarpeeksi pitkä kiihdytys alue.
-
taisit tapsa käsittää väärin :D
noilla ilmoittamillani välityksillä auto kiihtyy enemmän kuin kulkee :mrgreen:
-
taisit tapsa käsittää väärin :D
noilla ilmoittamillani välityksillä auto kiihtyy enemmän kuin kulkee :mrgreen:
Oho, pitääpä mennä tästä nukkumaan vähin äänin :lol:
-
Onkos täällä kokemuksia O.S. 18 TM koneesta? Jankalla ainakin vissiin on. Palaute auttaisi aika paljon tulevassa O.S. tilauksessa, niin tietää kannattaako niitä alkaa millaisia määriä haalimaan varastoon.
-
Mulla, Hermannilla ja ainakin Racerilla on kokemusta tuosta O.S .18TM moottorista Revossa. Ero on kyllä melkoinen kun vertaa TRX2.5 konetta tuohon Ossiin. Traxxasin moottorit on semmosia "kuminauha" moottoreita jotka toimivat vasta melko korkeissa lämpötiloissa eli joku 140-150C ei ole mitään epänormaalia,.... Ossi taas toimii paljon viileämpänä ja siinä on selkeä vääntöalue, joka on mielestäni hyvä juttu ja voimaa on tuntuvasti enemmän.
Hermanni varmaan osaa paremmin verrata TRX3.3 koneeseen tuota O.S .18TM pataa.
Tämä on nyt sitten vain oma mielipiteeni, mut paras vaihtoehto Revoon koneeksi on O.S .21Rg joka on edullinen hankkia, vääntää mukavasti ja vie todella kovaa Revoa radalla tai sitten uusi O.S .21Vg joka korvaa tuon O.S .21Rg:n , tosin noihin molempiin täytyy sijoittaa Revon omaan starttiboksiin eli jos ei halua starttiboksiin rahojaan laittaa ja haluaa hyvän ja luotettavan koneen johon sopii Revon omat starttivehkeet niin sitten ehdottomasti O.S .18TM
-
Onkos täällä kokemuksia O.S. 18 TM koneesta? Jankalla ainakin vissiin on. Palaute auttaisi aika paljon tulevassa O.S. tilauksessa, niin tietää kannattaako niitä alkaa millaisia määriä haalimaan varastoon.
Tuttu ossin kestävyys ja varsinkin varmakäyntisyys, käy ja kukkuu vaikka säädöt on vähän sinneppäin, joten oiva kone varsinkin aloittelijalle.
Tehoa reilusti enemmän kuin Revon 2.5R koneessa, mutta vähemmän kuin Revon 3.3 koneessa.
Mitään huonoa tuosta koneesta ei voi sanoa, siksi yksi uusi 18TM onkin tuossa pöydällä odottamassa....
-
Antakaa respectiä sille joka on nähny vaivaa ja tehny sellasen auto-konversion jollasta haaveilen revooni :mrgreen:
http://www.rcpics.net/media.php?trick=Any&type=Any&next=0&limit=10&searchstr=user:16427&time=1172910538&search=search&max=15
Ottakaa mallia pojat, ja kuvien autohan on t-maxx, ainakin vielä vähän :wink:
-
Antakaa respectiä sille joka on nähny vaivaa ja tehny sellasen auto-konversion jollasta haaveilen revooni :mrgreen:
http://www.rcpics.net/media.php?trick=Any&type=Any&next=0&limit=10&searchstr=user:16427&time=1172910538&search=search&max=15
Ottakaa mallia pojat, ja kuvien autohan on t-maxx, ainakin vielä vähän :wink:
Tosi siisti kyllä! Mikähän toi kori mahtaa olla ja mistä vastaavan sais ostettuu kun hommasin kans tommosen siiven taakse niin tarttisin vastaavan korinkin... Ei viittis orkkis koria leilleillä.
-
Se on Pro-Line Crowd pleazer 2.0
Ja tarkotettu mugen mbx5T truggyyn.
http://pro-lineracing.com/proline.html
Sieltä products / 1:8 truggy / bodies / crowd pleazer 2.0 fits mugen mbx5t
Mutta tohon t-maxxiinkin löytyy ihan tollanen kori kanssa;
products / monster truck / bodies / Crowd pleazer fits T/E/2.5-MAXX , revo & savage
-
Ahdin vaa kiinni ni kulukee :roll:
-
sopiiko nosramin .28evo kone suoraan t-maxxiin?
-
sopiiko nosramin .28evo kone suoraan t-maxxiin?
Käsittääkseni pitää hommata big block conversion kitti että saa kiinni
-
löytyykö suomesta mistään aluosia ja metallirattaita vaihdelaatikkoon vai mistäpä löytyis halvalla?
-
Ei varmaankaan löydy suomesta näitä erikoisosia, saati sitten halvalla.
Jenkeistähän ne kaikki erikoisosat kannattaa hankkia.
Tossa esim Towerilta: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0097p?FVSEARCH=+++&CATEGORY=CL&MANUFACTURER=RRP&submit=Submit+AdvancedSearch
-
mistäs tämmösen big block conversion kitin voi ostaa ja mikä mahtaa tulla hinnaksi
-
Googlee:n vaan T-maxx Big Block Conversion Kit tai jotain, ja alat selailemaan ei ole niin vaikeeta.
-
en löytänyt yhtään kauppaa mistä löytyisi tuo conversion kitti, toisaalta en edes tiedä minkä näköisiä palikoita haen
-
minkä näköinen tämä big block conversion kit on
-
Neweramodels:lla näitä taitaa löytyä.
esim. tämä: http://www.neweramodels.com/item.cgi?session_id=yjlycaysuyticerniyqkvhgrwowmqsvn&part_id=525
-
ai tuollainen se on, kiitos vaan, mutta minkä takia siinä on uusi pohjalevy?
-
Uusi pidempi runkolevy, siinä on tilaa enemmän ja ajettavuus parempi kun laitetaan isolohko kiinni.
Vaikka kyllä se jollain .28 motilla on selällään silti.
-
Osaisikohan joku T-Maxxin omistaja kertoa mitkä ovat tämän vastarilaatikon (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSP23&P=7) mitat ja paljonko tuo kiinnitysreikien väli on?
-
Noniin, mikähän kone tähän kannattais laittaa, vakiosta on kiertokanki, sylinteriputki ja mäntä mennyttä, ja nyt pitäs siis saada uusi kone, koska on aika kallis paukku alkaa tuota korjaamaan. Kone oli siis 3.3 . Olikos niin että, tähän pitää olla pikkulohko kone, vai saako isolohkosenkin menee sen suurempia muokkauksia. Ja ehdotuksia otan vastaan. Ja mitään kisakireetä mahtisonni konettä en laita, koska maksaa. Vaan joku halvempi, oon kattellut nosram/lrp koneita. Onko noista koneista oikeesti mihinkään, ainakin ihan ok hintasia. Ja tämä on ensimmäinen polttisauto jonka omistan, eli sellanen helpposäätönen olis ihan jees.
-
..pikkulohko ellei laita big block kittiä. Ainakin LRP/SH/Nosram isolohkoista on oikeasti vaikka mihin, paukkua todellakin riittää.
-
No tuo conversion kitti on aika s******n kallis :huh:. Eli ostan siis jonkun pikkulohko koneen. Eikös 21 kone ole vielä pikkulohkolla, vai onko se moottorikohtaista. Onkos kukaan koittanut tehdä itse tuota conversion kittiä, onko vaikeaa ja onko tullut toimivia? 90€ sais power-racingistä 21 lrp koneen, mutta tiedä sitten onko tuosta mihkään, kun eikös se niin vähän oo, että halvalla ei saa hyvää?
-
21 on isolohko. 12-18 ovat yleensä pikkulohkoja ja 21-32 isolohkoja.
Revoon ja t-maxiin on kuitenkin saatavana muutamalta valmistajalta(esim. sirio, rb) "isoja pikkulohkoja", eli tilavuus kuten isolohkossa mutta pikkukoneen mallisilla koneenkorvilla.
Tossa ois huokea pukki: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LL5805&P=1
..siihen päälle Lrp:n tai Sh:n 28 niin kulkee..
-
Siis tuolla pukillako saa sitten isolohkon kii? Kun tuola aikasemmin mainosteltiin sitä 116$ maksavaa jossa on pohjalevy(pitempi) ja kaikkee muuta. Mutta tuon voisin vaikka töissä tehdäkkin, kuhan sais mitat, vaikka eipä tuo kallis tuolakaan ole!
-
Noniin, eli pitäs t-maxxiin hommata kone/korjata vanha. Kumpiko on kannattavampi. Tohon vanhaan pitäs ostaa mäntä sylinteri- sarja sekä kiertokanki. Varmaankin Liquid:sta tilaisin nuo kun on niin halpaa sielä.
-
Noniin, nyt taas olisi ongelmia. Eli on tuossa T-maxxissa nyt siis Picco .26 kone, ja meni eilen vetostartin naru poikki, no korjasin sen. Ja tänään se meni uudetsaan, ja tänään meni samaan syssyyn vielä jousikin poikki, eli ei ihan putkeen mennyt. Ja nyt pitäsi sitten uutta starttia ostella, mutta meneeko tuohon minkään muun valmistajan startti kiinni kuin oma? Meneekö esim. T-maxxin oma, tai joku muu jonka saisi suomesta ostettua. Vai joudunko vetämään tilauksen ulkomaille. :huh: Elikkäs nyt vois kyseisen moottorin omistajat, ja miksei muutkin vähän valaista. Ei oo kivaa yksin tähän aiheeseen kirjotella :grin:
-
www.hobbylinna.com/nitro-engine-z28r-pullstart-spec3-p-23509.html (http://www.hobbylinna.com/nitro-engine-z28r-pullstart-spec3-p-23509.html)
mahtaakohan tuo sopia suoraan 2.5 tilalle?
vai tarviiko hommata uutta moottoripukkia tms?
-
Moottoripukin tarvitset....
-
suunnitelman muutos,lähti tilaukseen harjatonta settiä :laugh:
-
Säskö konversioksiko sen muutat?:D
Mitkäs sähköt pistät siihen?
-
Mihis se kuva hävis :shocked:
-
suunnitelman muutos,lähti tilaukseen harjatonta settiä :laugh:
Oikea meininki, sähköksi vaan. Kestävä ja ekologinen valinta. ;)
Sinuakin alkoi ärsyttämään nitrokoneidein pirinä?
-
suunnitelman muutos,lähti tilaukseen harjatonta settiä :laugh:
Oikea meininki, sähköksi vaan. Kestävä ja ekologinen valinta. ;)
Sinuakin alkoi ärsyttämään nitrokoneidein pirinä?
No jossain mielessä on kiva kun tommonen monsteri pitää kunnon ääntä eikä pelkkää ininää mutta sähköissä on kuitenkin se ajamisen helppous ja about saman hintaseksi oli tullut ostaa uusi nitro pannu,vaihdelaatikkokin oli jo modattu 1vaihteiseksi.
Seuraavaksi lentää trainerin mosa jorpakkoon :)
-
t maxx forward only kit,senhän mä kokonaan unohdin :shocked:
Ei kellään olis myydä moista ?
-
Onkohan näissä vanteet mukana ja 17mm hex :shocked:
http://fi.eurorc.com/product/1220/teamc-cb-18-off-road-racing-tyre-2 (http://fi.eurorc.com/product/1220/teamc-cb-18-off-road-racing-tyre-2)
näistä sama kysymys
http://fi.eurorc.com/product/1192/procircuit-square-impact-purple-supersoft-4 (http://fi.eurorc.com/product/1192/procircuit-square-impact-purple-supersoft-4)
1/8 off road renkaat aina 17mm hexillä ?
-
ei mitään enää :)
vastaus tuli muutaman minuutin viiveellä euroRc:ltä :cool:
-
Hei. Kävin just ajamssa t-maxxilla ja siitä hajos pakosarjan mutkan ja pakoputken välillä oleva tiiviste... Onko muilla ollut smaa ongelmaa?
Miksei se mutkaputki voi mennä vaan suoraan vähän sinne pakoputken pään sisään? :huh:
-
Siks, että se ei ole sillon tiivis. Eipä tuommoset osat nyt usein hajoile, osta uus vaan kiltisti :)
-
Jep niinse täytyy tehdä :)
mutta kiitti vastauksesta!
-
Hei. Kävin just ajamssa t-maxxilla ja siitä hajos pakosarjan mutkan ja pakoputken välillä oleva tiiviste... Onko muilla ollut smaa ongelmaa?
Miksei se mutkaputki voi mennä vaan suoraan vähän sinne pakoputken pään sisään? :huh:
Siksi että lohko on alumiinia ja saattaa kovassa höykkyytyksessä lohjeta pakoputken painon alla, siksi kumilärpykkä.
-
Siks, että se ei ole sillon tiivis. Eipä tuommoset osat nyt usein hajoile, osta uus vaan kiltisti :)
Miksei olisi tiivis? Selitä.
Onhan 1/5 autojenkin putket ns. yhtä puuta, eikä ne varsinkaan saa vuotaa että on oikeat vastapaineet.
-
Pistetään nyt tännekkin jos joku sattuu olemaan joskus samassa tilanteessa kuin allekirjoittanut.
Metsästin 66 pienempää spurria mutta eihän sitä mistään löytynyt niinpä hain tämmöset.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-isorattaat/spur-gear-50-tooth-08m-mc426842 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-isorattaat/spur-gear-50-tooth-08m-mc426842)
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-laakerit/ball-bearing-4pcs-5x11x4mm-td601013 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-laakerit/ball-bearing-4pcs-5x11x4mm-td601013)
Toimii kuin junan vessa :wink:
-
Kuuluuko t-maxxin päärattaan pyöriä vapaasti kun kone käy tyhjäkäyntiä? kun kierrokset tarpeeksi nousee niin vaihde nappaa silmään ja auto liikkuu. käytössä 2-vaihteinen vaihteisto. vai kuuluuko 1vaihteen olla automaattisesti päällä?
-
toimii oikein että vaatii kierroksia tietyn verran.
melko härö laitos harjattomalla ilman forward only kittiä :laugh:
-
(http://i58.tinypic.com/k1xdtg.jpg)
viimeisin setup joka toimii uskomattoman smoothisti vaikka ei olekkaan sensorillinen.
120a hobbywing ja 4x4 trackstar.
tätä autoo en kyllä koskaan myy :cool: