RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: Sammy__80__ - 21.04.10 - klo: 00.05

Otsikko: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 21.04.10 - klo: 00.05
Tervehdys foorumilaiset

Alkusanat:

Vaikka noita MCD topicceja jo on niin päätin sittenkin laittaa ihan oman jutunkin koska nämhän ei ole samanlaisia ajokkeja koskaan. Elikkä kyseessä on MCD V4 RR Comp jonka aijon tuunata asvaltille sekä soralle toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Moottoriksi valitsin (http://www.oneillbrothers.com/oneill4.jpg) koneen  30.5cc http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/reedported_30cc_kit.htm (http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/reedported_30cc_kit.htm) Jonka pitäisi kyyditä pirssiä ihan mkavasti. Elfving racing toimittaa minulle itse auton jota vielä odottelemme.  Tässäpä vielä muutama kuvatus rojektin alku ajoista: Koneeseen valitsin team fast eddyn keraamiset runkolaakerit, kevennetty vauhtipyörä ( 20g ) ja GBE:n imu suulakkeenn johon passaa Hyväksi havaittu HPI:n suodatin. Ainut ongelma on se että mahtuuko koko helahoito olemaan kopan sisälä elikkä reedi, GBE:n filsu suulake ja itse filtteri. Kaikki Bensiini hemmot kommenntteja kiitos
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 21.04.10 - klo: 00.13
Renkaiksi valitsin prolinen vanteet ja renkaat kun Mcd oli siirtynyt samaan hexa kokoon kuin Hpi elikkäs liimattavat renkaat voi unohtaa ja noilla Desperado vateilla saa ihan kivasti offsettiä lisää
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: timberjack - 21.04.10 - klo: 00.23
Taitaapi neloset tulla kummallekkin samassa laivassa?!?  :wink:
Noi prolinen renkaat ja vanteet vaikuttaa kyllä lupaavilta.
Taitaapi mennä tilaukseen...
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 21.04.10 - klo: 00.41
jep rengas valikoima laajeni kerta laakisa melko pirusti suosittelen

Ja laitan tänne päivityksiä rojektiinliittyen
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 23.04.10 - klo: 20.35
Tässäpä parit räpsyt onielin kitistä. Porttaus jälki on todella hyvää ja männän imupuolen ns ikkuna hyvin viimeistelty. Ja parit kuvat lohkosta keraamiset laakerit asennettuna. Laakereissa ei sinänsä ollut eroa normaali laakereihin mutta todella keveästi pyorivät
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 23.04.10 - klo: 20.48
Vielä pikkasen vertailua. Ihan koemielessä hommasin  CY:n kevennetyn vauhtipyörän. Orkkiksen ja kevennetyn painoero oli aikalailla 20g. Vasemmalla kevennetty ja oikealla normi pyörä ero on uomattava.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 24.04.10 - klo: 21.19
Tämänpäivän hommaksi otin reedin, kaasarin, imusuulakkeen ja putsarirungon asennuksen koneeseen. Pientä ongelmaa ilmeni heti alussa kun aloin asentamaan reedin kiinnitys laippaa moottoriin. Koneistajalla oli sattunut pieni mittavirhepaholainen ja kiinnike reijät oli noin puoli milliä liian leveällä. Joten pirrailin reijät pikkasen isommiksi. Ja toinen juttu oli reedin tiivisteet jotka nekin oli sisä mitoiltaan hitusen liian pienellä aukolla jolloin läpät eivät päässeet liikkumaan vapaasti. Vetasin pienellä mattoveitsellä siivut poijes tiivisteistä ja homma alkoi pelittään. Ja olihan siinä muutakin jenkki poika oli lykännyt reedin läppä osan kiinnikeruuveiksi tuumasella kannalla olevat kuusiokolo ruuvit niin sehän ajatti mutkan työkalukaupassa. Muuten ruuvit olivat senttikoolla. Mutta näistä pikku harmeista tai mitensennyt sanois haasteista selvittiin kivuttomasti  :azn: . Paketista tuli melko massiivisen kokoinen kuva pikkasen vääristää. Pituutta tuli rapiat 32cm HPI:n filsu rungon kanssa. Toivotaan että istuu autoon  :roll:. Kuvasarjassa on reedi purettuna ja lähikuvassa paljesysteemi ja parit kuvat "pitkästä" moottorista  :grin:. Kun siinä sitten moottoria käsin pyörittelin niin tosihyvän alipaineen " imupaineen " kehitti toi reed systeemi. Kaasuttimena on tällähetkellä walbron 668 mielessä kyllä kävi se kiidytyspumpullinen versiokin mutta siinähän ei imua ole laisinkaan joten talvis aikaan käynnisys voipi tuottaa suunnatontakin tuskaa ja käteen jääneitä vetonaruja
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 24.04.10 - klo: 21.26
Laitampas vielä tällepäivää yhden foton aloittelevia bensa kuskeja silmälläpitäen.
Elikkä kuvassanäkyvat työkalut 3kpl Männänlukitsin, 12mm hylsy ja  Zenoahin kuusiokolo avain (5mm, 4mm, 3mm ) näillä kolmella työkalulla purkaa ja kasaa normi pannun hetkessä  :cool:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 25.04.10 - klo: 23.05
Noniin tässä tuli töden jälkeen vielä askarreltua.
Kolvailin failsafen johdot sammutus nappulan liittimiin ja asensin puolan paikalleen muuten ihan hyvä niksi toi ohkanen pahvilappu mangeeton ja puolan väliin asennusvaiheessa niin tulee juurikin oikea välys. Hyvin anto kyl tulppa kynsille kun pyörittelin vahtipyörää kädellä ja tulppa oli toisessa nyrkissä  :grin:. Failsafeksi laitan ton Killer RC:n mallin killer bee V1 http://www.killerrc.com/products/products/killswitch.php . Omasta mielestäni näissä bensiini hirmuissa pitäisi olla tällaiset systeemit ihan vakiona. Pahaa jälkeä kyllä tulee kun auto sattuu karkaamaan.
Ja sitten loputkin kuoret koneeseen kiinni + outwearsin vetostartti filtteri ddm logolla.
Nyt jäänkin odottelemaan itse autoa jonka pitäisi olla oulussa keskiviikkona. Sitten pääseekin mallaileen noita prolinen vanteita paikalleen
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: sjos - 26.04.10 - klo: 07.23
Hyvältä näyttää, saatte jatkaa.. :grin:

Yhtä mitta tulosta kyselisin/kaipailisin.
Eli, läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..?
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 26.04.10 - klo: 10.42
Mordes


 " läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..? "

Tosspas olisi kuvaa punaiset nuolet osoittaa reijät joon suodatin ja kaasutin kiinnitetään. Ja noi kolme muutareikää on niille saamerin tuumasille muttereille joilla toi palje systeemi kiinnitetään välikappaleeseen jaka on aijemmin kiinnitetty pytyyn kiinnitettyyn laippaan. Mahtavasti selitetty  :grin:

Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: sjos - 26.04.10 - klo: 11.09
Kiitos kiitos, mut minä taisin kysellä epäselvästi..

Hakemani mitta oli: läppäkotelo/kaasutin/ilmansuodatin komplexin kokonaispituus.
Tai toisinsanoen riittää pelkkä "lääppäkotelon" pituus.

Meinasin sitä vaan, että mahtuuko omaan pirssiin tuommonen lääppä sydeemi paikoilleen.

Että näin.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 26.04.10 - klo: 11.25
jees Tässä itekki pikkasen hitaalla uomostinukutun yön jälkeen  :grin:

Mutta mutta tässäpäs mitat. Reedi + kaasutin 66mm ja reedi + kaasutin + gbe:n suulake + hpi:n filsu on 155mm 
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: MCD RACING - 26.04.10 - klo: 11.47
Mordes


 " läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..? "

Tosspas olisi kuvaa punaiset nuolet osoittaa reijät joon suodatin ja kaasutin kiinnitetään. Ja noi kolme muutareikää on niille saamerin tuumasille muttereille joilla toi palje systeemi kiinnitetään välikappaleeseen jaka on aijemmin kiinnitetty pytyyn kiinnitettyyn laippaan. Mahtavasti selitetty  :grin:

Hyvä, että on mennyt asiakaspalaute perille, sillä näkyy sulla olevan jo laipan viiste valmiina, kun minä jouduin tehdä sen itse.
http://kuvablogi.com/nayta/2474372/


Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: sjos - 26.04.10 - klo: 12.32
jees Tässä itekki pikkasen hitaalla uomostinukutun yön jälkeen  :grin:

Mutta mutta tässäpäs mitat. Reedi + kaasutin 66mm ja reedi + kaasutin + gbe:n suulake + hpi:n filsu on 155mm 

Kiitän kumarran.

Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 26.04.10 - klo: 12.45
" Hyvä, että on mennyt asiakaspalaute perille, sillä näkyy sulla olevan jo laipan viiste valmiina, kun minä jouduin tehdä sen itse.
http://kuvablogi.com/nayta/2474372/ "

Entiedä kauankohan on ollut to reedi onielin valikoimassa mutta vois uskoa että jos tollasia pikku fiboja on ollut molemmilla niin joko nämä tehdään ihan käsityönä taikka NC koneen ohjelmassa ois pikkasen toivomisenvaraa tahi niitä proto ohjelmia on monia  :tongue:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 27.04.10 - klo: 13.39
Moto

Nyt ajokki kotiutui. Tässäpä pikkasen esitunnelmia. Sopivasti sattu ouluun "kiva" sadepäivä  :azn: nii pääsee rassaileen
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 27.04.10 - klo: 13.43
Ja laitetaampas muutama foto niistä prolinen renkaista off settiä kyllä löytyy prolinen eduksi melko pirusti ensimmäinen kuva. Vasemmalla mcd:n rengas ja oik proline aujokissa paikallaan koko eroa ei silmämääräisesti kyllä ole laisinkaan. Proline saattaa olla ehkä hitusen kaposempi. Ja kuva2 mcd:n rengas paikallaan. Kuva 3 Prolinen rengas paikallaan ero on huomattava
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 27.04.10 - klo: 13.53
Ja vileä pikku juttu kun tässä ihän täpinöissään pyörii nii unohtuu aina jotain.
Elikkä noiss mcd:n vakio hexoissa on niin lyhyt toi kierre osa että juuri ja juuri tulee vanteen toson yli (prolineissä)  mutteria ei saa kiristettyä kunnolla kiinni.

Eilen tuli laitettua tilaukseen pitemmällä kierteellä olevat hexat:

http://www.largescalerc.com/cat87495-hpiwheeladapterssetformcdvehicles4blackv2-1.aspx
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 27.04.10 - klo: 20.16
Iltoo

Tässä on päivä mennyt mukavasti rojektin kimpussa... Nooh eihän se taaskaan mennyt niinkuin elokuvissa. Kytkin kelloa ja voimansiirron rattaita kannatteleva lövy oli mitä ilmeisemminkin jotenkin valuvikainen ja heittoa oli muutama milli kuvasta näkyy että pikkasen kiertää. Koneen sai kuitenkin istumaan suorassa muutaman shimmirikan avulla  :azn:  Pakoputkelle piti kanssa tehdä pikkasen tilaa kun tää jetpron putki on suunniteltu V3 malliin joten pikkasen muovin viilausta oli edessä ( kuva 4 ). Putki asettui hyvin paikoilleen mutta kulkee tosi läheltä vetokäynnistimen pölysuojaa joten liimasin näin aluksi palan alumiini teippiä filsun päälle. Putkeen olisi tarkoitus vielä laittaa lämmön eristenauhaa jotta saataisiin kopan sisälle huokuva lämpö minimoitua. Ja ilokseni totesin että koko reedi, kaasari, filsu hässäkkä sopii kopan alle.
Koppa lähti melkein heti miten Zippolan huostaan ja saa maalit päällensä viikonlopussa
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: timberjack - 27.04.10 - klo: 23.39
Kumpa olisin jo tuossa vaiheessa. Vasta äsken avasin lootan tarkistin että oikea
auto on sisällä. Ja olihan se  :grin:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 28.04.10 - klo: 01.14
timberjack  Katsoppas omasta pelistäsi kanssa miten toi kytkin kellon ja voimansiirron kannatin levy onkos samanlain killissä kuin minulla.

Tässä pyöritellyt autoa päivän niin olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen esimerkiksi auton muovi osiin. Verrattuna edellisiin malleihin mitä olen suht uutena nähnyt. auton sivuilla olevat suoja muovit on paljon joustavampaa ja paremmin viimeisteltyä muovia. Eikä tikivarsissa ja muissa muovirakenteissa ole mitään ylimääräisiä purseita. Noh ainoastaan toi voimansiirron levy mutta siitä selvittiin pikku säätelyllä. Hyllystä olisi kyllä löytynyt V3 malliin tehty alumiininen kannatin mutta sitä en lähtenyt laittamaan koska tässä V4:ssä on niin hyvä hammasrattaiden suoja " kupu" joka olisi jäänyt turhaksi. Pakoputken lämmöneristys ei oikeen ottanut tuulta alleen koska putken paisuntakammio tulee niin lähelle vetostarttia että se nauha mitä suunnittelin siihen oli liian paksua.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: timberjack - 28.04.10 - klo: 02.04
Jep sama vika, levy vääntynyt  :undecided:
Ilmiselvä valuvika...
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 28.04.10 - klo: 03.29
jaahas...

Tässäpä vinkki siinä pukissahan on kolme pultin reikää joissa on metalliholkit. Yhdessä holkissa on kaulus. Minun ajokissani se oli vasemmassa ylä reijässä. Naputtele se holkki pois reijästä ja vaihda se vesempaan ala reikään ja laita sen normi holki ylä reikään. Kone paikalleen ja parit simmirikat ylempiin kiinnikkeisiin Ja avot.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: MCD RACING - 28.04.10 - klo: 06.40
Evo 3 malliseen suunniteltu alumiininen moottoripukki sopii evo neloseen,kun
vaihdat kytkinkellon sisimmän laakerin tyyppiin 6803 tai 61803.

Hieno projekti Sammy!
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 28.04.10 - klo: 14.02
Tänään katsottiin tankkiin ja vähän roplataan sähköpuolta.

Elikkä heräsi mielenkiinto tohon polttoaine säiliöön kun en nähnyt sen perälle asti koska kardaani kulkee säiliön lävitse. Tarkoituksenahan oli selvittää millainen paino / suodatin siellä imuputkessa on. Tankinpäältä muovilovy poijes ja pikku meisselillä väänsin kumitulpan poijes jossa polttoaine letkujen läpiviennit on ja letkut kartanolle. Kuvassa 1 näkyy se mitä pelkäsinkin pelkkä reijällinen paino killui imuputken päässä  :undecided: . Onneksi hyllyssä oli walbron  in tank filtter jossa on myös  paino mukana. Suosittelen laittamaan tollaisen suodattimen koska näillähän ajetaan hyvinkin pölyisissä olosuhteissa ja tankinkorkkihan ei koskaan ole täysinpitävä
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 28.04.10 - klo: 20.32
Nyt on sähköpuoli testattu ja todettu toimivaksi. Servot asentelin autoon ja pikkasen mallailin ohjausta hollille. Servoihin laitoin vielä aluvarret niin pitäisi kestää. Vastari koteloon oli insinööri suunitellut tollaisen lipareen jonka raakasin surutta poijes. Mahtuu hpi:n 3000mah akku sinne kivasti vastarin ja johtojen kera. Radioiksi tulee spektrumin dx 3.0 joka on ollut työttömänä koko pitkän talven.

Huomenissa ohjauksen säätöä ja  kaasu / jarru servon virittelyä
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Torpeedo - 28.04.10 - klo: 22.30
Moottoripuoli on varmaan kunnossa, mutta alumiininen moottoripukki vois olla ihan poikaa, varsinkin monsteri moottoreilla :tongue: Monilla tuntuu olevan noi Rhinon servot myös kaasussa/jarrussa. Itsellä oli 3xHitec (oisko ollu n.15 kiloset ja hitaat) ohjauksessa ja kaasussa/jarrussa, eikä ne oikeen ollu ohjaukseen sopivia, mutta jarruun ois tuntunu riittävän joku normikokonenkin servo.

Mielestäni siis n. 100 ekua menee hukkaan jarrussa...  mutta todella hieno projekti(muiden MCD projektien rinnalla)
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 28.04.10 - klo: 22.57
Tuosta alu pukista olen kyllä itsekkin vähän kahtamieltä. Mutto muovi kannakkeen puoleen kännyn ainakin aluksi kun tässä V4 mallissa on hyvin toteutettu voimansiirron suojakotelo joka jää ihan tarpeettomaksi jos isken alupukin paikalleen. Tokihan alu pukinkin voisi rakennnella saman muotoiseksi kuin toi orkkis muovinen niin olisi sitten hyötyä siitä suoja kopasta. Ja rihnot kyl sämähtelee mukavan nopeasti ja on niin pirustaan voimaa ohjauksessa. Toi 100€ lisä servoihin ei kyllä tunnu missään kun tätä kasailee  :wink:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Peku - 28.04.10 - klo: 23.03
Minullakin on Rhino kaasu- / jarruservona, koska mietin asiaa niin että ylitehokkaan on pakko kestää pidempään. :wink: Tiedä sitten...
Hieno projekti muiden jatkoksi.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: MCD RACING - 29.04.10 - klo: 08.50
Lainaus
Mielestäni siis n. 100 ekua menee hukkaan jarrussa

Toisaalta kaasu ja jarruservo on jopa ohjausta tärkeämpi, koska sitä hoitaa vain yksi servo.
Laadukkaat 1/8 kokoiset servot ovat jopa kalliimpia, kuin nämä 1/4 kokoiset.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Koiranputki - 29.04.10 - klo: 09.05
Tuosta alu pukista olen kyllä itsekkin vähän kahtamieltä. Mutto muovi kannakkeen puoleen kännyn ainakin aluksi kun tässä V4 mallissa on hyvin toteutettu voimansiirron suojakotelo joka jää ihan tarpeettomaksi jos isken alupukin paikalleen. Tokihan alu pukinkin voisi rakennnella saman muotoiseksi kuin toi orkkis muovinen niin olisi sitten hyötyä siitä suoja kopasta. Ja rihnot kyl sämähtelee mukavan nopeasti ja on niin pirustaan voimaa ohjauksessa. Toi 100€ lisä servoihin ei kyllä tunnu missään kun tätä kasailee  :wink:

Se alu moottoripukki on ihan must homma. Pölysuoja jää toiseksi.
Kokemuksella pari muovipukkia tuhonneena, on ongelma se kytkinkellon/ akselin kuumeneminen.
Kello kuumenee, kuumentaa akselia ja niin myös lakeria -> muovista moottoripukkia.
Näin se muovinen pukki pehmenee ja kas kohta sinulla on väljä muovinen mootttoripukki jossa on reiluhko, väljä kolo kytkinkellon sisemälle laakerille.
 Vielä jos käytetään potkulista konetta ongelma vain nopeutuu.

PS, Tonilla oli hyviä kotimaisia  :wink:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 29.04.10 - klo: 09.35
Hmm...  Tuossa tulikin miettimisen aihetta kerrakseen. Kun ei itsellä ole ko ajokista sen suurempia käyttö kokemuksia mistään versiosta niin pitääpäs todella punnita asiaa jos ylläkirjoittaneella on ollut kerta näitä ongelmia. Ja saahan tuon alu kannakkeenkin naitettua ton suojuksenkanssa jos vaan viittii
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 29.04.10 - klo: 09.53
Pikku tilanne katsaus kopan osalta. Zippola oli saanut piirreltyä hahmotelman kopan pintaan ja maskit ruutattua  joten kohta alkaa ruisku heilumaan  :azn: Kuva on ehkä pikkasen heikko mutta kun tietää mitä on sunnitellut niin viivat kyllä näkyy sieltä   :afro:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Koiranputki - 29.04.10 - klo: 14.06
Hmm...  Tuossa tulikin miettimisen aihetta kerrakseen. Kun ei itsellä ole ko ajokista sen suurempia käyttö kokemuksia mistään versiosta niin pitääpäs todella punnita asiaa jos ylläkirjoittaneella on ollut kerta näitä ongelmia. Ja saahan tuon alu kannakkeenkin naitettua ton suojuksenkanssa jos vaan viittii

Vältä tätä (http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/29/8143010478549045906orig.jpg) ja vaihda pukki  :laugh:

Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Majuri - 29.04.10 - klo: 15.25
Muovipukki suli :angry: , ei kestänyt kuin noin 25 litraa, Tonilta hyvä :mrgreen: kotimainen alupukki tilalle niin pelittää .Ratasvälykset hieman kireämmät(paremmat)
Kytkinkellon sisempi laakeri vaihdettava vähän pienempään ei muita ongelmia asennuksessa.Kannattaa ilmanmuuta vaihtaa alupukkiin :grin: :grin:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: timberjack - 29.04.10 - klo: 15.36
Muovipukki suli :angry: , ei kestänyt kuin noin 25 litraa, Tonilta hyvä :mrgreen: kotimainen alupukki tilalle niin pelittää .Ratasvälykset hieman kireämmät(paremmat)
Kytkinkellon sisempi laakeri vaihdettava vähän pienempään ei muita ongelmia asennuksessa.Kannattaa ilmanmuuta vaihtaa alupukkiin :grin: :grin:

No eipä muovipukki sitten kestä mitään  :undecided:
Olikos sullakin vääntynyt tuo muovipukki (pakasta vedettynä) samallalailla kuin Sammy_80_:lla ja minullakin??

Alupukin pistin juuri tilaukseen Tonilta... :smiley:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 29.04.10 - klo: 17.31
Nojoo noista alupukin laakereista laitonki jo kyselyä tonille....


Mutta nyt on koppa saanut värit pintaan Zippola oli ollut hyvinkin ahkerana ja oli roiskassu maalit pintaan jo tänään. Liekkö ollut vappurahan tarvista  :wink:.  Kopan maalaamisen suhteen oltiin zippolan kanssa hyvin samoilla linjoilla eli tämä ei tuottanut ongelmia ja annoin maalarille melko vapaatkädet hoitaahomma. Nyt annetaan kopan kuivahtaa muutama päivä. Ja muutenkin pidän pikku vappu tauon rojektin suhteen. Ovathan vielä sliksien insertin ja uudet hexat vielä tuloillaan.  Tietty jos hirvittävä tylsyys iskee niin tokihan se on alettava ropaamaan  :grin:

Alla oleva kuva siis Zippolan käsialaa  ja hyvältänäyttää  :azn:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: zippola - 29.04.10 - klo: 18.17
Mutta nyt on koppa saanut värit pintaan Zippola oli ollut hyvinkin ahkerana ja oli roiskassu maalit pintaan jo tänään. Liekkö ollut vappurahan tarvista  :wink:. 
Haha :D Ihan ok tuo onnistui, muutama pieni virhe ja ehkä hieman kiero leikkaus maskissa, mutta tyytyväinen itte ainakin tuotokseen :D Toivottavasti sammylle livenäkin vielä kelpaa  :mrgreen: Tässä muutama kuvatus kotona kuvattuna tuosta sammyn korista:
(http://i234.photobucket.com/albums/ee282/wiliwonx/mcdvalmis001.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee282/wiliwonx/mcdvalmis002.jpg)
(http://i234.photobucket.com/albums/ee282/wiliwonx/mcdvalmis003.jpg)
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Hohtimet - 29.04.10 - klo: 21.10
Moro!

Komea koppa ja hieno projekti, tehot eivät ainakaan pirssistä pääse loppumaan! :cool:

Osaako Sammy arvioida milloin kaikki loputkin kamppeet alkais olla kasassa ja auto ajokunnossa? Voitas ottaa kuvaa ja videota koko paketin ensimetreistä lähtien...
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 29.04.10 - klo: 22.22
Iltoo rc kansa

Komiat on zippolan kuvatukset ja komia on koppa livenä. ite oon hyvinkin tyytyväinen maaalaukseen   :wink: . Täytynee viedä suraavakin koppa zippolan käsittelyyn.  Hohtimet sinua ajattelinkin pyytää kuvaamaan / filmatisoimaan ajokkia sen eka metreillä  :azn: . Ajankohtaa en osaa vilelä  sanoa  milloin pannaan asvaltti rullalle tällä kikottimella mutta parin viikon päästä on varmasti kaikki tarveaineet kotiutuneet.

Taka ikkuna pitää vetää raa-asti auki niin vaihtuu kopassa ilama. Mcd:n ohjeessa oli että jos ajat hyvinlämpimissä olosuhteissa niin leikkaa takaikkuna auki ja madollisesti sivulasitkin. Noh mehän ollaan suomessa ja täällähän ei juurikaan hirveitä tappohelteitä ole niin ajattelin leikata vain taka ikkunan poijes.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Majuri - 03.05.10 - klo: 13.10
Muovipukki oli kyllä linjassaan mutta sitten tuli lämpö mukaan ja teki  laakeripesät väljiksi.
Oliskohan teille sattunut maanantaipukit ? Itelle puolesta viikkoa.
Tankkiin en ole katsonut mutta voi olla aihetta suodattimen takia, onko vai eikö ?
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 03.05.10 - klo: 17.50
Suodattimen voi kyllä laittaa tankin ulkopuolellekkin jos haluaa päästä helpolla tai ei satu hyllyssä olemaan tankin sisääntulevaa filsua. Näihin käy ihan hyvin esim mopon yleis filsu.

Esimerkiksi tämä voisi olla ihan jees:
http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=EMG-14-34451

Taikka davesin valikoimista:

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6069/.f
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 04.05.10 - klo: 18.56
Noniin vappu painettiin ankarasti duunia ja sen johdosta rojekti seisahtui. Mutta nyt on taas pikku liikku otettu eteenpäin. Ykkös sivulla oleva ohjauksen säätö kuva vois johdatella tähän juttuun hyvin. Servot on nyt säädetty suoraan ja alu varret asennettu. Miettiny että pitäisiköhän katkaista toinen pää varresta ja poistaa eloksointi ja maalata vaikka punisella :huh: . Mutta mutta kun servot oli säädetty suoraan linjaan niin huomasin että tehtaalla ei oltu niin suoralinjaisia kun tälläsi renkaat suoraan niin itse ajokissa olevat ohjaus linkit ( kuvassa ) eivät olleet läheskään suorassa servoihin nähden. Niinpä säätelin raidetangoilla ohjuksen linkit suoraan. Nyt auto kääntyy ääri asennosta toiseen  :azn:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 04.05.10 - klo: 19.18
Jees ja jatketaampas rengas hommilla

Tänään tuli englannista insertit mallia Hostile Racing Dual Foam. Jotka oli hyvinkin jäykkää tekoa hyvä niin kun ajattelin juurikin että laitan nämä insertit noihin hostillen slickseihin. Alla parit fotot gummeista ja vanteista. Voin kyllä sanoa että oli melkoinen työ saada noi slicksit ja inserit noille vanteille perr peukut ihan muusina kun noita väänteli päälle. Ja painoa tuli noille renkaille per kappale makiat 590g siitä voi laskea että melko jytyä kamaa on. Ja nämähän on melko kovalla off setillä eli levittävät autoa noin 3-4cm en ole vileä mitannut mutta silmämääräisesti todettuna. Suosittelen vanhempien mcd mallien omistajille että hommatkaa ne hexat joilla saatte hpi bajaan passaavant vanteet teidänkin ajoikkiinne niin pääsette uusiin ulottuvuuksiin ja ne liimatut gummit poijes   :wink:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 04.05.10 - klo: 19.22
Vertailun vuoksi tämmönen.

Vasemmalla HPI:n orkkis bedlokki ruuvi ja oikealla pro-linen ruuvi. prolinellä on paksumpi ja pidempi kierre kuin hpi:lla. Eli näyttää hyvältä ja tämä myös hpi bajan omistajille!!!  Itelläki kokemusta miten korkkailee noi ohkaset bedlokki ruuvit.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Habaku - 04.05.10 - klo: 19.31
Hieno rojekti sammy !! Itekki voin kehasta noita inserttejä, mulla on bajassa takana samaa mallia, mut tais olla sininen reunus. Hyvät on, eikä sorra rengasta alle jos vaan pitoa muuten löytyy  :wink:

Koskas se törähtää käyntiin !!!
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 06.05.10 - klo: 22.54
Taas otetiin pikku ilta askartelu.

Tänään töiden jälkeen asentelin kaasu / jarru linkit. Sehän ei ihan heittämällä mennyt koska reedin ansiosta kaasutin tulee vaaka asentoon kun se normaalisti on kallellaan oikealle auton edestä katsottuna. Kaasu linkkiä joutui vääntelemään pihdeillä melko reilusti mutta muutamien sovituskertojen jälkeen istui todella mallikkaasti paikoilleen. Jarru linkissä ei ollut senkummempia ongelmia muuta kuin iskeä kiinni. Servon liikerataa joutui pikkasen ratista rimmaileen ettie servo revi itseänsä irti servopöydästä.
Pikkasen jäi homma vaiheeseen kun huomasin että ohjaus servon linkki ottaa kaasulinkkiin kiinni kun ohjauksen kääntää ääriasentoon. Pitänee kaasulinkistä huitassa pikku pätkä irti. Niin ja tosiaan kuvassa 1  Jälleen ammennettiin hpi:n vara-osia  :azn: kaasuläpän akseliin tuleva lirpake. Orkkis lirpake ei olisi soveltunut laisinkaan tähän ja onhan se tarkoitettu vaijeri kiinnitykseen.
Projekti alkaa olemaan pikkuhiljaa kasassa. Vielä on tulematta yksi laakeri alupukkiin ja pidemmällä kierteellä olevat hexat. Mahdollisesti ajan auton sissän jo huomenna taikka viikonlopun aikana pukinpäällä. Sitten pääsee antaan kunnolla jerkkua asvaltilla noilla slikseillä
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 07.05.10 - klo: 10.28
Tossa HPI Baja keskustelussa tuli esiin että kevennetty vauhtipyörä nostaa koneen käyntilämpöä noin 20 asteella. Onhan niitä siipiä lyhennetty melko runsaasti. Ja mcd:ssä on melko umpinainen toi koppa aijon kyllä leikata takaikkunan auki mutta jättää sivu ikkunat kiinni. Tässä tapauksessa herkitsen vakavasti että laitan normi vauhtipyärän tähän koneeseen. Onhan toi pikkasen tavallista kalliimpi ja jos jo ekoilla kerroilla leipoo lämpöjen takia kiinni.  :sad:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 07.05.10 - klo: 20.25
Tänäänkin piti askarrella vaikka pihalla paistoi  :cool:  Projekti alkaa oleen loppusuoralla.
Asentelin metellipukin  muovisen tilalle ja putsailin varasto rasvoja rattaista ja kytkinkellosta. Kytkinkelloon olikin lorahtanut oikeen kunnolla rasvaa olisi kyllä kytkin luistanut hyvin jos ei olisi rasvanpoisto aineella huljutellut kelloa. Pikkasen jäi vaiheeseen homma kun hammasrattaat eivät ollet ihan linjassa. Heitto oli ihan muutamia millejä joka korjaantuu parilla simmirikalla joita ei nyt sattunu olemaa. Asentelin moottorin uudestaan paikoilleen ja lyhensin kaasulinkkiä että ei ota enää ohjaus linkki kiinni.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 08.05.10 - klo: 03.51
Huomenta  :grin:

Yön pimeydessä räjähti OBR kone käyntiin ja pärisi puolentoista tankinllisen verran pukilla jonka jälkeen tulppa sanoi sopimuksen irti. Näkyy olevan noi vakio säädöt aikasta pielessa tolle pannulle. Eli High 1 1/2 kierrosta ja Low 1 1/4 kierrosta. Pitänee huomis yönä jatkaa harjoituksia laihemmilla säädöillä. Kone lähti käyntiin toisella yrityksellä ja kävihyvin. Mitä tohdin kokeilla reilusti alle puolenkaasun niin tosi kierrosherkkä kone. Samalla tutkailin kevennetyn vauhtipyörän puhallustehoa niin pikkasen vaimeampihan se on verrattuna vakioon. Mitään lämpenemis ongelmaa ei syntynyt ajokki olikin ilman koppaa. Huominen näyttää sitten miten jäähdytys toimii kovemmilla kierroksilla auto paikallaan. 
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 08.05.10 - klo: 13.46
Tässäpä muutama foto melkeen valmiista projektista. Koppakin sovitellaan päälle ihan lähiaikoina. Sisään ajot jatkuu tänään niin päästään suoraa baanalle kun hexat saapuvat.
Sattuisikos kukaan tietämään että löytyykös tosta tamya liittimestä sellaista upotettavaa mallia? Kun tosiaan käytän HPI:n vastarin akkua jossa on ko liitin.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Micco - 08.05.10 - klo: 13.57
Saako noita slicksejä mustana, vai onko ne mustat sit kovempaa seosta? Ite pitäis hommata Hostilet seuraaviksi renkaiksi, mut punaiset ei oikeen sovi mun makuun mut pehmeää seosta pitäis kuitenkin olla seuraavat renkaat.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 08.05.10 - klo: 20.45
juu noitahan löytyy melkeen minkävärisenä vaan mutta juurikin mustat on pehmeää " Soft" davesi ja MMR myy ainakin noita

Tässä renkaat:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4654/.f

Ja noita inserttejä suosittelen:
http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/product/hostile_racing_dual_foam_insert_-_rear_hard_/
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Micco - 09.05.10 - klo: 14.29
Ok, tuollasia pitää katella sit kun nää edelliset on sudittu loppuun.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 11.05.10 - klo: 14.35
Posti toi eilen pidemmälläkierteellä olevat hexat. Tänään olisi tarkoitus läheteä testaan autoa asvaltille. Ja ottaa kuvaa ja videoo kamppeesta.  Tässäpä parit räpsyt viel.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 11.05.10 - klo: 21.01
jees eihänse nyt ihan putkeen mennyt vajaan tankillisen jälkeen kone hyytyi. Tulppa oli mennyt pimeäksi ja vaihdettiin uusi tilalle mutta ei mitään eloa. Pitänee ottaa kone irti autosta ja kurkkia pako ja imuaukoista sisään että onkos pahempaa jälkeä sylinterissä.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: SH. - 11.05.10 - klo: 21.11
Toivottavasti ei menny mitään radikaalia rikki.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: JariV - 12.05.10 - klo: 11.49
No ootsä korjannu jo ton pakoputken kuntoon? Kun ainakin kuvissa on sahattu poikki? Vai onks toi joku ihmeellinen iso putkenpää vai mitä?
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: sjos - 12.05.10 - klo: 11.57
Taitaa vaan kuva "heijastaa" että näyttää siltä, et on jumalatoin rööri.
Taaempana näyttäs olevan oikea ulostulo.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 12.05.10 - klo: 12.14
Heh putken päässä on vaan paperi tollero  :azn:  Elikkäs putki on tämä:
https://www.jetpro.com/product/MCD_Side_Mount_Pipe/ 
Ja putkeen on vilä tulossa toi vaimennin.

Tässä juuri aloittamassa moottorin tarkistusta. Kävi tossa aamusella mielessä että voipi olla et oli vastarin akku senverta tyhjä että failsafe ei antanut koneen käydä. Mutta tutkitaan nyt varmuuden vuoksi
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 12.05.10 - klo: 13.32
Noniin Ruumis on avattu ja pahimmat pelot osoittautuivat todeksi huoh.  Pinnoite oli irronnut imu sekä pakopuolelta tosi rumasti ja mäntäkin oli siitä ottanut siipeensä.
Aijempi kokemus tällaisesta oli cy:n headkit kone joka ei kestänyt edes sisäänajoa  :angry: .
Tässä koittanut miettiä että onko vika ollut ajajassa vai sylinterin valmistajassa. Sisäänajo tapahtui juurikin ehjeiden mukaan elikkä kelme tankillista todella sievää koneenkäyttämista, lämpötilan seurantaa ja kaasutin tehdas asetuksissa eli melko rikkaalla. Muutenkaan sisäänajo vaiheessa ei ilmentynyt mitään poikkeavaa.
Voihan toki syynä olla valmistusvikakin pinnoitteessa koska kysessähän on CY : http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/reedported_30cc_kit.htm

Täytynee napata bajasta toi motti tähän kärryyn
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: JariV - 12.05.10 - klo: 14.14
 :undecided:
Todella p.ska homma käyny! Mulla ei oo ikinä käyny vielä (siis vielä) noin. ONB:n moteilla on takuu, ottanet yhteyttä sinne.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Torpeedo - 12.05.10 - klo: 14.24
Todellakin hanurista... oon kuullut kyllä, että CY:n pinnotuksissa saattaa olla ns. maanantaimalleja, mutta nyt näen omin silmin.  :cry:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: JariV - 12.05.10 - klo: 14.27
Millanen bensa sulla oli käytössä? Paljonko öljyä ja mitä öljyä?
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: okkim - 12.05.10 - klo: 14.39
Meneekö moottori niin väljäksi tuon pinnoitten irrottua, ettei se käynnisty? Kuulostaa oudolta, koska eihän se ole mikään paksu pinnoitus. Aika huono homma joka tapauksessa.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 12.05.10 - klo: 15.34
JariV   Polttoaineena oli shellin v power jossa n 3.5 - 4% mobilin extra 2T semi synthetic öljyä. Ei kyllä muiden moottoreiden kanssa ollut mitään ogelmia tolla polttoaineella. Täytynee alkaa kirjoitteleen ONB:lle kirjelmää kuvien kera
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: jesi - 12.05.10 - klo: 18.50
Kuten juuri sammyn kanssa mesessä todettiin, pytty on sitä wanhanmallin sarjaa, joka on paikoitellen kuuluisa tuosta pinnoitteestaan..  :huh:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 13.05.10 - klo: 15.56
Nyt on OBR:lle lähetetty kirjelmää kuvien kera... Mitään suurta en kyllä sieltä päin odottele " Näilä sylintereillä ei ole takuuta tyyliin " niinkuiin kävi taannoin sen davesin head kit koneen kanssa tarjosivat vaan puoleenhintaan uudet hilut koneeseen.

Niputin 29cc koneen ja iskin sen ajokkiin. Jospas tänään saatas jotain konkreettista aikaiseksi. Hyvällä tuurilla jopa videoakin  :grin:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 13.05.10 - klo: 20.16
Onnistuneet testi-ajot takana  :azn: 
Odotellaan videonpätkää
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 14.05.10 - klo: 07.02
Hyviä uutisia Pyttymeni takuuseen.

Nopeaa toimintaa obr racingilta  :cool:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Hohtimet - 15.05.10 - klo: 22.38
Onnistuneet testi-ajot takana  :azn: 
Odotellaan videonpätkää

Muutama kuva torstailta, videonpätkää tuloillaan:

Edit: video ilmestyy tänne (http://www.youtube.com/watch?v=XSe6QoVsa0w) kun youtube niin päättää

(http://i600.photobucket.com/albums/tt82/Hohtimet/20100513%20Bauhaus/2010_05_13-17_09_56-2328.jpg)

(http://i600.photobucket.com/albums/tt82/Hohtimet/20100513%20Bauhaus/2010_05_13-17_11_33-2339.jpg)

(http://i600.photobucket.com/albums/tt82/Hohtimet/20100513%20Bauhaus/2010_05_13-17_11_18-2334.jpg)

(http://i600.photobucket.com/albums/tt82/Hohtimet/20100513%20Bauhaus/2010_05_13-17_11_17-2333.jpg)

(http://i600.photobucket.com/albums/tt82/Hohtimet/20100513%20Bauhaus/2010_05_13-17_11_11-2331.jpg)
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Hohtimet - 16.05.10 - klo: 07.16
Oho, katsoin nyt ensimmäistä kertaa videon itse youtubesta ja sehän oli mennyt ihan mössöksi. Yritänpä latailla sen uusiksi ...
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Hohtimet - 16.05.10 - klo: 07.42
Nyt toimii videokin:

http://www.youtube.com/watch?v=y_ikrXLMmOc

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y_ikrXLMmOc[/youtube]
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 17.05.10 - klo: 01.20
Komiasti kyllä hyyty toi kone tossa videon eka pätkällä  :grin:

Senverta että seanin kanssa vaihdettu muutamat mailit ja nyt on vaan kiinni siitä miten hoidamme maksutapahtuman takuu top end kitin osalta. Sitä odottelemme.

Tuli tuossa pikkasen värkkäiltyäkin smoo smoolta tuli pari päivää sitten jetpron änkkäri jota sovittelin autoon ja päädyin hyvinkin yksinkertaiseen ratkaisuun. Suora kulmainen rosteri pidike jonka kiinnitin tankin kiinnikeruuveilla ja taivuttelin sopivaan kulmaan. Ei mikään mestari luomus mutta toimii. Pitänee täs joku päivä käydä testaan miten vaikuttaa kulkuun toi änkkäri. Ja omasta mielestäni melko häjyn näkönen setti tuli  :grin:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Habaku - 17.05.10 - klo: 07.46
Hyvinhän se istuubi!
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 25.05.10 - klo: 22.23
Nonii taas päästiin pikku nytkäys etehenpäin

OBR:ltä tulossa takuuseen zenin 27.2 cc kitti. Tossa paripäivää sitten kytiin koeajaan tota änkkäriä ja hiljeni mukavasti äänet mutta toi tiukka mutka tossa silikooni letkussa ei kyl tee hyvää. Pitänee varmaan vähän hitsailla käyrää tohon nii vähän vapaammin virtaa
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 29.05.10 - klo: 01.30
Pidämme pikku loma tauon rojektissa noin 3 viikkoa. Mutta sitä ennen. Uusi kitti on tulossa rapakon takaa pikkasen pienenpi kylläkin mutta zenoahin 27.2cc portattu kitti. Vaikka cy:n sylinterit on minulla toimineet hyvin noita kahta surkimusta lukuun ottamatta niin päätin laittaa laatua nyt kehiin kun tarjottiin avokäsin settejä mistä valita. Sitten pitäisi olla rojektin siinä mallissa että vedän sen pakettiin ja päätän tämän treadin

Suosittelen kyllä lämpimästi OBR:än tuotteita ainakain takuu pelaa joustavasti.

Hyvää kesänalkua Kaikille kiinnostuneille lukijoille

SAMMY
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: hekekorte - 29.05.10 - klo: 08.37
ot
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 18.06.10 - klo: 13.52
Noniin
Päivitellääs rojektia hiukan. Tänään käpäsin tullista hakeen takuu kamppeet: Zenin pytty 27,2, mäntä, tappi ja kiinnitys kilkkeet. Toimitukseen meni semmonen vajaa kk maksusta ja tuli kyllä hitaammalla kuljetuksella mutta takuuseen meni  :smiley:

Ja settihän oli Machined And Reed Ported 2 Bolt Zenoah 27.2cc Top End

Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 26.06.10 - klo: 23.02
Nyt on ensimmäiset savut otettu zenistä noin tankillinen
pikku kaasulla pörräämistä. Jäähdyttelytauon jälkeen sanoi vetostartti itsensä irti ja sisään ajot loppuivat siihen. Uusi tartti on jo paikallaan mutta ajot jatkunevat ensi viikolla.
Änkkäri lähti ainakin toistaiseksi mäkeen ja laitoin tilalle rosteri pillin joka on väännetty 90 asteen kulmaan että pakokaasut ohjautuvat pois tukivarsista ja vatoakseleista.
Vielä pikkumoitetta noista mcd:n polttoaine letkuista kun  laitoin uuden pannun autoon kiinni niin huomasin että polttoaine letkut olivät täysin lasittuneet jos olisin väännellyt rajummin niin poikki olisi mennyt. Maanantaina kauppaan ja laadukasta bensiiniä kestävää letkua tilalle.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: timberjack - 27.06.10 - klo: 00.29
Nyt on ensimmäiset savut otettu zenistä noin tankillinen
pikku kaasulla pörräämistä. Jäähdyttelytauon jälkeen sanoi vetostartti itsensä irti ja sisään ajot loppuivat siihen. Uusi tartti on jo paikallaan mutta ajot jatkunevat ensi viikolla.
Änkkäri lähti ainakin toistaiseksi mäkeen ja laitoin tilalle rosteri pillin joka on väännetty 90 asteen kulmaan että pakokaasut ohjautuvat pois tukivarsista ja vatoakseleista.
Vielä pikkumoitetta noista mcd:n polttoaine letkuista kun  laitoin uuden pannun autoon kiinni niin huomasin että polttoaine letkut olivät täysin lasittuneet jos olisin väännellyt rajummin niin poikki olisi mennyt. Maanantaina kauppaan ja laadukasta bensiiniä kestävää letkua tilalle.

Minulle kävi samat polttoaineletkujen kanssa keväällä.
Ostin Tonilta metritolkulla uutta ja ennenkaikkea parempaa silikooniletkua made in usa
niin eipä ole ollut enää letkujen kanssa ongelmia...
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 23.07.10 - klo: 17.41
Pitkän hiljaisen vaiheen jälkeen projekti on näillä näppylöillä valmis tänään ajetaan ousan radalla kello 19 alkaen ensimäiset offis kiemurat uudella/ toisella kopalla jonka ajattelin pyhittää aivan soralla ajoon ja toun jo aiemmin esitellyn jäälle / asvaltille. Tuossa muutama päivä sitten pidettiin poikien kanssa sisäänajo "talkoot" ja saatiin viimeiset pari tankkia pöryyteltyä sisään. Kuvia tulee ajojen jälkeen ja mahdollisesti  videoakin. Tälle iltaa olisi tarkoitus päättää projekti ja keräillä vähän ajatuksia autosta, moottorista ynnä muusta mitä nyt tähän hommaan on liittynyt.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 23.07.10 - klo: 22.13
Nyt on auto virallisesti otettu käyttöön. Parisen litraa tuli rossia vedettyä. En ole vielä autoa säätänyt senkummenmin mutta noilla tehdas säädöilläkin kulki ihan mukavasti pikkasen pitää eturenkaan kulmia säätää että saadaan aliohjautuvutta pois ja iskareihin hivenen löysemmät öölit. Muuten projekti sujui hyvin lukuunottamatta sitä epäonnista CY:n pyttyä ja lasittuneita polttoaine letkuja. Pieni ongelma silti vielä jäi polttoaine säiliö ei tyhjene kokonaa vaan sinne jää noin parisen desiä ainetta pohjalle tällöin kone hörsii jo reilusti ilmaa. Ja tankinkorkkiin pitää tehdä huohotus letku kun syljeskelee polttoainetta.

Noista orkkis renkaista en voi kyl sanoa mitään kun niitä en ole alla käyttänyt paitsi että olen kuullut että uusikin vanne on altis rikkoontumisille. Itse olen hyvinkin tyytyväinen prolinen nappula renkaisiin joilla tuli tänään ensimmäistä kertaa rossailtua. Toinen juttu on taas kuulopuheita mcd cupin kilpailuista että ovat saaneet periä hajalle jo näistä uusistakin malleista ensitten tiedä onko kyseessä tehdasvika vai huolimattomuus mutta itselläni ovat pitäneet rasvat sisällänsä ja toimineet ihan moitteetta.
Yleisilmeestä senverran että jos tätä V4 vertaa aijempaan malliin johon itsekkin olen päässyt tutustumaan niin muovi osien laatu on parantunut todella rajusti. Osien viimeistely ja valu on todella hyvääjälkeä. Geometria on parantunut edukseen hyvin auto on hyvin vakaa ajaa

Itse ainakin voin lämpimästi suositella tätä autoa sen holpon ajettavuuden ja HPI tyyppisien hexojen puolesta joilla rengas vaihtoehtoja on pilvinpimein tokihan joutuu hankkimaan aftermarket hexat joissa on tuplasti pidempi kierre mitä origimaalissa.
Ehkä miinuksena tälle ajokille on sen hankintainta mutta samoissa hinnoissahan noi muutkin nelikot liikkuvat

Tämänetkinen setuppi ajokissa
Alusta: V4 RR comp jossa vakio välitykset ( vielä )
Sähköt: 3 x MPX rihno kaasu/jarru, ohjaus, killer rc:n failsafe ja 3000 vastarin akku.
Radiot: spektrumin DX3.0
Motti: OBR:n Machined And Reed Ported Zenoah 27.2cc Big Bore Kit With Reed And 2mm Stuffed Crank, Wt-668 kaasari, keraamiset runkolaakerit, jetpron V3 putki, normi kytkin ja alupukki voimansiirrolle
Renkaat: prolinen Bow-Ties desperado vanteilla soralle ja asvaltille  Hostilen Slicksit Pro-linen Desperado cromi vanteilla 


Projektissa käytetyt liikkeet:

http://www.rcautot.fi/elfving-racing
Josta itse auto, servot, parit kopat ja laakerit alupukkiin

http://www.davesmotors.com/site/index.html
Josta Renkaita, vastarinakku ja muuta pikku sälää

http://www.largescalerc.com/
Josta hexat pidemmillä kierteillä

http://www.oneillbrothers.com/
Josta perit moottori CY :evil: ja Zen ja jetpron putki. Takuuhommat sujuivat loistavasti vaikka välimatkaa olikin joku tuhat kilometriä

http://smoosmoo.com/kauppa/
Josta änkkäri ja toinen kaasutin

http://www.vertigoperformance.com/index.php
Josta alupukki voimansiirtoon

http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/
Josta insertit asvaltti gumeihin

http://www.rckillswitch.com/store/store.php
Josta killswitch

Rahaapaloi ja hikeä pukkasi rojektin aikana mutta lopputulos on kyllä sen väärti tästä ajokista on minulle iloa ympärivuoden. Ensilti hauku takatuuppareita oma hauskuus niissäkin
"Vannoutunut hpi baja 5B fani"

Tästä nyt varmasti jäi jotain pois mutta pitää päivitellä juttua jos jotain olennaista putkahtaa mieleen

Neliveto on eriveto

-Sami


Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 23.07.10 - klo: 22.52
Tässäpäs vielä hohtimien kuvaa ajon jälkeen ja pari videota:

Videot

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AKs5x3Tnt5o[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s3tZyuZthVE[/youtube]


Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: SLap - 23.07.10 - klo: 22.57
Miten tuo on jotenkin alastoman näköinen kori päällä, eikös tuohon siiven voisi nakata kyytiin :o
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 23.07.10 - klo: 23.10
HEH siipi jäi pajan hyllylle
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Koiranputki - 23.07.10 - klo: 23.26
Nyt sitten vain kisaamaan.
MCD CUP Osakilpailukutsu (http://mcdfinland.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=749) 5 Kokemäki 31.7.2010
Pääset tositoimiin.
Tuo videossa ollut rata oli tasainen ja sileä kuin vauvan peppu :tongue: 
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 24.07.10 - klo: 07.58
Ousa on kyll melkopieni ja tasinen mutta tällähetkellä ei oulunseudulla ole parempaakaan rataa / paikka tarjolla mutta monet mukavat väännöt on saatu tollakin radalla aikaan.

Kilpailuissa olisi ihan mukava käydä mutta täältä oulusta käsin tulee melkoinen matka lähteä kisaamaan...
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 24.07.10 - klo: 21.23
pikku päivityksiä tossa aamulla väänsin uuden pillin jetpron putkeen ja eilisistä ajoista sain kokeiluun lyhemmät välitykset 25 / 36 joita kokeillaan heti seuraavalla ajokerralla jolloin jetin tehot luultavastikkin saadaan kunnolla heräämään tokihan toi pilli voi ja syö pikkasen tehoja mutta kokeillaan  :azn:
Luultavimminkin VRC:n valmistama putki on tämänhetkinen ykkönen
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: SLap - 24.07.10 - klo: 22.03
Mikäs mehupilli se toi on :grin:
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 24.07.10 - klo: 22.07
jet pron putki on senverta tyhmästi suunniteltu tai no hyvin että syytää kaikki saissen vanteeseen, tukivarsille, vetoakseleille ja hubeihin ja kuluttaa siten pirusti niitä että sentakia toi mutta tää onkin kokeilu katellaan miten etenee ja tehdään sitten uusia valintoja
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: JariV - 25.07.10 - klo: 07.09
Halkaisija ja pituus on niin pieni/pitkä, että tosta ei kyllä moottorisi tykkää.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 25.07.10 - klo: 16.09
juu kyllä toi pilli saapi lähtä hyllylle on se niin pitkä. Pitää laittaa lyhempi putki takas
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 27.07.10 - klo: 20.40
Tulipas värkkäiltyä tankin korkkiin pikkasen paremmin toimiva huohotus systeemi. Rakentelin tuollaisen yli / alipaine venttiilin tankinkorkkiin kun tässä jo melkein ensimmäisistä ajoikerroista asti on ollut ongelmana  että korkki syljeskelee menovetä pitkin ja poikin. Venttiili on säädettävä elikkäs voipi säätää paineen haluamalleen tasolle ja venttiilin huohotin on sintteri metallia jolloin lika ei pääse tankin sisään eikä kyllä uloskaan. Tällä systeemillä tankin pitäisi pysyä vakio paineisena.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Peku - 27.07.10 - klo: 21.34
Ei nyt välttämättä lyhyempää putkeakaan takaisin, tee vaan pidempi mutta muuta halkaisijaa jos
on vehkeitä käytössä.
Otsikko: Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
Kirjoitti: Sammy__80__ - 27.07.10 - klo: 23.02
jees kyllä tämänhekinen viritys on väliaikainen mutta jonkinlainen käyrä siihen hitsataan ettei sotke nii pirusti tukivarsia, vetaria ja iskaria