RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Mr Cale - 10.12.10 - klo: 13.52
-
FinTrack Tour 2011 –ohjeisto
TSM-10, TSP-10, TSS-10, C-12, CS-12
Päivitetty 15.1.2010
1 Osakilpailut ja yhteyshenkilöt
FinTrack Tour 2011 –sarja muodostuu touring-luokissa neljästä talvi- ja neljästä kesä- osakilpailusta. C-12/CS-12 –luokissa ajetaan 4 osakilpailua talvella. TSP-10 –luokassa ajetaan erilliset sisä- ja ulkosarjat.
1.1 FinTrack Tour talviosakilpailut
FTT I 22.-23.1. Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin
FTT II.19.-20.2. Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat
Yhteyshenkilö: Jarkko Kuusinen, jarkko.kuusinen (a) fountainpark.com
Tuomariston puheenjohtaja: Ilkka Mannio
FTT III 12.-13.3 Oulun seudun pienoisautoilijat
Yhteyshenkilö Vesa Yli, vesa_yli (a) hotmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Toni Latvio
FTT IV 9.-10.4. Laukaan moottorimiehet
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin
1.2 FinTrack Tour kesäosakilpailut
FTT V 28.5. Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja:
FTT VI 11.6. Laukaan Moottorimiehet
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja:
FTT VII 9.7. Raision seurakunta / Turun urheiluautoilijat
Yhteyshenkilöt:
Tuomariston puheenjohtaja:
FTT VIII 30.7. Riihimäen urheiluautoilijat (Hyvinkää)
Yhteyshenkilö:
Tuomariston puheenjohtaja:
1.3 FinTrack Tour –yhteyshenkilö
Sarjan yhteyshenkilönä toimii Kalle Lehto
eMail: kalle.lehto (a)gmail.com
puh: 040 728 6533
2 Ajettavat luokat
TSM-10 (Touring Saloon Modified) avoin Suomen Mestaruus -sarja
TSP-10 (Touring Saloon ProStock) FinTrack -sarja
TSS-10 (Touring Saloon Stock) FinTrack sekä Nuorten Mestaruus –sarja
C-12 avoin Suomen Mestaruus –sarja
CS-12 (C-12 “spec”) FinTrack -sarja
Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2011 ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ovat määräävät.
Kilpailija saa osallistua ainoastaan yhteen touring-luokkaan samassa osakilpailussa. C-12 ja CS-12 luokat ajetaan yhdistettynä ja kaikille osallistujille jaetaan pisteet C-12 SM-sarjassa. CS-12 -kuljettajat poimitaan lopputuloksista ja heille jaetaan lisäksi omat sarjapisteet.
Lisäluokkien ajaminen aikataulullisista syistä on ilman erillistä lupaa sarjan yhteyshenkilöltä kielletty.
2.1 Osallistumisrajoitukset
TSS-10 ja TSP-10 –luokissa osallistumisrajoitukset sääntökirjan mukaan. Lisäksi TSS-10 –luokassa yli 18-vuotiaiden osallistumista rajoitetaan seuraavasti.
TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin yli 18 vuotiaista ei saa osallistua...
- kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
- edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut yli 18 v kilpailija
3 Ilmoittautuminen
Kilpailuhin ilmoittaudutaan AKK:n kiti-järjestelmän kautta. Kiti-ilmoittautminen on sitova!
Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy torstaina reilua viikkoa ennen varsinaista kilpailupäivää. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite, puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, vähintään neljä 27 MHz tai 40 MHz taajuutta (tai 2,4 GHz) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista. Alle 18 vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.
Osanottomaksu on TSM-10 ja C-12 -luokissa 30 €, TSP-10, TSS-10 ja CS-12 -luokissa 25 €. Jälki-ilmoittautumismaksu on 40 € kaikissa luokissa.
4 Kilpailuformaatti
Kilpailu aloitetaan klo 8:00
• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit
Vähintään jälkimmäinen ohjattu harjoitus tulee ajaa transpondereilla, mutta molemmat ohjatut harjoitukset suositellaan ajettavaksi transpondereilla.
4.1 Talvella
Talvella luokat on jaettu kahdelle päivälle. Lauantaina ajetaan TSS-10 ja C-12/CS-12 ja sunnuntaina TSM-10 ja TSP-10. Suurin alkueräryhmien määrä päivää kohden on kahdeksan. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.
Perjantaina ei ole vapaata harjoitusta. Lauantain kilpailun jälkeen aikataulun salliessa järjestetään vapaa harjoitus TSM-10 ja TSP-10 -luokille. Kisaradan tulee olla profiililtaan uusi ja ajamaton.
Touringluokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti
Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta
- pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)
C-12/CS-12 luokassa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät parhaan tuloksen (EFRA “Fastest Time”) mukaan.
4.2 Kesällä
FTT–kilpailupäivä on lauantai, jolloin ajetaan luokat TSM-10, TSP-10 ja TSS-10. Suurin alkueräryhmien määrä on yhdeksän. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.
Kesällä kaikissa luokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti:
Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta
- pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)
Eri alkuerätavat on esitelty sääntökirjassa.
4.3 Lähetystapa
Alkueriin autot ryhmitetään riviin järjestäjän määräämään paikkaan lähtöjärjestyksen mukaisesti. Autot lähetetään erään lähtöjärjestyksen mukaisesti yksitellen lipulla tai kuulutuksella. Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä.
Finaalilähetys tapahtuu lipulla / äänimerkillä. Finaalien lähetystapa: Lippu ylhäällä 30 s lähtöön, lippu vaakatasossa 15 s lähtöön, lippu laskee maahan, lähtökäsky äänimerkillä (lippu jää edelleen maahan). Myös laskentaohjelman automaattista äänilähetystä voidaan käyttää. Finaaleissa lähtöruutujen väli pitää olla vähintään 3 metriä. Finaalien lähtöpaikat tulee olla merkittynä rataan (tai radan reunaan) ennen kilpailun alkua. Lähetystapa ja lähtöruudut tulee esitellä kilpailijoille ajajakokouksessa ennen kilpailun alkua.
5 Kilpailunumerot
Numerot sijoitetaan touring-luokissa auton molempiin kylkiin etu- tai takaoveen ja C-12 luokassa molempiin kylkiin sekä auton keulaan. Numerotarroja on saatavilla katsastuksessa.
Lista kilpailijanumeroista löytyy ohjeiston liitteestä 1 ja listaa pitää yllä sarjan yhteyshenkilö. Uudet kilpailijat ja luokkaa vaihtaneet pyytävät kilpailijanumeronsa ennen kilpailuun ilmoittautumista sarjan yhteyshenkilöltä (kalle.lehto (a) gmail.com).
6 Katsastus
Kilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus kaksi henkilöä). Kilpailijalla tulee olla oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää sekä pakollinen jälkikatsastus erän jälkeen. Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjenmukaiset.
Auto on tuotava erän jälkeen katsastukseen. Mikäli autoa ei tuoda katsatukseen on rangaistuksena parhaan alkuerätuloksen/pisteiden menetys.
Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailuerän jälkeisessä katsastuksessa katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siiven koko, korin tyyppi, renkaiden merkinnät sekä akkujen laillisuus.
Lisäksi ennen erää voidaan katsastaa LiPo-akkujen jännite sekä vakioluokissa (TSS, TSP, CS) säätimien asetukset. C-12 -luokassa auton maavara (min. 3 mm) tarkastetaan ennen jokaista erää. Ennen erää tehtävä katsastus on läpäistävä, ennen radalle pääsyä.
Mikäli kilpailijan auto on erän jälkeen sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä-/finaalitulos hylätä ko. kilpailijalta. Rengasmerkintöjen puuttuessa kilpailijan kyseinen erä hylätään sekä ajetut renkaat merkitään sääntöjenmukaisesti, mikäli kilpailija on jo merkkauttanut kaikki renkaansa, niin silloin kilpailijan paras alkuerä-/finaalitulos hylätään ja renkaita ei merkata. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista.
Kaikissa kilpailuissa käytetään samaa katsastusvälineistöä.
6.1 Lisäykset sääntökirjan tietoihin
Tourinluokkien renkaat
Talvi
Schumacher # XG-28JB (Sorex 28R+ JB + Revlite24)
Kesä
Kuivan kelin rengas:
Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24)
Sadekelin rengas:
65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued
Valmiiksi liimattujen rengassettien renkaiden ja vanteiden muokkaaminen kielletty (pois lukien renkaan pinnan hiominen ja liimaaminen).
Renkaiden kemiallinen käsittely
Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!
Painorajat
Touringluokat min. 1350 g.
C-12/CS-12 min. 730 g.
Korilistat
EFRA-korilistat on esitetty liitteissä 3 ja 4. TSM-10 luokka vaihtaa kesäkaudeksi keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaisiin koreihin.
Touring siivet
Touring-luokissa siiven maksimileveys on 190 mm. Sivulta katsottaessa siiven sivulevyineen on mahduttava 25 mm x 40 mm suorakaiteen sisään.
TSS ja TSP-10 moottorit
TSP-10:
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290
Moottoreissa käytettävä vakioennakkoa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2011/GM-timing1.jpg)
GM 10.5 -moottorin sallittu ajoitus.
TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851
Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 Nopeudensäätimet
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa
http://www.roarracing.com/?page_id=737
ROAR-listan lisäksi sallitaan lajiryhmän erikseen hyväksymät säätimet, jotka on esitetty liitteessä 6.
LiPo-akut
Sallitut akut sekä lataussäännöt on esitelty liitteessä 5.
6.2 Renkaiden merkkaus
Touring-luokissa talvella kilpailija ostaa kisarenkaansa järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Renkaat merkitään sinetillä renkaan ja vanteen saumaan tässä vaiheessa. Kilpailijalle annetaan ilmoittautumisen yhteydessä tarvittava määrä rengastarroja. Kun kilpailija haluaa hyväksyttää tietyn renkaan tulee hänen käydä katsastuksessa merkkaamassa rengas sinetillä rengastarran ja vanteen päälle. Renkaat tulee merkitä ennen ajoa.
Kesällä kuivan kelin kisarenkaat ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä kilpailun järjestäjältä. Hinta 30 € / rengassarja. Sadekelin renkaat voi jokainen kilpailija hankkia itse. Sadekelin rengas on sama kuin esim. viime kesänä, joten vanhoillakin saderenkailla voi ajaa.
TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa käytettyjä renkaita ei saa käyttää.
Sallitut rengasmäärät (kpl) yhtä kilpailua kohti
Luokka Normaali Sade
TSM-10 8 4
TSP-10 sis. 4 / ulk. 8 4
TSS-10 sis. 4 / ulk. 8 4
6.3 Ympäristö
Kilpailun järjestäjän tulee hankkia kilpailualueelle pattereiden/akkujen sekä öljyn keräyspiste.
7 Tuloslaskenta
Kilpailulla tulee olla nimetty tuloslaskentapäällikkö ja hänen apunaan on oltava riittävä määrä avustavia henkilöitä (suositus kaksi avustavaa henkilöä). Kilpailuissa on suositeltavaa olla mahdollisuus ns. ”personal transpondereiden” käyttämiseen. Tuloslaskentapäällikön tulee varata riittävästi resursseja erätulosten kuljetukseen ilmoitustaululle sekä finaalitulosten laskemiseen. Kilpailukutsussa on mainittava, mikäli kilpailussa käytetään lainattavia tai vuokrattavia personal transpondereita. Mikäli ponderivuokraa peritään on sen suuruus 5 eur/ponderi.
7.1 Lopputulokset
Kilpailun lopputuloksista tulee näkyä vähintään sijoitus, kilpailijanumero, nimi, seura, finaalisijoitukset sekä yhteispisteet finaaleista. Kaikkien luokkien lopputulokset toimitetaan sarjan yhteyshenkilölle ja SM-luokkien (C-12 ja TSM-10) tulokset AKK:n Ralf Petterssonille ralf@pettersson.as
8 Tuomarointi
Kilpailuerien tuomarointi tapahtuu kilpailunjohtajan ja tuomareiden toimesta. Vastuualueet tulee jakaa ensimmäisessä tuomariston kokouksessa.
8.1 Tuomarointikohteet
Sääntökirjassa mainittujen asioiden lisäksi tulee huomioida seuraavaa:
1. Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) kilpailuerän aikana: Liputus pois erästä.
2. Tilan antaminen: Nopeammalle (alkuerissä parempaa tulosta ajavalle ja finaalissa kierroksella ohittavalle) kilpailijalle on annettava tilaa nopeamman ajoa häiritsemättä. Tilan antamatta jättämisestä rangaistaan stop and go -rangaistuksella ja jos tilanne on tahallinen niin lisäksi annetaan estäjälle varoitus.
3. Lähitilanteessa (ns. hiostaessa) peräänajo: Lievässä tapauksessa jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle ei anneta rangaistusta, mikäli edellä oleva ei päästä kärsinyttä osapuolta edelle, niin rangaistukseksi annetaan stop and go. Kilpailun johto kirjaa myös "hiostustilanteen" ajorikkeet muistiin. Jos kilpailijan tai kilpailijoiden häiritseminen (toistuva häirintä) vastaavanlaisella ajolla jatkuu, tuomitaan päälleajajalle
stop and go -rangaistus siitä huolimatta että hän antaisi tilaa kolhitulle.
4. Vaarallinen ja toisia haittaava ajotapa on kielletty. Tahallinen kiilaaminen radan reunaa kohti, mutkittelu puolelta toiselle, päälleajo tms. ovat ankarasti kiellettyjä. Rangaistuksena stop and go sekä tahallisuudesta ja virheen toistamisesta ja törkeydestä riippuen tuomariston harkinnan mukaan kilpailusta sulkeminen.
5. Kilpailun johtaja / ratatuomarit valvoo kärkikuljettajien (+ muut nopeammat) etenemistä ja hoitaa, että tilaa on ajaa omaa suoritusta alkuerissä.
6. Nostovuorosta pois jäänti -> paras alkuerätulos tai finaalisijoitus hylätään.
7. Varaslähdön tuomitseminen on ainoastaan lähettävän tuomarin käsissä.
8. Radalle paluu ilman kolhimista.
9. Korokekäyttäytyminen. Kanssakilpailijoille tulee antaa keskittymisrauha. Korokkeelta poistuminen kesken erän sekä turha metelöinti on ehdottomasti kielletty.
Näitä asioita pitää painottaa ajajakokouksessa ja tuomariston kokouksessa.
9 Palkinnot
Sarjan jokaisessa osakilpailussa palkitaan kaikissa luokissa 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja alempien finaalien voittajat. Lisäksi TSS-10 –luokassa palkitaan kaikki alle 18 vuotiaat kilpailijat erillisillä Nuorten Mestaruus –palkinnoilla (esim. mitalein).
Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 2 €. Sarjan yhteyshenkilö hankkii sarjapalkinnot, jotka jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjan yhteyshenkilö kerää palkintorahat järjestäjiltä. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisen kilpailun yhteydessä.
Lisäksi kauden päätyttyä AKK-Motorsport ry palkitsee mitaligaalassaan luokkien C-12 ja TSM-10 yhteispisteiden kolme (3) parasta SM-mitalein.
Ensimmäistä kautta luokassaan ajavat kilpailijat kilpailevat Vuoden Tulokkaan tittelistä ja kiertopalkinnosta. Palkinnot jaetaan sarjapisteiden mukaisesti. TSP-10 kiertopalkinto jaetaan talvisarjan perusteella.
10 Sarjapisteet
Pisteet lasketaan eri luokissa seuraavasti:
C-12 SM-sarja 3 / 4
CS-12 FinTrack-sarja 3 / 4
TSM-10 SM-sarja 6 / 8
TSS-10 NM-sarja 6 / 8 vain alle 18 vuotiaat huomioidaan
TSS-10 FinTrack-sarja 6 / 8
TSP-10 FinTrack-sarja 3 / 4 (talvi)
TSP-10 kesäsarja 3 / 4 (kesä)
TSM-10 ja C-12 SM-osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 15 kilpailijaa. Luokassa jaetaan SM-arvo, jos ko. luokan sarjan vähintään puolet osakilpailuista täyttää kyseisen miniosallistujamäärä vaatimuksen.
TSP-10 ja TSS-10 –luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä sekä CS-12 FinTrack-sarjapisteitä jaetaan riippumatta luokan kokonaisosallistujamäärästä.
Jokaisesta osakilpailusta jaetaan pisteitä seuraavasti:
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2009/FTT2009pistejako.jpg)
11 Kilpailijoiden jako alkueräryhmiin
Maksimissaan 10 (TSM-10, TSP-10 ja C-12) tai 8 (TSS-10) kuljettajaa/alkueräryhmä. HUOM! Radat tulee rakentaa siten, että tuo mainittu maksimimäärä autoja on mahdollista sijoittaa eriin. C-12/CS-12 luokassa pyritään jakamaan autot luokittain alkueriin, mikäli osallistujamäärä tämän mahdollistaa.
Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä. FTT-ranking löytyy rc10.fi –foorumilta. Sarjan yhteyshenkilö avustaa tarvittaessa eräjakojen muodostamisessa. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin.
Vapaa harjoittelu ajetaan alkueräryhmittäin, jolloin varsinaista eräharjoitusta ei enää ajeta. Mahdolliset radiohäiriöt selvitetään 1. ja 2. vapaaharjoituksen aikana. Kuljettajat jaetaan finaaleihin oheisen kaavion mukaan.
Kuljettajien jako finaaleihin
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2007/FTT2007finaalijako.JPG)
Liitteet
Liite 1 - Kilpailijanumerolista (rc10.fi –foorumilla ajantasalla oleva lista)
Liite 2 - 1/12 korilista
Liite 3 - EFRA 1/10 korilista
Liite 4 - Harjattomat sähkömoottorit
Liite 5 - LiPo-akut
Liite 6 - Nollaennakkosäätimet
* * *
Edit 4.1.: Kansallinen nollaennakkosäädinlista julkaistu (Liite 6)
Edit 10.1.: C-12 korilista (Liite 2) päivitetty EFRA 2011 koreilla
Edit 12.1.: Akkusääntöä (Liite 5) päivitetty (muutokset lihavoituna)
Edit 12.1.: Nollaennakkosäädin (liite 6) lisätty Speed Passionin säätimet
Edit 15.1.: Selvennetty kohtaa 6.2. (sisältö ei muuttunut)
Edit 24.1.: FTT IV päivämäärä muuttunut viikkoa aikaisemmaksi
Edit 22.4.: Lisätty kesän päivmäärät ja kilpailupaikat sekä tarkennettu kesän rengastyyppi
Edit 2.5.: 1:10 korilista (Liite 3) päivitetty EFRA 2011 koreilla
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 1 - Kilpailijanumerolista
Uudet kilpailijat:
Kilpailu numero pyydetään sarjan yhteyshenkilöltä. Ilmoita nimi, seura ja luokka. kalle.lehto (a) gmail.com
Vanhat kilpailijat:
Ilmoita, jos olet vaihtanut/vaihtamassa luokaa tai seuraa.
Numerotarroja on saatavilla kilpailupaikalla katsastuksessa.
TSM-10
1 Viljami Kutvonen UAU
2 Matias Kuusinen UAU
3 Miko Teponoja TamUA
4 Joni Minkkinen LMM
5 Kalle Lehto KyPAK
6 Pauli Helin TamUA
7 Henry Salmén LahUA
8 Toni Niinivirta MMRc
9 Karri Salmela UAU
10 Harri Lukkari MMRc
11 Tomi Mairue SRC
12 Christer Andersson MMRc
13 Sebastian Trzaska KyPAK
14 Niko Lindvall UAU
15 Teemu Rytsy LMM
16 Ari-Pekka Kyykkä EPUA
17 Sami Salmela UAU
18 Panu Vehniäinen TamUA
19 Simo Ahoniemi HyUA
20 Janne Kiiski RiiUA
21 Nikke Pitkä RiiUA
22 Miika Rinne SuSeKa
23 August Poutiainen TUA
24 Jesse Kallio SaiKart
25 Ari Heinonen UAU
26 Joel Valander RiiUA
27 Jari Valkola UAU
28 Jesse Kähkönen SRC
29 Sami Takkinen LahUA
30 Valtteri Eklund KyPak
31 Henri Tenhunen JyvSRK
32 Matti Hölttä UAU
33 Otto Laurila RiiUA
34 Arto Heinonen UAU
35 Tommi Torikka ATAK/UA
36 Sakke Ahoniemi HyUA
37 Jörg Tiit EST
38 Vesa Yli Ospa
39 Joni Hiltunen TUA
40 Jethro Lehtojärvi TUA
41 Kenneth Södergård EPUA
42 Iina Mäkelin KyPak
43 Samuli Kesseli RiiUA
44 Niko Sinervo RiiUA
45 Cyrill Trofimov RUS
46 Marko Salminen RiiUA
47 Sakari Penttinen JyvSRK
48 Lassi Salo HyUA
49 Laurila Miika Ospa
50 Ahola Juha LahUA
51 Riekkinen Markus HyUA
52 Riekkinen Matias HyUA
53 Luukkonen Eetu MäntsMK
54 Erkkilä Taneli FED
55 Vuorenmaa Niko HyUA
56 Häkämies Jukka LohUA
57 Hovi Jani HyUA
58 Ilvessalo Lasse PKSRCA
59 Kupari Tero LohUA
60 Åfelt Markus LohUA
61 Leino Teemu PKSRCA
62 Korvenmaa Matti PKSRCA
63 Tsistovski Mihail LahUA
64 Laptev Ivan RUS
65 Karpov Vitaly RUS
66 Åfelt Tuomas LohUA
67 Pihl Olev EST
68 Toivonen Teemu PKSRCA
69 Chmigal Georgy RUS
70 Oksanen Petri RiiUA
TSP-10
1 Hovi Jani HyUA
2 Penttinen Jukka LahUA
3 Kauppinen Teppo UAU
4 Valtanen Janne Ospa
5 Vuorenmaa Niko HyUA
6 Valkola Jari UAU
7 Pulli Jomi KyPak
8 Konoila Jyri UAU
9 Anttonen Mika Ospa
10 Takkinen Sami LahUA
11 Haapsaari Sami TUA
12 Häkämies Jukka RiiUA
13 Sipola Ville Ospa
14 Koskinen Risto TamUA
15 Hiltunen Joni TUA
16 Lehtojärvi Jethro TUA
17 Erkkilä Taneli FED
18 Menna Juha TUA
19 Naumov Alexander RUS
20 Vähäkuopus Marko Ospa
21 Egorov Alexey RUS
22 Södergård Kenneth VUA
23 Vehkomäki Taneli RaiSRK
24 Sojakka Thomas UAU
25 Eklund Valtteri KyPak
26 Hyman Harri JyvSRK
27 Mäkelin Iina KyPak
28 Seppälä Jani Ospa
29 Huovinen Sami Ospa
30 Ström Petri JoeUA
31 Huhtala Jukka-Pekka EPUA
32 Kulkas Juho UAU
33 Näätänen Jouko HyUA
34 Golubkov Mihail RUS
35 Ahola Jari UAU
36 Laine Jukka VUA
37 Oksanen Petri RiiUA
38 Luoto Antti Ospa
39 Kuronen Pekka KUA
40 Kanerva Henry TamUA
41 Kotola Jonni PKSRCA
42 Kaario Ossi PKSRCA
43 Markku Honkanen PKSRCA
44 Tommi Wikstén PKSRCA
45 Tiainen Tuukka PKSRCA
46 Toivonen Teemu PKSRCA
47 Heinonen Arto PKSRCA
48 Toivonen Axel PKSRCA
49 Laineaho Niko PKSRCA
50 Södergård Björn VUA
51 Chmigal Georgy RUS
52 Lindvall Niko KyPak
53 Kanniainen Antti Ospa
54 Tamminen Kari PKSRCA
55 Veho Marko PKSRCA
56 Vuolteenaho Mikko Ospa
57 Kiiski Janne RiiUA
58 Hyppönen Ville UAU
TSS-10
1 Luukkonen Eetu MMRc
2 Ilvessalo Lasse UAU
3 Louhi Jaakko TUA
4 Ahola Juha LahUA
5 Laineaho Niko UAU
6 Kutvonen Aake UAU
7 Mäkynen Janne JyvSRK
8 Luoto Antti Ospa
9 Aspinen Janne JyvSRK
10 Malinen Lauri LahUA
11 Pohjalainen Jani SaiKart
12 Riekkinen Markus HyUA
13 Kauppinen Petteri RiiUA
14 Riekkinen Matias HyUA
15 Malinen Jyrki LahUA
16 Kanniainen Antti Ospa
17 Pesonen Eetu LahUA
18 Tiainen Tuukka UAU
19 Söderholm Juha UAU
20 Rinne Jussi JyvSRK
21 Laurén Kalle UAU
22 Toivonen Axel UAU
23 Pausio Tommi RaiSRK
24 Toivonen Teemu KyPAK
25 Penttinen Sakari JyvSRK
26 Otsavaara Tuomo UAU
27 Kuronen Pekka UAU
28 Pausio Valtteri RaiSRK
29 Iivonen Matti KyPAK
30 Huhta Sami UAU
31 Kaasinen Harri UAU
32 Levänen Timo RiiUA
33 Kanerva Henry TamUA
34 Hujanen Niko LMM
35 Louhi Antti RaiSRK
36 Laine Jukka VUA
37 Iivonen Pekko KyPAK
38 Jokinen Jiri UAU
39 Kaasinen Aleksi UAU
40 Vuolteenaho Mikko Ospa
41 Jansson Kai KyPak
42 Savolainen Anssi RaiSRK
43 Marttinen Tomi AAU
44 Anttonen Eemeli Ospa
45 Veijonen Jukka Ospa
46 Korkiakoski Matti Ospa
47 Sampo Tommi JyvSRK
48 Mikkelä Juho KyPAK
49 Mustonen Jerer Ospa
50 Kiuru Wille TamUA
51 Bloigu Risto OSPA
52 Koliseva Otto LMM
53 Hujanen Miro LMM
54 Valander Joel RiiUA
55 Oksanen Jona RiiUA
56 Eriksson Tino MäntsMK
57 Öhman Jan KyPak
58 Ylösmäki Sauli KyPak
59 Jäntti Petteri PKSRCA
60 Teräväinen Riku KyPak
61 Mört Max PKSRCA
62 Jussila Marko KyPak
63 Laurinkoski Antti JärvSRK
64 Hattunen Juho PKSRCA
65 Siik Kari TamUA
66 Ylösmäki Erkko KyPak
67 Pylväläinen Mika LahUA
68 Pitkä Nikke RiiUA
69 Heikinniemi Anssi TUA
70 Veho Marko PKSRCA
71 Rintala Juha EPUA
72 Kaattari Keijo Ospa
73 Lehtinen Isto VihUA
74 Hoffman Petri PKSRCA
75 Määttä Jukka Ospa
76 Haapalehto Nico Ospa
77 Huhmarsalo Jaakko VUA
C-12/CS-12
1 Ahoniemi Simo HyUA
2 Yli Vesa Ospa
3 Saarinen Teemu HyUA
4 Vehniäinen Panu TamUA
5 Raikas Tony KyPak
6 Kutvonen Viljami UAU
7 Kalves Tom TamUA
8 Minkkinen Joni LMM
9 Laurila Miika Ospa
10 Kuusinen Matias UAU
11 Siltanen Jarno Jkl SRK
12 Munck Sami TamUA
13 Anttonen Mika Ospa
14 Lento Pasi Ospa
15 Putkonen Niko TamUA
16 Huovinen Sami Ospa
17 Haapsaari Sami TUA
18 Koivula Pekka TamUA
19 Lappi Ari MMRc
20 Salo Lassi HyUA
21 Seppälä Jani Ospa
22 Kerola Jukka Ospa
23 Vähäkuopus Marko Ospa
24 Ahoniemi Sakke HyUA
25 Henry Salmén LahUA
26 Helin Pauli TamUA
27 Salminen Ari RiiUA
28 Valtanen Janne Ospa
29 Kauppinen Teppo UAU
30 Rinne Miika SuSeKa
31 Sipola Ville Ospa
32 Kaattari Keijo Ospa
33 Kyykkä Ari-Pekka EPUA
34 Koskinen Risto TamUA
35 Laine Jukka VUA
36 Menna Juha TUA
37 Erkkilä Taneli FED
38 Fredriksson Henri PKSRCA
39 Teponoja Miko TamUA
40 Sillanpää Aarre TamUA
41 Liinkangas Janne PKSRCA
42 Peltomaa Harri TamUA
43 Ollinmäki Antti JärvSRK
44 Torikka Tommi ATAK/UA
45 Kivijärvi Antero UAU
46 Mustonen Jarkko PKSRCA
47 Laitinen Mikko PKSRCA
48 Toivonen Axel PKSRCA
49 Kuusinen Jarkko PKSRCA
50 Luoto Antti Ospa
51 Hovi Jani HyUA
52 Tiit Jörg EST
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 2 - 1/12 korilista
Andys
#8217 Sauber Mercedes
Associated
#3169 Jaguar GTP
#3171 Corvette GTP
#3174 Nissan GTP90
Black Art
#BA001 Audi R10
#BA003 Pacemaker (R10)
#BA004 AM
Bolink
Nissan NPT90
Ferrari WSC
Buds Nissan NPT90
Nissan NPT90
#2018 Porsche 962
CEFX
#14501 DBA4 (Reynard 02S)
#14502 Courage Peugeot
Corally
#78100 Nissan GTP (Long)
#78105 Nissan GTP (Short)
#78110 Ferrari WSC (Hot)
#78115 Nissan GTP (Hot)
#78120 Mercedes
#78135 Speed 10E
CRC
#4160 Courage Peugeot C60 Evo3
Hot Bodies
#12202 Ferrari WSC
#12201 Nissan GTP
#????? Toyota GT1
#66831 Reynard 02S
#66832 Moorespeed 908
Kawada
#K071 Sauber
Parma
Nissan NPT90
#10210 Zytec
#10207 EE1
Protoform
Courage C-41 WSC
#1603 Nissan P-35
#1607 LMP Speed 8 ( Bentley )
#1609 Speed 12 GTP ( Bentley )
#1611 AMR12
Yokomo
MS-2
* * *
Listalle päivitetyt EFRA 2011 -korit punaisella
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 3 - EFRA 1:10 korilista
Tämän listan mukaiset korit ovat käytössä kaikissa touringluokissa talvikaudella.
Kesäkaudella sallitaan uuden keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaiset korit.
AeroRaceTech
4026 MOMENTUM EL
Blitz
4023 Lexus ISF
4025 Audi S5 (60210)
East Coast Bodies Tune/King Golden Ltd.
4006 Euro-R
4007 M-Speed 6
4008 IS 250
4009 Evolution-X
4010 320 SI
4021 Mazda 6
Frewer
FR29N Dodge Stratus
GM
93430 Alfa Romeo
HPI
7316 Dodge Stratus
7381 Vauxhall Astra
4013 HB type C
4014 Alfa Romeo 159
4015 Mazda 6
4016 Mazda 6 MPS
Parma International
10124 MG X-20
10089 Alfa Romeo 156
4011 M-Type Mazda 6
Protoform
1427 Dodge Stratus
1429 Vauxhall Vectra
1460 Alfa Romeo 156 2,0
1463 Vauxhall Astra BTCC
1467 MG ZS
1449 Stratus 2,0 (190mm), Protoform
1476 Stratus 3.0 (All Purpose) Protoform
1465 Mazda 6 (190mm) Protoform
4012 Mazda Speed
4017 Mazda Speed 6
4018 Lexus ISF
4019 Saab Concept Vehicle
4020 Audi A4 DTM Version
4024 P37-R
Slipstream-Trickbits
TB7100 Alfa Romeo
Titan
T600260002 Alfa Romeo 156
4025 Audi S5 (60210)
TRT/SLB
4022 SLB Audi A5 ConCept
Yokomo
ZR-YSB Dodge Stratus Type A
ZR-TCB Toyota Chaser
Rayspeed
RS-26 Honda Accord
* Kesäkaudelle 2011 hyväksytyt uudet EFRA-korit punaisella
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 4 - Harjattomat sähkömoottorit
EFRA Brushless motor
Suom. J. Luopajärvi
Päivittänyt kaudelle 2010 K. Lehto
HARJATTOMAT SÄHKÖMOOTTORIT:
Harjattoman moottorin yleinen määritelmä:
a) Sekä sensoreilla että ilman olevat moottorit ovat sallittuja.
b) Moottori täytyy olla uudelleen rakennettavissa. Kuulalaakerit ovat sallittu.
c) Mikäli moottori toimii sensoreiden avulla:
- Moottorin tulee käyttää kuusi nastaista JST ZH liitintä mallinumeroltaan ZHR-6 tai SZH-002T-P0.5, joka on sopiva 26-28 awg mitoitetuille johdoille.
Johdin järjestys tulee olla seuraava:
Nasta #1 - Musta johdin: maapotentiaali
Nasta #2 - oranssi johdin: vaihe C
Nasta #3 - valkoinen johdin: vaihe B
Nasta #4 - vihreä johdin: vaihe A
Nasta #5 - sininen johdin: lämpötila-anturi, 10k termistori maapotentiaalin suhteen
Nasta #6 - punainen johdin + 5.0 VDC +/- 10%.
Yhteensopivan nopeudensäätimen täytyy käyttää kuusi nastaista JST:n naarasliitintä osanumeroltaan X-6B-ZR-SMX-TF (missä X merkitsee liittimen tyyppiä), tai vastaavaa.
- Virtaliitin tulee olla selkeästi merkattuna kirjaimilla A, B, C.
Kirjain A vaiheelle A
Kirjain B vaiheelle B
Kirjain C vaiheelle C
d) `05` kokoisen moottorin määritelmä:
Kannu:
Suurin sallittu halkaisija on 36,02 mm mitattuna kohdasta, joka antaa suurimman halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Pienin sallittu halkaisija on 34,00 mm mitattuna kohdasta, joka antaa pienimmän halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Suurin sallittu pituus on 53,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Pienin sallittu pituus on 50,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Moottorin kiinnitys reiät tulee olla 25,0 – 25,4 mm etäisyydellä toisistaan moottorin keskilinjan suhteen.
Staattori:
Staattorin vähimmäispituus on 19,30 mm ja enimmäispituus 21,00 mm. Sisähalkaisijan pitää olla vähintään 12,50 mm ja enintään 16,00 mm.Jos staattori muodostetaan levyjen avulla, täytyy sen kuitenkin olla yhtenäinen. Levyjen tulee olla toisissaan suoraan kiinni, kaikki väliaineet levyjen välissä ovat kiellettyjä. Levyjen paksuus on 0,35 +/- 0,05 mm. Kaikki levyt tulee olla samaa materiaalia.
Käämitys:
Ainoastaan kolmihaaraiset staattorit ovat sallittuja. Käämitysten tulee olla tähti- tai delta-mallisia. Ainoastaan pyöreä kuparijohdin on sallittu. Kierrosmäärää ei ole rajoitettu.
Roottori:
Akselin halkaisijan tulee olla 0,125 tuumaa (3,175 mm). Ainoastaan yksiosaiset neodyymi- tai ferriittimagneetit ovat sallittuja. Magneetilla saa olla vain kaksi magneettista napaa. Magneetin pituus tulee olla vähintään 23,00 mm ja enintään 27,00 mm. Magneetin halkaisijan täytyy olla vähintään 12,00 mm ja enintään 15,50 mm.
e) Kaikissa moottoreissa täytyy olla alkuperäisen valmistajan logo tai nimi pysyvästi merkittynä moottorin päädyssä.
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 5 - LiPo akut
LiPo-akkujen lataussäännöt AKK-Motorsport ry:n alaisissa PA kilpailuissa 2011
1. Käytettävän akun tulee olla kovakuorinen ”hard case” akku (ABS tai muu vastaava materiaali), joka täyttää seuraavat kriteerit:
a. 1S (3.7V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksyttyä akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 6300mAh
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
b. 2S (7.4V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksytty akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 6300mAh (ROAR listalla on myös ns. ”soft pack” akkuja, jotka eivät ole sallittuja)
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
2. Akusta ei saa poistaa mitään alkuperäisiä merkintöjä tai tarroja.
a. Mikäli akun merkinnät ovat kuluneet normaalin käytön yhteydessä siinä määrin, että akkua ei voida todeta niiden perusteella lailliseksi voidaan akun laillisuus todeta esikatsastuksessa katsastuspäällikön toimesta.
i. Tässä tapauksessa kilpailijalla on velvollisuus todistaa akun laillisuus ja päätös akun laillisuudesta sekä päätökseen johtaneista tekijöistä kirjataan katsastuspöytäkirjaan kilpailijan sekä katsastuspäällikön allekirjoituksilla varustettuna.
ii. Katsastuspäällikkö voi ajosuorituksen jälkeisessä katsastuksessa todeta akun laittomaksi mikäli sitä ei ole esikatsastuksessa aiemmin todettu lailliseksi, vaikka kilpailija pystyisikin todistamaan akun lailliseksi tässä vaiheessa.
3. Akkukoteloon ei saa tehdä mitään muutoksia. Kotelon tulee olla ehjä ja alkuperäisen muotoinen.
a. Poikkeuksena akun pohjassa olevat jalat (”tabs”) saa lyhentää, mikäli akun kuori ei heikkene leikkauksen yhteydessä.
4. Akut on ladattava standardilla CC/CV (Constant Current/Constant Voltage) –latausohjelmalla
a. Maksimi jännite latauksen jälkeen:
i. 4.20 V (1S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.02 V)
ii. 8.40 V (2S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.04 V)
5. 2S akkujen latauksen yhteydessä on käytettävä jännitteen tasaajaa (balanseri). Jännitteen tasaajan tulee olla:
a. Sisäänrakennettu laturiin, jolloin akku kytketään + ja – napojen lisäksi laturin tasausliittimeen.
b. tai ulkoinen niissä tapauksissa, joissa laturissa ei ole sisäänrakennettua jännitteen tasaajaa. Soveltuvia tuotteita ovat mm.:
i. Graupner LiPo Balancer Plus
ii. JP EnErG Li-Poly In-Line 2-5 Cell Balancer
iii. LRP Precision Parallel LiPo Balancer
iv. tai vastaava muu kaupallinen tuote.
6. Akkujen lämmittäminen on kielletty.
7. Akkujen lataus ja säilytys suorassa auringonpaisteessa on kielletty.
8. Akun latausvirta max. 1C (1C = akun yhden kennon kapasiteetti, esim. 5300mAh = 5.3A)
9. Akku tulee sijoittaa latauksen ajaksi käyttöön tarkoitettuun latauspussiin. Soveltuvia tuotteita ovat mm:
a. Speed Passion Lipo Safe Bag
b. MaxAmps Lipo Sack
c. tai vastaava muu kaupallinen tuote.
10. Akkujen sääntöjen vastaisesta latauksesta seuraa kilpailun johdon päättämä rangaistus, joka voi tilanteesta riippuen olla:
a. Musta lippu
b. Tuloksen hylkäys
c. tai muu tilanteen vakavuuden mukainen rangaistus
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 6 - Nollaennakkosäätimet
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa
http://www.roarracing.com/?page_id=737
* * *
ROARin säädinlistan huonon päivittyvyyden vuoksi lajiryhmä yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa on päättänyt tehdä ROARin listan rinnalle myös oman listan sallituista 0-ennakkosäätimistä.
CS
CS-Rocket Competition Modified CX 120A C130250
- keltainen, punainen ja vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa
DualSky
Track & Field XC800 XC800TF
Track & Field XC550 XC550TF
Track & Field XC550 XC550-MJ
- vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa
Hobbywing
XERUN-120A-1S 81020211
XERUN-120A-SD V2.1 81020170
XERUN-60A-SD V2.1 81020050
Xtreme Stock ESC / Blue 81020000
Xtreme Stock ESC / Black 81020001
Justock CluB SPEC ESC / Blue 81020010
Justock CluB SPEC ESC / Black 81020011
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi CluB SPEC-
säätimissä, jotka ovat aina nollaennakkotilassa
LRP
Zero Brushless Speed Control 80705
SXX Stock Spec Brushless Speed Control 80910
SXX Competition Version 2 Brushless Speed Control 80905
SXX TC Spec Version 2 Brushless Speed Control 80955
SXX StockSpec Version 2 Brushless 80915
- sininen ledi vilkkuu neutraaliasennossa
Nosram
Pearl Evolution Version 2 Brushless ESC 90905
Pearl ISTC Version 2 Brushless ESC 90955
- ledi vilkkuu neutraaliasennossa
Speed Passion
GT V2.1 EX (Blue) EXT98802LPFSB
GT V2.1 EX (Carbon Black) EXT98802LPFSCB
GT V2.1 EX (Silver) EXT98802LPFSCS
Cirtix Stock Club Race ESC 12280
GT2.1 Prostock ESC (Blue) EXT98802PROSb
GT2.1 Prostock ESC (Black) EXT98802PROscb
GT2.0 LPF (Carbon Black) EXT98802LPFcb
GT2.0 Pro (Carbon Black) EXT98802PROcb
GT2.0 LPF (Blue) EXT98802LPFb
GT2.0 Pro (Blue) EXT98802Prob
GT2.0 LPF (Silver) EXT98802LPFcs
GT2.0 Pro (Silver) EXT98802Procs
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi Citrix Stock Club Race
ESC -säätimessä, joka on aina nollaennakkotilassa
Team Wave
RB-0
- aina nollaennakkotilassa
* * *