RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => HPI => Aiheen aloitti: Penkku-99 - 22.03.11 - klo: 16.53

Otsikko: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 22.03.11 - klo: 16.53
Tiedot kopioitu suoraan Hobbylinnasta!

Valmis vaikeaan maastoon, huikea Monsteri joka kulkee lähes paikasta
kuin paikasta. Tehokas G3.0 moottori antaa autolle uskomattoman
vauhdin.

Auto on nelivetoinen ja voimansiirto on metallinen kautta linjan. Ainoastaan
Spur-ratas on muovia ja se toimii sulakkeena.

Tupla-iskarit varmistavat, että auto käyttäytyy hyvin kaikissa olosuhteissa.

Ominaisuuksia:
- Tehdasvalmis paketti, kori valmiiksi maalattu ja viimeistelty
- Vahva ja luotettava G3.0 moottori vetokäynnistyksellä
- Iso 75cc polttoainetankki antaa hyvän ajoajan
- 6061 alumiini-pohjalevy on todella kestävä
- Kunnon puskuri auttaa autoa selviämään törmäyksistä
- 8 öljytäytteistä iskaria
- Extra-pitkät tukivarret antavat autolle hyvän tasapainon
- Testattu Racing-design
- Teräksiset vanttiruuvit ohjauksessa
- Tupla Slipper-levyt kytkimessä (hyvä suoja voimansiirrolle)
- Luotettava jarru säädettävällä linkistöllä
- Jokamaaston renkaat upeilla vanteilla
- Luotettava HPI-elektroniikka roisketiiviillä koteloinnilla
- Tuning-osaa valmiina autossa


Niin että keskustelua tästä autosta ja onko auto kuitenkaan ihan näin hyvä?

Mitä fuelia kannataa käyttää 16 vai 25%?

Huippunopeuksia saa myös laittaa!

Poistakaa vaan jos huono topiikki!
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 22.03.11 - klo: 20.52
Täs on jo 45 lukukertaa eikä kukaan oo viittiny vastata!

Onk se hyvä auto?
:roll:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: nestori - 22.03.11 - klo: 21.00
Et sitten jaksanu 4tuntia enempää odottaa.Tää ei oo mikään 24/7 helpdesk jossa vastataan heti.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Somnium - 22.03.11 - klo: 21.01
Saattaa olla, tai sitten ei. Kävikö mielessä että näillä 45 lukijalla ei välttämättä ole sen enempää tietoa kuin sullakaan? Turhaa täällä vaahdota jos ei muillakaan ole kokemuksia, google avuksi ja tutkimaan.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 13.53
Saattaa olla, tai sitten ei. Kävikö mielessä että näillä 45 lukijalla ei välttämättä ole sen enempää tietoa kuin sullakaan? Turhaa täällä vaahdota jos ei muillakaan ole kokemuksia, google avuksi ja tutkimaan.
Sori kaikki! Olin ehkä vähän hiki hatussa!
:roll:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: nestori - 23.03.11 - klo: 15.06
No sen verran tiedän että nuo kaikki tiedot pitää paikkaansa.Sehän ois kusettamista jos siinä väitetään olevan 8iskaria mut siinä oiskin 4.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: .TS. - 23.03.11 - klo: 15.25
No sen verran tiedän että nuo kaikki tiedot pitää paikkaansa.Sehän ois kusettamista jos siinä väitetään olevan 8iskaria mut siinä onkin 4.

Valitettavasti olet väärässä! Kyllä tuosta autosta 8 iskaria löytyy. 2+2+2+2 = 8 (http://www.eclipsehobbies.co.uk/images/products/11000033/bullet_mt3_8_slideshow.jpg)
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: nestori - 23.03.11 - klo: 15.26
Oonko mä niin väittänytkään et tos ois 4 iskaria.Lueppas tarkemmin.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 16.15
Nyt yksinkertainen kysymys! Tietääkö joku että onko auto hyvä?
:huh:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 16.31
Vaihdan kysymystä!
Mitä eroa on hpi bullet mt kolme piste nollalla ja hpi bullet st kolme piste nollalla?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: nestori - 23.03.11 - klo: 16.40
Toinen on trukki ja toinen enemmän monsteri.Ja voisit kyllä itsekkin etsiä tietoa.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 17.05
Toinen on trukki ja toinen enemmän monsteri.Ja voisit kyllä itsekkin etsiä tietoa.
Oon etsinykin mut en vaan oikein älynny että niin pienestä voi olla kyse!
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 24.03.11 - klo: 15.19
Saiskos vielä sen tiedo että mitäs fuelia siinä kantsii käyttää!
16% vai 25% :roll:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Quakix - 24.03.11 - klo: 15.22
16% riittää ihan hyvin. Tulee halvemmaksikin.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: JanneSeta - 24.03.11 - klo: 16.58
Oma autoni on samalla koneella ja 25% fuililla sai puristettua mukavasti hieman lisätehoa. Varsin mukava pikkumylly ja helppo säätä kohdilleen.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Kakkutukka - 24.03.11 - klo: 17.38
Saiskos vielä sen tiedo että mitäs fuelia siinä kantsii käyttää!
16% vai 25% :roll:
No eipä tuolla ole niinkään merkitystä, koneen säädöt loppupeleissä vaikuttaa. Riippuu mistä tykkää, mutta mitä suurempi nitromäärä, palaa paremmin/helpommin, eli käynnistyvyys voipi olla parempi 25%
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 24.03.11 - klo: 19.53
Saiskos vielä sen tiedo että mitäs fuelia siinä kantsii käyttää!
16% vai 25% :roll:
No eipä tuolla ole niinkään merkitystä, koneen säädöt loppupeleissä vaikuttaa. Riippuu mistä tykkää, mutta mitä suurempi nitromäärä, palaa paremmin/helpommin, eli käynnistyvyys voipi olla parempi 25%
Vai voi olla käynnistyvyys parempi! :shocked: En oo tiennykkään ennen! Kiitoksia! :smiley:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 24.03.11 - klo: 20.14
Nyt tää on oikeesti paha kysymys! Kuinka kovin tää "pulletti" kulkee?
Ei ole edes hpi:n sivuilla!
Tuntuu että ei löydy mistään.
Huom! Se nopeus täytyy olla mitattuna vakiona!
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: 2fast4u - 24.03.11 - klo: 22.54
Olisko ideaa kävästä Hobbylinnassa katsomassa autoa ihan paikan päällä ja esittää myyjälle samat kysymykset mitä olet täällä foorumilla kysellyt. Tai vaikka soitat sinne.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 25.03.11 - klo: 08.23
Olisko ideaa kävästä Hobbylinnassa katsomassa autoa ihan paikan päällä ja esittää myyjälle samat kysymykset mitä olet täällä foorumilla kysellyt. Tai vaikka soitat sinne.
Joo, olis siinä ideaa! :grin:
Otsikko: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: vilzuh - 25.03.11 - klo: 09.35
Nyt tää on oikeesti paha kysymys! Kuinka kovin tää "pulletti" kulkee?
Ei ole edes hpi:n sivuilla!
Tuntuu että ei löydy mistään.
Huom! Se nopeus täytyy olla mitattuna vakiona!
Mites olis jos vaikka kokeilisit www.kuukle.fi ?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 25.03.11 - klo: 22.27
Onko bulletissa alle .21 kone vai yli.21 kone?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: kallekaahari - 25.03.11 - klo: 22.31
.18

ja tossa kaikkiin loppuihin kysymyksiisi vastaukset:  http://tinyurl.com/5vq4xsu

E: Siis .18 kokonen kone on.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: JiiVee - 25.03.11 - klo: 22.43
eiks siinä ole .18 kone tai näin ymmärsin hpi:n sivuilta
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: TheArska - 25.03.11 - klo: 22.59
Jees, .18 kone on.
Tämä hpi bullet mt taitaa olla käytännössä sama auto kuin hotbodies lightning gt10.     (?)
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=794
..eli tuolla nimellä kun tietoa etsii niin sitä löytyy enemmän.
Hpi:han on tuonut viimeaikoina markkinoille muitakin HB malleja HPI merkillä, lähinnä siis vanhempia HB malleja, uusin värein yms.(samaa puljua kun ovat) Pieniä eroja autoista voi tietenkin löytyä, esim. renkaat, kori, eloksointi....
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: kallekaahari - 26.03.11 - klo: 00.16
Jaa on modelsportilla sitten virheelliset tiedot: "The powerful Nitro Star G3.0 engine, is HPIs latest .15-size nitro-breathing powerplant."

http://www.modelsport.co.uk/?product_id=35710
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Penkku-99 - 26.03.11 - klo: 20.56
Jaa on modelsportilla sitten virheelliset tiedot: "The powerful Nitro Star G3.0 engine, is HPIs latest .15-size nitro-breathing powerplant."

http://www.modelsport.co.uk/?product_id=35710
No niin tosiaan on! Luulen että hpi tietää omista moottoreistaan paremmin kun modelsport!
Nitro Star G3.0 Engine


The '3.0' in the Bullet MT 3.0 name stands for the powerful Nitro Star G3.0 engine, HPI's latest .18-size nitro-breathing powerplant. It's equipped with the latest modern features taken directly from much more...
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: JanneSeta - 27.03.11 - klo: 15.39
3.0 tulee suoraan kuutiosenttimetreistä, joten siitä voi laskea helposti ci:t :)
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Illusmare - 23.06.11 - klo: 17.45
Ja nyt uus malli ulkona joka "waterproof".  :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=1q2IkXK_7lk (http://www.youtube.com/watch?v=1q2IkXK_7lk)
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: vilzuh - 23.06.11 - klo: 17.56
... Joka ei ole waterproof.
Nitromoottori(tai mikään polttomoottori) ei voi olla täysin vedenkestävä/-pitävä.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Illusmare - 23.06.11 - klo: 19.02
... Joka ei ole waterproof.
Nitromoottori(tai mikään polttomoottori) ei voi olla täysin vedenkestävä/-pitävä.

Sen takia suluissa.  :azn:

Kunpa tuo oma Bullet Fluxi ois waterproof. Eiköhän sekin tuu vedenkestävänä kohta.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: battery - 27.09.11 - klo: 21.43
Ajattelin tätä seuraavaksi vehkeeksi riittääkö tuosta koneesta potkua monttukäyttöön vai kannattaako hommata mielummin joku puggi?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: battery - 14.10.11 - klo: 10.49
Mikä mahtaa olla vikana kone käy hetken ja sammuu, ja pystyy ajelemaan myös hissukseen jonkin aikaa kunnes sammuu. Vähän kun alkaa vedättämään niin kone hyytyy ihan kun ei saisi bensaa (boaaaaaa).
Vika on tullut nyt vasta ilmi, mikäköhän voi olla vikana?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: rc manic - 14.10.11 - klo: 11.46
Taitaa olla säädöt pielessä, jos tuntuu, että ei saa bensaa niin käännä vaikka yläneulaa isommalle.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: JiiVee - 14.10.11 - klo: 12.27
ja sen verta korjaan että se ei ole pensaa vaan nitroa tai ihan vaan polttoainetta.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: battery - 14.10.11 - klo: 16.41
ja sen verta korjaan että se ei ole pensaa vaan nitroa tai ihan vaan polttoainetta.
Ja jos sinua sen verta korjaan, että suurin osa siintä on metanolia eikä nitroa. Nitroa siinä on joko 10-25% välillä riippuen. Turha viisastella, ei se mitään puhdasta nitroa ole!
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: JiiVee - 14.10.11 - klo: 17.00
ja sen verta korjaan että se ei ole pensaa vaan nitroa tai ihan vaan polttoainetta.
Ja jos sinua sen verta korjaan, että suurin osa siintä on metanolia eikä nitroa. Nitroa siinä on joko 10-25% välillä riippuen. Turha viisastella, ei se mitään puhdasta nitroa ole!

tää on tätä ku tehään seksuaalinen teko pilkkua kohtaan.  :police:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Joo - 22.04.12 - klo: 17.56
Mitenkäs on,onko kellään faktoja siitä,että pitääkö tämän ko. auton moottori hyvin säätönsä.
Uutta autoa olen suunnitelemassa ja auto ei tulisi kuin piha sutimiseen,niin ihan sen takia kyselisin.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 09.05.12 - klo: 22.01
Onko tässä metalliset rattaat, vai muoviset kuin kiinalaisessa soittorasiassa?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Teffo_89 - 13.12.12 - klo: 23.27
Moikka. Osaako kukaan kertoo hpi bullet mt3.0 moottorin tyhjänkäynnin sädön.?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: mikari - 22.12.12 - klo: 22.13
ai miinus -10 asteessa?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Teffo_89 - 04.04.13 - klo: 23.40
EI VAAN OLEN AUTOA PISTÄMÄSSÄ TEHDAS ASETUKSII NIIN OSAAKO KUKAANSANOO KUINKA MONTA KIERROSTA KIERRÄN NITRO/tYHJÄNKÄYNTI.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 19.09.15 - klo: 20.51
Aika hiljainen ketju? Auto ei taida olla ihan suosituimmasta  päästä Suomessa...?

Auto (käytetty ) ollut pari viikkoa  ja tänään otin eka " savut" , kun sain vihdoin käyntiin uudella tulpalla.  Sähköautoja ollut tähän asti. Säätöyritystä oli, mutta suorituskyky  jäi vastaamaan suunnilleen Stampedea harjallisena...huh huh. Pitäisi tämän ehkä paremmin kulkea..😁😁

Anyway, säätövinkkejä otetaan vastaan...
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: wille86 - 20.09.15 - klo: 00.05
Aika hiljainen ketju? Auto ei taida olla ihan suosituimmasta  päästä Suomessa...?

Auto (käytetty ) ollut pari viikkoa  ja tänään otin eka " savut" , kun sain vihdoin käyntiin uudella tulpalla.  Sähköautoja ollut tähän asti. Säätöyritystä oli, mutta suorituskyky  jäi vastaamaan suunnilleen Stampedea harjallisena...huh huh. Pitäisi tämän ehkä paremmin kulkea..😁😁

Anyway, säätövinkkejä otetaan vastaan...

Tuosta vaikka mallia https://www.youtube.com/watch?v=ma2_CghxiUk (https://www.youtube.com/watch?v=ma2_CghxiUk)
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 20.09.15 - klo: 08.59
Kiitos vinkistä! Täytyy varmaan säätää tuota alaneulaa seuraavaksi. Käynti ääni on vähän röpöttävä, ei sellainen kireä kuten kuuluisi, ja auto ei kiihdy eikä kulje. Yritin tosiaan vaan sitä pääneulaa säätää.  Käänsin sitä laihemmalle ja savutuskin ehkä väheni, mutta kulku puoli ei muuttunut...
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: wille86 - 20.09.15 - klo: 10.56
Laitat vaan neulat tehdasasetukselle ja siitä aloitat sitten yläneulan säätämisellä ja kun yläneula kohdallaan niin sitten vasta alaneula johon ei välttämättä tarvitse edes koskea

Toi edellinen video oli big blokille tässä olis small blockin ohjeistusta

https://youtu.be/UgcsspHeg1g (https://youtu.be/UgcsspHeg1g)

https://www.youtube.com/watch?v=IwefQGQB8lc (https://www.youtube.com/watch?v=IwefQGQB8lc)

Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 20.09.15 - klo: 15.10
Tein eilen kyllä kaikki ohjeiden mukaan ja kiersin yläneulaa laihemmalle milleittäin tehdasasetukselta,mutta kone vaan "mooasi" ja savua tuli kyllä vielä jonkin verran  ja meno oli niin laiskaa että hiekalla ei edes lähdöissä sudittanut. Voisiko olla niin,että edellinen omistaja on ajellut liian laihalla ja kone kulunut väljäksi?   Kone ei tod kiertäny iloisesti millään säädöllä. Noissa videoissa  auto menee huonoilla säädöilläkin paljon paremmin. Voisiko syynä olla se,että käytin 16%sta polttoainetta?
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 20.09.15 - klo: 16.03
Lisäys vielä : ilmanputsari ja tulppa ovat uusia.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: wille86 - 20.09.15 - klo: 17.33
kannattaa tuonne aloittelijan polttiskysymykset osioon laittaa kysymystä ongelmasta.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 20.09.15 - klo: 21.13
Koitetaan vielä säätää ja kerron lisää kokemuksia, kun saan auton kulkemaan edes siedettävästi.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 03.10.15 - klo: 15.31
Non niin! Auto saatu vihoviimeinen muutaman prkleen säestämänä ja "mikä sille nyt tuli" -ihmetyksen jälkeen kulkemaan. Äkäinen peli, nopeudessa kyllä yllätti. Luulin ettei pärjää mitenkään castlen 5700kv combolla olevalle stampedelle, mutta mitä sehän kelasi kun ravihenvonen kuin vauhtiin pääsi, herranen aika meinasi lähteä käsistä! :roll:Kiihtyvyydessä ehkä tulee turpiin , mutta nopeutta löytyi yllättävästi (samoin kuin ääntä). Pirun hauska auto -eka polttis. :smiley:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 03.10.15 - klo: 19.49
Se auttoi, kun käänsi alaneulaa melkein kierroksen kiinni ja samoin yläneulaa. Ohjehan oli, että älä koske alaneulaan. .. Auto oli myös päivän sisällä ennen starttia. Oli noista säätövideoista se hyöty, että tietää miltä kuulostaa ja miten saa savuttaa säädöissä oleva auto. Tuli kyllä mietittyä paljon kaikkea muuta kuin säätöjä, kun moottori ei pysynyt käynnissä ja "mooaten" sammui...ei ne kokeneemmat turhaa niistä säädöistä näköjään jauha. :azn:
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: wille86 - 03.10.15 - klo: 20.10
Jos on tehdas säädöissä neulat niin silloin ei välttämättä tarvii alaneulaan koskee, toi on ainakin savagessa pätenyt aika hyvin.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 03.10.15 - klo: 21.56
Ei ollut tehdassäädöissä.  Siksi olin aika hukassa. Auto tuli minulle ns. "suoraan käytöstä".  Ensitöikseen sai puhdistaa kauttaaltaan  ja vaihtaa kulutusosia. Ihmettelin vaan kun nyt pari tankkia olen ajellut/ säädellyt ja ilmanputsari edelleen puhdas JA sekin pitäisi joka tankin jälkeen nitrolla puhdistaa. -ohjeiden mukaan. Taidan ostaa kasan suodattimia ja vaihtaa vain uuden tilalle, kun vanha menee likaiseksi.
Otsikko: Vs: Hpi Bullet MT 3.0
Kirjoitti: Ipperu - 01.11.15 - klo: 18.41
Jouduin pari viikkoa sitten tilaamaan  uuden vetarin taakse, kun asfaltti/sora - pinnalla ajelussa katkesi juuresta renkaan päästä. Ei siis varsinainen vetari vaan siitä poikittaisesta pinnistä mikä tulee sinne akseliin ei ollut mitään enää jäljellä.Onkohan muilla ollut ongelmia nitroversiossa?  Auttaako heavyduty-vetarit asiaa? Vai pitääkö asfalttia välttää? Flux -versioissa ainakin on jotain ongelmia ollut...