RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Veskuvaan - 01.11.11 - klo: 23.56

Otsikko: Axial EXO
Kirjoitti: Veskuvaan - 01.11.11 - klo: 23.56
Axialilta tulee uusi Baja henkinen neliveto buggy

(http://c29494.r94.cf1.rackcdn.com/wp-content/uploads/2011/11/exo-terra-buggy-3qtr1.jpg)

Ulkoisesti "putkirunkoinen"auto näyttäisi olevan sekoitus Class 1 buggyä ja Sand railia mutta nelivetoisena ja "nelipaikkaisena" ei oikein istu kumpaankaan kategoriaan. Rengastus noudattelee SC:stä tuttua 2.2/3.0" kokoa ja lisenssi maksut ovat näköjään menneet Hankookille DynaPro MT:n kuvioinnista, vanne näyttäisi olevan aika lähellä TEN-SCTE:n ja SC10 4x4:n mitoitusta

RPP antaa ennakkotilaus hinnaksi Kitille 344.99 $

Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: RC-BASTARD - 02.11.11 - klo: 07.57
http://www.rccrawler.com/news/the-new-axial-exo-ax90015/#more-2994 (http://www.rccrawler.com/news/the-new-axial-exo-ax90015/#more-2994)

Tuolla lisää kuvia ja infoa..!!
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 02.11.11 - klo: 15.10
Näyttää melko hyvältä, hinta on vain aika korkeahko.
Jospa tälläisen saisi sitten käytettynä.  :tongue:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: -Tuoppi- - 02.11.11 - klo: 21.56
Onse nätti.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: juhamatti - 03.11.11 - klo: 14.08
Siiiiisti....
Tollasen vois hommata jos rikastuisi hiukan..
Ei vielä tooyoupista löyty minkäänlaista filmiä, on se vaan niin uunituore peli vielä...
Paitsi tällänen teaseri.
Axial EXO (http://www.youtube.com/watch?v=JX53jCJ82aM#ws)
(http://c29494.r94.cf1.rackcdn.com/wp-content/uploads/2011/11/axial_homepage.jpg)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Pete_69 - 03.11.11 - klo: 18.55
Ai että kun on komian näköinen laitos  :tongue: varmaan loistopeli hiekkakuopalla bashaamiseen ja kevyeen fiilistelyyn. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvältä tuo voisi näyttää jo pelkästään hyllyssä scx:n perässä trailerin päällä   :wink:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: MatuvicRC - 04.11.11 - klo: 17.15
.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R3VO - 04.11.11 - klo: 17.40
On kyllä kiinnostava vehje tosiaan
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: salkku00 - 04.11.11 - klo: 18.08
Mitä kokoluokkaa tää on?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 04.11.11 - klo: 18.10
Melko monessa paikassa on kyllä jo mainittu.. 1:10
toi 32p ratastus innosti kyllä minutkin, pitää vakavasti harkita autoa, varsinkin kun sen kittinä saisi.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: jonu93 - 04.11.11 - klo: 18.59
Amainhobbiessissa näytti olevan hinta 344,99 $

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_228/products_id/218338/n/Axial-EXO-1-10th-Electric-4WD-Terra-Buggy-Kit (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_228/products_id/218338/n/Axial-EXO-1-10th-Electric-4WD-Terra-Buggy-Kit)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Veskuvaan - 04.11.11 - klo: 22.27
Ominaisuuksia Lontooksi:

Adjustable Motor Mount
Our patent pending adjustable motor mount included with the EXO™ features a two piece design that allows you to easily set your gear mesh with an adjustment screw providing the ability to achieve a perfect fit. A set screw is used to securely lock the two piece motor mount in position. The two piece mount is also keyed for proper alignment and strength.

Standard 32 Pitch Gears
The EXO™ utilizes standard 32 pitch pinion and spur gears to provide more tooth surface area for durability and efficiency to put its power to the ground!

Three Oil-Filled Differentials
Three, silicone oil-filled differentials transfer power to all four wheels and because they're oil-filled they can be fine tuned with optional oil. Each differential features four sintered gears housed in compact differential cases. This also allows the EXO™ to use compact and streamlined bulkheads for reduced weight, meaning less rotating mass for higher performance.

Durable Driveline Components
The stub axles are held in place by two bearings, an outer small bearing, and a large inner bearing. The larger inner bearing increases durability and stability. The steering pins are titanium nitride coated for less wear and durability. The axle is mated to a standard 12mm cast aluminum hex hub.

Quick Release Battery Mount
Our patent pending quick release battery mount is easily adjustable to fit any battery pack. The flexible rubber straps are connected to a hinge on one end and the other contains a pin that keys into a composite plastic latch that keeps your battery securely in place. There's also an integrated "lift assist" mechanism which puts the battery in the best position for removal. The lower plastic end plates are adjustable which allow you to fit any battery pack, and in most cases, two batteries will fit standing on edge. The motor position is centered lengthwise and battery is positioned towards the center for balance and stability.

Integrated Light Bar
Brighten up your night time driving session! The integrated light bar holds up to five LED lights and features clear plastic lenses and three styles of mesh covers - plain, Axial and officially licensed PIAA covers! (LED lights not included)

Protective Skid Plate Bumpers
front and rear bumpers are hinged which allow them to flex upon impact, protecting the EXO™ from crash damage. Aluminum skid plate inserts add an extra level of protection and feature an embossed surface for added style.

Rear Tail Lights
The built-in rear diffuser/wing has embedded rear marker light buckets for up to four LED tail lights (LED lights not included).

2.2/3.0 Raceline Renegade Wheels
Raceline is by far the most popular wheel for extreme duty off-roading. Their ability to stand up to the abuse demanded by the full-size racer and their show quality finish is second to none. The officially licensed Raceline Renegade gives the EXO™ that authentic racing look as well as providing the strength to handle whatever you can dish out!

Hankook Dynapro MT Tires
The EXO™ features realistic, officially licensed Hankook Dynapro MT tires that perform as good as they look. The front tires are narrow (34mm) which help the EXO™ navigate the terrain while the rear tires are wide (41mm) putting the power to the ground with enough traction to keep the EXO™ firmly planted. Internal ribbing helps reinforce the sidewall to prevent it from folding over which keeps the tires working at peak performance.

Licensed Griffin Radiator
Realistic fan blade and grille cover details.

Adjustable Suspension
Threaded shock bodies, multiple shock positions and adjustments for toe, kickup (rear), camber, roll center and ackerman allow you to fine tune your suspension for high performance.

High Quality Components
We've chosen a variety of parts that keep the EXO™ durable and performing at a high level. These include steel turnbuckles, steel dogbones, steel outdrives, captured stainless steel hinge pins, full ball bearings, titanium nitride coated shock shafts and steering pins and a sintered steel pinion gear.

Tuned Shock Springs
Finding the right spring rate can be tough. Axial made it easy for you by including what we found to be the right balance of high speed and harsh terrain handling. The spring rate we've chosen keeps the EXO™ on course and ready for your next obstacle!

High Quality Steering System
The EXO utilizes steel steering posts, an aluminum steering rack, and an aluminum servo saver retaining system with captured bearings to keep you pointed in the right direction. The entire steering system also leans back 10 degrees to match the front kickup which eliminates all bumpsteer.

Wire Routing
The chassis has plastic routing clips throughout which helps keep your receiver and servo wires snug and away from moving parts which could shred the wires.

Waterproof Receiver Box
Our waterproof receiver box keeps your radio gear protected from the elements and with integrated wire management, it keeps the receiver leads organized and away from moving parts.

Patent Pending ESC Clip
We include three ESC mounting plates. Securely clip in your Castle SV2, or Novak Havoc SC ESC's with our patent pending ESC mounts. Running something different? Then use the included universal servo mount plate and standard servo tape.

Realistic Scale Details
The EXO™ features a variety of fully licensed, realistic features including a V8 Turnkey engine, a Fuel Safe fuel cell and an interior body set with four Corbeau race seats.

Robust Molded Roll Cage Design
The cage closely resembles what you'd find on 1:1 vehicles making this a strong and proven tough design that keeps the EXO™ well protected.

4mm Aluminum Chassis
The 4mm center chassis is made from 6061 aluminum for durability and features recessed pockets to lower the center of gravity.

Ground Clearance
The chassis tub is tapered to give you an extra 1/2" of ground clearance.

Double Shear Mount
The captured double shear shock mount features an aluminum plate that keys into the molded cage for added strength.


Luulin että kuvat vaan vääristelee mutta on siinä näköjään kapeammat eturenkaat ihan oikeasti :huh:

Kyllä tällainen taitaa ostoslistalle joutua...

silti pitää odottaa HPI:n siirtoa, sieltä on tulossa vastaavan tyyppinen buggy, Apache C1

(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/392836_10150386274917487_145978592486_8377149_1625605661_n.jpg)

...ja samalle alustalle pohjautuva Apache SC
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: nnikkem - 04.11.11 - klo: 22.37
HPI Apache C1 Flux (http://www.youtube.com/watch?v=HxQLySFvQkY#ws)

Tuo HPI:n tulee olemaan vissiin RTR?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: RC-BASTARD - 05.11.11 - klo: 15.53
Laitoin Amainhobbiessiin ennakkotilauksen tästä pulkasta... Kahtellaan mitä tulevaisuus tuo... ;)
Otsikko: Axial EXO
Kirjoitti: jannes28 - 05.11.11 - klo: 17.36
mitä oli postit?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: RC-BASTARD - 05.11.11 - klo: 17.40
Selviää sitten kun tuote tulee hyllyyn.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Koheltaja - 05.11.11 - klo: 18.24
EXO ei hirveesti sytyttänyt mutta apassi näytti jänskältä, perustuu vissiin 8 krossiin vanteista päätellen. Tollanen voi olla omiaan sekalaiseen huristeluun, pihasuttauksesta krossipaanalle. Tämäkö on uusi suuntaus autoissa?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: ghhgtd - 05.11.11 - klo: 19.19
Voihan kökäle! Eihä nuista ota selvää minkä ostais! Molemmat kiinnostaa. :laugh: Eiköhä se oo sitte fifty sixty molemmat häätyy hankkia... :roll:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: ANY10 - 05.11.11 - klo: 20.25
Ensimmäisenä, speksejä sen koommin tutkimatta, tuli mieleen nelkku sc, johon on laitettu eksoottisuuden nimissä putkirunko ja baja "kori". Axial on kyllä hieno.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: RC-BASTARD - 08.11.11 - klo: 09.03
Mitäs kaikkee ilkeetä noi takaiskarit aiheuttaa kun ovat tuollai esikuvamaisesti pystyssä..?? Kattelin tuota HPI:in apassia niin siinä on paremman näkösessä kulmassa takaiskarit..   
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: RC-BASTARD - 08.11.11 - klo: 22.24
Apassista infoa..

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=107109&lang=en (http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=107109&lang=en)


Aloittakoon joku innokas sille oman threadin...
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: RC-BASTARD - 10.11.11 - klo: 09.13
Amainista kopsattua..

"This product will be in stock on Friday, January 20, 2012. "

Eli ens vuoden alkupuolelle täytyy odotella.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Sirkkeli - 15.01.12 - klo: 01.50
AXiAL EXO Terra Buggy (http://www.youtube.com/watch?v=Uc6HxqQZk6o#ws)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 15.01.12 - klo: 12.34
Argh.. wraithi tyhjensi jo lompakkoa tarpeeksi..
Mutta vielä toiset 350 dorralia tähänkin.
http://player.vimeo.com/video/34528130?title=0&byline=0&portrait=0&color=c9ff23 (http://player.vimeo.com/video/34528130?title=0&byline=0&portrait=0&color=c9ff23)
Varsinkin tuon videon jälkeen alkoi polttelemaan, hyppää 100x paremmin kuin muut sc kopperot.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Koheltaja - 15.01.12 - klo: 16.32
hyppää 100x paremmin kuin muut sc kopperot.

Miksi vertaat buggyä SC kopperoihin? Nehän on aivan eri autoja niin ulkonäöltään kuin ominaisuuksiltaan :roll:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 15.01.12 - klo: 17.03
hyppää 100x paremmin kuin muut sc kopperot.

Miksi vertaat buggyä SC kopperoihin? Nehän on aivan eri autoja niin ulkonäöltään kuin ominaisuuksiltaan :roll:
Renkaat ja auton koko ovat tarpeeksi samaa luokkaa  :cheesy:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Koheltaja - 15.01.12 - klo: 17.22
No sitten voi myös sanoa että M8 hyppää 100x paremmin kuin exo koppero :grin:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 15.01.12 - klo: 18.21
=(
En aio myöntää virhettäni.
Yritetääs pysyä aiheessa, eikö jatkaa kaksinpuhelua  :wink:
Tulisikohan tätä autoa myyntiin racing factorylle?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: vx550w - 28.01.12 - klo: 17.49
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/axial-exo-1-10th-scale-electric-4wd-terra-buggy-kit-ax90015 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/axial-exo-1-10th-scale-electric-4wd-terra-buggy-kit-ax90015) Ny tuolla ainenkin. Voi olla muuallakin.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 10.03.12 - klo: 12.27
Onko tätä vielä kukaan saanut itselleen, tai ajokuntoon? Ainakin suomen varastot ovat oleet tyhjinä.
Saan omani ensi viikon keskivaiheilla.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Hyrsleri - 13.03.12 - klo: 12.04
Jokos näitä on ajossa? Bashauslelua kesäksi etsin ja tää vaikuttaa mielenkiintoiselta vehkeeltä.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Jampuli - 13.03.12 - klo: 17.31
komia on kyllä auto. saako tohon exoon varaosia suomesta mistään?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 13.03.12 - klo: 17.52
Varaosia ei saa oikein mistään vielä. Kuukauden tai kahden päästä niitä saa ainaskin ameriikoista jo hyvin.
Suomesta en tiedä, mutta onhan tänne putkahdellut jo muutama kauppa, joka myy axialia.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Hyrsleri - 13.03.12 - klo: 18.03
Jokos Chili olet omaa autoas päässyt ihmettelemään? On aikast lähellä et tulisi itsekin moinen tekele hommattua  :huh:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 13.03.12 - klo: 19.31
Juukelis, juuri sain etupuoliskon valmiiksi, eli ehkä 15% valmis.
Pitää rakennella hitaasti, kun on kokeita koulussa ja pitää nautiskella 400:sta eurosta ennekuin se hajoaa  :laugh:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: askohi - 15.03.12 - klo: 09.24
Juu, täällä on työn alla kasaaminen , ensi viikolla ajelemaan todennäköisesti. Osien maalaus kesken. Minulla on tuo Traxxaksen vastaanotin+ Velineon harjaton ESC+Moottori siihen.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: HMS77 - 26.03.12 - klo: 20.40
No kertokaa ny joku minkälainen on Axialin aluevaltaus nopeiden autojen reviirillä?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 26.03.12 - klo: 21.44
Hyvinhän tuo on kulkenut, mitä nyt tuolla loskassa ajelin muutaman akun viime viikoilla.
Osien kestävyydestä en vielä osaa sanoa. Mutta jos auton näkö miellyttää ja rahaa on, niin antaa palaa.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 01.04.12 - klo: 17.22
Tänään tuli ajeltua sisäradalla täysin vakiona, paitsi renkaat oli vaihdettu.
Auto kulki hyvin, ja kesti hyppyjä varsin mainiosti. Mikään ei mennyt rikki, paitsi vakio servohorni.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: askohi - 16.04.12 - klo: 15.06
Eilen testailin hiekkaradalla 2S lipoilla ja vaikutti erittäin tasapainoiselta ajettavalta.
Kaarteet saa vedettyä tiukasti, eikä pyörähdä helpolla.
Kiihtyy yllättävän hyvin vaikka renkaat vaikutti äkkiseltään vähän kapeilta. Iskarit vaikuttaa lyhytikäisiltä (heppoiset)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Janne A - 16.04.12 - klo: 15.43
Tässä on muuten Jangin tuore arvostelu laitteesta:

Axial EXO Terra Buggy Review (http://www.youtube.com/watch?v=nhUeKgkPcAo#ws)

Ei voi kyllä kun ihmetellä tuota korin poistamisen monimutkaisuutta. :D
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 16.04.12 - klo: 18.32
Itse jätän korin kiinnityksestä 6 ruuvia pois, koppa pysyy kasassa ja poisto aika lähes puoliintuu.
Sitten, kun säädöt on tehty, korin voi kiinnittää täysin. Miksi auton runkoa tarvitsee rassailla jokainen päivä, jos auto on täysin säädöissään?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: -HL- - 16.04.12 - klo: 19.42
Ei välttämättä tarviikkaan, mutta kyllä lähes aina jotain huoltoa/remppaa tulee.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Volvospede - 16.04.12 - klo: 23.19
Itse jätän korin kiinnityksestä 6 ruuvia pois, koppa pysyy kasassa ja poisto aika lähes puoliintuu.
Sitten, kun säädöt on tehty, korin voi kiinnittää täysin. Miksi auton runkoa tarvitsee rassailla jokainen päivä, jos auto on täysin säädöissään?

Saaks ton akun vaihdon muokattua nopeemmaks / järkevämmäks?

Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 17.04.12 - klo: 19.23
Eipä oikein, rungosta voi ottaa jotain tukipalkkia pois jos haluaa, mutta mikäli haluat pitää sisätilat paikallaan, niin vaihtoa ei saa helpotettua suuresti.
Itselläni akku on tähän asti oikeastaan aina kestänyt koko ajokerran, eli en ole sitä kamalammin paikan päällä vaihtanut. Yksi miinus on ainaskin, että paristokotelon kumiläpsykät ovat erittäin liukkaat märkinä.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 09.05.12 - klo: 17.33
Minkä laisia sähköjä tuohon exoon kannattaa laittaa?
Jotain harjatonta sensorellista varmaan?
Kannattaako/mahtuuko pitkä kannuinen mosa? Mites hobbyking sähköt?
Budjetti vois olla n.150e mutta mielummin alle.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 09.05.12 - klo: 19.08
Moottoreiden pituuksista en oikein osaa sanoa, kun melko vähän kokemusta on.
Itse suosittelisin ehkäpä budjetti ratkaisuun Castlen SCT comboa, tosin itselläni on ollut aivan tarpeeksi ongelmia moisen kanssa. Toinen minua kiinnostava ratkaisu olisi turnigyn 1/8 combo, jota saatan vaikka kokeillakkin.
Sensorillinen ei ole pakollisuus, toki jos haluat sensorillisen moottorin hyvät puolet, niin ota ihmeessä.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Jukis - 09.05.12 - klo: 19.25
tuossa olis halpoja ja hyviä comboja:
3S akulle: http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-3400KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME176.html (http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-3400KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME176.html)
2S akulle: http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-4000KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME178.html (http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-4000KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME178.html)
http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-4700KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME180.html (http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-4700KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME180.html)

Tuo 3656 motti on 4 napainen kovalla hyötysuhteella oleva ns pitkäkannu vaikka ei niin pitkä olekkaan.

tai sensorillisena: http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-3672SD-KV4000-Sensored-Motor-and-SCT-PRO-120A-ESC-LCD-Card-ME198.html (http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-3672SD-KV4000-Sensored-Motor-and-SCT-PRO-120A-ESC-LCD-Card-ME198.html)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 09.05.12 - klo: 19.35
4000 kv näyttää varsin mahtavalta, lupaavat sen olevan vielä vedenkestäväkin.
Eikös tuota 4000kv voi ajella silti myös 3 kennoisella, tosin sehän on pelkkää hulluutta tässä autossa.
Onko kellään kokemusta tästä kaupasta, taikka itse tuotteista?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Jukis - 09.05.12 - klo: 20.22
Mä ostin hobbywing 150A noparin tuolta. aitoustodistus mukana ja viikossa tuli. postit oli halvat ja wish2012 koodilla 5% alennusta.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 09.05.12 - klo: 20.23
Aitoustodistus?
Pahoittelen tietämättömyyttäni. Onko hobbywing joku laatumerkki? (ompas tuhmasti sanottu...)
Itselleni on juurtunut, että se on kuitenkin yhtä kiinalainen, kuin hobbykingikin, tosin eihän tämä mitenkään kamalan pahakaan asia ole.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Jukis - 09.05.12 - klo: 20.41
Hobbywingin nopareitahan on muun muassa hpi:n vehkeissä ja Orionin kisanoparit on hobbywingin tekemiä, samoiten speed passionin.
Kyllä on aitoustodistustarra näissä semmoinen raaputettava logo jonka alta löytyy tarkistusnumero joka syötetään hobbywingin sivuille. Näitä hobbywingin nopareita löytyy kopioina aika paljon.
Aidoissa hw:ssa on laatukomponentteja japanista ja usa:sta vaikka ne onkin kiinassa kasattuja.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 09.05.12 - klo: 20.47
Vai niin, sillonhan 110e combosta postitettuna ei olekkaan kovin paha hinta. Pitänee harkita, jos sidewinder ei herää henkiin.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 22.05.12 - klo: 14.26
Onko muilla ollut ongelmia exon moottori pukin kanssa?

Itsellä kävi näin.

(http://pasihuhti.kuvat.fi/kuvat/rc/Axial+exo/DSC_6991.JPG/_medium.jpg?hash=32245)


(http://pasihuhti.kuvat.fi/kuvat/rc/Axial+exo/DSC_6990.JPG/_medium.jpg?hash=32242)


Ainakin HR:ltä näyttäisi olevan tuohon päivitys osa saatavilla jossa on hieman muutettu tuota moottorin kiinnitystä.

(http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqJ,!l!E-cGWife!BPseYhJ!b!~~60_12.JPG)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 22.05.12 - klo: 14.49
Liika kiristys aiheuttaa tuon, itselläni ei ole ollut samaista onkelmaa. Muutamat jenkit valittelivat samaista asiaa ensimmäisinä kuukausina.
http://gcmracing.ca/viewitem.php?productid=86 (http://gcmracing.ca/viewitem.php?productid=86)
GCM tarjoaa vähän perinteisemmän kiinnitys keinon, tämä on ainaskin ollut jenkkien suosiossa.
Tosin joudut irrottamaan koko pukin, kun vaihdat pinjonia/moottoria.

Itse suosittelen ostamaan joko toisen alkuperäisen tai hotracingin vaihtoehdon, niin ei tarvitse ruuvailla pukkia aina kokonaan irti.
Edit: Voihan axialilta yrittää pyytää samanlaista osaa uudestaan. Mm. Squirrelilla oli aivan samainen ongelma, tosin eipä hän tästä autosta suuremmin pitänytkään.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: hankar - 22.05.12 - klo: 15.11
Onko tuo moottori hankalassa paikassa irroituksen kannalta, vai onko axialilla vain tykätty tehdä monimutkaisen moottoripukin? Ihmetyttää vaan tuo rakenne varsinkin kun se perinteinen yksiosainen malli missä on vain kaksi pitkää koloa mitä pitkin moottoria saa liikutettua, toimii varmasti ihan riittävän hyvin + se on helpompi valmistaa ja lujempi. Onko se ylhäältä tuleva lukitusruuvi ainoa joka pitää moottoria paikallaan pukissa? Onko tuolle annettu kiristysmomenttia? Kai tuota kannattaa ainakin yrittää saada takuuseen kun on sen verran hassu rakenne...
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 22.05.12 - klo: 15.22
Onko tuo moottori hankalassa paikassa irroituksen kannalta, vai onko axialilla vain tykätty tehdä monimutkaisen moottoripukin? Ihmetyttää vaan tuo rakenne varsinkin kun se perinteinen yksiosainen malli missä on vain kaksi pitkää koloa mitä pitkin moottoria saa liikutettua, toimii varmasti ihan riittävän hyvin + se on helpompi valmistaa ja lujempi. Onko se ylhäältä tuleva lukitusruuvi ainoa joka pitää moottoria paikallaan pukissa? Onko tuolle annettu kiristysmomenttia? Kai tuota kannattaa ainakin yrittää saada takuuseen kun on sen verran hassu rakenne...

Lähetin tänään axialille viestiä jos vaikka takuuseen saisi uuden. Tosin tilaan jokatapauksessa tuon HR:n osan jos se vaikka olisi hieman kestävämpi.

Se ylhäälä oleva ruuvi on ainut mikä moottorin pitää paikallaa. Eli käytännössä moottori "roikkuu" tuossa yläpuolen sakarassa.

Perinteisen mallinen moottorilevy on hieman hankala tilan puutteetn takia. Ainakin vastari kotelon joutuu purkaamaan pois moottorin irrotuksessa tuolla perinteisellä moottorilevyllä.

Muutenkin tuo auton avaaminen on hieman hankala. Kori on kiinni 16 ruuvilla joten teettää vähän töitä jos meinaa paljon eri välityksiä testailla. 
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 22.05.12 - klo: 15.56
Juukelis, auto on tosiaan kiinni niin monella ruuvilla ettet halua edes laskea. Itse käytän vain 4 ruuvia 10 sijasta, kun putkihärdelli kiinnitetään pohjalevyyn. Tämän lisäksi on vielä 2 etuiskareille, 2 takaiskareille ja 2 takapuskurille.

Mitä moottoria/noparia ajattelit käyttää, saattaisin osata neuvoa välityksiä.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 22.05.12 - klo: 16.31
4700kv robitronic ja hobbyking 100A sensorillinen nopari +2s akut.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 22.05.12 - klo: 16.35
Empäs osaa, aloita vakioilla ja laita tuulettimia kaikkialle mihin voit.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 22.05.12 - klo: 16.43
Noparissa on oma tuuletin, moottorille on tulossa puhaltimella oleva siili ja yksi tuuletin on laatikon pohjalla odottamssa asennusta.

Oli myös tarkoitus heittää "ohjaamo" pois ja laittaa ikkunat tilalle jolloin saa hieman lisää ilma tilaa niin ei välttämättä kuumene ihan niin paljoa, samalla akun laitto voi vähän helpottua.

Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 22.05.12 - klo: 18.29
Itse ajan puolikkaalla ohjaamolla, se haittaa akun vaihtamista jo huomattavasti, mutta näyttää paljon mukavammalta ja estää lian pääsyn auton sisään melko hyvin.
Asensin ajajan penkkiin tuulettimen, joka imee kuumaa ilmaa sisältä pois. (puhaltavana en ole sitä kokeillut.)
(http://i1226.photobucket.com/albums/ee409/chilirc/tuuletin.jpg)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 22.05.12 - klo: 20.42
Nyt oli axialilta tullut vastaus; Lähettävät uuden osan takuuseen heti kun saavat niitä varastoon.  :smiley:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Joooti - 24.05.12 - klo: 16.56
Saako tätä RTR versiona??
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 24.05.12 - klo: 17.35
Eipä ole rtr:stä kuin huhuja ollut. Saattaa olla että rtr tullee myöhemmin, tai sitten ei. Kasaaminen itsessään ei ole liian vaikeaa, suurin onkelma on että sähköihin menee uutena auton hinta.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: askohi - 27.05.12 - klo: 13.21
Tuossa hyvä paikka tuulettimelle, saa ajaa 3S lipon tyhjäksi yhteen soittoon  :grin:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 29.05.12 - klo: 11.37
Näkys olevan vähän eroavaisuuksia noissa pdf ja paperi manuaaleissa
Tukivarsien kiinnitys näyttäs olevan M3 ruuveilla tuossa pdf manuaalissa.
http://www.tresrey.com/axial/pdf/Instructions_AX90015.pdf (http://www.tresrey.com/axial/pdf/Instructions_AX90015.pdf)

Täytyy itsekkin muutta tuohon omaan autoon ennen kuin tulee vaurioita.

Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 29.05.12 - klo: 17.00
m3 ruuvit taitavat olla osa uudistuspakettia, joka tuli paketteihin mukaan auton tehtaalle vetämisen aikana. (niissä oli pikkuvikoja) Itsekin käytän ruuveja, koska niitä on kehuttu kestävämmäksi.
Ohjekirja lienee päivitetty pdf muodossa.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: LaaLaa - 06.06.12 - klo: 12.17
Ajaako kukaan Exoa Hobbywingin 120A noparilla? Minulla ei meinaa oikein toimia ja laitoinkin jo nopari topikkiin kyselyä http://rc10.fi/index.php?topic=39325.msg609241#new (http://rc10.fi/index.php?topic=39325.msg609241#new)

Mun exo painaa taistelukunnossa 3279g eli melkoinen sotanorsu :shocked:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 06.06.12 - klo: 13.01
Oma exokin painaa ainaskin kolmisen kiloa. neliveto, putkirunko ja alumiini painaa paljon.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: tomikulmala - 11.06.12 - klo: 21.31
(https://lh4.googleusercontent.com/-VKBMUlEzh0E/T9Yyys2bldI/AAAAAAAACag/nlevP5ff5vU/s600/P1010613.jpg)

Tossa kuva meikäläisen Exosta... Nopeudensäätimenä Vampire Racing SR1+ ja moottorina Novak Ballistic 10.5T (4200kV, lyhytkannu). Omasta mielestä kulkee ihan riittävästi vakiopinjonilla ja spurrilla (ts. pystyy vielä _ajamaan_ eikä vaan laittamaan kaasua pohjaan ja sitten taas hölläämään) :wink:.

Pöydällä odottelee parempi moottoripukki, Hot Racing merkiltään, mutta en kyllä jaksa tähän hätään sitä asennella. Exo on mekkaajan helv*tti :grin:.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 21.06.12 - klo: 15.25
Kohta sitä saa jo ilman rakentamisen iloakin:
http://www.axialracing.com/products/ax90024 (http://www.axialracing.com/products/ax90024)
Taitaa olla noparina castlen SCT/SV2 nopari, uusilla tarroilla. Moottorikin on castlelta, mutta KV luku tuntuu uudelta.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 28.06.12 - klo: 13.18
Tänään tuli mitattua gps:llä exon huippunopeus. Hobbywingin 4700kv moottori, viper vtx10 nopari, 2S lipo ja 17/52 välityksellä huppuja tuli 67,8 km/h.

Vähempikin kyllä riittäis näillä ajotaidoilla. Asfaltilla tuon sai jollain lailla pysymään lapasessa mutta hiekalla on jo aivan mahdoton saada menemään suoraan.


Tuon viperin noparin kanssa meinaa olla hieman lämpö ongelmia. Noin 10min ajon jälkeen lämpenee jo niin paljon että menee häiriö tilaan. Liekkö häriön aiheuttaja tuo moottori vai missä mahtaa vika olla.
Tietääkö joku tuon moottorin lankalukua? http://fi.eurorc.com/product/2303/hobbywing-xerun-3656sd-4700kv-sct (http://fi.eurorc.com/product/2303/hobbywing-xerun-3656sd-4700kv-sct)
Noparin pitäisi kestää 6.5t koneet.
Moottori ei lämpeä mielestäni liikaa. Sormea voi pitää ajon jälkeen moottorissa vaikka kuinka kauan.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Jukis - 28.06.12 - klo: 13.24
4.5t muistaakseni tuo. 4000kv on 5.5t

Tuo sun säädin on 1:10 takavetocorriin sopiva maksimissaan. tai 1:10 nelivetobuggyyn.

Exohan vastaa painolta ja kooltaan 4x4 corria eli tarvitsee olla SCT luokan säädinkin.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 28.06.12 - klo: 13.34
4.5t muistaakseni tuo. 4000kv on 5.5t

Tuo sun säädin on 1:10 takavetocorriin sopiva maksimissaan. tai 1:10 nelivetobuggyyn.

Exohan vastaa painolta ja kooltaan 4x4 corria eli tarvitsee olla SCT luokan säädinkin.

Hö...
Tuommoisen tuo RCM mulle myi kun kysyin exoon noparia tuolle moottorille.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Jukis - 28.06.12 - klo: 13.42
Ehkä se 6.5lankaisella 2 napaisella kestääkin. Semmoinen moottori tosin kuumenee sit aika kovasti.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: foursquare - 28.06.12 - klo: 13.44
Uudessa 4x4maailma lehdessä juttua ja pieni ''koeajo'' kyseiselle autolle http://www.4x4maailma.fi/ (http://www.4x4maailma.fi/)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: tuplaesa1 - 03.07.12 - klo: 21.00
Meneekö tähän exoon 1/8 kokoiset hobbywing sähköt kiinni? eli 41mm x 68mm moottori ja isohko säädin?
Olis sellaset ylimääräisenä ja tämä vaikuttaa siistiltä peliltä.
Tosin tuo mekkaajan hemmetti kommentti arveluttaa, en ole niitä innokkaimpia ruuvaajia.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 05.07.12 - klo: 22.02
Alkoi mullakin kiinnostaa auro enempi ku wraitti, vaikka se meniskin ehkä paremmin täälläpäin ku ratoja ei oo 600km säteellä, ja hakkulaaneja riittää.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 13.07.12 - klo: 17.04
Pari exoa oli kestotestissä suonenjoella viikko sitten :)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6887.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6887.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6889.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6889.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6897.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6897.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0353.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0353.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0357.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0357.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0360.MOV (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0360.MOV)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0363.MOV (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0363.MOV)

Ainoat vauriot oli kierteen juuresta katkennut vanttiruuvi ja pari hiekasta jumiutunutta laakeria.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: juhamatti - 13.07.12 - klo: 20.38
Mikä lie syynä, mutta oliko männä viikolla vai tällä kun oli kolme exoa myynnissä melkein peräkanaa?
Eikö nuo miellytä vai onko juuri tuo mekkaajan v.-.i syynä tuohon :grin:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: juhamatti - 13.07.12 - klo: 20.50
Pari exoa oli kestotestissä suonenjoella viikko sitten :)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6887.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6887.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6889.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6889.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6897.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_6897.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0353.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0353.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0357.JPG (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/IMG_0357.JPG)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0360.MOV (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0360.MOV)

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0363.MOV (http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc-Kisat+Suonenjoki+2012/MVI_0363.MOV)

Ainoat vauriot oli kierteen juuresta katkennut vanttiruuvi ja pari hiekasta jumiutunutta laakeria.

Hienoja kuvia ja autoja  :azn:
Tuo foffi touhu ois kyllä itteeki kiinnostavaa..
Laparenkaat joka kulmaan, i like it
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 13.07.12 - klo: 20.54
Kylläpä tuo ainakin itseäni miellyttää. Kaunis sekä toimiva. Ei se purkaminen/kasaaminen mahdotonta ole, vie hieman enemmän aikaa ja ruuveja kuin normaalissa SCT autossa.
   En kyllä keksi kovin montaa syytä noin moneen myynti-ilmoitukseen, paitsi se rasitevamma ruuvimeisselin liika käytöstä.

Huhtipilla hienoa videoo vedellä ajamisesta. Mitkä sähköt oli kiinni?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: juhamatti - 13.07.12 - klo: 21.29
Joo samaa mieltä, toi on kyllä yksi makeimmista rc-autoista mitä on..
Kelpaisi mulle, jos olisi vaan massia millä mälllätä..
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 14.07.12 - klo: 12.49
Mitkä sähköt oli kiinni?

Hobbywig 4700KV ja Viper VTX10 + 2S lipo
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Volvospede - 23.08.12 - klo: 10.05
Nyt rupeaa olemaan hinta kohdallaan kitillä... silti toi ruuvaaminen kyllä arveluttaa.

http://www.towerhobbies.com/products/axial/axic9015_e.html (http://www.towerhobbies.com/products/axial/axic9015_e.html)

Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Anis - 24.08.12 - klo: 22.36
Tuli tilattua kun hinta on jo noin sopiva. Meneekö 2650kv castlen kone heittämällä kiinni? Ajattelin 3S akulla testata ainakin aluksi ja pinjoni likimain niin iso kun leluun sopii, mikä lienee suurin piikkimäärä?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 24.08.12 - klo: 22.45
Älkää sitä ruuvailua pelätkö. Putkihärdelliähän ei tarvitse ottaa pois joka ajokerran jälkeen. Itse säästän 6 ruuvia jättämällä ne pois pohjakiinnityksestä. Auto pysyy silti kasassa.
Itsekin ostaisin toisen vain hinnan takia, mutta kun pitäisi ostaa muutakin kivaa.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Anis - 24.08.12 - klo: 22.52
Juu löysinkin jo että max 17 piikkinen löytyy 5mm akselille, tulossa on ebayn kautta jo

muuten onko akkukotelon sisämittoja heittää niin voisi maksimi akunkin tilailla
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: InfernoSP4 - 02.09.12 - klo: 10.29
Talveksi voisi jotain rakennusprojektia miettiä ja olisi lisäksi kiva olla joku auto, jolla voisi välillä käydä myös talvisaikaan pihalla suttaamassa. Tuo takatuuppi Rustler ei oikein lumella juhli... Niin mitenkäs tämä EXO menisi talvikäytössä? Eli pakkaako välittömästi tuon korikehikon täyteen lunta?  Tuota EXO:n kittiä saisi nyt aika sopivaan hintaan.

4x4 SC:tä on myös tullut mietittyä mutta tuo EXO on kyllä aika makean näköinen. Ja sitten siihen voisi laitella ne valotkin  :tongue:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 02.09.12 - klo: 10.59
En muistaakseen ajellut paneeleiden kanssa talvella, mutta ilman paneeleja lunta tuiskuaa sisään melkoisesti.
Talvella tietty tarvitsee muutenkin vedenkestävät sähköt tai paljon rahaa jos sattuu pahasti.
Paneelien ja sisätilojen pitäisi estää suurin osa lumesta.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Anis - 04.09.12 - klo: 19.00
Jaahas, auto on tullut maahan ja odottelee Vantaalla postitusta Vaasan tulliin. Tilasin tälle moottoriksi tämän:

http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-4000-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM845-/110912745478?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item19d2ea3006 (http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-4000-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM845-/110912745478?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item19d2ea3006)

nopariksi monsteri ja akut 3s linjalla.

Lieneekö soiva setti?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 04.09.12 - klo: 19.39
Jaahas, auto on tullut maahan ja odottelee Vantaalla postitusta Vaasan tulliin. Tilasin tälle moottoriksi tämän:

http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-4000-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM845-/110912745478?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item19d2ea3006 (http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-4000-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM845-/110912745478?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item19d2ea3006)

nopariksi monsteri ja akut 3s linjalla.

Lieneekö soiva setti?

Vauhtia voi olla vähän turhan paljon tolla 4000kv+3S.

Mulla 4700kv+2S jolla vauhtia n.70km/h.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Chili - 04.09.12 - klo: 19.59
Kuumeneekos huhtipilla kovastikkin auto?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 04.09.12 - klo: 20.04
Onko auton voimansiirto kestävä, ja mitenhän liikkuin 550 koon koneella joka on 4t? :afro: Tai toro ja 3s?
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: huhtip - 07.09.12 - klo: 23.10
Kuumeneekos huhtipilla kovastikkin auto?

Moottorin kanssa ei ole ollut minkäänlaista lämpö ongelmaa. Pitäisi hankkia uusi nopari kun nykyinen ei ole oikeen käypänen tuolle moottorille.

edit: ...tai sitte vaihtaa vähän rauhallisempaan moottoriin.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Veskuvaan - 13.09.12 - klo: 22.38
Exo tuning ohjeet (http://www.axialracing.com/blog_posts/1073900433) jos jotakuta kiinnostaa tällainen kupla lookki

(http://wordpress.axialracing.com/wp-content/uploads/2012/08/1.jpg)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 24.02.13 - klo: 11.55
Mitä öljyjä exo-kuskit alustavasti suosittelee iskareihin ja diffeihin. Kuume on ollut kova julkaisemisesta lähtien ja nyt kun olen muut autot saanut suurinpiirtein laitettua niin uuden osto olis luultavasti edessä ja se olis tämä exo. Se on siinä ja siinä et painuuko tilausnappi...
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: mcly - 25.02.13 - klo: 14.52
Onko auton voimansiirto kestävä, ja mitenhän liikkuin 550 koon koneella joka on 4t? :afro: Tai toro ja 3s?
Mitäs luulisit  :wink: Eiköhän tuo lennä ilmaan tolla Torolla.. :cheesy:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 25.02.13 - klo: 17.40
No mun 4000kv 3s on kyllä tehokas... Mutta viesti on lähetetty ennen mun 3s kokeiluita. Tosin ei oo exo vaan SP RS2 jossa normikone. Toi torohan on aika jytky kone kooltaan vielä...
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: mcly - 26.02.13 - klo: 12.10
No mun 4000kv 3s on kyllä tehokas... Mutta viesti on lähetetty ennen mun 3s kokeiluita. Tosin ei oo exo vaan SP RS2 jossa normikone. Toi torohan on aika jytky kone kooltaan vielä...
Jep.. ei ehkä ihan tähän autoon tarkoitettu vaikka tehoa ei kai ikinä voi olla liikaa.. ehkä..  :wink:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 26.02.13 - klo: 16.29
Tehoa on ehkä sitten tarpeeksi, kun ei lentokentällä uskalla painaa kaasua täysille... :wink:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 21.03.13 - klo: 19.16
Tähänkin taloon tuli exo ja valmiiksi sen sain tänään. Väriä mietin pitkään ja päädyinkin osittain mustaan ja osittain fluorisävyiseen oranssiin. Kuvissa väri ei näy ihan sellaisena kuin se on, vaan oikeasti se on vähän punertavampi. Valot laitoin myös ja ne toimivat ohjaimen kolmannesta kanavasta. Lisää scalemaisuutta tulee autoon, kun ratti ja vaihdekeppi löytävät perille. Ensimmäiset testit kokeiltu ja kyllähän se hyvin liikkuu. Tällähetkellä noparina on orionin vortex 10mt ja moottorina vortex 2800kv. Ne kuitenkin vaihtuvat, kun posti tuo hobbywing sc8 wp combon  :tongue:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Kekkis - 06.08.13 - klo: 18.45
Kovasti on EXO alkanut polttelemaan, ja pitänee se nyt sitten hankkia. Olen tässä mietiskellyt nopari+moottori comboa jolla lämmöt pysyisivät kurissa tässä ymmärtääkseni erittäin ahtaassa kopassa,ja mielelläni kuulisinkin EXOn omistajien kokemuksia. Sen verran monta autoa tallissa jo on, että ihan mielellään menisin suht.edukkaalla mutta silti tarpeeksi tehokkaalla combolla.  :wink:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Raisu - 06.08.13 - klo: 22.26
Tätä voin suositella: http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-4000kv (http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-4000kv)
Omassa EXOssa toiminut loistavasti kunhan otti lämpösuojauksen pois päältä, kostealla kelillä se alkoi pätkimään menoa liikaa. En tiedä onko uusissa SC-8:ssa enää tätä ongelmaa?

Veljen pojan autossa taas Traxxaksen velineon on hoitanut hommat hienosti, hiukan tehottomampi vaan kuin tuo SC-8.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 06.08.13 - klo: 22.48
Itselle tuli myös tuo Hobbywing combo tänä keväänä kyseiseen autoon. 2s ajeluilla ei kertaakaan ole pätkinyt vaikka lämpimälläkin ilmalla huudattaa akun tyhjäksi yhteen soittoon. Talviajeluillakaan ei ole tarvinnut suojata millään, kun exo on muutenkin tiivis ja sähköt kestää vettä. Mun mielestä täydellinen setti tähän autoon :cool:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Kekkis - 07.08.13 - klo: 09.01
Kiitoksia vastauksista, tuo setti näyttää spekseiltään ja hinnaltaan juurikin sopivalta. Sitten vielä kysyisin että miten olette (vai oletteko mitenkään) ratkaisseet akku ongelman, tai siis lähinnä sen niin kovasti parjatun akun autoon laittamisen tuskan. Olen tuossa erinäisiä foorumeita lueskellut sekä videoita katsellut, ja kyllähä tuo vaikealta näyttää... mutta en kyllä haluaisi leikellä auton tukipalkkeja niin kuin monet ovat näemmä tehneet, luulisi tuohon joku modi löytyvän, en tosin äkkiseltään googlen syövereistä moista löytänyt.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 07.08.13 - klo: 20.23
Kiitoksia vastauksista, tuo setti näyttää spekseiltään ja hinnaltaan juurikin sopivalta. Sitten vielä kysyisin että miten olette (vai oletteko mitenkään) ratkaisseet akku ongelman, tai siis lähinnä sen niin kovasti parjatun akun autoon laittamisen tuskan. Olen tuossa erinäisiä foorumeita lueskellut sekä videoita katsellut, ja kyllähä tuo vaikealta näyttää... mutta en kyllä haluaisi leikellä auton tukipalkkeja niin kuin monet ovat näemmä tehneet, luulisi tuohon joku modi löytyvän, en tosin äkkiseltään googlen syövereistä moista löytänyt.

Itsellä on kovakuorinen gens ace 5000mah 2s akku, joka menee autoon helposti ilman sivupalkin poistoa. Kun akun laittamiseen löytää oikean tekniikan, ei laittaminen kovin vaikeaa ole. Kun akku on autossa, laitan sivulta juotetut bulletit kiinni akkuun. Itsellä on onneksi kapeat sormet joten sekin onnistuu melko helposti. Kun akkua on tarpeeksi monta kertaa paikalleen laittanut ja pois ottanut, sujuu se jo todella nopeasti.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 09.12.13 - klo: 20.18
Ajeleekos näillä enää kukaan? Hommasin talveks lapakumit eteen ja taakse ja kulkee hyvin hangessa vaikka keskidiffi on auki. Viime talvena ei kunnolla liikkunut heti kun oli lunta pohjaan asti. Nyt puskee kinosta edellään :cool: Näin pimeinä talvi-iltoina mukava peli, kun on radiosta kytkettävät ledit antamassa valoa. Itse tulee ajeltua hankikannolla ja nyt tossa pehmeessäkin lumessa ja ehkä tulevaisuudessa kunnolla hiekkamontullakin, koska noilla uusilla renkailla pääsee sielläkin etenemään pehmeessä hiekassa :tongue:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 06.04.14 - klo: 12.42
Yksinpuheluahan tämä on, mutta tämä auto on omista se, jolla saa vain ajaa, eikä tämä vietä aikaa telakalla. Muiden autojen hajotessa lyö tähän akun kiinni niin ei ajot keskeydy. Voi olla että tämä on myös omista ainut jota ei ole viritetty äärimmilleen :laugh: Ainut päivitys autoon on st racingin alumiiniset iskarin rungot ja hatut. Halpa päivitys ja loppui iskarin korkkien poksahtelu ja vuotaminen, joten voi ehdottomasti suositella. Ulkonäkökin parani. :wink: Eilen kävin hiekkamontulla pöllyttämässä laparenkailla ja todella hauska on ajaa kun pitoa löytyy ja hiekka lentää. Akku vaan loppuu todella nopeasti, kun on painava auto ja paljon pitoa. Itse tykkään todella paljon autosta, koska se on hyvä ajaa ja näyttää todella hyvältä ajossakin :cool:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: demnml - 09.04.14 - klo: 18.00
Kyllä olen samaa mieltä ostin prolinen powerstroket ja ei muuta ei ole ollut mitään onkelmia auton kanssa. Uskomattoman kestävä. Mulla on slässi myös eka auto ja ostin kun luin että on kestävä mutta kyllä exo nyt on paljon paremmaksi osoittautunut.Nyt on jo toinen ostettu rullaavana ja vielä etsiskelen wraithia rullaavana kun kuukauden päästä tulee blue monkeyn ifs kitti...http://www.bluemonkeyrc.com/catalog/product_info.php?products_id=255&osCsid=cf4ncu809q3fhmqli20nb7kuc1 (http://www.bluemonkeyrc.com/catalog/product_info.php?products_id=255&osCsid=cf4ncu809q3fhmqli20nb7kuc1)
Harmittaa vaa ku postituskulut melkein saman verran kuin tuo paketti...
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 09.04.14 - klo: 20.44
En ole tuollaisesta ennen lukenutkaan. Hieno setti vaikkakin melko hintava. Omaan silmään nätimpi kuin vakiowraith!
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: demnml - 10.04.14 - klo: 05.30
Juu perustuu jenkkilän ULTRA4 rock racingiin kaveri nimeltä cambell oli eka joka kokeili yhdistää etu erillis jousitus ja takana kiinteä akseli. Nopeuden ja crävläyksen kompromissi. Mutta toi on siinä mielessä hyvä että saa tarvittaessa molemmat autot takaisin omaksi itsekseen. Kun taas monet ovat menneet modamaan wraithia ja exo niin että se on vain yksisuuntainen modaus eli ei takaisin päin palua. Itse olen ultra4 seurannu jo viitisen vuotta ja on kyllä mahtava ja axialihan on virallinen lelutoimittaja :evil:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: kukkalapio - 13.07.14 - klo: 17.30
Jokos näihin saa suomesta varaosia? Tai ulkomaatkin käy mutta ois kiva kuulla jos jollain on joku hyväksi todettu paikka käytössä. Etutukivarsi pitäis nyt ensimmäiseks saada.  :smiley:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: toddy - 01.10.16 - klo: 22.28
Kuuluukos tuossa punaiella ympäröidyssä kohdassa olla tuommonen vai onko ruuvi katkennut tonne koloon?

(http://rs1084.pbsrc.com/albums/j418/Toddy_/Mobile%20Uploads/IMG_20161001_220600_zpsuyge0o0l.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: R/C95 - 28.05.17 - klo: 21.30
Ajeleekos näillä kukaan foorumilta? Nyt pari päivää taas todella pitkän tauon jälkeen tullut autoa ulkoilutettua ja harmiksi saa huomata, että varaosien saanti on muuttunut todella hankalaksi :sad: Onneksi niitä ei usein tarvitse ja muillekin vinkikni, että asiateesissä on hyvä varasto tämän auton osista :wink:
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: toddy - 28.05.17 - klo: 21.41
Täältä löytyy ainakin yksi ajaja. Ostin viime syksynä käytettynä tuon, kun halvalla sai. Vaikka autossa oli paljon kulumaa niin en ole mitään varaosia joutunut vielä ostamaan, vaikka autoa on kunnolla paiskottu. Itse tilailen tähän varaosia Englannista Modelsportilta. Sieltä löytyy ainakin vielä ihan hyvin osia ja ei joudu tulleja makselemaan, kun on euroopan sisällä.
Otsikko: Vs: Axial EXO
Kirjoitti: Ipperu - 19.08.17 - klo: 21.20
Ajeleekos näillä kukaan foorumilta? Nyt pari päivää taas todella pitkän tauon jälkeen tullut autoa ulkoilutettua ja harmiksi saa huomata, että varaosien saanti on muuttunut todella hankalaksi :sad: Onneksi niitä ei usein tarvitse ja muillekin vinkikni, että asiateesissä on hyvä varasto tämän auton osista :wink:

Ostin muutaman kerran ajetun RTR -version. Nyt pari akullista takana ja täytyy todeta kyllä että auto pysyy todella hyvin näpeissä = helppo ajaa. 2900kv motissa vääntöä mukavasti. Hienosti kiipesi mäkeä,kun kaupungin "jättömaan" kasoilla kokeilin. 3S:llä testasin ajaa läheisen koulun hiekkakentällä ja lähiympäristön nurmella. Ei mikään supernopea, mutta riittävä. Ainoat miinukset on mielestäni akun hankala laitto ja irroitus ja hidas servo. Huomasin myös että auto ei "ime" kaikkea hiekkaa ja irtonaista sisäänsä (korinsa ansiosta?),  joten puhdistus oli ajon jälkeen todella nopea. Kaiken kaikkiaan hauska peli, mutta vaatii jonkinmoisia nyppylöitä ja maastoa ajopaikalta, muuten pelkällä tasaisella vähän tylsähkö helpon ajettavuutensa vuoksi.