RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.11

Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.11
Me tässä päätettiin kaverin kanssa kokeilla tuota Smartech kamaa, kun ovat kuitenkin suht edullisen oloisia ja toimivan näköisiä. Yleisesti meinaa olla sellainen käsitys, ettei niillä tee mitään. No, jos ne tästä selviää niin ei ne aivan surkeita voi olla.

Ostimme kolme Smartech Thunderbolt 4x4 auto pakettia. N:o 1  23cc koneella ja n:o 2 ja 3 28cc koneella. Muuten autot aivan identtisiä.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.26
Ensi tunnelma hyvä, kun paketit tulivat. Olohan oli kuin jouluna. Alusta ja jousitus ihan toimivan oloinen. Ei jää pomppimaan eikä heilumaan vaikka korkeammaltakin tiputtaa auton maahan, liimautuu.

N:o 1 purettiin ja kasattiin uudestaan, jotta saatiin tuntumaa laitteeseen ja todettiin useiden pulttien tarvitsevan todellakin uuden kiristyksen.

N:o2  ilman sen kummempia suoraan ajoon.

Ensi testit lumella. Kuiva pakkaskeli, hyvin vähän lunta. Autot käyttäytyy kiltisti, tiukkoja heittoja ja kurveja, pyörät pysyy hienosti maassa kiinni. Hyppyjä isoista hiekkakasoista, siis noin 3 kuutiota kipattu hiekkaa läjään. Tottelee kiltisti.

N:o1 :sen kuski alkaa heti säätelemään moottoria kaasutinta, kun ei kuulemma kierrä tarpeeksi että miellyttää tuollaista isolohko-loveria.

N:o2 tekee 3-4 metrin loikkia ajamalla 4 metriä syvästä montusta ylös ja reunalta ilmaan. Kohtalokas arviointi virhe tehdä tämä toisinpäin eli urku auki samaiseen monttuu reunalta alaspäin. Pitkä ja korkea pudotus ei voi päättyä hyvin.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.37
N:o2 vas etu alatukivarsi palasiksi, ja ylemmänkin varren sisempi unibooli poikki. Ei kun osia tilaukseen.
Osia odotellessa n:o1 autoa kiusataan ihan toden teolla, ja kiltisti tottelee.

3vrk ja posti tuo kasan tukivarsia varmuuden vuoksi muutamat joka nurkkaan. Samalla vaihdetaan paremmin talvioloihin sopivat möhkörenkaat.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.41
Kun nyt lunta on saatu aivan sairaasti on kiva ajella noilla isoilla renkailla, kun voi mennä kevyesti lumen pinnalla, kun toiset tahkoaa kapeilla kiekoilla lumen sisällä

Nyt on tultu siihen tulokseen, että mukana tulleet perusradiot ei miellytä. Esim kantama on aika surkea. Tilalle tilataan Fly Sky GT3B kolme kanavaiset 2.4GHz
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.47
N:o1 alkaa muuttaa muotoaan. 23cc moottorissa ei ole havaittu mitään vikaa mutta omistaja haluaa lisää vorsesteria. Moottoriksi tulee Rovan Sport 30.5cc ja tähtikuvio renkaat. Myös koriksi ilmestyy tyylikäs kupla. Lisäksi putki vaihtuu tuunattuun. Ja Rovanissa tietysti 8000k jousi kytkimessä. Pääsee kivasti tehoalueelle.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 14.50
ja tietysti etuvalot.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 15.00
Kun kuuntelee kuinka tuo n:o1 naukuu tuolla uudella ja isommalla moottorilla tekee mieli tehdä jotain pientä myös n:o2

Laitetaan joku tehoputki.

Taittuu hienosti tuonne takaspoilerin takanurkan alta. Vaikutus on aika huima, voimaa tulee huomattavasti lisää kun vielä hieman säädetään kaasutinta että ei röpöttele.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 15.04
Nyt löytyi hyvä puhdas asvaltti parkkipaikka. Saadaan kiitettävästi pitoa alle. N:o2 ei tahdo pysyä pyörillään kun pito on isoilla renkailla todella kova. Vaivattomasti pääsee ajelemaan kahdellapyörällä kuin ritariässä. N:o1 naukuu isolla koneella ja kapeammilla pyörillä aika hurjasti. Tuntuu olevan tehoa riittävästi. Saas nähdä miten voimansiirto kestää.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: juhamatti - 21.01.12 - klo: 15.42
laitahhan videoo autojen kruisailusta. :wink:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: TYR RC - 21.01.12 - klo: 18.11
Itsekkin aikoinaan hankin Ko. auton, kun halvalla sain....
Olen ollut kyllä tyytyväinen ottaen hankinta hinnan huomioon.

Moottorin sai heti uutena vaihtaa takuuseen, kun ei lähtenyt hyvin käyntiin. Syy oli lohkon puolikkaat eri tasossa ja fuskasi ilmoja tiivisteen välistä. (kauppias hoiti homman mallikaasti...kein Problem)
Perusvika näissä smartech/carson autoissa tuntuisi olevan vakio muovirunkoinen diffi, joka tulee halkeamaan kun tarpeeksi revittelee ja jarruttelee. (etu ja taka diffi joutuu koville kun jarru on keskellä ja iso massa pitää vauhdista pysäyttä.) Eli alumiini diffejä kannattaa alkaa katselemaan jo hyvissä ajoin.

tuossa kesältä pikku vitejo:
Smartech Thunderbolt - Long Jump (http://www.youtube.com/watch?v=dsU1w4CB6yI#ws)

Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: vihku - 21.01.12 - klo: 20.55
Juu laittakaa vaan videoo ois hauska nähä miten kulkee . :smiley:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 21.01.12 - klo: 23.23
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180)


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 23.34
No niinhän siinä kävi kuten edellä jo tuli maininta, jotta takaperän muovinen ratasrunko jakautui. Niin komeasti kiipeili 5-6 metriä korkeaa murskekasan pystyseinää. Olo oli kuin formula off-road kisoissa kun yritti kiivetä sinne lappu lattiassa. Pari kertaa ensin irtos raidetangonpää pyörän puolesta ja sitten tippui kyydistä raidetangon sisäpuolen pultit. Selkeästi kun tästä n:o2 autosta ei sen kummemin mitään pultteja kiristelty. Ei muutakuin osia tilaukseen..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Bonzer - 21.01.12 - klo: 23.37
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180)


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?

laadusta en tiiä, mut ei pystyy ostaa jollei asu USA:ssa.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 23.40
No, niin muutama päivä odoteltiin taas osia ja kun paketti saapui niin onneksemme sai huomata että oli sitten jäänyt se diffi tilaamatta. No, siitä kimpaantuneena päätettiin tehdä keskidiffistä yhtäpuuta eli 100% lukitus. Käyttöön kaksi menetelmää, kyse ei ole kauneuskirurgiasta.

n:o2 ja 2 x m8 mutteri ja kempakin kaasuton hitsi.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 21.01.12 - klo: 23.52
N:o1 sai hienovaraisemman kohtelun, hieman rasvaputsia, tulimerta, sekä epoksia..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 22.01.12 - klo: 00.05
No, kun liimaa jäi niin pika paikkauksella n:o2:sen takadiffin muovit kasaan ja paketti baanalle. Aika hienosti perkasi lumihangessa.... 15metriä ja takadiffin liimaukset antautuivat. joten odotellaan tässä sitten niitä alumiinisia.

Ja kun pari päivää taas hukkuu osien tilaamiseen.... Nämä ovat aina vaarallisia aikoja...

N:o2 moottori pöydälle pytty auki ja mäntä pöydälle. Ja dremeli kouraan.. ai ja.. eipä ole tullut -80 luvun lopun jälkeen paljon tehomäntiä tehtyä... No, männästä kuitenkin imuhelmasta 40% pois ettei ihan menetetä koko alavääntöä. ja pakolliset viillot männän lakeen. Koekäyttö, no pikku säädöllä ihan kiva naukuna kuului, hieman taisi maksimikierrokset nousta. pyttyyn ei vielä koskettu jotta on helpompi havaita eri toimenpiteiden vaikutukset.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 22.01.12 - klo: 00.14
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180)


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?

laadusta en tiiä, mut ei pystyy ostaa jollei asu USA:ssa.

niin ja saahan näitä tältäkin mantereelta
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 22.01.12 - klo: 00.19
Väliyhteenvetona ei lainkaan hullumpi laite kun huomioi hinnan ja osia saa todella hyvin. Ja jos vielä jättäisi tämän ylimääräisen vouhotuksen ja virittelyn vähemmälle paikatkin kestää varmasti ihan hyvin. Voimansiirto ja alusta on ihan toiminta kunnossa edelleen.

Mitä nyt n:o1 on onnistunut taivuttamaan hieman kaarelle noita vetoakseleita... kuuluu kai asiaan tällä sykkeellä..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 22.01.12 - klo: 01.09
Kai tollaset pukit ja tunkki oli pakko hommata, hieman hidastaa hommia jos haluaa tehdä asiat aidosti...
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 23.01.12 - klo: 22.11
Smartech thunderbolt rovansport 30.5cc (http://www.youtube.com/watch?v=0thBb6kSJww#ws)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 23.01.12 - klo: 22.52
Siinä oli sitten uusi alumiinine taka diffi n:o2 autoon. Ei pitäisi enää katketa.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 28.01.12 - klo: 12.19
Smartech Thunderbolt Beetle 1/5 (http://www.youtube.com/watch?v=ScfWnrmjSQk#ws)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: tuplaesa1 - 31.01.12 - klo: 14.47
Ihan ok testi, kertoo mulle sen tärkeimmän, eli tähän talouteen ei Smartechiä tule.
Mikään ei ketuta niin paljon ku laittaa heti sadoilla euroilla osia uuteen autoon.
En ole hintoja katsellut mutta tuntuisi että olisitte saanet samalla rahalla tollaset Losi 5ivet.
Jos ensi kesänä jotain hankitoja teen niin näillä näkymin se tulee olemaan Lossi.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 31.01.12 - klo: 17.49
No, aikas vahvoja sanoja. En tiedä mistä sait tuon sadoilla euroilla osia. Tietysti pitää muistaa että tällaisen smartechin saa puolellahinnalla verrattuna losiin. Ja kai sekin seinääpäin ajettaessa muuttuu atomeiksi.

Nyt kun oikein tarkkaan katsotaan, niin todellisia hajonneita osia n:o1 osalta on nolla. Moottori vaihdetiin isompaan, jotta saataisiin testattua voimansiirron kestävyys, niin seuraavaksi voidaan heittää paikalleen 62cc kone. Alkuperäinen 23cc on hyllyssä kuin kaupassa.

N:o 2 todellakin hajosi siinä kuuluisassa syöksyssä tuntemattomaan vas. etutukivarsi ylä, sekä ala. osat yht 25e. Takaperä rikkoutui, siis vain diffirattaiden sisäkuori. Samanlaisen olisi saanut parilla kympillä, mutta alumiininen maksoi 59,90e .

Kaikki muu säheltäminen ja viilaaminen, sekä keskidiffien uskomaton lukitusjärjestelmä ovat olleet ylimääräisiä päähänpistoja ei hajoamisesta johtuvia toimia. Hintaansa nähden laite on ollut uskomattoman kestävä. Nyt kun ajettu noin 20L bensaa per auto tulos on mielestäni hyvä.

Paha lähteä vertaamaan esim siihen losiin kun auto maksaa 1200e, tehoputki siihen 300e vs smartechin tehoputki 50e. Tämä on tällainen alottelijan superhyvä paketti, kun ei ole vielä varaa sijoittaa harrastukseen tuhansia.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: TYR RC - 31.01.12 - klo: 17.56
Kyllä Thunderbolttiin minun mielestä on varaa ostella HopUppia ennen kuin ollaan Losin hinnoissa...

Smartech: http://www.ebay.de/itm/Neu-1-6-4WD-Smartech-Thunderbolt-4x4-RTR-Preissensation-/140301880448?pt=RC_Modellbau&hash=item20aaa4cc80 (http://www.ebay.de/itm/Neu-1-6-4WD-Smartech-Thunderbolt-4x4-RTR-Preissensation-/140301880448?pt=RC_Modellbau&hash=item20aaa4cc80)

Ja samalla kauppiaalla Losi:http://www.ebay.de/itm/Losi-5ive-T-4WD-Off-Road-Truck-weiser-Karosserie-1-St-5ive-T-Offroad-/360413602638?pt=RC_Modellbau&hash=item53ea53234e (http://www.ebay.de/itm/Losi-5ive-T-4WD-Off-Road-Truck-weiser-Karosserie-1-St-5ive-T-Offroad-/360413602638?pt=RC_Modellbau&hash=item53ea53234e)

Itsestä tuntuis hurjalta heti 1300€ laittaa ensimäiseen bensa autoon, eihän sille uskaltaisi edes antaa runtuakaan...
Jokainen tekee tietysti valintantansa oman lompakon mukaan...

(Sehän on selvä että nämä on täysin eri luokan autoja , eikä pitäisi edes vertailla...)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: tuplaesa1 - 01.02.12 - klo: 18.20
Nyt on kymmenen päivää kulunut eka postista.
Miten puolen vuoden päästä? Se jäänee nähtäväksi. Se on mun pointti.
Oletetaan että hajoamistahti jatkuu ja mahdollisesti kasvaa progressiivisesti kunnes kaikki osat on vaihdettu :)
(kauhukuva)
Joo en tosiaan ollu ees hintoja katsellut, helvetin halpa on Smartech. En olisi uskonut.
Onkos nuo vakio renkaat ihan turhat vai miksi vaihdettu? En näe syytä vaihtaa toimivia renkaita joten sen voisi laskea periaatteessa menoiksi, jos pilkkua viilataan.(+ainoan pointtini tueksi)
Mulla on revossa tollaset samankuvioiset renkaat ja niillä juuri mitään tee, en tiedä sitten eri koossa ja painavamman auton alla ne vois pitääkin. Näkeehän sen että kukaan vakavammin harrastava ei "dirt bonzeilla" aja..

Mun tuskin kannatta tämmösiä ees ostella, näyttää tuo hyvä revokin tuolla seisovan ihan joutilaana.
Taitaa mun harrastusinto olla tässä että kattelen kauniita kuvia ja luen foorumia. ;)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: risseri - 01.02.12 - klo: 18.43
Mun tuskin kannatta tämmösiä ees ostella, näyttää tuo hyvä revokin tuolla seisovan ihan joutilaana.
Taitaa mun harrastusinto olla tässä että kattelen kauniita kuvia ja luen foorumia. ;)

ite olen seurannut tätä kestotesti suoritusta ja muuta ajoo mitä äijät on tehnyt, niin hienosti ovat kestäneet mutta sitten kun tulee sellanen pieni OHO! niin jotain pikku nippeliä menee rikki.

mutta asiasta toiseen, toi BensaNorsun toiminta ja ajot on ollut niin komiaa katteltavaa että tässä ollaan katteltu ja pähkäilty että minkä auton sitä sitten keittiönpöydälle ostaa. mutta kuitenki 1/5 ja 4wd se olla pitää :D
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 01.02.12 - klo: 19.49
No helpotetaan tuplaesan oloa sen verran että autoilla on nyt ajettu kohta 3kk ei 9pv. Ja kivaa on. Tänään taas viila lauloi lisää 2. Auton männästä ja ikävä kyllä tuli kajottua myös pyttyyn. Ja kytkimeen pinkki jousi siis 7500k.(http://img.tapatalk.com/54fa5032-7c95-f76e.jpg)(http://img.tapatalk.com/54fa5032-7d06-5df7.jpg)
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 01.02.12 - klo: 19.50
1. Autoon tuli tänään uudet ajovalot. Nyt riittää valoa pimeään ajoon.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: risseri - 01.02.12 - klo: 19.54
1. Autoon tuli tänään uudet ajovalot. Nyt riittää valoa pimeään ajoon.

no onko tänään vetoja vai onko liikaa pakkasta ?
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 01.02.12 - klo: 20.01
Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: risseri - 01.02.12 - klo: 21.02
Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.

 :evil: eli nyt on sitten pitoja tarpeeksi!? täälläpäässä vedotaan tohon pakkaseen niin ei taida tulla ajoja tänä  :grin:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 13.02.12 - klo: 10.45
Sanotaanko näin ettei kai se laadusta kiinni ole jos ei kestä betoniporsasta ?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 13.02.12 - klo: 10.49
Mutta lunta oli riittävästi niin auton sisäpuolella kuin ulkopuolellakin, vaikka kuinka oli lumipressu paikallaan..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: TYR RC - 13.02.12 - klo: 20.52
Hyvin on kopsahtanut...
Pistäppäs parempi kuva vahinko nurkasta.. mitkä kaikki otti kipeetä?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: vihku - 15.02.12 - klo: 18.34
Oottekos muuten tolle numero kolmoselle mitään tehy? Mites teillä se vetokäynnistin on kestänyt kun tuolla kaverilla oli tuo niin sielt vetokäynnistimest koko ajan hajos joku muovi osa? :shocked:
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 15.02.12 - klo: 19.33
Kävi niin että 3. Tuli myytyä. Ei ole itsellä hajonnu. Yhteen on myyty varaosat kun taisi olla huolimattomasti kasattu.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Micco - 15.02.12 - klo: 20.40
Vetokäynnistintä on syytä käyttää järjellä, oli sit merkki mikä hyvänsä. Ei kannata riuhtoa narua loppuun asti raivolla, sekä hyvä ennen nykäisyä hiukan tunnustella että käynnistin ottaa kunnolla kiinni ettei hyppää hampaalta yli. Hiukan vaikea selittää, mutta kun käyttää näppituntumaa niin sit kestää paremmin käynnistimet. Ja silloin tällöin kannattaa myös puhdistaa käynnistin sisältä mikä mahdollistaa liikkuvien osien paremman liikkumisen. Tietenkin ne järkevälläkin käytöllä joskus hajoaa, kun muoviosia pitää sisällään. Jotenkin sellainen muistikuva et käynnistimiä saisi metallisilla sisuskaluilla myös, toki nekin metalliosat on jotain silumiinin kaltaista, mikä ei ole myöskään kaikista kestävintä matskua.

E:    Ei pettänyt muisti tällä kertaa. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1466/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1466/.f)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 15.02.12 - klo: 23.37
Nimenomaan näin, herkät kädet ja sitten vetoja..

Ja onhanse niin, että kaiken saa rikki kun oikein tempoo
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 17.02.12 - klo: 17.14
Siinä kuva vahingoista, ei paha. Ylätukivarren ulkopää ja toi hubbi mikä se nyt on kun ei saa mieleensä, napa vai olkanivel..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 17.02.12 - klo: 17.22
Ja kun tuli kehuttua sillä kolmosen myynnillä, niin on kuulemma tulossa ostajalta takaisin. Tuntuu menevän vetolaite per ajokerta rikki, jännä kun niitä ei itse ole saanut käynnistämällä rikki vielä kertaakaan. Tietysti jos ei pumppaa ollenkaan kaasarin bensapalloa niin hetken saa tietysti repiä ? ja kuulemma renkaat ei käänny kuin oikealle, ettei olisi tuo pienehkö vastarin vakioakku tyhjä, kun se ei kestä kuin yhden ajokerran / 1,5 tankillista max, ja latausaika kuitenkin sellaiset 15h.

Toista se on tuo itsellä oleva 5000mAh, nyt on takana 6-7 ajokertaa ja vuorokausi ajovalot päällä että sai tyhjäksi.

No, raportoidaan kun posti tuo takaisin, ja tutkitaan sitten tarkemmin. Eiköhän kaikkeen löydy selitys...
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: TYR RC - 17.02.12 - klo: 20.19
Ai alatukivarsi säilyi ehyenä...Ja c-hubi menny halki...
Sais pian tulla Hobbykingin valikoimiin varaosia näihin..

Ihmetyttää tuo käynnistimien särkyminen.. Oma auto on ollut kohta kaksi vuotta eikä yhtään käynnistintä särkynyt, vaikka on joutunut repimään ja tempomaan käyntiin.( Varsinkin sitä ensimäistä ilmavaivasta moottoria.)

Tässä oma visio millä lykkäsin täys alumiini diffin ostoa:
(https://lh3.googleusercontent.com/-CAAw0E00ADY/TzgDBNwy8cI/AAAAAAAABRQ/jHSYaeYa6RE/s720/IMG_8230.JPG)

Tein tuon muovilaipan tueksi ja vahvistukseksi alumiinista kiekot. (molemmat kerkes haleta ennen vahvistamista)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: BlownBB - 17.02.12 - klo: 20.39
Jep.

Kuulostaa kummalta munkin korvaan tuo veto-laite vika.
Itsellä on ollut lähinnä veto-laitteen jäätymisen kanssa ongelmia kun oon sisältä tuonut pakkaseen, mutta kyllä se on aina siitä herännyt kun oon varovasti herätellyt...

Talvi ajossa ei muutenkaan ole ollut ongelmia, vaikka on ollut -25 ----> pakkasta jopa vastarin akku (5000Mah) on toiminut 6-8ajokertaa (3-4tankkia/kerta) tosin tankki ei kestä ton 30.5cc kanssa kun 20min-25min niin ja tietysti autossa on 4 superkirkasta lediä edessä ja 2 takana. Ainoa todellinen ongelma on ollut pöllyävä lumi mikä tukkii ilman putsaria, minkä seurauksena seokset heittelee välillä aika rikkaalla....

Ja joka ikisen ajo kerran jälkeen oon purkanut vastari kotelon auki että paikat kuivaa, ja tietysti irrottanut akun... Ei ole ollut ongelmia radion kanssa kun on vastari kuiva eikä lillu  vedessä.

Muuten tämä talvi ajelu on ollut tosi jees, varsinkin nykyään vielä enemmän kun tuli tehtyä nastarenkaat.

Nii ja autonahan siis Smartech thunderbolt beetle..."Pienin" modauksin =)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lehtibakka - 17.02.12 - klo: 23.38
Mulla oli aikoinaan edellisessä bajassa vetokäynnistinongelmia juurikin tuon edellä kuvatun verran. Suunnilleen 2 ajokertaa ja käynnistin morjens.

29cc koneessa ihan järjettömät puristukset. Nämä myöhemmät jopa kisapajan tekemät koneet on ku ilmaa nykis narun perässä verratuna edelliseen pataan. Konetta ei edes pystyny hitaasti nykiä pitämättä autosta kiinni kun se nousi aina ilmaan.

Ensin meni se muovirenkula poikki. Noh, sehän korvattiin sillä silumiinisella renkulalla ja ainoo lopputulos oli että se valkonen nailonpyörä missä vetonaru on antautu.

Neljännen käynnistimen hajottua aloin keskittymään siihen että koska tarvii antaa sellanen kevyempi riuhtasu ja koska ollaan niin hollilla että seuraavalla kunnon nykäsyllä lähtee jo tulille.

Lopputuloksena oli että ne muoviholkit kesti sellasen max 5 ajokertaa ja sit rivahti. Eipä tuo nyt mikään iso haitta ole kun piti vaan niitä renkuloita varastossa.

Tää nyt oli tuollainen välikommentti että osaa ne muutkin hajottaa niitä vetokäynnistimiä kun ne on suunniteltu aivan liian heikoiksi käyttötarkoitukseensa nähden.

Apropoo. On se mun mielestä hassua että yhdestäkään moottorisahasta tai trimmeristä en ole saanut edes narua poikki vaikka välillä on tullut revittyä kädet rakoilla koneita käyntiin pitkän seisonnan jälkeen. Onkohan muuten joku joskus katsonut esimerkiksi trimmerin käynnistimen sisuskaluja. Muistaakseni joskus katselin tuttavani Stiga trimmerin tekniikkaa joka nopeasti vilkaistuna näytti hyvinkin erehdyttävästi jopa koteloa myöten olevan sopivan kokoinen näihin moottoreihin. Oiskohan siellä sisällä sitten kestävämmät osaset?

Lopetan käynnistysavautumiseni tähän. Jos oli liian paljon soopaa niin modet poistakoon koko kommentin palstalta.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 18.02.12 - klo: 15.52
Ai alatukivarsi säilyi ehyenä...Ja c-hubi menny halki...
Sais pian tulla Hobbykingin valikoimiin varaosia näihin..

No, onneksi löytyy hyllystä muuten uudet osat ja c-hubikin reinforced, katsotaan kuinka kestää.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: vihku - 20.02.12 - klo: 16.48
No se auto joka sinne teille palautettiin oli niitteen joitten auton veto käynnistin koko aika p*skana josta sanoinkin jo tuossa. :laugh:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 13.03.12 - klo: 20.27
Noniin, n:o1 pääsi testaamaan JetPro frontmount tehoputkea. Kai niillä putkilla on eroja... Maximi väännön alue laajeni huomattavasti. 8000k jousella vedot alkaa heti kun kytkin nappaa kiinni, ja voimaa tulee rovanista hienosti ulos. Pitää alkaa etsiä välitysrattaita, kun nykyisillä voimaa riittää niin pirusti. On muuten aika valtavan kokoinen kompleksi tuo putki.

Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 13.03.12 - klo: 20.32
N:o2 laitoin juuri uuden männän ilman mitään viilauksia. Pakko saada alavääntö takaisin. Tosin sylinterin ja kampikammion kanavia vingutin reilusti lisää virtaaviksi. ja yritin oikein kiillottaa pintoja. Sitten heitin kehiin vielä testimielessä 2kpl boost-bottlet. Tuolla viilatulla männällä ainakin nosti kierrosaluetta, joten katsotaan kuinka käy kun saadaan tuota menetettyä vääntöä takaisin. Tänään laitoin moottorin kasaan ja nykäsin käymään. Lähti kyllä hienosti heti ja pienillä seos-säädöillä alkoi kierroksia löytyä ihan kivasti. Sitten vaan joku päivä ajelemaan, kun vaan vähän kelit kuivuisi. Ei meinaan kiinnosta pahemmin mennä tonne loskaan vehkeitä rikkomaan.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 25.03.12 - klo: 20.00
Siinä kaverukset , kesä tulee ja asvaltti on kuumaa , kohta
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 25.03.12 - klo: 20.01
Auto n:o 1 asvaltti varusteissa, vielä kun saaa pitoja lisää jostain.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 25.03.12 - klo: 20.05
Auto n:o2 ja möhkörenkaat. Todelliset tehon tappajat. Pikkupyörillä pääsi jo tehoalueelle.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 25.03.12 - klo: 20.08
Ja siinä on muutkin paikalla olleet kaverit sulassa sovussa.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 12.04.12 - klo: 22.25
Piti viikonloppuna heittää pikku ajelut 2:lla. Oli niin houkutteleva lumikasa parkkialueella että siihen piti laskettaa. Oli vaan niin jyrkkä ettei auto lentänyt pitkälle mutta korkealle. Tulos oli se, että kytkimestä hajosi jotain. Kun yritti käynnistää niin veto oli päällä kokoajan. Mutta vielä piti hieman ajella, joten piti käynnistää auto kuten moottorisaha ; auto vasempaan käteen ja oikealla vetoja. Piti vaan olla tarkkana ettei päästä pysähtymään.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 12.04.12 - klo: 22.29
No niin, siinä syyllinen. Kytkimen jousi oli antautunut ja kantti jousen päästä oiennut. Tämä taisi olla 7000rpm jousi. Laitetaan nyt original Zenoah 6000rpm.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 12.04.12 - klo: 23.45
Tosta seuraavaksi, josko riittäis potku, katsotaan kuinka kardaani taipuu..

http://www.nokianvenehuolto.com/racing-35cc-moottori-p-904.html (http://www.nokianvenehuolto.com/racing-35cc-moottori-p-904.html)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: JariV - 13.04.12 - klo: 00.17
Vakiona ei kummonen. Kunnon putki herättää ton eloon. Mutta ei kierrä vakiokampuralla hirveän paljoa. Vääntöä on hyvin.

Ainakin yksi FS:n viriputki on olemassa. Saattaa sopia nutekkiin suoraan koska FS ja nutekki ovat hyvin samanlaisia, vain pieniä eroja takapäässä verrattuna putken tarvitsemaan tilaan.
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 13.04.12 - klo: 17.43
Niin ja pikku muokkauksella sopii moni muukin.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: JariV - 13.04.12 - klo: 18.04
Bajaan itse moottori sopii 2 reiän viilaamisella pohjalevystä. Muuten kaikki on bolt on.

Muut putket ei sovi. Tässä pytyssä on isompi pakoaukko selkeästi ja eri pulttijako (leveämpi, korkeampi ja isompihalkaisijaisemmat pultit).

Pienempiin moottoreihin tarkoitetut putket pitää tehdä uusiksi ainakin laipan osalta, pulttaamalla ei mene yksikään. Mutta pelkällä laipan vaihtamisella sen pienemmän moottorin putki on heti pielessä koska alkuhalkaisija on liian pieni.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: JariV - 18.04.12 - klo: 08.12
Amerikkalassa vähän käytetty halpa 28cc RTR peli, 200USD = 153 Eur. Rahtien ja alvien jälkeenkin toi olis suunnilleen 250E hintanen.

http://www.largescaleforums.com/showthread.php?t=15964 (http://www.largescaleforums.com/showthread.php?t=15964)
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 18.04.12 - klo: 23.54
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/full-mod-zenoah-4-bolt-30-5cc-engine-long-rod.html

Tolla olis kiva päästä testaan smartechin voimansiirtoa. Tosin onhan mulla takadiffi jo aluversio. Mutta edessä on vielä muovinen.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 27.04.12 - klo: 16.16
DTM-offiversio...
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: BlownBB - 27.04.12 - klo: 16.26
Mielestäni aika härski... :)
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 29.04.12 - klo: 19.03
http://www.youtube.com/watch?v=41I6C7-D_-w

Näillä mennään
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 29.04.12 - klo: 20.02
http://www.youtube.com/watch?v=VJJXmu85CJc&feature=youtube_gdata_player

Kone laulaa mutta perä ei kontaktoi
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 29.07.12 - klo: 19.39
Ostin tuollaisen Thunderboltin ja ajattelin hankkia autoon jotain hieman kulkua parantavia osia.

Autossa on tuo 28cc moottori ja putkisto olisi tuohon hakusessa. Mitä suosittelette kohtuu hintaan?

Myös nuo kytkimet kiinnostavat, saako tuollaisella esim. 8000rpm-jousella varustetulla kytkimellä lisää kulkua?

Myös muut auton paranteluun ja etenkin kestävyyden parantamiseen kiinnostaa.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 05.08.12 - klo: 10.16
Eilen kävin ajamassa autolla ensimmäisen tankillisen ja muuten tuntui auto pelaavan hyvin, mutta tuonne vetokäynnistimen koppaan tai johonkin muualle taisi mennä likaa (kiviä tai hiekkaa) kun narusta vetää, niin välillä ei ota kunnolla kiinni ja kuuluu vähän rahinaa.

Näihin taisi saada jotain pölysuojia? Mistä sellaisen saisi?

Muuten auto tuntuu ihan hyvältä. Kiihtyy hyvin, mutta huippunopeutta ei kerää kovin paljoa. Riittää tosin tuollaiseen normaaliin ajeluun ihan hyvin.
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 12.08.12 - klo: 23.45
Ensi viikolla on pölysuojia hyllyssä.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 13.08.12 - klo: 12.55
Ensi viikolla on pölysuojia hyllyssä.

Varaa mulle vaikka 1-2 kappaletta ja ilmoita yv:llä kun saa hakea pois. Taidan ottaa samalla vähän muutakin osaa kuten kytkimen ja vetostartin osia ainakin.
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 13.08.12 - klo: 22.50
Ok
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 12.09.12 - klo: 22.49
ostin tuollaisen harraste runkulta sakujen varastosta ja nyt päässyt muutaman tankin ajamaan sillä,mistä tullut hieman kysyttävää. (ruuveja tuntuu löystyvän siihen malliin että ehkä kannattaisi purkaa koko auto??)
-moottorina on 28cc 4pulttinen mikä vaikuttaa todella hengettömältä?? (kyllä olen säätänyt neuloja)
-autossa on bluebirdin 1/5 autoon tarkoitetut möhköservot ja silti jarrut tuntuvat hengettömiltä?? ihan kuin ei jaksaisi kääntää
-mistä autoon kannattaa hommata renkaita ja vanteita? ajoin jo yhden vanteen halki.

radion ostin kiinasta harraste runkulta http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12177__HK_300_3_Channel_2_4ghz_FHSS_Ground_Radio.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12177__HK_300_3_Channel_2_4ghz_FHSS_Ground_Radio.html)
siitä tuli savut pihalle kun laitoin akun kiinni ensimmäisen kerran,latauspistoke oli oikosulussa ja piirikortista paloi virtajohdolta katkaisijalle kannas ja akulle menevä johto,mistä laitoin sähköpostia kiinaan ja sain vastaukseksi ettei takuu korvaa palaneita ja kuljetuksessa vaurioituneita tuotteita. :shocked:
eihän tuo kallis ollut,mutta otin siihen vielä vara vastarin +rahti+alv niin alkoihan se vituttamaan.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lehtibakka - 13.09.12 - klo: 13.20
Itse en ainakaan suostuisi sekoilemaan radioiden osalta minkään kiinan halpismallin kanssa. Tai ainakin varmistukseksi laittaisin failsafen.

Yleensä kannattaa uusi auto AINA purkaa muttereiksi ja sen jälkeen kasata kunnon ruuvilukitteen kanssa. Tietääkseni millään tehtaalla ei ole käytössä kunnon lukitteita ja auto muuttuu helistimeksi ja osat putoilee kyydistä ilman uudelleen kasausta.

Jarrujen kanssa en osaa auttaa kun ei ole kokemusta kyseisestä automallista/merkistä. Viisaammat jatkakoon...
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mikari - 13.09.12 - klo: 13.31
Tarkoitatko ettei millään "bensa-autojen tehtaalla" .. ?? Onhan noissa monessakin RTR:ssä lukitteet, bensoista en tiedä..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lehtibakka - 13.09.12 - klo: 14.27
On varmaan RTR:ssä käytetty lukitetta. Omakohtaiset kokemukset on vaan jotta tehtaan lukite on aivan kuraa. Lisäksi tuota lukitetta ei välttämättä eksy jokaiseen kierteeseen??

Täytyy aina muistaa tuo Kiinan kuuluisa? laadunvalvonta.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 13.09.12 - klo: 18.34
Itselläni on nyt kesön ollut tälläinen otsikon auto ja olen sillä ehkä sellaisen 10 tankkia ajanut.

Yhden pultin olen saanut siitä löystymään, mutta muuten olen selvinnyt aika vähällä. Lukitetta ei kyllä ole juuri käytetty sen mukaan mitä autoa olen vähän tutkinut.

Autossa on vakiona failsafe.

Oman autoni moottori tuntuu mielestäni ihan ruudikkaalta kunhan sen saa säätöihin. eli suosittelen tarkistamaan vielä neulojen säädöt ja katsomaan, että läppä varmasti aukeaa kunnolla kaasusta.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 13.09.12 - klo: 21.31
 :undecided: kyllä tuo on hengetön metukka vehkeisiin verrattuna,ei lähde paikaltaan edes ruopimaan :cry:
muutama kysymys lisää.
kun ei ole  bensa autoista mitään kokemusta eikä tiedä mistä osia kannattaa hankkia?

-mistä tietää mitä öljyä iskareissa on?? onko tuohon saatavilla erilaisia mäntiä iskareihin??
-mikä tuo 28cc moottori on tyypiltään?
-mistä ja minkälainen pakoputki kannattaa hankkia?? sellainen mikä sopii autoon kivutta?
-kytkin myös menee vaihtoon,kun herää todella huonosti kulkemaan.
-kannattaako suosiolla ostaa putki ja kytkin tuolta vene kaupasta vai jostain maailmalta??
kokemuksia jakoon nyt.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: juhamatti - 13.09.12 - klo: 21.34
Moottorista voin sen sanoa ettei ole cy eikä zenoah, vaan joku kopio noiden välistä.
Osia saa ainakin Saksasta siihen koneeseen.
Kytkin jouseksi suosittelen joko tätä.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2425/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2425/.f)
tai vielä kireämpää jota ite käytän.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8013/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8013/.f)
Toki nuokaan mitään auta jos kone on tehoton jo valmiiksi..
Zenoahin tai cy:n koneen vaihto voisi tuoda potkua lisää..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 14.09.12 - klo: 09.29
Ei liene kovin järkevää verrata halvan kiinalaisen 1/5-auton kulkua johonkin 1/8 tai 1/10-nitroautojen kulkuun. Jo pelkkä teho/paino-suhteen tarkastelu kertoo aika paljon. Tämä tuskin tuli sinulle yllätyksenä?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 14.09.12 - klo: 23.03
joo tiedossa oli ettei tuohon hintaan voi ihan mahdottomia vaatia,tilasin pakoputken ja kytkimen,katsotaan jos niillä saisi henkeä lisää ja paremman ilmanputsarin tarvitsee myös,venehuollon kaveri lupasi naputella sivuille lisää tavaraa.
tänään pääsin rälläämään kunnolla autolla kun kaikki ruuvit pysyivät matkassa mukana ja tulihan se rikottuakin,vetäisin oikein kunnolla karille koko vehkeen,urheilukentän toisesta päästä vauhtia ja kaarteessa olevaan maahan puoliksi upotettuun lautaan kahva edellä ,mutta onneksi ei hajonnut muuta kuin "takahubi" vai mikä se nyt onkaan missä on laakerit ja pyöräkiinni,onneksi vetari löytyi.
muovikäikäleestä tuli teräsmollukka ulos mihin ylätukivarsi kiinnittyy.

älkää ostako näitä servoja autoon,yllättävän hengettömiä isoja mötiköitä,siistin näköisiä ja tulee hienossa paketissa,mutta ei vaan jjaakkssaa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8740__BMS_L530MG_1_5_Scale_Servo_19_8kg_15sec_140_5g.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8740__BMS_L530MG_1_5_Scale_Servo_19_8kg_15sec_140_5g.html)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 15.09.12 - klo: 21.04
Tänään ajoin pitkästä aikaa pari tankkia omalla autolla ja omia tuntemuksia:

- Auton vakio failsafe alkoi sekoilemaan
- Ohjausservo on aivan naurettava teholtaan
- Ohjauksessa reilusti välystä. Täytyy tarkistaa pultit, että onko päässyt löystymään
- Auto puskee erittäin voimakkaasti kun soralla vedättää ja kääntää. Tähän olisi mukava saada parannusta, että auto kääntyisi!
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 16.09.12 - klo: 18.03
kurvissa kun kaasuttaa sutii pelkästään sisäkurvin puoleinen eturengas,keskitasauspyörästöön pitäisi saada lukko tai joku systeemi että jakaisi voimaa myös taakse? tuo venekaupan jätkien kempattu tasauspyörästö on aika karu kun autosta tulee 50/50 vetosuhteinen ja oikea auto on silloin aika pökkelö viedä.

mitä servoja opalla on autossa?
mulla on tuo kiinan radio pelannut hyvin alku sekoilun jälkeen,ei ole ikinä mennyt fail safeen.
eikö kenelläkään ollut tietoa mitä öljyä kinkit on iskareihin laittaneet?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Majuri - 16.09.12 - klo: 19.50
Esimerkiksi MCD on vakiona ilman keskidiffiä eli 50/50 vedolla , mutta ei missään nimessä mikään PÖKKELÖ
ajella
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: moggi-samuli - 16.09.12 - klo: 21.01
kurvissa kun kaasuttaa sutii pelkästään sisäkurvin puoleinen eturengas,keskitasauspyörästöön pitäisi saada lukko tai joku systeemi että jakaisi voimaa myös taakse?

Oletko kokeillut mitään silikoni öljyjä noissa diffeissä?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: alaa - 16.09.12 - klo: 21.11
Omassa nutekissa, joka on hyvin samanlainen kuin smartech, on nyt lukko keskellä. Etenee paljon paremmin. Kääntyvyys on kyllä nihkeä mutta uskon että johtuu enemmän painojakaumasta joka on 55 taka ja 45 etu. Sivuputki on ja vastariakku on aivan edessä. Ei taida helppoa konstia olla siirtää painoa lisää eteen?

Millainen on MCD:n painojakauma?

Iskareissa on todennäköisesti n.70-80 öljyt. Nutech topiikin tietoja voi soveltaa aika hyvin myös tähän.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 16.09.12 - klo: 21.49
diffeissä on vaseliinia rasvana ja karkeat kiinalaiset teräsrattaat :roll: ei niissä mikään diffiöljy kestä.
mitä tuo 70-80 tarkoittaa? vaihteisto öljyäkö 75W90?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=621 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=621)
on vain jotain cST öljyjä?
itse ajattelin että jos saisi taakse hieman vaimennus napakammaksi voisi perää jäykistää hieman milloin se ei niiaisi niin paljon ja etupyörille jäisi painoa enemmän,tai jos olisi vakaaja estämässä kallistelua silloin ei keventäisi etupyörää niin paljon.
mutta ehkä helpoin on kempata keski diffi :embarrassed:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: moggi-samuli - 16.09.12 - klo: 22.43
..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: moggi-samuli - 16.09.12 - klo: 22.49
Noita diffi öljyjä on melko jäykkiäkin. Itselläni ollut joskus purkki 500.000 silikoni öljyä ja uskaltaisin väittää että on melkoisen paljon jäykempää kuin tavis vaseliin jos se siellä kerta pysyy.  Joku 50.000 keskidiffissä niin huomaat luultavasti eron ja eteen kenties 30.000. Mikäli nyt sisällä pysyvät??


Diffiin    http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1652_1653/products_id/6935/n/Kyosho-Silicone-Differential-Oil-500000wt-40cc (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1652_1653/products_id/6935/n/Kyosho-Silicone-Differential-Oil-500000wt-40cc)


Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: opa - 16.09.12 - klo: 23.07
En tiedä millainen painojakauma tässä omassa thunderboltissa on, mutta hyppyreissä bmx-radalla tuntui aina tulevan nokka edellä maahan, vaikka kuinka yritti ajaa.

Taakse olen kuitenkin tehnyt painavan putken ja muuten auto on painon puolesta vakio.

Taidan hitsata kiinni tuon keskidiffin, koska oma auto tuntuu myös jotenkin typerältä ajaa ja luulen sen ainakin suureksi osaksi johtuvan tuosta.

Tänään tappelin auton käynnistimen kanssa taas kerran ja startterin rojujen kiinnitysruuvi päätti irrota max. kierroksilla vieden samalla mukanaan paloja vauhtipyörästä. Onneksi suuremmilta vahingoilta vältyttiin.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: alaa - 17.09.12 - klo: 09.22
Tuo 70-80wt on noin 1000cst.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mulli - 19.09.12 - klo: 11.51
Moi !

Kuinkas näissä muissa  moottoreissa (Zenoah/ CY) sopii kiinnitys tähän Smartechiin. Meneekö nakkaamalla, vai pitääkö olla jotakin sovitepalaa kiinnityksissä. Mäntä ja rengas alkaa olla nyt 15 litran jälkeen olla siinä kunnossa, että ei tahdo käyntiin lähteä. Sinänsä vaan kun vertaa varaosahintana mäntä/rengas N.50€, ja  koko moottoriin saa 99€, tai Cy 139€, niin ei paha....

On muuten ollut ihan positiivinen auto, ei oo hajalle saatu.

Tommi
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 19.09.12 - klo: 21.21
tänään oli olo kuin jouluna kun tuli tarvikkeita autoon,renkaat,vanteet,pakoputki,ilmanputsari,kytkin ym.
miten tuo metalli pintainen kytkin pelaa? kannattaako se laittaa pyörimään nurinpäin kuten jossain bensa auto ketjussa oli tehokkailla pannuilla tehty??
vielä kun kinuskeilta tulisi varaosa paketti että saisi auton ajoon,tosin ei ole paljon aikaa tuon kanssa pelata kun pitäisi sunnuntaiksi olla jätkien 1:1 ralli auto ajossa ja 29.9 on f-cupin toinen "kesä kisa"
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 20.09.12 - klo: 21.26
tyhmä kysymys kytkimistä.
tilasin tuon 8K kytkin paketin ja tilaus vaiheessa en ajatellut asiaa enempää,mutta uudet kytkin palat on teräs palikat ilman varsinaista kitkapintaa? onko tuo ihan ok? ja kannattaako kytkin koota nurinpäin? tuolla muussa osiossa oli tehokkailla moottoreilla tehty näin. :shocked:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 05.10.12 - klo: 22.49
mitä öljyä ilman suodattimissa on käytetty?
tuli outo vaiva autoon kun laitoin venehuollosta hommatun pakoputken ja kunnon suodattimen autoon,moottori menee tosi laihalle ja vaikka kiertää käytännössä ruuvit ihan auki meinaa öykkiä kaasua avattaessa?? ja yläpäästä ei saa rikkaalle ollenkaan?? mikähän kaasuttimeen tuli?? ihan kuin sieltä ei tulisi bensaa läpi kunnolla??
tuo auton alkuperäinen suodatin on ihan terveestä,siitä oli tullut hiekka läpi vaikka ei edes ollut kunnolla likainen.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lerppu86 - 05.10.12 - klo: 23.05
Ilmansuodatin tulee aina öljytä muuten siitä ei periaatteessa ole sanottavaa hyötyä.

Itse olen käyttänyt valvolinen öljyä joka on suunnattu crossipyörien suodattimille. Sen kun kastaa, puristaa kuivaksi ja amtaa "tekeytyä" 10 minuuttia niin siitä tulee hieman tahmeaa. Erittäin hyvää öljyä myös bensa norsujen suodattimiin.

Motulilta saa myös hyvää öljyä joka on spay pullossa.
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 28.11.12 - klo: 21.04
No, koko kesä on mennyt kertaakaan ajamatta. Taas kun alkaa loskakelit niin kirotaan kun auto on täynnä lunta. Viimeisestä keväisestä ajoreissusta auto vielä purettuna. Luulin että jotain sillon hajos keskidiffistä, mutta ison rattaan ruuvit oli vaan löystyneet ja yksi pudonnut kokonaan pois. Nyt kun sais vaan takas nippuun ja baanalle.
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 28.11.12 - klo: 21.08
Moi !

Kuinkas näissä muissa  moottoreissa (Zenoah/ CY) sopii kiinnitys tähän Smartechiin. Meneekö nakkaamalla, vai pitääkö olla jotakin sovitepalaa kiinnityksissä. Mäntä ja rengas alkaa olla nyt 15 litran jälkeen olla siinä kunnossa, että ei tahdo käyntiin lähteä. Sinänsä vaan kun vertaa varaosahintana mäntä/rengas N.50€, ja  koko moottoriin saa 99€, tai Cy 139€, niin ei paha....

On muuten ollut ihan positiivinen auto, ei oo hajalle saatu.

Tommi

Kyllä nuo koneet sopii paikalleen ihan heittämällä ilman sovittelua. Itsellä ainakin o'neal zenoah ja kaverin Rovan sport on menneet komeasti. Eikä Kiinan 35cc koneessakaan mitään ylivoimaista ollut.
Otsikko: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nokianvenehuolto - 28.11.12 - klo: 21.14
kurvissa kun kaasuttaa sutii pelkästään sisäkurvin puoleinen eturengas,keskitasauspyörästöön pitäisi saada lukko tai joku systeemi että jakaisi voimaa myös taakse? tuo venekaupan jätkien kempattu tasauspyörästö on aika karu kun autosta tulee 50/50 vetosuhteinen ja oikea auto on silloin aika pökkelö viedä.


Toi oli varmaan parasta mitä tehtiin kun hitsattiin ja liimattiin nuo keskidiffit. Auto etenee ihan erilailla ja vetopitoa riittää. Ei pökkelö. Tällaistahan ne oikeastikin maastoautot on. Mitä itsellä ollut lancruiseria, Dodge ramia, Proto sisua.... Kaikissa on jäykkä keskidiffi. City maasturit on erikseen joissa vetää vaan toinen eturengas vaikka väitetään nelivedoksi.....
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 25.12.12 - klo: 20.25
On kyllä loistavaa tarinaa tässä ketjussa ja uskaltauduinpa tilaamaan itsekkin Thunderboltin.  Olen lukenut forumeita ja muita keskusteluja kilometritolkulla ja toivottavasti olen varautunut edes kohtalaisesti ensimmäisen bensavehkeen saapumiseen, mutta semmoinen on jäänyt askarruttamaan, että mistä tuohon kannattaa tilata osia (vara ja päivitys) jos jotain ei siis löydy Nokianvenehuolto.com:sta?

Mikäli olen ymärtänyt oikein niin kohtalaisen hyvin nuo Nutechin osat sopivat ja myös jotkut FG:n. Mites muutoin, onko Eurooppalaisia nettikauppoja joista kannattaa etsiä? Tuommoisen jo löysin: http://rc-car-online.de/shop/en-startseite.html (http://rc-car-online.de/shop/en-startseite.html)

 
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 26.12.12 - klo: 17.32
ilmanputsari,kytkimen jousi ja jonkinlainen pakoputki kannattaa hommata,aika hengetön peli on muuten.
osat olen ostanut tuolta nokianvenehuollosta ja http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__405__300__Cars_Bikes_Parts-Car_Spare_Parts.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__405__300__Cars_Bikes_Parts-Car_Spare_Parts.html) lisäksi tuosta twisteristä käy jotkin osat thunderbolttiin.
mulla löystyi heti ensimmäisillä ajokerroilla kardaanin päistä ne palikat mitkä on tasauspyörästön akseleissa kiinni. lisäksi mulla on takaiskareissa jotain ongelmaa? joko öljyt on vääränlaiset tai männät,mutta kuitenkin vaimennus on ihan liian löysä takana.
syksyllä oli niin p*skat kelit ja joutui odottelemaan varaosia ettei tullut paljon ajettua ja nyt talvella en ole viitsinyt touhuta.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 26.12.12 - klo: 20.52
Kiitos vinkeistä mexico.

Uskaltauduin tilamaan tuollaisen putken: http://rc-car-online.de/shop/en/products/cs_905046-905046-carson-tuned-pipe-for-carson-gas-devil-crt-4x4-conrad-hell-devil-smartech-titan-set.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/cs_905046-905046-carson-tuned-pipe-for-carson-gas-devil-crt-4x4-conrad-hell-devil-smartech-titan-set.html)

Ilmanputsarikin piti tilata samalla, mutta en ollut varma minkälainen pitäisi ottaa joten päätin jättää seuraavaan tilauskertaan. Millainen jousi kytkimeen kannattaa ostaa? Käykö esim. tuo: http://www.nokianvenehuolto.com/kytkinpaketti-8000rpm-jousella-p-905.html (http://www.nokianvenehuolto.com/kytkinpaketti-8000rpm-jousella-p-905.html)

Yllättävän hankala löytää tietoja siitä, onko jokin osa vain CY:lle tai Zenoahille, tai sitten hakutekniikkani on vain väärä.

Parin seuraavan arkipäivän sisällä pitäisi auton saapua mikäli jouluruuhkat eivät ole ihan täysin sotkeneet koko lähetystä. Tämä on kyllä mahtavaa kun aikuisenakin pääsee lapsuuden joulufiiliksiin :)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 26.12.12 - klo: 21.43
tuo pakoputki näyttää istuvan aika hyvin autoon,mun putki on vähän huonosti istuva,mutta kyllä silläkin pöristelee,en vaan ole sillä päässyt kunnolla ajamaan,venehuollosta otin kanssa kytkimen.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: juhamatti - 27.12.12 - klo: 20.27
mitä öljyä ilman suodattimissa on käytetty?
tuli outo vaiva autoon kun laitoin venehuollosta hommatun pakoputken ja kunnon suodattimen autoon,moottori menee tosi laihalle ja vaikka kiertää käytännössä ruuvit ihan auki meinaa öykkiä kaasua avattaessa?? ja yläpäästä ei saa rikkaalle ollenkaan?? mikähän kaasuttimeen tuli?? ihan kuin sieltä ei tulisi bensaa läpi kunnolla??
tuo auton alkuperäinen suodatin on ihan terveestä,siitä oli tullut hiekka läpi vaikka ei edes ollut kunnolla likainen.

Kuulostaa ihan kuin koneessa olisi ilmavuoto.
Ota kaasari irti ja kato onko imusarja tiukasti kiinni, jos se on vähänkin löysällä niin kone ei toimi kunnolla.
Laita vaikka ruuvilukitetta ruuveihin, mutta vain sinistä että saat pulti joskus aukikkin.
Ja tarkasta samalla imusarjan ja kaasarin tiivisteet.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 29.12.12 - klo: 00.16
Tänään saapui auto ja siinä ei sinällään ole (vielä ainakaan) mitään vikaa, mutta menin hölmöyksissäni tilaamaan siihen Savöx SV-0235MG servot jotka on juuri sen verran liian isot etteivät mahdu kunnolla. Ei kenelläkään mitään hyviä patenttiratkaisuja olisi liian isojen servojen kiinnityksille? Tilaamaani versio ei sisältänyt servoja eikä radiota joten nyt taivuttelin pellistä väliaikaiseksi ratkaisuksi servotuet mutta silmät vuotaa verta kun ne on niin kamalat.

Toinen takaisku liittyy radioon, tai oikeastaan vastariin. Ostin halvimman mahdollisen HobbyKingin markan radion ja ei tainnut vastari kestää 7,4 voltin jännitettä, meni ykköskanava pimeäksi juuri kun ilahduin radion toimivuudesta.

Sellaista vielä utelisin josko tuon kaasarin säädöistä olisi jotain nyrkkisääntöä? Laitoin nyt H-neulan 1,25 ja L-neulan 1,50 asentoihin eikä mitään tietoa ovatko sinne päinkään mutta tuollaisiin arvoihin jossain törmäsin.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 29.12.12 - klo: 09.21
ei harraste runkun vastarit kestä kuin 5kennosen nimhin 6v. 2slipo on liikaa.
itse täräytin pelin käyntiin ja sitten ruuvailin neuloja,mulla ainakin on tuolla tehoputkella pääneula niin auki kuin saa ja silti vaikutti laihalta,mutta en päässyt syksyllä enää kunnolla ajamaan.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 29.12.12 - klo: 12.51
Oli kyllä tiedossa ettei todennäköisesti kestä vastari 2s lipoa, mutta kokeilin silti ihan piruuttani.

Mikäli oikein olen tulkinnut niin pitänee ostaa joku bec tai regulaattori jotta vastarin saa pysymään hengissä tuolla lipolla tai tietty suuremmat voltit kestävä vastari.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: juhamatti - 29.12.12 - klo: 15.24
joku bec se taitaa olla, kannattaa myös selvittää kestääkö servot 2s lipoja..
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 03.01.13 - klo: 22.34
mistä takaiskareiden päälle saisi helpoiten "kortsut"?? menee varret ihan ruvelle eturenkailta tulevasta hiekkasuihkusta.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 05.01.13 - klo: 00.46
Mites olisi ilmapallo materiaalina?
Vähän "rankempi" ratkaisu pyörän sisäkumista http://youtu.be/hAKkJ2vyMow (http://youtu.be/hAKkJ2vyMow)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: moska - 05.01.13 - klo: 11.35
Bajaan hommasin ebayn kautta semmoista kumitettua kangaspötköä. Tulikohan sitä joku liki metrin pätkä josta sai saksia sopivat palat. Tuo on huomattavasti ohuempaa kuin sisuskumi, mutta hyvin kestänyt, ainakin mun ajot.
http://www.ebay.com/itm/HPI-BAJA-5T-Shock-Cover-Rubber-Coated-40-Black-Checker-/160464866280?pt=US_Character_Radio_Control_Toys&hash=item255c738be8 (http://www.ebay.com/itm/HPI-BAJA-5T-Shock-Cover-Rubber-Coated-40-Black-Checker-/160464866280?pt=US_Character_Radio_Control_Toys&hash=item255c738be8) Vastaavaa kuin tuossa linkissä. Tuossa on sitten sauma yhdellä sivulla, eli se on ommeltu kasaan eikä kudottu putkeksi, mutta tuosta voi taittaa päät jousen sisälle ja pysyy tosihyvin paikoillaan ilman mitään kiinnikkeitä.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 21.01.13 - klo: 00.46
Oletteko suojanneet kaasaria mitenkään erityisesti pakkasilla? Nyt kun olen ajellut pakkaskeleillä niin jonkin aikaa auto toimii hyvin, mutta ennen kuin tankki on tyhjä niin kone hyytyy ja sen jälkeen ei lähde millään käyntiin. Pienen sulattelun jälkeen lähtee käyntiin mutta ei kestä yhtään kaasua ja kokonaan tilanne normalisoituu vasta kun on yön yli ollut lämpimässä.

Olen vaihtanut ilmanputsarin kokonaan uuteen, kokeillut laadukkaampaa tulppaa, tehnyt kevyen suojan kaasarin eteen ja ilmaohjurin vauhtipyörältä kaasarin kurkulle. Tosin en ole varma toimiko se ohjuri parhaalla mahdollisella tavalla mutta joka tapauksessa mikään noista ei tunnu vaikuttavan mitenkään vaivaan. Lisäksi on kummallista, että hyytymistä tapahtuu myös todella kovilla pakkasilla vaikka ilmankosteus olisi suhteellisen pientä. Sellaisen kyllä huomasin, että nyt käytössä oleva HPI Bajan ilmanputsarin ulompi vaahtomuovi on aika huurteessa joten voisiko se kuitenkin kerätä liian paljon kosteutta ilmasta?

Alkaa ideat loppumaan kesken.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lerppu86 - 21.01.13 - klo: 10.50
Kuinka kovilla pakkasilla sitten olet ajellut? Itse en ole tohtinut enää -14 jälkeen ajaa lainkaan. Mieluiten jos alta kymmenen olisi pakkasta.

Itse en ole suojannut kaasaria mitenkään. Killerinkin ymmärsin asentaa viimein paikalleen vasta kun kaasu hirtti kiinni kun linkki jäätyi jarrutuksen yhteydessä.  :embarrassed: Laiskuuttani oli jäänyt asentamatta vaikka olin ehtinyt sen hankkia ajat sitten.

Tosin omat ajot on tällä talvella ollut lähinnä tuollaisia 30min pyrähdyksiä eikä ongelmia noina aikoina ole vielä tullut.

Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 21.01.13 - klo: 21.36
kaasutin jäätyy pakkasilla ja kun sulaa sisällä alkaa pelaamaan,hurjassa nuoruudessa oli tupla weberit autossa sopivalla kelillä aina paksussa huurteessa ja pitempiä matkoja kun ajoi oli niin jäässä ettei mennyt enää luukut kiinni ja rötäs vaan,huoltsikalla huili tauko ja jäät oli sulanut pois ja taas mentiin.
50cc lennokin moottoria kun ajanut penkissä sisään talvella jäätyy kaasutin niin sisältä kuin päältäkin aika nopeasti.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: juhamatti - 21.01.13 - klo: 22.33
Joku scooppi vauhtipyörän lämmintä ilmaa sinne kaasarille ohjaamaan, niin mää olen tehnyt.
Tosin tänävuonna jääny vähemmälle kun auto on koko ajan telakalla :laugh:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: joseki - 22.01.13 - klo: 00.13
Kiitos vinkeistä.

@Lerppu86: En ole kuin nyt kerran tohtinut ajaa kovemmalla pakkasella (-20 astetta) mutta eipä siinä kelissä sormet kovin kauaa taivu.

Samaa ongelmaa tuntuu kuitenkin ilmenevän oli pakkasta kuinka paljon tahansa ja olen kuvitellut, että kaasari jäätyy lähinnä nollan ja miinus kymmenen asteen välillä. Siksi siis kyselinkin vinkkejä kun kävi mielessä josko hyytyminen olisikin ollut jostain ihan muusta kuin kaasarin jäätymisestä kiinni.

No, pitää kehitellä sitä ilmaohjuria vähän lisää josko se auttaisi ongelmaan.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lerppu86 - 22.01.13 - klo: 10.22
Kyllähän tuollainen parin kympin pakkanen on jo sen verran sissi touhua että vaikka auto toimisikin niin ei ulkona pitkään kehtaisi itseään kylmettää.  :smiley:

Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 31.12.13 - klo: 18.07
Kesällä tuli pöristeltyä jonkun kerran, lennätyskentällä ajoin työpöydän jalan poikki ym. Aika vahva auto on.
Eilen ajelin jonkin verran ja päivällä kävin ruovittelemassa paikallisella kentällä kaikki pelasi hyvin kunnes iski tekninen vika ja kumi lähti vanteelta.
Vaihdoin kesällä takaiskareihin jäykemmät öljyt ja hieman kiristin jousiakin, selvästi paremmaksi muuttui ajoltaan, mutta edelleen aliohjaa ja antaa voimaa liikaa eteen, en millään viitsisi kempata keskitasauspyörästöä.
Kotona putsasin auton kunnolla ja rasvasin vetorattaat ja murrokset, onko mitään hyötyä kun ovat suojaamattomia?
Vaihdoin ralliauton renkaat alle, nyt ruopii kunnolla, orkkis renkaissa ihan liikaa pitoa kun ei jaksa ruopia kunnolla, MUTTA NYT ISKI JOKU ONGELMA?? Auto alkoi öykkimään ja sammui, luulin että tankki tyhjä jossa ei ollut kuin helmi pohjalla, tankkauksen jälkeen ei millään käyntiin?? Kokeilin uutta tulppaa, ryypytin, kipinä tuli, vetelin ilman tulppaa, tulpan kanssa, tulpan reijästä huikkaa, pumppasin primeria, kuivasin tulppaa ym. Vitutuksen hiki nousi niskaan, käsi jumissa, ryypytin ym.ym. sitten alkoi vähän yrittämään, tyhjäkäynnillä, täydellä kaasulla pörr pörr pörr ja yhtäkkiä alkoi käymään normaalisti?? Vaihdoin vanhan tulpan takaisin, kävi normaalisti, pistin kopat kiinni, normaalisti käymään.
Ajoin jonkin aikaa ja annoin kunnolla sikaa kun jaksoi uusilla renkailla paremmin ruopia, taas alkoi kaasua antaessa keräämään huonosti kierroksia ja vähän mööaamaan (ihan kuin alkaisi menemään laihalle?)sitten sammui aika reiluilta kierroksilta kun veti liipaisimen pohjaan.
Mikä oikein vaivaa? Ihan kuin keitto loppuisi? Primeri pumppu kuitenkin täysi.
En enää edes yrittänyt käyntiin, pistin vehkeet laturiin.
Moottorissa on kuitenkin puristuksia, joskus aikaisemmin ei kuumana oikein meinannut lähteä tulille.
Kaasutin on huono, alaruuvista on kärki poikki ja yläruuvi on suurinpiirtein niin auki kuin saa, mutta on toiminut ihan hyvin aikaisemmin
Miten pitkä ikäisiä noi moottorit on? 4pulttinen 29cc kinkki? Alkaakohan kuumana jostain stefasta vuotamaan vai eikö vaan saa keittoa? Aikaisemmin on voinut laulattaa tankinkin suoraa huutoa ilman onkelmia.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Nieminen - 31.12.13 - klo: 19.27
Kesällä tuli pöristeltyä jonkun kerran, lennätyskentällä ajoin työpöydän jalan poikki ym. Aika vahva auto on.
Eilen ajelin jonkin verran ja päivällä kävin ruovittelemassa paikallisella kentällä kaikki pelasi hyvin kunnes iski tekninen vika ja kumi lähti vanteelta.
Vaihdoin kesällä takaiskareihin jäykemmät öljyt ja hieman kiristin jousiakin, selvästi paremmaksi muuttui ajoltaan, mutta edelleen aliohjaa ja antaa voimaa liikaa eteen, en millään viitsisi kempata keskitasauspyörästöä.
Kotona putsasin auton kunnolla ja rasvasin vetorattaat ja murrokset, onko mitään hyötyä kun ovat suojaamattomia?
Vaihdoin ralliauton renkaat alle, nyt ruopii kunnolla, orkkis renkaissa ihan liikaa pitoa kun ei jaksa ruopia kunnolla, MUTTA NYT ISKI JOKU ONGELMA?? Auto alkoi öykkimään ja sammui, luulin että tankki tyhjä jossa ei ollut kuin helmi pohjalla, tankkauksen jälkeen ei millään käyntiin?? Kokeilin uutta tulppaa, ryypytin, kipinä tuli, vetelin ilman tulppaa, tulpan kanssa, tulpan reijästä huikkaa, pumppasin primeria, kuivasin tulppaa ym. Vitutuksen hiki nousi niskaan, käsi jumissa, ryypytin ym.ym. sitten alkoi vähän yrittämään, tyhjäkäynnillä, täydellä kaasulla pörr pörr pörr ja yhtäkkiä alkoi käymään normaalisti?? Vaihdoin vanhan tulpan takaisin, kävi normaalisti, pistin kopat kiinni, normaalisti käymään.
Ajoin jonkin aikaa ja annoin kunnolla sikaa kun jaksoi uusilla renkailla paremmin ruopia, taas alkoi kaasua antaessa keräämään huonosti kierroksia ja vähän mööaamaan (ihan kuin alkaisi menemään laihalle?)sitten sammui aika reiluilta kierroksilta kun veti liipaisimen pohjaan.
Mikä oikein vaivaa? Ihan kuin keitto loppuisi? Primeri pumppu kuitenkin täysi.
En enää edes yrittänyt käyntiin, pistin vehkeet laturiin.
Moottorissa on kuitenkin puristuksia, joskus aikaisemmin ei kuumana oikein meinannut lähteä tulille.
Kaasutin on huono, alaruuvista on kärki poikki ja yläruuvi on suurinpiirtein niin auki kuin saa, mutta on toiminut ihan hyvin aikaisemmin
Miten pitkä ikäisiä noi moottorit on? 4pulttinen 29cc kinkki? Alkaakohan kuumana jostain stefasta vuotamaan vai eikö vaan saa keittoa? Aikaisemmin on voinut laulattaa tankinkin suoraa huutoa ilman onkelmia.

Kokeile kunnon wallbro kaasuttimella jos ei toimi niin jossain ilmavuoto, stefat, pytyn alapinnan tiiviste tai kaasarin ja koneen välistä valskaa.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 31.12.13 - klo: 20.19
Kävin pojalle ampumassa raketteja ja kokeilin lähteekö auto käyntiin ja lähtihän se normaalisti, muutaman minuutin ajon jälkeen alkoi mennä taas laihalle, avasin neuloja, ei vaikutusta, vähän aikaa kun kävi tyhjiä pystyi vähän kepittämään sitten sammui taas.
Mistä tuohon saisi kunnollisen kaasuttimen, mikä käy suoraan paikalleen jasiinä olisi ryyppy?
Ihmetyttää vaan että vaiva tuli kun putsasin auton?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: Lerppu86 - 31.12.13 - klo: 20.30
Mites tuo kaasutin kun sanoit että on jo aika huono? Olisko se reikä primeri pumpun alla tukossa, tai mahdollisesti mennyt jo hiekkaa sen verran sisuksiin että täytyis se kalvo puhdistaa? Eli se pieni neliskanttinen huohotus aukko siinä kaasarin päällä, kaasuttimen ja koneen välissä.

Itsellä ei tule muuta mieleen kuin että joko koneessa on ilmavuoto (kone käy epätasaisesti, jos ollenkaan) tai jos olet kaasaria rassaillut tai irroittanut niin ettei olisi mennyt se pulssi reikä tukkoon? Tiiviste huonosti paikallaan ja reikä puoliksi tukittuna tms?

Jos ilmavuoto niin itse varmaan kävisin pikaisesti imukaulan, kaasarin ja sylinterin pultit läpi ensimmäisenä.

Helpposäätöisin ja varmin ryypyllinen kaasari lienee walbro WT668
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=78_81&product_id=271 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=78_81&product_id=271)

(Ulkomailta saa melkein kaksi suomen hinnoilla.)
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 31.12.13 - klo: 21.05
Jos ilmalla töhötin jonkin p*skan sinne kaasariin? Ei ole pultit löysällä eikä kaasari ole ollut irti.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 01.01.14 - klo: 11.21
kaasarissa ei mitään ihmeellistä näkynyt,onko tuohon neulaventtiilin avautumispaineen mittaukseen mitään helppoa koti konstia?
laittakaa linkkiä mistä tuo kaasutin kannattaa ostaa? kotimaisia/ulkomaisia kunnollisia kauppoja.
moottorissa oleva kaasutin on tosiaan ruixing :grin: tosi ruiskin alaruuvi oli 3/4kierrosta auki ja siitä tosiaan on kärki poikki ja yläruuvi 3kierrosta eli tulee bensaa läpi se mitä ruixin ruiskii.
onko tuo aikaisemmin mainittu walbro sellainen että säädöt saa kohdalleen?
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: SavageRS - 01.01.14 - klo: 12.33
Tuossa edellisellä sivulla oli jo linkki kotimaiseen ostopaikkaan...sama uudestaan ja pari muuta

http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=78_81&product_id=271 (http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=78_81&product_id=271)

Ulkomailta

http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.873/.f (http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.873/.f)

http://www.ebay.com/itm/Upgraded-WALBRO-WT-668-Gas-Carburetor-HPI-Baja-5B-FG-Zenoah-CY-RCMK-Losi-5ive-/171130244930?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item27d8284f42 (http://www.ebay.com/itm/Upgraded-WALBRO-WT-668-Gas-Carburetor-HPI-Baja-5B-FG-Zenoah-CY-RCMK-Losi-5ive-/171130244930?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item27d8284f42)

Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 01.01.14 - klo: 12.49
tilasin kaasuttimen tuolta elfvingiltä.
onkohan tuossa vehkeessä jotain muuta mätää??
kun kasasin kaasarin ja pistin autoon lähti taas käyntiin ja ajelin jonkin aikaa ennen kuin alkoi öykkimään ja sammui,mutta lähti suht helposti uudestaan käyntiin,sen jälkeen taas kävi jonkin aikaa ja kun sammui ei ole enää herännyt henkiin vaikka bräkliineriä antoi huikkana kaasarista.

mikä olisi hyvä vaihtoehto tuon moottorin tilalle? isompi tilavuuksinen,suoraan paikalleen käyvä ja sellainen millä pystyisi ajamaankin??
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: kimmom - 01.01.14 - klo: 12.54
huomasitko että se on out of stock? vai tilasitko viimesen kappaleen.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 01.01.14 - klo: 13.12
en nyt ihan 100varma ole mutta mun mielestä oli varasto kamaa :shocked:?

hei nyt alkoi pelaamaan,klunkkiletku tankissa jossain etureunassa jotenkin,ongin klunkin esiin ettei ole letkurikki ym. ja kun laitoin takaisin tankin takareunaan alkoi pelaamaan,hitto kun on bensat loppu,pitää lähteä varmaan yöllä käymään ryssissä hakemassa viinatonta 98.
pitää kuitenkin kunnollinen kaasari laittaa kun tulee ja hankinta listaan joku laatu moottori isommalla tilavuudella,onko kestotestin alussa mainitut rovan 30.5cc minkälaisia?

toi koppa alkaa kanssa olemaan aika rispaantunut,onko venehuollon kavereilla uutta/ehjää käytettyä koppaa jäänyt nurkkiin?
voiko tämä pitää paikkansa?? http://rc-car-online.de/shop/en/products/s_054405-s054405-body-shell-thunderbolt-with-decals-1-pce-.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/s_054405-s054405-body-shell-thunderbolt-with-decals-1-pce-.html)

Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: tonij - 01.01.14 - klo: 13.56
suosittelen käyttä ihan pienkone pensaa. Pitää koneen ja kaasarin paljon puhtaampana. myöskin kun auto seisoo hyllyssä ajamattomana niin pienkonepensa ei tuki kaasaria toisin kuin pumppupensa. 
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 01.01.14 - klo: 14.18
ok. ryssän bensa kestää säilytystä paljon paremmin kuin meidän viinalitkut,samaa keittoa käyttänyt moottorisahassa ja lennokissa joten sillä mennään.
kurkin imuaukosta ja tulpan reijästä moottorin sisälle ja ihan puhdas on männän lakikin ihan puhdas,tosin ei tuolla ole vielä edes 10litraa veivattu,öljynä kendall GT1 3%
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: tonij - 01.01.14 - klo: 21.14
eli vähän sama asia että keittää kahvin presidentin puruilla ja ottaa veden vessan pöntöstä...
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 02.01.14 - klo: 07.33
Ryssien 98 bensa on oikeasti paljon parempaa kuin meidän viinalitku mikä on vielä reilusti lisäaineistettu.
Nevan veteen tehty coca-colakin maistuu paremmalta. :cool:
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: mexico - 04.08.19 - klo: 21.52
Vuodet on menneet aikamoista kyytiä, poikakin on jo iso ja ajelee autolla mielellään, mutta nyt porsi voimansiirto lopullisesti.
Kytkinkellon kannatin osa missä laakerit on, hajosi kappaleiksi ja ensiövedon rattaat sileät.
Moottorikin alkaa olemaan tiensä päässä, mistähän tuohon nyt saisi osia???
Tukivarsia ja kaikkea on pussi tolkulla, mutta yhtään ei ole vielä hajonnut, pojallekin ostin sähkökrossarin, on kyllä huoleton ja tehokas.
Jos thunderboltin saisi vielä henkiin saisi itsekin ruoviteltua pojan kanssa.
Otsikko: Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
Kirjoitti: JaakkoM - 31.12.19 - klo: 17.23
Nyt täytyy sanoa että nutech carson rojut voipi passata
itsekkin muutaman vuoden tauon jäljiltä oman sukupuuttoon kuolleen nutecin kaivelin esille :D