RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 09.39

Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 09.39
Ostin tuossa parisen vuotta sitten Kyoshon PureTen Alpha EP:n. Vakionahan Team Haataisesta annettiin Kyoshon x-speed motti, jossa on kiinni oleva pää(eli mottia ei saa auki). Autosta on hiilet kulunut loppuun jo pitkän aikaa sitten, mutta mottia en vielä ole tilannut. Vanhempien kaverieni, jotka ovat ajaneet vuodesta 1995 --> RC-autoilla, sanoivat, että ensimmäinen virityskohde on luonnollisesti kuulalaakerit. Ne ovat jo tilauksessa. Mutta onko autossa kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen, joita saa ilmaan ylimääräisiä osia säädettyä? Viisaammat neuvokaa! :)

EDIT: TOPICIN NIMI VAIHDETTU
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 11.04.04 - klo: 10.49
Kuulalaakerit poistavat autosta väljyyden ja lisäävät hiukan ajoaikaa sekä nopeutta.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 11.41
Zhoop, tuon tiesin jo, mutta luehan kysymys tarkemmin, niin näet, että haluan tietää mitä PT ALPHASTA voi säätää ostamatta osia. :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 11.04.04 - klo: 12.58
Ai juu, sori en lukenu kysymystä kunnolla.
Luulisin että vakio alphasta ei voi säätää mitään renkaiden kulmia yms. tietysti jousituksen kulmaa voi säätää.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 12.59
Eikös välityksiä voi säätää? :roll:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 11.04.04 - klo: 13.06
Lainaus käyttäjältä: "terokorhonen"
Eikös välityksiä voi säätää? :roll:

Toki voi säätää hankkimalla semmosen pinionin tai isorattaan jossa on enemmän tai vähemmän hampaita.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 13.07
oisko sulla semmoseen nettikauppaan linkkiä, missä noita myydään?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 13.08
ja tarvitsenko kummatkin (pinionin ja isorattaan) jos haluaan säätää välityksiä?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 11.04.04 - klo: 13.10
Kaikki Kyosho kauppiaat myy niitä rattaita eli mitäniitä nyt on (Atala, Pro Hobby, Hobby-Shop jne.)
Siihen välityksen muuttamiseen ei välttämättä tarvitse uusia molempia rattaita.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 13.12
kiitos, zhoop. Mutta tuossa puressani ei näytä olevan missään kohtaa tuommoisia rattaita, vai onko ne tuon kotelon sisässä, mihin menee tuo hihna? :?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 11.04.04 - klo: 13.25
ÖÖÖÖ, Varmasti on tai muuten luulisin ettei autosi kulkisi eteenpäin. Ne rattaat lötää helposti en osaa sanoa mitä koteloa tarkoitat koska itselläni on ultima ja se on hiukkan erillainen kuin tuo Alpha mutta, ne rattaat löytyy silleen että otat silmän käteen ja katsot moottoria ja siellä mootorin toisessa päässä on kiinni se pinion ratas joka puolestaan pyörittää sitä isoaratasta mihin se koskettaa.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 11.04.04 - klo: 13.28
joo, pitää kattoo. Voin laittaa kuvaa heti kun saan digikameran Bangkokista  :wink: . Eiköhän sen pitäis joskus ensi viikolla tulla  :|
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 12.04.04 - klo: 10.38
Zhoop, jos nyt tilaan tuollaisen pinion rattaan, niin minkälainen olisi hyvä? Vai selviääkö se vain kokeilemalla?  :oops:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 12.04.04 - klo: 11.24
Luulisin että kokeilemalla paras tulee, niitä kannattaa tilata useampia erillaisia rattaita. Jo vaihdat tehokkaampaan moottoriin kannattaa vaihtaa pienempi pinioni.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 12.04.04 - klo: 11.37
Zhoop, tiedätkö kuinka moni lankainen Kyoshon X-speed motti on?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 12.04.04 - klo: 12.56
Entäs, kun tuo PT ALPHAN alusta on muovinen  8), niin onko sitä mahdollista vaihtaa metalliseen, jotta voisi vähän hyppiä vääntämättä koko alustaa?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: zhoop - 12.04.04 - klo: 13.07
Jaa-a
En ole mikään Pure Ten asiantuntija, mutta EP Pure Ten Alphaan ei taida olla olemassa metalli pohjaa. Se auton mukana tuleva X-Speed motti on 20-lankainen mutta tehoissa se vähiää kevyesti useille stanumoteille.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 12.04.04 - klo: 13.44
Joo. Sähä oot jossakii topicissa ehdottanu Integyn v.8 17-lankaista mottia pureen. Mullahan tää peli on täysin vakio. Mitään osia ei oo vaihdettu, vain kuulalaakerit tulee jossain 1 ½ viikon päästä :lol: . Kestääköhän tuo Perfexin KA-1 säädin tuota integyä, ilman että se kuumenee?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 12.04.04 - klo: 15.13
Mulla kuumenee toi perusmoottorillakin(!).
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 12.04.04 - klo: 15.17
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mulla kuumenee toi perusmoottorillakin(!).

Itselläni en oo mitää huomannu, mutta enpä oo kokeillukkaa.  :oops: Huono on kokeilla, kun motista on melkei hiilet loppu. Tilaan uuden kun olen saanut maksettua digikamerani... 8)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 12.04.04 - klo: 15.20
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mulla kuumenee toi perusmoottorillakin(!).

Itselläni en oo mitää huomannu, mutta enpä oo kokeillukkaa.  :oops: Huono on kokeilla, kun motista on melkei hiilet loppu. Tilaan uuden kun olen saanut maksettua digikamerani... 8)

Ostatko säkii digikameran? Minkä  :?:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 12.04.04 - klo: 15.23
Mää en voi koskee sihen ajon jälkeen ees sormella! Kerran kuin lensi vähän lunta siihen niin se suli heti, melkein kiehuu kun siihen tippuu vettä!
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 12.04.04 - klo: 16.01
Jeejee, siihen on luultavasti mennyt joskus, vettä, ja joku osa on hajonnut...En mä oo varma, viisaammat kertokaa!
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 12.04.04 - klo: 17.07
Lainaus käyttäjältä: "terokorhonen"
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mulla kuumenee toi perusmoottorillakin(!).

Itselläni en oo mitää huomannu, mutta enpä oo kokeillukkaa.  :oops: Huono on kokeilla, kun motista on melkei hiilet loppu. Tilaan uuden kun olen saanut maksettua digikamerani... 8)

Ostatko säkii digikameran? Minkä  :?:


Tero, ostan Sonyn videokameran, en nyt muista mallia  :|
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 12.04.04 - klo: 19.21
Lainaus käyttäjältä: "terokorhonen"
Jeejee, siihen on luultavasti mennyt joskus, vettä, ja joku osa on hajonnut...En mä oo varma, viisaammat kertokaa!


Kumma jos on mutta ei siihen oo kuin siihen "jäähdytys kannelle" tippu kerran vähän ja se on toiminut loistavasti. :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Valdemar - 13.04.04 - klo: 09.44
Tässä vähän vastauksi.

Redyset Xspiid on 28lankainen. Sulla on luultvasti tämöinen motti? Vai onko sulla vanha Qspiid?

Pinjonit maksaa vähän päälle 10e kappale. Ellei joku ole jostain suunnut halvemmalla?

Isommasta pinjonista ei ole iloa jos motti ei sitä jaksa pyörittää.

Pinjoni on moottorin toisessa päässä, vaihdelaatikossa on sellainen pieni kansi joka on ruuvilla kiinni. sieltä se löytyy.

kun pinjoni vaihdetan on moottorin kiinnistys ruuveja löysättävä ja moottoria siirrettvä vähäsen että uusi pinjoni osuu kohdalleen. laita pinjonin ja ison rattaan väliin paperin pala, tai laita kaasu ihan pienelle ja siirrä moottoiria lähemmäksi ja kauemmaksi niin että ininä loppuu. Niin saat oikean hammas väylyyden.

Tämä mun sepitys voi kuulostaa vähän sekavalta, joten katso manuaalista tarkempia tietoja.. pahoittelen mahdollisia kirjoitus virheitä.  :|
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 13.04.04 - klo: 11.53
Kiitti, Valdemar. Nyt ainakin osaan laittaa pinjonin kii :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Joona H - 13.04.04 - klo: 13.52
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"

Pinjonit maksaa vähän päälle 10e kappale. Ellei joku ole jostain suunnut halvemmalla?

RC-pisteessä maksaa pinjonit 6,50-7,50€,riippuen hampaiden määrästä.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jiikoo - 13.04.04 - klo: 15.02
Tarviiko pureteniin nivelvetoakselit eteen ja taakse(luultavasti), ja onko niistä paljoa hyötyä?
Yhdessä paketissa on 2 kpl nivelvetoakseleita, vai?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Valdemar - 14.04.04 - klo: 08.50
Muista laittaa ruuvilukitetta, ettei se pinkoni pääse löystymään... Itse säädin sen hammasväylyksen siiirtelemällä mottia kun se oli päällä, siten että rattaat pyöri "äänettömästi" Jos se on liian lähellä eli välys on liian pieni niin hammasratas kuluu nopeasti ja motti joutuu tekemään turhaa työtä. Jos on liian väljä no jokainen voi kyllä kuvitella mitä voi tapahtua....
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Valdemar - 14.04.04 - klo: 08.53
Lainaus käyttäjältä: "jiikoo"
Tarviiko pureteniin nivelvetoakselit eteen ja taakse(luultavasti), ja onko niistä paljoa hyötyä?
Yhdessä paketissa on 2 kpl nivelvetoakseleita, vai?


Niitä myydään pareittain, ero tavallisiin on hiuksen hieno varsinkin kun on ralli/katu auto... Ne rahat mitä menis nivel vetareihin vois käyttää esim uuteen akkuun tai muuhun...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 15.04.04 - klo: 20.26
Sanokaa joku paljonko alpha ep kulkee???
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: l150040 - 16.04.04 - klo: 08.29
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Sanokaa joku paljonko alpha ep kulkee???


Asia riippuu melkoisesti moottorista, akusta, auton herkkyydestä (kuulalaakerit, öljyt...), välityksestä jne. Ehkä se kulkee keskimäärin jotain 30-35 km/h.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 16.04.04 - klo: 13.49
Ai aivan vakionakin? Kun yks ostaja kyseli mutta ei uskonut kun sanoin etttä menee se kait 30km/h.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ylikar-h - 16.04.04 - klo: 16.19
Tasainen alusta, asfaltti , sarjan mukana tuleva X-Speed moottori, alkuperäinen välitys, kuulalaakerit,  mitattu nopeus n. 35 km/h
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 16.04.04 - klo: 18.14
Ai että n.30km/h liukulaakereilla?! Koitin sanoo mutta se sanoi että polttikset kulke sen. :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 22.04.04 - klo: 14.35
:D Joo täällä taidetaan käsitellä Pure Ten Alphoja?

mulla on EP III ja servo ei jaksa keskittää ohjausta käännöksen jälkeen ja auto on oikaistava ohjaimesta (erittäin hankala ajaa).
Ilmiö tuli eteen kun vaihdoin vanttiruuvit tukivarsiin ja oon herkistellyt ja putsaillut niitä ja rasvaillut mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. :( . Heti uutena jakso käännellä eka akullisella muttei se jälkeen. Liekkö vakio Perfectin servo niin heikko vai mikä mättää. Vai pitäskö kuulan ja raidentangon väliin laitta hiomatahnaa ja vähän koitaa hioa silleen vai onko joku ratkonut samanlaisia onkelmia muulla tavalla. :?:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Valdemar - 22.04.04 - klo: 17.16
Servo on luultavasti rikki, ota irti ja kokeile miten se toimii vapaana? Kokeile myös toista kanavaa, jos vaikka vika olis vastarssa. (laita servon johto toiseen reikään ja noparin toiseen)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 22.04.04 - klo: 17.33
Joo samalla lailla toimii toisessa kanavassakin ja servo toimii kyllä mielestäni oikein ilman kuormaa mutta ei vaan jaksa oikaista pyöriä kokonaan, eli jättää  aivan keskiasennon viereen (kummastasuunnasta tahansa) ja jää turisemaan siihen ja kun ohjaimesta auttaa pikku liikkeellä eli hieman yli kääntää niin pyörät on keskellä ja turinat lopuu. Sormella jarruttamalla servoa niin voimaa ei tunnu kyllä olevan hirveästi en kyllä tiedä että paljonkohan sitä pitäisi tässä tapauksessa ollakkaan, ei sitä ainakaan kilotolkulla tunnu olevan.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 22.04.04 - klo: 19.55
Kysyn mun kaverin puolesta ku se ei käy netissä montaa kertaa kuukaudessa...

Elikkä mikä sen autossa vois olla vikana kun se ajaa jonkun aikaa niin kaasu hirttää kiinni ja aina se hirttää täysille?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: terokorhonen - 23.04.04 - klo: 19.26
Onko kellään tietoa mikä osa tämä on PureTen Alpha EP:ssä?
(http://koti.mbnet.fi/type/RC/mika.bmp)

Itselläni nimittäin tuota osaa ei ole  :D .
 Toinen kysymys: Miksi autoni (joka oli ajovalmis)vastaanottimeen  
ei mene patterin johtoa? Silti se toimii hyvin... Tuntuu puressani olevan asiat huonosti...  :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Joona H - 23.04.04 - klo: 19.30
[Se on osa mekaanista nopeudensäädintä,eli jos sulla on elektroninen nopari,ei tuollaista pitäisi ollakkaan.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ylikar-h - 23.04.04 - klo: 19.35
Tarkoitat varmasti mekaanista nopeudensäädintä?
Sinulla on elektroninen nopari, joka on vakiona PureTen autoissa, sen vuoksi puuttuu se johtokin...
Toi kuva, en kyllä tunnista , että toi olisi PureTen, liekö joku vanha malli..??
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 23.04.04 - klo: 19.48
Kuinkas paljon noi kuulalaakerit maksaa tohon PureTen Alpha EP:hen?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 23.04.04 - klo: 19.50
Itse en tiedä muta kamun autossa on saman lainen ja just tolanen mekaaninen nopari. Itle olen ajatellut että se olisi joku kide/muuntaja/jakaja? (Ette usko tätä mutta mule tuli mieleen ekana toi vastus nyt kun näin ton taas mutta unohin sen nimen enkä keksinyt ollenkaan enään sitä mutta nytpä sää sen sanoit ja heitin vaan noi kun ei perskutti muistanut kun unohin sen...)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 23.04.04 - klo: 19.53
Kattelin kasaus ohjeista niin siellä sanottii vain että se on vastus eikä muuta.

Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Toi kuva, en kyllä tunnista , että toi olisi PureTen, liekö joku vanha malli..??


Mulla on just tollanen ja ostin sen 2000 keväällä. Joskus jälkeenpäin ku kävin samassa kaupassa kattelemassa niin sielä oli sellanen missä ei ole tota mustaa pyörivää kiekkoo eikä tota messinki levyn alla olevaa juttuu.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ylikar-h - 23.04.04 - klo: 20.02
No Pureten EP Alpha 3 4WD on sitten aivan eri auto....mm. kardaanivetoinen...
Kuulalaakerit PureTeniin maksaa 2,5-4 € kappale, riippuen ostopaikasta ja laakerien "laadusta".
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 23.04.04 - klo: 20.22
Olis mukavaa saada kuva tuosta pure 2 ja 3. Näkis sitte hyvin miten ne on muuttunu. Kardaani vetohan ei olis tohon pure1 mikään mahoton rakentaa, mutta hyvin se toimii hihnallakin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 23.04.04 - klo: 21.14
Kokeilin äsken miten toi auto kulkee takavetosena  :lol:  Ei siitä meinannu tulla yhtää mitää. Akku kyllä keskti huomattavasti kauemmin kauemmin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 23.04.04 - klo: 22.04
Joo toi on PureTen Alpha 1 (mulla oli tollanen auto viime vuonna vielä)...

Vastaisko joku siihen mun kyssäriin eli:

Mikä on mun vanhassa autossa kun kaasu tykkää hirttää kiinni ja kun painaa kaasun pohjaan ei tapahdu mitää mut ku hellää ihan pikkusen niin johan lähtee?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 24.04.04 - klo: 07.14
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"
Olis mukavaa saada kuva tuosta pure 2 ja 3. Näkis sitte hyvin miten ne on muuttunu. Kardaani vetohan ei olis tohon pure1 mikään mahoton rakentaa, mutta hyvin se toimii hihnallakin.


Ei niissä ole mun tietääkseni muuta eroa kuin öljy iskarit ja erivärinen vastari..
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ylikar-h - 24.04.04 - klo: 07.39
PureTen 3:ssa on siis se kardaani (ei hihnaa), moottori taka-akselin  etupuolella auton suuntaisesti, takaiskunvaimentimet  tukivarsien takapuolella (nehän on kyllä vaihdettavissa)...nämä nyt silleen nopeasti huomattavissa  "laturin" autoa katsottaessa (kotisivuilta).
Otsikko: Jeps
Kirjoitti: hellgren - 24.04.04 - klo: 09.36
Olis kyllä ihan jännä nähdä ja kuulla tällänen pure 3 ep.  Kaikki puret, mitä olen joskus nähnyt, ovat pitäneet yhtä kamalaa ääntä, kuin ruuvin kannassa tyhjää pyörivä/pomppiva porakoneen ruuvikärki... :wink: Kitkaiskarit ovat tehneet menosta mahdotonta myös hyväpitoisella matolla. Pureten 3:ssa kuitenkin tuntuu olevan ihan hienoja ratkaisuja, ellei niitäkin sitten ole jotenkin onnistuttu täydellisesti ryssimään. Tosin, kuulalaakereiden puute on kyllä aika älytöntä noinkin hinnakkaassa autossa.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 24.04.04 - klo: 10.42
:) Kun peru ten III laittaa kuulalaakerit ja säädetäävat vanttiruuvit niin häviää ylimmääräiset välyksetkin pyörista. Ne vakio tukivarret lonksuu tosiaanmin melkoisesti. Eikä multa ainakaan kuulu mitään porakoneen ääniä, vaan samankaltaiset ininät kuin muistakin sähkö autoista :) Öljy iskareissa ja jousissa on  todennäköisesti tehtävä hienosäätöä jousi vaikuttaa liian jäykältä ja vaimennus öljy liian liurulta. Saa nähdä saadaanko paranneltua :roll:  paksummatöljyt on tulossa mutta Kyoshon jouset oli turkasen kalliita :? niin en raaskinut tilata vaa täytyy koittaa etsiä jotain toisia juosisettejä jos kävis noihin vakioiskareihin.

Jos joku tietää mitkä jouset kävis suoraan niin vinkkejä vois laittaa? :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Speeder - 24.04.04 - klo: 11.17
Niin se valkonen mötikkä on transistori.
Otsikko: Tjoo
Kirjoitti: hellgren - 24.04.04 - klo: 12.01
No eiköhän mekaanisen noparin "mötikkä" ole ihan vastus vaan.. :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 24.04.04 - klo: 12.27
Vähä tollanen PureTen kolmonen ois hyvä. Varmaan voittais kaikki assot ja Xrayt  :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 24.04.04 - klo: 12.47
Ei oikein tunnu löytyvän kuvii tosta PureTen 3 sähkökäyttösestä kuvii.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 24.04.04 - klo: 12.55
voin laittaa siitä kuvia heti kun oon ostannu sellasen... :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 24.04.04 - klo: 13.04
Mullahan on se II mutta se on melkeen sama auto. Mulla on vaan se myyntikuva.. Ostakaa joku mun auto.  :D
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 28.04.04 - klo: 16.08
Lainaus käyttäjältä: "terokorhonen"
Onko kellään tietoa mikä osa tämä on PureTen Alpha EP:ssä?
(http://koti.mbnet.fi/type/RC/mika.bmp)

Itselläni nimittäin tuota osaa ei ole  :D .
 Toinen kysymys: Miksi autoni (joka oli ajovalmis)vastaanottimeen  
ei mene patterin johtoa? Silti se toimii hyvin... Tuntuu puressani olevan asiat huonosti...  :mrgreen:


Nyt vasta huomasin että juuri mun auton sisäkalut on päässy kuvaa  :D
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 28.04.04 - klo: 19.02
.Niihän nuo on, sori jos kopioin  :cry:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 28.04.04 - klo: 19.04
Lainaus käyttäjältä: "noob"
.Niihän nuo on, sori jos kopioin  :cry:


Ei se mitään. Voin ottaa lisääkin kuvia tuosta jos on tarvetta. Tarttis varmaa vaa rasvata noi hammasrattaat, mutta ku ei viittis mennä ostaa silikoni rasvaa niihin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 28.04.04 - klo: 21.13
No niin ! :D  :D
Tulipahan laakeroitua ep III  lopultakin diffien ja kardaanin osalta  ja olipahan ihan tarpeen varmaankin pitällä tähtäimell avatakkin diffit kun autolla on ajettu noin 6-7 akullista vasta.  Onkin sopiva väli availla paikat kun on karkeat koneistus ja valupurskeet hioutunut hammaspyöristä pois mutta rouhu ei ole vielä aiheuttanut mitaan vaurioita mutta ajan kuluessa olis varmaan ruvennut kulumaan kun ois rasvat toimineetkin hiomatahnana eikä voiteluaineena. Kunnon putsaus ja uudet rasvat sisään ja eiköhän kulje liukkaammin.
Mitä opimme? Ei kannatakkaan vaihtaa kuulalaakereita heti vaan vasta "sisäänajon" jälkeen niin tulee samalla   puhdistettua sisäänajettujen hammaspyörien jättämät pölyt pois.
vakio öljy iskaritkin oli täytetty vajaiksi ja niissä olikin lievää lonksumista mutta nyt on niissäkin 600 silikoniöljyt vaihdettu ja ai että toimii tasaisesti ja täysin ilman välyksiä.
Huomenna testaamaan mitenkä kulkee ja toimii.  :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jankka - 29.04.04 - klo: 00.12
Hieman off-topic ,mut ostin pojalleni kolmisen vuotta sitten pureten alpha ep2:sen ja auto on muuten laiteltu/viritelty ihan kivaksi asfalttiautoksi ,mut nesteiskarit puuttuu. Kattelin ep3:sen kuvia netissä ja sain käsityksen ,et siinä olis nesteiskarit.

Onko pureten alpha ep3:ssa öljyiskarit vai ei ?, soitin tässä paripäivää sitten http://www.atalarc.fi ja siellä väitettiin et ne on kitkaiskarit ja et öljyiskareita ei oo edes saatavilla pureten alpha ep/gp-sarjan autoihin ,onko asia näin?

Jos on jollakin foorumin lukijalla tietoo ,että mistä saa ostettua kyseiseen autoon nesteiskarit jousineen, niin ilmotelkaa yv tai sit tänne.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ylikar-h - 29.04.04 - klo: 06.08
PureTen 3:ssa on vakiona nesteiskunvaimentimet, tai ainakin oli 2003 mallissa.
Kyllähän Atalan luulisi tälläisen tietävän !
Ota yhteyttä uudestaan Atalaan, sieltä saat varmasti tilattua. Hinta on sitten eri asia, voit saada jonkin muun merkin iskarit halvemmalla, ne Kyoshon hinnat!
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 29.04.04 - klo: 07.02
Tämä vuoden luettelossakin kehutaan että on neste iskarit kummassakin ep:ssä ja gp:ssä.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: WRC206 - 29.04.04 - klo: 07.49
Nesteiskarit maksaa n.25 euroa pari, ainakin prohobbyssä helsingissä. Towerhobbiesista saa myös mutta taitaa tulla postikulujen kanssa kalliimmaksi.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=KYOC4900&P=7
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 29.04.04 - klo: 22.18
Totta on! Neste iskarit on vakiona ep III :ssa
kuten aiemmin mainitsin.
Tietonikkarista löytyy takuulla apua
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 11.05.04 - klo: 19.14
Onkos monilla jo Alpha kolkki? Millanes auto tämä sitten oikein on, että kuinka vankka, hajoaako helposti jne? Itsellenikin on kyseinen auto tulossa ja mietein joskos, vaikka menis sen kanssa johonkin kisoihin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 11.05.04 - klo: 20.03
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Onkos monilla jo Alpha kolkki? Millanes auto tämä sitten oikein on, että kuinka vankka, hajoaako helposti jne? Itsellenikin on kyseinen auto tulossa ja mietein joskos, vaikka menis sen kanssa johonkin kisoihin.
Tarkoitatko 3 ostan sen harjottelu autoks ku talvella ei pääse polttiksella ajamaan mihinkään mut sähköllä pääsen... :mrgreen:

Ilmoittelen ku saan kyseisen pirssin...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 11.05.04 - klo: 20.11
Juu kolmosta tarkotan. Saas ny nähä millasta Kyösti laatua auto on  :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 11.05.04 - klo: 21.15
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Juu kolmosta tarkotan. Saas ny nähä millasta Kyösti laatua auto on  :)
On mulla aikasemminkin ollut Pureja ja vieläkin on tuo polttis... Kyllä ne mulla menee pihasuditteluun :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 12.05.04 - klo: 19.15
No millais on ne sun Puretenit toiminut? Jos oon oikein ymmärtänyt niin ton alpha kolmosen pitäis ol paremmat kuin aikaisemmat. Saas sit nähdä, että miten tolla pärjää kisavermeille  :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 12.05.04 - klo: 21.33
Joo ei mulla mitää jakoa kisavermeille ole sehän on selvää mut niinkun sanoin mulle riittää näin alukseen pihasuditteluun. Sitä voi katsoa vanhempana sit kaikkea kisavermeitä.

Hyvin Puret toimii paitsi polttiksen kanssa on omia kämmejä käynny ku on ihan uus juttu mulle.. :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 12.05.04 - klo: 21.40
No mul on onneks noita kisavermeitäkin tippuillut ni pääsee sitten vertailemaan, että kuinka paljon jää jne. Sitähän on sanottu, että kyllä Pure suorilla kulkee, mutta mutka kun tulee niin silloin on äitiä ikävä  :)  No teen kaikki mahdolliset toimenpiteet ja katson miten käy.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 12.05.04 - klo: 22.03
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
No mul on onneks noita kisavermeitäkin tippuillut ni pääsee sitten vertailemaan, että kuinka paljon jää jne. Sitähän on sanottu, että kyllä Pure suorilla kulkee, mutta mutka kun tulee niin silloin on äitiä ikävä  :)  No teen kaikki mahdolliset toimenpiteet ja katson miten käy.
Mulla ainakin ku ajelin sähköllä tässä pihassa ja mulla oli kaikki asfaltti renkaat ja sellaset kiinni. Hyvin auto kulki mut kyllä se sitte mutkassa hyvin puski.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 13.05.04 - klo: 08.59
Kyllähän sillä ajelee asfaltillakin muttei varmaan hätyytellä rataenkkoja mutta hauskaa on silti ollut, kun vielä sais kaikki säädöt kohdalleen niin ajokin luultavasti helpottuisi.
Säädettävät vantit joka paikassa, 600 iskariöljyt, täyskuulalaakerointi. Pyörissä on reilusti klappia uutena ja vantit ja kuulalaakerit kandee vaihtaa jo senkin takia. Ja alkuperäinen iskariöljy oli melkoliurua ja ainakin mulla iskarit oli täytetty vajaiksi. Ilmanjousia kun iskareita pumppaili niin niissäkin oli millipari välystä ennen kuin vaimennus alkoi toimia.
"Säätöjä haeskellaan edelleen :wink: "
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 13.05.04 - klo: 17.38
Nonni nyt on mulla sitten Pure kolkki  :)  Ihan kivaltahan toi näyttää ja mun mielestä siinä on sähköt sun muut osat aika hyvin sijoitettu. Niin kuin aikaisemmin jo kerrottiinkin niin kyllä sitä klappia ainakin riittää  :)  Onneksi mulla nyt kuiteskin on kuulalaakerit tohon, et tarttee vaan pistää sit, kun jaksaa. Millasias motteja ootte käyttäneet Pureteneissä? Aattelin ite pistää ehkäpä 13 tai 17 lankasen motin, mut se vaatii varmaankin vähän kestävämpiä rattaita vai?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 13.05.04 - klo: 18.06
Integy matrix v8, 17 x 2 mutta sais olla kireempikin tai sitten on vakio nopari tulppana välissä. No uusi on tulossa. Rattaissa ei toistaiseksi mitään vikaa ole ollut vaikka ajotyyli on ollut vähintäänkin ronskia. Onkos saatavana vahvempia rattaita jos vaikka tulis tarvis...?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 13.05.04 - klo: 18.28
Mun tietääkseni tohon ois mahdollista saada jonkun sortin teräs rattaat, mutta en silti varma ole. No nopari kyl tekee aika paljon asiaa ja luonnollisesti tietenkin, että mitkä liittimet on kyseessä. Itse aion pistää samantien eri noparin corallyn liittimillä varustettuna.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 20.06.04 - klo: 11.36
Mitä rasvaa/öljyä kannattaa laittaa diffeihin?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 21.06.04 - klo: 16.56
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mitä rasvaa/öljyä kannattaa laittaa diffeihin?


Ite laitoin tamiyan keraamista rasvaa on kuulemma alansa huippua makso muistaakseni jotain ~5 eur riittää pariin täyttö kertaan etu + taka diffeihin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 21.06.04 - klo: 20.32
Okke, purin ja katsoin niin on siellä hyvin rasvaa joten annan olla. Osa oli lennellyt reunoille mutta törkin ne rattaille.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jartsa - 21.06.04 - klo: 23.39
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Okke, purin ja katsoin niin on siellä hyvin rasvaa joten annan olla. Osa oli lennellyt reunoille mutta törkin ne rattaille.

Eivät suosittele diffeihin rasvaa. Se kun ei voitele. Öljyä se olla pitää!  :D
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 22.06.04 - klo: 07.58
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Okke, purin ja katsoin niin on siellä hyvin rasvaa joten annan olla. Osa oli lennellyt reunoille mutta törkin ne rattaille.

Eivät suosittele diffeihin rasvaa. Se kun ei voitele. Öljyä se olla pitää!  :D


Eivät?! Ketkä eivät suosittele? Noh saavat olla toistaseks siellä.. Niin ja kuinka isot renkaat tohon sais ja missä ois sellasii mielellään jotkut möyrimis renkaat, ois siisti ajella pitkin ojia.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 22.06.04 - klo: 12.31
Niin se öljy ei vaan tahdo pysyä sisällä kun ei oo stefoja vetareilla vaikka kotelon saiskin tiivistettyä,  kunnollista rasvaa reilusti niin on toiminut itsellä toistaiseksi hyvin. (öljyä en oo kylläkään edes kokeillut em. ongelmien takia)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 22.06.04 - klo: 12.42
Onko kukaan muuten vaihtanut pureen pidempiä iskareita?
Sillä sais maavaraa hieman lisää kun poistais alustasta ne rajoitin palat ja hieman suuremmat renkaatkin on mietinnän alla käviskö jostain crossista esim.
Vakio on 70x27 niin esim zaboonissa on84x38, infernossa edessä 84x34 jne... Onko kellään asiasta kokemusta eli mitenkähän mahtuu ja käykö vanteet kiinni muutenkaan.
Asfaltillekkin voisi suurentaa rengas kokoa jos on kokemusta niin eikun kokemukset esiin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 22.06.04 - klo: 12.48
Joo määkin haluisiin isommat renkaat mutta kääntyminen sitten saattaa olla ongelma jos jotkut monsun renkaat laittais. Menee veto akselit aika jyrkästi, sittenhän ei mikään toppais niitä jos pistää pitkät jouset ja ne palat pois.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 22.06.04 - klo: 12.58
Joo mutta rajansa kaikella ajattelin lähinnä jotain 5mm vakio iskareita pidempiä ja renkaissakin pientä suurentamista  eikä mitään monterin renkaita, eivät varmasti mahdu pyörimään
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 22.06.04 - klo: 15.27
Oishan se siisti olla jotkun kunnon möyrimis renkaat mutta sais ees jostain crossarista siihen.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 29.06.04 - klo: 11.23
Lainaus käyttäjältä: "svart"
Onko kukaan muuten vaihtanut pureen pidempiä iskareita?
Sillä sais maavaraa hieman lisää kun poistais alustasta ne rajoitin palat ja hieman suuremmat renkaatkin on mietinnän alla käviskö jostain crossista esim.
Vakio on 70x27 niin esim zaboonissa on84x38, infernossa edessä 84x34 jne... Onko kellään asiasta kokemusta eli mitenkähän mahtuu ja käykö vanteet kiinni muutenkaan.
Asfaltillekkin voisi suurentaa rengas kokoa jos on kokemusta niin eikun kokemukset esiin.


Niin onko moisia kokemuksia :?:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 16.07.04 - klo: 23.52
Kävin tänään hakemassa PureTen Alpha 3 ja tietenkin EP.

Avasin auton paketista laitoin akun lataukseen ja lähdein tunnin päästä ajelemaan no ajelin noin puol akullista ku huomasin että jotain ihmeellistä ääntä kuuluu no ei se mitään ja sit ajoin sen akun tyhjäks ja kävin hakemassa toisen ja jatkoin ajamista. No mä ihmettelin et minkä takia tää ei mee suoraan vaa sutii koko ajan. No ajoin pihaa ja vetäsin kaasun pohjaan ja huomasin et takarenkaat pyörii lujempaa ku edessä. Otin auton kätee painoin kaasua nii vaa takarenkaat pyöri ja kun kattelin autoa huomasin että kardaani on melkeen irti edestä ja sieltä oli lähtenut pidike ruuvi. No eikö autoa purkamaan ja tarkastamaan asian ja vaihoin siinä samalla kuulalaakerit autoon. Myöhmmin käytiin yhellä tutun työpaikalla ja siellä sattu olemaan oikeen kokoisia pidike ruuveja mutta ne piti lyhentää. No se lyhennettiin ja toin sen kotia ja kun pääsin ovesta sisään nii menin suunnilleen suoraan omaan huoneeseen ja laittamaan ruuvia kiinni. Ruuvi meni ihan hyvin ja nyt toimii etuvetokin ja olen ajellut monta akullista.

Kopankin kerkesin kolhasta jo että tuli mukavat naarmut.
Koko illan olen hakennut hyvää jousitusta.


Kuvia tulossa ehkä huomenna autosta ja irti olevasta kardaanin etupäästä.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jankka - 18.07.04 - klo: 21.14
En ole oikein noihin pureten ep autoihin perehtynyt vaikka sellaisen omistankin ja nyt olisi pari kysymystä teille jotka tiedätte.

Kenenkä valmistajien korit käy pureteniin ja mikä on korin koko 190 vai 200mm vai joku muu? ja sitten mitkä renkaat ja vanteet käy suoraan ja koko? ja sit vielä hexin koko, jos joku muistaa?

Oma autoni tai siis oikeestaan poikani auto on malliltaan pta ep2 subaru ,joka varmaankin yleisin. Autoon on laitettu nivelvetarit,asson kisaiskarit ja se on täysin laakeroitu. Ajattelin nyt hieman kohentaa sen ulkonäköä ja laittaa uuden kopan ja renkaat ja vanteet, lähinnä asfaltti ajoon. Vinkkejä vastaan otetaan.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 19.07.04 - klo: 20.33
Just sain kokeiltua HPI super nitron pyöriä alle, Käy muuten heittämällä mutta korista joutuu ehkä millin korkeintaan kaksi leikkaamaan lokasuojan reunoja jotta kumit ei ottaisi tietyissä tilanteissa kiinni. Ei ehkä ole minkään säännön mukaiset koot mutta "kaverikisoissa" kaikki on sallittua, saa nähdä kuin menee pitoa varmaan riittää kun aika paljon normaaleja leveämmät ja lokasuojatkin on oikeasti rengasta täynnä. On muuten tosi cool! Näin ainakin ep3 Subarussa 8)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Pekka V - 19.07.04 - klo: 20.38
Ainakin pureten GP:n hexi 0n 12mm :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jankka - 19.07.04 - klo: 22.04
svart, ei sulla sattus oleen kuvaa tosta sun puretenistä noilla renkailla?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 20.07.04 - klo: 08.36
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
svart, ei sulla sattus oleen kuvaa tosta sun puretenistä noilla renkailla?


Pistän tulemaan Privana kun ehdin ottaa kuvan (lähipäivinä) kun en osaa liittää niitä tänne
EDIT: tarkoitan sähköpostilla
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 20.07.04 - klo: 08.57
Lainaus käyttäjältä: "svart"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
svart, ei sulla sattus oleen kuvaa tosta sun puretenistä noilla renkailla?


Pistän tulemaan Privana kun ehdin ottaa kuvan (lähipäivinä) kun en osaa liittää niitä tänne


Pistä mullekkin. ;)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 20.07.04 - klo: 11.45
Lainaus käyttäjältä: "svart"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
svart, ei sulla sattus oleen kuvaa tosta sun puretenistä noilla renkailla?


Pistän tulemaan Privana kun ehdin ottaa kuvan (lähipäivinä) kun en osaa liittää niitä tänne
EDIT: tarkoitan sähköpostilla
Pistä ne mun mailiin nii minä liitän ne tänne :?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 20.07.04 - klo: 20.10
Just sain avarrettua korin ja soviteltua sen paikoilleen ja noita etulokasuojien takaosia piti kyllä suurentaa varmaan 5mm jos ei enemmänkin kun kääntyissä otti takanurkkaan kiinni ja etureunaakin täytyi suurentaa hieman enemmän mutta muuten riittää noin 1-2mm ympäriinsä. Kun renkaat tulee lokasuojista hieman ulos niin ei voinut jättää niitä yläosiakaan rauhaan. Koria olin nostanut jo aiemmin pohjalevyn tasalle joten sekin auttaa jo asiassa kun se alunperin oli huomattavasti alempana. Nyt ei pohja ota maahan kun jousituksen painaa pohjaan vaan jää vajaat puoli senttiä rakoa joten pienet kiven murut ei ota joustonkaan pohjatessa heti alustaan kiinni. Renkaan leveys on 35mm joten lisäystä on n.10mm vakiokokoon nähden, korkeus n.74mm kun vakio asfalttir. on n.64mm. Nyt tosin ei taida olla enää paluuta vakiokokoon kun ne taitaa näyttää aika härskeiltä suurennetuissa lokasuojissa kun ne on jo normaalistikkin hieman pienen näköiset.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 23.07.04 - klo: 15.14
Vähän toi mun auto on hyvä ku siitä on 2 ruuvia pudonnu ja oon joutunnu purkaa autoa ja sit pari päivää sitten ajelin autolla ja yhtä äkkiä ohjausservoon tuli vikaa ja auto otti hienot voltit nurmikolle onneks , mutta kori on haljennut edestä ja naarmuja on.

Nii ja kaiken päälle servo hajos varmaankin.

Eli onko mun servo rikki kun autossa ei tapahdu mitää ku kääntää ohjaimesta ja kaasu toimii kuin unelma? :roll:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 24.07.04 - klo: 12.11
:D  Ensimmäiset ajot tehty ja ajo-ominaisuudet kasvoi melkoisesti ja pitoa on uskomattomasti lisää. auto ei saa spinaamaan ei vaikka kuin yritäis ellei ole hiekkaa tai muuta asfaltilla. Suosittelen. Spurrin vaihdon 75:sta 80:seksi ja tuntuis olevan sopiva välitys noilla isoilla renkailla (vakio pinionilla). Uusi noparikaan (LRP F1 Pro Rev.) ei lämmennyt yhtään vaikka yrittämällä yritin saada sitä kuumaksi mikä lupailee hyvää: Konekkaan ei tuntunut kuumuvan vaan hieman lämpesi vain (Integy Matrix 17x2). Että hyvi menee. vakio säädin kävi välillä tosikuuman kuin myös vakiokonekkin ihan vakiorenkailla ajellessa, Että ei mitään ongelmia kyseisistä rengas yhdistelmistä.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 24.07.04 - klo: 12.35
Mä yritän laitella niitä kuvia tänne tänää :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 24.07.04 - klo: 12.48
En saanut pienennettyä kuvia jostain syystä mutta nää on nyt tässä:
Onpas hieno :) (http://koti.phnet.fi/rasaju/subaru)
Kyllä on hienot vanteet :P  (http://koti.phnet.fi/rasaju/subaru1)
No kyllä ne vähän tulee yli :)  (http://koti.phnet.fi/rasaju/keulasta)
On ne aika paljon isommat :shock:  (http://koti.phnet.fi/rasaju/kokoero)

Elikkä noi kuvat on svartin autosta :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Midder - 24.07.04 - klo: 12.56
Aikkast hienot on  :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 24.07.04 - klo: 14.20
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Aikkast hienot on  :)
Nii ja toi auto ei muistuta yhtään pureteniä :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 26.07.04 - klo: 21.55
Onkos pösö 307 WRC koria viel olemassa? Jos on niin missä olsi myytävänä?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 26.07.04 - klo: 23.05
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"
Onkos pösö 307 WRC koria viel olemassa? Jos on niin missä olsi myytävänä?
Ei ole eikä tulekkaan ainakaan kyosholta :x ikävää sinänsä koska se olisi hienon näköinen mutta mä en muista miten se menee joku pyytää rahaa niin paljon että sopimusta ei tule :roll:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 27.07.04 - klo: 17.37
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"
Onkos pösö 307 WRC koria viel olemassa? Jos on niin missä olsi myytävänä?
Ei ole eikä tulekkaan ainakaan kyosholta :x ikävää sinänsä koska se olisi hienon näköinen mutta mä en muista miten se menee joku pyytää rahaa niin paljon että sopimusta ei tule :roll:


Niin siihen tosiaan tarvitaan pösön ja ralli lisenssin että saako valmistaa.

Mahtaskohan sitten saada jonkun muun tekemän sopimaan. Onko kukaan muu valmistaja tehny 307 WRC koria?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 27.07.04 - klo: 20.23
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"
Onkos pösö 307 WRC koria viel olemassa? Jos on niin missä olsi myytävänä?
Ei ole eikä tulekkaan ainakaan kyosholta :x ikävää sinänsä koska se olisi hienon näköinen mutta mä en muista miten se menee joku pyytää rahaa niin paljon että sopimusta ei tule :roll:


Niin siihen tosiaan tarvitaan pösön ja ralli lisenssin että saako valmistaa.

Mahtaskohan sitten saada jonkun muun tekemän sopimaan. Onko kukaan muu valmistaja tehny 307 WRC koria?
Tuskinpa ku eihän punaista 206 tullut mihinkään myyntiin. Niin ja rahaakin tarvitsee. Ai tarviiko ralli lisensin?

Ainoat kopat tänä vuonna taitaa(uusia malleja(ralli)) Citroën ja Subaru jos en väärin muista.

PS. Mulla on Subaru :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 27.07.04 - klo: 20.32
Kyllähän kaikkiin muiden keksimiin merkkeihin tarvitaan lisenssi, jolla lunastetaan nimen/merkin käyttöoikeus...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 27.07.04 - klo: 21.04
Tuli äsken tehtyä kolme kertaa Grönholmit.




Tinasin kii ja nyt toimii taas  :lol:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jankka - 27.07.04 - klo: 21.19
Niin jäi toi kori homma vielä epäselväksi ,et onko muita valmistajia olemassa ,jonka korin vois laittaa pureen? ja mikä on koko? ,kun ei viitti alkaa summassa kokeileen ,et mikä käy.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: haasemies - 27.07.04 - klo: 21.39
http://www.rcpiste.pp.fi/  tuolta saa ralli koria ja touringi koria...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 27.07.04 - klo: 22.40
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Niin jäi toi kori homma vielä epäselväksi ,et onko muita valmistajia olemassa ,jonka korin vois laittaa pureen? ja mikä on koko? ,kun ei viitti alkaa summassa kokeileen ,et mikä käy.
Jos tarkoitat et onko muita valmistajia kun Kyosho niin ainakin HPI:n 200mm korit käy pureen mainiosti tai ainakin niin sanotaan, mutta aijon ite ainakin kokeilla tuota 200mm koria joskus ku auto on muuten reilassa :wink:

PS. Ei mun auto ole hajalla, mutta hommaan nopeemman ohjausservon siihen.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Juhana - 28.07.04 - klo: 00.08
Pureten alpha autoon menee tavalliset 1:10 luokan 200mm korit joiden akseliväli on 260mm (kaikissa 1:10 autoissa)
Merkkejä on ainakin:
Protoform
HPI
Kyosho
Yokomo
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jankka - 05.08.04 - klo: 10.15
No tuli nyt sitten tilattua HPI:n Porsche GT kori towerista ja supersize renkaat/vanteet hobbylinnasta. Täytyy yrittää laittaa kuvia sitten kun saan korin maaleihin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 05.08.04 - klo: 11.05
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
No tuli nyt sitten tilattua HPI:n Porsche GT kori towerista ja supersize renkaat/vanteet hobbylinnasta. Täytyy yrittää laittaa kuvia sitten kun saan korin maaleihin.
Tilasitko Hobbylinnan kautta ton korin??

Mä tilasin Skylinen kopan ja kultaset vanteet renkaineen ja jonkun siipisarjan hobbylinnan kautta towerista. :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jankka - 05.08.04 - klo: 12.43
Tilasin suoraan towerista ,tulee siinä samalla kun tulee muutakin tavaraa.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 06.08.04 - klo: 13.10
Mistäköhän johtuu että mulla alpha 3 lämpiää akku, nopari ja moottori ajon aikana ihan tuli kuumiksi paitsi akku ei ole niin kuuma??
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Pekka V - 06.08.04 - klo: 13.12
Olisiko mahdollista, että se johtuisi välityksistä? Liian pitkä tai lyhyt välitys.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 06.08.04 - klo: 13.13
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Olisiko mahdollista, että se johtuisi välityksistä? Liian pitkä tai lyhyt välitys.
En tiedä ku siinä on vakio välitys. :roll:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 06.08.04 - klo: 16.36
Samaa vikaa oli mullakin vakio säätimellä ja moottorilla mutta kun vaihdoin noparin ja motin toisiin niin ei ole sen koommin lämmennyt juuri yhtään.
Eli se on vissiinkin "ominaisuus" eikä vika.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 06.10.04 - klo: 15.38
Onko kukaan laittanut pureen kallistuksen vakaimia?

Autoa pitäis räplätä ja kun kaikki muut alkaa kohta olla paranneltuna niin vakaimiakin vois rakennella tosin ei taida löytyä valmista sarjaa, jos olette laittaneet niin minkä auton sarjasta olette niitä tehneet.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: marko__ - 10.10.04 - klo: 17.38
Tietääkö kukaan missä olis pureten alphasta ep  video
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: oma - 13.10.04 - klo: 16.54
Lainaus käyttäjältä: "terokorhonen"
Entäs, kun tuo PT ALPHAN alusta on muovinen  8), niin onko sitä mahdollista vaihtaa metalliseen, jotta voisi vähän hyppiä vääntämättä koko alustaa?

Minä en oo varma, mut eiha se muovi väänny! :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: svart - 14.10.04 - klo: 09.35
Ep:hen  ei tietääkseni ole alumiini tai muutaakaan alustaa valmiina kuin se muovinen. Olen jonkin verran etsiskellyt itsellenikin, mutta jos joku löytää niin ilmoituksia tänne.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Scrap - 21.10.04 - klo: 17.51
Miten olis Alpha GP:n alusta?
Eikös noissa molemmissa olet periaatteessa samat akselistot, joten luulisin niitten reikien osuvan kohdalleen. Loput reiät voi porata vaikka itse. Tietenkin jos joutuu kuitenkin porailemaan voisi samantien ostaa alumiinilevyä ja tehdä kokonaan itse. Ottaen huomioon ettei suoran alumiinilevyn vääntöjäykkyys ole muotoillun muovi "ammeen" veroista, ainakaan ellei paksuutta kasvateta älyttömyyksiin, niin taitaa olla vähän turha homma. Luulisi kuitenkin tuon Alphan olevan sen verran suosittu malli, että aftermarket osia pitäisi löytyä vähän joka lähtöön.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 26.10.04 - klo: 07.09
Onhan siinä polttiksessa polttoainetankille , servolle ja polttomoottorille ainakin erissä paikassa reijät..
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Scrap - 26.10.04 - klo: 10.29
Terävä havainto! Kysymys kuuluukin ovatko ne sellaisissa kohdissa, että niitä voi hyödyntää kiinnittäessään siihen sähkömoottorin ja muun tarpeellisen?

Jos siihen joutuu tekemään kaiken maailman sovittimia, niin helpommaksi tulee tehdä itse se alusta. Jos pärjää pelkällä moottoripukin teolla, niin silloin toi ei olis kovin vaikee.

Sähkömoottori ja kaksi vaihteinen vaihteisto. Mitäs tohon sanotte? Mahtasko toimia vai onko noilla sähkö- ja polttomoottoreilla minkälaiset erot kierrosnopeiksissa?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 26.10.04 - klo: 14.45
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Terävä havainto! Kysymys kuuluukin ovatko ne sellaisissa kohdissa, että niitä voi hyödyntää kiinnittäessään siihen sähkömoottorin ja muun tarpeellisen?

Jos siihen joutuu tekemään kaiken maailman sovittimia, niin helpommaksi tulee tehdä itse se alusta. Jos pärjää pelkällä moottoripukin teolla, niin silloin toi ei olis kovin vaikee.

Sähkömoottori ja kaksi vaihteinen vaihteisto. Mitäs tohon sanotte? Mahtasko toimia vai onko noilla sähkö- ja polttomoottoreilla minkälaiset erot kierrosnopeiksissa?



Niin polttiksessahan on moottori eri puolella kun sähkössä, kaipa sen vois sinnepuolellekkin(polttiksen puolella, takaa katottuna vasemmalle) laitaa..  Tohon vimppaan en sano mitään.http://www.gmmodels.co.uk/acatalog/Pure_10_EP_Alpha2.html  (http://www.gmmodels.co.uk/catinfo/kyosho/alpha2/DSC05110.jpg)   (http://www.hobbyone.com.br/PureTenAlpha3GP-2.gif)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 31.10.04 - klo: 08.43
Joo terve taas. Mä oon taas vaihteeks täällä sähköpuolella tukkeena. Mutta kun mä nyt sain uuden kameran, niin voisin laittaa tohon mun puren kuvan:
(http://img73.exs.cx/img73/5601/pienennetty.jpg)

Mitäs päivitystä suosittelisitte?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: GolluB - 31.10.04 - klo: 09.30
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Joo terve taas. Mä oon taas vaihteeks täällä sähköpuolella tukkeena. Mutta kun mä nyt sain uuden kameran, niin voisin laittaa tohon mun puren kuvan:


Mitäs päivitystä suosittelisitte?


monta akkua, kunnon laturi+akunpurkulaitteet ja paljon ajoa.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 31.10.04 - klo: 09.32
Öljy iskarit, parempi moottori ja nopari.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 31.10.04 - klo: 10.08
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Joo terve taas. Mä oon taas vaihteeks täällä sähköpuolella tukkeena. Mutta kun mä nyt sain uuden kameran, niin voisin laittaa tohon mun puren kuvan:


Mitäs päivitystä suosittelisitte?


monta akkua, kunnon laturi+akunpurkulaitteet ja paljon ajoa.


Kaikki nuo on. 3 akkua, Turbomat 7 plus laturi. Lähinnä viritysosia ajattelin  :)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Scrap - 31.10.04 - klo: 10.16
Kumit näyttää vähän kulahtaneilta, joten ne vois uusia.

Ei muuta kuin kovaa ajoa!

Mun puren oikea takavanne on saanu ihmeellisen kolhun. Ilmeisesti soralla ajettaessa on sen sisäreunaan osunut kivi ja siihen on tullut noin sentin pituinen halkeama. No ei se ajoa haittaa, pitää vain ostaa uudet vanteetkin kun noi kumit kuluu loppuun. Rahan menoa ei voi estää :roll:

Pitäiskö pistää toi kärry takavetoiseksi ja kuluttaa noi renkaat vanteille asti? Vois muuttua ajokäytös aika mielenkiintoiseksi kun kumeista olis vain reunat jäljellä :twisted:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 25.11.04 - klo: 06.54
Nyt tuli pikku ongelmia.  :mrgreen: Auto ei tottele kaasua mutta pakkia painaa niin auto liikkuu taakseppäin muta kun kaasuttaa niin ei ei liiku mihinkään. Missä vika? Olen avannut nopari että se kuivaa ja kuivattanut koko auton. Onko kenties nopari rikki? Eilen illalla se sekoili että kun laitto virran päälle niin renkaat pyörivät kokoajan taaksepäin ja kun painoi eteen niin auto pysähtyi ja kun pakitti niin meni vaan lujempaa taaksepäin, trimmejä olen kans koittanut mutta ei auta.  :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 25.11.04 - klo: 07.21
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Nyt tuli pikku ongelmia.  :mrgreen: Auto ei tottele kaasua mutta pakkia painaa niin auto liikkuu taakseppäin muta kun kaasuttaa niin ei ei liiku mihinkään. Missä vika? Olen avannut nopari että se kuivaa ja kuivattanut koko auton. Onko kenties nopari rikki? Eilen illalla se sekoili että kun laitto virran päälle niin renkaat pyörivät kokoajan taaksepäin ja kun painoi eteen niin auto pysähtyi ja kun pakitti niin meni vaan lujempaa taaksepäin, trimmejä olen kans koittanut mutta ei auta.  :mrgreen:


Villi arvaus voisi olla se että sun radioissa on kanavat sekaisin. Mulla kävi noin polttiksessa kun oli väärinpäin. Eli ne löytyy siintä ohjaimesta päältä sellaiset kaksi pientä 'vipua' jotka menevät edestakaisin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 25.11.04 - klo: 07.23
Ai meinaat että "servojen" suunta ois vaihtunut? Ei auta. Ota huomioon että tossa on pakkikin.  :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 25.11.04 - klo: 07.32
Mä en oo yhtään varma, kun vaihoin kanavien paikat niin kävi toimiin  :roll:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 25.11.04 - klo: 07.34
Mulla on radion päällä vaan servojen suunnan vaihdot.  :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: TeroK - 25.11.04 - klo: 07.37
Oho joo voi kettu. Tajusin väärin. Oisko noparis rikki? Sähän joskus sanoit että sen päälle oli lentäny vettä  :wink:  Haluatko ostaa mun? 324 € lähtee  :mrgreen:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 25.11.04 - klo: 13.38
Lainaus käyttäjältä: "TeroK"
Oho joo voi kettu. Tajusin väärin. Oisko noparis rikki? Sähän joskus sanoit että sen päälle oli lentäny vettä  :wink:  Haluatko ostaa mun? 324 € lähtee  :mrgreen:



 Joo mutta se vesi haihtu pois ja siitä on yli puol vuotta... Kyllä mää jostain halvemmallakin saan kun 324e noparin. ;) Pistät parasta aikaa autoo kasaan ja ilmeisesti nopari on rikki? Mikä ois sellanen halpa?  :mrgreen:  Sanokaa jotkut viisat että onko tota pelastettavissa?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 25.11.04 - klo: 15.18
Eikä täällä oo ketään joka osais neuvoo? Jouduin lähettämään pro hobbyyn mailiakin kun isä pakotti..  :oops: Missä ois halpoja nopareita?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Jasu92 - 25.11.04 - klo: 15.40
Täs ois muutama:
Atala: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=4/70

Hobbylinna: http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=186&sub=189

JR-Hobby: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=37&products_id=392

Medasec: http://www.medasec.com/do?action=group&id=23

Power-Racing: http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index¤t_op=showp&pid=8304

RC-Pitse: http://www.rcpiste.pp.fi/saatimet.html

Tos on halvimmat mitä niistä liikkeistä löyty, tai mekein...
Suosittelisin tuota Power-Racingin tai joku niistä RC-Pisteen laitteista.
Voisit kyllä ihan itsekkin etsiä niitä!!
En oo sit varma et onko noi yhteensopivii mut kuiteski...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 25.11.04 - klo: 19.54
Joo, taidan päätyä vakiosaatimeen.  :mrgreen: Tollanen vesitiivis ois nätti mutta ei voi pistä mitään virimosaa. :P
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 27.11.04 - klo: 10.06
Uus nopari on ostettu ja masko yli 65e.. Vanhemmat osti, ois saanut PALJON halvemmalla yhestä liikkeestä 15 lankasen motin kestävän..
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Ville Vallaton - 27.11.04 - klo: 23.45
Mullakin on pure ten alpha 1 ep ja rahaa on menny.
 Nyt on kaikki kuulalaakerit, 19 lankanen Graupner, Futaban nopari, sliksit ja kevyet vanteet, ultimate racing xxs iskarit joissa kyoshon 600 silicone oilia,  Honda s 2000 kori on tulossa, iso pinjoni, kunnon akkuja iso kasa, vanttiruuvit joka nurkassa ja hiilikuituinen runko. Painaa ajokunnossa kaikkine akkuineen 1400 grammaa. En ole koskaan ollut kisoissa, koska asun niin kaukana maalla ettei ole mahdollisuuta l'hte' kilpailemaan. Olisiko tuollaisilla varusteilla mahdollista p'rj't' vaikka asson tc kolmoselle tai muille raasereille.
Saisikohan kevytmoottoripy;r'll' kuskattua kaiken tarpeellisen jos aikoo l'hte' kisailemaan.

K'yk; rc pisteess' myyt'v't vanteet pure teniin.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 28.11.04 - klo: 08.37
Kyllähän pure repuun mahtuu ja pakki(tai pelkästää työkalut reppuun), laturi yms osia.  Paljonko sulla muuten meni tohon rahaa? :P
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Ville Vallaton - 28.11.04 - klo: 11.52
No jaa. Vanteet 30 e, renkaat 24 e, iskarit 64 e, vantit 3x 8 e plus muut tarvittavat hilut 20 e, moottori 40 e, akut yht. paljon, futbaban nopari oli mulla vanhastaan joten hintaa en muista, kuulalakserisarjan hintaa en muista mutta kai se ainakin 30 e maksaa hiilikuiturunko 30 e itse tehtyna, pinjoni 6 e jne. Suhteettoman paljon on mennyt auton hintaan nahden.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 28.11.04 - klo: 18.55
Onko täällä kelläään muulla missään autossa Hitec EZX-R Pro noparii? Itellä on nyt paikalla.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Ville Vallaton - 29.11.04 - klo: 12.26
Tämän aiheen nimen voisi muuttaa Pure ten Alpha asiaa tai semmoiseksi yleiseksi Pure Ten topikiksi.

Hoh hoijjaa taas kerran. Ajelin purella pihassa jääpahkura hyppyristä katolleen ilman koria ja täydestä vauhdista. Etuiskarien yläpään kiinnitys meni päreiksi ja piti tehdä koko läpykkä Duralista jotta kestää hoi. Onhan se komian näköinen mutta kaipaisi väriä. Missä ne luotettavat sivut ovat jossa neuvotaan anodisointi. En viitsi selata modeemilla googlea tuntitolkulla etsimässä tuota ohjetta.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 11.12.04 - klo: 18.32
Tuli tossa tehtyy ite loksut ajan kuluks voi purkista :) Täytyy viel tehä joku suoja moottorille niin voi sitten ajaa rauhassa lumella.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jeejee - 11.12.04 - klo: 19.29
Ihan pätevän näköset. :D
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Ville Vallaton - 11.12.04 - klo: 20.04
Onko tuossa yhtä paljon jousitusvaraa kuin ennenkin? Varmaan kätevät kun ei tarvitse sitä pölysuojaa.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 11.12.04 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vallaton"
Onko tuossa yhtä paljon jousitusvaraa kuin ennenkin? Varmaan kätevät kun ei tarvitse sitä pölysuojaa.


On.  Täytys viel pikkusen leikellä tukivarsille lisää tilaa. Ottaa joku kohta vähän kiinni.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 20.12.04 - klo: 18.49
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vallaton"
Onko tuossa yhtä paljon jousitusvaraa kuin ennenkin? Varmaan kätevät kun ei tarvitse sitä pölysuojaa.


Kokeilin tossa päivällä ajaa lumella niin moottorin päälle meni jonkun verran lunta kun ajeli peräluisussa. Kuinka helposti tuo moottori ottaa nokkiinsa pienestä vedestä? Tai ooteko kehitellyt mitää suojusta moottorille?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 20.12.04 - klo: 18.52
Mistä noi lokasuojat on tehty??
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Sami L - 20.12.04 - klo: 18.57
Pienenä vinkkinä: Flora, Voimariini, Keiju
(PS. Se lukee nuiden kuvien päällä.)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: SRT - 15.02.05 - klo: 13.19
juu ite viritän ko. autoa lähinnä muilta harrastajilta saaduilla osilla ja olen siihen tyytyväinen jos kaveri harrastaa saa yleensä hyvää osaa sitä kautta
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Poju12 - 15.02.05 - klo: 15.50
Vitsi ku viittis hakea patterineppareita bebekistä et saisin tuning Skylinen valmiiksi.

Mistä kannattais lähteä virittämään seuraavaksi kun kuulalaakerit on vaihdettu??
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: SRT - 16.02.05 - klo: 07.55
Järkevintä lienee ostaa uus kone ja nopari ne on suht halpoja ja tuo kivasti tehova 8)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: joonazan - 18.02.05 - klo: 21.31
Milläköhän akulla tohon sais eniten ajo-aikaa? Joku 30 min olisi hyvä saada. Siis haluaisin yksittäisen akun, en kennoja...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Scrap - 18.02.05 - klo: 21.53
Yksittäiset akutkin on koottu kennoista.

30 min ajoaikoja saatanee vain LiPo tai LiIon (vai käytetäänkö ioneja edes?) akuilla sekä harjattomilla moottoreilla.

Harjattomista on juttua täällä (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1817).
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Nöhvö - 18.02.05 - klo: 21.59
Nosramilta on tulossa 3600 pötköakku ite kyselin muita nosramin tuotteita hobbylinnasta ja sanovat siellä et noin kuukaudenpäästä pitäis tulla. Tuskin niillä puolta tuntia ajo aikaa irtoaa mutta kyllä pitempään ajaa kun 2000 akuilla. Muistaaksen lrp:llä on jo myynnissä 3300 Pötkö akku niilläkin ajo aikaa irtoa varmaa ihan mukavasti :wink:
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Hermanni - 18.02.05 - klo: 22.46
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Yksittäiset akutkin on koottu kennoista.

30 min ajoaikoja saatanee vain LiPo tai LiIon (vai käytetäänkö ioneja edes?) akuilla sekä harjattomilla moottoreilla.

Harjattomista on juttua täällä (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1817).


Joo LiIon akkuja ei enään pahemmin löydy mistään, oli turvattomia (Kuka muistaa "tussahtelevat" Nokian kännykät) ja ei saanut pahemiin ampeereja "ulos"......
Tosin voi LiPolymeereilläkin vielä polttaa vaikka talonsa niitä väärin ladatessa, mutta huomattavasti turvallisempia ne ovat......
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: joonazan - 22.02.05 - klo: 15.53
Mietin tuossa, että kannattaisiko ostaa ennenminkin polttis, koska hibta on aika lailla sama. PureTen Alpha EP+RedySet EP boxi 100€=325 ja PureTen GP+RedySet GP boxi=330€. Olisiko järkee ostaa polttis vaikka kokemusta ei ole, kuin nikoista(siitäkin hieman aikaa)
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ClodZ - 22.02.05 - klo: 16.13
Lainaus käyttäjältä: "joonazan"
Mietin tuossa, että kannattaisiko ostaa ennenminkin polttis, koska hibta on aika lailla sama. PureTen Alpha EP+RedySet EP boxi 100€=325 ja PureTen GP+RedySet GP boxi=330€. Olisiko järkee ostaa polttis vaikka kokemusta ei ole, kuin nikoista(siitäkin hieman aikaa)


Järkevintä olisi ostaa hiukan parempi käytetty sähköauto n. 150 eurolla, siitä pääsee eroon suunnilleen samalla hinnalla kuin minkä saa uutena ostetusta pta:sta myydessä, jos homma ei kiinnostakaan tai tekee mieli vaihtaa autoa parempaan.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 10.04.05 - klo: 12.55
Tuli tossa purettua auton takapää. Tasaus pyörästön avasin ekaa kertaa joten sieltä löytyi aika reippaasti hiekka pölyä. Auto kun on ollut mulla jo 5 vuotta.

Nyt kysynkin, että millä mun kannattas rasvata tuo tasaus pyörästö? Onko kuinka tarpeen? Kelpaisko tavallinen vaseliini tai vesivaseliini mitä 1:1 autoissa ym. käytetään, vai pitäsikö se olla jotain kyoshon omaa rasvaa?

EDIT: Laitoin sataus pöyrästöön sitten tavallista vaseliinia ja liukulaakereihin kans. Rattaat jätin rasvaamatta niin ei kerää pölyä niin paljoa. Rupes taas kulkemaan reippaasti ja akkukin kesti paljon kauemmin ajaa.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Unski - 26.09.06 - klo: 13.09
Mulle ne lähetti Hobbylinnasta 2200:sen nosramin akun vaikka tilasin 1800:sen :D mikä oli tietenkin hyvä juttu mut aikas jännä...
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: ballu - 26.09.06 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: "Unski"
Mulle ne lähetti Hobbylinnasta 2200:sen nosramin akun vaikka tilasin 1800:sen :D mikä oli tietenkin hyvä juttu mut aikas jännä...

kai lähetit akun takas ja vaadit 1800:sta  :o
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Unski - 26.09.06 - klo: 20.47
Miks oisin palauttanu ku 2200:nen on parempi...? :?
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: HPI-man - 08.10.06 - klo: 16.12
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Jaa-a
En ole mikään Pure Ten asiantuntija, mutta EP Pure Ten Alphaan ei taida olla olemassa metalli pohjaa. Se auton mukana tuleva X-Speed motti on 20-lankainen mutta tehoissa se vähiää kevyesti useille stanumoteille.


Se X-speed motti on kyl 27-lankainen aineski Zaboon autossa, jossa on lähes
sama rakenne kun siinä rally versiossa. Vastaavaan GP malliin mun muistin
mukaan saa Option parts varusteeks jonku vahvistetun alustan.
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Unski - 08.10.06 - klo: 17.58
Se X-Speed motti ON 27-lankanen....
Otsikko: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Laturi - 12.12.06 - klo: 20.12
Tohon mekaaniseen nopariinhan voi laittaa minkäkoneen vaa. Kyllä se sen verran vankkaa tekoo on. Vastushan siitä kärähtää, mutta pihasudittelulla sillä oo mitää merkitystä.
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Vilperix - 11.08.09 - klo: 16.02
Noniin, kirjoitellaan nyt vähän vanhempaan aiheeseen välillä :) Eli jos viellä ko. auton omistajia löytyy, niin kyselisin että millainen rengas sarja kannattaisi hankkia? Itselläni kuluu aika nopeasti renkaat vain sisälaidasta, joten onko tähän mitään keinoa? 4kpl perus renkaita jo kulunut puhki sisälaidasta, millaiset renkaat , mistä, ja miten saa sen sisälaita kulumisen pois?
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: joxi - 11.08.09 - klo: 16.50
Säädä camber kulmaa nin ei kulu sisäreunasta,mutta se on kyllä ihan normaalia että renkaat kuluu sisäreunasta enempi.
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Vilperix - 11.08.09 - klo: 16.58
Onkotässä autossa sellainen, ja jos on niin missä?  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: jiksu - 11.08.09 - klo: 17.21
Melkeimpä kaikissa autoissa on se säätö jos camberkulman säätöä tarkoitat!? Tuolla on selitetty se: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#camber
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Teemu.h - 31.12.09 - klo: 21.16
Nostetaas tää aihe pintaan..
Olis tos halvalla myynnis pureten alpha 3 sähköllä, mutta onko mitää järkee ostaa ja onko mahiksia varaosia löytää suomesta?
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: nuudelix - 01.01.10 - klo: 14.22
Kantsii ostaa hyvä auto  :azn:
Itsellä ainakin menny loistavasti ekana autona. Varaosia saa suomesta aika hyvin. Esim. Atalasta, Kyosho pro shopista varmasti ja Kyoshon liikkeistä. Ja sitten tietysti Kärkkäiseltä. Paljolla meinaat ostaa? Älä missään nimessä maksa liikaa  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: tapsa92 - 01.01.10 - klo: 17.20
Ei kannata ostaa kyöstin pure ten alphaa, teet suuren virheen jos ostat kyseisen rotiskon. Ei kestä mitään, törmää vähän johonkin niin joudut tilaamaan kyöstin liikkeestä ylihintaisia osia, kaikenlisäksi niitä osia ei yleensä ole hyllyssä ja varaosien saamiseen menee 2-3 viikkoa hyvällä tuurilla. Kun auton saa korjattua niin hajoaa jotain muuta, tuntuu että koko auto olisi valmistettu "sulake osista", eli hajoilee kokoaika. Myin ensimmäisen kyoshon pureten alphaan perustuvan zaboonin pois kun en jaksanut enää korjailla sitä kalliilla rahalla.
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: maqqaRa - 01.01.10 - klo: 17.52
Itsellä oli tuon polttisversion kanssa juuri yllä mainittuja ongelmia. Sähköversioon ei ole tarvinnut laittaa kuin yksi taka-akseli.
Ostakaa (http://huuto.net/kohteet/kyosho-pureten-alpha-3-ep-ei-hv/123894512?ref=gl) nyt kuitenkin! :mrgreen:
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Teemu.h - 01.01.10 - klo: 18.15
Joo toisiaan olis ekaks autoks tulos, lähinnä sellaseen hupi ajoon, mutta toi varaosien saatavuus epäilyttää.. Tuosta Kyosho pro shopista oonkin kuullu iha positiivista. Sellanen juttu vielä, et valmistetaanko tota purea enää? En ainakaan kyoshon kotisivuilta löytäny ja Kyoshon kuvastosta tota autoo oonkin ihmetelly (kuvasto on tosin vuodelta 2006 ja saatu Hobby Hiltuselta  :grin:)

-Teemu
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: sakke_ - 01.01.10 - klo: 18.38
Joo toisiaan olis ekaks autoks tulos, lähinnä sellaseen hupi ajoon, mutta toi varaosien saatavuus epäilyttää.. Tuosta Kyosho pro shopista oonkin kuullu iha positiivista. Sellanen juttu vielä, et valmistetaanko tota purea enää? En ainakaan kyoshon kotisivuilta löytäny ja Kyoshon kuvastosta tota autoo oonkin ihmetelly (kuvasto on tosin vuodelta 2006 ja saatu Hobby Hiltuselta  :grin:)
-Teemu
Minkä ihmeen takia et hanki vaikka traxxasin jotain autoa jotka on kestäviä ja osia saa kohtuu hintaan. Halppis kyoshon ku ostaa niin se on vaan itsensä kidutusta.
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: maqqaRa - 01.01.10 - klo: 18.42
Joo toisiaan olis ekaks autoks tulos, lähinnä sellaseen hupi ajoon, mutta toi varaosien saatavuus epäilyttää.. Tuosta Kyosho pro shopista oonkin kuullu iha positiivista. Sellanen juttu vielä, et valmistetaanko tota purea enää? En ainakaan kyoshon kotisivuilta löytäny ja Kyoshon kuvastosta tota autoo oonkin ihmetelly (kuvasto on tosin vuodelta 2006 ja saatu Hobby Hiltuselta  :grin:)

-Teemu
Autoa ei enää valmisteta, mutta varaosien saatavuus on oman kokemuksen perusteella hyvä. Riittää että sulla on osanumero jolla menet liikkeeseen tiedustelemaan. Osanumero selviää joko ohjekirjasta tai Kyoshon sivuilta osalistasta.
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: 4wdkanootti - 02.01.10 - klo: 09.34
Noi pitkään eri varastoissa seisseet "uudet" muoviosat on syytä keittää
ainakin 45min ennen asennusta, ettei taas tartte syyttää niitä sulakeosiksi!
Pinta sitkistyy ja aine tasoittuu.

Keinuakselit korvaten pidemmillä, jotka menee keinupisteistään kokonaan läpi!
Alkavat kestää jousituksen sisäpäät. Napoja onkin helppo vaihtaa.
(Eräs vanhempan Tamiyan mallin takanapa on rasvaisen tuntusta muovia,
istuu kiinni eikä kulu.)

Spurrit pysyy säädöissään jos viitsii laittaa koneenkiinnitys-levyjä 2 päällekkäin.
Toisesta pitää viilata liuku-urien kohta pois.

(Omana säätelynä vaihdoin erimerkkiseen
servoseiveriin kuulalaakerein ja metallisella saverilla.)
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: nuudelix - 02.01.10 - klo: 14.36
Joo toisiaan olis ekaks autoks tulos, lähinnä sellaseen hupi ajoon, mutta toi varaosien saatavuus epäilyttää.. Tuosta Kyosho pro shopista oonkin kuullu iha positiivista. Sellanen juttu vielä, et valmistetaanko tota purea enää? En ainakaan kyoshon kotisivuilta löytäny ja Kyoshon kuvastosta tota autoo oonkin ihmetelly (kuvasto on tosin vuodelta 2006 ja saatu Hobby Hiltuselta  :grin:)
-Teemu
Lahdessahan on paljon purekuskeja  :mrgreen:
Pro shopista saa todella hyvin varaosia, vaikka purea ei valmisteta enään. Kärkkäiseltä saa myös jos niillä on osia varastossa. Hiltuselta ei oo ollu mitää mahollisuuksia saada. Nyt vielä vähemmän koska se ei enää myy Kyoshoa.  :undecided:
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: Teemu.h - 02.01.10 - klo: 15.02
Joo toisiaan olis ekaks autoks tulos, lähinnä sellaseen hupi ajoon, mutta toi varaosien saatavuus epäilyttää.. Tuosta Kyosho pro shopista oonkin kuullu iha positiivista. Sellanen juttu vielä, et valmistetaanko tota purea enää? En ainakaan kyoshon kotisivuilta löytäny ja Kyoshon kuvastosta tota autoo oonkin ihmetelly (kuvasto on tosin vuodelta 2006 ja saatu Hobby Hiltuselta  :grin:)
-Teemu
Lahdessahan on paljon purekuskeja  :mrgreen:
Pro shopista saa todella hyvin varaosia, vaikka purea ei valmisteta enään. Kärkkäiseltä saa myös jos niillä on osia varastossa. Hiltuselta ei oo ollu mitää mahollisuuksia saada. Nyt vielä vähemmän koska se ei enää myy Kyoshoa.  :undecided:

Hienoa että Lahessa näitä pure kuskeja on, tosin itte asun Nastolassa nii tiiä sitte onko siitä mitää iloa. Joo tosiaan Kärkkäiseltä ja Pro shopista osia on tarkotus tilata ja tarvittaessa kauempaakin. Ja Hobby Hiltuselle en kyllä aijo enää mennä asioimaan vaikka Kyoshoa myiskin (aikoinaan meinattii ostaa sieltä Calmato Sport, muttei myyny ku ei ollu aikasempaa kokemusta polttiksista, ihme heppu..).

-Teemu
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: nuudelix - 02.01.10 - klo: 16.07
Joo toisiaan olis ekaks autoks tulos, lähinnä sellaseen hupi ajoon, mutta toi varaosien saatavuus epäilyttää.. Tuosta Kyosho pro shopista oonkin kuullu iha positiivista. Sellanen juttu vielä, et valmistetaanko tota purea enää? En ainakaan kyoshon kotisivuilta löytäny ja Kyoshon kuvastosta tota autoo oonkin ihmetelly (kuvasto on tosin vuodelta 2006 ja saatu Hobby Hiltuselta  :grin:)
-Teemu
Lahdessahan on paljon purekuskeja  :mrgreen:
Pro shopista saa todella hyvin varaosia, vaikka purea ei valmisteta enään. Kärkkäiseltä saa myös jos niillä on osia varastossa. Hiltuselta ei oo ollu mitää mahollisuuksia saada. Nyt vielä vähemmän koska se ei enää myy Kyoshoa.  :undecided:

Hienoa että Lahessa näitä pure kuskeja on, tosin itte asun Nastolassa nii tiiä sitte onko siitä mitää iloa. Joo tosiaan Kärkkäiseltä ja Pro shopista osia on tarkotus tilata ja tarvittaessa kauempaakin. Ja Hobby Hiltuselle en kyllä aijo enää mennä asioimaan vaikka Kyoshoa myiskin (aikoinaan meinattii ostaa sieltä Calmato Sport, muttei myyny ku ei ollu aikasempaa kokemusta polttiksista, ihme heppu..).

-Teemu
Pro shoppihan on helsingissa mutta puhelinmyynti toimii  :smiley:
Ja en mäkään kyllä enään koskaan aio eksyä Hiltuselle, paitsi jos kasattavia pienoismalleja ostan  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: EvilSmurf - 14.08.10 - klo: 19.03
hei kaveri hommas tommosen Pure Ten EP ALPHA2 pien vikaisen jossa vanhat diffit rohis ja eiliikkunu kovin kovaa ja uusill diffeil ja diffin kuorill oon noi diffit nii saaketin jäykät ettei mitää tolkkuu jos joku tietäs mitä tehä koska hänelt ja mult loppuu koht järki sen auton suhteen jos sais jotain neuvoo jolla sais sen rokkaa kunnoll ni ois todella iso kiiitos

tosin voi joku kattookki sitä autoo jos ymmärtää enemmän ku me  :lol: autohan sijaitsee lahden seudulla  :afro:
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: RoddeR - 14.08.10 - klo: 21.23
Onko diffit mahdollista kasata bulkkiin väärin päin? en tiedä millaiset diffit noissa 10 autoissa on mutta kertaalleen lavangossa nähnyt kun kaveri valittaa että kun taka diffiboxin laittaa paikalleen niin auto ei liiku lähes ollenkaa työntämällä. no sitten katsoin diffiä ja totesin että diffi oli väärin päin eli lautas pyörä otti pohjalevyyn kiinni. 8 autoissa kun sen diffin saa mollemin päin bulkkiin.
Otsikko: Vs: Kyosho PureTen Alpha EP
Kirjoitti: EvilSmurf - 14.08.10 - klo: 21.42
ainostaa yksien päin menee diffit ja sen kuoret