RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team C => Aiheen aloitti: TeroP - 31.08.12 - klo: 19.24

Otsikko: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 31.08.12 - klo: 19.24
En löytänyt searchilla kuin yksittäisiä viestejä tästä autosta, joten ajattelin avata ihan oman ketjun tälle autolle. Ilmeisesti samaa autoa myydään myös Ansmannin X8E nimellä ja taisipa vielä olla kolmannellakin valmistajalla samaan pohjaan perustuva auto.

Olen siis kyseisen auton (onnellinen?) omistaja, olisiko täällä muita henkilöitä joilla kyseistä autoa olisi?

Olen vasta-alkaja tässä lajissa, joten kyseessä on minulle ensimmäinen auto (jos niitä lelu-nikkoja ei lasketa, yksi sellainen minulla oli noin 20 vuotta sitten), joten hommasin RTR-mallisena tämän. Jos joku on foorumia seurannut, niin jonkinverran minulla on ihmettelyä auton kanssa ollut, mutta nyt olen käynyt läpi noin puolet auton osista omin käsin ja ajelua on takana jonkin verran, joten kokemuspisteitä on hieman jo ropissut.

Aloitetaan vakiokamoilla, jotka auton kanssa tulevat. Eli korina on siis T8E kitti Team C:ltä ja kokoluokka on tässä vehkeessä 1:8 ja kyseessä on siis nelivetoinen sähkövehje.

Moottori on Team C:n "oma" harjaton 1900kv, josta ei tietenkään löydy mitään speksejä mistään, mutta kyselin sitä Team C:n foorumilta ja sain tällaisen vastauksen:
Koodia: [Valitse]
6 Pole
Max Voltage 28A
Max Power 3000W
Support 2S
Weight 360g
Tainnut mennä puurot (V) ja vellit (A) sekaisin vastaajalta, mutta kyllähän tuosta jotain voi päätellä. Minulla ei ole vertailukohtaa tietenkään kuin 1:10 takavetoisten 8,5T moottoreihin, mutten osaa kyllä verrata noita mitenkään, tuskin se olisi edes järkevää kun on kyseessä eri kokoluokan moottori. Voimakkaalta vehkeeltä tuo ajellessa tuntuu, liikahtaa yli 3kg auto ihan kiitettävästi ja hiekalla pidon menettää täysin jos haluaa sen tehdä. Moottori lämpeää revitellessä aika reippaasti, tuntuu jopa kuumalta sormiin, mutta jos ajaa tasaisella kaasulla ja/tai vähän rauhallisemmin (eli ei kiihdytä täysillä kokoajan) niin sitten se on vain lämmin.

Nopeudensäätimenä toimii mikä-lie-80A vehje, jossa on tuuletin päällä. Noparia ei voi mitenkään kalibroida, ainakaan ulkoisesti siitä ei löydy mitään painikkeita, joten kyseessä lienee itsestäänsäätyvä malli. En ole huomannut noparin kuumenevan juuri lainkaan, eli aika haalealta se tuntuu revittelysessioidenkin jäljestä. Voidaanko todeta, että kaippa se jollain tapaa toimii?

Servona toimii 6kg hobbypro 0,18s nopeuksinen metallirattailla oleva servo, joka on kyllä laiskan tuntuinen ajellessa, eikä ajotuntuma ole ihan hirveän tarkka. Tämä meni itselläni aika nopeasti vaihtoon, tosin posti lagasi enkä saanut pakettia tänään, vaikka sen olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tulla.

Radiona Ansmannin W5/R5 combo, josta minulla ei sen kummempia valittamasia ole, tuntuisi toimivan niinkuin pitääkin ja kantamakin on sellainen, etten edes näe autoa mihin se on menossa, jolloin on pakko itse yrittää kääntää auto takaisinpäin.


Siirrytään sitten ihan ajokokemuksiin ja muihin huomioihin:

Ajaminen tuolla vehkeellä on "helppoa" ja hauskaa, neliveto yrittää kompensoida parhaansa mukaan kuskin kädettömyyttä. Auto menee nurmikollakin, joten jos ajaa hiekalta pöpelikköön, on todennäköistä että auton saa sieltä pois pakilla tai muutoin. Koska tämä vehje on 1:8 kokoluokkaa, tuntuu sillä ajaminen myös siltä, että "iso auto" on alla. Siinä ei paljon nelivedot auta, kun auto alkaa puskea eteenpäin, eli pakko sitä kaasua on höllätä, jos jotain hallintaa autolle haluaa kovasta vauhdista tullessa.

Verrokkina olen ajellut 1:10 kokoluokan takaveto durangolla ja schumacherilla, jotka tuntuvat vihaisilta ja kevyiltä ampiaisilta, jotka lähtevät kokoajan käsistä jos tekee pienimmänkään ajovirheen. Noihin verrattuna TR8E on läski herhiläinen, joka ei turhasta pyöri ja hypi. Auton massa ja iskarit tekevät sen, että autolla kivisellä tiellä ajo (semmoista peukalonpään kokoista kiveä) on aika suoraviivaista, eli auto menee suoraan eikä juurikaan hidastele/hypi matkalla.

Semmoisen olen kanssa noteerannut, että jos menee hieman reilulla puolikaasulla suoraan ja sitten painaltaa kaasun pohjaan, alustasta riippuen auto vielä kehtaa revittää metrin tai pari ja menettää hetkeksi pidon rataan. Hieman kovemmaksi tampatulla pohjalla, missä hiekkaa/soraa ei nimeksikään ole, samaisessa tilanteessa tuntuu hieman siltä, että auto lähtee käsistä (ihankuin se leijaisi reitillä hetken) vaikka sen saa pidettyä kyllä lopulta aika suorassa.

Noh, tässä vasta opetellaan pikkuhiljaa hallitsemaan autoa, joten kaikkihan nämä on testattava. Yleisestiottaen autolla on kuitenkin tosikiva ja helppo ajella, kuten jo mainitsinkin. Huiput vakio-osilla on ilmeisesti noin 50km/h tietämillä, spurri on 44T ja pinion 15T ja olen harkinnut pinionin tilalle 18T kokoa, mutta saas nähdä. Pitäisi käydä testaamassa tämä radalla savipohjalla, niin tietäisi sitten ihmetellä enemmän.


Mainitaan itse autosta vielä pari asiaa:

2kpl gens ace 7,4V 5000mAh 50C lipoja kestää ajelua 25-45min riippuen siitä, miten niitä rääkkää. Välillä tuntuu että akut loppuvat kättelyssä, kun taas välillä tuntuu etteivät ne koskaan väsähdä.

Servon varsi (servohorn) on autossa jotain muovikomposiittia, joka on ihan höpöhöpö juttu. Onnistuin hyppyyttämään pari kertaa servon metallihammasta, niin servohornin hampaat menivät piloille. Tämän jälkeen auto kääntyi ohjauksen vastakkaiseen suuntaan, kun ohjauksesta päästi irti. Sen lisäksi jos autolla ajoi suunnilleen kävyn päältä, niin hyppäsivät renkaat täysin linkkuun kun muovihampaat eivät enää pitäneet. Väliaikainen ratkaisu (joka toimii jollain tavalla) tähän oli teollisuusliima hampaiden väliin, jolla sain auton menemään taas suoraan ja sillä voi ajaa sinne asti, kun saan postista jo aikaisemmin mainitseman paketin.

Auton vastaanottimeen joutui lisäämään 2200µF 10V kondensaattorin VCC-porttiin, tai nopeudensäädin katkaisi vedon heti paketista avattuna. Kiinapoikien QA ei ilmeisesti ollut hereillä autoa testattaessa. Onneksi takuukorjaus toimi ja auto toimii.

Vakiorenkaat kuluivat slickseiksi parissa päivässä (soralla) joka korpeaa toki hieman. Olivat kyllä aika pienellä kuvioinnilla olevat kiinaihmeet, joten en ihmettele tuota kulumista ollenkaan. Vaihtorenkaat on hommattu, mutta nuukana poikana säästelen niitä parempia päiviä varten :grin:


Olisiko tuossa kaikki tärkeimmät? Aikamoinen romaanihan tuosta tuli, mutta jos herää kysymyksiä autosta tai jotain neuvoja mitä minun kannattaisi autolle tehdä, niin antaa tulla vaan. Vastailen minkä pystyn ja otan neuvoja vastaan sitäkin enemmän.


Kuvia:

(http://terop.kuvat.fi/kuvat/misc/rc/img2.jpg/full)

(http://terop.kuvat.fi/kuvat/misc/rc/img1.jpg/full)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: andetee - 31.08.12 - klo: 21.29
Tuolla on jokunen sivu T8e/X8e tarinaa. Mulla on tuo nimim. Koppa:n kasaama auto nykyään...

http://rc10.fi/index.php?topic=56507.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=56507.0)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: goos - 31.08.12 - klo: 23.29
Taisivat pojat tossa keväällä ottaa yli 70km/h huippuja noilla vakiosähköillä tuosta autosta. Eli kyllä sen saa aihan hyvin kulkemaan.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 03.09.12 - klo: 17.02
Servo vaihtui Bluearrowin 15kg/0,10s vehkeeseen tänään ja samalla vaihdoin tuon vikaantuneen servohornin TeamC:n alumiiniseen versioon.

Testaamaanhan ei tietenkään pääse, vettä kun tulee taivaan täydeltä. Ehkä se on ihan hyvä asia, koska oikean takarenkaan ulompi laakeri on päässyt tuhoutumaan renkaan kiinnityksen puolelta, eli sinne on on valunut märkää hiekkaa joka on puolestaan grindannut laakerin muovisuojan ulkopuolelta repaleiksi ja laakerit näkyvät sisältä, sekä laakeri muutenkin rahisee eikä pyöri oikein kunnolla, edes puhdistamisen jälkeen. Ei voi kun ihmetellä, miten pienimmästä välistä mahdollista se hiekka on sinne tiensä löytänyt ja tuhonsa tehnyt.

Varaosalaakerit tulossa tälle viikolle, toivottavasti huomiselle/keskiviikolle. Niin ja se 18T pinjoni myös, pääsee sitten ajelemaan hiljemmalla kaasulla ja huiput tarvittaessa suoralla kasvaa.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 04.09.12 - klo: 19.27
Vielä päivitystä, eli asentelin tänään 18T pinjonin ja alkukankeuksien (sekä kierrelukitteen avulla) jälkeen pääsin vihdoinkin testaamaan miten auto käyttäytyy. Noh sen verran tietysti mainittakoon, etten ole vieläkään kehdannut vaihtaa renkaita slicksien tilalle, mutta tuleepahan sitten enemmän asfaltilla ajeltua, hiekalla/sorapohjalla ei ole oikein mitään pitoa, mutta sain kuitenkin hyppyytettyä autoa varovasti maastossa.

Nyt autossa on sitä suoran kulkuakin ihan kivasti jo, kapeammilla ja tampatuilla hiekkapoluilla ehkä jo vähän liikaakin (näissä siis ei ole irtohiekkaa nimeksikään päällä, saati kiviä). Akkujen kestokin taisi hieman kasvaa kun ei vauhtiin tarvitse pitää kaasua ihan niin pohjassa kuin 15T pinjonilla. Kokeilin kyllä aika paljon hana tiskissä menemistä suoralla kun kaikki lähinaapuruston lapset (~15kpl) tykkäsivät juosta/ajaa fillareilla auton perässä, mutta noin vajaan tunnin olin ajelemassa.

Niin, ja se oikea takalaakerikin meni vaihtoon, pari kuulaakin näytti puuttuvan :roll:
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 04.09.12 - klo: 20.38
Moro TeroP,

Mistä hankit omasi?
Meille saapui tänään TR8E RTR "Stoke E", noparia lukuunottamatta vaikuttaisi samalta autolta:
http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8e-rtr-p-1402.html (http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8e-rtr-p-1402.html)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 04.09.12 - klo: 20.53
EuroRC:stä hommasin sen ihan perusmallin, siitä sai hyvät alennukset + lisäosista kanssa (laturit/akut/yms).

Stoke E:ssä on 2300kv moottori 1900kv sijasta, sekä 9kg vääntävä servo 6kg sijasta, joten noilta osiltaan se on hieman parempi (+ se nopari tosiaan kestää enemmän). Muutenhan tuo on kai rungoltaa enemmän tai vähemmän samanlainen(?).

Kannattaa muuten käydä iso läjä ruuveja kriittisistä paikoista + renkaan mutterit lävitse, niin eipähän tule sitten yllätyksiä kun käy ajelemassa ekoja kertoja.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: 2Gigaa - 05.09.12 - klo: 11.07
Absiman sivuilta luin T8E V2 PRO-versiosta seuraavaa:

"10.9 grade steel screws"

Tietääkö kukaan onko RTR-mallissa myös 10.9 ruuvit kun tästä ei ole mainintaa infosivulla, mutta varaosaluetteloiden mukaan ruuvien osanumerot ovat samat?
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: vihku - 05.09.12 - klo: 14.58
Jos tuo Stoke E on parempi kun tuo TR8E niin miks sitten tuo Stoke E on 105 euroa halvempi??
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 05.09.12 - klo: 15.51
Ei taida ihan ajantasalla olla tuo EuroRC:n listahinta tuolle autolle. EuroRC myi tätä autoa 350e hintaan ennakkotilattaessa aikanaan, kannattaa varmaan kuitenkin kysellä hintoja heiltä suoraan niin tietää sitten enemmän.

Mutta joo tosiaan, jos sähköjen speksejä suoraan tarkastelee, niin onhan tuo Stoke E ilmeisesti parempi ja halvempi vaihtoehto noista kahdesta tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: goos - 05.09.12 - klo: 16.34
Ei taida ihan ajantasalla olla tuo EuroRC:n listahinta tuolle autolle. EuroRC myi tätä autoa 350e hintaan ennakkotilattaessa aikanaan, kannattaa varmaan kuitenkin kysellä hintoja heiltä suoraan niin tietää sitten enemmän.

Mutta joo tosiaan, jos sähköjen speksejä suoraan tarkastelee, niin onhan tuo Stoke E ilmeisesti parempi ja halvempi vaihtoehto noista kahdesta tällä hetkellä.

Eipä tuota moottoria kannata ihmetellä. 2300kv ei ole parempi kuin 1900kv. Ne ovat vain erilaisia toinen kiertää enempi kuin toinen mutta vähemmän vääntöä. Kummankin auton servot ovat RTR servoja ja kestävät sen ajan mitä kestävät. Sit on aika laittaa kunnon servo ohjaukseen.

Itse ainakin tykkäsin 1900kv moottorista radalla. Oli juuri sopiva eikä mennyt liian lujaa ja pystyi hyvin hallitsemaan autoa. Tässä video kun ajettiin autolla lavangossa:

TeamC T8e RTR (TR8e) Gens Ace 2S 50C 5000mAh (http://www.youtube.com/watch?v=arrnVsIIaQI#)

Toiset taas ovat tuota 1900kv moottoria välittäneet pidemmäksi kuin vääntöä riittää ja huiput olleet 70-80km/h
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 05.09.12 - klo: 17.59
Sanoin hieman huonosti että "parempi". Vakiona varmaan kulkee kovempaa joo tuolla 2300kv moottorilla ja samoilla välityksellä, mutta siinä kai se sitten on. Olen itsekin tykännyt tuosta 1900kv moottorista, kuten jo yllä kirjoittelin, niin tuntuu se voimakkaalta ja vääntävältä vehkeeltä. Jos en ole ihan väärin käsittänyt, niin pienemmän kv-arvon omaavat moottorit ovat yleensä korkeammalla hyötysuhteella, eli niillä voi sitten ajella pidempään akullisella.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 05.09.12 - klo: 18.03
Siis onhan tuossa videolla 2x2S lipot?
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: goos - 05.09.12 - klo: 18.06
Siis onhan tuossa videolla 2x2S lipot?
On, ei noissa autoissa halua käyttää 6S setuppia jossei ole 1300kv moottori.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 06.09.12 - klo: 19.36
Absiman sivuilta luin T8E V2 PRO-versiosta seuraavaa:

"10.9 grade steel screws"

Tietääkö kukaan onko RTR-mallissa myös 10.9 ruuvit kun tästä ei ole mainintaa infosivulla, mutta varaosaluetteloiden mukaan ruuvien osanumerot ovat samat?

Ei ainakaan meidän kumassakaan RTR sähkö/polttisversiossa ole. Tuskin edes 8.8, sen verran pehmeiltä tuntuvat.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 07.09.12 - klo: 22.14
Ei ainakaan meidän kumassakaan RTR sähkö/polttisversiossa ole. Tuskin edes 8.8, sen verran pehmeiltä tuntuvat.
On kyllä täysin luokattomat nuo vakioruuvit, minulla on pohjassa 2kpl noita 2mm kuusiokololla olevia ruuveja (toinen akkutrayn reunassa, toinen sivukaaren reunassa) jotka ovat menneet täysin pyöreäksi, eikä niitä enää kuusiokololla auki saa. Olen kahdesti nuo ruuvit irroittanut, ensimmäisellä kertaa puhdistusta varten ja toisella kertaa pinjonin edestä.

2mm kuusiokolo ei ota mitään pitoa tuohon kantaan, ja 2,5mm on taas karvan liian iso, ettei sitä saa väkisin survottua sisään. Millähän nuo nyt sitten irrottaisi, että tilalle saisi toiset pistettyä...
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Riku.F - 07.09.12 - klo: 22.17
kokeile sopivalla torxilla..
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: topcat - 07.09.12 - klo: 22.23
Tai tuumakoon kuusiokoloilla. Jos noilla ei lähde niin sitten dremelin katkaisulaikalla ura ruuvin kantaan ja talttapää ruuvarilla kääntää urasta auki.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 07.09.12 - klo: 22.53
kokeile sopivalla torxilla..
Itsellä ei ole torxeja, joten pitää kaverilta kysellä. Tarvitsisi saada tyyppi ensin kaupunkiin tosin.

Tai tuumakoon kuusiokoloilla. Jos noilla ei lähde niin sitten dremelin katkaisulaikalla ura ruuvin kantaan ja talttapää ruuvarilla kääntää urasta auki.
Minulla ei ole kuin tuo gorillagrip setti tällä hetkellä, jos ei sitten jo yllämainitulla kaverilla olisi.

Yritin hinkata ohuen viilan reunalla jo uraa toisen ruuvin kantaan, mutta aika nihkeätä se oli. Nuo pohjan ruuvit kun on uppokannalla ja pohjapanssariin "upotettuna", joten onnistuin ruuvia viilailemaan vain sen takia, koska ruuvi ei ole pohjaan saakka kiristetty.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: 2Gigaa - 10.09.12 - klo: 11.10
Kyselin ruuveista myös Absimalta ja tässä vastaus:

"Since the beginning of Team C Europe, all screws in 1:8 are 10.9 Steel. Mainly the screws also meant ion this with a engraving. Some don't as they are special sizes. But also these are 10.9 Grade."

Onko sulla diyrc osassa kannoista merkintä 10.9? Jos on niin onko sekin vielä liian pehmeä?
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Matti Räsänen - 10.09.12 - klo: 11.49
Onhan teillä laadukkaat, oikeat rc-autoja varten valmistetut ruuvarimallin 6-koloavaimet käytössä? Varmistan vain..
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 10.09.12 - klo: 15.16
Niissä bilte,an tyäkaluissakin on huikeita eroja, sieltä saa myös hyvät, tai surkeat. Minä myös päivittelin omien rc-ruuvieni huonoutta, kunnes ostin biltemasta erikoiskarkaistut cromo teräksiset (olikohan näin :shocked:) ja oli pikkusen erit ku halvat biltemat. Nyt kyllä aukee vähän pyöristyneempikin. Voin varovasti suositella.:)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: jucca - 10.09.12 - klo: 17.27
Niissä bilte,an tyäkaluissakin on huikeita eroja, sieltä saa myös hyvät, tai surkeat. Minä myös päivittelin omien rc-ruuvieni huonoutta, kunnes ostin biltemasta erikoiskarkaistut cromo teräksiset (olikohan näin :shocked:) ja oli pikkusen erit ku halvat biltemat. Nyt kyllä aukee vähän pyöristyneempikin. Voin varovasti suositella.:)


En itse suosittelisi Bilteman tai muunkaan ei rc-kaupan 6-koloavaimia. Kannattaa uskoa noita kokeneempia harrastajia jotka ovat asiasta monta kertaa neuvoneet. Kannattaa hankkia ainoastaan rc käyttöön tarkoitettuja avaimia. Toki niissäkin on eroja mutta esim. Hudyn monta kertaa mainitut muovikahvaiset "ruuvarit" on todettu hyviksi (myös muut tunnetut merkit) mutta hinta ei silti ole älytön. Eron huomaa pitkässä juoksussa. Todella halpojakin ruuvareita ja sarjoja on tietenkin myynnissä mutta niitä ei välttämättä kannata ostaa turhaan kun joutuu kohta ostamaan uudet. 

Linkki kuusiokoloavain keskusteluun http://rc10.fi/index.php?topic=14966.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=14966.0)


Sori OT.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 10.09.12 - klo: 18.33
Ei löydy lujuusluokkan merkintöjä ruuvinkannoista.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 10.09.12 - klo: 19.43
Niissä bilte,an tyäkaluissakin on huikeita eroja, sieltä saa myös hyvät, tai surkeat. Minä myös päivittelin omien rc-ruuvieni huonoutta, kunnes ostin biltemasta erikoiskarkaistut cromo teräksiset (olikohan näin :shocked:) ja oli pikkusen erit ku halvat biltemat. Nyt kyllä aukee vähän pyöristyneempikin. Voin varovasti suositella.:)
Noh näköjään nuo omat pyöristymään päässeet ruuvit irtosi t8 torxilla ja vieläpä täysin ilman yritystä. Nuo torxit istuvat tosi snadisti noihin kantoihin, eikä tuo setti näköjään ole minkään arvoinen motonetissä. Tuosta sarjasta siis löytyy meisseleinä torxit kokoluokassa T5x25, T6x25, T7x25, T8x25, T9x25 ja T10x25 ja nopeasti vilkaistuna suurin osa ruuveista irronnee jos ovat päässeet pyöristymään ja tarvetta on irroitella.


Todella halpojakin ruuvareita ja sarjoja on tietenkin myynnissä mutta niitä ei välttämättä kannata ostaa turhaan kun joutuu kohta ostamaan uudet.
Noh minulla kävi varmaan juuri niin, että ensimmäinen kuusiokoloavainsetti oli vuodelta 1965 ja se oli niin vahvaa tekoa, että ensimmäisellä kerralla kun rupesi vääntämään niin itse avaimen pää pyöristyi. Siinä varmaan samalla meni juuri nuo pari ruuvia sököksi tuolta pohjasta, joita nyt sitten torxilla kalastelin.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 11.09.12 - klo: 11.38
TR8E:n servosaver ei ollut näköjään riittävän tiukalla tehtaan jäljiltä, ihmettelin kun ohjauksen palautus on laiskanoloinen jopa silloin, kun auton keulaa pitää ilmassa. Noh kiristin servosaverin mutteria hieman, niin nyt ohjaus palautuu kuin "jousi" keskelle, täysin eritavalla mitä ennen.


EDIT: Tossa on joku ajovideo tältä illalta, kun akkuja on jo rasitettu puolisen tuntia.

TR8E / 2x Gens Ace 5000mAh 50C / 18T pinion gear (http://www.youtube.com/watch?v=iQwWBJQlaKA#ws)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Matti Räsänen - 12.09.12 - klo: 19.54
Kyselin ruuveista myös Absimalta ja tässä vastaus:

"Since the beginning of Team C Europe, all screws in 1:8 are 10.9 Steel. Mainly the screws also meant ion this with a engraving. Some don't as they are special sizes. But also these are 10.9 Grade."

Onko sulla diyrc osassa kannoista merkintä 10.9? Jos on niin onko sekin vielä liian pehmeä?

Ruuviasiassa on varmaan tullut väärinkäsitys. Kisamallin T8 ja T8E autot on varustettu 10.9 teräsruuveilla. Edullisemmissa TR8 ja TR8E (Stoke) autoissa ruuvit ovat tavallista seosta. Mutta varaosina olevat ruuvisarjat ovat sitten aina 10.9 ruuveja.
Sama pätee myös truggy- malleihin.

Varmistin asian kysymällä uudelleen Absimalta ettei jää epäselvyyttä tässä.

Lainaus
maybe it was a missunderstanding.

In all our competition cars (1:8 / 1:10) we use 10.9 grade screws.

For all other cars we use a regular steel like all the other companies too.

But we have to say, that in all manuals for the 1:8 cars – doesn`t matter if we talk about competition or economic, we offer the 10.9 grade steel screws.

From our opinion it makes more sense to offer this screws also as a spare part for the Stoke.

Joka tapauksessa hyvillä avaimilla tulee toimeen tavallisten ruuvien kanssa. Laadukkaatkin ruuvit voivat kulahtaa ja ne on vaihdettava ennen kuin kanta muljahtaa.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 13.09.12 - klo: 09.48

Ruuviasiassa on varmaan tullut väärinkäsitys. Kisamallin T8 ja T8E autot on varustettu 10.9 teräsruuveilla. Edullisemmissa TR8 ja TR8E (Stoke) autoissa ruuvit ovat tavallista seosta. Mutta varaosina olevat ruuvisarjat ovat sitten aina 10.9 ruuveja.
Sama pätee myös truggy- malleihin.

Varmistin asian kysymällä uudelleen Absimalta ettei jää epäselvyyttä tässä.

Joka tapauksessa hyvillä avaimilla tulee toimeen tavallisten ruuvien kanssa. Laadukkaatkin ruuvit voivat kulahtaa ja ne on vaihdettava ennen kuin kanta muljahtaa.

Ok.
Ruuvien kanssa oli ongelmia enemmänkin polttisversion kanssa, kannan lisäksi myös kierteen kestävyyden suhteen.
Korvasin joitakin ihan tavallisilla 8.8 ruuveilla ja nämäkin olivat parempia kuin alkuperäiset, ruuvien kannat ja kierteet tuntuivat olevan huomattavasti mittatarkempia.
No, Sinulta on joka tapauksessa tulossa ruuvisarjat ja hyvä tietää että ne ovat parempaa tavaraa.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 14.09.12 - klo: 22.57
Vaimon käytössähän tämä peli on ollut, itsellä polttisversio.
Aikaisempaa kokemusta tuuppi slasheista,  kyllähän nämä molemmat menevät nelivedon ansiosta
pari luokkaa kovempaa. Kaiken kaikkiaan hyvin positiivinen kokemus  molemmista.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: diyrc - 27.03.13 - klo: 07.47
Nyt pitäisi sitten ruveta käymään diffejä läpi.
Hyllystä löytyisi valmiiksi 3k, 5k ja 7k öljyt eikä muita viitsisi enää välttämättä tilata.
Kumpikohan olisi parempi; 5k,5k ja 3k vai 5k,7k ja 3k yhdistelmä?
Radan pinta seulottua moreenia, seassa ehkä vähän savea.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 30.04.13 - klo: 19.55
Mietin itsekin kanssa noita diffejä viimesyksynä, mutta vähän unohtui talven aikana. Kävin jo kuitenkin tuossa pari päivää sitten pyörittelemässä autolla aikamoisella irtosoralla ja auton hallinnassa pysyminen tuntui aika heppoiselta. Kunhan nyt maa kuivaisi vähän lisää niin voisi testailla lisää ja miettiä asiaa sitten.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 19.08.13 - klo: 22.35
Noh jooh, vihdoinkin jaksoin avata keskidiffin ja eipä siellä mitään yllätystä ollut. Diffiöljyt eivät ole missään vaiheessa vuotaneet pihalle, mutta eipä sitä kyllä siellä diffissä sisällä montaakaan tippaa pohjalla ollut. Varmaan sama pätee etu- ja takadiffeihin, katselen ne kunhan kerkiän ja jaksan sekä saan tilaamani öljyt (7k, 5k ja 3k).

Kokeilen setuppina 5k/7k/3k kun tuo 5k/5k/2k on jo koettu ja keskidiffiin on helpoin päästä käsiksi, jos sitä tarvitsee löysentää.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 22.08.13 - klo: 21.04
Ongelmien jälkeen sain öljyt vaihdettua. Pistin itseasiassa eteen 7k, keskelle 5k ja taakse 3k (teamc omia diffiöljyjä). Katsotaan miten auto käyttäytyy tämän jälkeen.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: mr lazer - 19.09.13 - klo: 07.33
Olisin ostamassa tätä autoa niin milaiset liittimet on akuille ja millaisilla akuilla ihmiset ajavat tällä?
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: vihku - 19.09.13 - klo: 07.44
Minä ajoin näillä akuilla: http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo (http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 19.09.13 - klo: 12.28
Olisin ostamassa tätä autoa niin milaiset liittimet on akuille ja millaisilla akuilla ihmiset ajavat tällä?
Vihkin mainitsemat Genssit on ihan ok, mutta kannattaa kysäistä ostoliikkeestä millä liittimillä noparin akuille tulevat virtajohdot ovat. RTR autossa vakionoparilla oli aikanaan deans-liittimet, joten nyky Genssit ei siihen suoraan mene ilman liittimen vaihtoa, jollei noparin liitintyyppi ole vaihtunut bananaan.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 20.09.13 - klo: 14.04
Ainakin kk sitten ostamassani akussa tuli deans-liitin. Ne bananat on akkuun, ja denssi nopariin.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: valtsu99 - 06.04.16 - klo: 20.19
Autosta kirjoitettu kasaus blogi. Lisää päivityksiä tulossa kesän mittaan.

http://rc-tarinoita.blogspot.com/2016/04/tr8e.html (http://rc-tarinoita.blogspot.com/2016/04/tr8e.html)

Valtteri
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: sakari72 - 09.04.16 - klo: 10.32
Kyseisen auton kasaus video.

https://www.youtube.com/watch?v=C92pD4XW87s&nohtml5=False (https://www.youtube.com/watch?v=C92pD4XW87s&nohtml5=False)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: sakari72 - 13.06.16 - klo: 17.31
Pieni kisaraportti Jyrkkälän SM-kisoista.
http://rc-tarinoita.blogspot.fi/2016/06/reenien-ja-kisojen-jalkeen.html (http://rc-tarinoita.blogspot.fi/2016/06/reenien-ja-kisojen-jalkeen.html)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 14.01.17 - klo: 23.38
Täällä kans yks tämmösen omistaja. Vasta ostin kaverin suosituksesta. Harrastuksen uudelleenlämmittelynä hitokseen hauska laitos erityisesti kun tunkee pari akkua kiinni. Piisaa ainakin vauhtia tälläselle amatöörille aivan riittävästi.

Akkujen kanssa oli alkusäätöä (ostin pehmeät&liian isot auton poteroihin) ja vieläkin ostamani oikeanlaiset kovakuoriset akut vaatinee lyhyemmät/sopivammat johdotukset, että mahtuu kopan alle nätisti. Muutoin ei ole vielä ollut mitään vastoinkäymisiä. Edellisestä kerrasta näiden parissa on vierähtänyt lähes 20v, joten aluksi kokeilin pelkästään yhdellä akulla menopuolta. Yhen akun kanssa saa paremmin tuntumaa eikä lähde läheskään niin pahasti lapasesta (huom. nyt talvi ja ajanut suojasäällä!). Kahdella turnigyn 5300mah lipolla tästä tulee jo melkosen raivohärkä verrattuna siihen mitä muistan näiden härveleiden kulkeneen :D

Omasta yksilöstäni pari ruuvia oli mennyt paikoilleen vähän heikosti, mutta pyörät yms. tukevasti kiinni eikä ole matkalle tippunut mitään. Tosin hyppyreistä en ole vielä vetänytkään. Kokonaisuudessaan hinta-/laatusuhde on mielestäni tosi hyvä. Kaikkeen oheiskrääsään (laturi,liittimiä,johtoja,akut) toki uppoaa pätäkkää jos aivan alusta alkaa, mutta semmosia ne on kaiketi kaikki harrastukset.

edit: autosta löytyi pikku valmistusvirhe moottorista. Moottori oli kytketty noparille A-B B-A C-C. Järjestyksen laittamalla oikein auto kulki kaasusti taaksepäin ja lujempaa takaperin. Jollain kiinalaisella moottoria kasatessa tapahtunut virhe, joka kompensoitu vaihtamalla johtojen paikkaa. Eipä tuo mitään ongelmaa aiheuta kun sen tietää.

Lisäksi tän postauksen jälkeen ajon jälkeen 3/4 pyöristä oli löysällä kun vedin 2x2S lipolla eli kehotus kiristellä mutterit läpi ei ole huuhaata :)

edit 2: eipä ollut valmistusvirhe, vaan Eurorc:n mukaan kyseessä moottorin voimansiirron ominaisuus eli kone pitää laittaa pyörimään tiettyyn suuntaan kytkentöjä muuttamalla. On siis heidän mukaansa aivan normaalia ristiinkytkennät.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 23.01.17 - klo: 22.09
Tänään fiksailtu RTR-auton ominaisuuksia. Servokädessä kiinni olevan tangon kiinnityspultti otti kiinni ohjausservon kanteen toiseen ääriasentoon käännettäessä. Toinen servosavertorni heilui -> pohjapellin poraus liian syvä eikä ruuvi kiristynyt tarpeeksi. Ohjaukseen liittyvä yhdyssilta (steering rack) rei'istään väljä jo uutena. Toisesta poikkeuksellisen paljon. Sen takia se tulikin tsekattua läpi. Etupyörien ohjauskulmat säädetty. Sai ruuvata siinä sivussa cambereitakin kohilleen kun harotti vasen etufillari miten sattuu. Tällä autolla on nyt ajettu ehkä reilu tunti enintään puoltoista ja nekin ilman hyppyytystä eli ei ole mikään käyttökulumaa. Kivaa näpräystä, mutta jos vaan ajais ni ei ois välttämättä nii kivaa hirmu kauaa.

Tuli tähän sitä vauhtiakin haettua jo lisää eli samalla vaivalla vaihdoin 18 rattaan moottoriin kun muutakin askartelin.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 03.02.17 - klo: 20.47
Jatkan yksinpuhelua.

Vaihdoin tähän ns. paremman mallin moottoripukin ratastusten nopeampaa vaihtoa varten. Samalla laitoin 16T pinionin moottoriin kiinni ja totesin auton kulkevan aivan tarpeeksi omille ajotaidoille. Tehtaan jäljiltä moottorin ja keskidiffin ratasvälys oli liian tiukka. Auto lähti kulkemaan aika paljon vaivattomamman kuuloisasti kun ihan vähän laitoin lisää välystä.

Lisäksi kopasta silputtu ohjaukselle tilaa, koska koppa oli leikattu pieleen. Ihmettelin satunnaista kopan rutinaa autolla ajettaessa ja hetken pyörittelyn jälkeen löytyi äänen syntypaikka. Aiemmin luulin saman äänen lähteneen servokäden ja servon kannen kohtaamisesta mutta näin ei ollutkaan. Ominaisuus korjattu eli tehty sopivasti lisätilaa oikealle puolelle kopan etuosaan

Johdotuksia kannattaa siistiä jos vaan kädentaidot riittää, koska väsäilin juuri tähän noin kolme kertaa lyhyemmät johdotukset akuille sarjassa kuin ne perusjohdotuksilla ovat. koppa mahtuu kiinni kuin tyhjää vaan eikä tarvii yrittää väkisin sulloa kaikkea kopan alle.

Ajoltaanhan tämä on aika mahtava. Justiin kolusin kantohangella pitkin ojanpohjia vaivatta alkuperäisrenkailla ja varmaan menis vielä nätimmin louisen b-ulldozereilla mitkä just ruuvasin alle. Ohessa kuva :)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 10.04.17 - klo: 20.31
Sesonki tekee tuloaan ja talviajoissa levisi parit muoviosat. Veikkaisin lähinnä valmistusvikoja niissä osissa, koska omasta mielestä auto ei ole juuri ns. sikaa saanut. Tekevälle sattuu jne..
Nyt keväästä ajoympäristöjen sulamisen jälkeen ei oo mennyt mitään rikki. Liekö sitten pakkasella ollut osuutta noihin muoviosiin tiedä häntä. Joka tapauksessa osia sai äkkiä ja ehkä pikku varastoa hyvä pitää muutenkin itsellä jos (kun) sattuu lähtee lapasesta ajossa :)

Puras toi harrastus siihen malliin tässä alkuvuodesta, että tästä mun yksilöstä ei ihan hirveästi enää rtr:n juttuja ole jäljellä. Alustaan pitäs vielä hankkia joskus t8 v3 tasoset iskarit ja iskaritornit sekä taakse cvd-vetarit. Muut hilut ns. raceversioksi mulla vissiin alkaakin jo olemaan joko hyllyssä tai asennettuna paikoilleen. Satuin saamaan edukkaasti poistomyynnistä muutamia parempia osia, mutta korvaan ne vasta kun rtr-palikat kuluu. Autoon on tarkoitus asentaa vielä hobbywingin xerun xr8 sct nopari ja ostin jo lrp:n 2000kv sensorillisen moottorin sille kaveriks. Radio on päivitetty perus sanwa mx-v ja siitä isoimpana hyötynä kääntymisen rajoittaminen, niin ei väännä väkisin ns. tappiin. Lisäks oon käyttänyt kaasumäärän rajoitusta 4s-käytössä, koska tuntu jotenkin turhan lennokkaalta meno omiin ajokykyihin nähden. Lisäks tietty päivitetty ohjausservo järeämpään digimalliin, joskaan en ottanut suositeltua 20kg servoa, vaan 16kg sai luvan riittää ja hyvin on pelittänyt ajoissa. Nopari/moottorikombo tässä autossa on omasta mielestä valmiiks toimiva. Jätänkin ne hyllyyn uusien osien tieltä aikanaan jos sattuu soveltumaan tulevaisuudessa johonkin projektiin. Haluan päästä testaamaan sensorillista setuppia, koska mul on vaan jotenkin semmonen fiilis, että se kaasuliipasin ei käyttäydy kovinkaan lineaarisesti, vaan on vähän niinku "hitaat" kierrokset ja sit täysii eikä mitään välimuotoja tunneta. Oman käsitykseni mukaan sensorin pitäis jeesata nimenomaan pikkukierroksilla ja tehdä kaasun hallinnasta helpompaa. 

Diffit oon käyny läpi ja laittanu 5-5-3k setupille. Suosittelivat kokeilemaan 5-7-3 setuppia jossain, mutta näitä varmaan tulee säädettyä kun on enemmän ajanut autolla. En tiedä kuin äkkiä nuo diffiöljyt mustuu, mutta ne oli tummat jo muutamien akkuparien jälkeen. Määrällisesti öljyä oli omasta mielestä diffeissä liian vähän, mutta se on vallan ymmärrettävää, kun autoja kasataan paljon ja kustannukset pitää pitää matalina. Jostain luin muutenkin, että diffiöljyt kannattaa vaihtaa heti mieleisikseen rtr-autoissa, niin tietää mitä siellä oikeasti sitten on.

Pariin iskariin sai kans täytellä vähän öljyjä ja parissa muussa oli öljyä riittävästi valmiiks jo. Hyvät yksilöt erottui jo aukaisemattakin. Pikkuhuoltoja ja säätöjä. En tiedä oisko tota ees ajossa juuri huomannut tällanen amatööri :D

Vinkkinä - tähän saa aliexpressin kautta ostettua pohjalevyn ja diffien väliset alumiiniset tuet n. 8e hintaan pari kun suomihinta huitelee ~38€. Jostain ulkomailta luin, että must-have päivitys nuo tuet ja kieltämättä onhan se ihan eri juttu että muovi antaa periks kuin että alumiini pitää ryhtiä.

ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Matoo - 12.04.17 - klo: 11.57
Mulla on ollu kyseinen peli reilu vuoden. Pihasudittelua lähinnä ja vähä nopeuksia testailtu. Tyytyväinen olen ite ollu autoon. Osia on mennyt mutta kaikki olla omaa vikaa  :grin:
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 13.04.17 - klo: 08.53
ootko sen enempiä mitään muokannut vai laitellut rtr-tekniikalla menemään? Jossain kirjottelivat, että vakiosähköillä ja isolla pinionilla saatu melko kovia nopeuksia irti. Mulla se kokeilu loppui 18 hampaiseen kun tuntui ettei pysy lavassa jos yrittää yhtään ohjata :D Testasin kyllä talvella että se vaikutti kyllä asiaan reilusti. Päädyin tuolloin 16 pinioniin ja silläkin kulkee ihan riittävästi suhteessa omiin ajotaitoihin.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Matoo - 13.04.17 - klo: 14.25
Tuli joskus vaihdettua siihen 6s sähköt ja 21t pinion ratas ja parempi ohjaus servo. Niillä sain vähä reilu sata mitattua gps:ällä. Oli aika raju laite! Koko ajan katollaa näillä taidoilla  :grin: Eikä renkaat oikee kestänny niitä tehoja. Nyt on taas ollu jonkuu aikaa 4s sähköt ja 21t pinion. 6s sähköt siirty TeamC:n Tr8Te Truggyyn.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 14.04.17 - klo: 01.19
melko tymäkkää pinionia pidät eli vauhtia haetaan koko ajan :)  Mä yritän opetella enempi tota rata-ajoo eli loikkiminen enempi meitsin juttu. Kaverilla kestää 6s setuppia t8 v3 kit versio kyllä hyvin mitä se on kertoillu, mutta valitteli renkaiden älytöntä kulumista. Pienet nypylärenkaat kärsi itselläkin kun irtosoralla/asfaltilla heitin pari lenkkiä, mutta hiekalla ne kyllä kestää ajoa pitkästi :)
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Matoo - 15.04.17 - klo: 16.25
Kyllä. Kaiken on aina pitänny mennä kovaa!  : :azn: Mulla ei renkaat ehtinny ees kulua ku palaset jo lenteli  :grin: Radalla en oo ite tolla käynny ku lähellä ei ole kun 1/10 autoille rata, mutta kyosho dbx:ällä oon käynny kokeilemassa rataa.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: TeroP - 19.09.17 - klo: 03.37
ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)
Minulla on tuo threadin aloituksessa mainittu vehje vielä ehjänä, mutta ajanpuutteen ja innon vuoksi en ole varmaan pariin vuoteen ajellut RC-vehkeilläni. Sen verran katsoin eilen illalla, että sähköt toimivat vielä ok kummassakin autossani (tr8e ja t8te/torch e) ja akkuja olen tasannut satunnaisesti puolen vuoden välein storage moodilla ihan varmuuden vuoksi, vaikkeivat ne mihinkään oikeastaan edes vaju.

Allekirjoituksestahan nuo vehkeet näköjään löytyvät, säädin aikanaan kummatkin kulkemaan tasaisella about samaa vauhtia (~66km/h), joskin trukissa on välitykset aika paljon tiukemmat 6s setupin takia.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Chevy - 28.11.17 - klo: 12.01
Itse innostuin tilaamaan tuollaisen tr8e rtr paketin kun sattui olemaan EuroRc:llä black friday tarjouksena puoleen hintaan.
Täytyy sanoa että todella nopeaa toimintaa Sekä EuroRc:ltä että Postilta, sillä tilasin auton su-ma vastaisena yönä, ja auto on jo nyt perillä... (maanantai aamupäivä)


Mutta asiaan.

En tiedä että minkähän ihme version tuosta autosta sain, sillä EuroRc:n sivujen mukaan tuossa piti olla 80a esc ja 1900kv motti, mutta kun otin autosta kopan pois ensimmäisen kerran niin huomasin että tuossa autossa on todellisuudessa kiinni 150a esc (skyrc toro ts 150 competition) ja 2300kv moottori (thrust bl2300).

Luonnollisestikaan en ole tähän "virheeseen" millään tavalla pettynyt.

En ole vielä päässyt autoa testaamaan, mutta mitä tässä nyt olen kerinnyt autoa tutkimaan, mutta kuten täällä joku kirjoittikin, niin nuo ruuvit tuntuu olevan syytä käydä läpi ennen ensimmäistä ajoa, aillä ainakin omassani nuo olivat paikka paikoin todella löysällä.

Mutta toistaseksi olen erittäin tyytyväinen tuohon hankintaani.
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 02.01.18 - klo: 17.35
Mulla sen verran päivityksiä, että cvd-vetarit sekä racemallin  takaiskarit ja torni laiteltu. Kelit niin kuraa ettei oo tullu juuri ajettua. Jossain vaiheessa päivitän vielä ton keulan paremmalle tornille ja iskareille. Sen verran huima ero oli ajettavuudessa perän päivityksen jälkeen, että keulakin pakko jossain välis päivittää. Muutama muoviosa ottanut kipeää ajojen aikana, mutta ei mitään radikaalia. Kylmä on muoviosille täyttä myrkkyä eikä kannata kylmällä kelillä rankoa pomppuisella jäisellä alustalla. 
Otsikko: Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
Kirjoitti: Flameball - 16.01.18 - klo: 13.46
Nyt tuli vielä tuo racekeula (torni&iskarit) laitettua kiinni. Jälkiviisaana ois ollut viisaampi ostaa suoraan kittiversio, mutta eihän siinä ois ollu tätä päivittämisen iloa ja eron huomaamista huonompaan :D tietää jatkossa ostaa vaan racemallin kittejä jos joku rc-auto vielä tulee hankittua.