RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Losi => Aiheen aloitti: VAJ - 29.11.12 - klo: 15.52

Otsikko: TLR 22-SCT
Kirjoitti: VAJ - 29.11.12 - klo: 15.52
Onkohan otsikon autoja jo rantautunut Suomeen?
Sabelta ei ilmeisesti tän vuoden puolella autoa saa.
Millaisia kokemuksia autosta ja saako hyvin varaosia?

Harkinnassa ens kesän autoksi  :azn:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: uijui - 29.11.12 - klo: 18.53
Jos saat Sabelta jotain Losiin liittyvää jonain vuonna niin aika hienosti suoriuduttu.
Otsikko: TLR 22-SCT
Kirjoitti: jannes28 - 29.11.12 - klo: 20.20
Meidän radalla yksi pyörii, mutta amainista osat saa tilata. Ihan jees pulkka se kai on.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: allu 6 - 29.11.12 - klo: 21.59
Tuolta vähän tietoa autosta jos joku ei ole huomannut.Esim. http://www.rcshortcourse.com/forum/tlr-22sct/33891-matts-22sct.html (http://www.rcshortcourse.com/forum/tlr-22sct/33891-matts-22sct.html)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: kojo - 05.09.13 - klo: 18.22
Ei ainakaan foorumilaisten suosiossa, mutta tuli tilattua ja toivottavasti huomenna pääsee kasailemaan. Tuli harkittua Durangon ja tämän välillä, mutta lopulta se jokin sisäinen sankari sai valitsemaan Losin.

Kasausraporttia laitellaan heti kun paketti kotia kopsahtaa....
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: kojo - 07.09.13 - klo: 22.55
Do-dii, auto rullaavana odottelemassa sähköjen asennusta ja korin maalausta. Olipa mukava pitkästä aikaa kasata autoa joka ei ole Asso tai sen kopio, tuli ihan uuden tuntua harrastukseen... Osat ja niiden viimeistely oli erittäin korkealuokkaista ja osat kaiken kaikkiaan erittäin laadukkaan tuntuiset. Ainut miinus tulee ruuveista, jotka olivat kannoiltaan melko pehmeää matskua. Auto tuli kasattua takamoottorisena, ehkä talven sisäbaanalla voisi kokeilla myös mid-motoria.

Keskiviikkona pitäisi päästä radalle tyyppäämään, joten sitten hieman ajokokemuksista.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 26.04.14 - klo: 00.13
Pahoittelen aiheen "nostoa" näinkin pitkän tauon jälkeen, mutta koska olen kallistumassa tähän vermeeseen (toinen vaihtoehto oli durangon desc210) niin sellaista kyselisin, että mikäs motti+nopari combo tähän kannattaisi hankkia, jotta sillä pärjäisi kisoissakin jo ihan aikuisten oikeasti?

Olisiko esimerkiksi tällainen käypä: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/sp001036-reventon-pro-v1-1-esc-comp-v3-0-8-5r-combo.html (http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/sp001036-reventon-pro-v1-1-esc-comp-v3-0-8-5r-combo.html) ?

Huippukuski en todellakaan ole, mutta ettei sitten ainakaan kalustosta jäisi kiinni  :angel:

Lisäksi, onko tähän autoon jotain MUST päivitysosia, mitä kannattaisi heti rakennusvaiheessa tilata ja laittaa paikalleen, vai onko koko vehje suoraan paketista jo niin kisavalmis (tuolla toisessa topicissa joku jo näin sanoi) ettei tarvitse kuin perinteisiä tukivarsia jne varastoon varaosiksi hankkia?

Niin juu ja mitä etua on taka- tai keskimottorisesta, eli toisinsanoen niiden erot ajoon?

Tuupit ovat minulle aivan hepreaa vielä  :tongue:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hazard - 26.04.14 - klo: 06.51
Kyseinen kombo on varmasti riittävä tähän autoon, itselläni on halvempi R-mallin säädin ja eri merkkinen mutta vastaava moottori.

Must have- osia on lähinnä aluohjauspalat, itse rikoin melkosen määrän niitä muovisia ennen kuin raaskin tilata kestävät. Eli siis nämä - http://fi.eurorc.com/product/3655/tlr--trailing-spindle-aluminum-4mm (http://fi.eurorc.com/product/3655/tlr--trailing-spindle-aluminum-4mm)

Muovisten ohjauspalojen lisäksi en muistaakseni rikkonut autosta mitään talven aikana. Yhdestä ratasdiffistä kyllä meni sisällä olevaista pikkurattaista muutama hammas enkä muutenkaan saanut ratasdiffiä toimimaan yhtä hyvin kuin kuulaa jolla ajan nyt jatkossa.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 27.04.14 - klo: 08.26

Lisäksi, onko tähän autoon jotain MUST päivitysosia, mitä kannattaisi heti rakennusvaiheessa tilata ja laittaa paikalleen, vai onko koko vehje suoraan paketista jo niin kisavalmis (tuolla toisessa topicissa joku jo näin sanoi) ettei tarvitse kuin perinteisiä tukivarsia jne varastoon varaosiksi hankkia?

Iskareihin kannattataa tilata nämä osat TLR233006 ja TLR233005 parantaa iskareita todella paljon! Aluhexit on kannattava sijoitus. Itse tilaisin myös hinge pin setin TLR234003.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 28.04.14 - klo: 18.11

Lisäksi, onko tähän autoon jotain MUST päivitysosia, mitä kannattaisi heti rakennusvaiheessa tilata ja laittaa paikalleen, vai onko koko vehje suoraan paketista jo niin kisavalmis (tuolla toisessa topicissa joku jo näin sanoi) ettei tarvitse kuin perinteisiä tukivarsia jne varastoon varaosiksi hankkia?

Iskareihin kannattataa tilata nämä osat TLR233006 ja TLR233005 parantaa iskareita todella paljon! Aluhexit on kannattava sijoitus. Itse tilaisin myös hinge pin setin TLR234003.

Ovatko nuo hingepinnit juuri noita, mihin tulee pienet mutterit päihin, kun oliko alkuperäiset e-klipeillä? Vai onko taas tiedossani suurta aukkoa  :tongue:

Entäpä mikä tarkoitus noilla TLR233006 osilla on?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 29.04.14 - klo: 21.11

Lisäksi, onko tähän autoon jotain MUST päivitysosia, mitä kannattaisi heti rakennusvaiheessa tilata ja laittaa paikalleen, vai onko koko vehje suoraan paketista jo niin kisavalmis (tuolla toisessa topicissa joku jo näin sanoi) ettei tarvitse kuin perinteisiä tukivarsia jne varastoon varaosiksi hankkia?

Iskareihin kannattataa tilata nämä osat TLR233006 ja TLR233005 parantaa iskareita todella paljon! Aluhexit on kannattava sijoitus. Itse tilaisin myös hinge pin setin TLR234003.

Ovatko nuo hingepinnit juuri noita, mihin tulee pienet mutterit päihin, kun oliko alkuperäiset e-klipeillä? Vai onko taas tiedossani suurta aukkoa  :tongue:

Entäpä mikä tarkoitus noilla TLR233006 osilla on?

Ne on juuri ne hingepinnit, noi on uutta parempaa materiaalia. Alkuperäiset on takana e-klipeillä ja vielä tosi pienillä semmoisilla. TLR233006 osat korvaa iskareiden alkuperäiset Bushingit jotka ei ole koneistettuja eli noi on tarkemmin tehdyt, reiät on varmasti keskellä. Tekee iskareista herkemmät.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 29.04.14 - klo: 22.34
Oolrait, kiitoksia vinkeistä  :azn:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 09.05.14 - klo: 20.50
Meni auto tilaukseen. Minkälaisia öljyjä iskareihin kannattaa tuohon lykätä, kun ajelen hivenen epätasaisella ulkoradalla?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.05.14 - klo: 20.58
Meni auto tilaukseen. Minkälaisia öljyjä iskareihin kannattaa tuohon lykätä, kun ajelen hivenen epätasaisella ulkoradalla?

Kitin mukana tulee 27.5wt öljyä, vakio jouset ja ohjeiden mukaiset männät sillä on varmasti hyvä lähteä kokeilemaan. Mulla on autossa 30wt öljyt ja vakio jousia yhden pykälän löysemmät jouset.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Totte - 09.05.14 - klo: 22.43
Auto odottaa vielä sähköjä , ostin käytettynä ja muutin paketti setuppiin takamoottoriseksi
Onko miten helppo ajettava valmiina ? Vai onko tehtävä jotain pakollisia muutoksia / asetuksia

Kertokaa kokemuksia
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.05.14 - klo: 09.19
Auto odottaa vielä sähköjä , ostin käytettynä ja muutin paketti setuppiin takamoottoriseksi
Onko miten helppo ajettava valmiina ? Vai onko tehtävä jotain pakollisia muutoksia / asetuksia

Kertokaa kokemuksia

Muhun teki todella suuren vaikutuksen juurikin se miten helppo ja mukava auto on ajaa suoraan paketista. Sen takia  myös hommasin 22 2.0 krossarin. 
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 10.05.14 - klo: 17.53
Sitten vielä pitää kysellä, että minkälaista säätöä autoon kannattaa laittaa, noin keskimoottorisena?

Tuupeista ei ole vielä kokemuksia, joten kaikki camberit ja toe-innit sun muut ovat aivan hakusessa tuuppien kohdalla  :embarrassed:

Rata missä ajelen on siis tuollainen hiekkasaveakos se on, kuiva (pölyttää hyvin jos on ehtinyt siis kuivua) ja jonkun verran kuoppainen, missä ainakin nelivedolla saa aika hyvin vauhtia aikaan, eli kohtalaisen nopea rata, isohkoilla hyppyreillä.

Lisäksi, minkälaiset välitykset kannattaa laittaa, jos moottoriksi tulee vaikkapa 7,5T?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.05.14 - klo: 18.54
Sitten vielä pitää kysellä, että minkälaista säätöä autoon kannattaa laittaa, noin keskimoottorisena?

Tuupeista ei ole vielä kokemuksia, joten kaikki camberit ja toe-innit sun muut ovat aivan hakusessa tuuppien kohdalla  :embarrassed:

Rata missä ajelen on siis tuollainen hiekkasaveakos se on, kuiva (pölyttää hyvin jos on ehtinyt siis kuivua) ja jonkun verran kuoppainen, missä ainakin nelivedolla saa aika hyvin vauhtia aikaan, eli kohtalaisen nopea rata, isohkoilla hyppyreillä.

Lisäksi, minkälaiset välitykset kannattaa laittaa, jos moottoriksi tulee vaikkapa 7,5T?

Jos rata ei ole todella pitävä kannattaa autosta rakentaa suosiolla takamoottorinen. Sisäradalla huomasin että
tikkurilan tennismatto radalla keskimoottorinen toimi kuin unelma, mutta turun liukkaalla radalla autoa ei saanut toimimaan mitenkään, vetopito puuttui kokonaan. Tarvitsee ainakin lisäpainoja  taakse, jos meinaa keskimoottorisen rakentaa liukkaalle radalle.
Camberit 1- 2 ja toe-in edessä 0. Ohjekirjasta löytyy suositellut välitykset, 7.5T moottorille 17 pinjoni.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 10.05.14 - klo: 19.32
Tuolla Ulvilan ulkoradalla huomasin, että noilla Prolinen Gladiaattoreilla saa aika hyvän pidon aikaan, ainakin tuolla nelkkuslässillä. Vertailin muutamia gummeja siellä ja nuo totesin parhaiten pureviksi, eli pito ei sinänsä ihan huonoimmasta päästä ole noilla renkailla  :smiley:

Ilmeisesti kuitenkin kannattaa noita kumeja pistää vain taakse, ja eteen jotain mitkä vähän antavat luistoa enemmän?

Täytyy kokeilla kummallakin setupilla, taka- ja keskimottorisella. Mukavahan tuo rakenteluosuus aina on ja säätely  :tongue:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.05.14 - klo: 19.52
Tottakai kannattaa kokeilla molemmat versiot ja on se myös ajotyylistä paljon kiinni kumpi on sitten parempi. :smiley:
Ulkorenkaista en voi hirveästi sanoa kun en ole ajanut kuin Prolinen calibereilla M3 ja ainoastaan Lavangossa. Mutta Caliberit tai Louisen maglevit (testattu sisällä Tikkurilassa) valitsisin renkaiksi kaikille Suomen ulkoradoille.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 10.05.14 - klo: 21.08
Calibereilla ajelin aiemmin slässillä, mutta kun menin kokeilemaan noita gladiaattoreita, kierrosaikoihin tuli selkeesti eroa. Calibereilla oli jotain 46 sekuntin luokkaa, ja gladiaattoreilla pääsin jo vähän päälle 43 sekuntiin. Tämä siis vain testattu tuolla Ulvilassa, ei muilla ulkoradoilla.

Sen takia lähinnä mietin noita samoja kumeja takarenkaiksi losiin  :azn:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 15.05.14 - klo: 21.05
Kysymys losin kuuladiffistä ja slipperistä. Molemmat ovat vähän outoja itselleni (axialissa on slipperi, mutta kierrokset on aivan mitättömiä losiin verrattuna...):

Miten kireälle suurinpiirtein kannattaa kuuladiffi kiertää, noin alkuun? Siten, että takapyörät rullaavat suht kevyesti vastakkaisiin suuntiin pyörittäessä? Jos nyt aattelee vaikka ratasdiffin "kireyttä", niin olisiko sopiva lähtökohta kireys, mitä voisi verrata vaikka johonkin 4-5k wt diffiöljyyn?

Entäpä sitten slipperi. Siten, että on kohtalaisen jäykkä, mutta jos renkaat painaa lujaa päin, vaikka mattoa, etteivät pääse pyörimään, slipperi antaa sen verran myötä, että auto pyrkii ihan pikkusen alussa eteenpäin, mutta luisto tulee nopeasti peliin?

Ehkä menisi noobikysymysten puolelle, mutta kysyn nyt ihan täällä, kun otsikon autosta kyse  :tongue:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.05.14 - klo: 21.18
Tässä erinomainen video losin diffin rakentamisesta ja säätämisestä.

https://www.youtube.com/watch?v=JkJwc_lZbyU&feature=player_embedded (https://www.youtube.com/watch?v=JkJwc_lZbyU&feature=player_embedded)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 16.05.14 - klo: 06.41
Tohon edelliseen viestiin lisäys: jos säätää slipperin ton videon mukaan, eli eturenkaat nousee ilmaan niin SC autosta kannattaa ottaa eturenkaat irti muuten on slipperi liian tiukalla.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 16.06.14 - klo: 01.25
Sopiiko muuten tämä ratasdiffi sct:hen ilman mitään modausta http://fi.eurorc.com/product/7485/losi-complete-gear-differential-set-22rtr (http://fi.eurorc.com/product/7485/losi-complete-gear-differential-set-22rtr) ? Vai onko pelkästään buggyihin?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: pOINTER - 16.06.14 - klo: 16.05
Sopiiko muuten tämä ratasdiffi sct:hen ilman mitään modausta http://fi.eurorc.com/product/7485/losi-complete-gear-differential-set-22rtr (http://fi.eurorc.com/product/7485/losi-complete-gear-differential-set-22rtr) ? Vai onko pelkästään buggyihin?
Losin sivuilla on listattu myös 22SCT:hen http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdID=LOSA2954 (http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdID=LOSA2954) . Samat osat siellä on tuupparissa ja korrissa diffissä.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 06.07.14 - klo: 15.45
Vaihdoin iskareihin uudet o-renkaat TLR233005 ja koneistetut Bushingit TLR233006, iskarit on nyt todella
paljon herkemmät, eikä vuoda! Noi osat kannattaa ehdottomasti vaihtaa iskareihin!! :wink:
Jos haluaa hifistellä vielä pidemmälle myös iskarivarret voi päivittää uusiin eteen TLR233001 ja taakse TLR233004. Sekä koneistetut männät TLR233011 voi itse valita reikien koon ja määrän.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 06.07.14 - klo: 16.00
Onkohan mitään tapaa ehkäistä tuota ohjaus "raiteen" löystymistä? Jollain vaihtoehtoisella palikalla tms?

Aika nopeasti tuohon on tullut välystä, että renkaat vispaavat miten sattuu. Katselin että jonkinmoinen bellcrank-versio on olemassa, mutta ei varmaan losilla itsellään ole mitään vaihtoehtoa tuohon olemassa?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 06.07.14 - klo: 16.10
Onkohan mitään tapaa ehkäistä tuota ohjaus "raiteen" löystymistä? Jollain vaihtoehtoisella palikalla tms?

Aika nopeasti tuohon on tullut välystä, että renkaat vispaavat miten sattuu. Katselin että jonkinmoinen bellcrank-versio on olemassa, mutta ei varmaan losilla itsellään ole mitään vaihtoehtoa tuohon olemassa?

Losilta on tulossa elokuussa bellcrank versio http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR231027 (http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR231027)
Exotekillä on alumiininen versio http://www.exotekracing.com/22-steering-rack-ver-2-set-22-22sct-22t/ (http://www.exotekracing.com/22-steering-rack-ver-2-set-22-22sct-22t/)
mulla on tosta exotekin ohjaukseta 1. versio.
Kannattaa varmaan odottaa tota losin omaa versiota ja yrittää siihen asti pärjätä sillä liuku systeemillä.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Master Calgar - 06.07.14 - klo: 16.13
No kappas, tuohan on komiaa.

Tuota exotekin versiota itekkin katsellut, mutta kyllä tuota losin omaa malttaa odotella  :grin:
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.07.14 - klo: 10.53
Uutta tulossa 2.0 versio!! Jee.

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03003#prodFeatures (http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03003#prodFeatures)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.07.14 - klo: 07.24
Tässä video missä näkee uuden 22SCT 2.0 radalla. Suurin osa taitaa olla Loseja tossa finaalissa, kokonaan keltainen on uusi Serpentti ja Kinwald ajaa varmaan Assolla.

2014 JConcepts Summer Indoor Nationals - 2wd SC A-Main (http://www.youtube.com/watch?v=Yp3wKTG0nDg#ws)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 20.07.14 - klo: 21.43
Tässä olisi setuppi mikä toimii ainakin Lavangossa ja Nokialla. Luulisin että toimii myös muilla saviradoilla.

http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf (http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 23.07.14 - klo: 11.01
Tässä olisi setuppi mikä toimii ainakin Lavangossa ja Nokialla. Luulisin että toimii myös muilla saviradoilla.

http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf (http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf)

Tohon setuppiin liittyen, iskareihin on vaihdettu osat TLR233005 ja TLR233006 todella tärkeä päivitys.
Vaihdelaatikkoa on nostettu 1mm ohjeet:

http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptwentytwo/22_RaisingTheTransmission/ (http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptwentytwo/22_RaisingTheTransmission/)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.08.14 - klo: 10.55
Tässä olisi setuppi mikä toimii ainakin Lavangossa ja Nokialla. Luulisin että toimii myös muilla saviradoilla.

http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf (http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf)

Melkein sama setuppi toimi myös Salossa. Ainoat muutokset mitä tein, lyhensin camberlinkkejä takana reikiin 1-A
vaihdoin taakse valkoiset jouset ja lisäsin antisquatia 2.5. Peräpito parani entisestään!
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 19.08.14 - klo: 12.40
Muutama video TLR 22 SCT 2.0 autosta.

https://www.youtube.com/watch?v=f37SgUfcRVY&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ (https://www.youtube.com/watch?v=f37SgUfcRVY&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ)

https://www.youtube.com/watch?v=5GUc8uB1Y_A&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ (https://www.youtube.com/watch?v=5GUc8uB1Y_A&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ)

https://www.youtube.com/watch?v=VF0qm0O0MN4&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ (https://www.youtube.com/watch?v=VF0qm0O0MN4&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ)

https://www.youtube.com/watch?v=IQXnS7e0CCs&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ (https://www.youtube.com/watch?v=IQXnS7e0CCs&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ)

https://www.youtube.com/watch?v=J7RbomyJblU&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ (https://www.youtube.com/watch?v=J7RbomyJblU&list=UUcrbRHOH2PZZX9x53027LFQ)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Totte - 25.08.14 - klo: 21.20
No niin sisäkausi lähenee .....
Olisko laittaa jotain setuppia tänne , josta vois lähtee liikkeelle ?
mites tuo moottori taka/keski ?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 26.08.14 - klo: 11.36
No niin sisäkausi lähenee .....
Olisko laittaa jotain setuppia tänne , josta vois lähtee liikkeelle ?
mites tuo moottori taka/keski ?

Mä aion ajaa takamoottorisella, liukkailla sisäradoilla vetopito on tärkeä asia. Tikkurilassa on matot, en huomannut auton käytöksessä eroa keski- ja takamoottorilla. Mutta Turun liukkaalla sisäradalla keskimoottorinen oli hankala
ajettava, perä pyrki jarrutuksissa edelle ja vetopito ei meinannut riittää hyppyjen ylitykseen.
Tolla mun laittamalla setupilla meinasin lähteä liikkeelle. Ainoa ero on olen laittanut noparin suoraan runkoon
akun taakse.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Totte - 26.08.14 - klo: 18.36
Siis nopari kiinni runkoon ... ? oletko jotenki muokannu tuota noparitelinettä
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 26.08.14 - klo: 19.08
Siis nopari kiinni runkoon ... ? oletko jotenki muokannu tuota noparitelinettä


Olen muokannut, dremelöin sen väliosan pois. Mulla on nyt noparina Hobbywingin xtreme stock, joka on sen
verran pieni että mahtuu siihen koloon. Ihan testi mielesssä koitan, onko edes kannattava muutos.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 04.01.15 - klo: 14.07
Nokian SC-kisojen setuppi.

https://www.dropbox.com/s/imgctr4g6wwlmyx/22SCT_Nokiasetup.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/imgctr4g6wwlmyx/22SCT_Nokiasetup.pdf?dl=0)

Iskarien männät onkin, edessä 2x1.5 ja takana 2x1.6 asson männät ASC91308
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.02.15 - klo: 15.37
Tikkurilan SC-kisojen setuppi.

https://www.dropbox.com/s/fm9o7knt72o53b0/22SCT_Tikkurila.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/fm9o7knt72o53b0/22SCT_Tikkurila.pdf?dl=0)

HUOM! Auton maavara (ei ilmoitettu) ja camberit on säädetty silmämääräisesti ei mittaamalla.

Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hursa75 - 15.04.15 - klo: 18.46
Tälei untuvikkona näiden sähköautojen parissa niin tarttis vähän suosituksia minkälainen nopari ja moottori tähän vehkeeseen kannattaa hommata. Ajatus on käydä ajelemassa Vantaalla ja sit ens talvena sisällä missä ikinä ajetaankaan.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.04.15 - klo: 18.57
Tälei untuvikkona näiden sähköautojen parissa niin tarttis vähän suosituksia minkälainen nopari ja moottori tähän vehkeeseen kannattaa hommata. Ajatus on käydä ajelemassa Vantaalla ja sit ens talvena sisällä missä ikinä ajetaankaan.

Säätimeksi Hobbywing XERUN 120A V2.1 tai Hobbywing Xerun 120A V3.1 ja moottoriksi vanhempi sininen Hobbywing Xerun 8.5T tai uusi malli Hobbywing XERUN V10  8.5t.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: vihku - 15.04.15 - klo: 20.40
Tälei untuvikkona näiden sähköautojen parissa niin tarttis vähän suosituksia minkälainen nopari ja moottori tähän vehkeeseen kannattaa hommata. Ajatus on käydä ajelemassa Vantaalla ja sit ens talvena sisällä missä ikinä ajetaankaan.
Säätimeksi tosiaan itsekkin suosittelen Hobbywing XERUN 120A V3.1. Itsellä moottorina ThunderPower 7.5t, mutta kesällä ajattelin ostaa edellä mainitun Hobbywing XERUN V10 8.5t..
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hursa75 - 18.04.15 - klo: 22.40
Minkäslaista spur/pinion yhdistelmää ootte käyttänyt ton hobbywing 8.5 motin kanssa? Manuaali suosittelee 86/18. Ja toinen asia mitä oon miettinyt niin minkälaisella akulla ajelette lähinnnä muoto vaikuttaa varmaan ton auton painon jakaumaan. Rengaspuolella varmaan toimii mini pinnit vai mitä suosittelette? Tarkotus ois laittaa tilaus sutosta sisään viikonloppuna.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 19.04.15 - klo: 08.59
Minkäslaista spur/pinion yhdistelmää ootte käyttänyt ton hobbywing 8.5 motin kanssa? Manuaali suosittelee 86/18. Ja toinen asia mitä oon miettinyt niin minkälaisella akulla ajelette lähinnnä muoto vaikuttaa varmaan ton auton painon jakaumaan. Rengaspuolella varmaan toimii mini pinnit vai mitä suosittelette? Tarkotus ois laittaa tilaus sutosta sisään viikonloppuna.

Mulla oli 84t spurri ja 18-23t pinjoneita käytössä. Käytin akkuina normi 2S pötkö- ja saddlepackakkuja. Takamoottorisena käytin pötköakkua ja keskimoottorisena saddlepackakkua.
Schumacherin minipinnit on sisärenkaat. Ulkorenkaiksi saviradalle kannattaa valita JConseptsin, Prolinen ta Louisen
renkaat.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hursa75 - 22.04.15 - klo: 21.48
No nyt on Losi tilattu. vielä tarttis servo ja futaban r603fs vastari jostain hommata. servoksi aattelin Specktrumin s 6040. Ja renkaat mut nekin tilaan varmaan samasta paikkaa noiden loppuromujen kanssa.

No nyt on sitten loput sähköt ja renkaatkin tilattu. Ja ei muuta kun odottelemaan pakettien tuloa. Onkos toi Kitin body muuten maalamaton?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 23.04.15 - klo: 07.51
Onkos toi Kitin body muuten maalamaton?

Kyllä, kitin body on maalamaton.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: vihku - 24.04.15 - klo: 07.37
Onkos kellään suositella mitään setuppia vantaan ulkoradalle lähtökohdaksi?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 24.04.15 - klo: 08.52
Onkos kellään suositella mitään setuppia vantaan ulkoradalle lähtökohdaksi?

Taka- vai keskimoottorille?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hursa75 - 24.04.15 - klo: 23.24
Auto tippu tänään postilaatikosta. Vielä sähköjä loppuja osia odotetaan rapakontakaa. Mua kiinnostais nyt alkuun noi takamoottorin säädöt Vantaalle?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: vihku - 25.04.15 - klo: 08.45
Onkos kellään suositella mitään setuppia vantaan ulkoradalle lähtökohdaksi?

Taka- vai keskimoottorille?
Takamoottoriselle.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 25.04.15 - klo: 11.12
Onkos kellään suositella mitään setuppia vantaan ulkoradalle lähtökohdaksi?

Taka- vai keskimoottorille?
Takamoottoriselle.

Tässä setuppi Lavankoon. Tämä on vanhaan malliin!! Uuteen 2.0 versioon tosta voi kopioida öljyt ja jouset,
muuten rakentaa paketti setuppiin.

https://www.dropbox.com/s/2m29uzo0z4hmwg5/22SCT_Lavanko.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/2m29uzo0z4hmwg5/22SCT_Lavanko.pdf?dl=0)
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: vihku - 26.04.15 - klo: 09.21
Onkos kellään suositella mitään setuppia vantaan ulkoradalle lähtökohdaksi?

Taka- vai keskimoottorille?
Takamoottoriselle.

Tässä setuppi Lavankoon. Tämä on vanhaan malliin!! Uuteen 2.0 versioon tosta voi kopioida öljyt ja jouset,
muuten rakentaa paketti setuppiin.

https://www.dropbox.com/s/2m29uzo0z4hmwg5/22SCT_Lavanko.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/2m29uzo0z4hmwg5/22SCT_Lavanko.pdf?dl=0)
Kiitän!
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hursa75 - 20.05.15 - klo: 11.26
Eilen kävin ensi metrit ajamassa autolla lavangossa ja ihan hyvältähän tuot tuntui. Kytkin taisi olla vähän liian löysällä mutta olipa ratakin aika liukas. Mitäs varaosia tähän autoon kannattaa varata?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Totte - 22.05.15 - klo: 22.50
Etutukivarsia ja ohjauspaloja olen ainoastaan saanut rikottua
ainakin näitä pakkiin.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Hursa75 - 01.06.15 - klo: 12.23
Onko kellään tiettoa mitkä jouset ja öljyt olisi hyvät lähtökohdat Turun radalle takamoottorilla? Toimiiko samat kun lavangossa?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: Metsäläinen - 03.06.15 - klo: 09.15
Onko kellään tiettoa mitkä jouset ja öljyt olisi hyvät lähtökohdat Turun radalle takamoottorilla? Toimiiko samat kun lavangossa?

Kyllä toimii samat säädöt Turussa kuin Lavangossa. Oikeanlaiset renkaat on tärkein säätö, en tiedä mitkä renkaat
toimii SC-autoissa Turun radalla.
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: vihku - 07.03.16 - klo: 16.38
Ompas täällä hiljaista joten nostetaampa ylös  :wink:
Ulvilassa viime lauantaina hurjasteltiin SC autoilla kisojen merkeissä ja lähdin sinne kokeilemaan vieläkö tällä vanhalla tuupilla siellä pysyy perässä. Auton sain hyvään setuppiin ja ajoin itseni kakkoseksi, eli kyllä sitä vauhtia oli vielä jäljellä :cheesy:
Alla setuppini. Huom. tämä siis se vanhempi malli ei 2.0!

/Juuso
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: JyrkiL - 22.11.17 - klo: 09.59
Ulvilan SC-kisoissa näkyi jo muutamia 22 SCT 3.0 autoja ja vielä hyvillä tuloksilla!
Mutta missä on setupit? Onko niissä käytetty jotain mustaa magiaa ettei kukaan tohdi julkaista?
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: snakepoison - 07.07.18 - klo: 15.25
Nostetaan ylös
Tuli itse hommattua krossikärpäsen iskiessä 3.0 malli. Jyrkkälän radalla auto oli siedettävä ajaa. Toki rata ei ehkä 1/10 autolle ole helpoimmasta päästä, röykkyinen yms, hauskaa on ollut silti. Mutta TUA areenalla kun kävin autoa testaamassa, niin todella tykästyin siihen, kuinka helppo ajaa ja pitoa löytyi.mukavasti. minipin takana ja stagger edessä. Autossa ratasdiffi , tiedä sitten onko se tuonut jotain smootheutta , 30k öljyt sisässä. 30w assoöljyt joka nurkassa ja losin valkoiset jouset. Yhden spurrin olen saanut sulamaan ja pinjonin sirkkelinteräksi, ja tämäkin omasta syystä, vääränlaiset ruuvit moottorissa. Kaikenkaikkiaan voi sanoa että auto on kyllä pomminkestävä, sellasta sikaa se on radalla saanut
Otsikko: Vs: TLR 22-SCT
Kirjoitti: ETT_Lieto - 12.07.19 - klo: 07.30
Tuli ostettua käytettynä moinen 3.0 Corri ja koska omat tietotaidot ovat 90-luvulta ja hiilimoottoreista kysynkin minkälaista moottori-noppari komboa suositellaan aloittelevalle juniori-kuskille ko Corriin? Sekä mitä viri-osia suositellaan päivitettävän samantein?