RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Associated => Aiheen aloitti: pasimysiini - 08.07.14 - klo: 22.03

Otsikko: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 08.07.14 - klo: 22.03
Jos tämä on väärällä alueella, niin modet voinee ohjata oikeaan paikkaan.

RCM:sta löytyi hämmästyksekseni uustuotanto asso, joten ei kun tilaten. Paketti tuli parissa päivässä ja ai sitä euforiaa kun sen näin. Tämä oli se auto jota salaa toivoin kun ensimmäistä RC-autoani kinusin. Noh, isä osti Turun Mallarista käytetyn Marui Galaxyn.... Olen jo antanut tämän hänelle anteeksi. ;)

Koitan tähän säikeeseen kasata kaiken rakentamisesta ajamiseen. Tämä siis ajatuksella "Haluatteko kulla vitsin? Ei se mitään, kerron sen sitli.."

Auto tulee ajoon, ei hyllyyn. Tämä ei kuitenkaan ole mikään Edinger joten mielestäni ainoa järkevä tarkoitus tälle on ajaa sillä. Tosin mielessä kävi, etä suojaisin pohjan jollain vinyyli tms. tarralla. Vaikkei se kultaa olekaan, niin se on kultaa joillekin... ;)

Setupista tulee seuraava:

- Säädin LRP Flow Comp
- Moottori Reedy Mach 2 13.5t (Mr.Reedy, rest in peace..)
- Servo JR DS 8925 HV
- Radiot Sanwa MT-4
- Akuiksi Turnigy NanoTech 6000mAh 2S

Tällä setupilla toivon tekeväni edes jotain kunniaa legendalle. Saa nähdä miten auto kulkee kun kasaan saan. Ekat "viralliset" ajot suoritetaan varmaan Ulvilassa, joten tällä suunnalla oleilevat voivat sitten tulla ihmettelemään.

Palataan kun saan aikaiseksi kasata, loma alkaa 21.7. joten viimeistään loman aikana sitten.

Kiitos ja anteeksi.

EDIT: Servo lisätty
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: uijui - 12.07.14 - klo: 22.30
Heität nuo vehkeet kuuseen ja laitat säätimeksi novak hpc ja koneeksi 12x1 reedyn. Akuiks vaikka keil 1200 nikkelicadmiumi. Sitten ajat ja sorvaat kollektoria, vaihdat hiiliä ja muistat tyhjätä akut lopuksi ja laitat ne vielä pakastimeen että säilyvät. Lähtöviivalla piikkaat akkuja suorilla kaapeleilla 12v autonakusta, jotta ampuu lähdössä kun tykinsuusta.

Unohda edellinen, rc touhu on todella jees wanhaan aikaan verratuna nykyään. Kovaa ajoa.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 13.07.14 - klo: 10.26
Joo, harjalliset ja NiCd:t oli yhtä juhlaa... :D Siihen vielä mekaaninen nopari niin avot.

Tuli sitten sotattua koppa valmiiks. Ei toi nyt enempää olis voinut pieleen mennä. Väristä tuli aivan väärä. Johtunee väärästä taustahopeesta. No, onhan toi Datsunin keltaruskea ihan 80´s että kaipa se sopii.... :D

Kopan leikkaaminen oli yhtä tuskaa. Ikkunoiden mustat "putket" tuli maalattua liian paksulla pensselillä, meni yli. Kamalan näköiset. Yritin korjata. Kamalamman näköiset. Mutta on se 50m etäisyydeltä katottuna ihan jees.

Onneks on eräs toinen koppaproggis aluillaan. Jos sais tähän vähän nätimmän kuoren.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 17.07.14 - klo: 10.11
Nonni, valmista tuli. Olis sellanen 8Gt vielä stillejä joista pitäis väkertää timelapse. Postailen linkin tänne kun saan aikaseks.

Kasaaminen oli nyt aika perustouhua. Muutama asia jäi kuitenkin hampaankoloon.

1. Tuumaiset ruuvit. Oikeasti. Eikö joku nyt sais jonkun lain näitä vastaan? Ei muuten, mutta ei mulla ole tuumasia avaimia, joten kasasin sitten kitin mukana tulleilla huippulaadukkailla avaimilla. :D

2. Liukulaakerit. Olkoon kuinka "Oilite" tahansa, on tämä mielestäni vähän noloa. Ok, orkkis tuli perussettinä liukulaakereilla, mutta silti. Vaihdoin suosiolla kuulalaakereihin het alkuunsa.

3. Ohjeissa muutama pikku outous, sekä pussien sisältö ajoittain hieman sekava.

4. Muutama suunnitteluratkaisu on ehkä hieman "purkkaa". Moottorin kiinnitysreikiä sai säätää kun ei Reedy sopinut heittämällä... :O

Mutta muutenhan toi on aika hieno. Moderni elektroniikka tekee tästä ehkä jopa ajettavan. Toi servo on ainakin niin nopee ettei mulla ole missään autossa ollut ikinä tollasta... :D

Murheitakin on heti alkuunsa. Joku prakaa voimansiirrossa. Aivan kuin hammaspyörät hyppisivät yli, joka on melko outoa koska toihan on aika tiivis paketti. No, pitää aukasta ja kattoa mitä sieltä löytyy.

EDIT: Ai niin, kopan raiskasin viimeistään reikiä tehdessäni. Mulla on ollut sellanen Dubron body reamer, mutta arvatkaa nyt löytyikö... Eli porakoneella surrrur ja kauniithan niistä tuli. :)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 18.07.14 - klo: 10.01
No niin, nyt olis jonkun sortin videopätkää aiheesta ei toimi... :D

Eli vaihteisto on avattu kertaalleen, en löytänyt mitään vikaa. Tuota videota varten kiristin diffin tappiin jotta ei varmasti ainakaan se luista. Eli ongelma on se, että auto rätisee etenkin jos paikaltaan kiihdyttää täysillä. Jos taas kiihdyttää ensin varoen niin sitten voi antaa laulaa lämä tiskissä kuten ton videon lopuksi.

Olen vaihtanut sensoripiuhan kertaalleen kun tuli mieleen josko se olis rikki, mutta ei vaikuttanut mihinkään.

Mitä v****u tota vaivaa?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91883524/Video%2018.7.2014%209.33.16.mov
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: MonsTTer - 18.07.14 - klo: 12.15
Magneetti irti roottorista?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 18.07.14 - klo: 12.27
Kiitos. Tarkistetaan...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 18.07.14 - klo: 13.18
Sen verran muuten piti mainitsemani, että toi motti pitää sellasta sirisevää ääntä osakaasulla kun on irti autosta ja ilman pinionia.

Laakeritko ne helisee, vai mikä lie.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: allu 6 - 18.07.14 - klo: 15.48
100 prosenttisen varma,että sulla on magneetti irti.Mulla teki silloin aivan samaa. :sad:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 18.07.14 - klo: 16.01
Ymmärsinkö oikein, että sen roottorin pitäis siis olla irti akselista, eli liikkua johonkin suuntaan? En ainakaan kohtalaista voimaa käyttämällä saanut inahtamaankaan.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: allu 6 - 18.07.14 - klo: 17.19
Niin siis pyörii tyhjää.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 18.07.14 - klo: 17.23
Juu ei pyöri. Eli on kiinni ku p*ska Junttilan tuvan seinässä.

Vai pitääkö tota vääntää tosissaan?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: allu 6 - 18.07.14 - klo: 18.37
Epäilen, että pääsee pikku hiljaa luistamaan. Sitten lopulta pyörähtää.Noin juuri minulla kävi.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Pexi - 19.07.14 - klo: 07.30
Pelkästä koneesta pitäisi tulla siisti ja tasainen ääni, ei mitään ylimääräistä. Laita vähän öljyä laakereihin ja katso jatkuuko epämääräinen ääni. Myös sensorivika ( johto tai kone) voi aiheuttaa ylimääräistä ääntä.

Jos magneetti luistaa akselissa on vika aika yllättävä noin laadukkaalta merkiltä ja tänä päivänä. Lämpö mitä äkkiä alkaa syntymään roottorissa, kun  pyörität konetta "helpottaa" akselin luistamista huomattavasti, joten kun kokeilet että luistaako, voisi roottoria vähän lämmittää. Ajotilanteessa se on kuitenkin koneessa kuumimpia osia mitä on.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 20.07.14 - klo: 17.05
Nyt olis sitte testattu speed passionin motilla. Sama peli jatkuu.

Eli syyttävä sormi alkaa osoittamaan noparia. Olenpa myyjään yhteydessä.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 21.07.14 - klo: 18.46
Ropleemi selvis.

Tuo mun HV-kytkentä, josta tuolla toisessa säikeessä kyselinkin, on yhtä maapiuhaa vajaa.

Noparin kun maadoitti vastariin niin avot, nou moor proplems!

Eli nyt auto pelittää ok. :D

Iiiiiiiso kiitos muuten Rislalle joka lainaili kamojaan jotta saatiin testailtua.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 21.07.14 - klo: 18.55
Ai niin, tossa on tomne timelapsen tynkä.

http://youtu.be/AHFOhFZk6kM (http://youtu.be/AHFOhFZk6kM)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 21.07.14 - klo: 20.44
Loistava video....
Yhdessä vaiheessa kaöjatölkki pyöri ympyrää :grin:
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 21.07.14 - klo: 21.01
Kaveri pelleili siinä vieressä. Kaljatölkki pyörii, vermouth rosso pullo pyörii, vodkapullo pyörii, paahtoleivän reunus luikertelee, sakset saksii... :D

Timelapset on ihan hauskoja. Tossa on käytetty 1303 kuvaa 12fps tahdilla. Intervalometri otti kuvan joka 12 sekunti.

No se siitä off-topicista. ;)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Mäkistation - 21.07.14 - klo: 22.47
Olipas hyvä video, nauratti nuo "efektit". :grin:

Ja hieno on Assokin. Jotain pätkää olisi kiva nähdä auton liikehtimisestäkin.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 23.07.14 - klo: 18.36
Tänään kävin ulkoiluttamassa Assåa ekan kerran radalla.

Oli ku olis jäällä ajanu. :)

Vintage nappulakumit ja kivikova savirata eivät ole hyvä yhdistelmä. Tais olla auto kylki edellä enemmän ku suoraan. No, tuli siinä kuutisen akullista ajeltua ja todettua että Ulvilan rata ei ole ehkä ihan 1:10 sopivin. Ehkä nelikolla ok, mutta varsinkin pidottomalla tuupilla oli kyl tuskaa. Nelkkucorria tekis mieli....
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: m.e. - 23.07.14 - klo: 21.18
Vintage-kumit on tehty aikanaan kivituhkabaanoille, joten ne eivät oikein kovalla savella toimi. JC on julkaissut nykykisakumeja vastaavat renkaat tuohon autoon, niillä pito paranee huomattavasti:

http://www.rcm.fi/jconcepts-3087-02-double-dees-rc10-rear-tires-green-super-soft.html (http://www.rcm.fi/jconcepts-3087-02-double-dees-rc10-rear-tires-green-super-soft.html)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 24.07.14 - klo: 07.25
Hiukan kyl aattelin, että josko adaptereilla suurempaa vannetta...

Olisko tohon tiedossa sopivaa adapteria jollain?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: eSATA - 24.07.14 - klo: 11.28
Classicissa on varmaankin vanteen kiinnityksenä tappi akselin läpi jolloin esim.juuri Worlds carin vanne tai joku muu vanhemman Asson vanne sopisi.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 24.07.14 - klo: 11.34
Asson b2 käy muistaakseni suoraan. B3 ja worldsin vanne käy myös mutta vanteen akselin reikää pitää suurentaa.
Tuohon autoon kuon saat ne oikeaat renkaat alle niin siinä autossa on tautinen pitä.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 24.07.14 - klo: 12.42
Niinpäs olikin B2:ssa muuten sama systeemi. Joskus sellaisenkin omistin, vuonna 1995. Nevö foget... :P

Metsästän siis semset niin ei tarvii heksien kanssa pelleillä.

EDIT: Jaa mutta prkl, taitaa olla eri akselipaksuus noissa... :/
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: NJ - 24.07.14 - klo: 15.38
Moi
Kitissä on 1/4 tuuman akselit, aniharvat vanteet käy, varsinkaan 2.2 tuumaiset.
Tämä muutossarja kiinni niin B2, B3 ja rere-RC10 Worldsin 2.2 vanteet käy. Myös ThunderTigerin Phoenix pirssin vanteet sopii.
http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/)

-Niki-
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 24.07.14 - klo: 20.38
Joop, päätin sittenkin mennä wanhalla 1,7" renkulalla. Eli Hazardia ja JConceptsia pukkaa.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 28.07.14 - klo: 20.52
Tänään hajos sitten hypyn alastulossa steering assy. Jotenkin melko heppoinen palikka. No tosin silloin kun auto on suunniteltu, niin ehkäpä servot eivät kestäneet ihan sitä mitä tätä nykyä joten kaipa tuo jonkinmoinen sulake sitten on.

Tilasin uuden ja nyt sitten samalla ne JConceptsin takagummit. Josko loppuis luistelu, tai ainakin vähenis. Otin samalla 7" siiven niin jos sais silläkin pitoa. Tai ainakin plaseboefektin pidosta... ;)

Säädin kummastuttaa kyllä vieläkin, pitäis saada se usb bridge jostain niin sais ajettuu tohon sisään krossisoftan. Jos tulis jarrutkin samalla.

Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 01.08.14 - klo: 13.15
Ohjaus korjattu ja samalla tuli sutattua tuo uus siipi.

On se vähän hyvän maun rajoilla... :D

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/91883524/WP_20140801_001.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: mikari - 01.08.14 - klo: 20.51
Kyl se tollaki mut ehkä ruskee ois ollu parempi?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: pasimysiini - 01.08.14 - klo: 21.10
Totta. Muuutta mutta, toi ei mun kippailulla kauaa ehjä ole niin ehkä sitten seuraava vois olla samaa väriä ku auto.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 20.06.15 - klo: 13.01
Kohta valmistunee toinen minun hiilikuituinen amme runko.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: nitropaimen - 20.06.15 - klo: 13.29
Tuumaisista ruuveista ja avaimista:

1. Tuumaiset ruuvit. Oikeasti. Eikö joku nyt sais jonkun lain näitä vastaan? Ei muuten, mutta ei mulla ole tuumasia avaimia, joten kasasin sitten kitin mukana tulleilla huippulaadukkailla avaimilla. :D

Onko sulla hyvä valikoima millisiä avaimia? ja dremeli ja siihen katkaisulaikkoja, sekä vakaa käsi ja tarkka silmä. Tee kuten minä: ota lähinnä millinen (isompi) avain (kahvalla) jossa on karkaistu kärki, ala "rälläköidä" lappeellaan  tuota 6-kulmaa pienemmmäksi että sopii sun tuumaisen ruuvin kantaan. Näin olen tehnyt aina kun millinen avain menee huonoksi, "ilmaiseksi" saa hyviä tuumaisia avaimia, sillä tuumaisia ruuveja ei voita mikään kun pitää jenkaa muoviosaan laittaa. Pieni lisäkikka: ennekun alat vääntää ruuvia reikään, ota pienin hobbiveitsi jossa kapea terä, pyöräytä sillä reikään viiste, sekä millinen että tumainen ruuvi lähtee heti tekemään ehjää kierettä... (Asson rakennusta vuodesta 1974...)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: nitropaimen - 20.06.15 - klo: 13.54
Vähän vaatii vakaata kättä, jos ei jigiä laita, mutta kyllä tämä pienimpäänkin ruuviin avaimen teko onnistuu vapaalla kädellä ja dremel laikalla... isommat on sitten jo ihan (lasten ) leikkiä...
Stten vielä yksi ILMAINEN kikka: Tee viisteestä vähän kapeneva, mitä kovempaa painat, sen tiukemmin pysyy ruuvi  kiinni,ei tarvitse tiputella niitä kun ovat avaimeen tiukasti paikallaan. sitten kun menee huonoksi, hiukka taas sipaiset dremeillä...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomy - 20.06.15 - klo: 16.57
Eipä ne valmiit tuumaiset avaimetkaan ole hinnalla pilattu:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__43602__Turnigy_Imperial_Hex_Drive_Set_4pc_.html (http://hobbyking.com/hobbyking/store/__43602__Turnigy_Imperial_Hex_Drive_Set_4pc_.html)

Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 22.06.15 - klo: 06.56
Ja sitten tuli hiilikuidusta rungon etupala eli front nose.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: nitropaimen - 22.06.15 - klo: 09.20
Ja sitten tuli hiilikuidusta rungon etupala eli front nose.
Jerzi
Oisko kuitenkin "Front Kick up plate"...  http://www.ebay.com/itm/TEAM-ASSOCIATED-NEW-VINTAGE-RC10-GOLD-FRONT-KICK-PLATE-/361311321514 (http://www.ebay.com/itm/TEAM-ASSOCIATED-NEW-VINTAGE-RC10-GOLD-FRONT-KICK-PLATE-/361311321514)
Asso RC 10 , vuodesta ...(hehe... ei viitsi...)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 02.07.15 - klo: 18.46
Ihan vain tiedoksi että rc10 piireissä tuo on FRONT NOSE osa eikä missään nimessä mitään kick plate :undecided:
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 07.07.15 - klo: 14.30
Ja sitten tuli hiilikuidusta rungon etupala eli front nose.
Jerzi
Oisko kuitenkin "Front Kick up plate"...  http://www.ebay.com/itm/TEAM-ASSOCIATED-NEW-VINTAGE-RC10-GOLD-FRONT-KICK-PLATE-/361311321514 (http://www.ebay.com/itm/TEAM-ASSOCIATED-NEW-VINTAGE-RC10-GOLD-FRONT-KICK-PLATE-/361311321514)
Asso RC 10 , vuodesta ...(hehe... ei viitsi...)

Ota googlen kautta Team associated  7305 ja kerro tuleekos kickup plate tai nose plate??
Assoa vuodesta -88 tai -89 :wink:
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tempsa - 09.07.15 - klo: 11.59
Manuaali esiin:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tempsa - 09.07.15 - klo: 12.22
Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin tuo osa 7305 kuuluu RC-10T -autoon:
http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10T/Team/10t_manuala.pdf (http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10T/Team/10t_manuala.pdf)

Ja RC-10 buggyyn
6309(musta):   http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10/Worlds_Car/10ce_old.pdf (http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10/Worlds_Car/10ce_old.pdf)
6910(kullattu): http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10/Team/rc10_manual.pdf (http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10/Team/rc10_manual.pdf)
Otsikko: rc10 noksu
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.12.15 - klo: 21.53
Tässä rakennellaan Nokian wj kisaan rc10 autoa.
Runko reilut 2.2 mm hiilikuidusta.. Sitten ylärungon tekoon😉
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.01.16 - klo: 22.01
Ylärunko tehty ja sitten vain viimestelemään sen.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 07.01.16 - klo: 00.34
Ylärunkoon tehty akun ja servon reijän. Postitkin tehty joten nyt on jäykkyyttä riittämiin 
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 09.01.16 - klo: 15.26
Nyt on ylärunko saanut viimeisen muodon ja nyt puuttuu vain vesihionta niin ylärunko on valmis.
Sitten etunokka hiilikuidusta seuraavaksi.
Kisat 23.1 bunkkerissa. Toivotaan että ehtii auto sinne.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 09.01.16 - klo: 18.30
Alkaa auto olla -89 stealthin näköinen.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: nitropaimen - 18.01.16 - klo: 17.57
Sainpahan lahjaksi tabletin jolla on kätevää katsella ajankuluksi youtube pätkiä. Yksi parhaita on nevideot joita ASSO laski liikkerlle RC10 buggyn lanseeraamisen aikaan. Ekassa pätkässä on Roger  Curtisin prototyypin kuvia, tulee ihan mieleen jotkut täälläkin näkyneet "virityshärpäkkeet"   
googlaa   Jay Halsey  ja rc10 tai Roger Curtis...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: mikari - 21.11.17 - klo: 13.04
Olikos kukaan päivittänyt tämän ohjausta esim. JConceptsin alu osilla? Entä miten toi Jerryn mainitsema slipperin puute, onko ongelma (ulkona) ?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomi_S - 03.12.17 - klo: 20.51
Löytyi tälläinen alkuperäinen RC10, eli ei re-release ja näyttäisi aikalailla ajamattomalta. Mistäs tällaisen iän ja tarkemman mallin saisi selville? Autossa on liukulaakerit, mekaaninen nopeudensäädin ja moottorina asson stock motor. Ohjekirjassa on vuotena 1984, eli olisko sieltä? Koria ei löytynyt, mutta kuski ja ohjekirja on.

Tää on sen verran hyvässä kunnossa, etten itse raaski naarmuttaa ajamalla, mutta voin kyllä luopua autosta, jos jollain on hyllyssä tilaa.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Vesa - 03.12.17 - klo: 21.03
Aika harvinaisen hyväkuntoinen yksilö, ei kannata hukata :)

http://www.rc10talk.com/viewforum.php?f=34 (http://www.rc10talk.com/viewforum.php?f=34)

Tuolla ainaki on aiheesta aika paljo keskustelua, A ja B "stämppejä" löytyy alustan takaosasta, eli sen perusteella voi jo selvittää aika paljon.

Oma entisöity hyllykoriste, originaali sekä freesattu re-relase kuvissa:

http://https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18880224_10154993225369213_236326946013946138_o.jpg?oh=e8619b4aa07a3cbf101f7d15c8544f03&oe=5ACB9400 (https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18880224_10154993225369213_236326946013946138_o.jpg?oh=e8619b4aa07a3cbf101f7d15c8544f03&oe=5ACB9400)

http://https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18880041_10154993225284213_5726191962289817034_o.jpg?oh=81b8a727601ca7f43f3325e39c415f3e&oe=5A922D27 (https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18880041_10154993225284213_5726191962289817034_o.jpg?oh=81b8a727601ca7f43f3325e39c415f3e&oe=5A922D27)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomi_S - 03.12.17 - klo: 21.18
Tossa näyttäisi olevan A stamp moottorin alla mutta ilmeisesti rungon värilläkin on jotain merkitystä, eli tummempi ja vaaleampi kulta, ja siitä on vaikea sanoa kun ei ole vertailukohtaa. Tosiaankin näyttää siltä, että ei tällä ajettu ole ja jos on, niin todella vähän.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.12.17 - klo: 21.37
Jos olet facessa niin voit tehdä ihan kivat joulurahat.
Sieltä löytynee useat sivustot mihin tuon voi laittaa myyntiin.
Jos et ole ja haluat sen myydä pois niin voin laittaa sen puolestasi myyntiin.
Helppo nakki saada vähintään n.350usd.
Jerzi
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomi_S - 03.12.17 - klo: 22.04
No onpas nää arvokkaita. Vielä vähemmän tekee mieli ajaa. Mitäs ryhmiä facessa olisi mistä voisi katella hintoja ja osia? Jos tohon löytäisi alkuperäisen korin ja muut osat, niin kai sitä voisi itsekin hyllyssä pitää.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomi_S - 05.12.17 - klo: 12.14
Nyt kun tätä on muutaman päivän katsellut pöydällä, niin enhän mä tota myy. Purin auton osiin ja ajattelin kasata vähän huolellisemmin kuin edellinen kasaaja. Tukivarret ei liikkuneet kovin herkästi, vaihteisto tahmasi ja ohjauskin oli vähän jäykkä. Mutta selkeesti tällä ei ole ajettu, vaihteisto oli aivan puhdas sisältä, iskariöljyt, tai mitä niistä nyt oli jäljellä, oli kirkkaat ja moottorin hiilet ei olleet kuluneet käytännössä yhtään. Jos joltain löytyy alkuperäinen laatikko, niin sellainen kiinnostaisi ostaa. Mulla on RC10 Graphiten laatikko jonka saa vaihdossa jos en löydä autoa varastoistani. Samoin jos löytyy kori, tarrat, siipi ja sen rauta, niin saa tarjota. Ja aikakauden viritysosat kelpaa myös.

Vesan autot on kyllä hienoja, pitää pyrkiä vähän vastaavaan lopputulokseen.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomi_S - 23.01.18 - klo: 09.52
Tästä mun autosta tuli nyt tälläinen. Ei tällä ajaa voi, mutta pidetään hyllyllä.

(https://farm5.staticflickr.com/4688/38436654105_2e50b25724_z.jpg) (https://flic.kr/p/21yvU9R)RC10 (https://flic.kr/p/21yvU9R)

(https://farm5.staticflickr.com/4619/39805758952_88d9759d48_b.jpg) (https://flic.kr/p/23DuVjQ)RC10 (https://flic.kr/p/23DuVjQ)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Jok-sa - 23.01.18 - klo: 17.49
Hieno tuli! Nyt vielä tarroihin sopivat vintage-sähköt kiinni  :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Tomi_S - 23.01.18 - klo: 18.30
Taitaa olla parempi ottaa tarrat irti, tossa on mekaaninen säädin ja vakiomoottori, jotka on aikoinaan tullut auton mukana.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: mikari - 24.04.18 - klo: 20.06
On kyllä tosi upea! Onnittelut
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 05.06.18 - klo: 00.23
Kitissä on 1/4 tuuman akselit, aniharvat vanteet käy, varsinkaan 2.2 tuumaiset.
Tämä muutossarja kiinni niin B2, B3 ja rere-RC10 Worldsin 2.2 vanteet käy. Myös ThunderTigerin Phoenix pirssin vanteet sopii.
http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/)
Aikoinaan joku valmisti isompia RC10-vanteita (myös eteen). Originaali pieni takavannekoko oli ongelmallinen joillakin radoilla koska vanteen ja tukivarren väliin kiilautui helposti pieni kivi ja matka pysähtyi siihen. Pakki kun puuttui niin piti odottaa että nostaja saapuu paikalle ja ymmärsi pyöritella kiven irti...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 05.06.18 - klo: 00.45
Tänään hajos sitten hypyn alastulossa steering assy. Jotenkin melko heppoinen palikka. No tosin silloin kun auto on suunniteltu, niin ehkäpä servot eivät kestäneet ihan sitä mitä tätä nykyä joten kaipa tuo jonkinmoinen sulake sitten on.
Tuo steering assy on ehkä huonoin osa RC10:ssä. Sen korvaajaksi monikin firma on tehnyt ja myynyt viritysosana alumiiniset laakeroidut palikat. Servonsäästäjä pitää laittaa sitten servon akseliin, tai sitten servo kiinni ruuvien sijaan sopivalla kaksipuolisella teipillä tai liimalla joka antautuu kovassa iskussa.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 05.06.18 - klo: 01.06
googlaa   Jay Halsey  ja rc10 tai Roger Curtis...

Mulla on Asson mainosjuliste Jay Halseyn autosta, joka sanoo että se oli "stock out of the box". Mutta nyt kun noita videoita katselee niin olihan se aika modattu. Eli jos aitoa vintage autoa rakentaa niin ei kun surutta koriarunkoa leikkelemään ja porailemaan.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 06.06.18 - klo: 02.04
Löytyi tälläinen alkuperäinen RC10, eli ei re-release ja näyttäisi aikalailla ajamattomalta. Mistäs tällaisen iän ja tarkemman mallin saisi selville?

En tiedä mistä löysit, mutta Suomessa myydyistä autoista (Racing Hobby/Vatanen) voi löytyä rungosta kaiverrus tyyliin RHxx-yy (xx == varmaan myyntivuosi ja yy==ilmeisesti juokseva numero).
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 15.09.18 - klo: 22.02
Wanha amme-Asso alkaa olla kohta ajokunnossa parin tai kolmen vuosikymmenen jälkeen! Vielä uusien sähköjen asennusta, ja uusi korikin pitäisi hommata/leikata/maalata (kaikki vanhat liian rikki). Vintage radio vielä yllättäen toimii OK.

Pohjana on 1. RC-autoni vuodelta 1986, etupää suht vakio; ripustusten tapit titaanista (kotimaista tuotantoa), Lunsford turnbucklet ja Team Losi steering assembly. Takana A&L tukivarret, Dhawks Racing alumiininen vaihdelaatikon koppa ulostulojen laakeroinnilla, Team Losi laakeroitu diff tube ja RPM pölysuoja. Takavanteet 2.2".
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: mikari - 16.09.18 - klo: 20.17
Tosi hieno setti  :cool: etenkin toi ratti !
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 20.09.18 - klo: 00.07
Kitissä on 1/4 tuuman akselit, aniharvat vanteet käy, varsinkaan 2.2 tuumaiset.
Tämä muutossarja kiinni niin B2, B3 ja rere-RC10 Worldsin 2.2 vanteet käy. Myös ThunderTigerin Phoenix pirssin vanteet sopii.
http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/)
Kevyempi versio: 3/16" akselit (osa 7378, 2 kpl), shimmit (7368), tapit (7369). Sitten vielä 4 kpl laipallisia 3/16x3/8x1/8" laakereita. Laakereita löytyy ebaysta parilla eurolla postikuluineen.  Niillä saa nimittäin menemään nuo akselit myös A&L tms. custom-tukivarsiin, joihin tuo muutossarja ei varmaan sovellu...

Mutta jos haluaa pitää kuitenkin vanhat akselit noiden tikkujen sijaan: JC Racing Products Briteissä myy RC10 classic 2.2" vanteita 1/4" akseleille vielä tänä päivänä. Mukana tulee myös etuvanteet.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: Vesa - 20.09.18 - klo: 09.42
Peltiasson isommat laippalaakerit ovat samoja mitä käytetään suurimmassa osaa mattoautoja (1/12) taka-akselilla. CRC:n vanhan etuakselin laakerit sopivat esim. etuvanteisiin.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 21.09.18 - klo: 01.58
1/4" akseleille sopivien 2.2" vanteiden valkoimaa voi lisätä 12 mm hex adaptereilla. Ainakin Pargu-niminen paja tekee ja myy tuollaisia adaptereita. Mutta sopivia vanteita ei sittenkään löydy niin helposti kuin luulisi. RC10 vaatii negatiivisen offsetin, eli vanteen kiinnityskohta pitäisi olla lähempänä sisäreunaa (auton puoli) kuin ulkoreunaa... Löytyneistä vanteista Hong Nor TMS-29B on sopivin, toinen on HPI Super Star 3031 missä kiinnitys on hieman keskemmällä mutta silti suht OK. Asson oma hex-vanne ei sovellu lainkaan koska offset on päinvastainen.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10 Classic story
Kirjoitti: aakoskin - 06.10.18 - klo: 00.40
Myös vanha hiilikuitu-RC10 alkaa olla rullaavassa kunnossa; purettiin ja koottiin täysin uusiksi. Tälläkin on joskus kisattu: "Houge Enterprises" runko, ohjauspalikat ja takatukivarret. Edessä leveämmät tukivarret mallia "Andy's". Etuiskaritorni hiilikuitua, valmistaja tuntematon.

Uutta osaa 2018: edessä vakiokierretangot vaihdettu Asson turnbuckleihin, laakereita uusittu, vaihdelaatikko oli alunperin MIP SP-1 mutta osia puuttuu/rikki (ehkä se vielä tulee takaisin); nyt uudelleen koottu vakioloota Dhawks Racing alumiinisella kuorella. Diffirattaalle RPM pölysuoja. Akun pidikkeelle porasin uudet reiät niin että lipo-akku mahtuu...