RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: m.e. - 19.08.14 - klo: 06.37

Otsikko: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 19.08.14 - klo: 06.37
Kilpailukalenteri 2014 - 2015

1. Tikkurila 18.10.2014
2. Nokia 13.12.2014
3. Turku 17.1.2015
4. Nokia 14.-15.2.2015
5. Lappeenranta 14.3.2015
6. 11.-12.4.2015 Model Expo

Loppupisteisiin lasketaan 4/6 kilpailua.

Parin yksityiskohdan kanssa on vielä hiomista, mutta muuten kalenteri näyttäsi tuolta. Säännöt ovat samat kuin viime kaudellakin.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 19.08.14 - klo: 22.09
Kyllä on hienoa Matti että jaksat viedä tätä luultavasti yksi arvostetummasta ei sm kisasarjasta.
Tää on niin loistava sarja että nostan hattua.
Keep up the good work.... :wink:
jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: JAV - 29.08.14 - klo: 21.17
Onko vielä mitään alustavaa aikataulua hahmoteltuna?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 02.09.14 - klo: 16.01
Näillä näkymin PKSRCA järjestää WJ-osakilpailun Vantaalla, Tikkurilan RC-keskuksessa lauantaina 1.11.2014. Kalenteri huomioiden tämä on varmaankin sarjan avausosakilpailu, mutta tämän Matti / Jarno varmistanee erikseen.

t. Mikko M / PKSRCA ry
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 02.09.14 - klo: 19.44
Kaleteria on valmisteltu ja tällä viikolla varmastikin julkaistaan alustava WJ-kalenteri talvikaudelle.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: devito - 11.09.14 - klo: 17.38
Mistä saa kisanumerot?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: TomH - 11.09.14 - klo: 17.55
nimimerkiltä bcan, eli tero.piipponen@gmail.com
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: topcat - 11.09.14 - klo: 18.26
Eipä kun Matilta nimimerkillä m.e. Tämän ketjun aloittaja.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: TomH - 11.09.14 - klo: 21.58
Sorry, oli sit väärää tietoa.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 12.09.14 - klo: 06.20
Winter Jumps 2014-2015 kilpailijanumerot:

M4-10

1   Honkanen Markku
2   Orhanen Samppa
3   Hovi Jani   
4   Ström Petri
5   Jäppinen Lari
6   Aspinen Janne
7   Siltanen Jarno
8   Eklund Marko
9   Heinonen Ari
10   Eskelinen Matti
11   Salmela Karri   
12   Valtonen Heikki   
13   Lampinen Mikko
14   Mört Max
15   Koivula Pekka
16   Peltomaa Harri
17   Poutiainen August   
18   Mäki Oskari   
19   Halme Jarmo
20   Salmela Sami   
21   Ylikorpi Pete
22   Mykkänen Jori   
23   Vuorenmaa Niko
24   Kutvonen Viljami
25   Luopajärvi Mikko
26   Rajaniemi Juho   
27   Uotila Vesa
28   Hattunen Juho
29   Halonen Jarno
30   Silvennoinen Antti   
31   Jörg Tiit   
32   Huhmarsalo Jaakko
33   Rinne Jussi
34   Laurinkoski Antti
35   Söderlund Max   
36   Aromaa Juha   
37   Rauman Ville
38   Viitanen Olli   
39   Luopajärvi Jussi
40   Itävuori Jari   
41   Mikama Marko
42   Haatanen Joona
43   Lehtinen Ville
44   Quagraine Joseph
45   Mattila Reijo
46   Viitanen Jarno
47   Salmen Henry   
48   Langenoja Ilari   
49   Rinteelä Pasi
50   Turtiainen Antti
51   Hyvärinen Jarkko
52   Virta Henri   
53   Thusberg Tom
54   Aalto Ville   
55   Ullakko Ilmari
56   Valtanen Janne
57   Eklund Valtteri   
58   Yli Vesa   
59   Vieno Eeli
60   Niskanen Tero   
61   Viik Sami   
62   Lyyski Joonas
63   Peltomaa Jarno
64   Honkonen Mika   
65   Vääräsmäki Jukka
66   Johansson Toni   
67   Hirvonen Kai
68   Salonen Jukka
69   Mäkinen Jani
70   Elomaa Jere   
71   Tirroniemi Tommi   
72   Hyvärinen Joonas
73   Rantala Timo
74   Jakorinne Asmo
75   Hyvönen Juha
76   Helistölä Mikko
77   Suontausta Heikki
78   Tolonen Riku
79   Jari Toivonen
80   Vireä Matti   
81   Niemi Krister
82   Lehtojärvi Jethro
83   Husu Jose
84   Rahikainen Miikka
85   Naulapää Heikki
86   Mika Kettunen   
87   Ruotsalainen Ilpo
88   Kallonen Harri
89   Känkänen Janne
90   Saarela Oskari
91   Öhman Dan
92   Ylinen Mikko
93   Viitala Timo
94   Jämsä Kai
95   Rasi Antti
96   Laitinen Marko
97   Sojakka Thomas
98   Hyppönen Ville
99   Lehtojärvi Jethro
100   Ruuskanen Jukka
101   Valander Joel
102   Virtanen Ilkka
103   Saarinen Ville
104   Syrjänen Antto
105   Viitanen Olbe
106   Ruotsalainen Lauri
107   Hämäläinen Ossi
108   Josefsson Niki
109   Tommi Haapasalo
110   Heinonen Arto
111   Laitinen Mikko
112   Korhonen Mikko
113   Otsavaara Tuomo
114   Iivonen Pekko
115   Salminen Jori
116   Maalahti Ville
117   Lappi Ari
118   Salonen Tomi
119   Maula Janne
120   Tenno Olavi
121   Hyytiäinen P-J
122   Savolainen Teemu
123   Hellström Jerry
124   Syrjänen Arttu
125   Maula Mikko
126   Yrjänäinen Mikael
127   Vainionperä Pasi
128   Nuotio Juuso
129   Tetri Marko
130   Niinivirta Toni
131   Vesanto Markku Jussi
132   Hallikainen Tom
133   Lampela Mika
134   Lempiäinen Joona


M2-10

1   Haatanen Joona
2   Ström Petri   
3   Jäppinen Lari
4   Siltanen Jarno
5   Halonen Jarno   
6   Hovi Jani   
7   Lampinen Mikko
8   Salmela Karri
9   Halme Jarmo
10   Otsavaara Tuomo
11   Linnanen Hannes
12   Mäki Oskari   
13   Silpola Touko
14   Luopajärvi Jussi
15   Silvennoinen Antti
16   Rinne Jussi   
17   Itävuori Jari   
18   Virta Henri   
19   Luopajärvi Mikko
20   Simonen Miro
21   Haapasalo Tommi
22   Suontausta Heikki   
23   Hyttinen Topias
24   Mastosalo Timo   
25   Helistölä Mikko   
26   Mikama Marko   
27   Rönnqvist Risto   
28   Pohjola Petteri   
29   Uotila Timo   
30   Andersson Henrik   
31   Mykkänen Niklas   
32   Saarela Oskari   
33   Lyyski Joonas   
34   Vuorenmaa Niko
35   Kutvonen Viljami
36   Tolonen Riku
37   Uotila Vesa   
38   Mykkänen Jori
39   Tetri Marko   
40   Naulapää Heikki
41   Matilainen Oskari
42   Valander Joel
43   Latvala Jani   
44   Lindholm Jesse
45   Jolkkonen Ari-Pekka   
46   Aromaa Juha   
47   Hyvärinen Jarkko
48   Yli Vesa   
49   Salmen Henry   
50   Viik Sami   
51   Niemelä Petri
52   Jakorinne Asmo
53   Ullakko Ilmari   
54   Langenoja Petteri
55   Huhmarsalo Jaakko
56   Nyman Harri   
57   Ruuskanen Jukka
58   Kaukovirta Aki   
59   Alho Tommi   
60   Huhtamäki Timo
61   Vesterinen Teemu
62   Kanerva Henry   
63   Tirroniemi Tommi   
64   Antikainen Eino   
65   Gabrielsson Jarno   
66   Tenno Olavi   
67   Viira Einar
68   Ljungqvist Albin   
69   Kullas Madis   
70   Luodenmäki Sami   
71   Huttunen Antti   
72   Ljungqvist Johan
73   Juvonen Toni
74   Bäckman Niko
75   Turunen Miska
76   Kostilainen Teo   
77   Suvanto Juha   
78   Josefsson Niki   
79   Savolainen Teppo
80   Gabrielsson Jamiel
81   Viholainen Juuso
82   Saarela Oskari
83   Lehtinen Ville
84   Viholainen Ville
85   Lindgren Jon
86   Lindgren Tuomas
87   Aalto Ville
88   Lehtinen Pyry
89   Akkanen Riku
90   Hyppönen Ville
91   Koivisto Ilpo
92   Saarinen Ville
93   Syrjänen Arttu
94   Kiiski Janne
95   Otsavaara Aleksi
96   Hämäläinen Ossi
97   Tuomainen Petri
98   Öhman Dan
99   Hellström Jerry
100   Tiit Jörg
101   Niemenmaa Jani
102   Sorri Heikki
103   Häärä Teemu
104   Lunden Marcus
105   Joseph Quagraine
106   Westen Tomi
107   Heikkilä Pekka
108   Hallenberg Joel
109   Maalahti Ville
110   Salmela Sami
111   Savolainen Teemu
112   Vilenius Jere
113   Sarantila Emil
114   Niemelä Aksu
115   Timonen Arttu
116   Saarinen Konsta
117   Toivonen Jari
118   Ylinen Mikko
119   Meriläinen Tauno
120   Lampela Mika
121   Kuivalainen Eetu
122   Salminen Jori
123   Iivonen Pekko
124   Max Mört
125   Ylikorpi Pete
126   Niinivirta Toni


S4-10

1 Öhman Dan


S2-10

1   Otsavaara Tuomo
2   Akkanen Riku   
3   Tuomainen Petri
4   Niemenmaa Jani
5   Huhmarsalo Jaakko
6   Uotila Vesa   
7   Lampela Mika
8   Josefsson Niki   
9   Hellström Jerry
10   Häkämies Jukka
11   Mykkänen Jori   
12   Niemelä Petri   
13   Korhonen Toni   
14   Känkänen Janne
15   Lemberg Joona   
16   Hämäläinen Ossi
17   Öhman Dan
18   Niemelä Aksu
19   Lemberg Kim   
20   Lampela Ville
21   Tamminen Leevi
22   Tamminen Taavi
23   Aalto Ville
24   Koivisto Ilpo
25   Virtanen Jari
26   Lunden Marcus
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 12.09.14 - klo: 07.23
Lopullista kisakalenteria joudutaan vielä työstämään yhdessä AKK:n kalenterin kanssa, yritetään saada se mahdollisimman nopeasti valmiiksi. Kauden avauskisa tulee kuitenkin olemaan (erittäin todennäköisesti) Tikkurilan kisa 1.11., joten siihen voi jo tähdätä ensimmäisen kuntohuipun. =)
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Hidastelija - 12.09.14 - klo: 08.49
Onko S4-10 tarkoitus olla mukana sarjassa?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: topcat - 12.09.14 - klo: 09.00
Seurataanko S2 luokassa FTT luokkien alkavan kauden moottorisääntöä vai mennäänkö vielä 17,5 koneilla?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Vesa - 12.09.14 - klo: 09.23
Suosittelisin, että FTT-speksien mukaiset koneet ja combot olisivat käytössä. Ja luonnollisesti myös molemmat stokkiluokat olisi hyvä olla ohjelmassa.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: APK - 12.09.14 - klo: 09.47
Samaan aikaan suunnitellun Tiksin kisan kanssa on toinen merkittävä tapahtuma, jossa oletettavasti jonkin verran samoja kuljettajia. http://rc10.fi/index.php?topic=86741.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=86741.0)
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 12.09.14 - klo: 10.15
Seurataanko S2 luokassa FTT luokkien alkavan kauden moottorisääntöä vai mennäänkö vielä 17,5 koneilla?

Ihan vaan ajatuksena :wink:
Jos 21.5 otetaan käyttöön niin entistä vaikeammaksi menee välityksien kanssa.
Veikkaisin että alle 5 pitää mennä ja sitä ei luultavasti ilman suuria modauksia saada autoon kiinni.
Jerzi


Ps tässä jo venataan 1.11.14 :tongue:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Metsäläinen - 12.09.14 - klo: 10.19
Samaan aikaan suunnitellun Tiksin kisan kanssa on toinen merkittävä tapahtuma, jossa oletettavasti jonkin verran samoja kuljettajia. http://rc10.fi/index.php?topic=86741.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=86741.0)

Mun mielestä tämä on valinta kysymys kumpaa haluaa ajaa, ei kaikkea voi eikä pidä muuttaa parin kuskin takia.
Tikkurilaan varmasti riittää kuskeja Winter Jump kisaan!
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Vesa - 12.09.14 - klo: 10.29
Suomessahan on perinteisesti kuskeja niin hemmetisti että voi järjestää kisat yhtäaikaa. Mielestäni ei ole mitään järkeä ajattaa päällekkäin näitä kisoja, kun vapaita viikonloppuja on niin paljon tarjolla.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Testikuski - 12.09.14 - klo: 10.34
Seurataanko S2 luokassa FTT luokkien alkavan kauden moottorisääntöä vai mennäänkö vielä 17,5 koneilla?

Ihan vaan ajatuksena :wink:
Jos 21.5 otetaan käyttöön niin entistä vaikeammaksi menee välityksien kanssa.
Veikkaisin että alle 5 pitää mennä ja sitä ei luultavasti ilman suuria modauksia saada autoon kiinni.
Jerzi


Ps tässä jo venataan 1.11.14 :tongue:

Pitääkö siellä stockissa saada aina viimeisimmät mehut koneesta ja nopeudet samalle tasolle kuin virissä? Eikö tämä edelleenkään ole entry level luokka?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Vesa - 12.09.14 - klo: 10.49
Kyllähän se suurin ongelma stokkiluokkamuutoksissa on aina miedompaan siirryttäessä se, että haetaan rajoja, jolloin kalustoa menee alussa vääjäämättä rikki. Kun huomataan että vauhdillisesti ei olla entisen koneen tasolla, on pyrittävä kuromaan eroa kiinni tietysti välityksillä.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: topcat - 12.09.14 - klo: 11.13
Onko kukaan vielä testannut millainen 21,5 kone on krossissa? Mahtaako vauhti riittää hyppyjen yli?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Hidastelija - 12.09.14 - klo: 11.20
En ole vielä koskaan osallistunut 1/10 krossikisoihin, mutta keväästä asti olen suunnitellut osallistumista wj sarjaan tarkoitusena ajaa S4-10 luokkaa. Ymmärtääkseni luokka on ollut olemassa vasta puoli vuotta, joten puhutaan uudesta jutusta. Näin tulokkaana asioita katsellen, tuntuu aika hankalalta, jos luokan moottorisääntöjä pitää muokata näin lyhytjänteisesti.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Vesa - 12.09.14 - klo: 11.24
Vakiokrossiluokat oli suosittuja 80-2000-luvun alkuun asti, kunnes krossi kuoli lähes täysin.

Viime talvena herätimme stanut henkiin, koska mielestämme niille on tilausta virien rinnalla lähinnä uusille kuskeille. Eli uudesta luokasta ei ole kyse, mutta sitä ei vain ole viime vuosina täällä ajettu.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: devito - 12.09.14 - klo: 12.35
Miksi kilpailijanumeroissa ei ole s4-10 omana luokkana? Ja mulla on 2numeroa s2-10 luokassa? Eikö wj.ssä ajeta stanu nelkkua?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: V6 - 12.09.14 - klo: 15.33
Ette kai te oikeasti meinaa ajaa tiksin WJ kisaa samana viikonloppuna kuin Lahden LTCC kisaa, jossa mukana on krossikuskien parhaimmistoa? Molemmat kisat vain kärsivät tästä. Nyt miettikääpä uusiksi. Tiksissä voi järkkää kisat mikä tahansa viikonloppu? Lahden messuja ei...

-Viljami
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Yobb4 - 12.09.14 - klo: 16.51
Jep, ei kovin järkevää laittaa talven ehkä isointa krossi kisaa, ja isointa touring kisaa päällekkäin...
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Zakko - 13.09.14 - klo: 11.09
21,5 puolikkaalla oon ajanu koko kesän kerhokisoja Vaasassa ja viime vuoden winter jumpsit. Vähän joutuu muuttaa rytmitystä joihinkin hyppyihin mutta mutkissa on ihan yhtä nopee jos vaan ajaa tarkasti. Välitys mulla on ollu kesällä 4.46 johon pääsee 40/69 rattailla pidempää ei varmasti tarvitse missään muualla. Talvella ajelin 30-36/69 välityksellä hieman radasta rippuen.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: devito - 13.09.14 - klo: 11.28
Millonkas tämä moottori/säädin asia päätetään stanuihin? Olis kiva tietää mah pian niin tietäis panna vanhat vaihtoon.
Johan noilla on useampi akku ajettu!
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: goos - 13.09.14 - klo: 11.30
Millonkas tämä moottori/säädin asia päätetään stanuihin? Olis kiva tietää mah pian niin tietäis panna vanhat vaihtoon.
Johan noilla on useampi akku ajettu!

FTT säännöt pitäisi tulla 15.9
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: FLANA64 - 14.09.14 - klo: 18.06
Ajetaanko samoilla renkailla kuin viime talvena?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: *HOKE* - 14.09.14 - klo: 22.00
Saa uudet hommata ettei tartte useampaa talvea samoilla ajella :tongue:

Eiköhän ne samat wj säännöt ole tälläkin kaudella.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 17.09.14 - klo: 18.01
Näillä näkymin PKSRCA järjestää WJ-osakilpailun Vantaalla, Tikkurilan RC-keskuksessa lauantaina 1.11.2014. Kalenteri huomioiden tämä on varmaankin sarjan avausosakilpailu, mutta tämän Matti / Jarno varmistanee erikseen.

t. Mikko M / PKSRCA ry

Lahdessa ajettavan touring-kisan aiheuttaman päällekkäisyyden vuoksi avauskisan ajankohta muuttuu. Avauskisa ajetaan lauantaina 18.10.2014 Vantaalla, Tikkurilan RC-keskuksessa. Kilpailukutsu tulee lähiaikoina.

Terveisin,

Mikko M. / PKSRCA ry
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: peltimikko - 18.09.14 - klo: 18.03
jou ! pakkohan tähä o puuttuu... muutaman kuskin takia"ko" sarjan aloitusta aikaistetaan ? kisapaikkoja, kuukausia,päivämääriä itekkin odotellessa... ni sais talven työt,jne lyödä omaan kalenteriin. joo,tottakai o henkilökohtanen syy mix mul ainaki jää avauskisa ajamatta jos se on lokakuussa. "EI OO KU REILU KUUKAUSI MAASTOSARJASTA"ei oo viäl reenipaikkaa,kissan ristiäiset,mummon hautajaiset,jne. jos 6 kisaa plus model expo pitää ajaa,ni meikä o kotiarestissa ! odotettaisko sarjan vetäjiltä,ajopaikat,ajankohdat ja tehää sit valintoja ajanko turistia vai crossia...
meikän mielestä sarjan vetäjät ja kisojen järjestäjät sopivat ja ilmoittavat päivämäärät. sen mukaa sit tehää valinnat mitä ajetaa.?! =)
t:peltimikko "alias" sensei ja öö... "25"

peeäs: jetron uudet jaksot alkaa 16:10 =)
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 18.09.14 - klo: 19.29
Tosiaan tuo marraskuun ensimmäinen viikonloppu oli alustavasti sovittu mutta ei tosiaankaan ole järkeä laittaa kisaa päällekäin Lahden touring-kisan kanssa, jos vain vapaita aikoja löytyy. Seuraava vaihtoehto oli edellinen viikonloppu, mutta se ei sopinut kisan järjestäjille, niin sopiva valinta oli tuo 18.10.

Vielä ei ole saatu vahvistusta talven AKK:n kalenterille, joten muita päiviä ei ole valitettavasti voitu lyödä lukkoon. Nämä kuitenkin tulevat pikapuolin, kunhan saamme nuo tiedot.

Perjataina 17.10. pääsee varmasti kisarataan tutustumaan, joten eikö tuo ole aivan riittävä treeni ennen kisaa? =)
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: *HOKE* - 18.09.14 - klo: 21.22
Mihinkäs ne säännöt on hukkunu kun en löydä edes hakua käyttämällä???

Olis kiva että löytyis ekasta viestistä niin mun ei tarttis kaikkiin sääntökysymyksiin vastailla  :wink:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: FLANA64 - 18.09.14 - klo: 21.29
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Harri - 18.09.14 - klo: 21.34
Täältä kanssa yksi mielipide sarjan aloituksen suhteen. Aivan liian aikaisin ollaan aloittamassa. Nautittaisiin nyt näistä hyvistä ajokeleistä ulkona, ladattaisiin akkuja ja aloiteltaisiin sarja myöhemmin

Voitaisiinko esimerkiksi harkita, että sarja aloitettaisiin jostain muualla kuin tiksissä jos heille ei se edellinen viikonloppu sovi?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: fsp - 18.09.14 - klo: 21.38
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Mietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.

Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?  :shocked:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Yobb4 - 18.09.14 - klo: 22.08
Pitäisikö kisat nyt kuitenkin laittaa takaisin päällekkäin, ja puolittaa molempien skabojen osanottaja määrät? Ei vaan taas ymmärrä.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: V6 - 18.09.14 - klo: 22.55
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Mietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.

Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?  :shocked:

Kiitokset erityismaininnasta. Suomessa kuitenkin ajetaan talvella periaatteessa kahta eri sarjaa. WJ kisat (+SC) ja FTT (+ tuo hieno messukisa), joten omasta mielestäni olisi hölmöä laittaa nämä kisat päällekkäin talvella kun viikonloppuja pitäisi riittää ja kuitenkin jonkin verran samoja kuljettajia ajaa molempia luokkia. Ei näissä kilpailuissa kuitenkaan liikaa kuljettajia ole.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 18.09.14 - klo: 23.20
Veikkaan että v6 ei ole tähän syylinen.
Vai oletko v6 :laugh:
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: fsp - 19.09.14 - klo: 08.11
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Mietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.

Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?  :shocked:

Kiitokset erityismaininnasta. Suomessa kuitenkin ajetaan talvella periaatteessa kahta eri sarjaa. WJ kisat (+SC) ja FTT (+ tuo hieno messukisa), joten omasta mielestäni olisi hölmöä laittaa nämä kisat päällekkäin talvella kun viikonloppuja pitäisi riittää ja kuitenkin jonkin verran samoja kuljettajia ajaa molempia luokkia. Ei näissä kilpailuissa kuitenkaan liikaa kuljettajia ole.
Sut oli helppo mainita ja muistaa, kun asiasta kirjoitit ekalla sivulla. Ei siinä sen suurempaa antipatiaa takana ole.  :smiley:

Pitää tässä nyt kumminkin sen verran omia puolia pitää, että osoittaa tapahtuneeseen tyytymättömyytensä. Multa meni kisa/"oma viikonloppu" alta ja tapa jolla oma kalenteri on taas täyttymässä, niin voi olla että katsellaan vuoden päästä uudestaan.  :shocked:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Potski - 19.09.14 - klo: 08.17
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Mietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.

Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?  :shocked:

Moi,

 Lahden Touring kisa oli ainakin viime vuonna ihan jo lajin kannalta hieno ja hyvä tapahtuma. Paikalla oli paljon katsojia lajin ulkopuoleletakin ja Lahtelaiset hoitivat tapahtuman promoamisen hyvin - oli videoo, lehtijuttua ym. Tällaiset tapahtumat nyt vain tekevät koko lajia tunnetummaksi ja edistävät pitkällä tähtäimellä myös harrastusmahdollisuuksia Suomessa. Tai näin sen itse ainakin näen. Pienellä lajilla ei näin ollen ole mitään syytä lähteä "syömään" omasta kuormasta tietoisesti järjestämällä tällaisen "spesiaalikisan" kanssa toista kisaa päällekäin. Ennemminkin pitäisi pyrkiä maksimoimaan LTCC ja ModelExpon kisojen kaltaiset tapahtumat niin kuskien kuin katsojienkin osalta. Get the picture?

Mitä taas tuohon uuteen aloituspäivään lokakuussa tulee, niin se on mun mielestä liian aikaisin. Mutta jos näin on päätetty, niin näillä mennään.

Samppa
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 30.09.14 - klo: 00.27
Seurataanko S2 luokassa FTT luokkien alkavan kauden moottorisääntöä vai mennäänkö vielä 17,5 koneilla?

Ainakin Vantaan avauskisassa ajetaan vielä kesän Maastosarjan säännöillä, eli tuupissa max 17.5T ja nelkussa 10.5T. Uusia Muchmoren FTT-comboja ei ole vielä kotimaisten kauppojen hyllyissä. Talven muiden kisojen osalta sarjakoordinaattori Matti E. ottanee kantaa miten jatkossa edetään.

t. Mikko M / PKSRCA
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 30.09.14 - klo: 00.28
Vantaan avausosakilpailun kilpailukutsu  (http://rc10.fi/index.php?topic=87269.0)on julkaistu, eikun ilmoittautumaan!
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.09.14 - klo: 11.24
Ei pahalla mutta kysyn koska on paljon spekuloitu asiasta.
Tuleekos 1 pari takarenkaita kestämään vantaan kisan.
Mitäs olen itse jutellut ja kuullut niin 5 erää kestää renkaat ja thäts it.
Aikamoinen rengas ruletti on siis tulemassa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Soo - 30.09.14 - klo: 14.35
Perus formaatillahan tulee ajoa 2 + 3 + 3 = 8.
8 x 5min = 40min. Eli mainiosti kestää tuon kyllä. Ja ajaminenhan ei tule mahdottomaksi edes slickseillä, sillä kyseessä kovapitoinen matto. Hidastumistahan tapahtuu, mutta sehän on kaikille sama.


Ei pahalla mutta kysyn koska on paljon spekuloitu asiasta.
Tuleekos 1 pari takarenkaita kestämään vantaan kisan.
Mitäs olen itse jutellut ja kuullut niin 5 erää kestää renkaat ja thäts it.
Aikamoinen rengas ruletti on siis tulemassa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Testikuski - 30.09.14 - klo: 14.39
Eikö matolla ajeta Spikeillä?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.09.14 - klo: 14.56
Tähän kisaan oltais voitu tehdä poikkeus renkaan suhteen.
Oltaisi vaikkai hyväksytty toinen pari käytettäväksi tai sitten ajettu noilla d bootsit vai mikä se toinen vaihtoehto on millä nyt jengi ajelee.
Betonilla kuin ajelee niin ei tarvitse tällaista lainkaan miettiä.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: niemis - 30.09.14 - klo: 15.49
Eipä tuota tarvi miettiä nytkään!

Huopamatolla ajetaan spikeillä, tenniskentällä pinnillä.
Uudet gummit aamusta alle niin rengasta riittää vielä harjotteluunkin kisan jälkeen.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.09.14 - klo: 16.08
Jos näin on niin sitten toivotaan että rengasrulettia ei synny. Se mitä olen kuullut ja nähnyt niin aika nopeasti ovat kulunneet sileäksi.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: *remppa* - 30.09.14 - klo: 16.55
Idea on myös se, ettei tarvitsisi investoida toisee rengassettiin (tuplakustannukset), joka kuitenkin tarvittaisiin, jos haluaa ajaa tosissaan.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.09.14 - klo: 17.02
Idea on myös se, ettei tarvitsisi investoida toisee rengassettiin (tuplakustannukset), joka kuitenkin tarvittaisiin, jos haluaa ajaa tosissaan.

Joo tässä oli se idea myös että jos ne toiset renkaat olisivat olleet kestävämmät niin olisko ne olleet parempi vaihtoehto tähäb kisaan kuin vain yhdet takanakit saa käyttää.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: J.Hovi - 30.09.14 - klo: 18.07
En tiedä onko tämä oikea topicci ilmaista nöyrää mielipidettään asiaan, mutta mielestäni Vantaan kisaan sopisi renkaaksi Minispike paljon paremmin, koska ero kuluneen ja uuden renkaan välillä ei ole läheskään niin suuri kuin pinnillä. Ihan tällainen aloittelevan krossikuskin mielipide vaan.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Harri - 30.09.14 - klo: 21.29
Olisiko jo pikkuhiljaa WJn osalta loppujenkin kilpailuiden ajat ja paikat tiedossa?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 30.09.14 - klo: 22.05
AKK:n kalenteri ei ole vielä julkaistu, joten sitä ennen ei voida lydä lukkoon tarkkoja ajankohtia. Tässä kuitenkin suuntaa-antava kalenteri, joka tarkentuu kalenterin julkaisemisen jälkeen:

1. kisa
18.10. Tikkurila

2. kisa
Nokia

3. kisa
Tammikuu Turku

4. kisa
Helmikuu Joensuu

5. kisa
Maaliskuu Lappenranta

6. kisa
Model Expo

Pisteisiin lasketaan 4/6 kisaa.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Testikuski - 01.10.14 - klo: 07.11
--
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Metsäläinen - 01.10.14 - klo: 07.19
En tiedä onko tämä oikea topicci ilmaista nöyrää mielipidettään asiaan, mutta mielestäni Vantaan kisaan sopisi renkaaksi Minispike paljon paremmin, koska ero kuluneen ja uuden renkaan välillä ei ole läheskään niin suuri kuin pinnillä. Ihan tällainen aloittelevan krossikuskin mielipide vaan.

Ootko testannut asian vai onko ihan mutu mielipide. Matto on niin kova ettei siihen noi spiket pure ja tarkoitus
ei varmaan ole driftata.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 01.10.14 - klo: 09.00
WJ-sarjaan ei haettu tulevalle kaudelle Joensuuta pohjoisemmaksi kisoja.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 08.10.14 - klo: 22.25
Kilpailijanumerot päivitetty ensimmäisen sivun viestiin. Tarkasta, löytyykö oma numero sieltä ja tarvittaessa lähetä asiasta YV.

Sarjakilpailuissa kaikilla kauppiailla on tasapuolisesti oikeus myydä edustamiaan tuotteita kisapaikalla, mikäli kilpailun järjestäjän sopimukset eivät tätä rajoita (esim. Model Expo). Tämän lisäksi kauppiailla on mahdollisuus saada lisänäkyvyyttä kisapaikalla ja sarjan yhteydessä. Jos tämä asia kiinnostaa, niin otapa yhteyttä viestillä, niin saat lisäinfoa.

Terveisin,
Matti / WJ
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Vanha Patu - 10.10.14 - klo: 14.06
Toivottavasti kilpailun järjestäjät hyödyntää viime kaudella kaytettyä tulospalvelua! Nähtäisiin nopeasti realiaikainen sarjatilanne.
Todella toimiva tuo Aspisen Janne ideoima tulospalvelu!

Harmi kun kesäkisoissa ei ollut käytössä.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: ranchi - 13.10.14 - klo: 22.23
Ihan noin selvyyden vuoksi, voisiko joku kertoa millä koneilla stanuluokkia saa ajaa? s2 ja s4? voiko käyttää muitakin kuin ns. virallisia koneita kunhan niissä on samat käämitykset?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Vanha Patu - 14.10.14 - klo: 21.05
Vakioluokissa S2-10/S4-10 noudatetaan Maastosarjan 2014 teknisiä sääntöjä moottorin ja nopeudensäätimen osalta,
eli tiivistettynä:
- S2-10: 17.5T-21.5T kone, ROAR-hyväksytty 0-ennakkosäädin
- S4-10: 10.5T-21.5T kone, ROAR-hyväksytty 0-ennakkosäädin
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 14.10.14 - klo: 23.39
Vakioluokissa S2-10/S4-10 noudatetaan Maastosarjan 2014 teknisiä sääntöjä moottorin ja nopeudensäätimen osalta,
eli tiivistettynä:
- S2-10: 17.5T-21.5T kone, ROAR-hyväksytty 0-ennakkosäädin
- S4-10: 10.5T-21.5T kone, ROAR-hyväksytty 0-ennakkosäädin

Herra Vanha Patu,

tuo kirjoittamasi teksti on suora lainaus Vantaan osakilpailun kilpailukutsusta, jonka kirjoitin. Koska uudet FTT-koneet tulivat kauppoihin vasta tällä viikolla, päätimme jo syyskuussa että Vantaalle mahdollisesti ajettavat stanuluokat ajetaan viime kesän maastosarjan säännöillä ja koneilla. Nyt kun ilmoittautumisaikaa on noin 30 minsaa jäljellä (tätä kirjoittaessa), ei tuolla päätöksellä sinänsä ollut merkitystä koska stanukuskeja on ilmoittatunut vain kaksi.

Kuten aiemmin tähän ketjuun kirjoitin, koko sarjan ja tulevien kilpailujen osalta moottorisäännöstä päättää sarjakoordinaattori Matti joka toivottavasti ottanee asian kantaan. Sinänsä vaikuttaa turhalta spekulonnilta, jos stanukuskeja ei ole tuon enempää. Melkeinpä hyödyllisempää olisi kasata stanukuskien kesken min. 10-hengen porukka joka keskenään sopii että stanuja ajellaan ja sen jälkeen voidaan miettiä sopivat säännöt...

Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: P.R - 24.10.14 - klo: 07.30
Vieläkään hajua tuosta nokian kisan ajankohdasta?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 16.11.14 - klo: 17.58
Olisiko jo mahdollista kertoa loppujen kisojen päivämäärät? Tai edes vaihtoehdot. Perheellisillä on (vaimon mielestä) muutama muukin juttu kuin RC ja olisi kiva päästä kuitenkin kisoihin...
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Janne A - 02.01.15 - klo: 13.04
Tämän hetkiset sarjapisteet löytyy osoitteesta: http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015 (http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015)
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: m.e. - 06.01.15 - klo: 22.39
Sarjanumerolista päivitetty. Parilla kilpailijalla (numerot yli 110) numerot pävittyivät, kun edellisessä kisassa oli epähuomiossa jaettu jo varattuja numeroita. Tarkasta siis oma numerosi ennen seuraavaa kisaa! Numerotarrat saat Turun WJ-kisan katsastuksessa.

Jos listalla on jotain virheitä, niin laittele YV, niin korjataan ne poies.

Matti / WJ
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 13.01.15 - klo: 12.29
Neljännen, 14.2.2015 ajettavan osakilpailun paikkaa ei ole vielä julkistettu.
Olisiko mahdollista, että tämä kisa ajettaisiin profiililla, jota kukaan ei ole ajanut ennen kisaa?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 13.01.15 - klo: 13.14
Neljännen, 14.2.2015 ajettavan osakilpailun paikkaa ei ole vielä julkistettu.
Olisiko mahdollista, että tämä kisa ajettaisiin profiililla, jota kukaan ei ole ajanut ennen kisaa?

Ei tule onnistumaan. Ongelmahan on sitten että kotikenttäetu häviää.
Ehdotan ensikaudeksi että aamulla kuin kisat alkaa kukaan.ei ole uudella profiililla ajannut.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Zakko - 13.01.15 - klo: 14.39
Ajamaton profiili ei välttämättä toimi kisoissa. Kyllä paikalliset voi/pitää profiilia testata etu käteen niin ei tarvi aamulla treeneissä tehdä baanaa uusiksi.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 14.01.15 - klo: 17.38
Toki profiili pitää testata. Mutta ei kilpailuun osallistuvien kuskien toimesta.
Näin on kai joskus menetelty ja tämä hieman hillitsisi treenaamista.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: MirosHima - 14.01.15 - klo: 19.47
Toki profiili pitää testata. Mutta ei kilpailuun osallistuvien kuskien toimesta.
Näin on kai joskus menetelty ja tämä hieman hillitsisi treenaamista.

Järkevämpi ratkasu on tehdä kisoista kaksi päiväset. Lauantaina vapaata treeniä 2-3h ohjatusti toki. Sit treenierä, alkuerät -> humpalle -> su aamusta virkeenä ajaan finaalin joskus 10-11 aikaan.   :shocked: ja kotiin klo 16-17 aikoihin.

Tällä kaavalla ei tarvis kenenkään lähtee perjantaina kesken päivän remuaan kisapaikalle, vaan la aamusta liikkeelle lähteminen riittäs 90% ainakin kuskeista.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Hegetus - 15.01.15 - klo: 07.49
Ihan sama miten on. Samat miehet siellä top 10:ssä on treenataanko vai ei. Ei varmasti näiden sijoituksia paranna kuin mielikuvissa jotka treenaamisesta aina nillittää... 
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Jämsä - 15.01.15 - klo: 11.08
Mielenkiintoisia kommentteja treenaamisesta ja kotikenttäedusta.

Voin kertoa, että Turussa treenaamisen tarkoitus ei ole kotikenttäedun saavuttaminen vaan antaa kaikille yhtäläinen mahdollisuus treenata etukäteen radallamme ja valmistautua kilpailuun. Samalla ne, jotka haluavat treenata ja joille on mahdollista treenata paljon voivat valmistautua kilpailuun paremmin.

Ymmärrän kumminkin, että pitkämatkalaisilla (yli 300km yhteensuuntaan) ei ole aina mahdollista lähteä treenaamaan yhtä usein kuin lähellä asuvilla. Käsittääkseni nämä kaverit ovat yrittäneet sovitella työtänsä ja opiskelujansa siten, että pääsevät esim. perjantaina treenaamaan. Nämä kaikki asiat riippuvat siitä mikä on kilpailuvietin ja ajankäytön/resurssien mahdollisuus.

SC-kisoissa kokeilimme viime kaudella miten käy kun profiili on sama molemmissa järjestämissämme kilpailuissa. Jälkimmäisestä kilpailusta tuli erittäin hyvää palautetta nimenomaan sen takia, että rata oli jo tuttu ja kilpailun alkuerät ja finaalit olivat tasaisia. Kilpailijat pääsivät ajamaan finaalissa enemmän toisiaan vastaan kuin rataa vastaan. Kisojen korkea taso ja tasaisuus finaaleissa ovat käsittääkseni monelle mieluinen asia.

Kaikkia emme voi miellyttää, mutta nyt yritämme miellyttää tällä tavalla.  :smiley:


t. Kai
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 15.01.15 - klo: 12.23
Jos olis kaikille yhtä mielekästä niin uusi profiili ennen kisoja. Säästyy monelta pitkä penni ja ei tarvitae ottaa vapaata kisoista.
Sehän se olis se paras.
Ei jää jossittelun varaan kotikenttäedusta lainkaan.
Kuten Joni kertoi, kaveri testaamaan joka ei aja kisoissa.
2 päivää on aika raaka veto monelta.
Jerzi
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 15.01.15 - klo: 13.12
Ei perjantain treenaaminenkaan vielä kovin iso ongelma ole. Tai helpompaahan kisoihin olisi lähteä jos ei tarvitsisi töistä ja koulusta vapaata...
Uusi rata olisi vaan paljon tasapuolisempi kun kukaan ei olisi päässyt hieromaan sitä useita päiviä.
Minä tuskin pärjäisin vaikka kuinka treenaisinkin, ei siitä ole kyse. Olisi vaan kiva jos kaikki kuskit olivat samalla viivalla kun kisa alkaa.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: PRCA - 19.01.15 - klo: 11.46
Nokian WJ 4 osakilpailu ajetaan kaksipäiväisenä 14.-15.2.

Ennakkotietoa kilpailusta, kilpailukutsu tulee lähipäivinä.

Ajoformaatti:
Lauantaina neljä eräharjoitusta ja kolme alkuerää. Kahden viimeisessä eräharjoituksessa paremman kolmen perättäisen kierroksen tuloksen mukaan määräytyy alkueräryhmä (reseeding). Eräharjoituksiin lähdetään pistetilanteen mukaisessa järjestyksessä. Kaikki eräharjoitukset nostetaan kilpailijoiden toimesta.

Sunnuntaina yksi eräharjoitus, yksi alkuerä ja kaikki finaalit kolminkertaisena.

Aikataulu:
Lauantaina päivä alkaa klo 10.
Sunnuntaina päivä alkaa klo 9.

Säännöt:
Winter Jumps 2014-2015 sarjasäännöt, ajoformaattiin ja rengassääntö.
Tarkennukset
Rengassääntö, lauantaina leimatut renkaat pitää jättää kilpailunjärjestäjän säilytykseen päivän päättyessä. Eräharjoituksissa voidaan käyttää myös leimaamattomia renkaita.

Harjoittelu radalla:
Harjoittelu mahdollista 10eur päivämaksulla. Rata on kiinni 11.-13.2.
Perjantaina 13.2.2015 rata on kiinni ja harjoittelu ei ole mahdollista.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Jolokkonen - 19.01.15 - klo: 12.48
Eiköhän jätetä tuostakin lounastauko pitämättä ja aloiteltas päivä klo:12.00 täydellä mahalla? Ei tarviais näin ollen kolmen aikaan yöllä autoa startata... Muuten loistava homma! Ps. Toivottavasti profiili muuttuu olennaisesti tuon kahden päivän aikana... :wink:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Janne A - 24.01.15 - klo: 12.17
Sarjataulukko päivitetty Turun kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015 (http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015)
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Joppe75 - 16.02.15 - klo: 17.38
Laitetaampa tänne tietoa ennen kuin saadaan kisakutsu esille.Lappeenrannan WJ la 14.3.2015 tullaan toteuttamaan yksi päiväisenä kisana. Eli mennään "vanhalla" kaavalla, perjantaina rata auki reenaajille ja lauantai aamusta ajetaan kisat. Syy tähän yksi päiväseen kisaan on meidän vuokrasopimuksen loppuminen kisapaikassa.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Janne A - 16.02.15 - klo: 19.52

Sarjataulukko päivitetty WJ4-kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015 (http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015)  :cool:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Janne A - 18.03.15 - klo: 20.59
Sarjataulukko päivitetty WJ5-kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015 (http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015)  :grin:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: SS - 09.04.15 - klo: 19.48
Tässä kipeänä ollessa on aikaa yrittää laittaa ymmärrettävään muotoon omia tuntemuksia suomalaisen sisäkrossisarjan rengassäännön vaikutuksesta kilpailemisen mielekkyyteen. Koska aloittaessani ajamaan nykyisen sarjan esiastetta Hyvinkäällä ja Jyväskylässä joskus 2006-2007 meininki oli melkoisen rentoa ja ajoalustat olivat mattoa, jolloin renkaiden vaikutus kisassa menestymiseen oli pieni.
Nämä seuraavat ajatukset ovat omiani, yksityiskuljettajan näkökulmasta kirjoitettuja ja saattavat ärsyttää kanssakilpailijoita tai kauppiaita. Olen kuitenkin jo iso poika ja valmis ottamaan sen riskin etteivät kaikki halua tästä eteenpäinkään tervehtiä minua varikolla.

Konkreettinen ehdotukseni on kilpailussa käytettävien valmiiksi liimattujen renkaiden (yksi sarja) ostaminen kilpailun järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Tämä toimivaksi osoittautunut järjestelmä on käytössä EOS -sarjassa ja suomessa touringin FinTrack -sarjassa ja myös kilpailun järjestävä seura hyötyy rengasmyynnistä saamansa mahdollisen alennuksen verran. Parin viimeisen vuoden aikana 1/10 sähkökrossiin on saanut valmiiksi liimattuja renkaita 12 mm hex-kiinnityksellä. Osa kuljettajista ei ehkä tiedä että nykyään kaikkiin markkinoilla oleviin sähkökrossiautoihin saa asennettua 12 mm hexit. Kyosho, Yokomo, Schumacher, Serpent ja Asson B5 on varustettu niillä jo alunperin ja Durangoonkin ne on helppo sovittaa. Nelivetoisista en tiedä yhtään merkkiä jolla ei olisi voitu osallistua EOS-sarjaan, koska 12 mm hexillisiä vanteita ei olla saatu kiinni autoon. Esimerkiksi Associated valmistaa nelivetokrossareihinsa 12 mm etuhexiä, joka korvaa suoraan alkuperäisen kymppimillisen.

Ehdotukseni lähtökohtana on tasapuolisten olosuhteiden mahdollistaminen. Itse kuulun siihen joukkoon jolla ei ole taloudellisia, eikä ajankäytöllisiä mahdollisuuksia käydä vaikkapa parin sadan kilometrin päässä useampana viikonloppuna, ennen varsinaista kilpailua testaamassa renkaita ja inserttejä, jotta voisi ajaa kilpaa muita kuljettajia, eikä vain rataa tai vääränlaista rengassettiä vastaan.

Olen kuullut monenlaisia perusteluita tällaista uudistusta vastaan. On sanottu uuden renkaan olevan hitaampi kuin sopivasti (radasta riippuen 200-5000 kierrosta) ajettu. Tämähän on täysin totta. Vaan mikä tämän kierrosajassa mitattavan nopeuden merkitys on kilpailutilanteessa, kun kaikilla on samanlaiset renkaat. Kokemuksesta tiedän että vaikka kierrosajat ovat betonilattialla radan koosta riippuen sekunnista kahteen hitaampia, autot ovat aina olleet uusilla renkailla hyviä ja tasapainoisia ajaa.

Joskus rengassarjan pakollista ostamista kilpailun vuoksi on pidetty myös kalliina vaihtoehtona. Itse koen sen olevan kauden mittaan edullisempi tapa, koska tällä kisassa ostetulla sarjalla voi sitten treenata kukin tarpeelliseksi katsomansa määrän kierroksia kotiradallaan. Todellinen taloudellinen hyöty selviää vasta käytännössä. Yhdenkin kilpailua edeltävän treenikäynnin 100-200 km päähän väheneminen on todennäköisesti taloudellisempaa kuin nykyinen järjestelmä.

Varmasti ehdottamaani käytäntöä vastustavat ne kauppiaat jotka eivät toimita rengassarjoja kilpailun järjestäjille. Itse tunnen kauppiaiden välistä kauppaa huonosti, joten en osaa arvioida taloudellista merkitystä siltä osin. Olen kuitenkin joskus ihmetellyt sitä, miksi jokaisen pitäisi saada osuutensa jopa toisen kehittämässä sarjassa. Eihän toki kukaan kiellä järjestämästä omia kilpailuja oman liikkeen nimellä ja juuri sellaisilla renkailla joita itse myy.

Uusienkin renkaiden käyttö kisoissa jättää aina mahdollisuuden selityksille. Joku saattaa saada aina renkaat jotka ovat tuoreempaa erää, mutta todennäköisyys siihen että näin kävisi samalle kuljettajalle useamman kerran on pieni. Mielestäni renkaiden jälkikäsittely tulisi kieltää, samoin kuin kaikenlainen pidottaminen ja jotta sen ymmärtäminen käytännössä helpottuu, tulee sanktio olla riittävä, eli kiinni jäädessä välitön kilpailusta sulkeminen. Myös kaikenlainen radalla tapahtuva ylimääräinen sudittelu poistuu automaattisesti, koska eihän treeneissä tai kilpailuerissä voi pyöriä paikallaan tai varsinkaan ajaa vasten radan ajosuuntaa, sellaisestahan seuraa muutenkin erästä sulkeminen.

Kaiken tämän kirjoittamisen lähtökohtana on oma turhautuminen, enkä tässä muuta yritä väittääkään. Varmasti kaverit jotka ovat kisoja voittaneet, voittavat niitä edelleen, ajotaito ratkaisee, harjoittelusta ja paneutumisesta auton säätöihin palkitaan. Tässä lajissa monella, varsinkin vähemmän ajaneella on kuitenkin tarpeeksi muutakin oppimista kuin se, millä insertillä ja kuinka kuluneella renkaalla pitää ajaa. Uskon kuitenkin että jos ehdottamani uudistus otettaisiin käyttöön ensi kaudelle, se lisäisi talviseen krossisarjaan sellaista aitoa kilpailemisen iloa ja tarjoaisi hienoja ja tasapuolisempia kilpailuja, ainakin itseäni motivoisi taas ajaa tätä hienoa sarjaa.

Kun nyt sormet alkavat lämpenemään ja kaksisormijärjestelmän käyttö alkaa sujua, mainitsenpa vielä lopuksi että mielestäni nykyisessä sarjassa on liikaa osakilpailuja!

Sami Salmela


Ai niin, lopuksi kysymys: Jos 12 ihmistä kannattaa jotain ja ilmaisee kantansa kerran ja yksi ihminen vastustaa, mutta ilmaisee kantansa 12 kertaa, onko niin että puolesta ja vastaan on sama määrä?

Ai niin, en ole ehdolla eduskuntavaaleissa.

Ai niin, alkoi itseäkin huvittamaan nuo sponsorit tuossa alapuolella, en kuitenkaan kirjoita käskystä :grin:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: JoukoH - 09.04.15 - klo: 20.41

Sami, oon kuullu isojen poikien suunnitelleen juuri tätä rengas sääntöä ensi vuodelle suomalaisella clubilla.

Tällä saataisiin kaikki spekulointi pois renkaiden osalta.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.04.15 - klo: 20.53
Kannatan myös Samin ehdotusta. TLR:n 22 buggyyn ei ainakaan tällä hetkellä saa 12mm hexejä eteen, toivottavasti syksyyn mennessä.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: SS - 09.04.15 - klo: 21.42

Sami, oon kuullu isojen poikien suunnitelleen juuri tätä rengas sääntöä ensi vuodelle suomalaisella clubilla.

Tällä saataisiin kaikki spekulointi pois renkaiden osalta.

Kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä, seuraava on suora lainaus Wikipediasta:

Helsingin Suomalainen Klubi on kulttuuri- ja keskusteluklubi, jossa suomalaisuuden aatteelliseen pohjaan sitoutuneet eri-ikäiset miehet tapaavat toisiaan.


Huomaatteko, spämmään tätä ketjua kohta niin paljon että minun täytyy olla oikeassa varmaan muidenkin mielestä :evil:

Jon: Mielestäni 2wd eturengas voisi olla mikä vaan preglued-Schumacher, Pin, Spike tai Stagger. Tosin helpointa olisi yksi noista järjestäjältä ostettuna.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 09.04.15 - klo: 21.43
Miten tuupin eturengas? Jäisikö vapaaksi vai ei?
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 10.04.15 - klo: 08.09
Hmm...
Olisi ehkä hyvä valita rengas, jota käytetään muuallakin...

Onko kisoja liikaa en tiedä. Sarja on pitkä mutta ainut tällä hetkellä. Muita kisoja ei juuri ole.
Talveen sopisi mielestäni yksi isompikin kisa jolla voisi olla jopa SM-arvo.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: C1S F1 - 10.04.15 - klo: 22.33
Kannatan myös Samin ehdotusta. TLR:n 22 buggyyn ei ainakaan tällä hetkellä saa 12mm hexejä eteen, toivottavasti syksyyn mennessä.

Eikä samoin Hobao:n Hyper h2:een saa 12mm hexejä eteen  :lipsrsealed:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Jolokkonen - 10.04.15 - klo: 22.54
Ehdottomasti valmiiksi liimattu setti! Itteäni tympii tää ainainen vatulointi kumien kanssa!
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Zakko - 11.04.15 - klo: 10.52
Eiköhän kaikkiin autoihin nuo hexit saa sovitettua. EOS ajetaan Hexi vanteilla ja EFRA:kin on päätänyt hexiin siirtymisestä.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: vilijo - 11.04.15 - klo: 13.55
Mahtaisi olla melkoiset kumin leikkuu- ja polttotalkoot tiedossa kun jokainen, joka ei halua antaa ensimmäisissä erissä sitä sekunnin kahden tasoitusta yrittää kuluttaa renkaan auki jossain nurkassa lankkua vasten.
Yleensä paikallisilta on kuitenkin saatu tieto ehkä jo kilpailukutsuun millainen rengas toimii milläkin radalla ja perjantain treeneissä on ollut hyvin aikaa ajaa sisään seuraavan päivän kumeja.

Tässä harrastuksessa ei tietysti 25 euron lisäkustannus kilpailua kohden tunnu juuri missään, mutta kyllä silti sen 100-150 euroa mieluusti vanteissa ja inserteissä säästäisin.

Lisäksi oma takavedolla ajaminen on sen verran lapsen kengissä että uudella setillä ensimmäiset 20 minuuttia on lähinnä spinnailua ja kierrosajat varmasti monta sekuntia hitaampia ja ajaminen sen aikaa on kaikkea muuta kuin mukavaa harrastamista. Voihan tietysti olla että olen ainoa jolla ei kädet riitä uusilla renkailla, mutta epäilen vähän sitäkin.
Neliveto on tietysti eri asia..

Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Zakko - 11.04.15 - klo: 14.22
Näin kilpailun järjestäjä itse ainankin tekisin radan niin että uusi rengas toimii radalla ja on tasaisen nopea niin kaun kun piikkiä riittää. Ei ole amerikan temppu nykyisillä sisä radoilla saadan pitoa sopivaksi uudelle renkaalle.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: SS - 11.04.15 - klo: 20.56
Mahtaisi olla melkoiset kumin leikkuu- ja polttotalkoot tiedossa kun jokainen, joka ei halua antaa ensimmäisissä erissä sitä sekunnin kahden tasoitusta yrittää kuluttaa renkaan auki jossain nurkassa lankkua vasten.
Yleensä paikallisilta on kuitenkin saatu tieto ehkä jo kilpailukutsuun millainen rengas toimii milläkin radalla ja perjantain treeneissä on ollut hyvin aikaa ajaa sisään seuraavan päivän kumeja.

Tässä harrastuksessa ei tietysti 25 euron lisäkustannus kilpailua kohden tunnu juuri missään, mutta kyllä silti sen 100-150 euroa mieluusti vanteissa ja inserteissä säästäisin.

Lisäksi oma takavedolla ajaminen on sen verran lapsen kengissä että uudella setillä ensimmäiset 20 minuuttia on lähinnä spinnailua ja kierrosajat varmasti monta sekuntia hitaampia ja ajaminen sen aikaa on kaikkea muuta kuin mukavaa harrastamista. Voihan tietysti olla että olen ainoa jolla ei kädet riitä uusilla renkailla, mutta epäilen vähän sitäkin.
Neliveto on tietysti eri asia..



Hyvä vilijo, olet selvästi jaksanut lukea kirjoituksestani ensimmäiset viisi riviä. Kenelle annat tasoitusta jos kaikki lähtevät kisaan uudella renkaalla?
Ehkäpä joskus pitäisi toimia niin päin että valittu rengas antaa suuntaa radan suunnittelulle, eikä niin että ajoalusta määrittää renkaan kunnon ja insertin.
Jos ratojen suunnittelussa huomioidaan vaikkapa näiden käytettävien renkaiden alkuperäinen käyttötarkoitus, edes sinun ei tarvitse spinnailla kahtakymmentä minuuttia.
Perjantaitreenistä sanoisin että jos kisoja on näin monta ja aina pitäisi ottaa päivä vapaaksi renkaiden sisäänajon takia, loppuvat lomapäivät kaikilta muilta paitsi kansanedustajilta ja opettajilta.
Vaikka ostat renkaat järjestäjältä, ei niitä tarvitse palauttaa kisan jälkeen, ne vanteet ja insertit jäävät sinulle, voin kyllä neuvoa kuinka ne irrotetaan toisistaan.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: nikoprkl - 11.04.15 - klo: 21.31
Aikarajoitteisena pappakerholaisena olen aivan samaa mieltä Samin kanssa ja ehdottomasti valmiiksiliimattujen 1-tyyppi renkaiden kannattaja! Shumiltahan löytyy valmiiksi liimatut EOS renkaat sekä tuuppiin ja nelkkuun, joten mikä sen helpompaa. Ja varmasti silloin kaikille sama ja yksi spekuloinnin aihe vähemmän.

-Niko
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: vilijo - 11.04.15 - klo: 21.40
Mahtaisi olla melkoiset kumin leikkuu- ja polttotalkoot tiedossa kun jokainen, joka ei halua antaa ensimmäisissä erissä sitä sekunnin kahden tasoitusta yrittää kuluttaa renkaan auki jossain nurkassa lankkua vasten.
Yleensä paikallisilta on kuitenkin saatu tieto ehkä jo kilpailukutsuun millainen rengas toimii milläkin radalla ja perjantain treeneissä on ollut hyvin aikaa ajaa sisään seuraavan päivän kumeja.

Tässä harrastuksessa ei tietysti 25 euron lisäkustannus kilpailua kohden tunnu juuri missään, mutta kyllä silti sen 100-150 euroa mieluusti vanteissa ja inserteissä säästäisin.

Lisäksi oma takavedolla ajaminen on sen verran lapsen kengissä että uudella setillä ensimmäiset 20 minuuttia on lähinnä spinnailua ja kierrosajat varmasti monta sekuntia hitaampia ja ajaminen sen aikaa on kaikkea muuta kuin mukavaa harrastamista. Voihan tietysti olla että olen ainoa jolla ei kädet riitä uusilla renkailla, mutta epäilen vähän sitäkin.
Neliveto on tietysti eri asia..



Hyvä vilijo, olet selvästi jaksanut lukea kirjoituksestani ensimmäiset viisi riviä. Kenelle annat tasoitusta jos kaikki lähtevät kisaan uudella renkaalla?
Ehkäpä joskus pitäisi toimia niin päin että valittu rengas antaa suuntaa radan suunnittelulle, eikä niin että ajoalusta määrittää renkaan kunnon ja insertin.
Jos ratojen suunnittelussa huomioidaan vaikkapa näiden käytettävien renkaiden alkuperäinen käyttötarkoitus, edes sinun ei tarvitse spinnailla kahtakymmentä minuuttia.
Perjantaitreenistä sanoisin että jos kisoja on näin monta ja aina pitäisi ottaa päivä vapaaksi renkaiden sisäänajon takia, loppuvat lomapäivät kaikilta muilta paitsi kansanedustajilta ja opettajilta.
Vaikka ostat renkaat järjestäjältä, ei niitä tarvitse palauttaa kisan jälkeen, ne vanteet ja insertit jäävät sinulle, voin kyllä neuvoa kuinka ne irrotetaan toisistaan.

Jeps. Luin kyllä koko tekstin. Pariinkin kertaan tosin viimeisimmän kerran muutamaa tuntia ennen omia kirjailuja.
Tasoitusta annan niille jotka jaksavat leikata ja raapia kuminsa kuntoon varikolla. Toki jos sellainen on kiellettyä niin tilanne on eri, mutta millä ihmeellä sitäkin valvotaan niin aukottomasti ettei tulisi selän takana jauhamisia renkaiden trimmaamisesta?

Kumien repiminen vanteilta on kyllä tuttua touhua, mutta mihin ihmeeseen tarvitsen kymmentä kierrosta vanteita ja inserttejä per auto?

Lomapäiviä taitaa normaalilla palkollisella olla 30 ja monilla pekkasia reilut pari viikkoa. Kyllä niihin muutamat kisojen treenit mahtuu.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 12.04.15 - klo: 08.49
Ehkä kumeja ja inserttejä voisi saada ilmankin hanketta? Säästyisi useammallakin kisaajalta muutama euro kun ei tarvitsisi muuttaa kalustoa sopivaksi 12mm hex-vanteelle. Ja joillain on vanteita säkillinen jo nyt...
Ihan vaan ajatuksena jaan... Ettei Samin tarvitse yksin spämmätä :tongue:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: APK - 12.04.15 - klo: 09.34
Hyvä idea valmiiksi liimatut renkaat.
Joissakin autoissa vaikka on 12mm hexit, voi olla offsetit niin kriittiset auton omille vanteille ettei auto ole leveydestä laillinen joillain muilla vanteilla. Eikä välttämättä ole kavennusmahdollisuutta.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: P.R - 12.04.15 - klo: 09.40
Hyvä idea valmiiksi liimatut renkaat.
Joissakin autoissa vaikka on 12mm hexit, voi olla offsetit niin kriittiset auton omille vanteille ettei auto ole leveydestä laillinen joillain muilla vanteilla. Eikä välttämättä ole kavennusmahdollisuutta.

Onko joskus jumpeissa mitattu auton leveyttä :shocked:
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 12.04.15 - klo: 13.24
Nytkin voisi... Terveisiä katsastuksesta.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 12.04.15 - klo: 17.30
Minusta Samin ehdotus on pohdinnan arvoinen. Preglued renkaisiin siirtyminen olisi tervetullut juttu, helpottaisi kisaan valmistautumista kummasti.

Suurimpana haasteena näen sen, että mitä tapahtuu radoilla jossa kulunut rengas on selvästi uutta nopeampi ja rengas ei kulu niin nopeasti että se lähtisi toimimaan sen 8-10 lähdön aikana mitä normikisassa ajetaan. Tällöin osa kuskeista leikkaa/sorvaa renkaita ihan varmasti. Voidaanhan tuo tietysti kieltää, mutta sen valvominen on vielä vaikeampaa kun pitoaineen. Ja vaikka ei kiellettäisi, niin idea rengaspelin vähentämisestä ja kustannusten laskemisesta on jo romuttunut kun uusia renkaita sorvataan.

Minusta olisi hyvä, jos radat voitaisiin tehdä sellaisiksi että rengas on uutena (tai 5min ajettuna) parhaimmillaan. Käytännössä tuo ei taida kuitenkaan onnistua, kun vain matolla rengas käyttäytyy noin. Ja matolla krossaamisesta on niin paljon väännetty, ettei kaikkien ratojen muuttaminen sellaisiksi taida olla mahdollista.
Otsikko: Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
Kirjoitti: Janne A - 13.04.15 - klo: 18.58
Sarjan lopputulokset: http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015 (http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015)