RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: Lehtibakka - 10.04.15 - klo: 13.04

Otsikko: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 10.04.15 - klo: 13.04
Eli tuollainen uusi krossiauto tuli taloon.

En ole vielä ehtinyt autoa kunnolla kasailemaan, mutta perä alkaa jo hahmottua.

Muutama näpsy:

Tästä kaikki alko:

(http://i6.aijaa.com/t/00907/13792008.t.jpg) (http://aijaa.com/OCdOCB)

Perän hahmottelua:

(http://i2.aijaa.com/t/00657/13792009.t.jpg) (http://aijaa.com/UJ5GOE)

Tukivarretkin (alumiiniset tietysti) löysi paikkansa:

(http://i10.aijaa.com/t/00625/13792010.t.jpg) (http://aijaa.com/IGEME1)

(http://i6.aijaa.com/t/00123/13792011.t.jpg) (http://aijaa.com/VzYWfF)

Jatkoa seuraa..... Stay tuned






Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: pivo - 10.04.15 - klo: 21.56
Jatkoa odotellessa :tongue:

On tossa omanlaisensa nautinto kasailla ja ihailla täysalumiini autoa.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 10.04.15 - klo: 23.42
Jatkoa odotellessa :tongue:

On tossa omanlaisensa nautinto kasailla ja ihailla täysalumiini autoa.

Todellakin. Se mikä on ollut positiivinen yllätys niin osien yhteensopivuus. Ei ole tarvinnut vääntää yhdenkään osan kanssa, vaan kaikki ovat napsahtaneet paikoilleen niin kuin elokuvissa. Yleensä full alloy tarkoittaa jonkun tasoista säätöä edes jonkun osan kohdalla.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: vwlt35 - 11.04.15 - klo: 14.22
Komia siitä tulee.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 11.04.15 - klo: 23.44
Ja jatkoa projektille:

Ylätukivarret taakse:

(http://i3.aijaa.com/t/00558/13793932.t.jpg) (http://aijaa.com/Prod8H)

Iskarit hups paikalleen (oli muuten todella helpot iskarit rakentaa)

(http://i11.aijaa.com/t/00073/13793933.t.jpg) (http://aijaa.com/L7kIqg)

Vetopuolen hässäkkää, pitäähän auton liikkuakin

(http://i3.aijaa.com/t/00239/13793934.t.jpg) (http://aijaa.com/gBNfJ5)

Lisää vetolaitteistoa ja vauhdin surma kans

(http://i7.aijaa.com/t/00211/13793935.t.jpg) (http://aijaa.com/yE1Q5X)

Ja etupään kasaus alkoi, vuorossa diffi

(http://i10.aijaa.com/t/00807/13793937.t.jpg) (http://aijaa.com/fD9mJ9)

Eteen alatukivarret (kevymiiniä luonnollisesti)

(http://i4.aijaa.com/t/00053/13793938.t.jpg) (http://aijaa.com/65LPas)

Ohjauksen helpotukseen kääntyvää osasta

(http://i5.aijaa.com/t/00198/13793940.t.jpg) (http://aijaa.com/VKT7n0)

Kappas vaan. Bensatankki ja etuiskarit

(http://i11.aijaa.com/t/00823/13793943.t.jpg) (http://aijaa.com/CjLcZm)

Ackermann ja siihen liittyvät heebelit paikoillaan

(http://i8.aijaa.com/t/00592/13793944.t.jpg) (http://aijaa.com/UcE97t)


Näin pitkälle pääsin ja yhteenveto seuraava: Kerran joutu yhtä osaa viilalla modata (hyvin pieni valmistusvirhe). Porakonetta tarvitsi yhden kerran kun iskarin mäntään tein muutaman reiän lisää. Eli helposti osat ovat sopineet paikoilleen.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Ever - 12.04.15 - klo: 07.47
Pakko myöntää että väkisikin teke kateliaks  :smiley:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: SavageRS - 12.04.15 - klo: 20.10
Vissiin ihan eri hintaluokan laite kun perinteiset "Bajat"... ?
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Andrimus - 12.04.15 - klo: 20.35
Vissiin ihan eri hintaluokan laite kun perinteiset "Bajat"... ?
Eiköhän nyt puhuta puhdasverisestä kilpakrossarista..  :grin:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: sammyk1986 - 12.04.15 - klo: 21.01
Omistajan tietäen niin tuskin tuo auto hirveesti "harrastus" radoilla pyörii  :grin: :grin:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: pivo - 12.04.15 - klo: 21.42
Vissiin ihan eri hintaluokan laite kun perinteiset "Bajat"... ?
Eiköhän nyt puhuta puhdasverisestä kilpakrossarista..  :grin:

Mites se nyt menikään että "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa tjsp..."

Se mitä on itse päässyt vastaavaa autoa rakentelemaan ja hypistelemään niin kasatessa huomaa
mistä tuli maksettua mojova nippu euroja. Osat ovat viimeisen päälle laadukkaita, toleranssit valmistuksessa olleet
kohdallaan ja toistaiseksi tarvittavat tarvikkeet olleet kuusiokoloavain ja ruuvilukite osastoa.
Tämä siiitä huolimatta että oma autoni oli jo kauden käytössä ollut.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: 69sale - 12.04.15 - klo: 22.26
Näin on laadusta pitää maksaa. Kylläkin ei tähän tarvii ostaa mitään kun on "valmis" kilpuri. Harrastus tämä on... radalla kun ajaa niin ei kulu hirveesti varaosiin kun ei ole pään kokoisia murkuloita edessä tai sorasuihkua...
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 13.04.15 - klo: 07.38
Juu, puhtaasti kilpailukäyttöön tämä auto on menossa. Katsotaan sitten kesän kapinoissa josko tuohon kulkineeseen sais vauhtiakin löydettyä.

Todennäköisesti ainoa este vauhdille tulee olemaan kuski itse, ei niinkään auto  :tongue:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Juha-Matti - 13.04.15 - klo: 11.01
Paljonhan tuota on kehuttu ja onhan tuo Hollannissa ainakin voittanut jo useita kilpailuita ja eiköhän ole muuallakin kuin kotimaassaan.
Ei nuo ilmaisia ole :azn:
http://www.elcon-models.com/nl/164-imp4ct-4wd (http://www.elcon-models.com/nl/164-imp4ct-4wd)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 13.04.15 - klo: 11.10
Paljonhan tuota on kehuttu ja onhan tuo Hollannissa ainakin voittanut jo useita kilpailuita ja eiköhän ole muuallakin kuin kotimaassaan.

On tällä autolla viety jo joku mitätön em-mestaruuskin.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Juha-Matti - 13.04.15 - klo: 11.12
Sitä mie muistelin, mut en varma ollu :grin:
Täysiverinen kisa-auto todellakin tämä impact.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 30.04.15 - klo: 00.33
No jotain pientä edistystä sentään raportoitavaksi. Kiinnostusta ja kyselyjä projektin etenemisestä ollut yllättävän paljon.

Valitettavasti tavaran toimittajat hidastavat rakentamista. Nytkin on servoja odoteltu 2 viikkoa ja huonolla tuurilla menee vielä 2-3 viikkoa ennen kuin ne on mulla. Noh, elämä on ja silleen...

Pitäähän krossarissa takasiipi olla. Tässä autossa on myös takapuskuri suojaamassa perään ajajilta.

(http://i11.aijaa.com/t/00641/13818122.t.jpg) (http://aijaa.com/zqhGpv)

Ja asian mukainen heilahduksen vaimennin vai mikä se oli 1960-luvun autokirjan mukaan

(http://i5.aijaa.com/t/00740/13818123.t.jpg) (http://aijaa.com/W1pNwJ)

(http://i4.aijaa.com/t/00039/13818124.t.jpg) (http://aijaa.com/7DP4aS)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 30.04.15 - klo: 08.23
No on se nyt kumma kun mitään päivitysosaa ei autoon tule.

No löytyihän yksi päivitys. Takarenkaan akseli muuttui M8 kierteellä kiristettäväksi. Alkuperäinen oli M6. Ja kuten asiaan kuuluu kuva alla.

(http://i5.aijaa.com/t/00538/13818177.t.jpg) (http://aijaa.com/M3tVgk)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 30.04.15 - klo: 14.37
Keskitunneli servoja vaille valmiina asennettavaksi.

(http://i10.aijaa.com/t/00216/13818428.t.jpg) (http://aijaa.com/8OWNsI)

Nyt sitten onkin kaikki tehty. Projekti jatkuu heti kun servot ovat saapuneet härmän maaperälle.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 30.04.15 - klo: 18.57
Heh, onneksi olen huono pitämään lupauksiani rc-kaluston rakentelun suhteen.

Raidetangot olivat pöydällä tilaa viemässä ja pitihän ne sitten autoon asentaa. Tuli tuommoinen tuttu fiilis kun vanttiruuvit ja pallot ovat kaikki kevymiiniä. Mukavan kiiltävää osaa on aina ilo katsella.

Pakollinen foto silvous plait

(http://i4.aijaa.com/t/00096/13818693.t.jpg) (http://aijaa.com/R5jh5s)

Se onkin hauska nähdä kuinka moni auton osista on vielä kiiltäviä ensimmäisen sadekisan jälkeen.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 02.05.15 - klo: 23.19
Projekti jatkuu.

Keskitunneli ja sivuponttoonit löysi paikkansa

(http://i10.aijaa.com/t/00471/13821392.t.jpg) (http://aijaa.com/dHWB9m)

Servo saveri paikallaan

(http://i3.aijaa.com/t/00452/13821393.t.jpg) (http://aijaa.com/sbRSpv)

Etu kulmavaihde ja kardaani sujahti hallitusti paikoilleen

(http://i11.aijaa.com/t/00484/13821394.t.jpg) (http://aijaa.com/tvKea8)

(http://i6.aijaa.com/t/00009/13821395.t.jpg) (http://aijaa.com/xzekCe)

Pakollinen omakehu haisee mainos takasiipeen

(http://i9.aijaa.com/t/00789/13821396.t.jpg) (http://aijaa.com/Qk5kNp)

Etuvetarit ja ylätukivarret asennettu

(http://i9.aijaa.com/t/00994/13821397.t.jpg) (http://aijaa.com/U3RGHP)

(http://i2.aijaa.com/t/00260/13821398.t.jpg) (http://aijaa.com/LTGsil)

Kokonaiskuva projektin tilanteesta

(http://i1.aijaa.com/t/00451/13821399.t.jpg) (http://aijaa.com/3WhrZq)

Kilpailusäännöt vaativat autosta löytyvän joustavan etupuskurin

(http://i1.aijaa.com/t/00263/13821400.t.jpg) (http://aijaa.com/yEU2Gl)

Ja lopuksi piti vielä servosaverin ohjausvivusto kiinnittää. Tähän tulikin kaikkien yllätykseksi muoviset linkit

(http://i3.aijaa.com/t/00551/13821401.t.jpg) (http://aijaa.com/BjEUJf)

Jaksaako porukka näitä mun kuvakollaaseja katsella? Vai onko jo parempi siirtyä kisojen jälkeisiin miksi-ei-homma-toiminut selityksiin.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: kyoshodbx - 02.05.15 - klo: 23.37
Hieno on kuvasarja ja mielenkiinnolla oon seurannu.sittenkun auto on ajokunnossa niin kiinnostaisi että mikä on hintalapunlukema.
Parivuotta oon bensa auton ostoo pohtinut niin siitä kiinnostus johtuu,eka bensa autoksi tosin käy minulle joku perinteisempi esim baja tahi muu halvempi.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Welho - 02.05.15 - klo: 23.39
Kyllä tätä jaksaa seurata! Kuvia ja kertomuksia lisää :cool:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Juha-Matti - 03.05.15 - klo: 08.42
Kyllä näitä mielellään seuraa.
Millasen servon laitat ohjaukseen?
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: pivo - 03.05.15 - klo: 08.58
Lisää kuvia vaan nyt ja sitten ensi ajometrien jälkeiset fiilikset.
Jätetään ne selittelyt muiden merkkien kuskeille :grin:

Huomio viimeisestä kuvasarjasta (toiseksi viimeinen kuva):

Etuiskarit näyttäisivät olevan tornissa eri kohdissa kiinni.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 03.05.15 - klo: 09.35
Ai vitsi että sitä ollaan tarkkana  :grin: ja hyvä niin.

Joo, noi etuskarit tuli laitettua noihin reikiin puhtaasti netin valokuva vakoilun tuloksena. Yksi saksalainen aika nopee kuski käytti juurikin tätä setuppia. Ajattelin että ruuvataan copy paste menetelmällä autoa kasaan ja muutetaan tarpeen vaatiessa.

Ohjaukseen tulee Savoxin SB-2273SG servot. Ihan kivat speksit, lipolla nopeus 0,095s ja vääntö 28kg. Todennäköisesti jarru/kaasu servoksi päätyy samanlainen tai sitten vähemmän vääntävä ja vieläkin nopeampi. Katsotaan nyt lopullinen servoasetelma kunhan tuo elektroniikka suostuu saapumaan härmän maaperälle.

Hintalappu tulee olemaan jossain 3-4k€ välillä, eli ei aivan halvimmasta päästä tämä auto ole. Mulle hintalapulla ei ole merkitystä koska tällä hetkellä olen Elconin maahantuoja ja pitäähän mulla olla kunnon esittelykalusto käytössä. Tuskin kukaan oikeita autojakaan ostaa jos liikkeessä ei ole kuin tyhjä halli ja esitteitä telineissä?

Ensimmäiseksi bensa-autoksi en todellakaan suosittele Elconia, koska tämä on puhdas kilpa-auto. Ekalla autolla tulee kuitenkin ajettua hiekkamontulla ja muissa sorakasoissa. Halvemmaksi tulee aloittaa harrastus muilla merkeillä. Jos sitten myöhemmin alkaa kisatouhu kiinnostamaan niin sitten panostaa kunnon kalustoon.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Juha-Matti - 06.05.15 - klo: 13.42
Paljon tulee rtr kunnossa autolle painoo?, tankki täynnä tietenkin  :smiley:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 06.05.15 - klo: 14.25
RTR auton paino tankki tyhjänä (sama kuin EFRA punnitus) asettunee jonnekin 12,5kg paikkeille.

Mulla jo muutama kevennys mielessä autoon, mutta ensin rakennetaan auto valmiiksi ja katsotaan kevennykset sitten myöhemmin.

Todennäköisesti ajan tällä vakioautolla tämän kauden ja kaudelle 2016 suunnitellaan sitten muutokset jos sellaisia edes tarvitsee.

Tossa muuten lyhyen (mullahan on tämä pitkä malli) Impactin punnitus:

http://s1083.photobucket.com/user/johnseeone/media/ELCON%20IMP4CT/20141017_104333_zpsbb514961.jpg.html (http://s1083.photobucket.com/user/johnseeone/media/ELCON%20IMP4CT/20141017_104333_zpsbb514961.jpg.html)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 07.05.15 - klo: 19.20
No jotain edistystä sentään.....

Elconin kytkin tuli kasailtua aikansa kuluksi. Pakollinen kuvatus alla.

(http://i9.aijaa.com/t/00587/13827703.t.jpg) (http://aijaa.com/bo5Gwx)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Juha-Matti - 07.05.15 - klo: 19.46
Tuohan on hyvä kytkin, kerran kun sen säätää kohilleen niin siihen ei tartte koskea.
Mulla oli tollanen sillon kun ton toisen bajan ostin, oli valmiina paikallaan.
Mutta siinä oli vain se pultti jolla se tulee kampiakseliin kiinni, erilainen.
Eli sellanen ruuvi jossa ei ole kantaa, vain se hexi siinä ruuvin persiessä, asetin ruuviksi sitä taitavat kutsua.
Joka tapauksessa kykä oli niin vtun jumissa kampiakselissa jotta sitä ei siitä irti saatu, piti muistaakseni muiluuttaa irti ja se meni sitten dumpsteriin sen jälkeen.
Tossa nykysessä versiossa on jo tolla oikeella pultilla tuo kiinnitys.
Se pultti oli tuolla kytkimen akselin sisällä, vttumainen laitos tuo vanha malli, muuten erittäin hyvin toimi ja muuten pelas, mutta kiinnitys/irrotus oli painajaista.
(http://acimg.auctivacommerce.com/imgdata/0/1/2/4/6/1/webimg/4254238.jpg)
Jotkut mallit oli näin vaikeita irrottaa, eli ei onnistuisi moottorin kiinni autossa olessa.
https://www.youtube.com/watch?v=XUktpfYnYtw (https://www.youtube.com/watch?v=XUktpfYnYtw)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: pivo - 12.05.15 - klo: 20.39
epävirallinen punnitus pirssille: 12.1kg

Alkaa auto olemaan pikkuhiljaa valmis avauskisaan Korpilahdelle.
Vielä kun saa pikkurenkaat alle ja Majurilta uuden kevyemmän korin niin... :grin: :grin:

Ai niin ja jos vaikka opettelis ajamaankin vielä :embarrassed:




Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 12.05.15 - klo: 22.55
Hoblaa. Eipä ole autoon turhia puntteja jäänyt. Kevyempi kori ja pikkurenkaat niin nopeasti laskettuna kisapaino 11,7kg.

Onko sulla heliumia renkaissa?

Auto edistyi pitkästä aikaa. Nyt vuorossa koneen ja putken sovitus

(http://i8.aijaa.com/t/00300/13834068.t.jpg) (http://aijaa.com/DgtUoi)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 13.05.15 - klo: 22.39
Oli sen verran kiirus päivä että en ehtinyt jokaisesta rakenteluvaiheesta kuvaa ottamaan.

Ohessa kuitenkin nykytilanne:

(http://i5.aijaa.com/t/00465/13835221.t.jpg) (http://aijaa.com/bsnOxC)

(http://i9.aijaa.com/t/00671/13835222.t.jpg) (http://aijaa.com/yuab3v)

Moottori on sisään ajettu ja tuo RovanLosin ilmansuodatin tuntuu sen verran pätevältä että se saa jäädä autoon.

Vikojakin löytyi. Joku tumpelo ei ollut kunnolla kiristänyt pakoputken alkukäyrää paikoilleen. Eli koneen irrotusjumppa ja putken uudelleen kiristys vielä tiedossa.

Jarrut tuntuivat todella tehokkailta. Saa todennäköisesti olla tarkkana epan kanssa, ellei bensaletkulla saa sopivaa pehmeyttä aikaiseksi.

Servot tuntuivat oikein päteviltä mitä nyt tuossa pöydällä niitä testasin. Vaakaa tuli kokeiltua ja efra punnitus (tankki tyhjänä) tuntuu osuvan sinne 12,4 - 12,5kg välille pikkurenkailla. Lopullinen totuus paljastuu kunhan kori tulee maalarilta takasin.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Andrimus - 13.05.15 - klo: 22.50
Eihän me mitään uskota jollei vireota löydy.. Nättihän tuo on kuin....ä
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: tonij - 14.05.15 - klo: 20.49
Ootko jo miettiny että mistä materiaalista ja minne teet lisäpainoja autoon?
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 14.05.15 - klo: 21.19
Ei mitään lisäpainoja vaan lisäkevennyksiä!!

Muutama kevennyskohde jo mielessä, mutta onneksi aika ei anna periksi. Katsotaan josko tämän kauden aikana sais vielä kevenneltyä muutamia grammoja sieltä täältä autosta pois.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 17.05.15 - klo: 21.08
Jahas, kori sai värin.

Maalari ei itse kovinkaan paljon työtään kehunut, mutta mun mielestä tämä on makein koppa mikä mulla on ikuna ollut bensanorsussa. Kuvia tietysti alla:

(http://i11.aijaa.com/t/00593/13840515.t.jpg) (http://aijaa.com/nx1czg)

(http://i1.aijaa.com/t/00350/13840516.t.jpg) (http://aijaa.com/V04nGs)

On sillä joku X1 koppakin mukana:

(http://i11.aijaa.com/t/00160/13840517.t.jpg) (http://aijaa.com/XWULbk)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 19.05.15 - klo: 21.52
Nyt voin tunnustaa että kerrankin voin puhtaasti käsi sydämellä tunnustaa että OLEN TYYTYVÄINEN.

Auto on valmis ja kuvatukset tietysti alla:

(http://i2.aijaa.com/t/00687/13842437.t.jpg) (http://aijaa.com/hvijet)

(http://i11.aijaa.com/t/00976/13842439.t.jpg) (http://aijaa.com/cdgwq7)

(http://i2.aijaa.com/t/00090/13842440.t.jpg) (http://aijaa.com/Iq6SDg)

(http://i4.aijaa.com/t/00474/13842443.t.jpg) (http://aijaa.com/qhn3gm)

Ja se mihin olen erityisen tyytyväinen on auton paino, tai siis siihen että sitä ei ole ainakaan liikaa :grin:

Auto on siis kasattu vakio-osilla eikä mitään hipo hipo titaania tai muuta ihmeellistä kevennystä ole tehty. Ainoat kevennetyt osat löytyy moottorista kun eihän sitä kehtaa millään vakiolla ajaa. Tarkkuus vaa'alla punnittuna Efran säätöjen mukaan painoa oli 12,320kg. Siis siellähän oli paikallaan luonnollisesti transponderi ja vastarin akku. Bensatankki tyhjennetty huolellisesti oikean tuloksen saamiseksi.

Mulla on jo noin 100-200g kevennykset tiedossa kunhan saan aikaiseksi viilata osaset kuntoon ja asentamaan ne paikoilleen.

Kun kukaan ei kuitenkaan usko, niin parempi laittaa vielä muutama kuvatus todisteeksi punnitustilanteesta uskomista vahvistamaan:

(http://i3.aijaa.com/t/00411/13842446.t.jpg) (http://aijaa.com/Gnfuuy)

(http://i10.aijaa.com/t/00869/13842447.t.jpg) (http://aijaa.com/JhgiCe)

(http://i11.aijaa.com/t/00044/13842445.t.jpg) (http://aijaa.com/JWr07U)

Nyt enää ainoa ongelma on siinä että oppis vielä ajamaan. Ainakaan kalustosta tämä homma ei jää kiinni. Katsotaan josko Korpilahdella en ainakaan ihan viimeiseksi jäisi.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 25.05.15 - klo: 07.41
No niin. Ensimmäiset kisat takana ja autokin on jo putsattu  :shocked: Kirjoituksiani seuraaville varoitus: Ei kuvia tällä kertaa!!

Nopea läpikäynti kalustoon: Yllätyksekseni huomasin että ei ainuttakaan rikkoutunutta osaa kisan jäljiltä, hyvä niin. Kisan aikana yksi muovinen korikiinnike katkesi ja pakoputken pidikkeenä toiminut nippuside meni kerran poikki. Siinä kaikki.

Auto toimi kuten olettaa saattaa, koska ensimetrit renkaat alla otettiin suoraan lämmittelylähdössä, eli yhtään metriä ei ollut auto liikkunut ennen kisapaikalle saapumista. Konekin oli uusi josta oli yksi tankillinen ajettu bensaa läpi renkaat ilmassa mukamas sisäänajon vuoksi.

Aika vikuri ajettava tuo nyt sitten kuitenkin oli. Tuntui että joutuu köröttelemään eikä päässyt oikein koko päivänä ajofiilikseen. Noh pienillä säädöillä yritin autoa parantaa pitkin päivää, mutta aivan optimisuoritukseen olisi ollut hyvä muutama testipäivä ajaa ennen kisoja.

Servoja ei voi muuta kuin kehua. Vääntöä ja nopeutta riittää vaikka kisakumppaneille jaettavaksi. Tosin itselleni aiheutui muutama ohjaustekninen ongelma mokomista vikisijöistä. Ohjaus tuntui aivan liian nopealta bensa-autoon mihin olen yleensä tottunut. Sai olla todella tarkka ratin kanssa.

Kehuja saa myös auton pakoputki. Näin hiljaista putkea ei mulla ole koskaan ollut bensa-autossa. Uskoisin että Fehringin EM-kahinoissa saan olla kohtuullisen huoleton melumittauksen suhteen.

Pikkurenkaat eivät välttämättä olleet parhaimmillaan Korpilahden röykyissä. Olen kuitenkin tehnyt päätöksen jo viime talvena, että kaikki suomen kisat ajetaan pikkukumeilla. Sama linja tulee jatkumaan vastaisuudessakin, eli rengasrulettia ei mulla ole tiedossa. Tosin renkaan merkki ja malli saattaa vielä vaihtua.

Raportit jatkuu kauden edetessä ja testipäivien tai kisatohinoiden raportoitia siis tiedossa. Stay tuned.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 10.06.15 - klo: 18.45
Jahas. Kirjoituksiani ja räpellyksiäni seuraaville olisi jaossa jopa yksi kuvatus.

Eli Majurin koripaja pukkasi Elconiin päivitetyn korin. Muutama ilmanottoaukko sivuponttooneihin tuli lisää ilmavaihtoa parantamaan. Kuva nyt ei ehkä ole parhaimmillaan kun korissa ei ole maalia päällä, mutta kyllä kait tuosta jonkunlaisen käsityksen muodoista saa.

Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 11.06.15 - klo: 20.22
Ja kori sai maalia pintaan. Onhan tuo maalaus ihan tekijänsä näköinen, eli ruma kuin petolinnun arse mutta parempaan ei vielä pysty. Olis varmaankin ihan aikuisten oikeasti parempi jättää maalaushommat niille jotka sen osaa.

Pääasia että kori erottuu ympäröivästä maastosta kun alkaa tuo ikänäkö vaivaamaan.

Kuvia kauhisteltavaksi:

Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: pivo - 12.06.15 - klo: 07.47
ei tuo kovin pahalta näytä kuvissa. Livenä nähtynä voi toki mieli muuttua :evil:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 12.06.15 - klo: 10.37
Joo, toi on ihan hyvän näköinen maalaus kun vie korin Korpilahdelle ja menee Raisioon sitä ihastelemaan.

Tuossa nyt vielä autossa kiinni kuvat:

Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: kenblock - 12.06.15 - klo: 12.00
mu mielest toi on kyl tosi hiano, haluisi ittellekki tolalse :smiley:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: tonij - 12.06.15 - klo: 14.54
mu mielest toi on kyl tosi hiano, haluisi ittellekki tolalse :smiley:

Ei muutku lait vene myynt ja ost lehtbagalt aut😊
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Majuri - 12.06.15 - klo: 18.57
 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 12.07.15 - klo: 20.07
Päivitetäänhän tätäkin topikkia hieman.

Omaa autoani en ole ehtinyt ulkoiluttaa muuta kuin kaksi kisaa ja yhden treenipäivän. Setuppeja on tullut kokeiltua vaikka kuinka monta eri versiota treenipäivän aikana, mutta aina on palattu takaisin alkupisteeseen. Ainoa asia joka oikeastaan on muuttunut renkaan kulmat, ulosjousto ja maavara.

Pikkurenkailla olen edelleen ajanut ja ainakin tuloksia katsoessa päätös pikkurinkuloiden käytöstä on ollut onnistunut valinta. Kärkikuskeille ei tosin pärjää millään, mutta se ei johdu renkaista vaan täydellisestä ajotaidon puutteesta. Tähän kun lisätään juniorin osallistuminen samaan sarjaan niin välillä varikolla on todella kiire että ehtii hoitamaan molempien nostovuorot, tankkaamaan autot, mahdollinen pikahuolto ja juniorille jaetut ajo-ohjeet. Ei todellakaan jää kisapäivinä aikaa auton säätöön vaan lähes koko päivä mennään niillä säädöillä mitkä autossa aamulla oli.

Rikkoutuneita osia tällä hetkellä samat mitä edellisessä listassa + ajovirheen takia yksi vääntynyt vetoakseli. Edellisessä kisassa tuli kärsittyä yhdessä alkuerässä keskeytys jonka syyksi osoittautui ruuvilukitteen unohtuminen bulkin kiinnitysruuvista. Onneksi helppo korjaus ja kisa jatkui taas.

Seuraavaksi sitten Fehringin EM kahinat ja raportointia sieltä en lupaa ennen kun olen kotiutunut reissusta. Tietysti aina on oikeus muuttaa mieltään jos kirjoittelu alkaa maistumaan.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 16.07.15 - klo: 14.47
Auto onkin sitten huollettu ja putsattu Fehrinkiä varten.

Löytyi yksi rikkoutunut osa. Vetarin suojakumi otti ilmeisesti siipeensä kun alatukivarsi lähti toisessa alkuerässä irti löystyneen bulkin ruuvien takia.

Rengastestiäkin tuli muuten ajettua edellisessä kisassa ja treenipäivänä. Tällä hetkellä itselleni paras rengas on Schumacherin wave (http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/g400-large-scale-wave-tyre-yellow-pr.html (http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/g400-large-scale-wave-tyre-yellow-pr.html)) kovemmalla seoksella. Renkaan kuluminen todella vähäistä ja pitoa on riittävästi. Lisäksi renkaan ominaisuudet eivät muutu kovinkaan paljon vaikka kuluneemmat kiekot laittaa autoon kiinni.

Fehringissä luotan FG:n renkaisiin koska viime vuonna lähes kaikki Elcon kuskit käyttivät samaa kumia. Tosin tässäkin päätöksessä on onneksi oikeus muuttaa mieltään kisapaikalla.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 04.08.15 - klo: 21.38
Sehän hujahti nopeasti yksi viikko Itävallan radan kupeessa. Tulihan sitä ajettua sekä opeteltua Elconin säätämistäkin.

Lopputuloksissa sija 44 ei ollut ollenkaan huono saavutus kun ottaa huomioon kilpakumppaneiden kovan tason.

Elconin kestävyyttäkin tuli kokeiltua useamman kerran kun auto lähti radan suurimmasta hypystä pyörimään pituusakselinsa ympäri ainakin kymmenkunta kertaa.

Toisella kerralla volttien päätteeksi oli alumiininen raidetanko antanut periksi. Eli aikaisempien hajonneiden osien listaan voidaan siis lisätä yksi raidetanko ja yksi etupuskuri.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: kenblock - 06.08.15 - klo: 13.04
millattiis tuos sun autos on toi pakoputke tiiveys pelant, ku tuos on toi kumine kaula putke ja pakosarja väliis
http://aijaa.com/DgtUoi (http://aijaa.com/DgtUoi)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 06.08.15 - klo: 14.13
Kun käyttää kunnon klemmareita ja asentaa putken autoon kiinni siten että putki saa tukea sivuponttoonista niin hyvin on kestänyt.

Ensimmäinen kiinnitys ei kestänyt, mutta nykyinen todella vähän parannettu versio onkin kestänyt yhden suomen kisan ja EM karkelot päälle.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: kenblock - 07.08.15 - klo: 16.00
toi on gyl kauneumppi bensa auttoi mitä miä oon nähny :tongue:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 11.08.15 - klo: 08.48
Kiitos kehuista. Itse pidän auton ulkonäöstä kori päällä, mutta ilman koria tuo on jotenkin vanhanaikaisen näköinen. Tosin olen aina ollut sitä mieltä näissä rc touhuissa että ulkonäkö ei kisoja voita. Auton tulee olla kestävä ja oikeilla setupeilla oikeisiin käsiin ohjain annettuna nopea.

Tietysti mikä Impactissa antaa mahdollista lisäetua on auton paino. Mulla efra punnitus antoi tuloksen 12,3kg painavalla korilla. Toinen suomenratoja kiertävä auto kevyellä korilla antoi tulokseksi muistaakseni 11,7kg, noh ainakin alle 12kg oli punnitus. Auton omistajalta voi kysyä tarkan tuloksen jos se alkaa mieltä vaivaamaan.

Aika harva 4wd kisahärveli pääsee nykyään alle 12kg haamurajan. Varsinkin tämän auton suhteen olen todella tyytyväinen kun kyseessä on kuitenkin täysin alumiininen kisakampe. Tietysti voisi kokeilla jossain vaiheessa mitä auto painaa jos laittaisi muoviset alatukivarret ja keventelisi autoa sieltä täältä, että mitä sen jälkeen painoa on jäljellä. Kiinnostus moiseen kokeiluun on vaan ollut vähäistä kun henkilökohtaiset ajotaidot ovat vielä sen verran huonot että mitään lisäetua ei ainakaan mun ranteilla ole saatavissa vaikka auto olisi kuinka kevyt tahansa.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 17.08.15 - klo: 08.34
Tunnelmia Raision kisasta.

Ensimmäinen kisa jonka ajoin turffiradalla ja isoilla renkailla. Jotenkin auto tuntui paremmalta noiden pikkurenkaiden jälkeen. Tosin alustasetuppi olisi pitänyt miettiä uudelleen koska pelkkä ajokorkeuden muuttaminen ei yksinkertaisesti riitä kun vaihtaa pikkurinkuloista isompiin.

Tuli kokeiltua Elconin kestävyyttä oikein kunnolla kun täräytin pääsuoralta täydestä laukasta varikkomuuriin. Auto säilyi ehjänä ja ajo jatkui pienen "miten se nyt sinne meni" ihmettelyn jälkeen. Muutama muu läheltä piti tilanne sattui samassa paikassa, eli pitänee oikein kunnolla syventyä auton alustan säätöihin. Jotenkin tuntuu siltä, että kun kone menee piikille menettää auto pidon takarenkaista mutta eturenkaat sen sijaan jatkaa tehokasta ohjaustyötä. Eli todella tarkkana saa olla ettei mene luisteluksi kun lusikka on pohjassa.

Tällä hetkellä on neuvottelut tehtaan kanssa käynnissä suomeen toimitettavista autoista. Tarkoitus olisi saada auton hintaa laskettua muutamalla toimitukseen sisältöä koskevalla muutoksella. Näihin asioihin palataan sitten myöhemmin.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Stinde - 17.08.15 - klo: 09.31
Raision radalla ajajakorokkeen / kontin edessä on radassa töyssy/kuoppa...
Se kyllä saattaa aiheuttaa ajosuunnan muutoksen ... varikkomuuria kohti , jos ei ole tarkkana  :roll:

Kuplalla samainen kohta aiheutti nokka-perä-nokka-perä kuperkeikkoja
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 17.08.15 - klo: 10.56
Juu, toi kuoppa on kyllä tiedossa.

Valitettavasti kyse ei ollut siitä kun auto lähti kirjoittamaan huomattavasti aikaisemmin ennen pääsuoran alkua. Kyse on vain kuskin ja auton säädöistä että homma alkaa toimimaan.

Olisihan tuon kolarin voinut välttää keventämällä hiukan, mutta kevyempi kaasun käyttö ei vaan yksinkertaisesti ole ollenkaan kivaa  :azn:
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: copter - 20.08.15 - klo: 10.42
Kaupalliset tiedotteet kuuluvat kaupallisille alueille. Mainostus on kielletty foorumin säännöissä: http://rc10.fi/index.php?topic=1158.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=1158.0)

--
Terveisin,
Matti / Ylläpito
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 20.08.15 - klo: 12.11
OK, parannan tapani. Pahoittelut sääntöjen rikkomisesta.

Ylläpito voi poistaa turhan markkinointisaastan tästä ketjusta ja antaa vaikka opetukseksi bannia tunnareilleni jos sääntörikkomus on ollut siihen kyllin vakava.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 01.09.15 - klo: 09.05
Hoblaa jälleen,

Auton huolto tehty ja löytyihän sieltä kuluneita ja rikkoutuneita osasia. Molempien etualatukivarsien tapit olivat taipuneet jo sen verran että ne piti vaihtaa uusiin. Pitää varmaankin opetella ajamaan ilman kymmentä kaatoa per kierros edes yksi kisa  :grin:

Toisen etuiskarin varsi oli jonkun iskun seurauksena taipunut vaihtokelpoiseen kuntoon.

Edessä alatukivarsissa oli jo jonkun verran klappia. Uudet muovihelat paikoilleen ja välyksetön auto on taas valmis Lavangon kahinoihin.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 07.09.15 - klo: 09.30
Jahas päivitetään tätäkin topikkia.

Elconin kestävyystesti tuli suoritettua viimeisessä kisassa. Alkutilanne tämä: toisen kisaajan autossa radio häiriö ja auto karkasi pääsuoralle poikittain. Minä tulen pääsuoraa täyttä laukkaa (vauhtia jotain 60 tai ehkä ylikin johtuen hivenen pitkästä välityksestä) suoraan kilpailijakaverin auton kyljestä sisään.

Nopea inventaario: molemmat alumiiniset etualatukivarret solmussa, alatukivarsien tapit mutkalla, iskarin yläkiinnikkeen ruuvi mutkalla, servosaverin akseli poikki, toinen servotanko mutkalla.

Loppujen lopuksi auto oli säälittävän näköinen, mutta tilannetta tutkiessani totesin että yllättävän vähällä pääsin. Nyt vielä osien ja auton pesu, auto nippuun ja odottelemaan mahdollista sisäkisaa joka toivottavasti saadaan toteutettua.

Sisäkisassa tulen testaamaan Elconin muoviset alatukivarret koska niiden kestävyydestä ei ole mitään tietoa. Molemmat kisoja kiertäneet autot kun ovat olleet varustettu alumiinisillä versioilla.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 08.09.15 - klo: 08.27
Päivitetään tähän nyt kauden lopputuloksia jos joku ei kilpasarjaa seuraa.

Impactilla otettiin kauden kokonaispisteissä ihan kelpo saalis. Toinen auto sijalla 3 ja itse sijalla 8. Ei huonompi saavutus kun ottaa huomioon, että auto oli kauden alussa molemmille kuljettajille täysin uusi ja tuntematon.

Pitkin kautta tehtiin ankaraa testiä ja etsittiin säätöjä. Nyt tästä asetelmasta on hyvä jatkaa kohti ensi kautta koska tietoa ja taitoa auton säätämiseen sekä siihen, kuinka kyseistä runkoa tulee ajaa, on kertynyt roppakaupalla.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 23.09.15 - klo: 19.41
Mitä mielipuolista!!

Täys alumiiniseen autoon on tungettu muoviosia. Pitää varmaankin lähteä johonkin hoitoon hetkeksi kun tuollaista menee tekemään. Ja asiaan. On tullut tiedusteluja usealta taholta Elconin muovisien alatukivarsien kestävyydestä. Kun omakohtaista kokemusta ei ole niin tällä setupilla mennään seuraavaan kahinaan kokeilemaan. Katsokaa ja kauhistukaa.

(http://i11.aijaa.com/t/00696/13975766.t.jpg) (http://aijaa.com/lqJ3kZ)  (http://i5.aijaa.com/t/00887/13975767.t.jpg) (http://aijaa.com/7AoWtP)  (http://i1.aijaa.com/t/00199/13975768.t.jpg) (http://aijaa.com/y8KdUQ)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: nitropaimen - 23.09.15 - klo: 22.20
Ei se ole ollenkaan niin "mielipuolista" vaan erittäin järkevää ja johdonmukaista. katsoppas huviksesi mitä nuo muoviset ripustukset  maksaa alumiini osiin verrattuna...
Shepherd rata-autossa on ripustuksessa useita muoviosia ihan ratkaisevassa paikassa ja kirosin sitä että muutaman kisan jälkeen niitä sai olla vaihtamassa, kun alkoi tulla klappia kulumisesta.
Sitten tajusin: Klappia ja kulumaa tulee ihan koka tapauksessa, vaikka siinä olisi kuulalaakerit ripustuksessa !
Kun nuo puslat maksaa 5 euroa pussillinen ja ne vaihtaa vaikka kisavarikolla alle viidessä minuutissa kun alumiininenripustus tai bulkhead missä ne on kiinni, maksaisi lähelle viisikymppiä kappaleelta, alkaa tajuta miksi ne on muovia...
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 24.09.15 - klo: 08.31
No tuota alumiinin kulumista ei ole tässä autossa. Ainoa keino saada alumiini ajettua loppuun on huollon puute tai ihan järjetön kolari.

Tässä autossa kaikissa liikkuvissa alumiiniosissa on kulutuspalana muovipusla välissä. Keulaan olen kuluneen kauden aikana kerran aikaisemmin vaihtanut muovipuslat, takana oli ennen syyshuoltoa vielä alkuperäiset. Keulan puslat kuluu nopeammin kun mulla tuo ajotaito aiheuttaa turhan paljon keulalle rasitusta.

Oikeesti nopean tai rauhallisemman kuskin käsissä voi samoilla puslilla ajaa koko kauden. Itse asiassa puslasarja koko autoon maksaa vähemmän kuin kierros muovisia alatukivarsia.

Kävin pihalla tekemässä pikatestin autolla niin vetopito tuntuu paremmalta. Johtuu todennäköisesti siitä että muovinen alatukivarsi fleksaa sopivasti. Epäilen että turffilla kovalla pidolla noilla muoviläpysköillä tulee ongelmia. Lisämurhetta aiheuttaa muovisien tukivarsien iskarien kiinnityspisteet. Ne kun eivät satu olemaan aivan samat kuin alumiinisissa sisaruksissa.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: nitropaimen - 24.09.15 - klo: 09.58
hyvä on että on muovipuslat ! terästappi plus alumiininen saranapinta ja vähän väliin hiekkapölyä on kuin olisit saanut kerroksen smirgelikangasta joka saranaan... Sitäpaitsi muovipusla ei tarvitse voiteluainetta väliin mitä metalli/metalli vaatisi...
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 12.10.15 - klo: 09.26
Jahas, testiajot on suoritettu.

Muutaman ratakierroksen jälkeen jouduin toteamaan että muovinen alatukivarsi ei vaan toimi takana. Syynä on iskarin alapään kiinnitys, tai oikeastaan kiinnitysreikien puute.

Muovisessa versiossa kun ei ole uloimmat reiät lähellekään samassa kohdassa kuin alumiinisissa sisaruksissa joten perän jousituksesta tulee aivan liian pehmeä (ainakin minun ajotyylille tai tyylittömyydelle :azn:)

Edessä taasen muovinen versio toimii todella mallikkaasti. Muutamat kunnon voltit tuli myös kokeiltua kuten asiaan ja kunnon kestotestiin kuuluu. Vaikka päivä oli hiukan viileämpi kuin yleensä kesällä, niin muovi kesti voltit ja pyörähdykset todella hyvin. Oikeastaan olin niin tyytyväinen muovin laatuun että laiskana kaverina päätin jättää etualatukivarret paikoilleen niin pitkäksi aikaa kun ne vaan kestää mun ajotaidottomuuden rääkkiä.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 18.12.15 - klo: 09.55
Autotallissa tapahtuu.....

Eikös se niin ole että hyvästä autosta voi tehdä vielä paremman tai sitten pilata koko auton kun oikein yrittää. Ian Oddie niminen kaverus lontoon nurkilta on käyttänyt omassa Elconissaan takajousituksen levityspaloja. Eli takaiskarin alapään kiinnitys pyritään saamaan mahdollisimman lähelle rengasta. Noh, kyseisen lurjuksen palat piti tietysti saada härmään kokeiltavaksi. Yksi lyhyt testi on kyseisillä palikoilla jo ajettu, mutta testit jatkunee kunhan kevät koittaa. Pakollinen kuva tietysti tähän silvous plait:

(http://i6.aijaa.com/t/00528/14052911.t.jpg) (http://aijaa.com/UsUYao)

Kun autoa on tullut rakenneltua sieltä täältä lisää ja osa osista ollut kevennettyjä, mutta joitakin osia vaihtunut raskaampiin tai jopa osia lisääntynyt autoon  oli pakko tehdä vielä henkilövaaka EFRA punnitus. Ei huono tulos isoilla renkailla 12,2kg!!! Niin tankissa saattoi muuten olla bensaakin jokunen tippa.

(http://i2.aijaa.com/t/00274/14052912.t.jpg) (http://aijaa.com/QXjYpt)

(http://i9.aijaa.com/t/00167/14052913.t.jpg) (http://aijaa.com/xbYL6F)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 04.05.16 - klo: 09.02
Päivitetään tännekin kuulumisia.

Testiä on ajettu takaiskunvaimentimien levityspalojen kanssa kahden kuskin toimesta. Kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Takapään kallistuksen vakaajasta tuli turhake, koska auton saa toimimaan ilman sitä paljon paremmin.

Lisäksi kierrosajat ovat parantuneet molemmilla kuskeilla 2-3s verrattuna viime kauteen, eli kellokin tykkää tapahtuneesta muutoksesta.

Seuraavaksi katsotaan kauden ensimmäisessä kisassa kuskien ja autojen iskukyky.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: pivo - 08.05.16 - klo: 21.35
Nyt rupeais täälläkin auto olemaan valmis kisakauden aloitukseen parin viikon päästä. :cool:
Auto ehti talven aikana vaihtua "uuteen" käytettyyn, mutta merkki ja malli pysyi samana. Mihinkäs sitä hyvästä vaihtamaan... :laugh:
Moottori kaipaa vielä pientä sisäänajoa ja säätöjen hakemista mutta muuten kaikki on valmista ja toimivaa.
Kestävyys ja nopeus selviääkin sitten vasta ekan kisan aikana.

(http://i8.aijaa.com/t/00508/14166333.t.jpg) (http://aijaa.com/7Hrwa6)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 09.05.16 - klo: 18.54
Tämän kauden renkaat nipussa ja liimattuna

(http://i11.aijaa.com/t/00579/14167973.t.jpg) (http://aijaa.com/8jikZL)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 17.05.16 - klo: 11.36
Jotain tuninkia autoon ennen kisoja:

Takajousitus progressiiviseksi:

(http://i3.aijaa.com/t/00020/14172718.t.jpg) (http://aijaa.com/kuAEkw)

Korin kiinnitykseen toisenlainen vaihtoehto Mogatecilta:

(http://i5.aijaa.com/t/00621/14172717.t.jpg) (http://aijaa.com/w0jfND)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 18.11.16 - klo: 08.57
Jahas,

Auton syyshuolto tehty. Vaihtoon menivät takadiffin isot laakerit, yksi eturenkaan laakeri ja yksi kulmavaihteen sisäpuolinen laakeri. Aikaisemmin on kertaalleen vaihtunut kytkinkellon laakerit.

Mun mielestä ei ollenkaan huono tulos koska autolla on ajettu jos kaksi kautta kilpaa ja välillä käytetty erittäin raakoja puhdistusmenetelmiä (painepesuri ym). Eli voidaan todeta että auton alkuperäiset laakerit ovat yllättävän laadukkaita kapistuksia.
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 20.04.18 - klo: 12.25
Hupsis ja heijaa...

Elconin tehtaalta ilmoitettu että uusi Impact tulee myyntiin tämän vuoden aikana.

Eli tarkempaa tietoa ja kuvia odotellessa......
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Lehtibakka - 23.04.18 - klo: 10.34
Kuvia uudesta Impactista. Tämä on proto auto, eli ei täysin vastaa tuotantomallia vielä.

Huomiota herättää kaksi kytkintä ja perinteisen vetokäynnistimen puuttuminen.

(http://i1.aijaa.com/t/00701/14560679.t.jpg) (https://aijaa.com/cy5W2Y)(http://i8.aijaa.com/t/00835/14560680.t.jpg) (https://aijaa.com/Qst3SO)(http://i8.aijaa.com/t/00581/14560681.t.jpg) (https://aijaa.com/slehzN)
(http://i8.aijaa.com/t/00543/14560682.t.jpg) (https://aijaa.com/W0Nsew)(http://i5.aijaa.com/t/00352/14560683.t.jpg) (https://aijaa.com/r7gEcF)(http://i3.aijaa.com/t/00239/14560684.t.jpg) (https://aijaa.com/HDwc0Q)
(http://i3.aijaa.com/t/00038/14560685.t.jpg) (https://aijaa.com/BYIDMB)(http://i9.aijaa.com/t/00605/14560686.t.jpg) (https://aijaa.com/8vEYbn)(http://i3.aijaa.com/t/00750/14560687.t.jpg) (https://aijaa.com/Ru7jY6)
(http://i10.aijaa.com/t/00836/14560688.t.jpg) (https://aijaa.com/pLaEvF)(http://i7.aijaa.com/t/00309/14560689.t.jpg) (https://aijaa.com/OhlnZm)(http://i8.aijaa.com/t/00747/14560690.t.jpg) (https://aijaa.com/VnDpG1)
Otsikko: Vs: Elcon Impact
Kirjoitti: Andrimus - 23.04.18 - klo: 22.06
Tuota katselin ekan kerran aivan äimänä. On se sen verran ufon näköinen viritys . Vähän aikaan kävi mielessä suihkuturpiinikone  :grin: