RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Associated => Aiheen aloitti: Roudari - 01.06.15 - klo: 15.16

Otsikko: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Roudari - 01.06.15 - klo: 15.16
Tuollainen on sitten ilmestynyt! Näyttää hyvin pitkälti sellaiselta kuin odotinkin.

http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1592-NEW_RC10SC5M_Team_Kit (http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1592-NEW_RC10SC5M_Team_Kit)

(http://www.teamassociated.com/pictures/news/articles/1592/supporting_photos/70006.ps_lg.jpg)

(http://www.teamassociated.com/pictures/news/articles/1592/supporting_photos/SC5M_3Q_Body%20Off_L_lg.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: micsa.fi - 07.06.15 - klo: 09.51
Onhan tämän julkaisua spekuloitu pitkään, varsinkin kun Asso veti nelkkucorrin pois tuotannosta ja näyttää keskittyvän kisapuolella tuuppeihin.

Oletettavasti tämä on hyvinkin toimiva paketti suoraan kittisetupissa, jos vähänkään samalla teillä ollaan mitä B5M:n kanssa. Olisivat kyllä saaneet tehdä Factory-version suoraan, niin saisi ne tarvittavat aluosat yhdessä paketissa. Metallipohja on kyllä plussaa, niin ei tartte sitä muovipohjan rikkoutumista pelätä.

Amainin 309.99USD pre-order hinta on kyllä aika suolainen, varsinkin kun tuohon tulee ALV päälle ja dollarin kurssi on melkein 1:1 euron kanssa.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Hazard - 04.09.15 - klo: 11.16
Kesäloman viimeinen päivä ja talvi jo mielessä.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: akkunen - 04.09.15 - klo: 16.18
Täällä kanssa ruvetaan kasamaan :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Metsäläinen - 29.10.15 - klo: 09.05
Video arvostelu SC5M rakentamisesta.

https://www.youtube.com/watch?v=A7IRp7vThpo (https://www.youtube.com/watch?v=A7IRp7vThpo)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 04.11.15 - klo: 20.07
Onnex toi englanti on niin hiton huonoa,et ei ymmärtäny olla ostamatta tätä härpätintä :cool:

Joo, tuli tuossa eilen kasattua auto ja ilman mitään kommervenkkejä toi sujui. Tietty ei tullu manuaalia avattua, ehkä se johtu sit siintä :wink:  Mutta täytyy sanoa että on ainakin tässä mallissa asso taas parantanut osien laatua entisestään. Aivan huippu herkät osat ilman mitään kikkailuja. Kasasin auton vähän omien mieltymysten mukaan parilla "bling"palikalla. Alumiiniset takahubit ja C-holderi messinkiä. Iskareihin eteen 2x1.5/ae35 ja taakse 2x1.6/ae30 rojut. Tänää sitten pääs testaamaan 2akun verran autoa. Ensi kertaa voin sanoa että nyt on löytynyt sellainen postilaatikko jolla voi ajella vaikka huvikseenkin. Toimii törkeen hienosti meidän liukkaalla sisäbaanalla, kierrosajat painui lähellä buggyn aikoja heti ensi vedolla. Nyt kun tuota vielä käy muutaman kerran hieromassa niin sc-kisat kutsuu varmasti :cool: Saa nähdä monta niitä sit ehtii ajaa :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: nitropaimen - 04.11.15 - klo: 21.05
Olenko oikeassa että kyseisessä härpäkkeessä ei ole kallistuksenvaimentajia ollenkaan ?? Sellaisen oloiselta noitten muittenkin luokan vehkeiden meno näyttää. KYLLÄ, esikuvan mukaisilta kun noita Asson videoita on katsonut. Kun tarpeeksi kuski kanttaa niin pyllähtää laite ympäri.. Varsin hienoa  katsojista, mutta tuskin ihan optimaalista noin kisaamisen kannalta..   :)
Vähän niinkuin Rättisitikalla menis mukaan ratakisoihin...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Mölli - 04.11.15 - klo: 23.41
Olenko oikeassa että kyseisessä härpäkkeessä ei ole kallistuksenvaimentajia ollenkaan ?? Sellaisen oloiselta noitten muittenkin luokan vehkeiden meno näyttää. KYLLÄ, esikuvan mukaisilta kun noita Asson videoita on katsonut. Kun tarpeeksi kuski kanttaa niin pyllähtää laite ympäri.. Varsin hienoa  katsojista, mutta tuskin ihan optimaalista noin kisaamisen kannalta..   :)
Vähän niinkuin Rättisitikalla menis mukaan ratakisoihin...

Iskunvaimentimet ovat kuitenkin laittaneet.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 05.11.15 - klo: 07.49
Olenko oikeassa että kyseisessä härpäkkeessä ei ole kallistuksenvaimentajia ollenkaan ?? Sellaisen oloiselta noitten muittenkin luokan vehkeiden meno näyttää. KYLLÄ, esikuvan mukaisilta kun noita Asson videoita on katsonut. Kun tarpeeksi kuski kanttaa niin pyllähtää laite ympäri.. Varsin hienoa  katsojista, mutta tuskin ihan optimaalista noin kisaamisen kannalta..   :)
Vähän niinkuin Rättisitikalla menis mukaan ratakisoihin...

Juu, kyllä sinne vakaaja taakse löytyy jos niin haluaa. Mutta rättisitikasta nää on kaukana :wink: Kuka tykkää tyttärestä kuka äidistä.... Voishan se olla näkemisen arvonen homma laittaa ratakasi auto lavangon crossirataa kiertämään :laugh: Siihen en ota kantaa miltä ne näyttäs (M8) kuninkuus luokan radalla :smiley:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 16.12.15 - klo: 18.16
Tuli hommattua kyseinen laite ja seuraavaksi pitäis alkaa kasailemaan. Onko porukalla tullu jotakin osia vastaan jotka kannattaa päivittää heti alkuunsa? Nokialla oli ajatus osallistua ensimmäiseen corrikisaan, enkä laita pahakseni jos joku Nokian radalla ajanut laittaisi toimivaa setuppia linjoille.

Kiitokset jo etukäteen!

-Jussi-
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: akkunen - 16.12.15 - klo: 20.31
http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-b5/91524-associated-ft-aluminum-arm-mount-d.html (http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-b5/91524-associated-ft-aluminum-arm-mount-d.html)

Ja kumit tuohon. Ei muuta :grin:
paketti setupilla pärjää....kait?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 17.12.15 - klo: 23.10
Mikä pinjoni 7.5 koneen kaveriksi Nokian kokoluokan sisäradalle?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 18.12.15 - klo: 05.52
Mikä pinjoni 7.5 koneen kaveriksi Nokian kokoluokan sisäradalle?

Aika rajulla koneella meinaat ajella :shocked: Jollain 19/81, 21/78 lähtisin kokeilee. Siintä sitten säätämään jos tarvista. Eteen kannattaa hommata harmaa jousi(pykälää jäykempi kuin paketissa). Loistavan auton on kyllä asso tehnyt tästäkin, pystyy niin liukkaalla kuin matollakin kiusaamaan crossareita ja vielä hyvin pienillä muutoksilla :cool:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: micsa - 18.12.15 - klo: 06.22
Ite ajan Nokialla 7.5 koneella ja 19/81 kompolla. 18 tuntu aavistuksen lyhyeltä...
Etkä ihan välttämättä tarvi harmaata jousta eteen, kiertää neulansilmät notkeemmin valkosella orkkisjousella. Harmaa jousi hieman helpottaa ajoa mutta on hitaampi...
Mutta kai se on vähä mieltymys asia, toinen tykkää harmaasta ja toinen valkosesta   :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 18.12.15 - klo: 07.22
Kiitokset vinkistä! 19 siis kiinni ja harmaata jousta pakkiin.. :azn:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Roudari - 18.12.15 - klo: 10.47
Jollain 19/81, 21/78 lähtisin kokeilee. Siintä sitten säätämään jos tarvista.

Ehkä mielummin 21/87?  :tongue: ...tässä mitään stanua ajeta...

Mulla on itsellä 19/84, 8,5T koneella. Vakiospurri on se 84-hampainen.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 18.12.15 - klo: 12.44
Jollain 19/81, 21/78 lähtisin kokeilee. Siintä sitten säätämään jos tarvista.

Ehkä mielummin 21/87?  :tongue: ...tässä mitään stanua ajeta...

Mulla on itsellä 19/84, 8,5T koneella. Vakiospurri on se 84-hampainen.

8.5T koneella mennään täälläkin ja välitys on spurrin ja pinjonin osalta  tällä hetkellä 78/21. Tämä välitys nyt kiinni mattoradalla ja jollain boxilla :tongue:  Tuo 84 spurri kun ei mahdu tällä hetkellä paikalleen :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: akkunen - 18.12.15 - klo: 13.54
Aaavikko välit ukoilla :grin:
16/84  SP8,5T mylly,  5min ja jäähylle :angry:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Hazard - 18.12.15 - klo: 17.36
Kun tässä nyt alettiin vertailemaan kokoja, omassa assossa 24/84 ja 9.5T. Ei lämpöongelmia ja ainakin tuolla koneella ei auto kiihdy tarpeeksi 18-20 piikkisellä pinionilla. Samalla välityksellä ajettu muutama akullinen Nokialla hurua ja talven eka kisa Turussa.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: akkunen - 19.12.15 - klo: 22.13
Samat ongelmat kun sc10.2 kanssa. Koritolpat :angry:
täytynee vissiin väsätä joku sydeemi :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 26.12.15 - klo: 18.02
hyvin meni auto kasaan ja herkkyyskin löytyi ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita. Tänään pääsi autoa jo pari akullista kokeilemaan ja yllättävän hyvä ja tasapainoinen ajettava. Hiukan on sellanen laiskan pulskee
Kääntymään, mutta sekin varmasti korjaantuu kun saa renkaat toiminta-alueelle yms pikku viilaukset kuntoon.
Vertailupohjaa muihin sc autoihin ei ole, mutta kylmiltään hauska ja helppo auto ajella.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: akkunen - 27.12.15 - klo: 12.57
Nyt ilmenny ongelmia korien kanssa.
JC Nissan ja Ford f-250 ei käy. Takaa ei saa kiinni :angry:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 28.12.15 - klo: 21.59
Vähän hankaluuksia vanteiden saatavuuden kanssa.. Mitkä vanteet vakion lisäksi sopii ja saa vinkata ripeätä toimituspaikkaakin jos on tiedossa.. 😊
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 31.12.15 - klo: 20.58
Vähän hankaluuksia vanteiden saatavuuden kanssa.. Mitkä vanteet vakion lisäksi sopii ja saa vinkata ripeätä toimituspaikkaakin jos on tiedossa.. 😊

Itselleni vastaten ja muille infoksi. RCM:stä saa ainakin ensivaikutelman perusteella hyviä Schumin uusia sc-vanteita mustana ja valkoisena +3 offsetilla. Nyt kun schumilta saa myös vanteet sc autoon, ei valmiiksi liimattu pinnikään ole varmaan kaukana tuotannosta.. 😎
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 06.02.16 - klo: 12.34
Onko kukaan hakenu bunkkeriin toimivaa lähtösetuppia?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Mölli - 06.02.16 - klo: 20.02
Onko kukaan hakenu bunkkeriin toimivaa lähtösetuppia?

Vähänlaisesti on Asson correja bunkkerissa nähty. Ohessa varmaankin ainakin suuntaa-antavaa setuppia.

https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10SC5M/setup_sheets/SC5M_2015_Cavalieri_ROAR.pdf (https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10SC5M/setup_sheets/SC5M_2015_Cavalieri_ROAR.pdf)

Ulosjoustoa on jouduttu rajoittamaan sekä nelkuissa, että tuupeissa melko reilusti. Jos vaakaaja löytyy niin kiinni ehdottomasti.

Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: rxv89 - 11.02.16 - klo: 18.04
Onko Nokialle hyvää setuppia tähän autoon?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 11.02.16 - klo: 19.19
Onko Nokialle hyvää setuppia tähän autoon?

Voisin huomenna ottaa ylös ja laittaa linjoille toimivan setupin.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: rxv89 - 12.02.16 - klo: 04.38
Kiitoksia 😊
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 01.03.16 - klo: 08.09
Moi!
Laitetaampa tännekkin tuo EOS matto setup.(setup löytyy myös facesta Team Associated Finland) Autoa tuli säädettyä koko päivä ja tuohon setuppiin se sitten jäi. Vielä siinä viilattavaa on......  Mutta mukava tuolla oli kunnon pidolla päästellä :cool:

https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Metsäläinen - 01.03.16 - klo: 08.46
Moi!
Laitetaampa tännekkin tuo EOS matto setup.(setup löytyy myös facesta Team Associated Finland) Autoa tuli säädettyä koko päivä ja tuohon setuppiin se sitten jäi. Vielä siinä viilattavaa on......  Mutta mukava tuolla oli kunnon pidolla päästellä :cool:

https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0)

Vaikuttiko madallettu vaihdeboksi huomattavasti SC autossa, kun kori on kuitenkin sen verran painava ja korkealla?
Onko merkittävää eroa madalletulla ja tavallisella 3 rattaan boksilla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 01.03.16 - klo: 09.21
Moi!
Laitetaampa tännekkin tuo EOS matto setup.(setup löytyy myös facesta Team Associated Finland) Autoa tuli säädettyä koko päivä ja tuohon setuppiin se sitten jäi. Vielä siinä viilattavaa on......  Mutta mukava tuolla oli kunnon pidolla päästellä :cool:

https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0)

Vaikuttiko madallettu vaihdeboksi huomattavasti SC autossa, kun kori on kuitenkin sen verran painava ja korkealla?
Onko merkittävää eroa madalletulla ja tavallisella 3 rattaan boksilla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kallistuu huomattavasti vahemmän tuolla madalletulla boxilla ja tekee samalla autosta helpomman ajaa kurveissa yms. Tuli ajettua lappeenrannan radalla molemmilla ja kello tykkäsi madalletusta boxista. Vaikka lappeenrannan radan messumatossa on huomattavasti heikompi pito vs EOS matto.  Auto on ihan ajettavissa myös omalla 3gearboxilla, hiukan eri männillä ja "puntti" setupilla.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 07.06.16 - klo: 10.46
Facebookin Asso ryhmään postattu toimiva lähtösetuppi SC5M autolle suomen ulkoradoille.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: micsa - 07.06.16 - klo: 16.04
Saisko aikuiset suoran linkin ku ei toi sometus oo oikein hallussa...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Joppe75 - 07.06.16 - klo: 16.31
Löytyy facebookista Team Associated Finland. Ja tuolla on linkit http://rc10.fi/index.php?topic=61072.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=61072.0)
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: micsa - 07.06.16 - klo: 19.42
Kiitoksia.
Eipä ollu mitää iloa linkeistä, pitää johki facetuubii ensi kirjautua ja sitkään ei vielä nää mitään...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 07.06.16 - klo: 20.48
https://www.dropbox.com/s/sslzb62ytlv59cj/Basic%20setup%202016%20summer.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/sslzb62ytlv59cj/Basic%20setup%202016%20summer.pdf?dl=0)

Mahtaako näkyä?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 11.09.16 - klo: 22.44
Tervehdys syksyyn!

Kerrotaanpas hiukan taas autosta nyt kun kokemusta on karttunut reilummin. Kesäsarjan jälkeen voi edelleen olla autoon todella tyytyväinen. Keväällä löytyi nopeasti hyvä setuppi jota ei suuremmin muutettu koko kesänä pieniä asioita lukuunottamatta. Auto on helppo ja erittäin loogisesti muutoksiin reagoiva säädettävä ja perusluonteeltaan jo pakettisetupissa hyvässä tasapainossa.

Auton kestävyys on huikealla tasolla, eikä kesän aikana montaa osaa rikkoutumisen takia tarvinnut vaihtaa. Tuloksellisesti auton vauhti riittää helposti voittoihin sekä sisä että ulkokisoissa. Itselläni kaikki kesän radat lukuunottamatta Jyväskylää oli täysin vieraita, mutta auton helppo ajettavuus kuitenkin mahdollisti kohtuullisille sijoille ajamisen vaikka kakkosta parempaa tulosta ei vielä saavutettukkaan. Tänä kesänä sateet pilasi omat ja varmasti monen muunkin sarjapisteet tehokkaasti, mutta tulevissa sisä ja ulkokisoissa odotellaan parempia tuloksia.

Juuri ennen Jyväskylän kisaa loksahti vielä viimeiset palaset kohdilleen ja auton vauhti olikin jo hyvässä mallissa ja siksi tulevana kesänä koitetaankin olla mukana terävimmässä kärjessä.

Seuraavaksi ruvetaan hakemaan setuppia Äänekoskelle talvisarjan avaukseen ja tulen setuppini taas muillekkin jakamaan hyödynnettäväksi. Viime talvenahan Assoja olikin jo lähes puolet finaalin autoista, mutta toivottavasti niitä nähdään vielä lisää! Kuljetan kisoissa varaosia Assoon joten vahinkojen takia ei jää kisat kesken.

Jos joku harkitsee kyseisen auton hankintaa, niin suosittelen vahvasti! Auto sopii hyvin aina aloittelijasta mestaruuksien tavoitteluun.

-Jussi Rinne-
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: pasimysiini - 03.12.16 - klo: 19.36
Millasilla kannuilla porukat tätä ajelee?

Hommasin tänään G Forcen 7.5T motin ja nyt tuli mieleen, että mahdoinko olla vähän ahne.... :/
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 06.12.16 - klo: 09.24
Millasilla kannuilla porukat tätä ajelee?

Hommasin tänään G Forcen 7.5T motin ja nyt tuli mieleen, että mahdoinko olla vähän ahne.... :/

Riippuu ajokokemuksesta. Itse ajan 7.5 koneella, mutta monet muut kilpakuskit ajaa miedommillakin. 7.5 alkaa
Olla SC autoon aika tiukka kone ja ainakin ajamisen ja ajolinjoilla pysymisen harjoittelu on helpompaa ja mukavampaa miedommalla koneella. Moni tekee alkumatkalla sen virheen että hankkii turhaa tehoa vaikka kierrosajat olisi miedommalla varmasti parempia. Hyvät Sc koneet liikkuu varmaankin alueella 7.5 - 10.5.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: pasimysiini - 06.12.16 - klo: 18.47
Joo 13.5T:lläkin ehti ihan hyvin ainakin Ulvilassa.

Luulen, että toi 7.5 vois olla kesällä ulos ihan ok. Pitänee kattella jotain tosta välistä varmaan vielä sisälle.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Bnito - 26.05.17 - klo: 09.38
Ostin käytettynä täältä itselle kyseisen laitoksen tässä alku keväästä..

Ihan tyytyväinen oon ollut, aluksi tuli ajeltua 13.5t koneella mutta karvan verran lisää kyytiä teki mieli, tuli hommattua 8.5t kone mutta se nyt meni taas vähän liian hätäseksi, täytynee 10.5 varmaan seuraavaksi laittaa..

Isoja ongelmia mulla on kuitenkin ollut kuuladiffin kanssa. Mulla on myös b5m jossa kuuladiffi ja se toimii kyllä ihan loogisesti mutta sc5m kanssa oon kyllä diffin purkanu ja kasannu kymmeniä kertoja, enkä saa sitä silti toimimaan mielestäni oikein...

Tuntuu että tuo ei toimi kuin lähes lukossa, eli saa tosi tiukaksi laittaa, ja silloin kyllä tuo on aika haastava ajaa kun perä on lähes lukossa kokoajan. Jos vähänkään löysällä alkaa rääkymään aika herkästi...

Diffiille nyt tehtynä, aluksi purin ja hioin nuo levyt hiomapaperilla sileäksi ja kasasin, ei auttanut. Tän jälkeen rakensin uusiks tuolla asson rebuild kitillä missä on uutta nuo levyt ja painelaakeri paketti, ei auttanut tuokaan. Diffi ei mielestäni pyöri nätisti vaan tuntuu että joku kihnuttaa vastaan.

Pitäisikö vaan ostaa uusi kuula diffi vai voisko tuon saada toimimaan ihan kuulia vaihtamalla

Onko tuo diffi ronkeli mitä rasvaa tuonne laittaa, käytin aluksi vähän jäykempää rasvaa ja sen jälkeen vähän notkeempaa. Tarvinnee varmaan nuo asson omat ostaa ni menee varmasti oikein...

Pitoa myös tarvis saada lisää, varsinkin mutkaan mentäessä vauhdilla perä tuppaa irtoamaan ja jossei varovasti ota on spinni tuloksena, auttaisko esim keulalle vakaaja setti (anti roll bar)?

Ja lisätään vielä että suht noviisi olen, vuoden vaihteessa vasta aloittanut autopuolen, kokemusta toki rc hommista löytyy lentävien laitteiden kanssa jo useampi vuosi...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: APK - 26.05.17 - klo: 16.24
joskus yhden toisen merkkisen auton kuuladiffin kanssa oli ongelmia, kunnes selvisi että kuuladiffin toisessa ulostulossa oli materiaalivirhe: ulostulo jossa on "uloke" kahdelle laakerille, uloke oli liian pitkä ja diffiä ei saanut pitämään muuta kuin ylitiukalla. kokeile purkaa diffi, ja laittaa pelkät laakerit ulokkeeseen ja tsekata tuleeko laakerien pinnan yli se ulostulon uloke. 91420 on näemmä ulostulon varaosanumero, johon laitetaan kaksi 31400
 laakeria.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Mölli - 26.05.17 - klo: 16.41
Kuuladiffi ei ole laiskalle harrastajalle. Ratasdiffi tilalle, niin aika monet harmit poistuvat.

Takavetoisen auton säätäminen liukkaalle pinnalle on suhteellisen tarkkaa hommaa. Peruslähtökohtana on kuitenkin laittaa taakse mahdollisimman pitävät renkaan kyseiselle ajoalustalle ja eteen huonosti pitävät.

Sen jälkeen pelataan jousilla, linkkien paikoilla, iskareiden paikoilla, akun paikalla yms.

Autolle löytynee runsaasti setuplappuja joita voi kokeilla. Apuja löytyy usein myös ratavarikolta.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: micsa - 26.05.17 - klo: 17.31
Edellä hyviä neuvoja ja lisäisin siihen vielä slipperin riittävän luistamisen. Helpottaa kaasulle menoa kun slipperi luistaa, ei takapyörät.

Kuuladiffi toimii ulkona liukaalla ratasta paremmin, mutta vaatii huomattavasti enemmän huoltoa. Ratasdiffi käytännössä huoltovapaa. Ja vaikka ratasdiffi on sisäradoilla ykkönen niin kyllä sillä löysällä öljyllä täytettynä ulkonakin eteenpäin pääsee.

Renkaat kuitenkin se tärkein ajoon vaikuttava asia. Taakse mahdollisimman pitävät, eteen voit lähteä kokeilemaan vaikka niitä huonoimpia mitkä löydät. Eturenkaiden pidolla haet sopivan balanssin ettei auto pyörähtele mutta kuitenkin kääntyy.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Bnito - 26.05.17 - klo: 17.56
Kyl mä nyt siitä lähden liikkeelle et toi kuuladiffi laitetaan toimiin ja homma opetellaan. Koitetaan nyt aluks kuulat vielä tohon nykyseen vaihtaa ja jos ei sit pyöri ja tai tunnu samalta mitä tuossa mun b5m:ssä niin sit tilaillaan uus  :roll:

Täytyy ens kerralla kysellä varikolta neuvoja, isoin ongelma on kun en oikein tiedä miltä tuon kuuladiffin pitäs tuntua käsin pyörittelemällä, toki voin verrata b5m:n kaa ristiin noita diffejä....

Autossa on nyt suht löysä ratasdiffi joka kasattu vain kahdella rattaalla, myyjä suositteli sillä lähtemään ulos myös liikkelle, mutta moni sanoi kyllä radalla että kannattaa kuula laittaa varsinkin jos vasta aloittelija on kyseessä...ja mun mielestä tuo on vähän vielä liukkaamman olonen tuolla ratasdiffillä..

Täytyy ens kerralla koittaa vaihtaa noi eturenkaat, nyt autossa on ollut edessä jconceptin ripsit aika pehmeellä seoksella ja takana proline suburb myös aika pehmeellä seoksella, multa löytyy vain noita proline suburbeja yks satsi vähän kovemmalla seoksella, jos niitä koittas edessä...

Kiitoksia vastauksista kullekkin.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 26.05.17 - klo: 21.34
Puhutaankohan tässä mun vanhasta autosta? #9# ? Asson diffin saa kyllä toimimaan ja mä veikkaan että nyt on jäänyt painelaakeri tekemättä? Eli ensin diffin purku kokonaan esim pakasterasiaan. Myös painelaakeri kuulineen ulos. Seuraavaksi astiaan brake cleaneria suht reilusti että osia pystyy vähän liottelemaan astiassa. Seuraavaksi peperin kanssa vielä putsaus ja osat vaikka toiseen rasiaan odottamaan kasausta. Diffilevyt on hyvä hioa käyttäen diffin ulostuloa apuna. Kaikki levyt hiotaan molemmin puolin, myös painelaakerin! Seuraavaksi diffirasva esim Asson tai muu laadukas diffirasva ulostuloihin levyjen kohdalle ja painetaan levyt paikalleen. Painelaakeri kasataan ruuvin ympärille niin että ensin ruuvi kannan varaan pystyyn pöydälle ja lasketaan eka hiottu levy. Levyn päälle reilusti black greasea johon sitten painellaan kuulat paikalleen ja pudotetaan toinen levy päälle ja paketti varovasti ulostulon sisään. Sitten taas diffilevyille suht reilusti diffirasvaa ja kuulat ja ratas paikalleen ja diffi kasaan. Kiristä ruuvi varovasti välillä diffiä pyörittäen niin pitkälle kuin menee ja siitä 5-10min auki ja pikku naksu vielä takasin kiinni. Tämän kun teet huolella sulla on toimiva kuuladiffi. Ei kannata hommailla mitään muita hienoja painelaakereita tai keraamisia kuulia, vakiot toimii parhaiten.

Jos auto on mun pirssi, ei setupin pitäis kauheen kaukana olla. Auto oli myydessä Ulvilan sisäsetupissa ja siitä kun mennään ulos, vaihtuisi itselle 4 gear boxi, 2.5 antisquat / 3 aurauspala taakse, 30/25 öljyt iskareihin ja eteen valkoinen, taakse vihreä jousi. Kehoitin tosiaan ostajaa kokeilemaan ratasdiffillä kahdella rattaalla ulkona koska en itse sitä vielä ole tehnyt ja uskoin että se voi toimia myös ulkona.

Edit: Painelaakeri olikin vissiin ok, niin on toki mahdollista että jos diffi on päässyt luistamaan, voi kuulat olla entiset. Mulla tuli myös joskus diffi tiensä päähän ja syyksi osoittautui kieroksi mennyt ulostulo. Jos meinaat kuulalla ajaa, ei suinkaa haittaa vaikka olis pari diffiä käytössä niin on helppo esim kisoissa tarvittaessa heittää uusi huollettu kiinni.

Rengastus on toimiva, sitä ei tarvi muokata.

-Jussi Rinne-
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Bnito - 28.05.17 - klo: 21.24
Juu kyllä tämä jussin vanha auto on.

Oon tosiaan noilla ohjeilla tehnyt ton diffin uusiksi. Ensin hioituilla levyillä (myös painelaakeri)  ja sitten vielä tuolla asson rebuild kitillä jossa painelaakeri ja noi levyt uusia...kuulat koitan ny vielä vaihtaa sit uutta diffia jossei ala toimiin.

Nyt toi diffi tuntuis pykältävän, mitä kireemmällä sitä enempi pykältää ja tuntuis et joku ottaa vastaan aina tietyssä kohtaa. Tän vuoks noita kuulia epäilisin..

Setupin suhteen en ny muuta koita saavuttaa kuin että ois helppo ajaa vaikka nopeuden kustannuksella. Mutta se ny on tois sijanen asia vielä, pitoo kaipailis mutta ei sitä vissiin pysty tyhjästä taikoa näillä pölyisillä kuvilla keleillä.

Tuosta etu arbista, käytetäänkö moista ulkona ? Ulkomaan foorumeilla sitä on suositeltu...
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 28.05.17 - klo: 22.39
Mä voin vielä kaivella jos mulla on muita diffejä ja lähettää sulle, laitatko osoitteen privalla mihin voi lähettää kun on yhteystiedot jo tullu poistettua. Kyllä siinä jotakin vikaa on jos ei huolellisella kasaamisella tule kuntoon. Vakaajia ei tuuppicorrissa käytetä kuin ehkä turffilla ja eos alustalla jos rengas on vapaa. SC-auton pitää kallistua että se toimii. Rengastus sulla on kisarengastus jolla on toki haettu autoon vauhtia mutta yhdistelmä on myös helppo ajettava enkä sitä lähtis ekana muuttamaan. Koita lisätä taakse aurausta niin että sitä on 3-3.5 astetta. En muista enää vaihdoinko inserttejä siihen takana olevaan messinkipalaan, saattaa olla että siellä on vähemmän sisäajojen jäljiltä. Kun auraus on tsekattu, laita eteen jäykempi harmaa jousi ja taakse valkoinen tai vihreä. Nosta etulinkin sisäpäätä 1-2mm ylöspäin. Näillä muutoksilla auton pitäisi olla melko passiivinen ajettava. Maavara aina edessä 30mm ja takana 28mm.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Bnito - 29.05.17 - klo: 00.03
Mä voin vielä kaivella jos mulla on muita diffejä ja lähettää sulle, laitatko osoitteen privalla mihin voi lähettää kun on yhteystiedot jo tullu poistettua. Kyllä siinä jotakin vikaa on jos ei huolellisella kasaamisella tule kuntoon. Vakaajia ei tuuppicorrissa käytetä kuin ehkä turffilla ja eos alustalla jos rengas on vapaa. SC-auton pitää kallistua että se toimii. Rengastus sulla on kisarengastus jolla on toki haettu autoon vauhtia mutta yhdistelmä on myös helppo ajettava enkä sitä lähtis ekana muuttamaan. Koita lisätä taakse aurausta niin että sitä on 3-3.5 astetta. En muista enää vaihdoinko inserttejä siihen takana olevaan messinkipalaan, saattaa olla että siellä on vähemmän sisäajojen jäljiltä. Kun auraus on tsekattu, laita eteen jäykempi harmaa jousi ja taakse valkoinen tai vihreä. Nosta etulinkin sisäpäätä 1-2mm ylöspäin. Näillä muutoksilla auton pitäisi olla melko passiivinen ajettava. Maavara aina edessä 30mm ja takana 28mm.

Okei kiitoksia, laitan noi yhteystiedot privalla.

Mielestäni toi taka auraus on aika maksimissa, mutta tarvii tarkastaa vaikka huomenna. Tuosta harmaasta etujousesta joo luin, tarvii moinen tonne keulalle laittaa tilaten ja noita etulinkin sisäpäitä korottaa. Sekä tuo maavara tarkastaa..
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Bnito - 01.06.17 - klo: 16.08
Purin nyt vielä tuon b5m:n diffin kun se toimii.

Erona huomasin etta sc5m kuuladiffin kuulta on mustia ja b5m kuulat metallin värisiä... eikös noi mustat oo jotain eri matskua?

Tilasin myös uudet kuulat mutta ihmettelin kun tuos asson kuula pussissa ois vaan 12 kuulaa 14 sijaan 🙄

B5m diffi pyörii tosi pehmeesti ja säätö toimii ihan loogisesti. Toi sc5m diffi pykältää paljon enempi...Vähän ku ois uria täynnä ja tökkii niihin. Sitä enempi tökkii mitä kireemmälle ruuvaa....

Koitin myös ristiin vaihtaa diffin rattaan kuulineen ja tuntuma vaan siirty påikseen.... noh täytyy heivaa noi mustat kuulat veke ja koittaa uusiks noilla normeilla....

Mietin vaa et onkohan tässä ny vaan kädetön käyttäjä kyseessä 😂
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: iceracer - 01.06.17 - klo: 20.07
Uskoisin että kyseessä on rikkonaiset keraamiset kuulat.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 01.06.17 - klo: 20.22
Purin nyt vielä tuon b5m:n diffin kun se toimii.

Erona huomasin etta sc5m kuuladiffin kuulta on mustia ja b5m kuulat metallin värisiä... eikös noi mustat oo jotain eri matskua?

Tilasin myös uudet kuulat mutta ihmettelin kun tuos asson kuula pussissa ois vaan 12 kuulaa 14 sijaan 🙄

B5m diffi pyörii tosi pehmeesti ja säätö toimii ihan loogisesti. Toi sc5m diffi pykältää paljon enempi...Vähän ku ois uria täynnä ja tökkii niihin. Sitä enempi tökkii mitä kireemmälle ruuvaa....

Koitin myös ristiin vaihtaa diffin rattaan kuulineen ja tuntuma vaan siirty påikseen.... noh täytyy heivaa noi mustat kuulat veke ja koittaa uusiks noilla normeilla....

Mietin vaa et onkohan tässä ny vaan kädetön käyttäjä kyseessä 😂

Moi. Kävin tänään sisäradalla kurkkaamassa onko mulla muita diffejä enkä valitettavasti löytäny. Jos kuulat on mustat, ne tosiaan luultavasti on keraamiset ja se taas tarkoittaa sitä että sulle auton osien mukana laittamani diffi on ehkä vaihtunu tai jotakin jossakin tilanteessa syystä että mulla ei keraamisia kuulia ole ollu vuosikausiin kokeilussa kuten ylempänä mainitsinkin. Olen myös joskus lainallut diffejä kisatilanteissa muille ja ehkä oma on jääny saamatta takaisin. Tehdäänkö niin että kun lupasin auton mukana kuuladiffin joka ei nyt toimi, niin laita privalla tilinumero ja mä voin osallistua parilla kympillä uuden hankintaan korvaukseksi harmista?
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Meeme - 06.12.17 - klo: 20.21
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 06.12.17 - klo: 22.19
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Meeme - 07.12.17 - klo: 08.03
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.

HF:ltä ei vielä löydy, mutta tutkitaan vaihtoehtoja. Schumin vanteilla tarkoitit ilmeisesti näitä?

https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr (https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr)

Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 07.12.17 - klo: 14.51
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.

HF:ltä ei vielä löydy, mutta tutkitaan vaihtoehtoja. Schumin vanteilla tarkoitit ilmeisesti näitä?

https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr (https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr)

Juuri noita.. Noi on parempia kuin Asson omat..
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: micsa.fi - 07.12.17 - klo: 15.47
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Nyt en ole ihan satavarma SC5m:n raideleveydestä, mutta aikanaan SC10RS:ssä ainakin +3mm offsetin vanteet toimivat huomattavasti paremmin kuin noi Asson omat (91101). Auto oli selvästi vakaampi ajaa, sisällä erityisen tärkeää kun pito betonillakin suht hyvä. Noita +3 vanteita löyty ainakin JC:ltä ja DE Racingiltä.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 07.12.17 - klo: 17.28
Joo kyllä toimii paremmin +3mm vanteilla. JC ja toi mainitsemani Schumi on hyviä ja kestäviä, DE:t ei mulla ainakaan ollu kovin pitkäikäiset.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Meeme - 07.12.17 - klo: 19.44
Tähän hätään sain eurorc:stä Prolinen vanteet. Pitää seuraavaksi kokeilla niitä +3 mm vanteita.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: iippo777 - 09.12.17 - klo: 09.07
Itse taistelen saman probleeman parissa, eli eikös nämä korjaa tuon pienen offsetin vanteen.
http://fi.eurorc.com/product/14770/team-associated-b5b6-clamping-wheel-hex---70mm (http://fi.eurorc.com/product/14770/team-associated-b5b6-clamping-wheel-hex---70mm)
On siis itsellä mm. DeRacingin väärän offsetin vanteita niin tulee todella kapea auto.

Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: akkunen - 09.12.17 - klo: 10.56
Pelkkää silmänkoristetta. Alkuperäiset kuluneet hexit 8mm
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: leppis2001 - 11.12.17 - klo: 19.21
Tuli tilattua tämmönen sitten. Saapa nähdä osaako tämmösellä ajella 10v tauon jälkeen, edelliset autot ollu 1/8 polttiksia. Joululomilla pääsee varmaan koittaan ekan kerran kuhan saa kaikki osat kotio ja läjään auton.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Mölli - 11.12.17 - klo: 19.53
Tuli tilattua tämmönen sitten. Saapa nähdä osaako tämmösellä ajella 10v tauon jälkeen, edelliset autot ollu 1/8 polttiksia. Joululomilla pääsee varmaan koittaan ekan kerran kuhan saa kaikki osat kotio ja läjään auton.

Sama peli meni Turussa lauantaina todella siististi suoraan pakettisetupilla.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 11.12.17 - klo: 20.25
Pakettisetuppi oli ekalla ajokerralla kyllä hyvä - en vaan osannut oikein pallodiffiä säätää niin se meni rahisevaksi kerrasta. Sitten toinen treenikerta oli 3000cst öljyillä ratasdiffillä, vähän turhan herkästi heitti perää. Ja nyt Turussa sitten 30000cst öljyt, mikä oli kyllä liian jäykkä, auto puski todella paljon kurveissa. Kasailin pallodiffin nyt uusiksi halpisteräspalloilla ja manuaalia paremmilla ohjeilla, joten josko tuurilla sen ekan kerran helppo ajettavuus löytyisi taas seuraavalla ajokerralla. Pitäis tuohon jotkut sopivat öljyt keksiä ratasdiffiinkin että voi sitäkin vielä kokeilla, mietin josko joko 5k tai 7k.

Iskarithan on myös löysillä öljyillä (32.5 / 27.5), mutta toisaalta kyllä aika hyvin on silti toiminut kun on ollut taka-sway bar asennettuna. Nelkussa puolestaan vaikutti samat öljyt liian löysältä Turussa, hakkasi pikkuhypyistäkin pohja lattiaan ja matolla kääntäessä oli helposti katollaan.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: _jtr_ - 11.12.17 - klo: 20.43
Kuuladiffin saa tehdä kisapäivän aikana vähintään kerran uusiksi SC-autossa, tekee sen miten ja millä ohjeilla hyvänsä.. Autossa on paljon muitakin ominaisuuksiin vaikuttavia säätökohteita, eikä siksi kannata kokeilematta julistaa foorumilla jotakin varsin toimivaa toimimattomaksi. Oliko sulla ne neuvotut kaksi ratasta sen 30kilosen öljyn kaverina? Jos ei niin neljällä rattaalla varmasti onkin liian jäykkä. 30000 öljyllä ei ole minkäänlaisia vaikeuksia saada auto kääntymään vähintään tarpeeksi jos setuppi muuten on kunnossa. SC-tuuppi pitää kallistua että se toimii ja silloin liian kevyt öljy purkaa vedon mutkassa keventyvästä sisärenkaasta ja menosta tulee kulmikasta ja nyökkivää.. Vielä kerran, 30kilonen öljy, kaksi ratasta diffissä ja kolmerattainen boxi niin ei tarvi arvailla vaan varmasti toimii riittävän hyvin kaikilla liukaspintaisilla sisäradoilla Suomessa.. Ota se vakaaja pois, sitä ei tarvi. Öljyt on ihan ok alueelka ja jousiksi eteen harmaa ja taakse valkonen. Noilla eväillä on kivijalka jo lähellä ja loput kuski ja ratakohtaiset on helppo itse etsiä linkkejä muuttamalla.. Niin ja aurausta kanssa pienemmäksi kuin ulkoradoilla.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 11.12.17 - klo: 21.43
Se kolmirattainen boksi puuttuu, kun ei ainakaan tällä hetkellä ole budjettia sitä ostaa. Kaksi diffiratasta otin neuvon mukaisesti pois. Ensin meinasin jättää sisään kestävyyden kannalta, mutta tuumasin sitten että varmasti liian tuhti sen kanssa. Mutta oli sitten ilmankin. Tosin nyt kun tässä tuota taas availin, niin rupesin katselemaan että onkohan tuossa öljyssä mitä laitoin jotain mätää. Oli vanha käytetyn auton mukana tullut purkki, ja 30k-etiketistä huolimatta vaikuttaa koostumuksensa puolesta olevan enemmänkin samaa luokkaa tuon uudemman 50k-purkin kanssa minkä tässä hiljattain ostin. No, jos hommais uudemman 30k-öljyn ja kattois vielä sillä.

Huomioitava tosin että meikäläinen on tottunut ajamaan pirun löysillä diffeillä noin yleisesti. SC10 RS:n black grease-ratasdiffihän on öljymittapuulla tosi löysä (jostain luin että vastais ehkä 1000-2000cst öljyjä?) enkä sitä ole kertaakaan aukonut, joten voi ne rasvatkin olla jo aika entiset. B5M:llä lähes koko kesän ja sen puoleen tuolla SCTE:lläkin etu- ja takadiffin osalta jonkun aikaa ajelin välillä tyytyväisesti käytännössä ilman diffiöljyjä kun en ollut edes tajunnut että ne oli valunut pihalle... :roll: Taidan olla sikäli aika toivoton tapaus tän lajin suhteen.

Pallodiffistä sen verran, että vaikka se rahisemaan rupesi, niin ajotuntuma oli erittäin hyvä koko 3-4 tunnin ajan mitä sillä silloin ajoin, ja kisapäivänä sitä ajoa taas ei tule kuin se tunti. Joten mun "säätöimmuniteetilla" eiköhän tuo menis vähintään sen yhden kisaviikonlopun harjoituksineen (ellei nuo uudet teräskuulat ole ihan susia kestävyydeltään). Mutta kunhan taas radalle pääsee niin mukaan tulee SC5M näillä molemmilla diffeillä ja huvikseen verrokiksi vielä tuo SC10 kun en sillä ole sisällä 2015 kevään jälkeen ajanut, katsoo sitten miten siinä käy.

Joka tapauksessa ainahan nuo säädöt on osittain ajotyylistä ja mieltymyksistä riippuvaisia, ja toisaalta kaltaiseni aloitteleva hidas kuski kokee muutokset eri tavalla kuin kokenut nopea kuski. En siis mitenkään tarkoita haukkua annettuja neuvoja, tai esimerkiksi sanoa etteikö muiden kannattaisi itse kokeilla jotain.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: leppis2001 - 15.12.17 - klo: 04.25
Kylläpä huonoo säkää tossa kun kasannu autoo tässä niin pussukasta suoraan neitseellinen yks turnbuckle ihan käppyräinen..

Nyt perjantaina pitäis postista tulla se RPM etupuskuri siihen, joulukalenterialesta noukittu.

Aika läjä tota roinaa täs olkkarin lattialla  :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: leppis2001 - 06.01.18 - klo: 21.42
Meni tuosta kuuladiffistä se ratas rikki, keskiosa irtos kehästä ja veto lakkas. Olinkohan kiristäny sen ruuvin liian piukkaan kun tolleen teki vai mikähän siinä? Muuten kyllä jakso puoli akullista kulkee pihalla ihan ok.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 13.01.18 - klo: 20.02
Kylläpä "toimi" mun SC5M tosiaan ihan miten sattuu Äänekosken kisassa. Ensin slipperiongelmaksi luulemani juttu osoittautuikin nopariongelmaksi, ja sitten varanopari toimi vielä huonommin vaikka aiemmin on toiminut normaalisti kun on viimeksi käytetty. Enkä sitten saanut aikaiseksi vaihdettua sitä alkuperäistä takaisin jostain syystä *naamapalmu* Olis tarttenut olla SC10:n RTR-sähköt mukana kun eivät ole missään autossa just nyt kiinni, mutta hölmönä luulin että yks varanopari riittää :shocked:

Mutta sähköongelman lisäksi auto tykkäs sekä puskea että heittää perää satunnaisesti. Luulis vaan että joko tai. Ja tuo perän heittäminenkin alkoi vasta puolessa välissä päivää, vaikken mitään asetuksia muuttanut. Oli kyllä melko hirveä ajaa, enkä ymmärrä miksi. Eli ois kai tarttenut olla se koko SC10 mukana, sen puoleen :angry:

Nyt en sitten tiedä mitä nopariakaan tässä pitäis kiinni, ehkä se tuo RTR-Reedy toistaiseksi oltava kun oireilleiden ja tuon ohella ainoat jotka ei ole käytössä on 60A värkki jota on tarkoitus touring-puolella käyttää ja sitten pikku-Traxxasiin tarkoitettu 30A. Ellen sitten anasta SC10:n nykyistä noparia taas.

Harmi kun en hoksannut EuroRC:n Hobbywing-alepäivästä napata XeRun V2.1:tä, ei ois jääny paha hinta silloin.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 14.01.18 - klo: 11.03
Näin yön yli mietittynä taidan kyllä laittaa tuon perän heittelyn kuitenkin nopariongelman piikkiin, koska tuo varanoparin ongelmakin oli juurikin kaasuun liittyvä eikä sitä muukaan kunnolla selitä - ja ei tainnut sillä ekalla noparilla ainakaan samalla tavalla heitellä. Kääntyvyys ja pito mutkissa silti melkoisesti nopeampia kuskeja jäljessä, eikä tuo MX-V:n "lyhyt jarru" kyllä sekään asiaa auta kun meinaa tulla liikaa sitä jarrua helposti jos sillä yrittää pitoa mutkassa lisätä. Kärkiautoja katsellessa ois hyvin voinut luulla nelivetoja katselevansa. Nelivetoauto sentään itselläkin toimi mainiosti vaikka iskariratkaisu olikin vähän omanlaisensa, siinä puuttui vaan ajotaito. Tuupissa oli jatkuvaa tappelua noita ongelmia vastaan, jäi itse kilpa-ajo kovin vähälle.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: Meeme - 15.05.18 - klo: 23.46
Onko joku muu laiska auton säätäjä ajanut SC5M:llä ulkona ratasdiffillä? Mennäänkö kahdella vai neljällä rattaalla ja miten löysät öljyt? Nyt ei ehdi enää itse testaamaan ennen kisoja.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 20.05.18 - klo: 12.06
Jäin itsekin diffikysymyksiä taas miettimään Toivakan jälkeen. Pallodiffi oli hyvä ajaa sen hetken minkä se kesti ennen kuin alkoi kuulostamaan pyykinpesukoneessa olevilta kiviltä - tipahti toisessa harjoituksessa melkein 5s keskikierrosaika ekaan nähden kun se diffi lahosi. Taidan luovuttaa kyllä sen osalta. Ratasdiffistä en nyt sitten ole varma mitä sille tekis. No, mulla tietysti SC10 kyseessä kun SC5M on jätetty sisäsetuppiin, mutta eiköhän noi aika samanlaisella diffisetupilla mene. Mulla oli neljä ratasta ja 5k öljyt, ja kyllä se tuppas juipertamaan turhan herkästi kun yritti kiihdyttää, pääsuorallakin lähti lapasesta useamman kerran. Epäilyttää vaan paksuntaakaan, ettei sitten ihan puskemiseksi menisi liukkailla radoilla.

Tekis kyllä mieli verrokiksi tuota SC5M:ääkin ulkona kokeilla, mutta sitä siivoamisen määrää sitten taas pelkän kertatestin vuoksi... ja jos ei muuten ole tarvetta SC6.1:lle niin kelpais kyllä se helppo diffiin käsiksi pääseminen, sekä SC10:ssä että SC5M:ssä turhan monen ruuvin takana. Ei hirveästi innosta niitä erilaisia öljyjä ym. testailemaan!
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: JyrkiL - 21.05.18 - klo: 14.25
Onko joku muu laiska auton säätäjä ajanut SC5M:llä ulkona ratasdiffillä? Mennäänkö kahdella vai neljällä rattaalla ja miten löysät öljyt? Nyt ei ehdi enää itse testaamaan ennen kisoja.

Ei ole Asson diffistä suoranaisesti kokemusta, mutta Losin "pystyrattaiden" kanssa tehdassetup on 30k ja samoin 22-4 2.0 kanssa olen käyttänyt diffiöljyissä (40-60k) lähinnä 10-kerrointa vrt kartiorattaalliset diffit joten 30k Losissa -> 3k perinteisessä diffissä. Tämä siis johtuu siitä kun Losissa hampaiden välit ovat väljemmät joten vaatii vahvempaa öljyä jotta saavutetaan sama vastustus vrt. kartiorattaat.
Toki mun kaasusormella on aina pitänyt olla riittävän notkea diffi ettei "lukkoperä" ala heti kirjoittamaan joten voi olla alakantissa muihin Krossikonkareihin nähden.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 21.05.18 - klo: 18.12
Näköjään tuosta omasta diffista oli taas vuotanu suurin osa öljyistä pihalle. Vähän vaikea sen pohjalta sitten tehdä säätöjä, joten tungin sinne vaan rasvaa niin eipähän vuoda. Miettii sitten tarkemmin jos ihan ajokelvottomalta tuntuu. Black greaseahan se SC10RS-manuaali sinne neuvoo ja orkkisrasvoilla ajoinkin tähän kevääseen saakka, mutta nyt laitoin toisenlaista testiin. Jos jaksais ni vois tietysti ottaa B5M:n ratasdiffin ulos ja testata sitäkin tässä, olettaen että siellä on vielä 3k-öljyt tallella.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: JuTa - 23.07.18 - klo: 19.55
Moi
Onko jollakin näköhavaintoa siitä mistä löytyis ratasdiffi kyseiseen värkkiin?
Rapakon takana yhdessä liikkeessä näyttäis olevan  2 kpl jäljellä. Euroopasta en ihan äkkiseltäni löytänyt mistään.
Otsikko: Vs: Team Associated RC10SC5M
Kirjoitti: tvih - 23.07.18 - klo: 21.12
Katsele myös sitä SC10-diffiä, eli osanumero 9827. On huomattavasti edullisempi ja ajaa saman asian. Saatavuus voi toki sillekkin olla vaihteleva.