RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Schumacher => Aiheen aloitti: Pexi - 08.06.15 - klo: 20.47

Otsikko: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Pexi - 08.06.15 - klo: 20.47
Tällainen auto tuli hankittua ja nyt on jo kasattunakin.
muutama huomio mitä kasauksen yhteydessä tuli huomattua.

- säätöjä löytyy paljon, mm auton leveys säädettävissä
- tukivarsien auraus säädettävissä
- laatu hiilikuituosissa ja alumiiniosissa todella hyvä
- hihnan kiristin+ axis pidempi hihna, niin autossa voi käyttää saddle tai shorty akkuja.
- shortyllä auton saa alipainoiseksi
- moottori pannalla kiinni, niin pystyy auton balanssin säätämään sillä poikittaisessa suunnassa
- tilaa sähköille paljon
- diffien ympärillä olevia suojia voi jättää reilusti pois sisällä ajettaessa=> etu-ja takaylitys pienenee, painopiste laskee

Pistän tietoa miten auto toimii kunhan pääsen radalle.

-Pekka
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Pexi - 16.06.15 - klo: 20.32
Nyt on autolla ajettu pari akkua ja nipussa pysyi kuten olettaa saattoi.

Rata oli kosteaa savea ja saven pinta ehjä, mutta kohtalaisen pomppuinen ja pitoa ei ollut kovin paljoa.
Auto tuntui kohtalaisen hyvältä, mutta parannettavaa kyllä jäi ja ajatuksia muutoksistakin on.
Rakensin autoon lähes perus setupin, mutta hieman pehmeämällä vaimennuksella ja diffeillä. Diffit jätän toistaiseksi tuohon, mutta iskareiden kanssa täytyy pelata ja löytää sopiva pehmeys, että ei pompi liikaa.
Voimansiirto oli hyvä, erittäin tunnokas, mutta silti pehmeä hihnavedon ansiosta, lisäksi poikittain oleva kone tuntui hyvältä, kaasu /Jarru ilmassa sai tapahtumaan ihmeitä.

Seuraavat ajatukset ovat taka-aurauksen lisäys, siiven pienentäminen ja etupäätä pitää saada kallistumaan myös lisää.

-pekka
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: uijui - 09.08.15 - klo: 22.29
Postatkaas tänne jos löytyy jostain Orlowskin setuppi eurosseista...
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Soo - 11.08.15 - klo: 17.12
Jees, itekkin metsästin ja nyt saivat sen nettiin.

Setup:
http://www.racing-cars.com/images/Technical_Info/Schumacher/Current%20Cars/CAT%20K1%20Aero/Set%20Up%20Sheets/CAT_K1_AERO_MO_EC2015_RHR.pdf (http://www.racing-cars.com/images/Technical_Info/Schumacher/Current%20Cars/CAT%20K1%20Aero/Set%20Up%20Sheets/CAT_K1_AERO_MO_EC2015_RHR.pdf)
Osat:
http://www.racing-cars.com/scp/news/products.asp?partno=race541 (http://www.racing-cars.com/scp/news/products.asp?partno=race541)

(http://www.racing-cars.com/images/Michal_Car_FTQ_1000.jpg)
(http://www.racing-cars.com/images/Michal_Car_FTQ_NB_1000.jpg)
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: jval - 11.08.15 - klo: 20.47
Mikhalin setuppikupongissa on kyllä pieni virhe. Pitäisi mukamas olla SV2 takaiskarit mutta oikeasti taitanee olla takatukivarret joka ilmenee hubin akselivälishimmauksena.

Pinischin autossa ne ainakin on:
http://www.petitrc.com/setup/schumacher/setupcatk1/K1Aero_PeterPinisch_RHRDirt2015080608/ (http://www.petitrc.com/setup/schumacher/setupcatk1/K1Aero_PeterPinisch_RHRDirt2015080608/)
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: jval - 24.08.15 - klo: 19.21
Ohessa Vaasassa yli nelikymppisten kisoissa käyttämäni setuppi.

Muutokset alkuperäiseen:

- Servo siirretty painonjakauman takia rungon oikealle puolelle
- Ohjauspaloissa uudet reijät 12mm päässä alkuperäisestä Ackermanin pienentämiseksi 20ast -> n.10ast.
- Iskareiden männät edessä 4x1,4 ja takana 4x1,5mm

Oma kiesini ei ole koskaan aiemmin toiminut yhtä oivallisesti.
Vauhtia olisi ollut parempaankin sijoitukseen mutta kun ei ole oppinut kolmen kymmenen vuoden aikana ajamaan tasaisen lujaa niin sitten pitää tyytyä heikompiin sijoituksiin.

Tuloksena vapaiden harjoitusten kärkipaikka sekä alkuerien bestläppi. A-finaaliin lähtöruudusta seitsemän, lopputuloksissa kuudes.

Foto isompana (https://drive.google.com/file/d/1lWzZMusDzLsi9LRHWn8Jlup3FnMpkOpY7Q/view?usp=sharing)
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Pexi - 25.08.15 - klo: 20.11
Moro,
Tänään kävin muutaman akun testaamassa.
Ruuvasin autoon kiinni Josen modauksen nokkaan, eli ohjausgeometria, etulinkki jaohjauspalaa ylöspäin (ohjausgeomerrian säätö näkyy myös jvalin setupissa).

Auto oli röykkyiselläkin radalla todella helppo ajaa ja kääntyi pyöreästi ja piti mutkissa vauhtia hyvin. Auto oli selkeästi tunnin finaalia varten säädetty.

Vikalle akulle laitoin ohjauksen vakioksi. Auto kääntyi selkeästi enemmän etenkin keskellä mutkaa ja mutkasta ulos kaasu päällä. Auto oli selkeästi nopeamman tuntuinen, mutta 5 min ajo vaikeaa kun rata oli kohtalaisen huonossa kunnossa.

Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla, etenkin ohjauksen muutoksesta vaikutus on merkittävä.
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Elmaurizio - 03.09.15 - klo: 09.16
Ööö... tunnin finaalia varten säädetty😃, onkohan nyt sähkö ja polttis setupit sekaisin!!
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Pexi - 03.09.15 - klo: 17.54
Ei välttämättä ole mennyt sekaisin, yleensä kuvaan kyseisellä sanonnalla auton helppoutta ajaa. Tässä tapauksessa helppous oli todella ilmeinen asia, mutta kääntyvyyttä uupu, joten omasta mielestäni helppous tuli vähän liian paljon vauhdin kustannuksella Nokian radalla.

Setuppi ja modaus etupäähän ovat varmasti hyvät, sen näkee jo Josen kisatuloksistakin, mutta ratakohtaisia eroja on.

T. Pekka
Otsikko: Vs: Cat K1 Aero
Kirjoitti: Max - 05.09.15 - klo: 13.52
Siinä olis setuppi Vantaan SM-kisoista. Setup sheetissä on perän ja keulan setupit väärin päin, kun itse lappu on vanhaa mallia. Autossa on myös forward motor conversion ja shorty kiinni. Auto meni kisoissa tosi hyvin. Kisa kaatu kuskin virheisiin, että ei autoa voi syyttää.