RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: mikari - 02.09.15 - klo: 22.24

Otsikko: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 02.09.15 - klo: 22.24
mielenkiintoinen uutuus

https://m.facebook.com/BURIracer?refsrc=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FBURIracer#~ (https://m.facebook.com/BURIracer?refsrc=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FBURIracer#~)!/BURIracer?pn_ref=story

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/838789-new-1-8th-4wd-basic-class-5.html (http://www.rctech.net/forum/nitro-road/838789-new-1-8th-4wd-basic-class-5.html)
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 03.09.15 - klo: 03.06

 Ei se kovin paljoa Shepherd V8E: tä  halvemmaksi tule, sillä se on ammattikoulun opettajan oppilastyöprojekti . Sisäänosto hinta sama kuin shepherdin "täysverisellä" 1:8 alustalla, jos sama kerroin, niin hinnaksi tulee päälle 600 euroa, sähköt ja akku siihen vielä päälle....
Hyvää siinä on että ei voi kuluttaa aikaa etsimällä säätöjä, koska NIITÄ EI OLE !!   :)

Nopeus tehokkaimmilla moteilla 1:8 Nitroauton luokkaa, helpompia ajaa  painon takia. Jos ei ihan viimeisiä akusta ota, pysyvät kustannukset kurissa. parhaimmat voimapaketit ovat tosi kalliita € 1500 euron luokkaa (+ auto, kori ja renkaat!)
saattaisi toimia väliluokkana 1/10 nitro turistin tilalla 1:8 nitrokisojen välissä.

Näillä näkymillä, pienen valmistajan kapasiteetin vuoksi, valmistajalla on tarjota pelkästään "suoramyyntinä" kisaajille, ei diileri eikä tukkuhintoja, joka vähentää maahantuojan mielenkiintoa.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.09.15 - klo: 03.43
Olet sen maahantuoja mutta ei diilereitä eikä tukkuhintoja??
Eli Mika jos haluat sen niin osta ??? jaa keneltä, maahantuojalta vai suoraan😂😂😉
Jerzi
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 03.09.15 - klo: 04.33
Olet sen maahantuoja mutta ei diilereitä eikä tukkuhintoja??
Eli Mika jos haluat sen niin osta ??? jaa keneltä, maahantuojalta vai suoraan😂😂😉
Jerzi

jertzi: väännän rautalangasta: Jonakn päivänä, kun ensimmäiset on täyteen hintaan myyty suoraostajille, laskee valmistaja hintoja niin että jää väliin mariginaalia. Sitten otan myyntiin MUILLE, aluksi ostan vain omat ja tiimin kappaleet sillä niissä ei ole kovin suurta väliä mikä on hinta, kaikki mikä tulee valtiolta, menee kuitenkin näihin leluihin... ( nyt tein poikkeukesn kun vastasin, toivottavasti jatkossa pitää tämä vaikenemispäätös) Mulle on ihan sama mistä kukin kamansa ostaa...
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 07.05
Oliko nitropaimenella tämmöinen jo hypisteltävänä?
Ja mitä se sitten maksaisi kotimaassa ? Saa kertoa.

edit: typo korjattu
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: Elmaurizio - 03.09.15 - klo: 09.13
Eikös tuo ole Itävaltalainen tuo kaveri kuka tuon on suunnitellut, ja että osat autoon tulee ympäri Eurooppaa usealta firmalta, näin olin lukevinani. Autosta näyttää olevan jo kaksi versiota E1 ja E2, netistä löytyi paljon juttua ko.autoista ja jossain sanottiin hinta arvioksi kitille ilman pyöriä n.350,- ja tuota on tarkoitus jutun mukaan ajaa 4S buggy sähköillä kun on niin kevyt tuo auto niin riittää suorituskykyä aivan tarpeeksi. Autoa oli jutun mukaan testattu jonkun ison keskieuroopan kisan yhteydessä (youtubessa video) ja kierrosaika parhaimmillaan oli ollut 0,4 sek hitampi kuin parhaalla 1/8 nitroautolla, ei kovin huono laite voi siis olla kyseessä!! Ja mikä oli myös mielenkiintoista oli että jutussa mainittiin myös että monet ko.auton omistavat ajavat niitä ihan oikeasti "halpis" sähköillä eli Turnigyn Trackstar moottoreita mainittiin käytetyn sekä myös Hobbywingin 120A nopareita ja renkaina käytettiin Shepherdin renkaita jotka maksoivat 18- eli noilla specseillä tuon auton avulla voisi oikesti päästä kohtuu edullisesti mukaan 1/8 rata-autoiluun mukaan.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 09.16
Kyllä juuri näin sen itsekin katsoin olevan ja siksi kiinnostuin.

Olisin kiinnostunut myös vastaavasta luokasta. Olisiko mukaan tulijoita? Nyt päästääs harrastaa helpolla ja halvalla!

Ratoja Hämeenlinna/Ahvenisto, Hyvinkää, Helsinki/Tattarisuo .. eli ainakin tässä hämeen alueella on useita mahiksia vetää noilla.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: ylikar-h - 03.09.15 - klo: 09.29
Kyllä juuri näin sen itsekin katsoin olevan ja siksi kiinnostuin.

Olisin kiinnostunut myös vastaavasta luokasta. Olisiko mukaan tulijoita? Nyt päästääs harrastaa helpolla ja halvalla!

Ratoja Hämeenlinna/Ahvenisto, Hyvinkää, Helsinki/Tattarisuo .. eli ainakin tässä hämeen alueella on useita mahiksia vetää noilla.

Kiinnostaa...jos vain saataisiin osallistujia ?
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 10.24
Juuri näin!

Sähköpaimen astu esiin! Valmis paketti ja halpa hinta (ilman rattia ja moottori combo optiona)
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 03.09.15 - klo: 11.17
Siirretty  yksityisviestiin.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 11.21
Ok, kiitos tiedosta!

Tarkemmin kun ajattelen noita ratoja niin ehkä vain Tattis olisi sopiva tälle koonsa puolesta.
Hämis ja Hyvinkää on hyviä GT autolle, mutta tälle saattaa jäädä vähän toivomisen varaa.. ainakin videoiden perusteella.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 03.09.15 - klo: 11.28
Ok, kiitos tiedosta!

Tarkemmin kun ajattelen noita ratoja niin ehkä vain Tattis olisi sopiva tälle koonsa puolesta.
Hämis ja Hyvinkää on hyviä GT autolle, mutta tälle saattaa jäädä vähän toivomisen varaa.. ainakin videoiden perusteella.
Printtaa talteen että voit referoida, jos vaikka puoleen päivään mennessä olisi kadonnut !!
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 12.09
Niinkö meinaat? Siis kyllähän ovikiila noille radoille taittuu, oon Hyvinkäällä ajanutkin mutta kaikinpuolin ratojen taso ei ehkä sovi autolle jossa ei oo jousitusta .. mutta sen näkee ku kokeilee.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.09.15 - klo: 12.22
Miedompaa tehoa jotta ei tunnu röykyt..
Jerzi
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: transewaves - 03.09.15 - klo: 12.33
Thanks for your interest!

The price for the chassis (roller only) is 350,- € (this is the end customers shop price).
Shipment cost is 12,- € to Finland.

We will be able to deliver within the next 2 weeks.

For your first information I send you the manual in draft status. Tomorrow we will finish it and we will make the English additions and maybe some more languages as supplementary sheets.

Feel free to contact me with questions or proposals!

Best regards,
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 13.22
niin tohon sitte tullit ja verot koska ei EU maa kuten pappa sanoi - jos siis sveitsistä toimitus
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.09.15 - klo: 13.51
Mutta eihän noita saa kuin maahantuojat ja meillähän on sellainen jo täällä.
Jerzi
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 14.32
nonii jerry, eihän se noin ole
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.09.15 - klo: 15.05
nonii jerry, eihän se noin ole

Tiedän Mika😉
Jerzi
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: *HOKE* - 03.09.15 - klo: 16.51
Miedompaa tehoa jotta ei tunnu röykyt..
Jerzi

Just päinvastoin lisää tehoa että ei ehdi rengas tippumaan pieneen monttuun
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.09.15 - klo: 17.18
Mää taas ajattelin että kuin menee hiljaa niin ne kuopat ei tunnu missään :grin:
Jerzi
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: Bigbear - 03.09.15 - klo: 20.08
Eikös uusirata luokka voisi olla se Losin 1/6 uutuus? Näyttäis autolta http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003 (http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003)
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: ylikar-h - 03.09.15 - klo: 20.14
Eikös uusirata luokka voisi olla se Losin 1/6 uutuus? Näyttäis autolta http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003 (http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003)

Kannatan, näyttäisi jo löytyvän myynnissäkin,  n. 1200 e RTR Saksanmaalla
Jos kiinnostusta,  luulisin saavani noita n. 1100 e seutuvilla..
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 03.09.15 - klo: 21.04
Näkyy palautunut foorumille.. pienen  editoinnin jälkeen... :)
GT warroirille laitoin YV:tä en itse ole tässä vaiheessa kiinnostunut Buri racerista mutta luokasta kyllä.
samat kamat kuin 1:8 nitrokieseissä, samat säädöt ja renkaat. Kun laittaa pienen maavaran voi nitronakkeja sahata vanteile näillä. pitoa kyllä riittää painon vuoksi ja vanhat koritkin käy suoraan. samat kiinnitykset. katsokaa paimenkoirabrändin websivuilta V8E manuaali, ihan täysi kisa-auto se on.

Tämä olisi se luokka jota talvella voisi ajaa sisä karting radoilla.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 03.09.15 - klo: 21.53
Eikös uusirata luokka voisi olla se Losin 1/6 uutuus? Näyttäis autolta http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003 (http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05003)

Kannatan, näyttäisi jo löytyvän myynnissäkin,  n. 1200 e RTR Saksanmaalla
Jos kiinnostusta,  luulisin saavani noita n. 1100 e seutuvilla..

Mulla ei ole kiinnostusta eikä rahoja tollaseen. Kiva kolaroidakin skaboissa.
Hieno kyllä!
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 05.09.15 - klo: 06.55
Jotka ovat kiinnstuneita puhaltamaan  henkeä tällaiseen 1:8 rata sähköluokkaan, ottakaa yhteyttä YV:llä,
Minulla on kyllä lääkkeitä alkutaipaleen avittamiseen. Hieno luokka Nitroluokan kylkijäiseksi, kymppituristin rinnalle tai tilalle.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: jerzirccar1 - 05.09.15 - klo: 09.41
Näkyy palautunut foorumille.. pienen  editoinnin jälkeen... :)
GT warroirille laitoin YV:tä en itse ole tässä vaiheessa kiinnostunut Buri racerista mutta luokasta kyllä.
samat kamat kuin 1:8 nitrokieseissä, samat säädöt ja renkaat. Kun laittaa pienen maavaran voi nitronakkeja sahata vanteile näillä. pitoa kyllä riittää painon vuoksi ja vanhat koritkin käy suoraan. samat kiinnitykset. katsokaa paimenkoirabrändin websivuilta V8E manuaali, ihan täysi kisa-auto se on.

Tämä olisi se luokka jota talvella voisi ajaa sisä karting radoilla.

Karting radoilla :undecided:
Mistä nää ideat syntyy hei. Oletkos koskaan ollut sisäkarting radoilla :undecided:
Jerzi
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 05.09.15 - klo: 10.36
Jotka ovat kiinnstuneita puhaltamaan  henkeä tällaiseen 1:8 rata sähköluokkaan, ottakaa yhteyttä YV:llä,
Minulla on kyllä lääkkeitä alkutaipaleen avittamiseen. Hieno luokka Nitroluokan kylkijäiseksi, kymppituristin rinnalle tai tilalle.

Tässä nyt on muutami YV:tä lennelly, ihmiset ei haluu tulla julksesti esille joka on sinänsä harmi ja vähä outoa. Mutta yhtäkaikki hyvä että on kiinnostusta. Toiset tietty haluu ottaa kaikki irti ja toiset säännösteltyä vauhtia. Ymmärrän hyvin molemmat eli tyyliin "pro" ja "stock". Riittääkö sitten molempiin yhtä - kahta kuskia enempää on toinen asia..

Mutta itse voisin hyvinkin ajatella tällasta ens kesäks. Ei varmaan olis haittaa jos saatas sovittua joku vakio kokoonpano "stock" jossa olis edulliset sähköt, foamit ja kori. Ratti tietty vapaa.
Olisko joku kauppias halukas paketoimaan loppuun jos nitropaimen hoitaa ITÄVALLASTA kitit himaan ?
Tai millasta yhteistyötä vois saada ympärille ?
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 05.09.15 - klo: 12.16
..

 1:8 nitro rata autoissa on , voisi sanoa, aika lailla samanlaiset mottikiinnitykset. Ei ole mikään temppu antaa työstää 10kpl nitromotin tilalle sähkömotin kiinnike brakettia. Siitä vaan pinioni päähän. tankki kuusikkoon, isommaksi sen reikä ja pannat akun kiinnitykseen sekä levy säätimen kiinnitykseen. Toinen vaihteen ratas kanssa jorpakkoon . Voisi sanoa että toimii kaikissa lähimmän viiden vuoden aikana tehdyissä Nitrokasi alustoissa, tulis niillekin käyttöä..
Jos nyt ei halua investoida neljää/viittäsataa euroa muutamaan palaan hiilikuitua, vähän hihnoja ja hihnapyöriä ja alumiinisia akseli ym kamoja, olis kyllä vanhan ykskasin henkiin herättäminen ihan valiidi tie tuohon isoon sähköauto rata luokkaan.
Katsotaan nyt ekaksi saavatko"puuhamiehet" mitään aikaan, keväällä vasta teen jotakin todellista asian eteen, jos on vielä kiinnostusta. Todennäköisesti koko homma on vesitetty joillakin SC auton ratakonversioilla.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 05.09.15 - klo: 13.13
Juttu tässä on lankkuauto ilman säätökohteita.
Kun niitä ei ole niin ei tarvii säätää eikä vaihtaa osia.
Ihmiset haluu helppoutta ja tasaväkisyyttä. Lankkuauto sähköillä on helpointa mitä voi kuvitella. Paitsi ehkä kumirenkailla mutta ymmärrän että tässä pitää olla foamit. Jos niistäkin sovitaan ettei sorvata saa?
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 05.09.15 - klo: 14.38
" Jos niistäkin sovitaan ettei sorvata saa?"     hehe, tulee kova kysyntä osaksi ajetuille..
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 15.09.15 - klo: 22.53
uusia videoita

https://www.youtube.com/results?search_query=BURI-racer (https://www.youtube.com/results?search_query=BURI-racer)

Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 11.10.15 - klo: 23.58
Kaikkien noiden videoiden sanoma on että "kovaa menee" niin menee, ei epäilystäkään. Se mikä epäilyttää on KOKONAISKUSTANNUS. Ei se vielä mitään että alusta on halpa, kaikki muu maksaakin sitten aika lailla...
Kyllä odotan kevääseen ennenkuin päätän kantani.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 13.10.15 - klo: 13.03
ei hinta ole välttämättä tuossa se tekijä vaan se ettei autoja tarvii säätää. eikä voi.

osalle harrastajista mieluisinta on lataa-ja-aja -tyyppinen sen sijaan että shimmataan centax kytkimen painelaakerin 0.1mm välystä tai vaihdetaan neljän iskarin öljyt joka erään jne

luulisin että se idea on enemmänkin tuossa eikä välttämättä aloituskustannukissa, ylläpito kustannuksissa luultavasti kyllä. mutta meidän radat ei taida ihan soveltua näille.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 13.10.15 - klo: 13.26
"osalle harrastajista mieluisinta on lataa-ja-aja -tyyppinen sen sijaan että shimmataan centax kytkimen painelaakerin 0.1mm välystä"
Ei MISSÄÄN näissä 1/8 sähköautoissa shimmata kytkintä...   :cheesy:
Ei niissä Nitroautoissakaan painelaakerin välystä  säädetä. Säätö tehdään paineasetelman jousta säätämällä ja sekin tehdään käyttämällä mikrometriä, ei prikkoja. Tiimissä yksi kaveri tsekkaa radan pidon ja ilmottaa muille paljonko esijännitys on oikein kyseiselle radalle. Siihen vaikuttaa pidotus, renkaitten kovuus, käytettävän nitron määrä ja kokonaisvälitys, mutta säätö on täysin lineaarinen ja toistettavissa kerta kerran jälkeen. Se että on tullut käsitys 1:8 nitroautojen VAIKEUDESTA johtuu siitä että aikaisemmat harrastajat eivät vaan seuranneet OHJEITA joita on saatavana vaikka kuinka (esim Piccon kytkimen kasaus ja säätö video sekä Serpenin opetusvideo) kaikissa autoissa kytkin on samoista komponenteista, joilla on samat mitat. Täytyy vaan uskoa mitä neuvotaan eikä alkaa sössimään ominpäin.
Itse pidän centax kytkintä ylivertaisena tavalliseen buggy kytkimeen verrattuna, juuri säätöjen selkeyden kannalta. Buggyssa ainoa ongelma on että pöly ja muu moska menee tuon bellin ja pehmeän teflon kytkinkiekon väliin jolloin ei toimikkaan enäää toivottavalla tavalla. Sen voi ratkaista teettämällä vauhtipyörän jossa on suojaava lippa vauhtipyörän ja pyörivän bellin kartion välissä. Kun tuo väli on,kuten sanoit , parhaimmillaan 0,1-0,2mm ei se aiheuta ongelmia sovituksessa, toisin kuin buggy kytkimessä jossa belli heiluu sinne tänne...
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 13.10.15 - klo: 17.26
No ei tietenkään shimmata. Vain nitro luokassa.
Ja öljyjä iskareihin buggy 1:8ssa.

Ne oli vaan esimerkkejä  :wink:

Jokaiseen asiaan on ratkaisu mutta silti. Plug and play.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 13.10.15 - klo: 18.19
No ei tietenkään shimmata. Vain nitro luokassa.
Ja öljyjä iskareihin buggy 1:8ssa.

Ne oli vaan esimerkkejä  :wink:

Jokaiseen asiaan on ratkaisu mutta silti. Plug and play.
jep jep Mika: pay, plug and play... Kuitenkin uskon enemmän tuohon paimenkoira X8E vaihtoehtoon, niin paljon osia jotka käy eli vaihtokelpoinen platformi. niitä "eri osia" on oikeastaan pinioni-isoratas (ilman vaihdetta) sekä mottikiinitys bulkheadi, kaiken muun pystyy "säveltämään"   loisto käyttö edellisen kauden alustalle...
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: NJ - 15.10.15 - klo: 09.53
 :cool:
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: iippo777 - 15.10.15 - klo: 12.05
Ne ketkä puhuu vähiten niin tekee eniten.

RISPEKT !
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 15.10.15 - klo: 16.10
No lopetetaan puhuminen.

NJ Nurmijärveltä eli auto nähdään tulevaisuudessa Hyvinkäällä?

Siinä "modelle" mietittävää:
http://rc10.fi/index.php?topic=82734.msg783457#msg783457 (http://rc10.fi/index.php?topic=82734.msg783457#msg783457)

Ne jotka mainostaa täällä forumilla voisivat jopa arvostaa että on kävijöitä ja kirjottajia.. vai?
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: iippo777 - 15.10.15 - klo: 18.15
Kaikella kunnioituksella kaikkia tämänkin viestin lukijoita kohtaan;
Mielestäni on upeaa, että tuollainen auto on yht. äkkiä tuossa kuvissa. Minä näen siinä tyyliä ja hyvää asennetta harrastusta kohtaan.
- -
Mikäli siitä pitää loukkaantua ja lähettää minulle yv tai viitata foorumin tapahtumiin niin se on valitettavaa.

Minua kokeneemmat ja viisaammat käyttävät tämän tyylistä sanontaa;
"Foorumin sisällöstä ja tasosta on jokainen foorumin käyttäjä vastuussa"
Lainaan ko. lausetta ja minä henk.koht. en ymmärrä mikäli asia on suoraan puolikas lasi vertaukseen verrattavissa oleva niin se tyhjä puoli nähdään, mutta ei jäljellä olevaa nestettä.

Onhan toi Buri upea juttu just siitä lankkurakenteesta johtuen.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 15.10.15 - klo: 19.51
Ettei tule väärinkäsityksiä niin minä en ole lähetellyt yvtä ja kuka tässä onloukkaantunut? Sinä näköjän ..,

Itse torppasit keskustelun.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: nitropaimen - 15.10.15 - klo: 19.54
Iippo ja muut: Luokka on vasta muotoutumassa, Buri autosarja on ammattikoulun opettajan projekti oppilaittensa kesken ja saa niin paljon Feissarissa tilaa, koska nuo ajokuvien lataukset ovat ILMAISIA, pojat ovat innoissaan kun "heidän autonsa kulkevat melkein yhtä kovaa kuin nitroautot"
Tämä on tietenkin tosiasia, mutta autojen, siis niitten jotka ovat vasta kyseiseen luokkaan nimenomaisesti suunniteltu,kehitystyö on aivan lapsenkengissään. Ne KISA-AUTOT joita tullaan todennäköisesti kisoissa käyttämään, tulevat näyttämään aika lailla erilaisilta. Hunajakenno alusta, kenties akut osa alustarakennetta jne. Nämä "lankkuautot" tulevat jäämään ihan hobbikäyttöön. Minä ja kaverini, touhuamme Kisa-autojen parissa, sentakia minun puolestani kukin saa tehdä justiinsa mitä haluaa, mutta toivon kuitenkin että täällä ei haksahdeta GT-8 tyliseen "sääntö rasismiin"  vaan seurataan kansainvälistä kehitystä ja niitä sääntöjä jotka aikanaan lyödään lukkoon. Ensi kesänä tiimissämme kyllä ajetaan niin 1:8 sähkö alustalla, GT-8 platformilla kuin myös perinteisellä 1:8 nitrobuggy autolla. Näihin kaikkiin uusiin"platformeihin" on Tiimikuskit valittu, jotka vievät asioita eteenpäin. Kuten tuossa alla olevassa todetaan: Ensi kesänä jaetaan kortit uudelleen.. siihen asti: "TAKE IT COOL...
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 15.10.15 - klo: 20.15
Minusta autossa on silti ideaa  :cool:

Mukavaa että NJ hommasi.

Now shut the fuck up  :grin:
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: NJ - 11.05.16 - klo: 09.03
Toivottavasti pysytään otsikon aiheessa...
Ensitestit Tattiksella eilen. Tässä pari fotoa alkajaisiksi.

-Niki-

Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: NJ - 11.05.16 - klo: 10.06
Eilen vihdoin sain sovitettua aikatauluun E1:n ensitestit. Se on heti kättelyssä sanottava, että äärimmäisen hauskasta laitteesta on kyse. Edes pomppuinen rata ei pystynyt hauskuutta hälventämään. Kolhujakin toki tuli. Rataan tutustuminen jäi oman intoilun takia kovin vähälle ja en jotenkin tajunnut kuinka romuna pääsuoran jälkeisen mutkan sisäkantteri on. Pamautin heti ekalla akulla pystysuoraan betonikulmaan. Puskurin pää poikki ja etukoritolppien kiinnityslevylle osumaa. Levyn fixauksen jälkeen homma jatkui iltaan asti ilman ongelmia vaikka katollaankin tuli käytyä pariin otteeseen.

Akkupaketteina oli käytössä tuoreet Turnigyn 4500mAh 4S:t ja ikivanhat 5000mAh:t. Säädin LRP iX8 ja moottori LRP Dynamic8 2000kv. Ajoajasta en pysty vielä sanomaan mitään, koska en ajanut lipocuttiin asti kertaakaan. Sellainen tuntuma jäi, että vähintään samanverran kun krossi-patterikasillakin.

Välitys oli liian tiheä 13/56. Itse kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä auton pitää pääsuoralla mennä niin että hirvittää. Tiedän, että nopein kierrosaika syntyy kaikkialta muualta kuin pääsuoralta, mutta jos tuntuu siltä että pääsuoran päätä täytyy odottaa, välitys on omaan makuuni liian tiheä. Unohdin tietysti isommat pinionit himaan, joten oli vaan mentävä sillä mitä oli. Powerprofiilia säätimestä alas ja välitystä ylös, siinä on lääkkeet ensikerralle.

Ensimmäistä kertaa ajoin ulkona "tasaista" rataa autolla, jossa ei tarvitse pidottaa renkaita. Se on kyllä mahtavuutta.

Tässä illan viimeinen veto. Best lap 18.9s.
00:19,4-00:20,5-00:20,0-00:19,7-00:19,3-00:20,3-00:19,5-00:19,4-00:18,9-00:19,9-00:19,5-00:20,3-00:20,0-00:21,8-00:19,6-00:19,9

https://youtu.be/F2U9WfoICi8
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: iippo777 - 11.05.16 - klo: 11.33
Hieno juttu. Hyvin pysyi sinulla kiila kädessä. Aluksi hieman ihmetytti, kun puuttu se nitronpärinä, mutta eikös tuollakin saa kauheita aikoja.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: mikari - 27.05.16 - klo: 20.27
Ai Niki hommas tollasen! Makee juttu. Olispa niin paljon intoa ja rahaa että jaksais kokeilla. Varmasti makee juttu! Ois kiva nähdä livenä..
Ja samaa mieltä välityksestä ja pääsuoran nopeudesta :) muuten tulee helposti tylsää.
Tsemiä
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: NJ - 05.07.17 - klo: 11.22
Pikainen testi Tattiksella. Moottori ja säädin vaihtuneet sitten viimekerran... yli 4 vuotta vanhat akut vähän hillitsivät menoa, mutta ihan hyvinhän tuo kulkee.

https://youtu.be/Wgrd134eAZU

Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: pintakaasu - 06.07.17 - klo: 17.01
 
Pikainen testi Tattiksella. Moottori ja säädin vaihtuneet sitten viimekerran... yli 4 vuotta vanhat akut vähän hillitsivät menoa, mutta ihan hyvinhän tuo kulkee.

https://youtu.be/Wgrd134eAZU


4S:llä ajat? Itse tulkitsin tuolta autonsuunnittelijan facebook-sivulta, että tätä ajetaan 2S:llä, vai onko niin että voi ajaa molemmilla?
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: NJ - 07.07.17 - klo: 09.41
Pääasiassa yhdellä 4S-akulla. Ylädekistä on myös sellaisia versioita johon saa kaksi 2S-akkua.
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: MonsTTer - 03.06.18 - klo: 22.16
Tuli Nikiltä lunastettua Buri itselle.

Ensimmäiset akulliset ajettu Tykkimäen radalla, kivasti tuntuu toimivan. Pito kohtalainen likaisella ja ajamattomalla radalla. Ihmeen kestäväksikin totesin, muutaman kovemman letkuosuman osalta.
Täytyy käydä lähipäivinä kokeilemassa myös Kuusaalla, jossa oli juuri kisat niin pito varmaan vähän parempi.

Itse tykkään juurikin tästä plug and play meiningistä, etenkin ku tuo rata on parin minuutin päässä kotiportilta, helppo käydä ajamassa akut tyhjiksi. Jätän mielellään säätämisen kilpaluokkiin :roll:

Onkohan näitä ilmestynyt enempää tänne peräpohjolaan?

~Mikko~
Otsikko: Vs: Buri 1:8
Kirjoitti: NJ - 04.06.18 - klo: 15.04
Hienoa, että pääsit heti ajamaan. Itselläni ei aika millään riittänyt Burin ulkoiluttamiseen.
Tuoreemmilla akuilla kyytiä tulee kivasti vielä lisää.

-Niki-