RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jonirantanen - 20.10.16 - klo: 08.42

Otsikko: HPI savage x 4.6 mikä välitys?
Kirjoitti: jonirantanen - 20.10.16 - klo: 08.42
Moikka,

No nyt tuli sitten ostettua tuollainen otsikon mukainen polttis.
Miten kauan tuollainen spur raras kestää?
Kannattaako vaihtaa heavy dutyyn?
Entäs racing clutch bell?
Olisikos kenelläkään kokemusta ja tietoa välityksistä? Mikä olisi hyvä?

Otsikko: Vs: HPI savage x 4.6 mikä välitys?
Kirjoitti: SavageRS - 20.10.16 - klo: 14.57
Moikka,

No nyt tuli sitten ostettua tuollainen otsikon mukainen polttis.
Miten kauan tuollainen spur raras kestää?
Kannattaako vaihtaa heavy dutyyn?
Entäs racing clutch bell?
Olisikos kenelläkään kokemusta ja tietoa välityksistä? Mikä olisi hyvä?

Ensinnäkin onnittelut hienosta rc-auto valinnasta, nitro Savage antaa paljon iloa ja mukavaa nitron tuoksua sieraimiin  :cool:

Muovisen Spur Gear:n kanssa pärjää kyllä aluksi kunhan pitää välyksen oikein säädettynä, A4 paperi suikale rattaiden väliin ja koneen kiristys siihen, muuten Spur:sta lähtee hampaat.
Spur Gear kannattaa kyllä vaihtaa teräksiseen HD malliin. Teräksisen Spur Gear:n kanssa on aina oltava myös Racing Clutch Bell, sillä se vakio CB ei kestä teräksistä Spur Gear:a vasten.

Joko HPI:n oma HD Steel Spur tai suosittelen Robinson racing- Hardened Spur Gear ja sitä vastaava Clutch Bell, joita löytyy eBay:sta useita eri kokoja. Niitä myydään usein myös Comboina, jossa tulee samalla molemmat.

http://www.ebay.com/itm/7246-Hard-Steel-Spur-Gear-46T-Sav-4-6-RRPC7246-ROBINSON-RACING-/272401073528?hash=item3f6c5e8578:g:FhsAAOSwmLlX87RJ (http://www.ebay.com/itm/7246-Hard-Steel-Spur-Gear-46T-Sav-4-6-RRPC7246-ROBINSON-RACING-/272401073528?hash=item3f6c5e8578:g:FhsAAOSwmLlX87RJ)

http://www.ebay.com/itm/Robinson-Racing-7017-Extra-Hard-Clutch-Bell-17T-Racing-Savage-and-Savage-X-/301157138628?hash=item461e5d40c4:g:4ccAAOSwo8hTnLbp (http://www.ebay.com/itm/Robinson-Racing-7017-Extra-Hard-Clutch-Bell-17T-Racing-Savage-and-Savage-X-/301157138628?hash=item461e5d40c4:g:4ccAAOSwo8hTnLbp)

Robinsonilta löytyy myös uudempi GEN 3 malli jossa on integroitu Slipper Clutch ja korvaa samalla sen vakion Slipper Clutch:n.
Vakio Sliper Clutch:n kanssa pärjää kun pitää sen riittävän tiukalla, mutta jos se pääsee luistamaan, niin kitkapinta palaa nopeasti ja se muovinen Spur Gear saattaa jopa sulaa. Ite tykännyt vetää sen mutterni pohjaan jousta vasten ja siitä 1/2 - max.1 kierrosta auki päin, mutta kokeilemallahan tuo selviää...kunhan ei luista yhtään veto päällä.

http://www.robinsonracing.com/catalog/savage46.html (http://www.robinsonracing.com/catalog/savage46.html)

https://www.youtube.com/watch?v=V3XknrRokbc (https://www.youtube.com/watch?v=V3XknrRokbc)

(http://kershawdesigns.com/Kershaw%20Designs/Savage-RobinsonSlipper.jpg)

Välityksiä on mahdoton sanoa, riippuu niin monesta seikasta, moottorin teho, käytetty rengaskoko, onko autossa 2 Speed vai 3 Speed vaihdelaatikko ja missä ajetaan tai miten kovaa halutaan ajaa.

Lisäksi kaikki Clutch Bell / Spur Gear vaihtoehdot eivät ole mahdollisia, katso ohjekirjan taulukko...en ole vähään aikaan ajanut millään Savage:lla, mutta muistelisin että jotain liki vakiota 47T - 48T / 17T - 19T noissa X / SS:ssa on tullut käytettyä 3-vaihteisen laatikon kanssa.


Otsikko: Vs: HPI savage x 4.6 mikä välitys?
Kirjoitti: jonirantanen - 20.10.16 - klo: 15.36
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Tilasin nyt alkuun heavy duty paketin mihin kuului molemmat rattaat. 15/47  :azn:
Otsikko: Vs: HPI savage x 4.6 mikä välitys?
Kirjoitti: jonirantanen - 20.10.16 - klo: 16.07
Kestääkö tuollainen racing clutch bell sellaisen  Robinson racing- Hardened Spur rattaan? Vai pitääkö olla vastaava?
Otsikko: Vs: HPI savage x 4.6 mikä välitys?
Kirjoitti: SavageRS - 22.10.16 - klo: 19.22
On noita tullut käytettyä sekasinkin, mutta mieluummin Robinson - Robinson.

HPI Racing CB on siitä hyvä kun se on avoin = tuuletettu, jäähtyy paremmin kun umpinainen Robinson tai se vakio.