RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Metsäläinen - 22.12.16 - klo: 11.58

Otsikko: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 22.12.16 - klo: 11.58
Gmade Komodon hommasin metsässä pyörimiseen ja möyrimiseen. Tämä on ensimmäinen crawleri jonka omistan, eli ihan uusi juttu minulle.
Auto on kitti versio ja sähköiksi hommasin Hobbywingin Quicrun 1060 säätimen, HobbyPron 28t moottorin ja Highest CR800 servon. 3S akku(ja) pitää vielä hommata.
Komodon rakentamisessa ei ollut mitään ihmeellistä, kaikki meni paikoilleen niin kuin pitikin. Pari miinusta tulee phillips/ristipää ruuveista ja iskareista. Iskareihin ei kannata hirveästi laitta öljyä laittaa, koska ne ei pysy sisällä.
Tuntuu noi toimivan ihan kivasti vähäisellä öljy määrälläkin. Täytyy kokeilla jos iskareiden alakorkkeihin saisi jotkin tiivisteet tungettua, muuten menee iskarit vaihtoon.
Kori on todella tukevaa lexania ja tukevoituu vielä lisää, kun siihen ruuvaa kaikki mukana tulevat koriosat.
Maalaus meni vähän ketuilleen, ovien kohdille tuli näköjään suihkittua liikaa punaista ja se jätti valumia. :cry:
Värit on Tamiyan metallic red PS15 ja black PS5.
Pikkasen tolla on jo kerinnyt tuossa kotipihalla möyrimään ja oikein mukavasti tuntuu toimivan suoraan paketista. Muutoksia mitä aion autoon tehdä, kääntyvyyden parantaminen, servo runkoon akselin päältä, (Iskarit) ja akku eteen.

Kuvia: 
https://www.dropbox.com/sh/udu76f1e79lplw0/AABs5bwLdPvmIi80ZFIUNzACa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/udu76f1e79lplw0/AABs5bwLdPvmIi80ZFIUNzACa?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: JiiIii - 23.12.16 - klo: 17.15
Hienon näköinen vekotin, ei helpota ajoittain puhkeavaa crawler-kuumetta.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: lameli - 26.12.16 - klo: 22.37
Tuli kans tilattua modelsportilta tuo Komodo sekä castle SideWinder 3 + lrp crawler special 55 lankainen mosa + savöxin joku 16kg vääntävä vesitiivis servo, en tarkemmin nyt mallia muista tähän hätään. Maalina myös ps-15 sekä valkoinen olikohan ps-1. Auto muuten kasattu, mutta kori vielä maalaamatta ja hilut asentamatta siihen. Lisäksi katolle tulee Prolinen ligthbar. Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän. Sisällä tullut möyrittyä tuolla jonkin verran ja ihan asialliselta peliltä kyllä muuten vaikuttaa. :azn:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: lameli - 26.12.16 - klo: 22.40
Tuli kans tilattua modelsportilta tuo Komodo sekä castle SideWinder 3 + lrp crawler special 55 lankainen mosa + savöxin joku 16kg vääntävä vesitiivis servo, en tarkemmin nyt mallia muista tähän hätään. Maalina myös ps-15 sekä valkoinen olikohan ps-1. Auto muuten kasattu, mutta kori vielä maalaamatta ja hilut asentamatta siihen. Lisäksi katolle tulee Prolinen ligthbar. Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän. Sisällä tullut möyrittyä tuolla jonkin verran ja ihan asialliselta peliltä kyllä muuten vaikuttaa. :azn:

Niin ja ruuvit on kyllä tässä täyttä kuraa... Olisi pitänyt heti asennella koloruuveilla, kun noita pakista löytyy.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 27.12.16 - klo: 06.23
Hienon näköinen vekotin, ei helpota ajoittain puhkeavaa crawler-kuumetta.

Juu kiitoksia vaan! Oma kuume yltyi niin pahaksi että oli pakko ottaa lääkettä. :azn:


Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän.

Koitin jo sovitella sinne o-renkaita ja ei mene ilman pientä modausta (en ole vielä tehnyt), o-rengas pursui ulos.
Iskarin korkissa on pieni uloke siinä ihan alhaalla ja iskarin rungossa pieni syvennys sitä varten. Se uloke pitää
veistellä pois niin o-renkaan pitäisi mahtua paikoilleen ja vielä toimia tiivisteenä.
Xrayltä löytyy ainakin sopivan kokoiset o-renkaat, jotka aion laittaa omiin iskareihin.

http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10 (http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10)

Koko hommahan on vasta teoria asteella, ettei todellakaan ole tietoa toimiiko se. :tongue:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 27.12.16 - klo: 06.27
Tuolta llinkistä voi myös saada pieniä vinkkejä rakenteluun. Auto on melkein sama, mutta vain lehtijousilla. :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=83185.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=83185.0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: R0lli - 30.12.16 - klo: 19.56
Tuolta voi kanssa löytyä vinkkiä  www.rc-offi.net (http://www.rc-offi.net)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 31.12.16 - klo: 09.58
Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän.

Koitin jo sovitella sinne o-renkaita ja ei mene ilman pientä modausta (en ole vielä tehnyt), o-rengas pursui ulos.
Iskarin korkissa on pieni uloke siinä ihan alhaalla ja iskarin rungossa pieni syvennys sitä varten. Se uloke pitää
veistellä pois niin o-renkaan pitäisi mahtua paikoilleen ja vielä toimia tiivisteenä.
Xrayltä löytyy ainakin sopivan kokoiset o-renkaat, jotka aion laittaa omiin iskareihin.

http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10 (http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10)

Koko hommahan on vasta teoria asteella, ettei todellakaan ole tietoa toimiiko se. :tongue:

Kyllä tämä modaus toimii, ei vuoda iskarit enää! Halpa ja helppo modaus verrattuna uusiin iskereihin. Vähän tarvii käden taitoja ja hyvän askarteluveitsen.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: lameli - 31.12.16 - klo: 11.21
Noi iskarit kyllä vuotaa todella paljon, jotkin o-renkaat olisi hyvät iskarin alapäähän.

Koitin jo sovitella sinne o-renkaita ja ei mene ilman pientä modausta (en ole vielä tehnyt), o-rengas pursui ulos.
Iskarin korkissa on pieni uloke siinä ihan alhaalla ja iskarin rungossa pieni syvennys sitä varten. Se uloke pitää
veistellä pois niin o-renkaan pitäisi mahtua paikoilleen ja vielä toimia tiivisteenä.
Xrayltä löytyy ainakin sopivan kokoiset o-renkaat, jotka aion laittaa omiin iskareihin.

http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10 (http://fi.eurorc.com/product/8991/xray-o-ring-8x1--10)

Koko hommahan on vasta teoria asteella, ettei todellakaan ole tietoa toimiiko se. :tongue:

Kyllä tämä modaus toimii, ei vuoda iskarit enää! Halpa ja helppo modaus verrattuna uusiin iskereihin. Vähän tarvii käden taitoja ja hyvän askarteluveitsen.

Ok, hyvä homma. Täytyy tilata itselle myös nuo o-renkaat. Huomenna voisi käydä maalaamassa tuon korin vielä.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 18.01.17 - klo: 12.35
Hommasin Komodoon GMaden ruuvisarjan GM30036. hinta vähän jännitti, mutta hyvin siinä saa rahalle vastinetta!
Kuvassa alla on autoon vaihdettu muutamaa ruuvia lukuunottamatta kaikki ruuvit ja auton edessä on ylijääneet.

https://www.dropbox.com/s/ycl4zx3lp8ww8bg/IMG_1094.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/ycl4zx3lp8ww8bg/IMG_1094.JPG?dl=0)


Tuolta voi kanssa löytyä vinkkiä  www.rc-offi.net (http://www.rc-offi.net)

Kyllä tuolta löytyy paljon hyviä vinkkejä rakenteluun. Sisälokarit, että saa sähköt piiloon ja ehkä lavan pudotus on myös rakentelu listalla.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 21.02.17 - klo: 09.33
Komodoon olen pari muutosta saanut tehtyä. Servon siirsin runkoon modaamalla vakio servo telineestä, mikä tulee akselin päälle, runko mallin.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/baao51z39b1ive2/AAAhe0PO1E800YId698frjFKa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/baao51z39b1ive2/AAAhe0PO1E800YId698frjFKa?dl=0)

Idean varastin täältä.
http://www.rccrawler.com/forum/g-made-sawback/579766-belly-dragger-sawback.html (http://www.rccrawler.com/forum/g-made-sawback/579766-belly-dragger-sawback.html)

Vakio linkki servosta ohjauspalaan oli liian lyhyt se piti vaihtaa. Omista varastoista löytyi Team C SC auton 72mm linkki, joka on sopivan mittainen, ehkä millin kaksi voisi olla pitempi. Servon siirron myötä sain siirrettyä ohjauslinkit ohjauspalojen yläpuolelle, minkä pitäisi auttaa maastossa ajoa.
GMaden tekemät osat tähän muutokseen pitäisi jossain vaiheessa saapua, että tämä on tälläistä väliaika kikkailua.
Akun olen siirtänyt eteen karsimalla seiniä vastariboksista, vielä keskeneräinen. Iskarit on vaihtunut Team C:n 2WD buggyn takaiskareihin, sattui löytymään halvalla Rceet.netistä. Oli kaupan viimeiset eli pakkopoisto. :grin:
Seuraavana alkaa sisälokarien rakentaminen, muotit olen saanut tehtyä pahvista.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 21.02.17 - klo: 16.51
Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 22.02.17 - klo: 15.46
Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?

Itselleni vastaan, ettei siitä pääse eroon servon ollessa kiinni rungossa. Pitäisi olla "kelluva" servo teline joka mukailee akselin liikkeitä tai vaijeri viritys niinkuin Caporacingin ACE1:sessä on.
Mutta tuskin toi nyt hirveän paljon ajoa haittaa.

Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 02.03.17 - klo: 15.32
Komodo sai uutta palikkaa GMadelta. Kääntyvyyttä lisämään tuli alumiiniset zero ackerman knucklet GM30003 ja niihin kuuluvat ohjauslinkit GM30004. Näillä kääntyvyys parani huomattavasti, kannattaa ehdottomasti hommata.
Koitin halvempaa vaihtoehtoa ja dremelöin ohjauspaloista pois niistä kohdista mitkä rajoittaa ohjausta. Kyllä sekin vähän auttoi, mutta nyt o paljon parempi. Dogbonet täytyy vielä vaihtaa CVA vetareihin.
Servon runkoon kiinnitys palikka GM52411S löysi myös paikoilleen. Se minkä modasin aikaisemmin toimii ihan samalla tavalla, mutta tällä virallisella palikalla sain vähän lisäpainoa keulaan ja akun saan viriteltyä lähemmäs keulaa.
Rock sliderit GM52415 asensin suojaamaan korin helmoja ja myös ulkonäön vuoksi. SR02 teräsvanteet laitoin
alle, niillä renkaat siirtyi 3mm sisäänpäin vakio vanteisiin verrattuna ja auton paino vähintään tuplaantui.
Ja onhan ne pirun tyylikkäät! :grin: 

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/7tqrhk8er3lwp6g/AAAy_tKitv8jT5N8K6ctwJbaa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/7tqrhk8er3lwp6g/AAAy_tKitv8jT5N8K6ctwJbaa?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 14.03.17 - klo: 11.34
Lisäilin komodoon pariin kohtaan 1,5mm alumiini levyä. Levyjen väri vielä muuttuu mustaksi, kunhan saan maalin hankittua. Akulle ja sähköille löytyy nyt mukavasti sijoitus paikkoja. Moottori on vaihtunut Etronixin 35T sport tunediin ja nopariksi vaihtuu HW 1080.

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/2b2es71gjswqg5d/IMG_1123.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/2b2es71gjswqg5d/IMG_1123.JPG?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Volvospede - 18.03.17 - klo: 13.16
Toi servo rungossa modaus aiheutta aika paljon bumbsteeriä eli renkaat kääntyy kun jousitus painuu sisäänpäin.
Onkohan siitä mahdollista päästä eroon jotenkin?

Itselleni vastaan, ettei siitä pääse eroon servon ollessa kiinni rungossa. Pitäisi olla "kelluva" servo teline joka mukailee akselin liikkeitä tai vaijeri viritys niinkuin Caporacingin ACE1:sessä on.
Mutta tuskin toi nyt hirveän paljon ajoa haittaa.

Tottakai siitä bumpsteeristä pääsee eroon. Toi ohjaus linkki pitäis olla mahdollisimman vaakatasossa kun jousitus on ajokorkeudessa. Sillä se jo vähenis. Sitte jos muuttaa ton nelilinkin tukivarret suoraan ja lisää panhardin joka on samansuuntainen kuin ohjauslinkki, niin bumpsteeri katoaa. Nythän tuolla kolmiomaisella nelilinkillä akseli liikkuu suoraan ylös alas, joten vinossa oleva ohjauslinkki kääntelee pyöriä kun jousitus liikkuu.

Tai toinen ylälinkki pois, eli tekee siitä kolmilinkin ja sitte panhard tanko pitämään akselia kurissa sivusuunnassa.
Ihan niinku 1:1 maastureissakin tehään. Ei niissä oo ohjausservoa akselissa, eikä myöskään bumpsteeriä.

Otsikko: Vs: Gmade Komodo
Kirjoitti: Metsäläinen - 18.03.17 - klo: 16.09
Tottakai siitä bumpsteeristä pääsee eroon. Toi ohjaus linkki pitäis olla mahdollisimman vaakatasossa kun jousitus on ajokorkeudessa. Sillä se jo vähenis. Sitte jos muuttaa ton nelilinkin tukivarret suoraan ja lisää panhardin joka on samansuuntainen kuin ohjauslinkki, niin bumpsteeri katoaa. Nythän tuolla kolmiomaisella nelilinkillä akseli liikkuu suoraan ylös alas, joten vinossa oleva ohjauslinkki kääntelee pyöriä kun jousitus liikkuu.

Tai toinen ylälinkki pois, eli tekee siitä kolmilinkin ja sitte panhard tanko pitämään akselia kurissa sivusuunnassa.
Ihan niinku 1:1 maastureissakin tehään. Ei niissä oo ohjausservoa akselissa, eikä myöskään bumpsteeriä.



Tota panhard tankoa olen miettinyt ja miten sen toteuttaisi. Ei olisi hirveän vaikea toteuttaa komodoon, jos olisi kunnollinen työskentely tila ja välineet olisin jo tehnyt sen. Tilaukseen on menossa ascenderi missä sellainen on
ja vähän tutkia sen toimintaa.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 14.11
Uutta projektia pukkaa jo ovesta sisään ennenkuin ensimmäistäkään on saanut alkua pidemmälle.
Nyt saapui Vaterra Ascender ja koriksi pistän Mon-techin wranglerin. K-5 Blazer korin säästän myöhemmäksi
kunhan keksin mitä sen kanssa teen. Wranglerista tulee "bashaus" kori. :azn:
Jonkin näköistä pientä vertailua olisi tarkoitus tehdä Komodon ja Ascenderin välillä. Molemmisssa akseliväli tulee olemaan n. 290mm, kun laitan ascenderiin wranglerin korin.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0)   
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Mölli - 21.03.17 - klo: 14.22
Uutta projektia pukkaa jo ovesta sisään ennenkuin ensimmäistäkään on saanut alkua pidemmälle.
Nyt saapui Vaterra Ascender ja koriksi pistän Mon-techin wranglerin. K-5 Blazer korin säästän myöhemmäksi
kunhan keksin mitä sen kanssa teen. Wranglerista tulee "bashaus" kori. :azn:
Jonkin näköistä pientä vertailua olisi tarkoitus tehdä Komodon ja Ascenderin välillä. Molemmisssa akseliväli tulee olemaan n. 290mm, kun laitan ascenderiin wranglerin korin.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0)   

Saisiko Blazerin korin istutettua turistin päälle?  :grin:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 15.26
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Mölli - 21.03.17 - klo: 15.32
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 21.03.17 - klo: 19.28
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?

En mä siitä luopumassa ole. Mietin vain että millaiseksi sen maalaisi.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Mölli - 21.03.17 - klo: 19.34
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?

En mä siitä luopumassa ole. Mietin vain että millaiseksi sen maalaisi.

Katsoin mitä se kaupassa maksaa ja en kyllä olisi sitä ostanutkaan. :grin:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 29.03.17 - klo: 18.17
Ascenderi on vihdoin kasassa, tosin vielä servoa vailla. Rakentaminen oli kauhein kokemus, mitä olen RC hommissa
kohdannut!! Sekin johtui ohjekirjasta. Vaterra mitä V#TTUA!!!!!! No okei, jos rakentaa Blazeriksi niin ohjekirjasta   on apua. Mutta jos rakentaa johonkin muuhun mittaan voi ohjekirjan heittää suoraan olan yli lampeen niinkuin aikanaan jatimatikki heitettiin tervasaaren kesäteatterissa.
Pan hard linkille ei ollut mitään tietoja koko ohjekirjassa ja muutkin linkit oli pääsääntöisesti merkattu väärän mittaisiksi? Vetareiden pituuksia ei ollut mainittu ollenkaan, minkään mittaiseen ascenderiin. Kun rakensin Komodon ajattelin, että eipä ollut hääppönen ohjekirja, mutta vaterraan verratuna se oli luksus opus.
Osien laatu ja yhteen sopivuus oli kyllä erinomaista. Autoon on päivitetty kaikki osat mitkä on todettu heikoiksi aikaisemmissa versioissa, mikä on todella hieno juttu. Miksei sitten samalla ole päivitetty ohjeita?!?

Kuva Wranglerista:

https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0)


Lisääää juttua tulee kunhan ilmat lämpenee niin paljon että siellä voi viettää aikaa mukavasti ja koulukin rupesi vielä häiritsemään harrastus toimintaa.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Volvospede - 29.03.17 - klo: 21.48
Ascenderi on vihdoin kasassa, tosin vielä servoa vailla. Rakentaminen oli kauhein kokemus, mitä olen RC hommissa
kohdannut!! Sekin johtui ohjekirjasta. Vaterra mitä V#TTUA!!!!!! No okei, jos rakentaa Blazeriksi niin ohjekirjasta   on apua. Mutta jos rakentaa johonkin muuhun mittaan voi ohjekirjan heittää suoraan olan yli lampeen niinkuin aikanaan jatimatikki heitettiin tervasaaren kesäteatterissa.
Pan hard linkille ei ollut mitään tietoja koko ohjekirjassa ja muutkin linkit oli pääsääntöisesti merkattu väärän mittaisiksi? Vetareiden pituuksia ei ollut mainittu ollenkaan, minkään mittaiseen ascenderiin. Kun rakensin Komodon ajattelin, että eipä ollut hääppönen ohjekirja, mutta vaterraan verratuna se oli luksus opus.
Osien laatu ja yhteen sopivuus oli kyllä erinomaista. Autoon on päivitetty kaikki osat mitkä on todettu heikoiksi aikaisemmissa versioissa, mikä on todella hieno juttu. Miksei sitten samalla ole päivitetty ohjeita?!?

Kuva Wranglerista:

https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/ostzfv6zbibquzf/IMG_1139.JPG?dl=0)


Lisääää juttua tulee kunhan ilmat lämpenee niin paljon että siellä voi viettää aikaa mukavasti ja koulukin rupesi vielä häiritsemään harrastus toimintaa.

Omassa vaterrassa ohjeet ei aiheuttanu mitään ihmettelyä. Liekkö huonontuneet sitten nykyseen versioon. Vetareiden pituuksilla tarkoittanet kardaaneja?
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 30.03.17 - klo: 06.34
Omassa vaterrassa ohjeet ei aiheuttanu mitään ihmettelyä. Liekkö huonontuneet sitten nykyseen versioon. Vetareiden pituuksilla tarkoittanet kardaaneja?

Jos rakentaa Blazeriksi tuskin tulee ongelmia, mutta muut mitat aiheuttaa pään vaivaa. :wink:
Sarkasmi on ihan jees. :kiss: Ei ole ohjeet huonontuneet, mutta selviä virheitä ja puutteita ei ole korjattu. Auto on kuitenkin ollut yli kolme vuotta markkinoilla.
Vetareilla tarkoitin kardaaneja, kiitos korjauksesta.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 30.03.17 - klo: 14.50
Komodon vasen etuvetari sanoi sopimuksen irti pienen piha kurvailun jälkeen. :angry: Olikohan 3S akut liikaa?
En todellakaan missään haastavassa maastossa ajanut, mutta loppu tulos on mielenkiintoinen.
Ilmeisesti toi koiranluun tappi on jotenkin päässyt liikkumaan ja sen takia vetari on vääntynyt poikki. :huh:

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/7xyxkm1jrjrdetb/IMG_1141.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/7xyxkm1jrjrdetb/IMG_1141.JPG?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 30.03.17 - klo: 21.51
Tossa kun räpläsin Ascenderiin noi paremmat sähköt ja servon. Huomasin vakio ohjauslinkin olevan reilun sentin liian pitkä, kun rakentaa lyhyemmän version, jossa servo tulee poikittain runkoon kiinni.
Tästäkään ei ole mitään mainintaa "ohjekirjassa".
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Joonatin - 31.03.17 - klo: 19.15
Jos et oo vielä eksynyt sivulle, niin rccrawlerin Ascender-osiolta (http://www.rccrawler.com/forum/vaterra-ascender/) löytyy aika paljon oikeita mittoja ja muuta hyvää infoa, mitä ohjekirja ei sisällä. Oma on kasattuna Blazeriksi ja toimii ihan kivasti.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 01.04.17 - klo: 07.28
Jos et oo vielä eksynyt sivulle, niin rccrawlerin Ascender-osiolta (http://www.rccrawler.com/forum/vaterra-ascender/) löytyy aika paljon oikeita mittoja ja muuta hyvää infoa, mitä ohjekirja ei sisällä. Oma on kasattuna Blazeriksi ja toimii ihan kivasti.

Tuolta sivuilta mitat linkkeihin katsoin, muuten niitä arpoisi varmaan vieläkin. Vaikka tiedot löytyy netin syövereistä ei se poista sitä faktaa, että ne pitäisi lukea oikein myös ohjekirjassa.
Kun servo on poikittain ohjauslinkin pituus on 30mm, eli ei yli senttiä vaan 8mm lyhyempi kuin mitä kitin mukana
tuleva on.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 25.05.17 - klo: 16.10
Molemmat autot on päässyt eri päivinä parin tunnin metsäseikkailulle. Molemmat eteni jo melko hyvin maastossa, pieniä muutoksia setuppiin molempiin pitää vielä tehdä. Ascenderilla pääsi pahempiin paikkoihin lyhyemmän korin ja parempien renkaiden ansiosta. Se oli myös vähän ketterämpi, koska on kevyempi.
Komodossa 3S akut auttoi sitä pääsemään samoihin paikkoihin kuin ascender, ascenderia ajoin vain 2S akuilla.
Alle laitan vähän millaisella setupilla kävin  autoja testaamassa.

Ensin kävin testaamassa Ascenderia, jossa on 290mm akseliväli ja Mon-techin wrangler lexan kori. Etupuskurin kiinnikkeitä olen lyhentänyt, että sain puskurin lähemmäs koria. Vanteet on Komodon mukana tulleet vanteet ja renkaat on ascenderin omat samoin insertit.
Iskareihin olen laittanut 5mm ulosjouston rajoitusta ja aion laittaa 2mm lisää, xray:ltä löytyy passeleita muovi shimmejä 306219. Olen myös porannut mäntien reikiä isommaksi nyt ne on 1,5mm. Öljy on TLR 25wt. Takaiskarit olen siirtänyt alhaalta linkki kiinnikkeen ulkopuolelle ja takalinkin alapään olen siirtänyt iskarin paikalle, havaitsin vielä pientä torque twistiä.
Sähköinä on hobbywingin Crawler 80A nopari, etronixin 35t moottori ja highest CR800 HV servo, servovartena on hudyn alumiininen 293503. Akkuina on RCConceptin 2S 3300mAh LCG shortyt. Radiona spektrumin DX6R, jonka akun kesto yllätti positiivisesti ja vastari on SR2000.

Komodoon olen tehnyt aika paljon muutoksia alkuperäiseen. Servon olen siirtänyt runkoon, ohjaus palat ja linkit olen vaihtanut GMaden kääntyvyyttä parantaviin osiin. Etuvetarit on gmaden CVA:t GM30031, jotka myös parantavat kääntyvyyttä.
Kori ja akseliväli on vakiot, rocksliderit olen laittanut autoon. Vanteet on gmaden peltivanteet SR02 , renkaat ja insertit on kitin mukana tulleet. Uudet renkaat pitää hankkia.
Iskareiksi olen vaihtanut Team C buggyn takaiskarit, muuten vakio hiluilla kasatut sisäänjoustoa olen vähentänyt 6mm samoilla xrayn shimmeillä ja öljyt on TLR 15wt. Takajouset pitää vaihtaa pehmeämpiin. Tässä autossa en havainnut torque twistiä.
Sähköille olen tehnyt uusia sijoitus paikkoja alumiinista. Akku on servon takana edessä, nopari ja vastari on vasemmalla puolella rocksliderin päällä. Servona on savöx SW 1210SG, servovarsi, nopari ja moottori on samat. Akut on Dualsky 3S 2100mAh. Vastari on spektrumin SR6000T.

Parit kuvat lähimetsästä.
https://www.dropbox.com/sh/au9qdb31haspun5/AAAf7W8Jy420brZHrQlWWE4Ca?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/au9qdb31haspun5/AAAf7W8Jy420brZHrQlWWE4Ca?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: jperala - 06.07.17 - klo: 08.24
Komodo tuli myös taloon eilen ja illalla ehdin akullisen päristellä pihakalliolla, RTR versio kyseessä ja 2s akuilla puhtia riitti vallan mainiosti, ei tarvetta isommille akuille. Noparissa löytyy onneksi drag brake mikä helpottaa ajamista huomattavasti, auto ei sinkoile mäessä minne sattuun vaan todella hallitusti pystyi tulemaan jyrkkiäkin kohtia alas. Vaati ajaminen pientä totuttelua SC auton jälkeen, kun löysää kaasun niin pysähtyy kuin seinään ja pari kaasuloikkaa tuli tehtyä :)

Ruuvit menee varmaan vaihtoon, rikos laittaa noita PIIP ristipäitä.

Mutta vakiopeliksi ihan ok, en varsinaisesti jäännyt kaipaamaan mitään kun ei maastokaan ihan extremeä ollut. Mutta kevyeseen hupiajeluun ihan mainio laite ja modaamalla varmaan enemmänkin.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: jperala - 06.07.17 - klo: 18.55
Hyvin notkuu

(https://esory.kuvat.fi/kuvat/RC+stuff/Gmade/IMG_20170706_181526.jpg/_bigthumb.jpg) (https://esory.kuvat.fi/kuvat/RC+stuff/Gmade/IMG_20170706_181526.jpg)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.08.17 - klo: 09.53
Komodoa olen hieman muutellut lisää uudet renkaat, molemmat puskurit kiinni rungossa ja painot etuakselin sisään. Ulkonäössä olen lähtenyt hakemaan agressiivisempaa offroad kilpa-auton näköä. Lisäsin tarroja ja koria nostin ylöspäin perästä, mikä oli pakko tehdä, että sain puskurin runkoon kiinni. Alkaa jo pikku hiljaa miellyttämään omaa silmää, lavalle pitäisi vielä saada lavakaari, sisälokarit ja joku ohjaamo viritelmä.

Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/n40tc0466mnbt7t/AAAppRs8z1GrbutnoeqnEHCZa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/n40tc0466mnbt7t/AAAppRs8z1GrbutnoeqnEHCZa?dl=0)

Renkaat on Pro-line Interco TSL SX Super Swamperit, nämä on melkein saman kokoiset kuin komodon mukana
tulleet. Autolla rupesi pääsemään helposti paikkoihin joihin joutui aikaisemmin runnomaan täyskaasulla.
Pito ero on todella huomattava. Omasta mielestä ensimmäisenä komodoon kannattaa hommata uudet renkaat ja
sitten ruveta miettimään muita päivityksiä.

Etupuskurin vaihdoin Gmaden tekemään muovipuskuriin GM52412, mikä näyttää hirveältä rimpulalta, mutta onkin yllättävän tukevan oloinen.
Takapuskuri on komodon oma koriin ruuvatta puskuri, mille rakensin oman kiinnityksen. Käytin siihen vaterran
lyhyet koritolpat, komodon rungon etupään jäykistimen ja muutaman palan alumiinilevyä. Ei se mikään kaunis
tekele ole ilman koria, mutta eipä se sieltä ajossa mihinkään näy ja on tukevaa tekoa.
Nyt ei ainakaan kori pääse repeämään, jos puskurit takertuu johonkin ja lähetymiskulmat parani. 

Etuakselin sisään laitoin Gmaden beef tubet GM30005 ja ajo parani entisestään. Ainiin ja takajouset vaihdoin
pehmeämpiin asson mustiin 1.74lb  osanumero 6481.
Ajo-ominaisuudet on nyt niin hyvin kohillaan, että voi keskittyä ulkonäkö puoleen.

Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: jperala - 10.08.17 - klo: 10.14
Oma komodo myös kokenut pieniä muutoksia, etupuskuri rungossa, 45T pata + muuta pientä.

(https://esory.kuvat.fi/kuvat/RC+stuff/Gmade/IMG_20170731_164446.jpg/_img1280.jpg)

Aluhubit joilla parempi kääntyvyys.

(https://esory.kuvat.fi/kuvat/RC+stuff/Gmade/IMG_20170731_103222.jpg/_img1280.jpg)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 12.08.17 - klo: 09.10
Ascenderikin on saanut uuden ulkomuodon. Pidensin akselivälin maksimiin ja laitoin blazerin korin päälle.
Uudet renkaat on myös alla Pro-linen Flat Iron XL:ät.
Lyhyellä akselivälillä ja noilla renkailla on auto erittäin pätevä etenijä, joten täytyy se myös testata pitkänäkin.
Maalasin tamiyan sprayllä, värit metallihohto oranssi PS-61, helmiäis valkoinen PS-57 ja kirkas hopea PS-41.
En tiedä miten helmiäis valkoinen eroaa normaalista, mutta ainakin se oli kalliimpaa! Ikkunan pokat ja koristeraidat
on maalattu korin ulkopuolelle.

Kuva:
https://www.dropbox.com/sh/49ex8ov7gb38enk/AACcqQ4z9tH77-tvyNwaE33wa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/49ex8ov7gb38enk/AACcqQ4z9tH77-tvyNwaE33wa?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: jperala - 12.08.17 - klo: 12.27
Poistettu. Aihe oli sopimaton tähän topikkiin.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
Kirjoitti: Metsäläinen - 12.08.17 - klo: 12.35
 :police:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
Kirjoitti: Metsäläinen - 16.08.17 - klo: 11.52
Kävin Blazerin kanssa metsä retkellä. Helpotti kummasti etenemistä toi rungon pidennys, nyt pääsi semmoisista paikoista ylös mihin lyhyemmällä ei ollut mitään asiaa.
Pro-linen vakio insertit on todella löysät, täytyisi jotkin vähän tukevammat löytää niin renkaat toimisi niinkuin niiden pitäisi toimia.

Muutamat kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/kymz35q99t13g7l/AACpBjS8Uc9e2YTKmDhURb8ta?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/kymz35q99t13g7l/AACpBjS8Uc9e2YTKmDhURb8ta?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
Kirjoitti: Mölli - 16.08.17 - klo: 15.31
Kävin Blazerin kanssa metsä retkellä. Helpotti kummasti etenemistä toi rungon pidennys, nyt pääsi semmoisista paikoista ylös mihin lyhyemmällä ei ollut mitään asiaa.
Pro-linen vakio insertit on todella löysät, täytyisi jotkin vähän tukevammat löytää niin renkaat toimisi niinkuin niiden pitäisi toimia.

Muutamat kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/kymz35q99t13g7l/AACpBjS8Uc9e2YTKmDhURb8ta?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/kymz35q99t13g7l/AACpBjS8Uc9e2YTKmDhURb8ta?dl=0)

Eikö sudi riittävästi?
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
Kirjoitti: Metsäläinen - 16.08.17 - klo: 15.53
Ei sudi ei! Katot noista kuvista esimerkiksi kolmatta kuvaa, niin siinä näkee hyvin miten rengas menee rullalle.
Menee melkein kaksin kerroin. Tukevampi insertti pitää renkaan paremmin muodossa.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
Kirjoitti: Metsäläinen - 16.08.17 - klo: 16.00
Tämän tyyliset insertit haluaisin.

https://www.prolineracing.com/foam/1.9-dual-stage-closed-cell-inner/soft-outer-rock-crawling-foam-inserts/ (https://www.prolineracing.com/foam/1.9-dual-stage-closed-cell-inner/soft-outer-rock-crawling-foam-inserts/)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
Kirjoitti: Metsäläinen - 18.08.17 - klo: 12.13
Uusia inserttejä odotellessa kävin testaamassa Blazeria peltivanteiila ja pienemmillä renkailla.
Erittäin miellyttävä ajokokemus, mutta silti siihen menee isommat renkaat alle on se niillä paljon
hauskempi.

Parit kuvat reissusta
https://www.dropbox.com/sh/vnp07nz4gou6v2x/AABFN6s9qU8uFfWgWjsWCeYja?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/vnp07nz4gou6v2x/AABFN6s9qU8uFfWgWjsWCeYja?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 05.02.18 - klo: 12.32
Uusi möyrijä tuli Vaterran tilalle ja laitan sen tähän samaan aiheeseen. Vaterran korvaajaksi tuli Axialin SCX10 II kitti versio Cherokee korilla.
Auton rakentaminen noihin kahteen verrattuna oli huomattavasti helpompaa. Ohjeet oli selkeät, helposti ymmärrettävät ja rakentamiseen ei oikeastaan tarvinnut kuin 2mm hex meisselin. Tätä voin jo suositella aloittelijallekin ensimmäiseksi kitiksi. Tähän jos axial olisi laittanut vielä bedlock vanteet ja sisälokarit oltaisiin
lähellä täydellisyyttä. Koriin tuli mukana mukavasti scale osia lisäämään oikean auton näköä.
Itsellä korin maalaus meni taas vähän ketuilleen, maski teipit vuoti vaikka yritti olla tarkkana niiden kanssa.
No tuli testattua vähän uusia maalaus tekniikoita, maalasin koriin EuroRC:n, axialin ja Jeepin logot. Ensikerralla koitan nestemaskia teipin sijasta.
Lisää juttua ja kuvia tulee kun saa auton valmiimmaksi.

Manuaali:
http://docs.axialracing.com/instructions/Kits/AX90046-i001_-_SCX10_II%E2%84%A2_2000_Jeep%C2%AE_Cherokee_Kit.pdf (http://docs.axialracing.com/instructions/Kits/AX90046-i001_-_SCX10_II%E2%84%A2_2000_Jeep%C2%AE_Cherokee_Kit.pdf)


Pari kuvaa:
https://www.dropbox.com/sh/q2nrdrwipk5mfr2/AAC8p6x5jv6pgRiZU4aB1aDja?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/q2nrdrwipk5mfr2/AAC8p6x5jv6pgRiZU4aB1aDja?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 20.02.18 - klo: 10.51
SCX10 II sai alleen SSD-RC:n diamond akselit ja samanmerkin alumiiniset linkin kiinnitys palikat. Auton väriteema on musta valkoinen, näillä osilla pääsin eroon vakio akseleiden punaisista osista. SSD:n akseleilla sai autoon mukavasti myös ei iskareiden varassa olevaa painoa. Toivottavasti myös liukuu paremmin esteiden yli muotoilunsa ansiosta.
Etuakseli:
http://ssd-rc.com/diamond-pro-axle-case-for-scx10-ii.html (http://ssd-rc.com/diamond-pro-axle-case-for-scx10-ii.html)
Taka-akseli:
http://ssd-rc.com/diamond-pro-rear-axle-case-for-scx10-ii.html (http://ssd-rc.com/diamond-pro-rear-axle-case-for-scx10-ii.html)
Linkin kiinnitys:
http://ssd-rc.com/aluminum-link-mounts-for-scx10-ii-(black).html (http://ssd-rc.com/aluminum-link-mounts-for-scx10-ii-(black).html)

Kuvia akseleista kiinni autossa:
https://www.dropbox.com/sh/etmhb9vsfjna6lw/AACoFbw65GhF0khgda1XJsmPa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/etmhb9vsfjna6lw/AACoFbw65GhF0khgda1XJsmPa?dl=0)

Muoviakselit olisi tarkoitus jossain vaiheessa virittää Komodoon, kunhan niihin saa hommattua tarvittavat osat.
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 17.03.18 - klo: 08.10
Parina päivänä on päässyt mukavaan auringon paisteeseen pihalle testaamaan talviajoa axialilla, voisi noi lumet tosin jo sulaa, että pääsisi kallioille testaamaan.
Auton jousitus tuntuu ja näyttää toimivan erinomaisesti, tein parit muutokset vakio setuppiin Harleyn vinkeillä.
Vaihdoin takajouset eteen ja etujouset taakse, sekä siirsin takaiskareiden yläkiinnitys kohtia eteenpäin ja vaihdoin niiden puolia, että koritolpat perjaatteessa pysyi paikoillaan. Molemmissa päissä iskareissa on TLR 30 öljyt.
Renkaat on vaihtunut Pro-linen Flat Iron XL:iin ja vanteet on Pro-linen Faultlinet, insertteinä on Pro-linen dual staget. Tämä rengas ja vanne yhdistelmä tulee jäämään autoon.
Sisälokarit olen saanut viriteltyä eteen vanhasta muovisesta säilytysrasiasta.

Pari tylsää kuvaa piha-ajoista.
https://www.dropbox.com/sh/jflfve4cssaewkl/AABlPUYYYs2hNxPSrHuTedRWa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/jflfve4cssaewkl/AABlPUYYYs2hNxPSrHuTedRWa?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 19.03.18 - klo: 11.43
Komodoon sain vihdoin tehtyä panhard linkin ja servon takaisin runkoon. Tein linkin kiinnitys kohdat servotelineestä jolla servo kiinnitetään akseliin. Toinen ylälinkki vaikuttaa olevan juuri oikean pituinen panhardiksi, ettei sitä tarvinnut mistään alkaa kehittelemään. Kunnon testiä en vielä päässyt tekemään, mutta mitä tuota etujousitusta eri asennoissa painelin niin vaikuttaa siltä, että bumpsteering ainakin väheni huomattavasti tai katosi kokonaan. :azn:
Servo piti laittaa runkokiinnikkeen yläpuolelle, että jousitus mahtuu toimimaan.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/wlacx0rmj5rnolx/AADtaoJ5g0lllmAFEFsEIhm0a?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/wlacx0rmj5rnolx/AADtaoJ5g0lllmAFEFsEIhm0a?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 02.04.18 - klo: 12.31
Komodo alkaa olla melkein valmis, sisälokarit puuttuu, akseleihin on tulossa ylälinkeille uudet kiinnityspaikat ja panhardin viimeistelyä.
Jonkinlaisen ohjaamo/kuljettaja systeemin sovittelin koriin. Hobbypron HD201L tekele ja ilmeisesti tarkoitettu touring autoon, mutta ihan tarpeeksi hyvin se sopi tähänkin projektiin. Lisäsin siihen vielä hobbypron H568P vaahtosammuttimen. Koriin laitoin lisää tarrroja ja lava sekä lokarinkaaret on saaneet mattapinnan.
Korin alle olen lisännyt TRX-4:sen vastarikotelon TRX8224, pitäisi olla vedenpitävä.
Diffien suojat maalasin punaiseksi. Renkaat on vaihtunut axial SCX10 II:sen mukana tulleisiin BFGoodricheihin.
Panhardin kiinnikeet tein alumiinista alkuperäiset muoviversiot jousti liikaa. Toi mulla oleva alumiinikin on niin pehmeää, että lopulliset versiot teen hiilikuidusta, ellei joku koneistamis kykyinen tekisi niitä alumiinista.
Mutta muuten panhardi toimii juuri niinkuin pitääkin, ei bumpstreeriä! :azn:

VÄhän kuveja:
https://www.dropbox.com/sh/u6ztf373ygoz516/AAC3IN1DhsCt_i9ZdMYng5Hja?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/u6ztf373ygoz516/AAC3IN1DhsCt_i9ZdMYng5Hja?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.04.18 - klo: 09.49
Nyt on komodossa yksinkertainen ja tukeva panhard systeemi! Melkein kaikki osat löytyy suoraan GMadelta GM30015:
http://fi.eurorc.com/product/21163/gmade-gs01-front-axle-truss-upper-link-mount-silver (http://fi.eurorc.com/product/21163/gmade-gs01-front-axle-truss-upper-link-mount-silver)
Linkkitelineeseen piti porat yksi reikä ja ylös tehdä tuki panhardin toiselle kiinntys kohdalle. Tuki on ainoa minkä joutuu itse tekemmän. Sen voi tehdä mistä vaan tukevasta materiaalista.
Tuommoisen linkkitelineen laitoin myös taakse GM30017, nämä parantavat jousituksen toimintaa huomattavasti!
Enää ei akselit ja kardaanit vääntyile joka suuntaan, ne tekee jousituksesta "lineaarisemman".
Hommasin autoon myös alumiiniset c-palat GM52120S.

Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/o4fkkd2inlmgi14/AADwRet4sdk47co5M3rSZifxa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/o4fkkd2inlmgi14/AADwRet4sdk47co5M3rSZifxa?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.04.18 - klo: 11.47
Cherokee on myös saanut vähän kasvojen kohotusta. Pensseleillä ja tamiyan maaleilla olen vähän "korjausmaalannut" koria. Valkoisella maalasin grillin/maskin alareunan, koska alunperin leikkasin korin innoissani pieleen. Maskista maalasin vilkut oranssilla ja takavalot maalasin koriin. Valkoisella peittelin myös mustan maalin ylivuotoja. Vanteiden "pultit" maalasin vähän tuomaan väriä. Tietenkin koriin on ilmestynyt uusia tarrroja, sekä sisälokarit sain tehtyä myös taakse.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/bx730ag1mencktv/AAAfEhPJps48cLHgW8zjAtEBa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/bx730ag1mencktv/AAAfEhPJps48cLHgW8zjAtEBa?dl=0)
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 17.04.18 - klo: 08.01
Komodo pääsi tosi testiin viikonloppuna ja panhardi toimii, suosittelen!
Alla kuvia autosta ja jotain yleiskuvia metsän korkeimman huipun maastosta eli pintaraapaisu kokometsästä.

https://www.dropbox.com/sh/nezd0rfbdkb8msw/AABT-1aUDSMmwyfYJwIvtqZqa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/nezd0rfbdkb8msw/AABT-1aUDSMmwyfYJwIvtqZqa?dl=0)

Sunnuntaina kävin ajamassa myös axialilla ja tolla varustuksella, sekä säädöillä mitä siinä nyt on. On se näistä kolmesta autosta ylivoimaisesti paras. Komodo alkaa olla lähellä. :wink:
Otsikko: Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender vs. Axial SCX10 II
Kirjoitti: Metsäläinen - 21.05.18 - klo: 15.56
Nyt on tulossa harjatonta herkkua Hobbywingiltä möyrintä hommiin. Pahana miinuksena pidän sitä, että ohjelmointi
toimii vain bluetoothin kautta.

http://www.redrc.net/2018/05/hobbywing-xerun-axe-brushless-power-system/#more-151127 (http://www.redrc.net/2018/05/hobbywing-xerun-axe-brushless-power-system/#more-151127)