RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Bigbear - 24.01.17 - klo: 14.01

Otsikko: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 24.01.17 - klo: 14.01
Pitkästä aikaa tuli hankittua uuden valmistajan auto.
Nyt kyseessä Taiwanilaisen valmistajan Sworkz S12-1M "EOS" tuuppi buggy.

Auton layout on hyvin perinteinen nyky krossareille.
Keskimoottori, jonka edessä akku ja tämän edessä nopari.
Voimansiirto on laydown tyyppinen kolmella rattaalla. Halutessaan myös tasauspyörästön voi vaihtaa koko alumiiniseen. Taka iskarit voi asentaa jykevien tukivarsien etu- tai takapuolelle.
Optiona saa vielä lisää alumiini osaa, niin halutessaan. 

Autossa vakiona taakse Sworkzin oma Hexi standardi, joka on samankaltainen kuin kasi krossareissa. Mukaan tulee myös perinteiset 12mm Hexit tarvikkeineen.

EOS mallissa tulee mukana myös 2 reikäiset männät ja uudesta materiaalista tehdyt männänvarren ohjurit ja O renkaat. Iskarit ja diffi tuntuivat erittäin herkiltä ilman metrinkään ajoa.

Auto saapui kompaktissa laatikossa
(http://i66.tinypic.com/oks9ww.jpg)

Tuotteet ovat pakattuja omiin pusseihinsa, niin kuin kaikilla laatu merkeillä on tapana tehdä
(http://i65.tinypic.com/2wrnec4.jpg)
Mukana laatikossa korin ja kahden siiven lisäksi vanteet, öljyt/rasvat, L avaimet auton kasaamiseen. Kaksi extra spurria jne.

Positiivisena yllätyksenä uusi boksi jossa alumiini idleri
(http://i66.tinypic.com/2cwn7zr.jpg)

Ohjeet ovat melko yksityikohtaiset ja kaikkien ruuvien/laakereiden yms osien kuvat löytyvät ohjeista 1/1 kokoisena.
(http://i68.tinypic.com/ilzp06.jpg)

Paketin mukana tulee vakiot iskaritornit ja hingepin holderit muovisena, mutta paketista löytyi myös vastaavat alumiinisena(taka torni on hiilikuitua)
Etu torni on huikeat 6mm paksu, mutta tuntui todella kevyeltä
(http://i67.tinypic.com/2yypc09.jpg)
(http://i65.tinypic.com/25q54ar.jpg)

Auton kasaaminen sujui täysin ongelmitta ja sähköjä lukuunottamatta sain auton valmiiksi muutamassa tunnissa.

(http://i67.tinypic.com/71tdv7.jpg)

Muutama extra kuva yksityiskohdista

(http://i67.tinypic.com/ivwr37.jpg)
(http://i67.tinypic.com/bi6rs6.jpg)
(http://i63.tinypic.com/zyev5e.jpg)

Torstaina olisi tarkoitus käydä ajamassa autolla ensimetrit Bunkkerin radalla.


Lisää autosta valmistajan sivuilta

http://sworkz.com/cars-2/electric-cars/s12-1m?lang=ja (http://sworkz.com/cars-2/electric-cars/s12-1m?lang=ja)

Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: JiiIii - 24.01.17 - klo: 18.38
KyoshWorkz :)

Olisin ehkä sen alumiini-idlerin jättänyt pussiin, mutta kai se kokeilemalla selviää miten pitkäikäinen se on. Ja jos muovisen kanssa on ollut ongelmia niin sitten... Klikkaile se nelkku nyt samalla ostoskoriin.
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 24.01.17 - klo: 19.42
Onko alu idlerin kanssa siis odotettavissa ongelmia? Nelkku en laita vielä koriin. Se saa luvan kotiutua vasta ens talveksi. Kesäksi sitten S35-xe kasikrossiksi
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: jon.lindgren - 24.01.17 - klo: 20.38
Mukavaa että joku jaksaa kirjoitella uusista autoista.
Mielenkiintoinen laitos... Varaosavarasto pitää varmaan olla omassa pakissa?
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Metsäläinen - 24.01.17 - klo: 20.55
Onko alu idlerin kanssa siis odotettavissa ongelmia?

Tossa taitaa olla top shafti myös alumiinia, niin tuskin tulee ongelmia. Pitää vaan rattaat rasvattuna.
Jos top shafti olisi jotain toista kovempaa metallia, sitten ei alu idleri kauan kestäisi.
 
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 25.01.17 - klo: 10.35
Topshaft on alumiininen kuten tuossa Oskari mainitsi, varaosia saa edullisilla posteilla Itävallasta, mutta suomen kuvioita selvitellään aktiivisesti.
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Metsäläinen - 26.01.17 - klo: 10.35
Näköjään hommat etenee! :cool:

http://www.neobuggy.net/2017/01/26/sami-suokas-joins-sworkz/ (http://www.neobuggy.net/2017/01/26/sami-suokas-joins-sworkz/)
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: akau - 26.01.17 - klo: 11.54
Hieno homma Bigbear.
Onnittelut, älä nyt kuitenkaan hylkää corri porukkaa, vaan puhuppa corri myös Sworkz:in valikoimiin :azn:
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 26.01.17 - klo: 14.27
Hieno homma Bigbear.
Onnittelut, älä nyt kuitenkaan hylkää corri porukkaa, vaan puhuppa corri myös Sworkz:in valikoimiin :azn:

Jotain ajatuksia on kuulemma corrista. Ajattelin kokeilla miten Desc10 tukivarret istuu tulevaan kasikrossariin.
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: akau - 26.01.17 - klo: 15.32
No jos johonkin on tykästyny, niin miks ei...
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Mölli - 26.01.17 - klo: 15.36
Hieno homma Bigbear.
Onnittelut, älä nyt kuitenkaan hylkää corri porukkaa, vaan puhuppa corri myös Sworkz:in valikoimiin :azn:

Jotain ajatuksia on kuulemma corrista. Ajattelin kokeilla miten Desc10 tukivarret istuu tulevaan kasikrossariin.

Polttiscorri? :)
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 27.01.17 - klo: 13.07
Ensimmäiset ajo ajettu liki box setupilla mitä nyt laitoin diffiin 30k ohjekirjan 5k vastaisesti.
Auto vaikutti hyvältä ajaa, joskaan ei oikein kääntynyt jarrutuksessa tai vedolla kuten olisin toivonut. Olisi kuulemma pitänyt pitäytyä box setupissa :)

Lisäksi sain yhden muoviosan rikki, tämä osa löytyy myös alumiinisena.
Palaillaan aiheeseen kun taas pääsen radalle hiukan muutetun setupin kanssa.

Möllille tiedoksi että SC tulisi olemaan ihan perinteinen sähkökäyttöinen vaikka se mun käsissä voi savuttaa yhtä paljon kuin kylmä nitro... :)
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: harrikal - 11.11.17 - klo: 20.42
Nyt olisi kyseistä kampetta testattu ahkerasti. useammalla autolla ollaan testattu eri tasoisien kuskien toimesta hakkilan betonilattialla.vauhtiakin tuntuu piisaavan mukavasti :azn:.
Autot on suoraan laatikosta yllättänyt kyllä kestävyydellä ja osien laadulla.
Auton saa kisa säätöihin ihan rakennus sarjan omilla osilla ja ainoat temput on tehty iskun vaimentimien mäntiin ja linkkienkorkeuksia muuttamalla.
 Jos kyseinen kirppu kiinnostaa ja herää kysymyksiä niin ei muuta kun kyselyjä vain rohkeasti. Varaosien ja optio osienkin osalta homma on jo hoidossa.
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: harrikal - 15.11.17 - klo: 08.58
Sworkz autojen jakelusta tietoa myös täällä rc10 osiossa ProRacerShop.net
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: harrikal - 04.12.17 - klo: 07.42
Se olisi ekat isot kisat autolla takakana päin.autot toimi loistavasti ja nopeuttakin autoissa näyttäisi löytyvän mukavasti kunhan saa vaan ajon luistamaan😁.Mulla ja samilla oli jäsenten väliset d-finaalissa ja ari ajoi komeasti b-finaaliin.d-finaallissa saatiin samin kanssa autoihin hyvät säädöt(rengaskulutus) ja läppi ajat rupesi olemaan jo hyviä (sami oli hiukan nopeampi).Arilla oli jopa A-finaalin mahiksia mutta kolmannen alkuerän kolari ja muovisen etu iskari tornin petettyä jäi tulos saamatta.neljäs alkuerä suijui mainiosti ollen 7.Tästä on hyvä jatkaa seikkailuja seuraaviin koitoksiin.
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 23.01.18 - klo: 10.27
Syksyn ja alkutalven kokemuksia autosta Hakkilan radalta.
Autolla on nyt ajettu melkoinen määrä kierroksia ja varsinaista heikko kohtaa en ole autosta löytänyt. Kestää pommitusta ihmeen hyvin. Vaihdoin diffin 4 rattaisen > 2 rattaiseen versioon, niin auto istuu paremmin mun käsiin betonipinnalla. Lisäksi pienellä linkki jumpalla saatiin liiallinen kallistelu kuriin.

Vaikka auto on enemmän matoille suunniteltu, niin mukava sillä on ajaa myös perinteisillä radoilla. Autosta on tulossa myös päivitysversio lähiaikoina jos huhut pitävät paikkansa.

Martin Wollanka siirtyi Xraylta Sworkzille ja osallituu tulvana viikonloppuna ajettavaan EOS kisaan. Martin on ollut tyytyväinen autoon jo tähän mennessä. Mielenkiinnolla odotan miten auto tulee kehittymään jatkossa kun on kokenut ja nopea kuljettaja tiimissä.
Otsikko: Vs: Sworkz S12-1M
Kirjoitti: Bigbear - 23.04.18 - klo: 13.15
Nyt on talvikausi ns paketissa. Auto saatiin Harrin kanssa hyvään iskuun lauantaina messuilla ajetussa vikassa Wj kisassa. Alkukaudesta oltiin kaukana kärjen takana ja nyt ero on supistunut jo merkittävästi.
Auto osoittautui talven aikana helpoksi ylläpitää ja ajaa. Tästä on hyvä jatkaa ensitalvena.