EA Import

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr-Chat

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: TUA Areena Turku
« : 17.10.18 - klo: 21.16 »
Ensin pesty tolulla,,, sit pidotettu veden ja halpisColan sekotuksel

2
Janne Maula

SC4-10 #6

SC2-10

3
Myydään RC-tarvikkeita / Tekin PRO4HD 4300kv
« : 05.08.18 - klo: 13.10 »
Myydään Tekinin huippumoottori josta teho ei varmasti lopu kesken.

Ollut SC4-10 autossa kiinni, nyt viimeisen vuoden varakoneena pakissa.

Viimeisen käytön jälkeen avattu ja huollettu.

80€ +postit

https://www.teamtekin.com/pro4-hd.html

4
Mitäs toi perjantai pitää sisällään???? Onko sillon jotain pakollisii eriä????

Työnantaja on sitämieltä et pitäs töis olla perjantai....

5
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM II, Vantaa 30.06.2018
« : 20.07.18 - klo: 13.23 »
Miten siivoaminen sujuu???

Kuvat tulee kun saan poistettua hudit ja sutut noin 900 kuvan joukosta...




-Mikko

6
Aikataulut ja erälistat olis tosiaan mukavat...

8
Ja noita myy suomessa ainakin:

www.avecom.fi

9
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 14.03.18 - klo: 14.07 »
Voitasko vaan ajaa kisat,

Nykyään tuntuu olevan trendinä et ennen jokasta kisaa itketään jostain...
Päivä on pitkä, mut saadaanpahan ajaa kunnolliset kisat isolla porukalla.


10
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 11.03.18 - klo: 09.41 »
Eiköhän säännöissä määritelty aikahaarukka ole hyvä:
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Samaa mieltä,,, ei kaikkea tartte kokoajan säätää...

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 27.02.18 - klo: 11.50 »
Täähän on ihan turhaa jankkaamista...

Sc säännöissä maininta et menevät akk-sääntöjen mukaan... AKK säännöissä  on noin
 "Tasapisteiden sattuessa katsotaan paremmaksi
se, jolla on enemmän voittoja. Jos tämä ei tuo
ratkaisua on tasapisteisiin päättyneistä parempi se, joka
oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään
ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellinen
osakilpailu jne."

12
Mieluummin uus profiili ja rata kiinni varsinaisiin treeneihin asti....

Sillä saa ennakkoon treenaajat edun siinä et alusta on tuttu.. Ja pientä etua pitääkin saada jos ennakkoon käy veivaamassa.

Olisi kerrankin hauska nähdä miten kovaa ns. kovat menijät menevät, kun lähtevät "pystymetsästä" kisaan...

-Janne

13
Kannatus HOKEn ehdotukselle..


14
Eksyy, tai ei...

Tasapuolisen kisan takia olisi hyvä että lauantaina on eri profiili kuin torstain kisassa.

Muuten tulee hiukka turhan kova etulyöntiasema "mahdollisesti" torstaina paikalle eksyville.

15
Profiili muuttuu torstain treenikisojen jälkeen??? Eikö vaan???

16
Toivottavasti on vaan huhua.

Itse aloittelevana nitro-kuskina oon pitänyt fo-sarjaa loistavana kehityssarjana SM-sarjaa varten... Juurikin noiden kaikille olevien pitkien finaalien takia...


17
Kiitoksia tiedosta. Laitanpa tilauksen vetämään...

18
Koreista kysymys.
Listalla on sallittuina Riden Subaru BRZ, ja ML EVO-V comppiin.

http://www.rcmart.com/ride-27025-mchassos-subaru-race-concept-body-parts-p-36597.html?cPath=438_874
http://www.rcmart.com/ride-27010-evox-mini-body-225mm-p-33426.html?cPath=438_874

Noista on takasiivet ilmeisesti liian turistimaisuuden karsimiseksi kiellettyjä... Mutta Eurajoella compin voittaja-autossa oli BRZ koppa ns.suoralla takasiivellä...

Jos ostaa BRZ-kopan niin saako vakiosiivellä ajaa, jos siitä leikkaa ton downforcea tuottavan takaseinän pois.

Ovat molemmat todella tyylikkäitä koreja, mutta vaativat siiven koska niihin on tehty siipituet takaluukkuun jo muovausvaiheessa,,, tyhmän näkönen jos takaluukun päällä on vaan kaks tyhjää tolppaa....

Jos modifiointi (leikkaus) ei riitä, niin olisiko kellään linkkiä tai vinkkiä takasiipeen joka olisi sallittu.

19
SC sarjassa ollaan siirrytty ajamaan 4x7min finaalit,,,  ajoaika lisääntyy yhteensä 3 minuuttia. Erät tosin ovat huomattavasti hauskempia kun ekan minuutin kaato ei ratkaise niin paljoa... Ja kaverin kanssa vääntöä tulee pidempi aika...

20
Samaa mielä Stinden kanssa,,, jos erikoisosia ollaan sallimassa, niin ne pitää silloin sallia kaikkiin M-chassis autoihin. Eikä vain yhteen.

Lisänä vielä, noi tukivarret vaativat myös omat hubinsa, koska muuten raideväli kasvaa. Myöskin tuossa longspan kitissä mukana tulevat hubit ovat -3 asteiset, joten sekin vaatisi sääntöpäivittämistä jos sellaista yleensäkään ollaan tekemässä...



21
Tulokset / Vs: SC WINTERCUP 1 ulvila
« : 23.11.17 - klo: 14.12 »
Kiitokset täältäkin kisajärjestäjille!!! Ulvilassa on aina kiva kisata...

Itse kisaan lähdin lähes nollatreenillä, ja tavoite oli asetettu A-finaaliin. Treenierissä kulki tuttuun tapaan mukavasti, mutta alkuerien ensimmäisessä erässä kakka levisi taas kerran pahasti tuulettimeen. Tapojeni vastaisesti sain kuitenkin nauhan pois mankkarista, ja seuraavissa erissä ajo taas kulki. Lopputuloksena A-finaaliin ja 7. lähtöruutuun... finaaleissa erittäin hyvää ajoa itseltä ja muilta ja parin erittäin kovan taisteluerän jälkeen lopputuloksissa oma paras 4.

Autossa oli voittajasetuppi,,, harmi et oli omat kädet. Mut silti kiitokset Mikolle!!!!! Ilman taikasetuppia ei olis onnistunu näin hyvin.

Turussa taas jatketaan!!!

Janne #7

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 16.11.17 - klo: 15.25 »
Moi ei kai haittaa että että liimaa on renkaan liimausvaiheessa roiskunut/valunut hieman renkaan kulutuspinnalle? :huh: :tongue:

Ei haittaa...

24
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 23.09.17 - klo: 10.11 »
Teknoon sopii tosiaan SCTE:n vanteet, mutta etenkin jos käytössä on HRC-hubit niin joutuu tukia veistelemään... Ittellä on käytössä JC:n vanteet... ne on tukevia, ja ei vaadi puukottelua et sopivat...

http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/jconcepts-hazard-losi-sct-e-wheel-jc-3352w.html

(vaikkakin nekin näyttää olevan loppu) :cry:

Inserttiin, Minipinniin sisälle joko se schumin oma hard foami,,, tai AKA:n punaset,,, Tai PL Firm siniset..

25
Tällainen osui silmään kun katteli Hudy-areenan sivuja:

https://www.facebook.com/HudyArena/photos/a.494905503853672.119335.494531220557767/1638946669449544/?type=3

Ei oo sielläkään EOS-ryijyä enää,, vaan rata jollainen olisi mahdottoman komea myös suomessa!!!

Saviradat sisällä 1/10 ja 1/8 sähkövehkeille!!!

26
Toi viiminen pointti kiteyttää hienosti et miten kehittävää tappopitomatolla ajaminen on... Auton ei tartte olla säädetty sinnepäinkään, rengas voi olla mitä tahansa,,, ja ajo kulkee...

Ja kun kesä tulee, siirrytään tappopidolta pois niin sormi menee suuhun kun autolle pitäis edes hiukan osata tehdä jotain että ajo sujuisi...

Olen mattojen kannalla ehdottomasti.

Oma näppituntuma on että ajotaidot kehittyy talvella parhaiten matolla.

SC autoissa pito ja kulut saatiin pienennettyä traxxas renkaalla.

Aloittelijalle on paljon helpompaa ajaa matolla, ei tarvii olla just oikea rengas ja säädöt niin voi silti kiertää rataa.

27
Kukahan täällä nyt näkee asiat mustavalkoisina??? Kirjotat et keskustella pitää saada ja keskustella pitää osata!!!Onko se nyt keskustelua, et ainoa mitä oot nyt hokenu on et miten krossi kuolee jos EOS poistetaan, EOS on paras alusta, ja miten nelkkukorrit ei sovellu sisälle. Ihailtavaa keskustelutaitoa...

Missä on raakaa faktaa asiasta että EOS on kaikille harrastajille paras ja mielekkäin alusta ajaa???

Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti.   Kauden 2017 saldo  oli Pekon kohdalla seuraava   OR5 luokan EM 8  (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ  nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla. 
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois!  Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin  EOS matolla ajaminen palveli  loistavasti Pekon kesälajeja  ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on  betoni-Crossin saldo.

Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.
Mihin tuo perustuu että EOS on paras alusta aloittelijoille ja muillekin ?

Riittävä pito, muuttumaton alusta, pienet kalustokustannukset ja harrastamisen mielekkyys. Varsinkin aloittelijat pystyvät omiin taitoihinsa nähden kiertämään rataa kohtuudella --> kokevat harrastamisen mielekkääksi --> jatkavat myös tulevaisuudessa harrastuksen parissa.

Jos joku kokee että aisat ovat mustavalkoisia niin kannattaa katsoa peiliin. Asioista pitää saada keskustella ja myös pitää osata keskustella. Nythän keskustelu ei ole oikein edennyt vielä mihinkään.

Edelleen leijuu avoimena se että halutaanko harrastaa laadukkaasti tarjoten kaikille osapuolille siihen mahdollisuus. Tilaa on saatavilla riittävästi kunhan harrastamisesta maksetaan riittävästi. Nyt kun harrastaminen ei oikein maksa mitään niin ei oikein haluta sitoutua siihen.

Missä menee kipuraja, 100€/kk kallis vai halpa? Mitä itse olen keskustellut ihmisten kanssa niin he pitävät kipurajana 150€/kk.

28
Miks m8e pitää sallia, jos nelkku korrit sallitaan?? Nelkkukorrit on kuitenkin hitaampia kuin m8e autot... Lisäksi nelkkukorrit on 1/10 kokoluokan vehkeitä, eikä kaikki niistä perustu m8 autoon... Esim. Desc410 tai tlr scte...

29
Mihin mahtaa perustua väite neliveto korrien sopimattomuudesta sisälle??? Melkosen monta vuotta niillä on sisällä ajettu jo ennen ensimmäistäkään mattorataa...

Eikös parhaiten viimetalven EOS-karkeloissa nyt kuitenkin pärjännyt suomalainen joka ajaa kotiradalla jolla ei ole mattoa???


Surullisin mielin sain kuulla että pääkaupungiseudun Fullspeed Ry on tappamassa lupaavasti alkaneen kansainvälisen menestyksen talvi sähhkökrossissa. Tämän on todella iso pettymys niille jotka ovat olleet mukana kehittämässä lupaavia nuoria kansainväliselle tasolle. Päätös että tulevassa sisäpaikassa ajetaan betonilla ei ole eduksi kenellekkään osapuolelle, se mihin päätös perustuu on täysin käsittämätön.

Avoin keskustelu siitä kannattaako edes yrittää tasapäistämään harrastajat ja yrittää tarjota kaikille sopivaa sisäpaikkaa vaan ohjata harrastajat ajamaan sellaisella kalustolla millä on mielekästä harrastaa. Esim neliveto korrit eivät sovellu sisälle. Myös harrastamisen hintaa voidaan nostaa että kulut saadaan katettua. Esim 100e/kk ei ole paha hinta harrastepaikasta.

Toivotaan että tässäkin asiassa järki voittaa ja tulevassa sisäpaikassa ajetaan EOS matolla krossia ja tarjotaan nuorille mahdollisuus kehittyä ja tie kansainvälisille areenoille.

30
Kilpailukutsut / Vs: Syyskrossit Nokialla 9.9
« : 27.08.17 - klo: 09.13 »
Oikeen hauskalta vaikuttaa... Ajaako kaikki autot samassa finaalierässä (suurenmaailman meininkiä ku autoja pirusti) Vai mennäänkö perinteisel jaol

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6