Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rhm

Sivuja: [1] 2
1
Bensa-autot / Vs: RS tehdasvierailu
« : 02.01.17 - klo: 15.51 »
Pitäiskö tää mennä tuonne bensa-autopuolelle, kun on 1/5 auto? Vai onko nitrosta tosiaan kyse?

2
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 28.09.16 - klo: 17.23 »
Nostelen tätä vanhaa aihetta. Oliskohan nyt talvel mahkuja saaha kisaa tai kahta kasaan?

3
Kiitos minunki puolesta salelle ja kaikille muille järjestäjille. Olipa huippukisa ja mukava ajaa nelkulla monen vuoden tauon jälkeen. Päivä meni servomurheiden saattelemana, eikä oikein ehtiny säätää mihinkään uutta autoa. Mutta hirvee täpinä jäi ja ens kautta ootellessa. Veikkaan, et ei oo tää luokka saanu ikinä näi paljoo näkyvyyttä suomes mitä nyt.

Eikös näillä innoilla voisi ponnistaa sen muutaman sisäkisanki talvelle, mistä oli jo viime syksynä puhe?

4
Bensa-autot / N-R-P Ultron
« : 16.02.16 - klo: 23.19 »
Nyt on ilmestynyt uusi haastaja bensacrossimarkkinoille. Hollantilaiselta NRP:n pajalta Ultron. Autossa on muutamia mielenkiintoisia ratkaisuja. Isoimpana ehkä pivot-ball etupää, joka mahdollistaa isommat joustovarat eteen. Lisäksi huollettavuuteen on panostettu, kun esim diffit saa muutamalla ruuvilla irti autosta ja kaikki on hyvin helposti irrotettavissa.

Painonjakauma on 50-50 ja kori onkin aika samaa näköä, mitä on totuttu monissa muissa pienemmissä crosseissa. Konehan on suhteellisen edessä verrattuna muihin. Auto on täysalumiiniä ja muutkin osat hyvin laadukkaita. Hinta valitettavasti ei ole halvin, mutta kaikki täysalumiiniset maksavat..

http://www.n-r-p.nl/contents/nl/d52_Ultron.html

Auto pitäisi tulla toimitukseen maaliskuun lopussa ja kevään aikana siitä tehdään sc versio myös.

Auton prototyyppiä on testattu pitkään Nick Visserin toimesta ja nyt vuodenvaihteessa tiimiin hyppäsi Elconin puikoista yksi Euroopan nopeimmista kuskeista Tim Van Der Elst. Tim nappasi nyt tuotantoon tulevalla autolla voitot Zenoah Challenge cupin kisasta Saksassa, sekä Hollannissa ajetusta Snert sisäkisasta. Joten hidas auto tuo ei varmaan tule olemaan radoilla.

Jos jotain kiinnostaa pirssi, niin saan pikku alet tuohon ennakkotilattuna.

5
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 02.12.15 - klo: 20.14 »
Minäki saattaisin romuni kasata ja lähteä, jos ajankohta osuis kohdalleen.

6
Huippukisat ja hyvin järjestetty. Ei ollu kireitä pipoja kellään. Piitkästä aikaa kisois mukana ja heti 25v jälkeen tuupilla. Tulos sen mukainen, mut hauskaa oli.

Mukana ehdottomasti ens vuonnakin ja hisse-luokalle peukku. Siihen olis autoki hyllys, millä taitaakin olla viimesin kisa ajettu vaasas reilu 20v sitten. :) ajois vaa tieto et ehtii maailmalta varaosia haaliin. :D

7
Ai se on tuo kikotin. :)

Onkos nuo kopat ns. rallicross koreja? Eli lasikuidusta tehtyjä?

8
Bensa-autot / Vs: Uusi Bensa-auto luokka
« : 15.03.14 - klo: 13.08 »
Tämähän on loistava! Toivottavasti saa uusia harrastajia liikkeelle bensa-autojen maailmaan. Sit vaan viel kuplan korin rinnalle pari muuta vaihtoehtoa, niin avot! ;)

Onko tuosta autosta teknisiä speksejä enempää?

9
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.03.14 - klo: 20.43 »
Ei siihen mitään cnc koneita tai blingbling osia tarvii et saa tehoo tuollasesta 26cc koneestaki irti. Vinku käteen ja pikkusen tietää mitä tekee, niin johan rokkaa.. 2-tahtikoneet on lopunperin hyvin yksinkertasia laitteita. Eikä ne kuutiotkaan aina tee onnelliseksi. Varmasti nuo Tonin ja Hannon myymät koneet kulkee paljo kovempaa ku moni jenkkilästä hankittu blingbling isolohko..

10
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 01.03.14 - klo: 23.32 »
Mullakin on ylimääräsenä nuudeliin suoraan istahtava Mielken putki. On OR5 sääntöjen mukainen. Sit taitaa olla alumiiniset kytkinkellon kannake ja koneen kiinnike. Jos joku nuudelimies sattuis moisia tarviimaan.

11
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 08.09.13 - klo: 21.25 »
RR5.sta on kyllä vaikea verrata RRV4 malliin, kun ovat teknisesti niin erilaisia.
Ketteryys ehkä päälimmäisenä tulee mieleen.

Vaikuttavina tekijöinä; uudenlaiset lukot sekä ohjaus ja jousitusgeometria.(lukothan ovat täysin auki, jos ei vedätetä tai jarruteta)

Voimansiirro tehohävikki.

Vaikuttavina tekijöinä; ei kulmavaihdetta sekä isommat perien pinjonit.Perien välitys tasan 3.0, vanhassa mallissa 2.5. Tästä seurauksena voidaan käyttää vähän pitempiä kokonaisvälityksiä.
Vanhassa mallissa käytin 10.2-10.8 kokonaisvälitystä, radasta riippuen.
RR5 mallisssa samoilla radoilla nyt käytössä 9.14-9.6-> kulkua suorille lisää

Tässä joitan juttuja mainittuna.

-Pekka

Ihan mielenkiinnosta kysyn, et onkos tuossa jonkinlaiset ramppilukot, kun ne noin pelaa?

Edit: Olihan tuol näemmä aiemmin puhetta jo ramppilukoista...

12
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 02.07.13 - klo: 18.27 »
En suosittele,tämän kokoluokan vehkeissä standardiservo porsii jossain vaiheessa.
Toki kaasu/jarrulle se onnistuu.

Varmasti kestää laatuservot pienempänäkin! Vääntöä vaan pitää olla. Itsellä ei ainakaan oo ollu ongelmaa. Taitaa kisakuskeistaki suurin osa ajaa pikkuservoilla?

13
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 16.06.13 - klo: 19.57 »
Nuudelilla revittelyä...

14
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.06.13 - klo: 19.45 »
Ei oma auto, mut kaveri oli jostain vanhemman herran vintiltä hakenu tuollasen vanhan mattoauton. Jerobee, taitanee olla jostain 70-luvulta.. Aika räyhä peli!

15
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.05.13 - klo: 22.29 »
Valmiina kapinoihin..

16
Tulokset / Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« : 13.05.13 - klo: 11.35 »
Itse en osaa verrata aiempaan, kun ensimmäistä kertaa bensakisoissa olin mukana ja bensa-autoiluakin oli ennen tätä takana vain 1,5 tankillista. Vielä kun vapaat treenit jäi väliin kipinän puutteen takia, niin voisi sanoa että lahjattomat treenaa.. :)

Kaikenlaista kilpa-autoilua tehneenä, täytyy yhtyä edellisiin mielipiteisiin että todella rentoa ja herrasmiesmäistä kilvanajoa. Vaikka todella kovaa ajetaan, niin kenenkään pipo ei tuntunut olevan kireällä. Olisi varmasti opittavaa muihinkin luokkiin tuosta, kuinka radalla annettiin tilaa sekä jäätiin odottamaan jos sattui toista tönäisemään. Kelitkin oli tilattu juuri sellaiseksi, ettei voi edes siitä valittaa. Jos nyt väkisin pitää negatiivistä keksiä, niin kilpailijoitahan olisi voinut olla vaikka enemmänkin. Porukka on mahtavaa ja helppo oli ensikertalaisenkin tulla mukaan. Ja lisäksi neuvoja ja apua tulee helposti kokeneilta..
Ja kiitokset talkoolaisille makkarakojusta. Ratakin oli todella hyvä, vaikka ei näille taida olla alunperin rakennettukaan.

Ehdottomasti mukana ollaan jatkossa, sen verran hauskaa puuhaa tuo oli. Ja suosittelen kyllä uusia kavereitakin tulemaan mukaan, jos joku vähänkin epäröi mukaan tuloa..

17
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 30.04.13 - klo: 15.19 »
Alumiini bling blingiä.. :)

18
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.04.13 - klo: 11.32 »
aamulehdessä oli castrol 2t öljyistä takaisin veto ilmoitus. sisältävät kuulemma vettä! en pysty linkittämään mitään linkkiä tällä halppis nokialla. eli tiedoksi jos ette tienneet.

http://castrolmoto.com/fi/recall.php

19
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 16.04.13 - klo: 22.51 »
oon ite jatkanu joskus antennia ja kantavuus parantunut huomattavasti, eihän antenni pituus ole niin tarkka koska joskus mennyt johto poikki puolesta välistä eikä kantavuudessa mitään eroa entiseen, tai sitten tuurilla oikeesta kohtaa poikki että pysyy jako kohillaan

Kyl se antenni on tarkka, jos ollaan jo valmiiks rajoilla kantaman kanssa. Mut, jos se katkaistaan tasan puolesta välistä, niin yleensä sen teho heikkenee n. neljänneksen. Eli se pitää aina katkoa puoliksi, neljännes jne.. Juuri, koska sen pituus on mitoitettu aallonpituuden mukaan.

20
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 16.04.13 - klo: 21.41 »
Siinä antennissa on vain se pää antennina muutaman sentin matkalta.. Ja loppu toimii vain antennijohtona. Pitkällä kaapelilla saadaan vain se antenniosuus tuotua paremmalle paikalle, kuten tuossa tapauksessa. Tosin pitkässä kaapelissa voi signaali vaimentua tai sitten joku liitos voi olla huono..

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.04.13 - klo: 15.09 »
Laita kierteisiin putkiteippiä. Pitää mukavasti linkit paikoillaan ja säätökin onnistuu ilman suurempaa voimankäyttöä.

En oo oikein vakuuttunut tuosta tavasta ja sen pysyvyydestä...

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.04.13 - klo: 14.51 »
Oisko jollain tälläisiä myydä? Ainakin 2kpl
 
Teräksinen, alumiinikin käy.  5mm/M8 oikeankätinen kierre

Löytyyköhän tuolta IKH:lta vasenkätisiä muttereita tuollaisiin. Itellä on tuollaiset linkinpäät, mut pitäis saada joku järkevä lukitus, ettei vantit lähe pyöriin itellään. Mut noita vasenkätisiä muttereita ei joka rautakaupassa ole..

23
24.   Riku Niemenmaa

24
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 10.04.13 - klo: 18.03 »
Kyllä tuo varmaan jonkinlaisena faradayn häkkinä toimii.. Aukkoja kyl on sen verran, et signaali pääsee sisälle ja kun pohjalevy ja korin alumiini ei ole yhdessä, niin ei niin paha ole. Lisäksi tuo alumiiniteipin liima ei johda, eli jos oikeaa häkkiä rakentaa, niin teipistä pitäisi kulma taittaa jotta saa kontaktin säilymään..

Jossain sopivassa kulmassa ja äärietäisyydellä voi tulla ongelmia, mutta testaamalla se selviää. Uskon, et tuo silti cuotaa sen verran, et radiot toimii..

25
Sähköautot / Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« : 13.09.12 - klo: 15.50 »
Joo siis nämä rc10 omistajat ovat sitä mieltä että tuo trx1 on niin samanlainen kuin tq10.
No onhan siellä jotain viitteitä samanlaisuudesta mutta minun miestä tuo on vaan traxxas trx1 ja sillä siisti.
Ajoitkos sinä tuolla kisaa kupolissa vai joku muu.
Minulla on jotain videoita sieltä ja myös tuolla Jyrki Markkasellahan taitaa olla paljonki videoita tuolta kupilista.
Jerzi

Kai siin samanlaistakin on, mut niinhän näis vehkeissä on paljo kopioitu toisista ratkaisuja maailman sivu..
Ite tuota kuskasin sillon joskus. Tuolla yksilöllä ei oo taidettu reilu 15 vuoteen ajaakaan.

26
Sähköautot / Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« : 13.09.12 - klo: 14.21 »
TRX-1 hieno peli. Kuulema rc10 kopio. En ole samaa mieltä.
Näin -90 luvun alussa tuollainen kupoli krossikisassa.
Ei muuta kuin sekaan vaan.
Jerzi

Ei tuo ainakaan suoraan rc10 kopio ole..
Ja tämä kyseinen yksilö on juurikin se, jonka oot nähny Laukaalla aikanaan..  :wink:

27
Sähköautot / Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« : 13.09.12 - klo: 13.41 »
Pitäisköhän minunkin sähköistellä tuo vanha kosla ja lähteä fiilistelemään.. :) Vaanku ei raaskis vanhusta rääkätä.


28
Yleinen keskustelu / Vs: Iskarin asento
« : 22.05.12 - klo: 13.51 »
Tuolla on viimeisessä kohdassa selitetty aika hyvin tuota hommaa.. (jos lontoo taipuu)

http://home.scarlet.be/~be067749/58/c2/index.htm

29
Polttisautot / Vs: vettä moottorissa!!
« : 12.05.12 - klo: 22.46 »
Tulppa vaan irti ja ylimääräiset vedet pois koneesta ja sen jälkeen pyörittää vaikka startilla, niin että saa polttoaineen kautta voitelua.. Uus tulppa kii ja kovaa ajoa.. Tuskin on kone itseensä ottanut tuosta.

30
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2012 - 27.-29.4.
« : 02.05.12 - klo: 11.06 »
Harvoin noita messukuluja saadaan katettua suoraan sillä messumyynnillä. Siellä solmitaan suhteita ja saadaan pr-arvoa, jotka tuottavat sitten jälkeenpäin. Suuri satsaus tuollaiset messut on jokatapauksessa, kun se osastokin maksaa. Sinne kun ei oikein voi mennä pelkän vanhan keittiöpöydän kanssa esittelemään tuotteita.

Vaikea on laskea, kuinka tuollainen tuottaa itsensä takaisin. Mutta varsinkin kotimaassa on nämä piirit niin pieniä ja samalla kauppiaiden toimet niin pieniä, että tuollaiset panostukset eivät ole järkeviä.

Varmasti voi ja kannattaa tehdä pr-työtä ihmisten parissa lajin edistämiseksi. Mutta tosiasia on se, että Suomi on niin pirun pieni maa, että ei tänne millään saada mitään valtavaa harrastuspohja rc-vehkeille. On olemassa paljon muitakin harrastuksia ja yksinkertaisesti ihmisiä on niin vähän, että niitä ei riitä paljoa kaikkiin. Mutta jokainen harrastaja on tärkeä ja jokainen uusi on tervetullut. Monenmoisissa tapahtumissa näkyminen ja esilläoleminen kannattaa ja tuo varmasti positiivista julkisuutta lajille ja mahdollisesti niitä kaivattuja uusia harrastajia.

Sivuja: [1] 2