Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jos

Sivuja: [1] 2 3
2
Mihin aikaan perjantaina koroke aukeaa SC treenaajille?

4
Olisiko porche 914 mahdollista saada korilistalle? Korihan on ruma kun synti, mutta olisipahan taas muitakin autoja radalla  :grin:

Linkin takaa hyviä kuvia korista http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628

Korihan olisi siis Carson 914

6
Onko kisoja edeltävä perjantaina (14.9) rata auki treenaajille?

7
Olisiko ensi sunnuntaina (29.7) mahdollista päästä ajamaan klo 10:stä eteenpäin?

8
Santeri Jokela SC2-10

9
Iltaa foorumilaisille.

Rupesin tämän hässäkän keskellä tutkimaan oikeita faktoja osallistujien kannalta nyt ennen Jyväskylän kisoja.
Eli siis tutkin sitä asiaa että montako kilpailua kuljettaja oli ajanut ja olisiko hän ajanut myöskin Ulvilan kisan näin ollen olisiko hänellä ollut mahdollisuus ajaa kolme viidestä ajetusta kilpailusta jos Ulvilan kisa olisi ajettu.

Nelivetoluokassa kuusitoista ( 16 ) kuskia oli ajanut kaksi tai kolme kilpailua. Ilmoittautuneista yksi ei ollut ajanut yhtään kilpailua ja toinen kuski oli ajanut vain yhden kilpailun. Eli siis kaikki muut ilmoittautuneet kaksitoista ( 12 ) olivat ajaneet jo kaksi tai kolme kilpailua.
Tämän ajattelun takana nyt on se että nämä seitsemän kuskia jotka olivat ilmoittautuneet Ulvilaan joilla oli jo kaksi kisaa alla (ennen Ulvilan kisaa jos se olisi ajettu) saisivat täydet sarja pisteet vaikka Jyväskylässä ajettaisiin vain lauantaina laskutavalla ¾ näiden lisäksi jotka ovat jo ajaneet kolme kilpailua.

Takavetoluokassa ilmoittautuneita oli kuusitoista. Heistä kahdellatoista on ajettuna kaksi tai kolme kilpailua. Ilmoittautuneista yhdellä ei ollut alla yhtään kilpailua ja kolmella oli vain Turun kilpailu alla.

Taas kerran tämän takana on se, että Ulvilaan ilmoittautuneista seitsemän kuljettajaa oli jo ajanut kolme kilpailua ja viidellä oli kaksi kilpailua alla. Tämän hetkisestä sarjataulukosta selviää, että samalla seitsemällä on kolme kilpailua alla ja kaiken kaikkiaan kymmenellä on kaksi kilpailua alla.

Kaiken tämän ajattelun perusteena on nyt se, että jos kuski olisi ajanut Ulvilassa, olisi hänellä ollut mahdollisuus vielä kilpailla sarjapytyistä. Huomioon en ota heitä jotka nyt olisivat ajaneet vain yhden kilpailun ja ajaisivat molemmat päivät Jyväskylässä.

Tiivistettynä: jos Jyväskylässä ajettaisiin vain yhtenä päivänä olisi nelivetoluokassa kuudellatoista mahdollisuus ajaa kolme neljästä laskettavasta kilpailusta ja takaveto luokassa seitsemällä toista.

MUTTA kun ajetaan kaksipäiväinen kilpailu annetaan yhdelle nelivetokuskille ja kolmelle takaveto kuskille mahdollisuus ajaa myös kolme viidestä kilpailusta.
Pointtini nyt onkin se, että ajetaanko neljän kuljettajan takia kaksipäiväinen kilpailu Jyväskylässä että heillä on mahdollisuus saada kolme viidestä sarja osakilpailusta ajettua?
-Santeri Jokela #23

10
Onkos paikalliset corri harrastajat viikonloppuna menossa radalle, jos yks Raum laine mahtuu sinne mukaan  :tongue:

11
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 29.07.16 - klo: 20.24 »
Jos joltakulta vielä uupuu kisarenkaat, niin multa löytyy kauppiaalta haettuja Proline Suburbs MX, Hole Shot M4 ja Slicer M3 renkaita. Nämä ainakin toimivat itsellä tuuppi luokassa.

-Santeri #23


12
Onkos tulevana sunnuntaina mahdollista päästä treenaaman kisoja varten jo puolenpäivän aikaan?

13
Onkos radalla lauantaina väkeä jos säät sallii, niin ei yksin tarvitsisi ajella, vaikka Raumalta onkin  :wink:

14
Tamiya / Vs: Tamiya M04 ja M06
« : 24.03.15 - klo: 16.03 »
Jos pienen stoorin kanssa kirjoittaisi omasta takaveto Ministä, jolla vietiin paalu paikka finaaleihin.

Autohan oli lähes tulkoon täysin vakio M04, johon oli vaihdettu alumiininen Tamiyan pitkä serviseiveri ja jonkun valmistajan mini iskarit. Jousina oli yeah racingin keltaiset jouset takana ja saman valmistajan jäykimmät jouset edessä. Öljyinä oli Asson 40-30 eli UR~35-25. Eli etupää oli todella jäykkä verrattuna takapäähä. Maavara oli minimi 6mm.

Autossani ei siis ollut mitään muuta alumiini/viritys osaa. Jotta auto pääsi minimi painoihin, olin laittanut etubulkin boksin täyteen painoja (olisiko ollut n. 40 grammaa ) ja diffi oli myös täysin vakio, jonne olin laittanut jotakin öljyä estämään kulumista. Eli siis täysin löysä.

Sähköinä olivat täysin samat, kuin M03 minissä käyttämäni eli Hobbyking MI-digital servo, Dualsky 550mj nopari ja hobbywing comppi moottori. Noparista oli jarru ja kaasu säädetty täysille, mutta ohjaimesta jarrua vähennetty 60 prosenttiin ja drag brakea ei ollut käytössä lainkaan.

Näillä auto toimi hienosti ja pääsuoran päähän sai vetää jarruttamalla sivuluisussa, kuten myös etusuoran lähdössä olevaan mutkaan, ilman pelkoa että perä lähtisi alta. Koko päivänä en tehnyt mitään muutoksia autoon.

Auto ei myöskään ollut koko päivänä kippaavan oloinen, vaan jokaisen mutkan sai ajaa runttaamalla, kunhan muisti renkaista liimata uloimmaisen rivin kuviosta.




15
Kiitos myös omasta puolesta järjestäjille ja kilpakumppaneille.

Omalta osalta kisat meni paremmin, kuin aamulla osasin odottaa. Profiili oli tekninen mutta hauska ajaa ja jokaisessa luokassa sai ajaa koko rahan edestä kilpaa (vielä kun olis formula  :roll: ).
 Oli myös hauska kokeilla takaveto miniä näin kovassa seurassa vaikken sillä ollut ajellut ennen kisoja juuri lainkaan ( perjantaina otin kisavalmiista etuvedosta sähkötekniikan takavetoon  :grin: ). Mutta tästä on vielä hyvä jatkaa Nokialle ja yrittää haastaa luokkien kärkiä  :evil: , jos sillon flunssa ei painaisi päälle  :smiley:

Santeri #85

16
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 26.02.15 - klo: 13.20 »
Itse olen tuollaisella Sakuralla ajellut tämän talvikauden (vanhempi versio) ja ei ole valittamisen aihetta. Samat fysiikan lajit koskee tätäkin autoa ja yhtään osia ei ole hajonnut koko kauden aikana. Itse tykkään tuosta 3 rattaan tyylisestä spurrista, koska ei tarvitse niin isoja pinjoneita. Autoahan saa esimerkiksi hobbykingiltä (tai ainakin viimeksi sai, kun tarkistin). Pidon puutteesta tällä autolla ei ole ongelmaa, tai ainakaan minulla ei ole ollut, vaan päin vastoin. Omasta mielestä hyvä vaihtoehto hugelle, tamiyalle, serpentille jne.

Santeri #85

17
Tuodaanpa nyt oma näkökulma myös esille.

Eli itsellä on nyt toinen kausi kerhokisa luokassa menossa ja juurikin mini comp luokasta lähdettiin ja viimeisessä kisassa jo ajettiin kolmea eri luokkaa.
En myöskään ymmärrä tuota lähtötapaa alkuerissä, vaikkakin kerhokisat on mukava ja leppoisa tapahtuma on tuossa lähtötavassa aina joku kärsivä osapuoli ( itsekkin jäin joka lähdössä viimeiseksi viimeisimmässä kisassa ja yritä sieltä kuroa radan nopeinta miniä kiinni, kun finaalien korkeimmista lähtösijoista kilpaillaan...)
Mitä miniin tulee kilpaluokkana, en itse aja sitä menestyksen vuoksi, vaan kilpa treenin ja sen leppoisuuden vuoksi. Mini on mukavan erilainen luokka ja katsojille mielenkiintoinen (omakin mini menee suurimman aikaa kolmella tai kahdella pyörällä  :laugh: ) Omasta mielestä mini luokat olisivat juurikin soveliaat Reedy-race tyyliselle formaatille. Harjoituksissa katsotaan bl ja sen mukaan suoraan finaaleihin, josta lähdetään pääsuoralta... Finaalin perusteella jaetaan seuraavin finaaleihin kuskit. Jos ajetaan heti kilpaa, niin miksei ajeta ennemmin monia finaaleja, eikä alkueriä joissa jo ajetaan mies miestä vastaan vain lähtöruutujen vuoksi, eikä lopullisen tuloksen vuoksi?!?!?!

#85 Santeri

18
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 13.10.14 - klo: 19.45 »
Talvi kausi päässuyt alkuun ja kisat lähenee. Nyt kysynkin, että millä rengastuksella porukka ajaa? Ajetaanko samoilla etu- ja taka kumeilla vai leveemmillä taka kumeilla? Osaako joku sanoa onko ajettavuudessa eroa?

#85

19
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 05.10.14 - klo: 21.20 »
Iltaa täältä länsi rannikolta.

Onko jossain olemassa jotain listaa porukan käyttämistä etuveto alustoista? Joskus muistin jonkun sellaisen nähneeni... Ja mikä auto olisi järkevä hommata (varaosien saanti) tänäpäivänä ollessaan vielä kilpailukykyinen? Autojahan on monia: Tamiya, Huge, Sakura jne


20
Tulokset / Vs: Maastosarja 1
« : 18.06.14 - klo: 23.47 »
Kiitokset kisoista vielä täältä Länsi rannikolta.

Järjestelyt toimivat hyvin, ruoka oli maittavaa ja renkaitakin sai vielä kisapaikalta. Sunnuntain vesieste ei tainnut haitata kenenkään ajoja  :wink: ja tietenkin suuri kiitos Vaasan katsastus tiimille renkaan heksien lainauksesta ja Teemulle mekkaus avusta ja tietenkin paikallisten seurasta samassa teltassa koko viikonlopun ajan.

Itse siis ajoin urani ensinmäiset krossikisat koskaan ja mukavasti se menikin. Lauantaina tuuppi stanu toimi moitteetta ja sillä sainkin kurvailtua ensimmäisen oikean voiton. Ainoat muutokset päivän aikana B4:n olikin vain etu renkaiden vaihto, joita onneksi löytyi naapuri teltasta Maxilta.

Nelkussa treenit olivat jääneet vähemmälle, kuin tuupissa ja nopeutta alkoi kertyä vasta viimeisissä alkuerissä väärien heksien ja keskeytyksien vuoksi, mutta kuitenkin kisat sain kurvailtua hyvässä seurassa. Vanhaan, mutta luotettqvaan B44:n teinkin iskarit neljä kertaa päivän aikana käyttäen kuuluttajallekin tuttua ruotsalaista iskari pumppua  :laugh: . Lopulta auto toimi paremmin kuin osasin odottaa ja lopulta päivä loppuikin liian nopeasti  :undecided: viimeisen finaalin päätyttyä jo aiemmin tapahtuneen vetarin pomppaamiseen pois paikoiltaan. Mutta kuitenkin tuli stanu nelkusta myös voitto kotiin ja kisat menivät paljon paremmin, kuin osasin odottaa. Pitää varmaankin lähteä syys karkeloihin ajamaan Vaasaan, jotta pääsisi kokeilemaan hieman tehokkaampaa tekniikkaa varsinkin tuupissa.

Tästä on hyvä jatkaa ja suunnata ajatukset Hyvinkään ja Vantaan kisoihin.

#70 Santeri, RaumRC

21
Morjansta.

Eli siis tarkoitus olisi hommata M2-10 autoon nopari, jolla voisi myös ajaa VTR luokkaa. Ihmettelin vain hieman, että onko M2-10 luokassa ennakot kielletty noparista, kun sääntöjä luin? Tarvitsisi siis olla kisa laillinen ja kestää niin VTR, kuin M2-10 käyttöä. Eli mikä olisi hyvä näillä vaatimuksilla?  Noita hobbywingin tuotteita miettinyt.

Kiitokset jo nyt vastanneille

22
Kiitokset järjestäjille kisoista ja varsinkin Petterille säätö avuista veturin kanssa.
Pää luokkana lähdin ajamaan miniä, mikä sujuikin hyvin alusta alkaen ja veturia huvin ja kokeilun vuoksi. Kokemuksen puute näkyi autossa: en vain saamut veturia olemaan kippaamatta. Mutta A-finaalin viimeinen paikka tuli ja Petterin säätö avuilla sain auton pysymään jotenkin radan pinnalla oikein päin. Autohan jäi vielä kippaavan oloiseksi, koska en voinut ajaa pääsuoralle täydellä kaasulla taikka siltä pois, joten parantamisen varaa jäi seuraaviin karkeloihin. Veturista siis jäi hyvä maku ensimmäiseksi ajokerraksi. Joten ensi kisoissa varmaankin nähdään  :smiley: .

VTR #85 (se ruottalainen auto  :wink: ) Santeri

23
Santeri Jokela Mini Classic 8342420

24
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.08.13 - klo: 22.23 »
Morjensta.

Eli siis olisi tarkoituksena ostaa uusi laturi, jolla pystyy latamaan useampaa akkua samaan aikaan. Tällä hetkellä löytyy iCharger 106b+ joka on palvellut ongelmitta, mutta yhden ainoan akun kerralla lataus hieman harmittaa.
Olen miettinyt tätä laturia: http://www.racersrcshop.com/etronix-powerpal-50w-multi-performance-charger-p-1766.html
Löytyykö kyseisestä laturista käyttökokemuksia? Muitakin latureita vois myös ehdottaa ja poweria latureille.

Kiitän jo vastauksista.

25
Kiitokset myös täältä Rauman suunnalta. Kyseessä oli itselle ensimmäiset offroad kisat koskaan.
Rata oli loistavassa kunnossa, seura mukaavaa ja ilmapiiri mukavan rentoa. Kisat meniät omalta osin paremmin, kuin osasin odottaa: B-finaalin toinen paikka tuupissa. Asso toimi myös moitteetta. Mukavat kisat olivat ja sapuskat myös olivat loistavat! Tuolla hieman pitempi oma raportti kisoista: http://raumrc.net/index.php?topic=412.msg5729;topicseen#new
Kiitokset vielä kerran hyvistä kisoista järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.

Santeri #23

26
Morjensta. Mitkäs renkat on todettu hyviksi takaveto corrissa tällä kyseisellä radalla. Autona on asson SC10. Kiitos jo nyt vastauksista.

27
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 19.01.13 - klo: 22.38 »
Tulipas luettua tuo linkin takainen keskustelu. Taytta asiaa. Noita samoja asioita olen itsekkin miettinyt. En itse tarvitse vasemman puoleista rattia, joten siitta tulee plussaa 4PL ohjaimelle (en edes tiennyt kyseisesta ominaisuudesta). Paasin viime viikolla kokeilemaan/tunnustelemaan/vertailemaan 4PL ohjainta ja omassa kadessa 4PL oli mukavampi, kuin 2PL ja ratin foumi jotenkin kiinteampi. Mutta saattaa tuo hinta eniten vaikuttaa asiaan, kun en edes tunne tarvitsevani saada tuota rattia alemmas. Kiitan nopeaa vastausta ja asioiden selventamista. Taidan unohtaa 4PKS ohjaimen ja valita 4PL:n.Taisi olla muutes muutama 4PL ohjain myynnissa taalla foorumilla mukavaan hintaan. JoS

28
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 19.01.13 - klo: 21.46 »
Morjensta !

Nyt on tullut pähkäiltyä eri radioiden kanssa niin paljon, että kysyn täältä. Eli siis tarkoituksena olisi päivittää nykyinen radio parempaan, tällä hetkellä on Futaba:n 2PL 2.4 ghz radio, mutta nyt kaipaisi jotakin parempaa. Olen katsellut Futaba:n 4PL ja 4PKS ohjainta. Kaipaisin siis apua näiden kahden ohjaimen välillä. Mietin vain tarvitsenko 4PKS radiota, kun ajelen krossia kesäisin ja talvisin turistia. Suurin ero taitaa olla hinta, kun 4PKS on melkein 200 euroa kalliimpi. Mietin vain, että tarvitsenko 4PKS ohjaimen erikoisuuksia krossissa ja turistissa. Plussana 4PL ohjaimessa olisi jo olemassa olevat yhteensopivat vastarit sen kanssa, kun 4PKS vaatisi kokonaan eri vastarit.

Apua siis kaivataan  :undecided:

29
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 08.01.13 - klo: 23.03 »
Mahtaako Assolta tulossa uusi auto B4.2 ?? Lainaus suoraan Team Associated nettisivuilta
http://www.teamassociated.com/news/race_results/1059-Patrick_Hofer_wins_double_at_the_Hohenems_Winterchamps_in_Austria
Lainaus
Patrick Hofer wins double at the Hohenems Winterchamps in Austria

On Saturday Patrick started setting the laptime level in the training and qualifying sessions.
After two more rounds of qualification on Sunday, Patrick placed his B4.2 on TQ and his B44.2 on second.

30
Sähköautot / Vs: Modifioidut sähkikset
« : 19.09.12 - klo: 16.13 »
Itselläkin lähti käyntiin projekti, jossa muunnan Traxxas Stampeden 1/5-1/6 takaveto krossariksi.
http://raumrc.net/index.php?PHPSESSID=j0g9r9ldiqvnbp6vnntldqsrq7&topic=429.msg4350;topicseen#new

Sivuja: [1] 2 3