Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bcan

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 17
1
Kiitokset kahdelle muulle T:lle, Timpalle ja Tumpille. Ja kiitokset järjestäjille ja kilpakumppaneille. Parin vuoden ajotauon jälkeen ei ollu helppoa mut jokunen mutka osuskin sentään kohalleen

2
Mulla on RCCentterin Teknon varaosalaatikko mukana kisoissa joten JOS jotain hajoaa niin tulkaa kyselemään

T:Tero

4
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2018-2019
« : 08.10.18 - klo: 09.46 »
Hobbylinnassa näytää Darttia olevan heti saatavilla

5
Jos noi korimuutokset tulee sääntöihin mukaan ja vielä kun otetaan huomioon uudet modernit moottorit niin ehdotan että classik luokan virallinen nimi muutetaan stanuksi, sen verran kaukana ruvetaan olemaan classikista  :wink:

6
Perjantaitreenin kiellossa on hyvät ja huonot puolet ja molempiin on esitetty jo varsin pätevät perustelut ja eipä siihen oikeata päätöstä kaikkien mielestä ole kuten yleensäkin sääntöjä koskevissa asioissa. Sama pätee osallistumismaksuun, kymppi lisää on jollekkin paljon per kisa mutta isommassa mittakaavassa aika pieni osa kokonaiskustannuksia

Kisaa tekemässä on jo pidempään ollut varmaan kaikissa seuroissa liian vähän väkeä ja siihen pitäis jotain keksiä. Itse yritin useamman vuoden saada eri tavoilla lisää henkilökuntaa kisoja tekemään mutta suuremmassa mittakaavassa heikoin tuloksin, kiitokset kuitenkin niille ketä hommaan lähtivät. Joko tein tuota väärin tai sitten porukkaa ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta se työ millä osittain PA toimintaa seuroissa pidetään yllä.
Hommat ei pääsääntöisesti ole vaikeita eikä tarvitse juurikaan kokemusta, tärkein on se että on halua ottaa vastuuta ja ilmoittutua vapaaehtoisesti kisoja tekemään. Tekemällä oppii nuokin hommat ja kokemuksen karttuessa voi ottaa kiinni "vaikeammista" hommista

Hokelta todella hyvä pointti tosta että homma otetaan liian tosissaan. Totta kai siellä ollaan kisailemassa ja jotkut saa palkkaakin siitä tai ainakin jotain etua että kisoissa käy ja pärjääkin vielä. Kannattaa ottaa kuitenkin huomioon että osa käy kisoissa vaan harrastamassa ja jos kaikki itse kisatapahtuman ulkopuolella tapahtuva toiminta saa verenpaineen nousemaan vain sen takia että osalle se oma napa on tärkein koko touhu menettää kiinnostavuden vaikka hieno harrastus onkin. Jokaisen joka harrastaa näin marginaalista harrastusta kuin RC autoilu Suomessa on, pitäis ajatella kokonaisuutta ja sitä miten nykyiset harrastajat pysyy harrastuksen parissa, miten ne saadaan mukaan kehittämään toimintaa sekä hankkimaan uusia harrastajia.

T:Tero Piipponen

7
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!

Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi  jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...

Tziisus !!!

No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.

 :cool: Barbie :cool:
Ranen kommentti oli ehkä vähän provosoiva mutta asia siinä ihan kohdallaan, snakepoisonin kommentti on kyllä mun mielestä ihan asiallinen.

Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Omasta mielestä sen BRZ korin voisi sallia vielä tulevan kauden niin saisivat sen viime kaudella hommanneet ajaa sillä kokonaisen kauden eikä olisi niin turha hankinta

Minien alkueriin olisi hyvä saada jotain tarkennusta. Nyt jotkut kuskit ajavat alkueriä niin kuin alkueriä yleensä ajetaan eli päästetään nopeammat ohi, mutta osa taas ajaa niitä finaalityyliin eli sijoituksesta vaikka tarkoitus on ajaa omaa viiden minuutin aikaa

PS: Hyvä olis saada sarjanvetäjiltä kaikki arkun salaisuudet näkyville niin olisi enemmän pohjaa keskusteluille

8
Tulokset / Kerhokisat CUP V Raisio RSRCA Tulokset
« : 01.04.18 - klo: 13.05 »
Päätöskisan tulokset

https://tinyurl.com/CupV2018RaisioTulokset

Kiitokset kisoilijoille !

9
bcan ja Mr-Chat ei tuo sarjan poisjääminen ole mikään huhu. Olen teille henkilökohtaisesti asiasta puhunut parin viikon sisällä kun kyselin kisajärjestelyistä. En ole kylläkään kirjoittanut siitä täällä foorumilla kun on järjestelyt kesken.

Laitan uuden topikin tästä.
Me ollaan viimeks nähty Turun WJssä, en oo sen jälkeen käyny kun kerran Areenalla ja silloin ei oltu samaan aikaan. Huhuna ton kuulin ja kun ei faktaa täällä ollut niin huhuna sitä pitää pitää kunnes vahvistuu.

Mutta nyt näyttää vahvistuneen, toivottavasti saadaan myös perusteluja tuolle päätökselle

10
Huhut kertoo että FO sarjaa ei olla ensi kesänä järjestämässä.
Jos huhut pitää paikkansa niin aika huono juttu on ainakin niille M8 kuskeille kenelle ei M8 SM kisoissa treenejä, alkueriä ja nousufinaalia enempään rahkeet riitä. FO sarjana oli loistava paikka aloitteleville sekä hitaammille kuskeille saada kokonainen kisapäivä M8 autolla.

Onhan neljä SM ja FO kisaa kesässä on paljon eikä kukaan varmaan kaikkia tulisi ajamaan mutta kyllä viime kesänäkin molemmissa sarjoissa osallistujia oli.
Jos FO jää ajamatta niin SM kisojen osallistujamäärä varmaan kasvaa mutta mahdollisesti M8 kisailojoiden kokonaismäärä laskee.
Itse ainakin harkitsen kannattaako jo myydyn auton tilalle uutta ostaa kun SM sarja ei formaattinsa puolesta oikein innosta reissaamaan kisoissa.

11
Tulokset / Vs: Tulokset: Kerhokisat Mattocup III Eurajoki
« : 20.01.18 - klo: 22.27 »
Isot kiitokset järjestäjille hyvistä kisoista. Profiili oli mukavan haastava

Luuriin tarttus Compin A-finaalit
A1 https://youtu.be/1nxEcYUY4AE
A2 https://youtu.be/eKHaZTFrKDY

12
TUA Areenalla on viikonlopusta asti harhaillut orvolta vaikuttava huppari, onkohan se joltain kilpailijalta jäänyt sinne. Tuntomerkkejä vastaan koitetaan järjestää toimitus takaisin omistajalleen

13
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 09.01.18 - klo: 12.16 »
En tiedä onko noi sarkasmia sanasta sanaan suomennoksilla mutta ite ymmärtäsin noi niin että menee mutkassa nopeammin ja että jarruttaa nopeammin  :roll:

14
Tulokset / Tulokset: Winter Jumps III, Turku, 6-7.1.2018
« : 07.01.18 - klo: 21.38 »
Tulokset löytyypi:
2wd: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/37210/203149
4wd: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/37210/203150

Kiitokset kaikille kisailijoille ja oman seuran järjestelyporukalle !

15
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 06.01.18 - klo: 21.47 »
mikäs pinjoni olis hyvä tähän 7.5t motille ulvilan muovilaatalle?
20t on varmaan ihan passeli

16
Viime hetkille asti tässä pohdin että lähtisikö toisenkin kerran sinne suuntaan ajelemaan hyvälle radalle, että tulis crossarillekin vähän ajoa, mutta eipä taida persaus kestää tällä kertaa :undecided:
Mukaan vaan, vielä ehtii !

17
Mulla oli mennyt koko tapahtuma ohi, onneksi huomasin nyt! 2*M2-10 ilmoittautumisia sisällä! Toivottavasti saadaan tarpeeksi porukkaa kaksipäiväiseen kisaan, muuten tulee pitkä päivä!
Kyllä kaksipäiväinen kisa tulee, ollaan reilusti yli sen millä yksipäiväisenä kisana tuo ajettaisiin

18
Radalle tehtiin eilen suurempi profiilimuutos kisoja varten. Profiiliin tulee jonkin verran muutoksia molempiin kisapäiviin. Rata pidotettiin eilen eikä sitä ole tarkoitus pidottaa enää uudestaan ennen kisoja. Alla linkki videoon tämän hetkisestä profiilista

https://youtu.be/OOxvEOGFTAo

T:Tero

19
Ilmoittautumisaikaa on huomiseen iltaan asti, tällä hetkellä ilmoittautuneita niin vähän että mentäisiin yksipäiväisellä kilpailulla mutta eiköhän se kuuluisa viimetippa muuta tilannetta niin että kahdelle päivälle kisa menee.


20
Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista HPI Areenan aukiolojen mukaan. Ratamaksu 10€ / päivä
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0
Linkin takaa löytyy yhteystiedot. Pääsääntöisesti radalla on päivittäin viiden aikaan porukkaa mutta kannattaa silti varmistaa joko vastaamalla tuohon TUA Areenan topikkiin tai ottamalla yhteyttä Juusoon

21
Ei yhdelle automallille voi olla erilaisia sääntöjä yhden luokan sisällä jos säännöille ei ole pakoittavaa teknistä syytä.
Vertaukset 1:1 luokkiin on aina vähän niin ja näin mutta ei formuloissakaan Saubereille tms. sallita säännöstä poikkeavia osia jotta ne olisivat kilpailukykyisempiä huipputallien kanssa

JOS tuuppareita olisi riittävästi niin ehkä sitten niillä voisi olla oma luokka jossa omat säännöt, mutta niille oman luokan perustaminen söisi sitten taas osallisujia perinteisestä Mini Compista mikä on kokonaisuuden kannalta huono asia

22
Pienoisautoilu on kuitenki se autourheilulaji mitä voi harrastaa vähän pienemmilläkin budjetilla, se kannattaisi ottaa huomioon ennekuin aletaan edes ehdottelemaan että nostettaisiin ratamaksuja satasen kieppeille vaan sen takia että saadaan hommattua se "ainoa ja oikea" alusta missä krossia ajetaan.

Aika suppea olisi WJ sarjakin jos ei liukkailla alustoilla ajettais. Jos oon oikein ymmärtänyt niin Suomessa on kahdella seuralla EOS matot ?

Ja miksi talvikrossin pitäisi olla vain EOS pidolla ajettavaa krossia, harvemmin taitaa Maastosarjassakaan olla vastaavaa pitoa mitä EOS matosta saadaan, oma näkemys on että lähempänä betoniratojen pitoa ollaan ulkoradoilla

Mutta kun maailmalla ajetaan isoa sarjaa EOS matoilla niin Suomessakin pitäisi kaikkien väkisin samaan suuntaan mennä koska se on tällä hetkellä trendinä ja kuuminta hottia

Itseä ärsyttää koko mattokeskustelussa se että asiaa pidetään monen mielestä täysin mustavalkosena molemmin puolin. Näillä harrastajamäärillä pitää sopeutua tilanteeseen, kuunnella harrastajia ja sitten katsoa mihin rahalliset resurssit riittää sen suhteen mikä parhaiten pienoisautoilua vie eteenpäin kokonaisuutena.

Täälläkin pienessä Suomessa kun saataisiin seurat ja harrastajat tekemään enemmän yhteistyötä eikä vaan valitettaisi kun joku asia ei ole niin kuin se parhaiten omaan napaan sopisi niin olisi varmasti paremmat mahdollisuudet saada pienoisautoilua suurempaan rooliin Suomessa. Ja tuon kautta on sitten mahdollisuus parempiin resursseihin kaiken tasoisille harrastajille.

Tää homma on kuitenkin monelle sitä harrastamista, itsellä ei ainakaan kiinnostus riittäisi oman seuran asioita hoitaa, kiertää kilpailuja tai järjestää niitä jos taustalla ei olisi itselle mielekästä harrastusta sekä rahallisesti että ratojen tms. suhteen

Ylläoleva ei ole kenellekkään henkilökohtaisesti tarkoitettu vaan yleisiä omia huomioita nykytilanteesta

T:Tero

23
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki 1/10 krossi kuskit Winter Jumpsien kolmanteen osakilpailuun Turkuun
Kilpailupaikka ja aika
:
TUA Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 6-7.1.2018
https://www.facebook.com/HPIAreena

Ilmoittauminen:
03.01.18 klo 22:00 mennessä tänne: http://bit.ly/2yR6jeE
Ilmoittautuneet:
http://bit.ly/2j92xI9

Luokat:
- M2-10 Lauantai
- M4-10 Sunnuntai

Osallistumismaksu:
20 € per luokka
Maksu mahdollista etukäteen tilille:FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen.

Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista HPI Areenan aukiolojen mukaan. Ratamaksu 10€ / päivä
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 8-19 väliin.
Ovet aukeavat noin tuntia ennen kilpailun alkua, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
WJ Säännöt http://rc10.fi/index.php?topic=102330

Kilpailuorganisaatio Lauantai:
-Kilpalunjohtaja: Tero Piipponen
-Tuomari(t): Tero Piipponen ja Mikko Maula
-Katsastus: Juuso Nuotio
-Ajanotto: Ilkka Virtanen

Kilpailuorganisaatio Sunnuntai:
-Kilpalunjohtaja: Mikko Maula
-Tuomari(t): Mikko Maula ja tba
-Katsastus: Juha Heikkilä
-Ajanotto: The Timppa

Rata:
Maalattu betoni, kola pidotus
Profiili muutetaan kilpailuja varten

Renkaat:
-2wd (M2-10) 1/10-autoissa Schumacher Mini Pin U6608 (yellow) tai uusittu painos Mini Pin 1 U6817, eturengas vapaa.
-4wd (M4-10) 1/10-autoissa käytettävä takarengas Schumacher Mini Pin U6608 (yellow) tai uusittu painos Mini Pin 1 U6817, eturengas Mini Pin U6607
-Molemmissa luokissa sallittu vain yksi (1) rengaskierros

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.
Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.


Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä. Pöytyä ja tuoleja noin kahdellekymmenelle
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
-Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko viikonlopun

Tiedustelut:
YV:llä vaikka minulta tai kilpailunjohtajalta

WJ Sarjaa tukemassa:
- Schumacher
- Hobbylinna
- Shepherd Finland
- Hobbyfactory

24
Tulokset / Tulokset: SC WinterCup II 9.12.2017
« : 10.12.17 - klo: 13.29 »
Tulokset löytyy tuolta: http://bit.ly/2B8rdeo

Kiitokset kilpailijoille ja onnitelut voittajille.

Kiitokset myös sarjan tukijoille RCKauppa ja RCCenter sekä Turun Rock Academylle äänentoisolaitteiden lainasta.

Ja tietysti myös kilpailua tekemässä olleille, erityisesti Mikko, Ilkka ja August sekä buffan porukka

25
Juuso sanoi että 9-10 aikaan olisi perjantaina paikalla

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: PRCA:n sisärata Pirkkalassa
« : 05.12.17 - klo: 16.42 »
Jos ja kun PRCA:n rataa ei ole niin missäs olisi lähin sisärata tampereelta katsottuna?
Turussakin on kuskeja Pirkanmaalta näkynyt

27
Kyllä autourheilussa vauhti ja pito ovat lajin perus asiotita näihin  aina pyritään kilpailussa .  Niitä ei tällä hetkellä betonilla ajaessa löydy. Löytyy vain renkaiden voimakas manipulointi saadakseen autolle kohtuullisen pidon.
Aika rankasti yleistetty toteamus. Jos noin olis niin kaipa esimerkiksi kaikki rallitkin ajettais asfaltilla.

Kesällä ajetaan saviradoilla jossa ei aina olla lähelläkään sitä pitoa mitä sopivasti pidotetuilla "liukkailla" sisäradoilla on.

Betoniradoilla tuo renkaitten manipulointi on aika pitkälti ainakin itelle sitä että niitten kulutuaste on radalle sopiva kun taas mattoradoille tuunatuissa renkaissa on näkynyt varsin villejä pinnien leikkaus ja pikaliima virityksiä. WJssähän tuollainen tuunaus on kielletty mutta maailmalla vedetään aika överiksi välillä tuo kikkailu

Fakta vaan on että joku tykkää mattokrossista ja joku liukkaammalla pinnalla ajosta, jokaisella lienee oikeus omaan mielipiteeseensä ilman että sitä pitää muiden suuremmin arvostella

28
Tuollapa videonnpätkä SC kisan rataprofiilista: https://youtu.be/9a_-c9xzMNc
Jotain pientä säätöä varmaan tulee vielä mutta pääpiirteissään profiili tulee olemaan tollanen

29
Kilpailukutsut / Kilpailukutsu: SC WinterCup II 9.12.2017
« : 21.11.17 - klo: 21.07 »
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki SC kuskit SC WinterCupin toiseen osakilpailuun Turkuun
Kilpailupaikka ja aika:
TUA Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 9.12.2017
https://www.facebook.com/HPIAreena

Ilmoittauminen 5.12 klo 22:00 mennessä tänne: http://bit.ly/2AklFgV
Ilmoittautuneet: http://bit.ly/2A0COcG

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- SC2-10 ja SC4-10

Osallistumismaksu:
20 € yksi luokka tai 25€ molemmat SC luokat
Maksu mahdollista etukäteen tilille:FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen

Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista HPI Areenan aukiolojen mukaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 9-18 väliin.
Ovet aukeavat n. 8:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
SC WinterCup Säännöt.
http://rc10.fi/index.php?topic=102022.0

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: Mikko Maula
Tuomari: Tero Piipponen
Ajanotto: Ilkka Virtanen
Katsastus: On

Rata:
Maalattu betoni
Puoliksi kulunut keltaisen seoksen minipin toimii parhaiten
Renkaan kulutus on kohtalaista, jos aloittaa aamulla uusilla renkailla, kestää ne läpi kisan

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko päivän.

Tiedustelut:
YV:llä vaikka minulta tai kilpailunjohtajalta

Sarjaa tukemassa:
http://www.rccenter.fi/
http://www.rckauppa.fi/fi/

30
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 14.11.17 - klo: 11.58 »
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä

Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi

https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/

Mikä siinä korkissa mätti?
Oli välillä vaikea saada jengoille kiertymään, joskus meni heittämällä ja joskus pitää tehdä useampi yritys.
Varsinkin uusilla korkeilla piti olla tarkkana. Korkin kierteiden huolellisella putsauksella saa homman myös vähän helpotettua.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 17