Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hidastelija

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki sähkökrossaajat WJ-sarjan kolmanteen osakilpailuun Turkuun.

Kilpailupaikka ja aika:
TUA Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, Finland, 8.- 9.2.2020 klo 8:00 alkaen.

Ilmoittautuminen:
Mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään keskiviikkona 5.2.2020 klo 20:59 tästä: Ilmoittaudu
Ilmoittautuneet näkee täältä: Katso ilmoittautuneet

Ilmoittautumisajan päätyttyä jälki-ilmoittautumisia otetaan vastaan kilpailunjohtajan päätöksellä.

Kierroslaskenta: AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- M2-10 Lauantaina 8.2.2020
- M4-10 Sunnuntaina 9.2.2020

Osallistumismaksu:
25€/luokka, harjoittelu ennen kilpailua mahdollista TUA Areenan aukiolojen mukaan. (Jälki-ilmoittautuminen 50 eur/luokka)

Osallistumismaksu maksetaan kilpailupaikalla pankkikortilla.

Alustava ajoformaatti:
Kaksi harjoituskierrosta, 3-4 alkueräkierrosta ja finaalit kolminkertaisina, aikataulun puitteissa.

Aikataulu:
Ovet aukeavat n. 07:00, tarkempi aikataulu, viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtajat:
Tuloslaskenta: 
Tuomarit:
Katsastus: 

Rata:
Maalattu asfaltti

Renkaat:
2wd taakse Schumacher Honeycomp, eturengas vapaa
4wd Schumacher Honeycomp

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Kilpailubuffet palvelee koko viikonlopun.

2
Täältä löytyy erälistat kilpailulle:
https://tinyurl.com/yyne89xe

Aikataulu alkaa aamulla klo 09:00 harjoituksilla.

Myös M8e luokassa on kuljettajia yli viiden kuljettajan vähimmäismäärän, joten luokka on mukana kilpailussa.


Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla


3
Ilmoittautuminen on jostain syystä jo kiinni. Vielä voi ilmoittautua tämän päivän ajan laittamalla mulle yvllä nimi, luokka ja ponderinumero.

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla


4
Kilpailun aikatauluun on Polttisluokan osalta tehty pieni muutos alkuperäisen julkaisun jälkeen. Nyt aikataulussa on semi-finaalien A-haara ennen B-haaraa.

Aikataulu on kokonaisuutena hyvin kiireinen kilpailunjärjestäjän kannalta. Kuljettajan näkökulmasta on mukavaa, että alkueräryhmiä ajetaan seitsemän ja eräkierrokseen menee 1h20min. Auton huoltoon ja akkujen lataukseen aikaa jää ihan mukavasti. Erityisesti ajovuorosta nostovuoroon siirtymiseen toivotaan ripeyttä, sillä aikataulussa ei ole mahdollisuutta päivän aikana kuroa kiinni mahdollista viivästymistä.

5
Aikataulu alkaa tarkentumaan ja löytyy myrcm palvelusta välilehdeltä "timeschedule" ja erälistat "Heat arrangements" -> "Free practice"

M8
M8e

6
Voiko ilmoittautumista venytellä jotta pääsisi mukaan kisailemaan?
Laita mulle yksityisviestinä tiedot, niin lisään listalle.

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla


7
Onko Kiti kunnossa?
Yritin viimeksi maanantaina ilmoittaa Ilarin, mutta ei vaan onnistu.
T: Petteri Langenoja
Ainakin nyt näyttää olevan ihan kunnossa. Onko teillä molemmilla lisenssi ok?

T. Ilkka

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla


8
aa sori niinhän lukee.
kiitos kuitenkin. varaisin tosiaan ponderin jos sopii. Mika
Järjestetään ponderi.

Alkuperäisesti kutsussa luki, että maksut tilille ja maksuun liittyvä viite. Muutin kohdan kutsusta tänään. Kitin maksuasian kanssa vielä harjoittelua :)

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla


9
viite ei toimi ainakaan s-pankissa, maksettu niin että tiedot viestikentässä
varaisin myös vuokra ponderin

Maksun viite pitäisi toimia. Selvitän sitä erikseen meidän päässä, että miksi ei toimi.

Toinen asia maksuihin liittyen on, että alkuperäisestä poiketen pyrimme järjestämään maksamisen Kitin kautta. Tästä johtuen pyydän, että maksuja ei tehdä enempää ennen kuin ilmoittautuminen Kitissä saadaan auki.

10
Kilpailukutsut / M8 ja M8e SM / Lauantai 18.5.2019, Turku
« : 23.03.19 - klo: 09.11 »
Kilpailun tiedot
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikkia M-8 - ja M-8e -luokan kilpailijoita Turkuun lauantaina 18.5.2019 klo 8:00 alkaen kauden ensimmäiseen SM-osakilpailuun. AKK:n LUPA: ??/PA/2019

Kilpailun johto
Kilpailun johtaja: Juha Menna TUA
Tuomariston puheenjohtaja: Mika Hurula
Kilpailutuomarit: Arto Lehto
Tuloslaskentapäällikkö: Eemil Mäkinen
Ratamestari: Tom Thusberg
Katsastuspäällikkö:

Alustava aikataulu 18.5.2019
Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
Harjoituskierrokset (7min + 10min) 8:00 - 10:20 (jälkimmäinen harjoitus nostajilla)
Tuomariston 1.kokous 8:45
Ohjaajakokous 9:05
Alkuerät (a’ 3+5min) 10:30 - 14:20
Finaalit 14:50 ->
Palkintoseremonia 20:00

Kilpailu ajetaan yksipäiväisenä.

Kilpailupaikka
Jyrkkälän Pienoisautorata, Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku.

Ajettavat luokat
M-8 (polttiskrossi 1/8) SM
M-8e (sähkökrossi 1/8) SM

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
Ilmoittautumiset ennakkoon 5.5.2019 klo 22:00 mennessä AKK:n KITI Kisapalveluun.
https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx

ilmoittautuminen KITIssä auvautuu myöhemmin ja siitä ilmoitetaan erikseen täällä.

ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
  • Kilpailijan nimi, seura, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite
  • Lisenssinumero
  • Henkilökohtaisen transponderin numero (MyLaps RC4 yhteensopiva)

Kilpailijoilla on mahdollisuus vuokrata transponderi kilpailunjärjestäjältä hintaan 5€. Rikkoontuneesta transponderista vastaa vuokraaja täysimääräisesti. Vuokratranspondereita on rajoitetusti.

Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osallistumismaksu on 40€ / Ilmoittautunut kilpailija / Luokka. Osallistumismaksu maksetaan Kitissä ilmoittautumisen yhdeydessä saadun laskun mukaisesti. Osallistumismaksut palautetaan, mikäli kilpailun johtaja päättää, että kilpailua ei voida ajaa.

Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa. Jälki-ilmoittautumismaksu on 60€, joka maksetaan käteisellä kilpailupaikalla.

Huom! Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle. Peruutuspaikat täytetään jonotuslistalta ilmoittautumisjärjestyksessä.

Palkinnot
Kaikki finalistit ja alkuerien nopein palkitaan muistopalkinnoin.

Rata
Pinta: Savi ja keinonurmi
Pituus: noin 350 metriä
Leveys: 3-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään

Radan kuivuttua talven jäljiltä, harjoittelu mahdollista arkisin klo 10:00-20:00, viikonloppuisin 12:00-20:00 (ellei muuta ilmoiteta). Rata on suljettu kilpailuviikon keskiviikko - perjantai radan kunnostusta varten. Tarkemmat tiedot harjoittelumaksuista jne ilmoitetaan täällä, kunhan rata on saatu käyttökuntoon.

Radan koroke on lukittu ja avoinna vain tarpeen mukaan. Tiedustelut hyvissä ajoin viestiketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=11315.

Tuloslaskenta
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, MyLaps RC4 Hybrid, MyLaps RC4 ja MyLaps RC4 Pro.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja
rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf

Muuta
  • Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin/ruuanlaittoon). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
  • Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
  • Kisabuffetti, lähellä kauppa ja ravintola.

Lisätiedot
Kai Jämsä / TUA
RC10 nimimerkki jämsä

Tervetuloa kilpailemaan tai katsomaan. Yleisölle vapaa pääsy!

11
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV, Turku 9.2.2019
« : 08.02.19 - klo: 20.22 »
Tässä vielä aikataulu ja harjoitusten erälistat pdffänä.

12
Kilpailukutsut / SC WinterCup IV, Turku 9.2.2019
« : 22.01.19 - klo: 21.26 »
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki SC kuskit SC WinterCupin neljänteen osakilpailuun Turkuun

Kilpailupaikka ja aika:
TUA Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 9.2.2019
https://www.facebook.com/TUAAreena

Ilmoittauminen
5. helmikuuta klo 21:00 mennessä tänne: Ilmoittautuminen
Ilmoittautuneet:
Ilmoittautuneet näkee täältä: Ilmoittautuneet

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- SC2-10 ja SC4-10

Osallistumismaksu:
20 € yksi luokka tai 25€ molemmat SC luokat
Maksu etukäteen tilille: FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151 ja kuitti mukaan ilmoittautumiseen

Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista HPI Areenan aukiolojen mukaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 9-18 väliin.
Ovet aukeavat n. 8:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
SC WinterCup Säännöt.
Short Course Winter Cup 2wd ja 4wd 2018-2019 ilmoittautuminen ja SÄÄNNÖT.

Kilpailuorganisaatio:
Vt Kilpailunjohtaja: Kai Jämsä
Tuomari: On
Ajanotto: Eemil
Katsastus: On

Rata:
Maalattu betoni
Puoliksi kulunut minipin toimii parhaiten
Renkaan kulutus on kohtalaista, jos aloittaa aamulla uusilla renkailla, kestää ne läpi kisan

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko päivän.

13
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 25.05.18 - klo: 11.08 »
Vielä kun saataisiin nitrojen b-finaali muutettua last change finaaliksi josta voittaja nousee pääfinaaliin niin olisi jo ihan täydellistä.

Ei onnistu, koska varikolle ei mahdu kuin 12 mekkaria.

14
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 25.05.18 - klo: 10.20 »
Todella hienoa, että nitroluokkaan on otettu alemmat finaalit mukaan. Mielestäni aloittelevien kuskien kannalta hieno asia ja tukee lajin kehitystä.

Niin hieno asia kuin alemmat nitrofinaalit ovatkin, ihmettelen kovasti tapaa, jolla nitrofinaaleja varten on aikatauluun tehty tilaa. Kahdesta SM luokasta sähköt joutuvat nyt ajamaan ylisuurella alkueräryhmällä, jotta aikataulua saadaan vähän lyhemmäksi.

Turun kisan erälistoissa on siis kaksi sähköalkuerää, 12 ja 13 kuskia. Samaan aikaan nitroissa alkuerät ovat 9-9-10-10. Pidän asiaa itsestäänselvyytenä, että alimman nitrofinaalin lisääminen järjestetään vähentämällä nitrojen alkueriin käyttämää aikaa. Nitroissa kolmeen alkuerään meneminen tarkoittaisi 12-13-13 eriä. Erät olisivat vaastaavan kokoisia kuin sähköluokkaan esitetyt erät.

Nitro- ja sähköluokissa ajokaaviot poikkeavat toisistaan, nitroissa finaaleihin päädytään nousufinaalien kautta. Näin ollen sähköluokassa aika-ajon merkitys on jopa nitroluokkaa suurempi. Odotan, että erälistoihin tehdään muutoksia vielä ennen huomista Turun kisaa.

Ystävällisesti,
Ilkka

15
Perjantaina mahtaneeko olla luukut auki?

Minkälaisella aikataululla olette tulossa?

16
Kilpailukutsut / Kilpailukutsu M8 ja M8e SM / Turku 26.5.
« : 08.05.18 - klo: 20.21 »
Kilpailun tiedot
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikkia M-8 - ja M-8e -luokan kilpailijoita Turkuun lauantaina 26.5.2018 klo 8:00 alkaen kauden ensimmäiseen SM-osakilpailuun. AKK:n LUPA: 9/PA/2018

Kilpailun johto
Kilpailun johtaja: Juha Menna TUA
Tuomariston puheenjohtaja: Mika Hurula, Salo UA
Kilpailutuomarit:
Tuloslaskentapäällikkö: Timo Jokinen TUA
Ratamestari: Tom Thusberg TUA
Katsastuspäällikkö:

Alustava aikataulu 26.5.2018
Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
Harjoituskierrokset (a’ 7min) 8:00 - 10:20 (jälkimmäinen harjoitus nostajilla)
Tuomariston 1.kokous 8:45
Ohjaajakokous 9:05
Alkuerät (a’ 3+5min) 10:30 - 14:20
Finaalit 14:50 ->
Palkintoseremonia 20:00

Kilpailupaikka
Jyrkkälän Pienoisautorata, Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku.

Ajettavat luokat
M-8 (polttiskrossi 1/8) SM
M-8e (sähkökrossi 1/8) SM

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
Ilmoittautumiset ennakkoon 17.5.2018 klo 18:00 mennessä AKK:n KITI Kisapalveluun.
https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx

ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
  • Kilpailijan nimi, seura, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite
  • Lisenssinumero
  • Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
  • Henkilökohtaisen transponderin numero tai vuokratransponderi järjestäjältä hintaan 5 eur.

Rikkoontuneesta transponderista vastaa vuokraaja, vuokratranspondereita rajoitetusti.

Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osallistumismaksu on 40€ / Ilmoittautunut kilpailija / Luokka. Osallistumismaksu maksetaan etukäteen 17.5.2018 mennessä Turun Urheiluautoilijat ry:n tilille FI53 1743 3000 0228 67, käytä viitettä 1151. Osallistumismaksut palautetaan, mikäli kilpailun johtaja päättää, että kilpailua ei voida ajaa.

Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa. Jälki-ilmoittautumismaksu on 60€, joka maksetaan käteisellä kilpailupaikalla.

Huom! Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle. Peruutuspaikat täytetään jonotuslistalta ilmoittautumisjärjestyksessä.

Palkinnot
Kaikki finalistit ja alkuerien nopein palkitaan muistopalkinnoin.

Rata
Pinta: Savi ja keinonurmi
Pituus: noin 350 metriä
Leveys: 3-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään

Harjoittelu mahdollista arkisin klo 10:00-20:00, viikonloppuisin 12:00-20:00 (ellei muuta ilmoiteta). Rata on suljettu kilpailuviikon keskiviikko - perjantai radan kunnostusta varten. Harjoittelussa ratamaksu 20€ per päivä. TUA:n jäsenille radan käyttö sisältyy jäsenmaksuun. TUA:n jäsenmaksu 40€/vuosi, alle 15 vuotiaat 15€/vuosi.

Radan koroke on lukittu ja avoinna vain tarpeen mukaan. Tiedustelut hyvissä ajoin viestiketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=11315.

Tuloslaskenta
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, AMBrc (RC2), MyLaps RC4 Hybrid ja MyLaps RC4.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja
rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf

Muuta
  • Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin/ruuanlaittoon). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
  • Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
  • Radan vieressä olevassa nuorisotilassa WC tilat. Nuorisotilan käyttö muuhun kuin WC:ssä käymiseen ankarasti
    kielletty. Kengät jätettävä eteiseen, kuraiset kengät rakennuksen ulkopuolelle. Kiellon rikkojalle 300€ siivousmaksu.
  • Kisabuffetti, lähellä kauppa ja ravintola.
  • Autojen pysäköinti läheiselle futiskentälle

Lisätiedot
Toni Liimatta / TUA
Puh: 040 7021 147
Email: toni.liimatta@turunua.net

Tervetuloa kilpailemaan tai katsomaan. Yleisölle vapaa pääsy!

17
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 29.03.18 - klo: 16.18 »
jäähdytystä varten koriin saa tehdä 9 kpl reikiä, halkaisijaltaan maksimissaan 10 mm

Tarkoitaa siis käytännössä, joko pyöreitä tai ellipsin muotoisia reikiä? Miten katsastus valvoo, ettei reijät ole yli 10mm halkaisijaltaan, tulkilla?

Mitä jos reikiä on tiheästi yhdessä paikassa ja niiden välissä oleva korin osa irtoaa esim. kolaritilanteissa, tai jos, kori särkyy ao. tavalla kisapäivän aikana, onko silloin maalattava uusi kori ja tehtävä uusi reijitys?

Hylätäänkö silloin tulos, jos kori ei ole sääntöjenmukainen?

Reikien muodosta ei säännöissä ole mainintaa. Sehän silloin tarkoittaa, että reikä voi olla minkä muotoinen tahansa: s, z tai jotain siltä väliltä :). Reikien pitää käytännössä vain sopia 10mm halkaisijalla olevan ympyrän sisälle.

Kolaritilanteista tietysti on hyvä saada tulkinta. Sama ongelmahan koskee muitakin osia säännöissä. Esimerkiksi minimipaino saattaa alittua kolarin jälkeen, jos autosta on törmäyksessä tippunut osia pois.

Ymmärtääkseni auton pitää erään lähdettäessä olla sääntöjen mukainen, siis myös korin reikien. Näin ollen kori pitää kolarin jälkeen seuraavaa erää varten korjata. Koska säännöissä ei taideta mainita korin materiaalia, korjauksen voinee tehdä esimerkiksi teippaamalla.

18
Kilpailun aikataulut ja erälistat löytyvät myrcm:stä sekä ohesta.

Joillakin kilpailijoilla on unohtunut merkitä kisailmoittautumisen yhteydessä ponderinumero tai kilpailijanumero. Näitä numeroita tullaan kysymään kilpailupäivän aamuna, joten valmistautukaa  :shocked:

19
Päivän aikana on tullut muutama peruutus 2wd luokkaan. Tuuppareita on listalla nyt 19, joten autot mahtuu kahteen finaaliin. Ohessa päivitetty erälista sekä aikataulu. Aikataulussa finaalien osalla pientä muutosta C finaalin puuttumisesta johtuen.

20
Tässä erälistat

21
Ohessa kilpailun aikataulu.

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 SM, kerrasta poikki ?
« : 09.11.17 - klo: 21.21 »
A. Kerta-SM (3pv) ja siihen kaveriksi 4 kisan kansallinen sarja (FO) 1-päiväisinä kisoina sekä erillinen PM-kisa (3pv) = 6 kisaa

Kannatan.

Edellisissä PM-kisoissa Vantaalla oli noin 72 osallistujaa (26 sähkö ja 46 nitro, 7 erää) ja kisat jakautuivat 3 päivälle. Oman kokemukseni mukaan tuolla formaatilla pystyy osallistumaan kahden luokan ajamiseen nippa nappa, 1-päiväisessä kisassa tämä on aika lailla mahdotonta.

Olen samaa mieltä, että kolmen päivän kilpailussa nitro- ja patteriauton ajaminen on periaatteessa mahdollista. Todellisuudessa osalle potentiaalisista molempien luokkien kilpailijoista toinen luokka jää kilpailematta, koska menestyminen tulee hankalammaksi kahden erilaisen auton välillä vaihdellen.

Luullakseni nitroautoilla kilpailuun osallistuu enemmän kuljettajia, mikäli patteriluokkaa ei ajeta samanaikaisesti. Olen joka tapauksessa suhteellisen varma, että patteriluokan kilpailusta saadaan huomattavasti houkuttelevampi, mikäli se järjestetään omana tapahtuma.

Toki tämä menee tavallaan aiheen ulkopuolelle, koska patteriautoilla ei ajeta SM-arvosta. Minusta kerta SM-kisan rinnalle sopisi oikein hyvin erillinen vaikka kahden päivän mittainen patterikasien epävirallinen mestaruuskarkelo.

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 SM, kerrasta poikki ?
« : 09.11.17 - klo: 09.25 »
Mielenkiintoinen ajatus ja varmasti vaikea päättää muutoksesta. Kaikilla vaihtoehdoilla on hyviä perusteluja.

Mitenkä näissä vaihtoehdoissa M8e on kuvioissa? Erityisesti kerta SM vaihtoehdossa, olisiko M8e edelleen mukana samassa tapahtumassa vai olisiko M8e luokalle oma tapahtumansa? Molemmat luokat varmasti mahtuvat samaan kolmen päivän kilpailuviikonloppuun, mutta toisaalta erillisiin kilpailuihin on helpompi lähteä ajamaan molempia luokkia.

24
Jälki-ilmoja tulee aika paljon. Moni on ihan ymmärrettävästä syystä mutta suurimmasta osasta näkee että kuljettaja ei vaan kunnioita kilpailunjärjestäjiä sen vertaa että jaksaisi näpytellä ilmon ajoissa  :angry:

Vesan kirjotuksessa on hyvät perustelut sille miksi ilmot olisi syytä olla ajoissa!
100€ jälki-ilmosta ei olisi mielestäni liika ja pitäisi itsekin ottaa se linja että se myös peritään.

Kilpailumaksut ovat kyllä todella edullisia. Tyypillisesti 2x päivän ratamaksun verran. Vastineeksi saa ajaa päivän kilpailua varten kunnostetulla radalla ja nauttia päivän ajan järjestetystä ohjelmasta kilpailussa. Kilpailijat eivät siis maksa järjestelyistä kovinkaan paljon. Useat kuskit kiittävät järjestelyistä lähtiessään ja arvostavat kisojen järjestäjiä. Kilpailut kuitenkin järjestetään talkootyöllä.

Säikeessä puhutaan jälki-ilmoittautumismaksusta. Minusta olisi kohtuullista, että ilmoittautumisajan jälkeen perutut osallistumiset velvoittaisivat myös ilmoittautumismaksun maksamiseen. Kuljettajat, jotka eivät saavu paikalle kisa-aamua ovat myös hankalia kisan järjestäjille mm. nostovuoroja ihmetellessä.

25
Tulokset / SC Summer Cup III, 8.7.2017
« : 09.07.17 - klo: 21.54 »
Kilpailun tulokset löytyvät myrcm palvelusta täältä. Lisäksi ohessa ränkinglistat.

Kiitokset vielä kaikille kilpailijoille.

26
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III, 8.7.2017
« : 07.07.17 - klo: 09.26 »
Ohessa erälistat ja aikataulu PDF:nä. Muutama jälki-ilmoittautunut tullut mukaan.

27
Kilpailijoiden kanava / Vs: RCM ohjelmaan apuja
« : 03.02.17 - klo: 07.55 »
Korjaus löytyi.

Felix katseli vikaa äsken ja totesi, että se johtuu Windowsin päivämääräformaatista. dd/mm/yyyy formaatilla toimii.

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: RCM ohjelmaan apuja
« : 02.02.17 - klo: 21.50 »
Osaako joku neuvoa mikä vikana?

Yritän luoda RCM:ssä (RCM Light uusimmalla versiolla) eventtiä, mutta päivämäärän muuttaminen ei onnistu. Jos koitan muuttaa päivämäärää, eventti-ikkuna rampautuu, eikä hommassa pääse eteenpäin. Tälle päivälle eventin luominen onnistuu.

Olen kohdannut vastaavan kaltaisia ongelmia päivämäärän kanssa ohjelmassa ennenkin, mutta aiemmin ongelmat aiheutuivat esimerkiksi päivämäärän asettamisesta menneisyyteen tai vastaavaan epäkuranttiin ajankohtaan.

29
Mä laitoin hakemusta numerosta 10

30
Ajelin Myrcm laskennan uudestaan ja nyt nettipalvelustakin näyttäisi löytyvän oikeat ja kokonaiset finaalien rankinglistat.

Sivuja: [1] 2 3 4