Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vms

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Rckauppa.fi ei vaikuta vastailevan sähköposteihini, joten kysynpä täällä: jos tuolta on tehty tilaus, jossa jokin tuote ei ole heillä vielä varastossa niin suostuvatko lähettämään muut tilauksen osat?

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.04.16 - klo: 11.06 »
Lainaus
Vetarit on hyvä kääntää, kurkkaa

How-To: Maintain your Slash 4x4 / Stampede 4x4 half-shafts - CRITICAL!

Tossahän ne on jo käännetty, jos muistan oikein miten ne pitäisi olla.


Olet oikeassa. Video lähtee siitä olettamuksesta että vetarit on jo käännetty.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.04.16 - klo: 08.40 »
Asiasta kolmanteen kannataako/pystyykö noi vetarit kääntämään toisinpäin kuin ne ovat vakiona ettei töhnä valu niitten sisään?

Vetarit on hyvä kääntää, kurkkaa

How-To: Maintain your Slash 4x4 / Stampede 4x4 half-shafts - CRITICAL!

Sitten kun muovit hajoavat/jumiutuvat niin kannattaa pohtia metallisia akseleita, joissa usein ei ole vastaavia ongelmia.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 31.03.16 - klo: 16.09 »
Ajattelin kiinnittää takasiiven autoon. Miten kiinnitys kannattaisi tehdä?

Siiven on tarkoitus luoda lähinnä visuaalista efektiä. Autona monster henkinen Slash bash-tyylisessä pihakäytössä. Auto kaatuu ja voltteilee melko usein. Siiven tulisi tällöin kestää auton kanssa, joustaa tai irrota. Näyttävä irtoaminen voisi olla jopa plussaa. Irtoaminen tulisi olla korjattavissa pikakiinnityksellä. Useimmat kaupalliset ratkaisut vaikuttavat kiinnittyvän takaiskaritornin, joka minun silmääni vaikuttaa liian rikkoontumisherkältä ratkaisulta kuperkeikkailuun.

Alustavasti ajattelin siiven kiinnittämistä korin takaosaan tarranauhalla/magneeteilla. Hieman kattavammissa ideoissa olisi vielä joustava osuus pienistä osumista tapahtuvaan automaattiseen palautumiseen.

Ei aiempaa kokemusta siipiratkaisuista, joten apua suunnan valintaan kaivattaisiin.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.01.16 - klo: 08.32 »
Olisko nelkkuslashiin oikea valinta esim. Proline Sling Shotit taakse:
http://www.prolineracing.com/tires/sling-shot-sc-2.2/3.0-tires/
(...)
Vai onko kannattavampaa mennä johonkin muihin, esim. vielä leveämpiin  renkaisiin?

Slingshot-renkaissa lapa on hyvin matala, ohut ja suora renkaan ulkolaidasta sisälaitaan. Pitoa on siis melko vähän, lapa taittuu ja kulunee karhealla helposti ja sivuttaispitoa ei ole. Eteenpäin mentäessä pitoa löytyy lähinnä vain kun lumi on hyvin pehmeää. Olihan noissa oma hupinsa, mutta käyttöä oli melko harvoin. Sandpaw näyttäisi omaan silmääni hieman tehokkaammalta lumelle kuin Slingshot.

Itse käytän lumikelillä Trenchereitä jä liukkaalla ruuvinastoja.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.07.15 - klo: 08.50 »
Mistäs noita nos pulloja saa?

Esimerkiksi eBay löytää hakusanoilla "tuning keychain".

7
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 12.07.15 - klo: 12.58 »
Asensin NOS-pulloja autoon.







Kulkee kuvitelmissa kovempaa.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.05.15 - klo: 20.33 »
Mikä kori tuossa on?
Häjyn näkönen :smiley:...

Pro-Line Slipstream for Traxxas E-Revo PL3300-60. Kuvia korista.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.05.15 - klo: 08.18 »
Slash 4x4 - hiekkapöllyttely

















... ja niinhän siinä lopulta käy

10
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 28.01.15 - klo: 11.30 »
Tenava-autoilusta kokemuksia

Alle 3v ikäiselle löytyy ensiradio-ohjattavia autoja. Näissä on yleensä hyvin yksinkertainen ohjaus, esimerkiksi erilliset napit eteen, taakse, etuvasemmalle ja etuoikealle. Meillä oli käytössä Urpo Urheiluauto. Soveltuu sisätiloihin tasaiselle lattialle. Noin 25e.

Alle 4v ikäiselle löytyy lelukategoriasta hieman suurempia autoja leikkiajamisen opetteluun. Meillä oli New Bright Nitro Racing -auto, joka oli kaikin puolin loistava, oikeastaan paras automme tarkoituksessaan. Kestävyydestä erityistä plussaa, kori suojaa autoa suunnilleen joka sivulta ja se on hyvin joustava. Soveltuu sisätiloihin, ei kulje liian kovaa, etenee myös mattojen päällä. Noin 25e.

Yli 4v alkaa olla jännää aikaa. Meillä käytössä Traxxas Slash 1:10 4x4 Ultimate, lähinnä siksi että auto vaikutti suunnilleen kestävimmältä vaihtoehdolta pihasuttailuun. Vakiona autossa tuli mukana training mode -optio, jolla sain alussa rajattua tehot noin puoleen. Parempi ratkaisu olisi kuitenkin ollut hankkia parempi ohjainlaite, sellainen jossa saa rajoittaa nopeuden vaikkapa arvoon 22% maksimista. Ensivaiheen opettelu mene hyvin siten että aikuinen käyttää kaasua/pakkia ja lapsi saa ohjailla. Auto noin 500e ja toiset 500e ajan myötä lisävarusteisiin.

Korostetakoon vielä tuota ohjainlaitteen merkitystä. Kun rajoituksen asettaa kohdilleen voi auton ohjailun antaa kokonaisuudessaan lapselle - kunhan auto liikkuu muutoin turvallisella alueella. Esimerkiksi paikallisen koulun markkinoilla noin 50 lasta ikähaitarilla 2-12v pääsi näin ajelemaan tällä hieman mosterin suuntaan tuunatulla Slashilla. Alueena toimi aidattu kenttää, jossa aitojen lisäksi itse tuunailtuja törmäilyesteitä.


11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.12.14 - klo: 15.37 »
Saako noita pusseja suomesta tai ylipäänsä muita vaihtoehtoja (ei siis välttämättä kotimaasta tarvi olla)?

Vaihtoehtoja taitavat olla kaupalliset pussit (Dusty, Outerwears) tai suojakuori (overtray). Itse päädyin lopulta omaan viritelmään: http://rc10.fi/index.php?topic=40607.msg574749;topicseen#msg574749. Kannattaa selailla tätä viestiketjua taaksepäin.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.12.14 - klo: 15.21 »
Mitenkä noissa slash 4x4 ultimateissa on että tuleeko "optio" ratastukset mukaan jos lähtee hakemaan sitä 50-60mph? Tuote-tiedoissa luki että mukana vxl-3 combo, servo, 2.4ghz radiolaitteet ja akku + laturi. Kestääkö nuo joka nurkan alumiini osat hyvin? Onko tuo low center gravity alusta hyvä radalla? Parempi kuin normaali slash 4x4 alusta?
Mites mahtaa mahtua maxamps 3s 6000mah xl akku? Joutuuko vääntämään toisen akku kiinnityksen? Sori kun niin paljon kysymyksiä koska en ole omistanut vielä traxxas merkkistä rc autoa.   

Mukana tulee suurempi pinion gear huippunopeuden tavoitteluyrityksiä varten. Alumiiniosat ovat minulla kestäneet useamman vuoden. Low center laskee painopistettä, on varmasti normialustaa mukavampi radalla. Suurempia akkuja varten kannattaa hankkia "Slash 4x4 battery expansion kit", yleensä tämän jälkeen akun korkeus ei enää ole ongelma jos akku muutoin mahtuu akkupaikkaan.

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.12.14 - klo: 15.16 »
En tiedä kattaako mielestäsi verkkomainen suojapussi Dusty motorsin tuotteet? Jos kattaa niin täytyy sanoa että olet väärässä. Heidän tuotteensa perustuu pintajännitykseen, eli hyvin pieniä reikiä josta ilma kulkee läpi, mutta vesi jää siihen kiinni.

En omaa kokemusta Dustyn tuotteista. Outerwearsin shroudia olen kokeillut.

Voisitko kokeilla mitä tapahtuu jos kaadat vettä Dustyn pussin päälle? Tai jos painat pussiin kuopan, johon sijoitat nokareen lunta sulamaan? Video olisi kiva, youtubesta en löytänyt.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 21.12.14 - klo: 15.04 »
Nastarenkaat Slash 4x4:ään. Katkottuja metalliruuveja rei'itettyjen kumien läpi.



Kokeilin myös Instructablen tekoa aiheesta:
http://www.instructables.com/id/RC-Car-Studded-Tires/

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.12.14 - klo: 11.59 »
Eikös tämmösellä RTR slashillä voikin ajella turvallisesti myös talvella kun velineon sähköthän on vedenpitävät?

Voi toki. Huomaathan että akku ja osa liittimistä ei sisälly joukkoon "sähköt". Haluatko altistaa ne vedelle?

Kostea lumi on ehkä haastavin, se tuppaa kerääntymään autoon eikä lähde ajon aikana irti ja päästää vettä auton kuumentuessa. Neste tuppaa valumaan myös verkkomallisten suojapussien läpi. Puuterilumi on taas melko harmitonta eikä juuri hidasta menoa.

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.11.14 - klo: 19.27 »
Onko näihin nelkkuihin saatavilla 2.2 vannetta mikä mahtuu pyörimään myös edessä?

RPM Revolver 2.2 wide

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.10.14 - klo: 20.47 »
Sain päivitettyä Slash 4x4:n radiot. Valinta osui RC3S:ään.

http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=205672

Konkreettisin hyöty oli profiilivalinnat, joista yhden profiilin kaasurajoittimen (throttle end point) asetin arvoon 20%. Tämän jälkeen ohjaimen pystyi antaman ensikertalaisen ekaluokkalaisen käteen ja auton vapaasti ajettavaksi ilman pelkoa liian suuren nopeuden aiheuttamista vaaratilanteista.

18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.10.14 - klo: 20.28 »
Bongattu video, kohdassa 2:12 aina yksinkertainen viritelmä etu-alaosan kivisuojaukseksi.

https://www.youtube.com/watch?v=EIwLAI7wgUY


19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.09.14 - klo: 09.24 »
Eikös tuossa kuitenkin ole vaarana polttaa nopari jos ajaa ilman tuota suojamoodia?

Ohjekirja toki kieltää lipoakun käytön ilman lipo cutoffia. Käytännössä cutoff suojaa vain akkua. Jos lipoakun ajaa liian tyhjäksi (3s lipolla noin alle 9 voltin) voi akku vaurioitua eikä sen lataaminen enää onnistu.

Itse olen ajellut Slahilla useamman vuoden ilman lipo cutoffia. Sitten kun meno alkaa selvästi hyytymään olen ottanut akun irti ja vienyt lataukseen. Lisäksi olen muiden virittelyjen ohessa kiinnittänyt autoon lämpötila+jännitemittarin josta voin ajon aikana tarkistaa arvot.

Pihasuttailuun sopii mielestäni paremmin 3s kuin 2s lipo. Enemmän vääntöä liikkeelle lähtiessä tuo autoiluun jännitystä. Koetan parhaillaan päivittää auton radion sellaiseksi että saisin siitä tarvittaessa rajoitettua hiuppunopeutta. Tämä helpottaisi tilanteita kun auto on lasten käytössä.

20
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.09.14 - klo: 21.13 »
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.

21
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.09.14 - klo: 09.19 »
Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?

Iskarit lähinnä vain vaimentavat, auton nostaminen ylös on enemmän jousien hommaa. Jos jousi näyttää olevan kunnossa niin kannattaa katsoa estyykö auton nouseminen teleskooppivarsien jumiutumisesta johtuen.

Öljyt kannattaa vaihtaa ainakin jos vanhat ovat tulleet ulos.

22
Kaivelin myös tuolta aiemman esimerkin FS:n manuaalista kohdan:

Lainaus
The radio (FS-GT3C) can be stored with ten memories (FS0-FS9), and each memory in the radio can be setup separately to match up with different models.

... joten eiköhän tämä tästä nyt kun sopivat keywordit löytyivät - kiitoksia avusta :)

23
End pointit löysin tuolta FS:n radiostakin. Jäin vielä pohtimaan että olisi kiva ohjaimeen voisi laatia profiileja eri käyttötarkoituksiin ja siirtyminen niiden välillä olisi helppoa. Profiilien sisään sitten sopivat asetukset eri kohderyhmille. Onnistuuko tällainen jollain laitteella?

24
Löytyisikö jostain radio+vastaanotin Slashille jossa olisi mahdollisuus rajoittaa kaasua/pakkia?

Käytössä on vuoden 2011 Slash 4x4 Ultimate, jossa nykyisin 2000kv moottori 4s:llä ja muuta mukavaa. Ohjain on vakio (ei iLaite-versio vaan aikaisempi). Ajelua on vain pihapiirissä ja puistoalueilla. Useimmat pihapiirin lapset neljästä ikävuodesta eteenpäin ovat jo ajaneet autoa. Tällöin olen tosin aikuisena käyttänyt itse kaasua/pakkia ja vieraileva kuski on saanut vain käännellä rattia. Tämän haluaisin nyt muuttaa sellaiseen suuntaan, että voisin ohjaimesta ottaa käyttöön rajoitun kaasun/pakin. Tällöin voisin ehkä uskaltaa luovuttaa koko ohjaimen hetkeksi vierailijakuskille jos auton saisi kulkemaan korkeintaan hölkkävauhtia. Vierailun päätyttyä tulisi taas kyetä helposti poistamaan rajoitukset käytöstä.

Perusohjain riittäisi. Nykyohjaimesta käytän lähinnä vain kaasua/pakkia, ohjausta ja ohjauksen trimmiä. Pikaisesti katselin että  FS-GT3C ohjaimen saisi netistä melko edullisesti, mutta manuaalista en oikein osannut päätellä soveltuisiko se tarpeeseeni.

Nykyohjaimeen voisi tietenkin tehdä myös mekaanisen rajoittimen.

25
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.08.14 - klo: 18.35 »
Teknon vetarit käytössä. Ihan ovat toimivat. Akselit ovat myös vanteen kohdalta millimetrin paksummat kuin originaalit Slashissä ("no more bending") eli niihin käyvät suunnilleen vaan nuo Teknon heksat, muoviset tai alumiiniset.

26
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.07.14 - klo: 19.24 »

27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.07.14 - klo: 21.31 »
Sitten ehkä oudoin hajoaminen Slash 4x4:n ajaltani.

Reipas kiihdytys, auto nurin ja outo ääni, renkaat eivät oikein tahdo pyöriä kunnolla. Takapää irti, pöydälle lensi melkoinen määrä pientä metallihippua. Yksi slipperin ruuveista oli löysällä ja se oli hionut alumiinisen moottoripukin reunan kiiltäväksi. Muoviakin katosi jonkin verran.



No, ainakin auto on nyt hieman kevyempi.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.07.14 - klo: 19.55 »
En tiiä onks tää oikee paikka kysyy tätä mut tietääkö kukaan miten kuvia voi "pakata" pienemmiksi tiedostoiksi.
Kun yritän laittaa tänne kuvaa niin valittaa että liian iso tiedosto

Kuvankäsittelyohjelmilla saa pienempään tilaan. Tai sitten voit laittaa jonnekin pilveen ja linkittää foorumille. Kokeiles klikata jotain postaamaani kuvaa. Lainaus-toiminnolla näet miten linkki on googlepilven osoite on kuvatägin sisällä.

29
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.07.14 - klo: 15.58 »

30
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.14 - klo: 19.18 »
TeknoRC muoviheksat ovat jostain syystä kestäneet tuon yhden pyörähtäneen jälkeen hyvin. Asfaltilla hyvällä pidolla ja reilulla kaasulla Slash heittää puolikkaan voltin taaksepäin ja päätyy liukumaan katollaan perä edellä menosuuntaan. Täyttä volttia en ole yrittänyt.

Kaivoin seuraavaksi haasteeksi varastosta hyppyrin.  Hypyt sujuivat monsterislashillä mallikkaasti, kunnes jossain vaiheessa huomasin kahden takakoritolpan kiinnikeen kadonneen.



Koritolpat olivat Pro-Line Extended Front & Rear Body Mounts (Slash 4x4) (6087-00). Alla oli sopivasti ruohikkoa josta ei irronneita osia löytynyt millään. Harmi, pidin melkoisesti noista ruuvattavista muttereista. Heikko kohta näyttää olevan metallitapin ja muovisen pystytolpan välinen kiinnitys. Olisikohan niin että muovi pääsee taipumaan ja tappi muttereineen irtoaa. Ehkä olisi kannattanut kiinnittää tapit epoksilla. Noh, varaosasettia näyttää tuohonkin löytyvän mutta en tiedä kannattaako enää jatkaa noiden kanssa.

Sivuja: [1] 2 3 4 5