Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KERMIT

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 12.10.15 - klo: 00.25 »
Iskunvaimentimet miten teillä kestäneet? / Oletteko suojanneet heti ensiajosta alkaen?

2
Kyosho / Vs: mikä on paras auto tältä merkiltä
« : 11.10.15 - klo: 11.19 »
Mr. Burnsin olen itsekkin omistanut, muistan olleen ihan toimiva laitos, kisahärpäkkeitä. Ehkä lipsun vähän aiheesta, mutta koska linjoilla myös Jerzi jolle aikoinaan olen myynyt erään ajamattoman takavetoisen 3,5cc jeepin kummajaisen, mainita pitänee tässä ohimennen ensimmäinen rc autoni, Maruin The Hunter - ja silloin kovin tehokkaan maineen saanut auton mukana tullut "alkuperäinen mabuchi". Ehkä paras valmistettu vakiomoottori. Todistusaineisto lienee tänä päivänä aika hyvin kadonnutta, mutta, olisiko vaikkapa edellämainitulla herralla tietoa tuosta moottorista, mitä sille oikein oli syötetty, mielikuva kun on edelleen lähinnä kauhunhetkiä tikkuradion puikoissa.

3
Kyosho / Vs: mikä on paras auto tältä merkiltä
« : 10.10.15 - klo: 23.35 »
Ihmeen kauan olette vääntäneet aiheesta, eikä yhtään oikeaa vastausta vielä. Hyvänen aika sentään, paras rc-auto kaikista tähän mennessä valmistetuista;
 
Kyosho Beetle 2014 !


5
Scorpion/Beetle/Tomahawk  Re-Release

Edellämainittu kolmikko on viime kuukausien aikoina ilmestynyt Kyosholta, eli siis, Kyöstiltä, uudelleen, ja saapunut tänne suomenkin markkinoille. Kyseiset autoveijarit tulivat tuotantoon 80-luvulla, ja tuolloin samalla varmasti tutuksi jokseenkin kaikille silloisille rc harrastajille lajista riippumatta alan lehdistön kautta. Tokihan noita myös tuolloin myytiin ja jotkut onnelliset omistivat. Nyt "uustuotantona" kaupan hyllyltä löytyvät mallit ovat parempia. Kyllä, autot muistuttavat erittäin pitkälle alkuperäisiä vanhoja esikuviaan, tarkkasilmäisin huomaa ensimmäisenä ehkä vain hieman tiheäkuvioisemmat takarenkaat. Mutta eroja on. Mallit ovat todella hyvällä maulla toteutettuja, ja niitä eroja alkuperäiseen, jotka ovat parannuksia, löytyy itseasiassa aika pitkä lista. Kolmikko on muutoksineen nyt roimasti parempi kuin koskaan aiemmin.

Päällisin puolin ensimmäisenä huomannee siis vain takarenkaiden tiheämmän kuvioinnin.
Uutta kuitenkin lisäksi muummoassa:

Alumiiniosien materiaali on vaihdettu laadukkaampaan tavaraan. Ruuvitkaan eivät ymmärrettävästi enää voi olla jotain talttaruuvarilla kohlattavia rautakaupan yleisruuveja. Voimansiirron rattaat ovat saaneet nykyaikaisemman ja siromman pienihäviöisemmän hammastuksen, sekä luistokytkimen. Kuulalaakereitakaan ei enää tarvitse hankkia paketin kylkeen kittinä, kaikki autot ovat kaupan hyllyltä lähtiessään täysin kuulalaakeroituja. Etupään raideleveyttä on kasvatettu parisenkymmentä milliä, ja takapään osalta auton käyttäytymistä hienosäädetty aiemmin mainitulla renkaiden uudella kuvioinnilla, ja löytyyhän sieltä sisältä nykymuodin mukaisesti insertitkin.

Lisäksi löytyy jo viriviripalikkana hiilikuituosaa, toimivaa ajovaloa, jne. Alkuperäisen "hyllymallin" haluavalle tämä kaikki ei tietenkään ole mikään ratkaisu, mutta 99 prosentille niistä jotka eivät ole autoa kerenneet omistaa tai muuten haluavat tutustua kyseiseen autoon, omistaa - ja ajaakkin sillä, kyseessä on, ostos.

Scorpionin Re-Release amerikkalaisten ihmeteltävänä:

https://www.youtube.com/watch?v=ER02xiTbBkc&feature=youtube_gdata_player

6
(Juha-Matilla oli hyvä aloitus).

Itse hurahtanut aivan totaalisesti Beetleen. Kaksi kappaletta laitoin heti tilaukseen kun kuulin että moista alettiin valmistaa uudelleen. Autot ovat jo hallussatallessavisusti, odottavat sitä aikaa, kun aikaa, tulevaisuudessa kasausta luvassa.

Kohtalotovereita ollut ajatuksena etsiä. Tomahawk ja Scorpion, ja Assault (mitä näitä onkaan..!), osa legendaarisempia kuin toiset, siitähän voitaisiin väitellä ja asioita selvitellä ihan vaikka pienimuotoisten kokoontumisajojen merkeissä.

Omasta taustasta senverran että käytännössä uusi tällä palstalla mutta vuosimalli 74 ja erilaisia härpätyksiä on keretty harrastella maalla ilmassa ja melkein vedessäkin, rc-tavaraa on kiertänyt jokseenkin tarpeeksi (joskus täälläkin).

Kyosho "Beetle 2014" nyt tässä, hmm, kaiken keskellä kyllä aikamoinen showstopper. Kaksi hankin jo ihan sen vuoksi että toisen aion viedä ehkä uloskin :). Yleiselle rakenteelle viimeistään nyt sananen... onhan,   u  p  e  a.

Yksityisviestiä allekirjoittaneelle jos aihe rulez,

Alle Kirjoittanut



Sivuja: [1]