Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KooBee

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 14.01.20 - klo: 19.14 »
Suuri osa 1:10 SC-autojen koreista sopii oikeastaan kaikkiin 1:10 SC-autoihin, ja vähintäänkin nimenomaan Slashiin, eli oikeastaan kannattaa vain selailla mitä koreja löytyy...

Esimerkiksi:

https://hobbyfactory.fi/Short+Course?_tr=10340

https://fi.eurorc.com/category/290/short-course

Jotkut koreista saattaa vaatia esimerkiksi pidemmät tai lyhyemmät koritolpat (riippuen mitkä autossa on alun perin). Poikkeavat koritolpat on yleensä mainittu korin tiedoissa.

Raptor mallissa saattaa olla jo vakiona poikkeavat koritolpat? Jos näin on, niin niiden pituus voi olla väärä "normaalille" korille, joskin kaipa niissäkin jotain säätövaraa oli?

2
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 08.12.19 - klo: 10.52 »
Hiljalleen vintage-hengessa koonnut B4 Stealthin nurkissa olleista osista. Orkkiskori on sen verran siisti, että haluaisin säilyttää sen ja hankkia ajeluihin toisen. Onko jossain vielä koreja tarjolla? Onko korin sopivuuksissa eroja 4/4.1/4.2?

Autoissa on eripituisia runkoja ollut tarjolla. Eli sen mukaan valitsee.

B4 on todennäköisesti kasattu lyhyellä rungolla (olettaen että alkuperäinen osa eikä pidennetty).

3
Sähköautot / Vs: Monsterin valintaa
« : 28.11.18 - klo: 08.01 »
Kumpaan jengi kallistuisi: Traxxas big foot (2wd) vai Arrma granite 4x4 ? Tulisi hiekkapiha/soramonttu rälläykseen. Lähinnä mietityttää Arrman vähäisempi maavara vs big foot.

Ei siinä Traxxasissakaan ole sitä maavaraa tukivarsien kohdalla sen enempää, eikä se suuri maavara siinä välissä juurikaan hyödytä.

4
Sähköautot / Vs: monsteria hakusessa!!
« : 20.09.18 - klo: 09.42 »
Pari viikkoa sitten tuli ostettua Revo 2.0. Ei ole ostokrapulaa. Ja ihan vaan 2x2s akuilla on tullu ajettua ja minusta se menee niilläkin ihan tarpeeksi, mutta tänään tuli juotettua uusiin 2x3s akkuihin liittimet...  :wink:

Mitä youtubesta on videoita tullu vastaan niin kyllähän nuo näköjään kestää ihan älyttömästi osumaa. Tukivarret on paksummat kun aikasemmassa revossa tai summitissa ja voimansiirto on kanssa ilmeisesti tarpeeksi järeetä.

En voi kuin suositella.  :cool:

Toisaalta mitä Youtube videoita katsoo, niin takaa vaikuttaa linkit hajoavan jatkuvasti, ja servojen kestävyyden kanssa on ollut ongelmia.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.09.18 - klo: 15.03 »
Tilasin Slahiini tällaisen LCG alustakitin. Miten vaikuttaa ajettavuuteen? Onko kellään kokemusta?

Ainakin rata-ajossa matalampi painopiste auttaa selvästi, eikä auto kallistele ja kaadu niin usein. Toisaalta normikäytössä maavara ja siten joustovara pienenee ja pohja raapii enemmän maahan. Ajettavuudelle tekee siis hyvää, isoja hyppyjä hankaloittaa.

Toisaalta pohja on tasainen, ja siten liukuu paremmin esim kivien ylitse, kun taas Valiolla pohjalevyllä perä usein tökkää eri esteisiin.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.08.18 - klo: 07.55 »
Onko kellään takana iskareiden/tukivarsien edessä suojia yms.

Mulla alkaa etupyöristä lentävä sora syömään takapäästä osia.

TV: hiekkapuhaltaja

Korkealla rungolla käytin näitä:
http://fi.eurorc.com/searchproduct/5163/Rpm+slash

Matalalla rungolla en ole enää käyttänyt kun ei iskareiden lennä enää niin paljoa hiekkaa tms kun runko suojaa niitä paremmin.

8
Traxxas / Vs: Suspension arms pidike rikki.
« : 07.06.18 - klo: 22.44 »
Mikäli diffiboksia ei ole vaihdettu joksikin muuksi kuin Traxxasin vakio-osa, niin tuo on osa diffiboksia.

http://fi.eurorc.com/product/10915/traxxas-gearbox-halves-black

10
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.08.17 - klo: 16.55 »
Mistähän verkkokaupasta löytyisi Traxxas Rustleriin niitä akunkiinnikkeen pitempiä jalkoja. Pitäs saada S3 lipo akku tuohon kiinni. Joskus niitä näin jossain suomalaisessa verkkokaupassa, mutta nyt kun sellaista tarvitsisi ni eipä löydy mistään.

Näitäkö tarkoita? http://www.rcm.fi/traxxas-3725x-battery-expansion-kit.html

11
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 09.06.17 - klo: 17.35 »
Esimerkiksi Traxxasin Lipo-akkujen mukana tulee ohjeläpyskä joka ohjeistaa hävittämään akun tuolla suolavesikäsittelyllä.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Big Foot
« : 27.05.17 - klo: 08.15 »
Voiko tuohon monster jamiiin osallistua hieman ylitehoisella Stampede 4x4:llä? :laugh:

Ei sillä että olisin itse osallistumassa karkeloihin, mutta Stampede 4x4 on kyllä ihan ylivoimainen ajettavuudeltaan verrattuna Stampede 2wd malleihin.

13
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 28.04.17 - klo: 21.25 »
Nopeaa asiakaspalvelua ja nopeat toimitukset taas, kuten tapana on ollut.

14
Traxxas / Vs: Traxxas Big Foot
« : 26.04.17 - klo: 22.06 »
Mutta tarviiko eri korin vuoksi olla oma erillinen keskustelu Stampedesta?

Se on sitten oma asiansa että pitäisikö Stampede, Rustler ja Bändit keskustelut olla erikseen...

16
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 05.02.15 - klo: 19.40 »
Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.

Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.
Miten pystyy oleen kori kevyempi? Takamoottorisen korista seuraava kehitysvaihe on elmukelmu, jos sitä aikoo keventää.
Se nyt oli vain esimerkki... eipä itsellä ole tuota autoa niin paha mittaillakaan.

17
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 03.02.15 - klo: 10.03 »
Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.

Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.

18
Team C / Vs: Team C TM2
« : 11.01.15 - klo: 17.16 »

19
Ps onko niitä tyhmiä nostajia jotka edelleen nostaa m10 autot siivestä. No nämä hiilikuitu siivet kyllä kestää sen mutta ei välttämättä lexanit.

Voihan se käsi osua siihen takasiipeen vaikka ei ottaisi siitä kiinni.

Nostajiahan on monenlaisia/-kokoisia/-ikäisiä/-taitoisia, eikä se tehne ostajasta tyhmää jos käsi osuu takasiipeen.

Tämä siis ihan vain ottamatta sen kummemmin kantaa siihen, että onko hiilikuitusiipi hyvä vai huono asia.

20
Mun autot ovat olleet hyllyssä pölyttymässä jokusen vuoden. Siellä näyttäisi olevan B44  ja Jconcepts BJ4. Nyt on vähän uutta kipinää ja vois laittaa autot ajokuntoon.
Löytyykö näihin vielä hyvin osia? BJ4:n ei ehkä, mutta B44:n suhteen olen toiveikas. Mikä suomalaisista kaupoista myy nykyään Assoa?

Eiköhän B44:ään saa osia hyvin. BJ4:ään ei niinkään...

Assoa myy www.rcm.fi

21
Onkos tässä kolmosessa jo milliset ruuvit vai tuumaset?

Tuumaiset.

22
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.10.14 - klo: 11.03 »
Osaisiko joku sanoa (tai olisiko jopa mahdollista mitata), että millaiset pituuserot on tukivarsilla eri mallien välillä?

Kiinnostaa siis sekä etu- että takatukivarsien pituuserot mallien välillä (Bandit, Rustler, Stampede 2wd, Slash 2wd).

23
Team C / Vs: Team C TS2
« : 15.07.14 - klo: 22.49 »
Onko kukaan saanu slipperhubeja vääntymään?  :embarrassed: Meinaan vaan, että spurria en saa pyörimään ilman minkäänlaista vatkausta. Akselista (pinionshaft) on vaikea sanoa, että se olisi kiero.

Kokeile löysätä slipperiä, käännä sitten spurri suoraksi ja kiristä uudelleen sen jälkeen.

24
Team C / Vs: Team C TS2
« : 08.04.14 - klo: 11.35 »
Vakiot.

25
Team C / Vs: Team C TS2
« : 31.03.14 - klo: 08.43 »
Kannattaa sitä puskuriakin muokata niin joustaa törmäyksissä eikä kaikki iskut mene runkoon. Eli siinä puskurin "ylärungossa" on keskellä ristikko, sen kun leikkaa pois niin puskuri joustaa vähän eri malliin. Uusimmat versiot puskurin osista on ilmeisesti lisäksi joustavampaa materiaalia ja pitäisi joustaa ihan muutenkin, itsellä ei ole siitä kyllä kokemusta.

Lisäksi itse vaihdoin pidemmät ruuvit siihen, mistä se puskuriosa kiinnitetään siihen osaan, joka on etualarungossa kiinni niin pääsee hieman elämään siitäkin se puskuri. Niin ja veistelin kyseisten ruuvien kiinnityskohdista muoviosista pykälät pois ettei muoviosat lukkiudu toisiinsa.

Kuvia en näistä enää saa kun ei kyseistä autoa enää ole, mutta ehkä joku ymmärtää, tai sitten ei...

26
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 28.03.14 - klo: 17.25 »
Pistetäänpäs nyt omastakin kuva.

27
Team C / Vs: Team C TS2
« : 16.03.14 - klo: 22.05 »
Kyllä tuo moottori toimi vielä samalla lailla kuin ennenkin. Juuri siksi laitankin lyhyempää välitystä koska lyhyemmälläkin kerkeää kyllä nokialla...

Ajattelin 27/80 tai 24/80 välitystä. Luulen kyllä että tuo nopari kestää aika pitkään kun ei edes lämpene...

Saattaahan se toimia, mutta esim magneetit saattaa tuosta kärsiä.

28
Team C / Vs: Team C TS2
« : 16.03.14 - klo: 20.09 »
Noniin taas olin ajamassa nokialla. Tällä kertaa en saanut yhtäkään osaa rikki autosta  :shocked: . Nuo modatut koritolpat tuntuvat kestävän todella hyvin. Hyvä niin!
Setuppini alkaa olemaan todella hyvä. Nokialla tuntuu toimivan hyvin noin 50% kulunut minipin.

Tällä kertaa mulla oli autossa kiinni Hobbywing Justock 45A säädin ja SkyRC 13.5T moottori. Välityksenä oli 30/80. Hieman lyhyempi tuo välitys voisi olla... Nopeus riittää todella hyvin joten pari piikkiä pienempi pinjoni olisi passeli. Lämmöt oli moottorista mitattuna parhaimmillaan 107 celsiusta. Nopari ei juuri lämmennyt, noin 30-40 astetta.
Tällä tehottomammalla yhdistelmällä oli todella helppo ajaa, kun ei koko ajan rengas lähtenyt alta.

Tuo moottori on kyllä mielestäni todella kuuma jos 107 astetta, saattaapi olla jo entinen? Veikkaisin, että myöskään tuo 45A säädin ei ole noilla välityksillä corrissa kovin pitkäikäinen...

29
Team C / Vs: Team C TS2
« : 12.03.14 - klo: 12.34 »
Koritolppiin näköjään tulossa kaivattua päivitystä...


30
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 09.03.14 - klo: 19.25 »
Noniin eilen olin ajamassa tällä autolla nokialla. Päällimäiseksi autosta jäi mieleen että todella helppo hypätä ja helppo ajaa. Tukivarretkin tuntuu kestävän todella hyvin. Tuokin tuli testattua--> hyppäämällä toinen etu rengas tolppaa päin. Ei hajonnut  :wink: . T-palan ja taka iskaritornin sain hajalle.

Mitäs rasvaa kannattaa laittaa kuuladiffiin ja painelaakeriin? Nuo rasvat täytyisi saada EuroRC:ltä kun on sieltä muutakin ostettavaa... Ei jaksa tuota ratasdiffiä kun kusee nopeasti öljyt pihalle.
Painelaakeriin Asson mustaa rasvaa ja diffiin Asson diffirasvaa.

Itselläni ei ainakaan ollut vuoto-ongelmia tuon TeamC:n ratasdiffin kanssa. Oletko tutkinut mistä se vuotaa? Kannattaisi varmaan vaihtaa siitä tiivisteet jne jos vuotoja on eikä selkeää syyllistä löydy.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11