EuroRC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pitsinki

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 18
1
Hyvä, näen muita Kuopion rc-kuskeja lauantaina ja ilmoittelen sitten aikatauluista. Tultaisiin vähän salareenaamaan...

Asia pihvi

2
Moro,

voitaisko tulla tiistaina 23.1.2018 krossirataa kyntämään parin kuskin voimalla? Jos ok, ilmottelen tarkemman kelloajan sitten myöhemmin
Kyllähän tuo passaa, kun tietää vähän aikoja  :azn:

3
Oliko ruokailusta eli buffetista vielä varmuutta? Tullaan Kokkolasta asti 3 nelikkokuskia ja 1 takaveto kuski. :)
8:00 pääsee sit vissiin rauhassa treenaan ennen 9 virallisia harjoituksia?

Perjantaina kahvio auki, josta saa pientä suolaista/makeaa
Lauantaina kahvio auki, josta saa pientä suolaista/makeaa, ja päivällä lämmin ruoka lisukkeineen.
Lauantaina rata aukeaa klo 9 kun vapaat harjoitukset alkavat. Sitä ennen ei radalla ajeta.

4
Myydään RC-autoja / Myyty
« : 05.01.18 - klo: 21.41 »
Otsikon mukainen mini jouten. Ajettu 2 akullista sisäradalla, joten ei paljoa uudelle häpeä. Harjallisilla sähköilla, Core rc servolla, aluohjauspalat/ohjauslinkit (tamiya), öljyiskarit, diffin kiristys setillä. Sanwa MX-V ohjain(käytetty saman verran, kuin autoakin), ja akku vielä mukaan kauppaan. Eli laturia vaille rtr peli.

Tästä valmis peli vaikka classic kisoihin, tai sitten omiin kerhokapinoihin. Mini kasattu nyt 225mm akselivälille.

Korin voi valita, joko orkkis minin tai mazda Roadster/MX-5 kopalla (omavalmisteet ja maalaamattomat)

Hp 280e+ mahdolliset postikulut. Mahdollista ostaa myös rullavana, tai orkkis osilla. Niistä katsotaan hinnat erikseen.

Katsomaan/kokeilemaan voi tulla Äänekosken sisäradalle. Kuvia laitellaan halukkaille.

Yhteyden otot. Yv, Soitto, Txt, Sposti

Kalle o4o4872ooo

5
Mitäs mieltä muut mahtaa olla? Itseäni hiukan harmittaa kun FTT sarja näyttää vetäytyvän isoista saleista ja huikeista puitteista kerhojen treenitiloihin. Suuntaus ei tietenkään tarkoita sitä että kisat olisi automaattisesti huonompia, mutta vaikka esimerkiksi Oulussa ajettiin erittäin hyvä kisa rajallisissa tiloissa, niin silti odotin jo kovasti Kypakin totutusti huikeissa puitteissa ajettavaa seuraavaa osakilpailua. Totta kai on pienempi työ järjestää kisat kiinteällä ajopaikalla ja esim. radan pito on varmasti jossain määrin parempi / tasaisempi ja toki myös tuotot saadaan järjestävälle seuralle paremmaksi, mutta mutta, lähteekö FTT-sarjasta samalla pois jotakin mistä olisi hyvä pitää kiinni?

Oma veikkaukseni tähän on talkoo hengen puute usealla kerholla. Muutama aktiivi jäsen per kerho, jotka yrittävät pyörittää palettia. Jossain vaiheessa loppuu, niiltä muutamiltakin voimavarat pyörittää isoa palettia, edes jollain tasolla. Tämä on vaan minun mielipide, ja tosi asia johonka olen törmännyt itsekkin.
Kalle

6
Niin joo, sehän olikin tuo säännöissä, ei oo FWD-sääntöjä hetkeen lukenu  :embarrassed: No, se siitä varasuunnitelmasta.
Kyl myö sulle FWD saadaan.

7
Ja kieltämättä vaikka muuten pääsis niin syö intoa lähteä sitä pelkkää comppia ajamaan - liikaa odottelua, liian vähän ajoa!

Siihen hommaat classic minin, ja FWD auton combin kaveriks, niin ei ole liikaa odottelua, ja on ajoa enempi  :roll: :roll:

8
Olkaa tyytyväisiä siihen että teillä on hulppeet radat, joita pidetään kunnossa (pestään, mopataan, imuroidaan sekä pidotetaan säännöllisesti) muutaman henkilön toimesta ja muiden ei tarvitse kuin käydä ajamassa huokeaa kuukausimaksua vastaan, vaikka joka päivä jos haluaa. Joten nauttikaa siitä mitä teillä on ja älkääkä valittako tai rutisko turhista :grin:


Betonirata pitäisi imuroida ja pidottaa joka päivä, että se olisi toimiva. Siihen ei vaan taida olla resurseja niin sen takia matto olisi vaan helpompi kaikille osapuolillle. Ei turistiakaan kesällä ajeta matolla. Mitä jos turisti radalta vietäisiin matot?
TOI rengas homma on niin järjetön tossa betonilla ajossa. Ajat yhden illan renkaita sisään ja seuraavana ne toimii just sen pienen hetken sillä maksimi pidolla, mitä betonillakin haetaan. Matolla sekin on selvä homma ei tarvitse arpoa ja taikoa, eikä ketään varmasti syytellä renkaiden pidotuksesta. Uudet renkaat alle ja ne toimii niin pitkään kun ne loppu ja piste.


Edellinen ajopaikka joka meillä oli, ja siellä betoni alusta, siihen levitettiin ihan telalla vaan tuota noin 70 litraa, eikä tarvinut muuta. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2758/helmamassat/kiveniskumassa-body-king-1l-kt-harmaa Monet renkaat piti slikseiksi asti, ja itse oltiin tyytyväisiä pitoon. Samalla alustalla ajettiin mineillä, ja kokeili pojat myös turistiakin siinä. Jos vuokra isäntä antaa luvan, niin muutama purkki lattiaan, ja kokeilkaa.

Kalle
Ps. Hinnasta saa hyvin pois kun ostaa useamman purkin kerralla. (Keski-Suomesta ostettiin kaikki mitä löyty  :laugh: :laugh: )

9
Äänekosken porukalta myös isot kiitokset kilpakumppaneille, ja kisajärjestäjille. Mukavaa oli ollut, ja tiukkaa kilvan ajoa.
Kaikki toimi hyvin, ja uudestaan tulla kanssa.

Möttönen
Korhonen
Tikkinen
Piitulaiset
Ps. Alle kirjoittanut saattaa ottaa rauman kisoihin kaikki mahdolliset turvavarusteet yllensä, ettei sattus mitään  :grin: Tilastojen mukaan tammikuussa pitäs taas rytistä  :grin:

10
Oliko kahvia tarjolla kisojen aikaan?

11
Olikos kisapaikalla kahviota tai jotain vastaavaa?

12
Rossirata ajokunnossa.

13
Rossirata suljettu ensiviikon ratatalkoiden johdosta.

14
Kiitos minunkin puolesta kaikille kilpakumppaneille mukavasta, ja rennosta kisapäivästä.
Omasta mielestä saatiin suurin piirtein kohtuu hyvin vedettyä kisa läpi omalla porukalla, vai mitä on muut mieltä? Jos jokin asia mielestäsi olisi vaatinut parannusta, niin kommentoikaa, jotta tiedämme missä meni vikaan. Osaamme ens kisoihin, sit korjata asian.

Kalle#92#

15
Eräkierrosten välillä olis hyvä olla vähintään tunti  :wink:
Varsinkin kun luokkia/eriä ei ole montaa

-Timppa
Laitetaan tieto listojen laatijalle. Muokataan illan aikana aikatauluja. Tuo oli kyllä hyvä huomio. 👍

16
Lämmin ruoka (makaronilaatikko) on kisapäivälle hintaan 8€ Sisältää leivat, juoman, ja salaatin. Kahviosta saa myös muutakin pikku purtavaa.
Aikataulut tulee tänä iltana tai viimeistään huomenna.
Nythän ei ajeta, kuin minit, mutta ei anneta sen häiritä, vaan kurvataan hymyissä suin ilman tiukkaa pipoa.
Yritetään antaa kova vastus viime kauden mestareille.

18
Ajot jatkuvat ensivuoden loppuun samassa paikassa. Tervetuloa kurvailemaan läheltä, ja kaukaa.

19
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 05.09.17 - klo: 14.17 »
Tuollanen kooste video tuli tehtyä viikonlopun kisoista.
 https://youtu.be/GXWCQL4CraE

20
Äänekoski   ;  Lokakuu

14.10-17 Äänekosken kisa

21

Betonilla ajaminen ei opeta ketään vaan puhutaan "apina" ilmiöstä mitä enemmän hinkkaat niin sinulle tulee tunne että osaat ajaa mutta todellisuudessa olet vain sisäistänyt radan hyvin. Vaikka Joona on ajanut Äänekoskella liukkaalla radalla niin puhutaan poikkeuksen lahjakkaasta nuoresta miehestä. EOS kisaaminen ja liukas rata eivät kuulu tähän yhtälöön.
Vaikka kukaan ei sitä ääneen sanokaan niin juuri kovapitoinen mattokrossi vie eniten eteenpäin nuoria ja myös vanhoja harrastajia. Kyky reagoida tilainteisiin ennen kuin ne edes tapahtuvat kehittyvät ja auttavat kuskeja kesäradoilla.

Tästä asiasta voi olla montaa eri mieltä, etteikö liukkaammalla radalla opi ajamaan. Toki tämä on vaan minun mielipide.
Äänekosken radalle saadaan kaatopito, jos sellaisen haluaa, mut eipä sitä kukaan ole halunnut.

22
Sivut päivitetty mun osalta viimeisen kerran tälläerää, jätin blitzin korit pois. Tunnukset lähetetty aiemmin kerrottuun suuntaan.

Ruusperi kuittaa.

 :laugh: :laugh:

23
Ihan näin mini kisailusta kiinnostuneena kysyn, että minkä takia kori pitää kieltää kaikilta jos se ei istu jo vanhentuneen alusta mallin päälle? Vai saako M03:sia uutena vielä jostain?

Kyllä saa uutakin M03:ta vieläkin. Toki tämä vain minun mielipide, jos enemmistö päättää että sallitaan niin homma ok minulle.

24

Omasta ja nettisivujen päivittäjän roolin puolesta pidän edelleen kiinni classicin korisäännöstä minkä jo kirjoitin keväällä missä on mukana myös kaksi kaupallisesti tällähetkellä saatavana olevaa koria - sikäli kun joku vastustaa, niin minä luovutan päivitysvastuuni ja protestoija saa protestiäänellään päivitysvelvollisuuden sivuille.

Kori

• Tamiya Mini Cooper (av.210mm) #50795

• Montech Turbo Spidi (Eurorc tuotenr. MON009-004)

• Hobbyking 1:10 Mini Cooper Clear Body Shell (for M chassis) 320000103-0

• Omavalmiste korit, mitkä on yleisesti hyväksytty riittävän tunnistettavaksi Mini Cooperin koriksi. Tähän kategoriaan kuuluu ns. Äänekosken Mini Kori. Kilpailunjohtaja tekee viimekädessä päätöksen saako korilla osallistua kilpailuun.


Kirjoitin nyt nämä muutokset säännöt osioihin, saa laittaa viestiä jos sinne päätyi/jäi virheitä.

http://kerhokisat.esy.es/


offtopic: MikUA:n varikolla juteltiin onko järkeä ajaa kahta eri mini luokkaa - voisiko classic ja comp sulautua yhdeksi luokaksi?

Terveisin,
Aapo Koro


Päättikö kerhokisa konsermi tämän korilistan vai yksittäinen kerho? Eli vastustan tätä listaa edelleen vedoten, ettei istu M03:seen turbo spidi kori.
Vaikka vastustankin, niin ilmoitan jo tässä vaiheessa, etten kerkeä päivittää sivua.

Anteeks ja kiitos.

kalle

25
Samaa mieltä classikkiin EI kantti akkuja. Normi pötkölipolla mennään classikki.

• Osien keventäminen työstämällä kielletty Vain allaolevat muutokset sallittuja:

• Kuulalaakerit

• Shimmiprikkojen ja O-renkaiden lisääminen

• Koritolppien lyhentäminen ja vahvistaminen

• Ratastasauspyörästö; vapaa, kiristämistä varten saa runkoon tehdä pienen reiän

• Vetoakselisto vapaa

• Jouset ja vaimennus vapaat, mutta vaimentimien kiinnityspisteet rungossa ja tukivarsissa oltava alkuperäisillä paikoilla

• Ohjausvarret ja ohjauskinkistö vapaat

• Servon kiinnitys ja tuet vapaat, kuitenkin alkuperäisillä paikoilla

• M03/M05 tarkoitetut ohjauspalat vapaat

• Servosaver vapaa

• Pyörän akselit (sis. hexit) vapaat

• Ainoastaan muoviset vakiomallin takaohjauspalat sallittu

• Akun kiinnitys vapaa



26
Äänekosken porukka samaa mieltä, että M07 mukaan vaan kisoihin. Ei se kumminkaan pärjää M03:le  :laugh:

Korilista on hyvä compissa. Selkeästi näkee mikä on sallittu ja mikä ei.

Classikin koneet. Ajetaan hiilikoneet loppuun tällä kaudella ja ensi kaudelle katsotaan asiaa uudestaan. Jos ensi kaudella päädytään classikissa compin koneeseen 16 pinionilla ja pikku slikseillä, niin laitetaan sitten comppiin 20 pinioni (viri comppi) :roll: Saadaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita enempi  :laugh: No joo katsotaan asiaa tarkemmin sitten.

Classikin koria tehdään halukkaille. Käy myös compissakin  :azn:

Kalle

27
Kiitokset minunkin puolesta kaikille tasapuolisesti. Iso kiitokset Salelle+muille jotka jaksavat pyörittää tätä luokkaa.
Ensi kesänä voi mahdollisesti olla 1 uusi kisapaikka  :roll: mutta katsellaan ja kuulostellaan.

28
Mukavat oli karkelot taas kerran. Kiitos järjestäjille, ja kilpakumppaneille. Mukaavaa pientä hämmennystä, sai vesi sade omaan ajoon, mutta loppua kohden vauhtiakin rupesi löytymään.
Iso kiitos myös kanttiinin täteille muonituksesta. Evästä oli riittävästi, ja mokkapalat ol hyviä.

Kalle#92#

29
Vielä ei oo siis selkeää tietoa testituloksista , joten odottelemme niiden saapumista ....
Radikaaliehdotus olis :
Classicin koneeksi sama kuin Compissa ja 16T pinioni sekä pikkuslicksit , joilla saataisiin vauhti pysymään lievempänä kuin nykyCompissa .....
Comppiin nostettaisiin välitys 18T pinioniksi ja sama rengastus kuin nykyisin .....
Hyvät puolet: tasalaatuiset koneet ja samoilla kamoilla mahdollista ajaa kumpaakin luokkaa.... mieltymyksen mukaan , konekauppiaan kannalta hyvä vaihtoehto>suuremmat tilaukset > ehkä huokeampi hinta ?
Huonot puolet: lisäisi hetkellisesti kustannustasoa , mutta vain hetkellisesti , nousisiko vauhti liian paljon > pitäisi kokeilla ..... ei minun nähdäkseni ainakaan järjettömästi ....
Että näin , tämä oli taas niitä hetken aivoituksia ..... koittakaa kestää !!!


 :cool:  Barbie  :cool:

Äänekosken porukalta ääni tälle ehdotukselle, jos saa tasavertaisen uuden combbi koneen. Mielellään suomen kauppiailtakin.

30
Dream Team RC / Vs: Jokkis
« : 31.07.17 - klo: 16.22 »
Jokos listaa fg:een osista joita tullut/tulossa?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 18