Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Candyman

Sivuja: [1] 2 3
1
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia 20-21.2
« : 16.02.16 - klo: 23.04 »
Valitettavasti joudun jättämään kisat välistä.
Eeli Vieno 2wd nro 126.

2
.

3
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 11.03.15 - klo: 15.11 »
Hieno hemmi empulla!

Tosiaan nyt kun kunnon ajokelit täällä etelässä tulivat niin kerrotaas vähän omasta kalustosta.

Moponahan mulla on Yamaha DT vm 2005. Edelliset omistajathan on pistäny jammuun aika paljon kaikkea ja n. Viikko sitten maalattiin itse katteet mustaksi. Tekniikka on muuten vakio lukuunottamatta metrakitin kokoputkistoa. Siinä nyt jonkinlainen kuva: https://instagram.com/p/0D5Asnut-T/

Kevarina sitten Husqvarna SM vm 2009. Itse täytän vasta lokakuussa joten pyörä on ollut koko talven projektina. Pyörään laitettu motostylemx:n tarrasarja ja timelessin fättis Ja vähän kaikkea muuta. Hussessa on Giannellin tehari ja änkkänä FMF. Pyörässä on myös tehtaan TT setti eli tehot on kohdallaan. Tosin vain kulutus on aika kovaa :roll:. Tässä puolestaan hussesta kuva: https://instagram.com/p/xPoYjHutzy/

4
Nyt alkuun pitää sanoa kiitos kaikille kisan järjestäjille ja kanssakilpailijoille!

Oma kisahan meni aika putkeen :azn:. Koko päivä oli todella mukava ja mitään suuria ongelmia tullut. Durango toimi aivan mahtavasti ja oli enään kuskista kiinni miten menisi.

Rata oli todella mukava ajaa, vaikka olikin aika pieni. Pito oli omasta mielestä juuri täydellinen ja vaikka pito oli kova niin samalla renkaalla pystyi huoletta ajamaan koko päivän.

Perjantaina radan oppiminen oli aika vaikeaa. Varsinkin laineet ja kulmapöytä tuotti jonkin verran vaikeuksia. Onneksi sitten muillakin näytti olevan ongelmia radan kanssa :grin:.

Lauantaina olin päättänyt tavoitteekeseni voiton, koska pari aika kovaa kuhaa eivät olleet paikalla. Lauantaina sitten löytyikin se varmuus omaan ajoon ja nautin todella paljon radasta kun siihen sai hyvän rytmin. Varsinkin ison hypyn jälkeiset mutkat ja porrasshikaani olivat todella makeat ajaa. Jo aamusta huomasin, että voitto on aivan mahdollinen. Finaalit menivätkin sitten aika itsekseni ajeluksi kun paalulta pääsi lähtemään ja muut vaan kolaroivat takana. Voitto tuli ja samalla varmistui Cupin mestaruus!

Plussat:
-Todella hyvä pito radassa, mutta jos halusi niin pystyi silti viemään pienessä luisussa.
-Todella mukava yleinen fiilis ja hyvä ilmapiiri
-Omalta osalta kanssakilpailijoilta rehtiä ajoa
-Reeseedin oli hyvä lisä

Miinukset:
-Korokkeelle ei oikein kuullut juuri mitään kuulutuksia, jonka takia alkuerissä oli vähän vaikea asettaa vauhtiaan kohdilleen.

Vielä täytyy mainita pari mahtavaa suoritusta!
Martille onnittelut toisesta sijasta! Hyvää ajoa koko päivän. Tasaisuus taitoi vain puuttua.
Jarkko: todella hyvää vauhtia koko päivän ja hieno neljäs sija!
Tom: Ensimmäinen kerta a-finaalissa!

Kiitos kaikille! Valitettavasti itse en Nokialle pääse :angry:. Pitäkäähän hyvät kisat ja ratkaiskaa sarjan muut sijat rehdisti!

Eeli

5
Minkälaisella renkaalla kannattaisi lähteä liikkeelle? Millä vauhdilla rata kuluttaa renkaita?

6
Kuinka monta kilpailua lasketaan loppupisteissä?

7
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 05.02.15 - klo: 22.47 »
Tämä kysymys kuuluisi taas mahdollisesti sinne "hifistely" osastolle, mutta kun mahtavalla googlella ei vastausta tunnu löytyvän niin "kysyvä ei tieltä eksy"  :smiley:. Eli Durango kun tarjoaa nykyisin jo kolmea eri kovuutta o-renkaisiin, niin mikä on tämän kovuuden vaikutus iskareiden tai diffien tiiveyteen? Eli pehmeimmät (siniset S30) lienevät olla kitkaltaan suurimmat, mutta vastaavasti tiiveimmät. Kun taas kovimmat (kirkkaat S50) kitkaltaan pienimmät, mutta ovatko taas vastaavasti helpommin vuotavat? Vai meneekö aivan täysin metsään?? :laugh:

Kun smootheista diffeistä tai iskareista ei ole juurikaan iloa jos päästävät öljyn ulos nopeaan tahtiin :laugh:. Nyt molemmissa paikoillaan siniset o-renkaat voideltuna green slimellä ja pitävät kyllä öljyt kiitettävästi sisällään :smiley:
Itsellä juuri nuo kirkkaat S50 tiivisteet. Ainakaan omassa autossa ei ole tiivisteet vuotaneet ollenkaan ja kun jaksaa tehdä iskarit kunnolla niin juuri noilla tiivisteillä tulee tosi smoothit ja herkät iskarit eikä vuoda. Olen myös sinisillä ajanu, mutta en nyt muista miten toimivat, mutta kun jaksaa tehä iskarit kunnolla nii molemmilla tulee varmasti hyvät :azn:

8
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.11.14 - klo: 20.14 »
Tämä sopeisi varmaan moneen muuhunkin ketjuun, mutta kun koskee kyseistä auto, niin menkööt tänne :-).

Eli kun tässä autossa on ainakin omasta mielestä etulinkin sisäpään siirtäminen harvinaisen v**tumainen homma, niin onko sillä mitä eroa jos linkkiä korottaa tai laskee hubin puolelta prikoilla? Monissa oppaissa puhutaan vaan "linkin kulmasta tukivarteen nähden", muttei oteta kantaa siihen, että onko lopputulos sama siitä huolimatta kumpaa kiinnityspistettä nostaa tai laskee :-).

Eli siis onko lopputulos sama jos hubin puolelle laittaa/ottaa pois prikkoja TAI iskaritornista nostaa/laskee kiinnityspistettä??
Itsekin olen tätä pohtinut. Eikös kesällä ainakin Maxilla ollut jotain prikkoja siellä hubissa? Tosiaan aika hirveä kohta alkaa säätää :D Melkein helpoimmalla pääsee kun ottaa koko etutornin irti, tai ostaa alumiinisen tornin jossa ei ole ruuvin jengoja.

9
Toissapäivänä tuli talliin Husqvarna SM 2009 125cc. Tänään ollaan pesty ja hinkattu sitä puhtaaksi. Vielä vuosi pitäisi odottaa, että ajelemaan pääsee :azn:

10
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 25.08.14 - klo: 15.24 »
Kaverilta kuultu, ehkä paras vitsi ikinä!

Pojat ajoivat mopolla ja poliisit pysäyttivät pojat.

-Eikö teidänkin mielestä neljä ihmistä yhden mopon kyydissä ole vähän liikaa?

-Ei hitto! Mikko on tippunu!

11
Vapaa keskustelu / Vs: Paras käytännönpilasi?
« : 23.08.14 - klo: 08.22 »
Laitoin koulussa kaverin repun kiinni nippusiteillä :evil: (siis ne jutut toisiinsa kiinni mistä avataan vetoketju) sit se päätti kostaa ja löysin oman reppuni lämmitysputkeen kiinnitettynä :grin:
Mekin ollaan tota tehty, mutta pahempi versio on se kun ollaan ruokalassa ja istutaan  pöydän ääressä niin vedetään jätkä takaa päin se mistä vyö pujotetaan niin semmosesta kiinni nipparilla ruokalan penkkiin :grin: sitten näyttää kivalle kun kaveri jahtaa suo penkki vielä perässä laahaamassa!

12
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 17.08.14 - klo: 22.46 »
Sori jos oli vähän sairaita :tongue:


Mutta ettei mee OT niin:
Opettaja kysyi Jussilta kemian tunnilla:
- Mikä aine on H2SO4?

Jussi vastasi:
- En taida muistaa, mutta se on aivan kielen päällä.

Opettaja huusi hädissään:
- Jussi! Se on rikkihappoa, sylje se äkkiä pois.



13
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 15.08.14 - klo: 22.47 »
-Kun suomalainen rakentaja nikkaroi, niin mitä tekee tummaihoinen rakentaja?
-Niggaroi

14
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 10.08.14 - klo: 00.25 »
Tässä tulee vähän settiä mitä tuli riparilla opittua :cheesy:
Jotkut vitsit voi olla vähän loukkaavia mutta ne on tarkoitettu vain vitseiksi.
Ekana vauvavitsejä!

☆Kuinka monta vauvaa tarvitaan maalaamaan huone?
-Riippuu kuinka kovaa heittää.

☆Miten saa huoneen maalattua punaiseksi?
-Heittää vauvan kattotuulettimeen.

☆Mitä eroa on rautakangella ja vauvalla?
-Toista on helppo sahata moottorisahalla.

☆Mitä eroa on sipulilla ja vauvalla?
-Kun sipulia kuorii niin itkettää.

☆Mikä on hauskempaa kun kaksi vauvaa yhdessä pussissa?
-Yksi vauva kahdessa pussissa.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
☆Mikä on yksi ruotsalainen meren pohjassa?
-Ongelma
☆Mikä on kymmenen ruotsalaista meren pohjassa?
-Ongelma
☆Mikä on sata ruotsalaista meren pohjassa?
-Ongelma
☆Mikä on tuhat ruotsalaista meren pohjassa?
-Ongelma
☆Mikä on satatuhatta ruotsalaista meren pohjassa?
-Ongelma
☆Mikä on miljoona ruotsalaista meren pohjassa?
-Ongelma
☆Mikä on kaikki ruotsalaiset meren pohjassa?
-Ratkaisu
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
☆Mitä eroa on joulupukilla ja juutalaisilla?
-Ne kulkevat eri suuntaan savupiipussa.

☆Mikä on juutalaisen kokin nimi?
-Ateof Hitler.

☆Mitä Michael Jackson tekee talvella?
-Vetää lapsia pulkassa.

☆Mitä Michael Jackson sanoi kun käsi murtui?
-Täytyy panna lasta.

☆Mitä Michael Jackson tekee ensi kesänä?
-Ei mitään, hän on kuollut.

Tossa oli jotain parhaita. Olisi niitä enemmänkin mutta ei jaksa laittaa.

15
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 11.36 »
Joo eli minä ajoin nelkku slassiä takavetona jonkin aikaa. Torstaikisoissa etuvetari poikki eikä niitä varalle enää ollut. Ajoin sitten takavetoluokassa, eikä se lähellekkään mikään mahoton tehtävä ollut. Itseasiassa se oli aika helppoa vaikka oli ennen ajanut nelkkua. Itse en irrottanut kardaania tai etudiffiä kun olin vielä niin aloittelija. Meidän radalla (Tiksi) oli silloin niin kova pito, että sen takia oli ehkä vähän helpompi kun jollain liukkaalla radalla. Aloin yllättävästi pärjätä paremmin tuupissa niin eipä ollut kiire ostamaan vetareita :grin:

Ja noista viriosista olen sitä mieltä, että niitä saa todellakin olla. Kaikillahan olisi samanlaiset autot jos  kaikki vakioilla ajaisivat. Jos viriosat ovat tarkoitettu autoon ja sopivat siihen kun nenä päähän, niin ei siinä mitään väärää ole. Se on hyvä että autoja tuunataan erilaisiksi, että voi leijua :tongue: ja saahan autoihin paremman suorituskyvyn viriosilla. Vain oma mielipide.

16
Miks värivaihtoehtona on vain musta tai valkoinen?  :smiley: Vanteitahan saa minkävärisenä vaan. Tai jos ei oo just tiettyä vannetyyppiä sen värisenä ku haluais ni maalaa ite ne  :cool:
Tavoitteena on tehdä kliini kori yhdellä tai kahdella värillä, niin en halua mitää räikeetä super drift koria hulluilla "Ken Block" vanteilla :tongue:. Ledit varmaan tulee etu-ja takavaloihin. Paitsi sellainen kori mikä nm. Jalolla oli tässä ketjussa on tosi makee vihreillä vanteilla. Semmosta voisi kanssa miettiä.

17
Muakin korpes harrastuksen alussa kun ei noissa offset luvuissa ollu mitään järkee.
Aloitin silloin tämän.


 http://rc10.fi/index.php?topic=76039.0
Kiitti toi vähän avas. Mittasin eilen että yhden nykyisen vanteen offsetti on 4mm eli yhteenlaskettu offsetti on 8mm. Semmosia vanteita näytti olevan ihan hyvin ainakin RC race& drift japanissa.

18
Mitä vanteita suosittelisitte Xray T3 2011 autoon? Koriksi tulee http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_92&products_id=780 ja mietin, että minkälaiset vanteet sopisivat autoon siten että auton leveys ei muutu. Olen vielä vähän hukassa driftingin kanssa :roll:
Riippuu tietenki siitä että minkä väriseksi maalaat tuon korin :huh:
Niin joo tottakai :grin: varmaan ihan mustaksi jollain pienellä vaaleammalla vivahteella eli mustat tai valkoset vanteet tulisi alle.
Tää on sitte vaan mun mielipide... Mustat vanteet ei näytä hyvältä missään ei edes kottikärryssä  :angry:
Eli valkoiset sit ehdottomasti  :grin:
Minäkin aion vähän kallistua valkosiin vanteisiin. Mites se offsetti nyt lasketaan :shocked:. Jostain luin että vanteiden tuotetiedoissa ilmotetaan kahden vanteen yhteenlaskettu offsetti eikä vain yhden. Onko se näin?

19
Mitä vanteita suosittelisitte Xray T3 2011 autoon? Koriksi tulee http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_92&products_id=780 ja mietin, että minkälaiset vanteet sopisivat autoon siten että auton leveys ei muutu. Olen vielä vähän hukassa driftingin kanssa :roll:
Riippuu tietenki siitä että minkä väriseksi maalaat tuon korin :huh:
Niin joo tottakai :grin: varmaan ihan mustaksi jollain pienellä vaaleammalla vivahteella eli mustat tai valkoset vanteet tulisi alle.

20
Mitä vanteita suosittelisitte Xray T3 2011 autoon? Koriksi tulee http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_92&products_id=780 ja mietin, että minkälaiset vanteet sopisivat autoon siten että auton leveys ei muutu. Olen vielä vähän hukassa driftingin kanssa :roll:

21
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 20.07.14 - klo: 20.28 »
Tässä vähän kuvia kisoista: https://www.flickr.com/photos/126383672@N04/sets/72157645800848775/ Valitettavasti tuupeista ei ole ollenkaan kuvia, koska ajoin itsekkin ja touhua riitti.

Omat kisat menivät kyllä pahasti metsään. Harjoitukset  menivät ihan ilman ongelmia ja auto toimi todella hyvin. Mitään ei tarvinnut säätää eikä duunata, mikä sitten kostautuikin :grin: Harjoituksissa näki heti, että Lampinen vetää tosi kovaa, ja että vähän olisi vielä treeniä pitänyt saada, että olisi perässä pysynyt.

Alkuerien eka lähtö meni sitten ihan reisille. Neljän kierroksen jälkeen kun tulin kummulle ennen maaliviivaa, niin vasen takapyörä meni ihan linkkuun. suoralla auto kulki suoraan mutta sivuttaissuunnassa :undecided:.
Sitten yritin vielä ajaa, mutta osuin täydestä vauhdista köyteen suoran lopussa. Siitähän sitten auto lensi täysiä päin vanereita. Todennäköisesti hingepinni oli mennyt katki jostain iskusta ja iskarinkorkki sitten irtosi iskusta vaneriin. Että näin sitten.

Toinen alkuerä sitten sisuuntuneena meni ihan nappiin. yksi ainut pienehkö virhe koko lähdön aikana enkä jäänyt kun kaksi sekuntia Mikosta. Sain siinä alussa hyvän raon koska lähdin viimeisenä, niin ei tarvinnut huolehtia takana tulevista.

Kolmaskin alkuerä meni ihan hyvin. Kaksi kaatoa mistä molemmista takaisin pyörilleen ja meno jatkui. Nelisen sekuntia jäin erän voitosta, mutta Mikko veti kyllä niin kovaa taas ettei mitään järkee.

Kun neljäs alkuerä oli alkamassa niin ajattelin, että nyt lähtee ihan mielenvikanen tulos koska mulla oli jo kaksi todella hyvää tulosta edellisitä eristä. No alku lähti ihan perussetillä, mutta sitten: renkaan mutteri irtosi :roll: Mitä tästä opittiin? Tarkistakaa mutskut ennen lähtöä.

Noh neljänteen ruutuun pääsi, eli ei mitenkään huonosti ollenkaan.
Ensimmäisen finaalin alussa aurinko paistoi juuri sillei taktisesti,että piti hetken miettiä pitäiskö laseja vai ei. Ilman laseja sitten lähdin ajamaan ja se oli oikea päätös. Heti lähdössä ekassa mutkassa menin leveeksi ja Max pääsi heti kuittaamaan sisältä. Sinä kierroksella oli myös jotain muuta liiallista ohjelmaa ja tipuin seitsemänneksi. Jarkon kanssa oli tosi hyvää kisaa pari kierrosta, mutta sitten Jarkko ajoi leveeksi ja tuikkasin sisälle. Vähän epäonnisesti Jarkon auto lensi pöpelikköön kun autot kolhasivat kun tultiin vierekkäin samaan mutkaan. Hitaasti aloin sitten nousta, ja viidenneksi asti pääsin. Aika vain loppui kesken.

Toisen finaalilähdön ensimmäisellä kierroksella spinnasin keskikummun jälkeen neulansilmään ja joku tuli suoraan takarenkaaseen ja linkki irti linkinpäästä. Syynä oli se kun mulla oli linkit niin pitkinä kun mahdollista, ja mulla ei ollut niitä pidempiä linkkejä, eli molempiin linkinpäihin jäi varmaan vaan puoli senttiä ite linkkiä. Lähdön jälkeen ostettiin pidemmät linkit ja uudet Dimec x linkinpäät (TD330591) jotka ovat kestävämpää matskua kun orkkikset. Suosittelen päivittämään.

Kolmannessa ja viimeisessä finaalilähdössä sain todella hyvän startin ja ohitin Juhan joka keketti heti alussa. Lopun kierroksesta otin rauhallisesti ja pääsin vielä Tommista ohi joka kaatoi ennen takasuoraa edeltävää hyppyä. Takasuoralla olin sitten toisena, mutta kun jarrutin niin ajoin juuri johonkin töyssyyn joka heitti takarenkaat pikkasen ilmaan, ja tietenkin jarrut vielä pohjassa niin auto lähti käsistä kohti pöpelikköä. Sain korjattua mutta siinä tuli sitten pari autoa ohi. Etusuoran jälkeen korotetulla neulansilmällä tuli ihan mielenvikanen tunku ja sitten oltiin Jarkon kanssa jumissa toisissaan. Nostajat vielä jotain vähän kekeilivät mutta ei se olisi mitenkään vaikuttanut lopputulokseen, kun olin jo niin pahasti jäänyt jälkeen :laugh:.

Kaiken kaikkiaan kisat olivat onnistuneet järjestelyjen kannalta. Tässä omat plussat ja miinukset:
+Rata oli saatu aivan uskomattomaan kuntoon, ja se oli todella mukava ajaa.
+Kuulutukset olivat aivan omaa luokkaa. Niistä sai todella hyvin selvää, ja väliaikoja kuulutettiin hyvillä aikaväleillä.
+Hyvä että jatkoimme vaikka satoikin ja fiilis ehkä vähän laantui.

-Tuomarointi olisi saanut olla ehkä vähän tiukempaa. Vain oma mielipide.
Eipä oikein muuta huonoa sanottavaa ole.
Martti pääsi ottamaan niskalenkin tällä kertaa. It's not going to happen again :azn:

Itse en valitettavasti pääse enää Saloon rippikoulu kiireiden takia. Pitäkää hyvät kisat!
Eeli #27




22
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.06.14 - klo: 12.49 »
Tässä nyt kun kesä on lähtenyt sateisen mukavasti käyntiin, on silmä alkanut kääntymään patterikasien maailmaa kohti.

Vähän jo tullut asiaa tutkailtua, mutta kun en niistä mitään juuri tiedä, täytyykin taas turvautua foorumin apuun  :smiley:

Kriteerit autolle voisivat olla jotakuinkin seuraavat:

- kittinä myytävä. Kun tykkään kasata auton itse, nuo rtr-versiot tuntuvat hieman tylsiltä...  :undecided:
- riittävä varaosatarjonta suomen kaupoista
- mielellään paketista koottuna kestävä ja kilpailukykyinen peli (paketin ei tarvitse pitää sisällään renkaita tai koria, ne voi hankkia sitten myöhemminkin)
- toivonmukaan sopisi 2 normikokoista 2s hardcase akkua. Tämä ihan sen takia, ettei erikseen tarvitsisi hankkia mitään pötköjä, shortyja tai 4s akkuja, kun kaikki muut autot pelittää samoilla 2s akuilla  :tongue:
- myöskin koko setti mielellään suomalaisesta kaupasta

Siinäpä nyt jotain.

Jos nyt oon oikein katsellut, aika moni patteri8 on ollut jonkinsortin konversio polttoaineversiosta? Toisinsanoen, onko ihan sähkövehkeeksi alusta asti suunniteltua krossia montaa markkinoilla?

Ja sitten tietty sellanen kysymys, että kun jotenkin olen kaikesta huolimatta silmäni iskenyt tuohon reiskan xb9e autoon, niin onko tuollaiset hiilikuituiskaritornit kestävät?  :shocked: Aika monen muun kohdalla (melkein kaikki muut?) näyttää olevan alumiinia.

Hong noriakin on tullut katseltua, mutta kuten mainittu, sen olisi hyvä olla kitti, että pääsee alusta asti rakentamaan ja opiskelemaan auton rakenteen.

Polttisautoja taitaa enemmän olla kitteinä (?) mutta niihin sitten taas täytyisi hankkia konversiosarjaa ja mielelläänhän sen auton rakentaisi siten, että paketissa itsessään olisi jo kaikki tarvittava (miinus renkaat ja kori jos niitä ei tule), eikä jäisi itselleni turhia osia pyörimään jalkoihin.

Asiasta silti mitään tietämättömänä siis kyselenkin, mitkä olisivat vaihtoehtoni tällä hetkellä näiden kriteerien sisällä, noin suurinpiirtein  :grin:

Kannattaisi varmaan tutustua JQ:n patterikasiin. Näyttäisi täyttävän kaikki kriteerit ja on vielä suomalainen merkki. Autoa saa ainakin Hobbyfactorysta, missä on myös todella hyvä varaosapalvelu.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 17.06.14 - klo: 23.32 »
Tuuppi desci ja nelkku lossari




Hienot! Värit sopii tosi hyvin! Toi Tundra on kyllä omasta mielestä hienoin sc kori.

24
Terve!
Ensin täytyy kiittää Tammisaaren porukkaa todella hyvästä radasta ja uskomattoman hyvistä järjestelyistä. Kaikki meni sujuvasti eikä päivässä ollut mitään huonoa/epäonnostunutta. Torstaina påästiin koulun jälkeen treenaamaan hetkeksi. En varmasti olisi ollut yhtä korkealla jos en olisi treenannut, koska rata oli tosi vaikea ja pitoa oli niin paljon että autoa piti säätää pidon mukaan. Uusilla Pro-Line Calibereilla oli uusina ihan liikaa pitoa. Kun rengas päivän mukaan kului, niin auto ei kaatanut yhtä helposti, ja auto oli paljon helpompi ajaa.

Omat kisat meni ihan odotusten yli. Olen aina pitänyt kesäsarjaa tiukempana kun talvisarjaa. Se että pääsin edes A-finaaliin oli jo voitto sinänsä. Harjoitukset meni ihan normisti, eli ei mitään ihmeellistä. Tulos oli yllätys, koska olin ajanut ensimmäisen akun ulkona torstaina kun lauantaina pitäisi ajaa suomen kovimpia SC-kuskeja vastaan.

Alkuerät meni ihan semmosta perus vauhtia. Pyrin vain olla kaatamatta, kun tiesin että sillä pääsee todella pitkälle. Jossain vaiheessa bestläppi oli 24.4 ja erän toinen :D. Eli siis alkuerät menivät ihan vain normaalla cruise-moodilla.

Finaalit alkoivat vähän tahmaisesti, kun ekassa erässä takavetari pulpahti ulostulosta pois. Syynä oli, kun joskus kauan aikaa sitten meiltä meni takavetari poikki ja vaihdettiin sinne etuvetari. Takavetari on 2mm pidempi kun etuvetari, eli se oli vaan liian lyhyt. Jossain vaiheessa vanteesta meni keskiö pyöreeksi niin jouduttii  ostamaa alumiini hexit, että pystyi vääntämään pyörän niin kovaa kiinni, että ranteeseen sattui :) Kiitti Maxille vinkistä!

Toinen lähtö onnistui paljon paremmin kun muut vaan kekeili siinä edessä ja ite puikkelehti sieltä väleistä. Lauri pääsi vähän karkaamaan lähdössä, mutta sain sen sitten kiinni, mutta en löytänyt ohituspaikkaa, joten sitten piti tyytyä toiseen paikkaan.

Kolmas finaali meni ihan mahtavasti eikä mitään virheitä tapahtunut. Lauri pääsi taas karkaamaan, mutta puikkelehdin ruuhkan läpi ja sain Laurin kiinni. Lauri teki virheen ja heti tulin ohi. Siinä näkee kuinka kova taso on, jos tekee virheen niin lähdön voitto on jo vähän niinku menetetty. Pääsin ottamaan Laurii  hyvän johdon ja sitten Lauri vielä kai keketti siellä takana jotain. Viimeinen kierros meni joka hypyn pohjalta, ettei varmasti kaatuisi.

Neljännestä lähdöstä ei nyt paljon ole kerrottavaa. Alussa kaadoin ja siinä meni sitten vati vähän nurin. Martti joutui sitten vähän epäonnekkaasti mun tulilinjalle kun palasin radalle vähän huomiotta. Sori kun meni vähän hermot:).

Loppuen lopuksi kisat olivat mukava yllätys. Toinen sija oli aika maksimi. Lauri kyllä ajoi ihan uskomattoman kovaa ja tasaisesti. Nyt voi sanoa että hävisi paremmalle.
Kiitos vielä kerran hyvistä kisoista!
T:Eeli

25
Jos huomenna ei sataisi, niin onko mahdollista tulla treenaamaan? Olisimme tulossa n. Klo 12-13

26
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.05.14 - klo: 16.04 »
Stagger ribsit toimii ainakin Kuopion hiekkatekonurmella myös hyvin, joten varmaan voisi toimia myös tuolla Tammisaaressa?

Kyllä varmaan staggeritkin toimii hyvin. Kuulemma kaikki offroad renkaat toimivat :cheesy:

27
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.05.14 - klo: 15.27 »
Kävin pari viikkoa sitten Tammisaaren radalla tutustumaan rataan jossa ajetaan SC cupin ensimmäinen osakilpailu. Ratahan on tekonurmea mikä tekee siitä vähän erillaisen kun muut ulkoradat. Päivän aikana sain autosta aika hyvän ajaa ja kierrosajat olivat ihan lupaavia. Liitteenä setuppini tammisaaren radalta joka tuntui toimivan ihan hyvin. Jos olet joskus säätänyt autosi toimimaan tikkurilan uudella turffipinnalla niin sekin toiminee suht hyvin Tammisaaressa. Isoin ero on ehkä että Tammisaaresa on vähän isommat saumat josta auto tökkii enemmän sekä hyndät voi olla hankalat liian matalalla autolla.

https://www.dropbox.com/s/iyp12u8lpmn0agp/DESC410R%20-%20Pre%20tammisaari.pdf

Setuppilappuun ei mahtunut seuraavia juttuja:
-Takana Low Rollcentre pala
-Exotekin 4 asteen takahingepinniholderi(vakio 3)
-Taka hubit "väärinpäin" (L oikealla, R vasemmalla)
-Ohjauspaloissa kaksi täplää alhaalla, yksi ylhäällä
-Taka Hingepinniholderi 3 insertti
-kori ProLine Flowtek
-Renkaina dBoots terrabyte A kovuus, Pito oli tosi kova, ja ajoin niillä melkein 20 akullista eikä kuluneet erityisemmin. Samoilla renkailla ajan varmaan kisassa.

Sähköinä:
Orca VXX Nopari
Orion 4000kv 4pole Moottori
Savox SC1258 tg servo
M11x radio

Olen myös ajanut jonkin verran savella ja sielläkin auto tuntuisi toimivan ihan hyvin, erot Tammisaaresta on: Ei etuvakaajaa, Löysemmät jouset ja korkeampi ajokorkeus. Tulevina viikkoina ehdin varmaan ajamaan enemmän savella ja silloin tulee tarkempaa setuppia.

Siistii että teet näitä lappusia!
Mulla on nyt jo lähes samat säädöt Nokian jäljiltä. Ainoa mikä eroaa sun säädöistä on jouset. Onko noi vihrert jouset jäykemmät kun ruskeat? Kävimme eilen Hobbyfactoryssa hakemassa M3 kovuudella olevat Proline Caliberit, jotka ainakin viime vuonna toimivat Traxxasissa. Onneksi käytiin hakemassa kanssa toi 1.5mm etuvakaaja, kun vanha meni poikki :tongue:. Toivotaan et tulee hyvä kisa Durango miehille :grin:

28
Saako kilpailupaikalta numerotarroja?

29
Johan oli kisat!
Omat kisat menivät ihan täydellisesti nappiin. Kun pari tosi kovaa haastajaa jäi pois kisoista niin ajattelin, että nyt voi olla voiton avaimet kätösissä. No, menihän se sitten ihan niin kuin Ameriikkalaisissa elokuvissa. Nopein harjoituksissa, TQ ja joka finaalin voitto.
Perjantaina mentiin treenaamaan, ja sain pari akkua rykäistyä. Olin säätänyt autoa kotona jo vähän tuntumalla mitä olin kuullut radasta. Löysensin öljyjä ja laitoin löysempää jousta. Auto yllätykseksi toimi ihan fantastisesti. Rata oli iyan täydellinen Durangolle: paljon tiukkia mutkia ja pari nopeaa kaarretta. Pääsuoran mutka ja nopea pattisuora olivat ihan mahtavia ajaa. Rataa pystyi ajamaan todella kovaa, mutta varmasti.
Harjoitukset menivät ihan itsekseen ajeluksi, kun oli oppinut kunnolla radan jo perjantaina. Alkuerissä sitten alkoi jo vähän jännittämään. Eka meni tosi hyvin, ei ollenkaan kaatoja eikä virheitä. Vielä oli vauhti ehkä hukassa, mutta kyllä se voiton toi. Toisessa alkuerässä tuli kaato ja myöhemmin vähän ongelmaa kun tulin hitaamman auton taakse. Sijoitus kolmas omassa ryhmässä eli ihan ok. Kolmas lähtö meni ihan täydellisesti, ei kaatoja, ei edes pieniä virheitä. TQ oli ihan mahtava juttu, kun tiesin, että takana tulisi varmasti kolareita.
Ekassa finaalissa jännitti vähän lähteä kärjestä, mutta ihan hyvin se meni. Pääsin heti karkaamaan Mikkoa joka sitten taisi jäädä kolareihin. Sain vedettyä kai 7.5s johdon, mutta kolmanneksi viimeisellä kierroksella kaadoin nelosiin, eikä siinä ollut ketään nostamassa. Vähän paniikki iski, mutta onneksi joku sieltä huomasi tulla nostamaan. Kolme viimeistä kierrosta ihan peräkanaa Ylisen Mikon kanssa. Kyllä siinä alkoi ratti tutisemaan :grin:.
No toinen finaali meni kokonaan ihan Lampisen Mikon kanssa taistellessa. Kovaa vääntöä, ja todella puhdasta kilvanajoa. Maalissa taisi olla eroa vain 0.3s eli tiukkaa teki. Pelkäsin, että Mikko yrittää tehdä kuuluisan sukelluksen maaliin joten otin vähän kovempaa vikan mutkan. Onneksi ei yritetty pommittaa, vaan maaliin ihan peräkanaa.
Kolmannesssa finaalissa alko jännittää ihan sikana, kun tiesin, että voin varmistaa voiton. No pääsin heti alusta karkuun ja en tehnyt mitään isompia virheitä eli oli aika helppo lähtö, vaikkakin ratti taas tutisi.
Neljänteen finaaliin lähdin ihan vain hakemaan 4/4 voittoja. Yritin hakea kuuluisaa bestläppiä, mikä sieltä sitten tulikin. Samalla tuli myös päivän paras tulos, mikä vähän ihmetytti.
Eka voitto oli kyllä ihan uskomaton tunne. Vieläkin ihmettelen miten se nyt niin meni :azn:.
Te Nokialaiset olitte kyllä rakentaneet ihan huippu radan.
Kiitos vielä kilpakumppaneille!
PS. Oli tosi hyviä hodareita :afro:

Eeli #27



30
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 02.03.14 - klo: 19.56 »
Joo, noi Möllin mainitsemat dbootsin SC-renkaat on kyllä rautasen hyviä. Eilen niitä täällä Kuopiossa testattiin neulahuopamatolla. Todettiin että pito, kääntyvyys sekä yleinen ajotuntuma oli kyllä helskutin hyviä. Suosittelen!
osaatko arvioda kulutus kestävyyttä shumin minipinniin tai spikeen?

Maxxilla oli Duran nelkussa Tiksin torstaikunkkukisan alussa melkein loppuun ajetut dBootsit ja ne olivat kisan jälkeen vain hieman enemmän loppuunajetut. Tiksin matto on aika rengassyöppö. Samassa ajassa minipinnistä olisi hävinnyt ainakin 1/3.

Mulla oli nelkku sc:ssä ihan uudet dbootsit ja ei näyttänyt kisojen aikana ollenkaan kuluneen. Eli neljä akkua ei ainakaan kuluta melkein mitään.

Sivuja: [1] 2 3