Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - R/C hirmu

Sivuja: [1] 2 3
1
Polttisautot / Käynnistykseen mikä??
« : 28.10.05 - klo: 20.09 »
Saanut TigerDrivestä joskus huonoa komenttia... Itsekkin olen miettinyt.
Keksin kuitenkin tälläisen jokamiehen patenttiratkaisun.

1. Halakaisin puukolla ja varasalla vanhan pilalle räimityn jääkiekon kahtia.
2. Porasin lennokkistartterin akselin kierreosan kokoisen reijän keskelle kiekkoa ja sitten vähän isommalla  terällä vielä n. 1/3 kiekoon asti.
3.Isommalla terällä tehtyyn syvennykseen laitoin prikan.
4. Prikkapuoli edellä akselille.
5.Mutteri perään ja käynnistelemään!!!

Startteri laitetaan auton pohjaan ja painetaan jääkiekon puolikasta vauhtipyörää vasten startteria surruuttaen.

Nopeaa ja tuunikia...  :lol:

2
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 28.10.05 - klo: 16.33 »
Mitähän jos vetlisin laturilla muutaman lataus-purkusyklin...  :twisted:  
Käppyröt vielä tietsikalle niin nähtäisiin koska akku rupeisi ottamaan täydet kapasiteetit.  :wink:

3
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 27.10.05 - klo: 19.21 »
Noh, ostin nyt sen... Kerron huomenissa kun saan käyttökokemuksia.

Olen aina ollut hieman kännyköiden ohjeita vastaan.
Ohjeissa käsketään aina lataamaan puhelinta vähintään vuorokauden, ennen ensimmäistä käyttöönottoa. Eikös tämä ole ihan täyttä puppua? Mielestäni kun puhelin ei enää vilkuta varaustilaa ilmoittavia "palkkeja", niin puhelin on katkaissut latauksen, eikä sen pitäiminen kiinni "laturissa" (muuntajassa) ole enää tarpeen. Pitääkö paikkaansa?

Tanu

4
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 27.10.05 - klo: 14.35 »
Nokipoikien 6101 kokemuksia`?

5
Vapaa keskustelu / vitsipalsta!!!
« : 10.10.05 - klo: 15.15 »
Onneksi auto osui olkavarteen/olkapäähän pehmeä rengas edelläe. (tai siltä ainakin näytti) Miettikääpä mitä olisi VOINUT käydä jos auton "puskuri" olisi kolahtanut keskelle otsaa...!  :shock:

6
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 08.10.05 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Juha.N"
Lainaus käyttäjältä: "R/C hirmu"

Miten niin ei piikissä riitä tehot?


Uskokaa nyt jo että kun kerran ajatte mitä tahansa isoa pyörää niin piikillä ja mopolla ajo on lähinnä naurettavaa.


Kaikki on suhteellista... Minulla ei ollut tarkoitus ajaan koko suku kyydissä 50% mäkeä ylös keula pystyssä... Tarkoitin lähinnäkin että tehoa on niin paljon, ettei ei tarvitse kaasu pohjassa vedellä kaupungissa, ja että riittä perusajoon ja vähän ylikin jotta esim joiltakin vaaratilanteita voitaisiin välttyä...  :?

Ei nyt ruveta tästä sen enempää kinaamaan. Meilestäni aivan turha "riidan" kohde.

Niin ja muostakaa että kevarikaan ei olene enää kevari mikäli se ylittää tuon 11kW/15hv. Lähes kaikki pyörät ovat valmistettuja juuri em. arvojen tasolle tai hieman alle, joten kevareiden virittäminen on sekin laitointa. yhtäläillä kuten mopoilla sun muilla.

7
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 07.10.05 - klo: 14.50 »
Kiitti! Itselläni on Peugeot Xps supermoto 2005. Sähköstartti ja kaikki merkut mitkä enduromallista puuttuvat.

Miten niin ei piikissä riitä tehot? Meidän Honda CBR kiihty 2 päällä 0-50km/h reilussa 4 sekunnissa. 1 päällä menee melkeen 3 sekuntiin!
Eli vakio 13hp:na. Hyvä pyörä! suosittelen

EDIT: katsoin rekisteriotteesta ja siinä luki että istumapaikkoja 1...  :cry:
Saako siihen uusintakatsastuksessa toisen mokoman kun uusi laki astuu voimaan?

8
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 06.10.05 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "R/C hirmu"
Mut jos on 2005 rekisteröity ja jalkatapit löytyy voiko ilman niitä lisäkatsastuksia mennä kyytsään? Saisiko tähän vastauksen?


Sanoisiko joku?

9
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 06.10.05 - klo: 18.46 »
Mut jos on 2005 rekisteröity ja jalkatapit löytyy voiko ilman niitä lisäkatsastuksia mennä kyytsään? Saisiko tähän vastauksen?

10
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 06.10.05 - klo: 18.30 »
Minulla on alkuperäiset jalkatapit. Eli emnekö katsastukseen sen kanssa??  :oops: "16.6 2003 -eteenpäin " Siis kaverit on hölissy jotain et tän kuun 15 päivä! 2003???  :?

Niin ja muuten tuo "käsille joku pitämiskolo" on aivan puppua. Sen kyydissä istujan pitäisi oikeiden oppien mukaan pitää kuskista kiinni... Okei, myönnän että sen tuntuu hieman oudolta jos kuskina on joku naru kaveri... Itse kun olen pienestä pitäen istunut isän/äidin kyydissä niin se on "normaalia".

11
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 06.10.05 - klo: 18.16 »
Onko se yli 10v kyytsäminen -laki nyt sitten oikeasti totta? Ei ole kiva mennä huhupuheiden mukaan kyytsäämään ketään ja sittne ihmetellä kun poliisit tulee pillit vinkuen perässä ja meitsi vitää 140km/h 2 päässä mopolla.

12
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 01.10.05 - klo: 15.48 »
Paljonko porukoilla kulkee Hondan CBR:t? Bike -lehden testeissä CBR kiihtyi 50km/h 3.3s! Huippunopeus MITTARIN mukaan 138km/h ja oikea nopeus tutkalla mitattuna 124km/h. Mut meillä mittari näyttä van 112-115 riippuen kuskista...  :?  Lähtee muuten todella kovaa 2 päälläkin. Hävis joku VT:n kustomi ihan 6-0 ku otettiin viivat, vaikka oli 2 kyydissä separin päällä. Äänetkin on hyvät Hondan 4-tahtarissa...  :wink:  
Ensikesän kevarikorttia odotellessa!

13
Vapaa keskustelu / Re: Graupner G4 liittimet
« : 01.10.05 - klo: 15.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Badawan"
Mitenköhän Graupner G4 liitimien kiinnitys johtoon kannattaa tehdä. Olen noita liittimiä pyöritellyt käsissäni, enkä oikein keksi, miten tuon muovisuojan saa laitettua noiden itse liittimien päälle. Tuntuvat kovin tiukoilta. Pitäisikö tuota muovia hiukan lämmittää...

Eli jos jollain on kokemusta kyseisten liittimien kanssa näpräämisestä, niin pistäkää vähän vinkkiä, niin säästyy sekä omat että vaimon hermot.  :)


Liitimien kiinnitys on hyvin yksin kertaista. Ensin johto omaan kuoppaansa, sitten sulatat perään tinaa kolvilla. Muista että tinan määrä ei kornaa juotoksen laatua! Sitten hommaa jostain elektroniikkakaupasta, Biltemasta tjms. kutistesukkaa juotoksen päälle että johdot eivä mene oikosulkuun.

14
Vapaa keskustelu / Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 26.09.05 - klo: 23.01 »
Juu, se prikka siellä olikin ja tuota mietin... Syy männän irtoamiseksi ilmeni se, että Prikka oli jotnekin laaejntunut, ja päässyt täten lipsahtamaan omalta paikalta sen tangon päälle...  :cry:  Täytyy koittaa litistää vanhaa tai löytää uusi prikka.

Kiitos!

15
Vapaa keskustelu / Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 26.09.05 - klo: 21.58 »
Mitenköhän iskarin mäntä mahtaa olla kiinnitettynä siihen tappiin?
Se tappi/tanko alkoi yhtäkkiä heilumaan tosi paljon --> irrotin iskarin, purin ja puhdistin.
Kaikki näyttävät olevan kunnossa.
Mitenköhän tuon männän nyt saan paikoilleen? Sisältä löytyivät 1 prikka ja pieni mutteri tangon päässä kierteissä mukavasti istuen.

tanu

16
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 11.09.05 - klo: 18.27 »
15,76v

17
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 11.09.05 - klo: 14.20 »
Joku täällä puhui kannen madaltamisesta.
RC-autoissahan kantta madalletaan ehkä kymmenesosan millin...
1mm ehdotettiin. Veikkaan että on aika liikaa. Autoista saa onnistuneet kannelaskennalla ehkä max 10% lisätehoa. En usko tuon mopossa juurikaan tuntuvan. Hajotat vaan pannus. koita mielummin ottaa sitä lisätehoa teharilla tms.

18
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 05.08.05 - klo: 23.19 »
Sain just oman Pösöö xpS Supermoton. vaiko 8mm putki porattiin 12mm.
Kulkee 58-60km/h. Hieno peli!

19
Vapaa keskustelu / RC-Sanomat
« : 11.06.05 - klo: 14.17 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
HEHEEE  :lol:  Rupeeks tätä saamaan kohta R-kioskilta ym.  :roll:


Eikös tämä ilmesty pian RC-kioskeissa?  :wink:

20
Polttisautot / Antennin tuppi
« : 23.05.05 - klo: 22.17 »
Vähän taas on mielipideasia. "Liehuvassa tapauksessa" kannattaa kumitutin tilalla käyttää kutiste sukkaa. Pitää paljon paremmin ja on reilusti halvempaa. :wink:

Mutta eihän näillä nyt niin väliä. Kunhan on vihreä pilli ja oranssi "tutti", niin radiohäiriöt ovat historiaa! :mrgreen:

21
Polttisautot / Antennin tuppi
« : 23.05.05 - klo: 22.05 »
Minulla se antenni liehuu siltä pillistä. mahdollismmat paljon antennia suorana --> parempi kantomatka. Kunhan vain katsoo että anska ei yletä mihinkään pyöriviin osiin.

22
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 22.05.05 - klo: 22.12 »
Rellestystä ThunderTigerilla
 http://www.koti.mbnet.fi/tanu-89/Hyppyjaedit.wmv

23
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.05.05 - klo: 22.09 »
Tälläistä:

24
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 21.05.05 - klo: 19.42 »
Minusta tämä thundertigerin akunkiinnityshärdeli on paras tapa mitä tähän mennessä nähnyt. Akku on helppo irroittaa kun vain nykäisee sokat pois. http://www.freewebs.com/tanutoikka89/akunasennusautoo.JPG

25
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 19.05.05 - klo: 23.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Eli jäljillä olin. Toinen syy tuli myös mieleen. Eikös metallimetalli hinkkauksesta saa aikaa häiriöitä radiolle?

Se miksi jätin pois letkun jousesta johtuu siitä, että kun joskus talvella laitoin sitä paikoilleen tapahtui moka. Vedin käsin sitä letkua ja lipes. Sitten oli kiinnikekippura sormen sisässä. Silloin kyllä otti pattiin. Sanois bulttibois mieskin. Ihmisen ja apinan (rasva-apinan) erottaa siitä, että ihminen osaa käyttää enemmän apuvälineitä.

Nimimerkkillä "anna hyvä vinkki miten laitetaan polttoaineletkua jousen päälle"


Kuulostaa tutulta tuo jousen lipeäminen... Ai hiivatti sitä tuskaa  :cry:

Minä kyllästyin noihin kaupan adapterikumeihin ja tulin siihen päätökseen että teenpä sellaisen itse. Laitoin ohuen putken päälle teipillä voipaperia, länträsin reilusti saumaussilikoonia putken ympärille ja annoin kuivua. Kun homma oli päivän päästä kuiva, nyppäsin silikonin aluspapereineen putken päältä ja nyhdin varoen sen voipaperin pois sieltä sisältä. Näin saatiin juuri halutunlainen adapterikumi. Minulla toiminut hyvin 10 tankillista kovaa menoa. Kaunishan siitä ei sähläyksen takia tullut, mutta sitäkin toimivampi.

R/c Hirmu

26
Polttisautot / Apua plz!! Auto ei liiku
« : 19.05.05 - klo: 18.15 »
Keksikäät mitä teen kun alanaula pääsee vapaasti pyörimään auki ajon aikana ja putoaa aina matkalle. 2 kertaa jo näin käynyt. Survonko kierteisiin kevyesti jotain mymmöä joka tekisi niistä hieman tiukemmat?

28
Polttisautot / Apua plz!! Auto ei liiku
« : 08.05.05 - klo: 00.12 »
Jos moottori käy hyvin niin oletettavasti vika ei ole siinä. Joko kytkimessä, vaihteistossa, tai sitten rattaat eivät einään kuin hivo toisiaan.
Tarkista ratasvälit ja vilkaise joko kytkimessä olisi jotain outoa.

29
Polttisautot / Neulojen säädöt
« : 07.05.05 - klo: 23.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
Laitappa noi ruuvin ihan tehdas asetuksiin ja alota alusta... niin se on kaikkein helpointa koska sillon on tie vaan laihemmalle... ja muista ajaa kone  kunnolla lämpimäksi ennenkun alat säätään.. muuten siinä vaan sekoo pää ;)


Olisi hyvä homma joo... Ongelmana nyt on ohjekirjan puuttuminen.
Jos joltain löytyy tuon Hyper21 8port koneen ohjekirja niin voisko sanoo ne tehdasasetukset tai laitta kuvana tai jotenkin muuten?

Jatkan vielä huomenna auton säätämistä..

Pitääkö muuten teoriassa talvella olla rikkaammala kun kesällä vai toisinpäin?

Tanu

30
Polttisautot / Neulojen säädöt
« : 07.05.05 - klo: 22.06 »
Minä olen lukenut ohjeita, koittanut säätää, hermostunut, säätänyt, lukenut ohjeita, mutta siltikin on se sama vika. Kun auto on käynyt tyhjäkäynnillä jonkin aikaa, se lähtee siitä ihan mallikkaasti. Joskus  ei tosin oikein tunnu lähtevän, vaan jää booailemaan. Kaasupohjassa voi ajaa n. 3 sekuntia ja sitten yhtäkkiä rupee rankasti hiipumaan. Tämän jälkeen auto kulkee taas hetken nykimällä. Vähän ajan tyhjäkäynnin jälkeen lähtee taas normaalisti liikkelle.

Vikaa pää-, vai alaneulassa?

Tanu

Sivuja: [1] 2 3