Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jarpeli

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Millaista parannusta haet kyseiseen autoon hiilaripohjalla?

2
Kilpailukutsut / Vs: SC Masters 2014 23.8.2014
« : 11.08.14 - klo: 12.12 »
Onko mitään vinkkiä rengastuksesta. Musta ja pyöreä tietty, mutta onko tarkempaa näkemystä seoksesta ja kuviosta?
Neliveto:
M3 Caliberilla olen tänävuonna ajanut treeniä, eli M4 on melko varma valinta kisaan.
Pienempi pinniseen (holeshotti) kului kaljuja kohtia viimmevuonna melko helpostikkin. ilmeisesti sisempi pyörä sutii pääsuoran jälkeen hieman ilmassa ja ottaa sen verran kierroksia, että pikku hipaisu maahan saa nappulat lentämään. Tämä tosin aika setuppi kohtaista.
Holarissa oli kyllä hieman parempi pito, mutta hiemna tökkivä. Caliberi on melko johdonmukainen ajaa, mutta pitoa hitusen vähemmän.
Takaveto:
JC double dee's ja prolinen holeshotti toimii hyvin.

Edit: M4 Kostealla savella ja M3 kuivalla

3
Kilpailukutsut / Vs: SC Masters 2014 23.8.2014
« : 11.08.14 - klo: 08.53 »
Onko tämän vuoden uusitusta profiilista videokuvaa saatavilla?
Profiili on käytännössä sama. Suurin muutos on quadin vaihtuminen melko matalalle heittävään tuplaan. Nyt ei pieni tuulikaan enää haittaa korrilla ajoa.
Onko mekkauspöydät järjestäjän toimesta vai tuodaanko omat?
Uskoisin että muutamia pöytiä löytyy lainalle, mutta kaikille niitä ei riitä. Eli varmempaa tuoda oma.

4
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 19.07.14 - klo: 12.20 »

Näyttää olevan nouseva trendi tuo keskidiffi myös krossi autoissa.

5
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 23.02.14 - klo: 14.43 »
on.

6
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 22.02.14 - klo: 21.19 »
Onkos porukalla kokemusta 4pole koneista muilla nopareilla kuin HW sct pro noparilla.
Käytössä on SP reventon pro ja orionin 4000kv 4pole.
Kone toimii vallan hyvin ilman sensori johtoa, mutta jos sensori piuhan pistää kiinni niin jurnuttaa kone paikallaa(ei siis pyöri) pintakaasulla. Mikäli painaa lisää kaasua kone rytkähtää pyörimään.
Nopari toimii hyvin muilla koneilla(2pole).  Eli onko tuo 4 pole ongelma?
Vähän sensorivialtahan tuo haiskahtaa ja mistään manuaalista en löytänyt mitään erityismainintoja että toimisi vain 2pole koneila. Edes noissa sct säätimien manuaaleista en löytänyt erikseen mainintaa että myös 4 pole tomii.

Kone oli irti testien aikana, eli ei kuormaa.
Koitin paria eri softaa ja punchia isosta pieneen ja isolla ennakolla ja 0 ennakolla. Aina sama homma.

7
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.02.14 - klo: 21.37 »
Omalta kohdalta vaasan kisat meni jo paljon paremmin kuin turun räpellys. Sielä auto ei edes meinannut toimia ja lähellä oli ettei näin käynyt vaasassakin.

Meidän alkutalven sisärata oli jonkin verran pienempi kuin tuo nykyinen rata ja kun autoa oli sielä koittanut säätää kivaksi, niin eihän se edes meinannut toimia kun mentiin isoa kovaa.
Perjantain treeneissä poskia punoitti, kun luultiin että tuupilla ollaan matkassa kun pahempia perän ongelmia perän pitämisessä kun vanhalla muorilla.

Lauantaina ei jaksanu enää jäädä säätöjä ihmettelemään joten säätäminen jäi aamun treeneihin. Nopsaa katselin paksummat vakaajat autoon ja tein diffit uusiksi(20k/30k/7k). Näillä muutoksilla mentiin koko kisa.

Tuntuu että vieläkin saisi laittaa jäykempää vakaajaa ainakin taakse. Onkohan tuo nyt 2mm vai 1,7mm joka nyt on kiinni kun tönäri näyttää 1,8mm:D Edessä taitaa olla vielä orkkis vakaaja. Hieman muutenkin tarvii fiksausta tuo setuppi kun keskellä mutkaa joutuu hieman odottelemaan että auto kääntyy vetopäällä. Eli vähän linkki ja iskarin paikka jumppaa olisi tiedossa jos vain kerkeisi ajamaan.

Hieman ehkä kaipaisi lisää voimaa, koska sitä ei nyt ole liikaa ja nyt on jo monesti käynyt tuo orionin 4pole euro rc:n ostoskorissa, mutta loppuunasti ostosta en ole vielä saanut tehtyä. Tällä hetkellä lrp:n 6.5t pikkukannu.
Pärjääkö 4polella paremmin teknoille?

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan UA / RC-jaosto
« : 01.01.14 - klo: 12.13 »
Onkos tuo rata nyt lähellä sellaista leiskaa mikä se tulee olemaan?
Lähinnä ihmetyttä tuo valkoinen kulmapöytä, kun siinä ajetaan sisään ja tullaan jotenkin sokkona ulos.
Ja mites pääsuoran jälkeinen mini kulma?
Plussaa tuossa uudessa leiskassa on tuo pääsuora.
Pitääkö tuota rataa muutenkaan mennä 2hen viikon välein muuttamaan. Jouluna tehty rata oli mukava ajaa kilpaa ja neliöt oli paremmin siinä käytössä.
 Radan muuttamis aikeista voisi jotenkin tiedottaa vaikka etukäteen ja suunniteltais sitten porukalla rata. Eikä vain tehtäisi ominpäin, miettimättä millaista radalla on ajaa kilpaa.
Toki jos muutokseen on jokin hyvä syy niin ei sitten mitään.


9
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 25.12.13 - klo: 22.05 »
Ilmeisesti tuossa taitaa olla meriset ruuvit.
http://www.rctech.net/forum/12842659-post82.html

Olisi mukava nähdä mitä tuo kori pitää allaan.

10
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 15.12.13 - klo: 21.41 »
Omat setupit vaasan sisäradalle.

http://testlogger.info/attachments/setups/xb4talvi.pdf

Melko hyvin tuo auto tuntuu kulkevan ja helppo ajaa, kuskilla ei kestä hermo ja sisämutkan mollat koituu usein kohtaloksi.

Pistäkääs muutkin taas sisäkauden setuppia niin saadaan vertailla vehkeitä.

11
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 11.12.13 - klo: 23.38 »
Kokemuksia nelkku durangolla.

Tänään sain liimailtua omatkin staggerit vanteille.
Pitoa tuntui olevan todella hurjasti verrattuna vanhoihin jo lähes slikseihin minipinneihin, mutta kello ei tykännyt. Noin 60 kierroksen keskiarvolla kierrosaika laski 0,4s noin 12s radalla.
Omat huomiot renkaista on että vetopitoa tuntui olevan paremmin kun vanhoilla minipinneillä, mutta sivuttaispitoa ei ollut varsinkaan betonilla niin paljon kuin minipinnillä. Mutkista ulostullessa noilla tahtoi myös vähän aliohjata enemmän. Renkaan kuviointikin kyllä jo kertoo että tämä oli odotettavissa.

Mutta kaiken kaikkeaan todella kivat treeni renkaat ja pito tuntui paranevan mitä enemmän rengas kului.
Oppiipahan käyttämään kaasua pehmeesti mutkasta lähdettäessä:D

12
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 25.11.13 - klo: 22.27 »
Siis 2mm paksulla takavakaajalla parempi takapito kuin 1,7mm vakaajalla? outoa, luulis että se olis toisinpäin. Ite vaihdoin sen V2 vakion 1,3mm takavakaajan tilalle 1,7mm vakaajan, ja se auttoi mulla siihen että kaikki pyörät pysyy maassa. Aikaisemmin nosti sisäkaarteen puoleista eturengasta kun meno oli hurjimmillaan! Mutta tiksissä on kyllä kova pito.
Joo, 2mm toimi tosi paljon paremmin minulla.

Kokeiltiinhan me munkin autoon tuota 2mm vakaajaa ja sie tykkäsit siitä, mutta jotenki auto kietyy paremmin löysemmällä vakaajalla. Tuolla 2mm vakaajalla oli jotenki sellanen tunne kun jalat krampissa yrittäis juosta. Eli kauheen väkinäistä se meno jotenki. Pidosta en menis sanomaan mitään kun tuossa on jo muutenkin melko hyvin pitoa, mutta auto vain tuntui kääntyvän loogisemmin 1,7mm vakaajalla. Ajattelin koittaa pelkällä vakio takavakaajalla seuraavaksi jos vain se vielä jostain löytyy...
BTW tuli kans tilattua noi staggerit.

13
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 11.11.13 - klo: 15.24 »
Reventon pro täälläkin säätimenä, koneena sp.
Kyllä mulla ainakin renkaat pyörii ihan oikeeseen suuntaan diffejä kääntelemättä.
Onko koneen johdot oikein...?

Käsittääkseni muuten lunsfordin hingepinnit eivät ole erityisen kestävät!
Lundfordin "titaaniset" hingepinit eivät kestä sitäkään vähää mitä vakiot. Ovat lähempänä pehmeää alumiinia kuin titaania.

15
Omastakin puolesta kiitokset turkuun mahtavista kisoista.
Rata oli vanhaan rataan nähden vieläkin mukavampi ajaa.
Omassa ajossa näkyi ensimmäinen sisäkisa ja treenamattomuus, kun omaa rataa ei vielä ole.
Alussa kaikki sujui ok, mutta turha "varmistelu" aiheutti sekoilua nelospateissa.
Ja ehkä jonkilainen rc-väsy iski päivällä kun mikään ei sujunut.

16
Melkoista hyppyturistia näyttää olevan.
Mitenköhän mahtaa poikien diffit tai muu vetokalusto kestää.
Missäs meidän tuore euroopanmestari luuraa?

17
Näkeekös jostain nelkun osallistuja listaa? Täytyy kyllä sanoa että uskomattoman hienolta näyttää baana. Tuo sokeroitu rata tekee sen että jopa tuupilla ajo näyttää kivalta kuhan vain renkaat on oikeat:D Harmi kun tuolta ei taida nähdä livestreamia ilman 30e maksua. Tai no jos sekään sattuu toimimaan.
Mutta onnea pojille kisaan.

18
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 21.09.13 - klo: 22.22 »
Täytyy kesän jälkeen hieman kommentoida autoa.

Noh.
Melkein koko kesä meni sählätessä setuppien kannssa. Yritin ehkä liikaa matkia asson setuppeja.
Ainoat ajetut sm-kisat oli vaasan kisat, mistä ei nyt liiemmin ole sanottavaa.
Koko kisan pb oli huonmpi kun viikon päästä ajettu avg. eli setit oli hukassa ja pahoin.

loppukesän auto saikin lepoa, mutta odotellessa pistin autoon savoyan setupit ja johan alkoi kulkua löytyä.

Eli.Suosittelen lähtemään talvenkin kisoihin noilla savoyan setupeilla ja autosta tuli todellakin pommin kestävä v2 osien kanssa.

Ainut murhe on 2x10 pinnin. Xraylla:kun on samalla tuotenumerola 2 eri tuotetta.
on 10mm ja 9,8mm pituiset pinnit.
Pitikin ihmetellä kun pinnit ei meinaa pysyä

19
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 12.09.13 - klo: 13.13 »
Voidaanko sallituiden nollaennako säätimien ja 17.5t moottoreiden rinnalle sallia rtr-autoissa käytettävät sähköt.
Mahtaisi naapurin Villeä ottaa päähän jos aloittaa harrastuksen rtr-autolla ja tarkoitus on ajaa stanuluokkaa, mutta sähköt pitää ensin uusia.
Uskallan väittää, että tämä foorumi spekulointi johon nyt myös itse osallistuin on yhtä tyhjän kanssa. Luokan tulevista säännöistä keskustellaan varmasti osaavien henkilöiden keskuudessa varmasti jossain muualla kuin tällä foorumilla.

20
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 07.09.13 - klo: 00.39 »
Koitin päivittää softat uudelleen kolmeen kertaan, mutta ongelmat jatkuivat.

En ole jaksanut kauheasti purkaa tuota sp:n konkkaa, mutta kovasti vaikutta ainakin ulkoisesti elkolta.
Elkohan ei ole ihan ihanteellisin tuhon nopeen purkuun joten syy taitaa olla siinä.

Ja loppuun todettakoon , että vaihto hw konkkiin auttoi asiaan. eli vehkeet rokkaa lähes niinkuin niiden pitää.

21
Hajotin tänäkesänä yhden reventonin juuri tuolla tavalla. Eli kesken ajon meno hyytyi ja noparista ilmeisesti mwni fetit oikkariin ja akun plus ja miinus johtimet menivät suoraa moottorille jonka käämi oli ainoa kuorma tässä tapauksessa. Tämä puolestaan aiheutti moottorin totaalisen palamisen. Eli ylermi käteen ja mittaat onko akun plus ja miinus nyt moottirin johtimissa suoraan.

22
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 30.08.13 - klo: 22.08 »
Kuinka paljon tuo "low roll center" taka palikka laskee? Vakionahan tulee +/-2° palikka. Ja onko se sellanen palikka joka pitäisi olla joka pojalla?
Apua tuolla olisi tarkoitus saada hieman levottomaan perään. Auto on kyllä nopea ja hyvä ajaa kilpaa kun kääntyy ihan riittävästi(ehkä jopa liikaa), mutta jotenkin tuo perä tuntuu levottomalta jos ei olla kaasulla.
XB4:sessa tukivarsien lasku auttoi tuohon, mutta sen jälkee auto tuntui menevän aivan suoraan. Kuitenkin tuolla on vallan kiva ajaa kun kääntyy kaasulla todella lineaarisesti eikä tule mitään roiskasuja.

Tollasella setupilla mennään nyt:
http://testlogger.info/attachments/setups/DESC410%20Jarno%202.0.pdf

EDIT: Onko noihin vetareiden ulompiin päihin jotain järkeviä kumisuojia? Sisäpuolelle kun pistää hudyn rasvat ja suojakummit päälle niin saa jälkikasvukin ajaa vielä noilla vetareilla.

23
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 29.08.13 - klo: 16.04 »
Tuo suoralle kiihdytys testi ei kauhesti kerro.
Itsekin pesin sc masterssissa pikkukannusella monet möhkömoottoreilla ajelijat, sekä kiihdytyksessä sekä loppunopeudessa.
Olisikin kiva saada tietää mitä nopeuksia itselläni oli suoranpäässä. Mutta kun ei tullut tuota kysästyä.
Pitää kai ottaa tuo luotettava hotwheels-tutka mukaan joku päivä.

EDIT: Noparina oli laiskantuntuisen smoothi reventon pro.

24
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 27.08.13 - klo: 22.21 »
No perhana just kun hehkutti tuota ni heti tuli pientä ongelmaa reventonin kanssa, hävitti/vaihtoi itsestään asennetun softan ja pakki häipyi kesken eilisten ajojen. No tuo ei paha, mutta kun lipocutteri alkoi katkomaan koko ajan nopeammin lopuksi niin ettei akulla sanut ajettua kuin minuutin tai pari, vaikka koitin kapulalla sitä säätää ja lopulta otin sen kokonaan pois päältä niin siltii se katkaisi ajon.

No nyt ajoin uudelleen softan tietokoneelta nopariin, toivottavasti nyt toimii eikä olisi mitään vakavampaa, kun muuten tuo tuntuu tosi hyvältä.

Täytyisi vielä tilata jostain tuo wifi palikka, että pääsisi padillä/iphonella säätämään tuota.

Mulla on samanlaista ongelmaa ollu reverton pron kanssa.eli lipocutoffi katkaisee ajon.akuissa kuitenki on vielä 3.9v virtaa.onko mitään tehtävissä cut offi asetus ei auttanu.tietokoneella en oo softa/softia koskaan koittanu vaihtaa.
niin onko akussa se 3.9 vai 7.8? Ja jos toi akku on 7.8 niin ootko mitannut molemmat kennot erikseen ja ne näyttää samaa?

Kappas muutkin ovat kärsineet samasta ongelmasta.

Ostin ennen SC masterssia uudet thunderpowerin akut ja masterssissa ne kesti hyvin 7 min finaalin ja lipocutti oli 3.0 voltissa. Eilenkin akuissa riitti vielä hyvin potkua, mutta tänään taas lipocutti alkoi vaivaamaan jo 4:n kierroksen jälkeen.
 
Akuthan toki uutena antaa enemmän virtaa ja nyt niillä on takana joku 10 latausta eli se maksimaalinen potku on nyt käytetty. Auton kulussa ei suuremmin huomaa jännitteen putoamista, eli auto kulkee jotakuinkin saman ekalla kierroksella ja neljännellä kunnes lipocutti katkaisee menon.

SP:n kapulalla katsottuna nopari näyttää jännitteeksi 7,4V ja yleismittari 7,89. Eli taitaa olla jotain vikaa noparin mittauksissa.

Täytyy koittaa toisilla akuilla tapahtuuko sama ilmiö sillon mutta kyllä tuo syy taitaa olla noparin jännitteen mittauksessa.

EDIT: Sähköt eivät juurikaan lämpene joten luulisi ettei mikään ole hirveästi pielessä ja sen takia virtaa kuluisi mahdottomia.

Muuten olen ollut tyytyväinen nopariin. Ei tosin vakio saftalla ole  tullut kokeiltua mutta crossi softalla mukavan pehmeä.

25
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 24.08.13 - klo: 22.51 »
Ekat kisat durrella takana.
Auton sain kasaan päivää ennen kisoja ja kaikki n. 15 testikierroasta oli alla ennen sc masterssia.
Auto on hyvin pitkälti samanlainen ajaa kun nelkku krossi ja mutka nopeudet tuntui ainakin itsellä olevan kovemmat kuin möhkökorreilla. Anteeksi tuo ei paljoa anna ainakaan omilla setupeilla. Tuntui että mutkaan sai ajaa niin lujaa kuin vain uskalsi. Esim vaasan pääsuoran päähän koitin kerran mennä ilman jarrua eli nostin vain hieman kaasua ja takas pohjaan niin  sehän taittuin. Ainut vain, että korrin ominaisuus nousi esille ja auto meinasi kaatua pidosta vaikka maavara oli 22mm.

Auton nopeudesta voin todeta että noutta riittää kun sc masterssissa ajoin aloittelian säkällä aa:ssa 5 nopeimman ajan vaikka takana oli vain muutama erä ja säätämätön auto. Toki kotirata mutta kuitenkin.
Atuoon kannattaa päivittää heti alumiininentakaiskari tuki. itseltäni vakio hajosi ekalla akullisella kun auto ei hypännyt kunnolla.
 
Setuppi lappu on tulon päällä. Auto kääntyi ihan riittävän hyvin ja kaikki muutenkin pelasi ja hypyissäkin auto toimi kuin unelma, ainoat ongelmat olivat kapulan päässä.

En kuitenkaan suosittele 4wd korria ensimmäiseksi autoksi. Kannatta opetella jonkinmoiset ajolinjat 2wd korrilla aluksi koska siitä on hyötyä nelkussakin ja romua ei tule niin paljon.

Tuossa oli ensimmäinen setuppi räpelly. Ei kannata huolestua jos jotain tosi outoa on kun tuossa durren setuppilapusssa on muutama selittämätön kohta näin assopojalle.
http://testlogger.info/attachments/setups/DESC410%20Jarno.pdf

26
Ainakin sm-kisoissa yöpymis mahdollisuus alueella oli.
Nurmialuettahan tuola riittää, kunhan ei mitää festareita järjestetä.

SM-kisojen kilpailukutsusta:
Alueella on majoitus mahdollisuus asuntoautolla/vaunulla tai teltalla. Kartingradan huoltorakennuksessa on sauna ja suihkut. Saunamaksu on 5 euroa per henkilö.

27
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 05.08.13 - klo: 10.39 »
kyllä on. Tainnut vain jäädä väärä etumerkki tuonne.
Tuli myös havaittua ettei noi durangon suojakumit mahdu olemaan etuvetareissa. Vaikka siltä vaikuttaakin kun kädessä autoa pyörittelee. Suurempiin hyppyihin tullessa kumit otta jonnekin kiinni ja hyvä ettei heitä autoa etukautta ympäri. Pysähtyy kun kärpäspaperiin.
Mutta tuosta omasta setupista vielä  hieman. Olin taas mielenhäiriössä laittanut 20g painoa taakse ja auto oli niillä jo melko hyvä, mutta jotain uutta piti koittaa ja painot pois.
Nyt perä tuntuu hieman liitävän perässä kokoajan.

28
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 05.08.13 - klo: 09.42 »
Isot pojat näyttäisivät käyttävän aina vakaajia molemmissa päissä. Joten piti tuota itsekin koittaa.
Vaasan radan shikaani tuntuu vaativan jäykempää vakaajaa takana kuin edessä.

Mitäs pidemmällä ylädekillä mitä bayeri käytti EM:issä on haettu.

Tuolla setillä koitetaan nyt mennä:
http://testlogger.info/attachments/setups/XB4%20jarno2.5.pdf

29
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 29.05.13 - klo: 20.07 »
Nyt alkaa auto istumaan ilman lisäpainojakin.
Toki melkein samoilla diffiöljyillä mennään vieläkin (8k/3k).
Tuo peräpidon puude mistä marisin hetki sitten tosiaankin johtui liian löysästä perästä. Taisi perä vain taittua alle. Nyt takanakin asson wt35:set öljyt. Jotka toimivatkin vallan hyvin mutta vaasan quadin jälkeisessä pyykkilaudassa tuntuu perä pomppivan hieman liikaa.

Melko paljo tuo auto taitaa flexata ilman noita flexi ruuveja. Mitään kummempia voltteja en viimmeisellä runilla tehnyt mutta oli ylädekki oli sanonu ittensä irti. Nyt kun koittaa ilman sitä hieman taivutella pituus suunnassa niin kyllä se melkoiseen kuormitukseen joutuukin.
Dekki antoi periksi pituussuunnassa tuosta koritapin kohdasta.
Taitaapa olla muillakin noita dekkejä paukkutnut kun siitäkin on jo tullut v2 versio.

Kovaa tuolla varmasti pääsisi jos vain kuskilla hermo kestiäisi. Nyt kierrosajat melkolailla tasaisia mutta muutamassa kohdassa tulee mamisteltua liikaa. Jos vain uskaltaisi puristaa niin joka kierrokselta saisi sellaiset 0.5s pois, mutta jotenkin on sellainen tunne että sellainen riehuminen alkaa käydä kukkaron päälle:D


30
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 24.05.13 - klo: 21.27 »
http://testlogger.info/attachments/setups/XB4%20jarno2.1.pdf
Tuolla mennään nyt. Olisko vinkkejä miten saisi takapitoja kiihdytyksiin. Lähinnä ongelmat ilmenee vaasan radalla pääsuoralle mentäessä ja neulansilmästä poistuessa.
Kehtaako tuota entisquattia enää pienentää ja mitäs tuo tukivarsien laskeminen saa aikaan?

Sivuja: [1] 2 3 4 5