Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rs tuning

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 68
1
Mulla on 7-8 autoa varastossa (joo ei pysy enää laskuissa), joista 2kpl nitroja.

Onhan noissa nitroissa hankaluutensa, mutta ei ne pyörillä olevat trimmerit toimi samallalailla
radalla, eikä niitä noinvain kuljeteta vaikkapa polkupyörän tarakalla ajopaikalle...

Monesti on tehny mieli hankkia kyllä besnsavehjekkin, mutta:
-Ei viitti pihakadulla kurvailla, tarvii isomman tilan
-normaali radalle ei oo asiaa niillä mörkölaitteilla
-isoilla kentillä on pidemmänpäälle tylsä kurvailla, eli radalle tulee himo kuitenki
-ei oo enää tilaa, jos en myy vähintään 5kpl pienempiä autoja pois :shocked:

2
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä ikäisenä?
« : 26.08.13 - klo: 06.27 »
ps. sittemmin tullut hankittua vielä pari honkkaria. Vielä kun pääsis / kerkeis radoille oikeen ajelemaan.
Tuttu tilanne, paitsi että mulla on harrastuksen uudelleen heräämisestä jo vuosia ja
nyt noin 7-8 RC-autoa + 1 RC-vene ja 1 uus auto osina odottelee varastossa et joku niillä ajais :embarrassed:
Radalla käyn kavereita moikkaamas välillä ohimennen töistä tullessa, mutta ei sinneasti oo
autonkanssa päässy, vaikka matkaa ei oo kuin kolmisen kilometriä :cry:

3
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä ikäisenä?
« : 22.07.13 - klo: 15.07 »
42-vuotiaana eli pari viikkoa sitten "ostin pojalle" halpisvehkeen testailua varten. Nyt olisi tähtäimessä poitsulle (kohta 7v) RTR SC ja itselle samanmoinen kittinä. Kun en koskaan lapsena RC:tä saanut, niin pitää sitten vanhana. :P

Oikee periaate!  :grin:

Mun ensimmäinen kunnon rakennussarja RC, tais olla Tamiya Clodbuster ja kaksosveli sai pian senjälkeen
Marui Thunderbirdin (joka vieläkin tallessa, joskin takadiffi sulaneena...). Tuo joskus -90luvun alussa

Nyt 33v ja varastossa 7 tai 8 RC autoa, joista suurinosa kilpakäytössä olleita, eikä pilipaleja...
Ei tästä harrastuksesta oikeen meinaa päästä eroon sitten kun uudelleen innostuu.
Mullakin oli aikoinaan "se vakio" 10v tauko kun tytöt ja mopot kiinnosti enemmän teininä :lipsrsealed:

4
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 23.08.12 - klo: 23.28 »
Vihdoin tuli kiinasta se 4s lipokin uuden jo 2-viikkoa sitten saapuneen 1700kv koneen
kaveriksi kokeiluun tohon Giant Racerin ruoskaan... Kulki se ihan ok jo noin 6metriä  :grin:,
kunnes potkuriin jäi hiukan ruohoa ja koneen vääntö voitti alennusvaihteen muovirattaan
kestokyvyn :tongue:

-> Soutuveneellä hakemaan ja nyt pitää ruveta sitte kehittämään alennusvaihteen tilalle
jotain moottorikiinnikettä suoralle vedolle :tongue:

5
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.08.12 - klo: 06.24 »
Mitäs rasvaa noihin akseleihin ja voimansiirto-osiin laitatte?Traxxasin paketissa tuli joku rasva mistä ei ota selvää mitä se on eli mitä jatkossa kannattaa laittaa?Spartanissa saa foorumeitten mukaan joka ajon välissä olla rasvaamassa tuota akselia että kestää...
Mistää mitää tiedä, mutta normaalirasvat on vesiliukosia, eli pitäs sit rasvata tosiaan
jokakerta, mutta jos joku kokeneempi vois vahvistaa niin vois kai noissa käyttää ns.
vesivaseliinia, eli vedenpitävää jota käytetään esim oikeidenkin perämoottorien potkurinakselilla???

6
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 08.08.12 - klo: 00.17 »
Tuttu tilanne pasi... Serkku osti harjallisen Traxxasin minirevon jossa lupaavat teknisissä tiedoissa
että kestää max 7 kennoisen nimhin. Kuinka ollakkaan kun serkku osti heti pari siihen sopivaa
2s lipoa (=sama kuin 7kennoinen nimh) niin nopari päästi savut ekan kaasutuksen jälkeen...

Takuuseen sai uuden, joka sekin kesti yhtäkauan =p*skarinki keittiössä -> kori päälle
-> ulkona nousi sit savu ennenkö kaasuun kerkes juurikaan koskea.

Sit myinki sille mun vanhan LRP harjattoman kombon nelkkukrossista niin rupes jo kulkemaankin
= Eli ei juuri voi enää kaasua pohjaan laittaa ja taisi se jonku vetarin tai diffinkin jo 3-4 akun
jälkeen siitä saada rikki :grin:

7
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 02.08.12 - klo: 16.30 »
Alottelijana (mutta oikeeta pikavenettä säätäneenä) veikkaisin että potkurin kulmaa ja syvyyttä pitäs muutella
ja kokeilemalla paljonko on tarpeeksi. Ei siis potkuria heti vaihtaa vaan sen paikkaa muuttaa.

Valitettavasti se ei taida näis juuri useinkaan olla mahdollista vaihtamatta blingbling
korkeus/kulmasäädettävää peräsintä/akselin kannaketta vaimikäsennniminyolikaa

8
Vapaa keskustelu / Vs: kauko-ohjatut takavalot
« : 02.08.12 - klo: 06.12 »
Ja mulla tuli mieleen että miksei voi joka kärryssä korjata niitä omia valoja?
Vaatii vaan hiukan isompia työkaluja, mutta ei rc-ohjaustakaan helpommalla viritetä.

9
onhan mulla toinenkin harrastus mikä vie myöskin paljon rahaa eli kalastus

Sama täällä :) mutta hauskaa puuhaa eipähän tarvi mennä ainakaa ostaa kalaa..
Ei kalastuksen tarvi viedä paljoakaan rahaa... Ainii onhan mullaki oma vene, mut mut :tongue:
Kaikkihan on silloin kallista kun oikeen tosissaan innostuu harrastamaan...

10
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 02.08.12 - klo: 06.05 »
joo jäähdytystä ei oo koskaan liikaa. Ittekin jo miettiny, jos porais ton Hobbywingin 120A
noparin vesiletkun nippoja varmuudeksi isommaksi, kun ovat turhankin paksulla seinämällä
ja jäähdytyksessä ei kuitenkaan pumppua ole, niin ei tarttisi vastustaakkaan...

11
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 01.08.12 - klo: 18.00 »
Osassa marine-nopareistahan on valmiiksi vesijäähy eli sama vesi kiertää sekä noparin että moottorin.
Jä järkevä kaveri laittaa molemmille omat vesilinjat...
Mulla Graupner Giant Racer jossa vakiona kolme hiilikonetta ja
nyt tulee 1kpl harjaton. Kaikille vakiokoneille oli omat vesilinjat,
eli nyt mulla jääkin vielä yks ylimääränen vesilinja :wink:

12
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 01.08.12 - klo: 09.10 »
Koitin haulla etsiä, mutta aika harvassa oli vastaukset eli:

Hankin Robben Florida 26:n. Siinä on vesijäähdytyksellä putkistot valmiina, muttei tapaa/toimintaa,
jolla vesi kiertää moottoria. Micro pumppuja jo katselin, mutta onko mitään kotikonstia/muuta
vaihtoehtoa millä saa veden virtaamaan? => pumput aika arvokkaita tähän.. mitenkäs vesi virtaa
sitten kovassa ajossa, riittävästi vai ei?

Tuolla vehje, ensimmäinen paatti itselle, mutta ensi"ajot" tehty ja hauskaa oli, vaikkain 1,2mx1m
on aika pieni tila kokeilla  :grin:

http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=4103.msg26186#new

Mutta tosiaan jäähdytykseen kaipaisin neuvoja, jos olisi joku jippo..
Ei oo mitään jippoja, eikä tarvi pumppuja. Vesi kiertää omalla paineellaan, kun veneellä on
vauhtia riittävästi, eli laitat ne letkut kiinni niinkuin ne oli ja unohda pumput.

13
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 17.07.12 - klo: 23.06 »
Giant Racerilla käyty ensiuitto kokeilukokoonpanolla...
Kulku oli kohtalaista, mutta moottori kuumeni melko rajusti (saattaa johtua siitä ettei oo ihan priima kunnossa)
ja pian lähti yks johto juotoksesta, oli jääny kylmäjuotokseksi. Sain johdon takaisin paikalleen ja sen
jälkeen hyytyi aina pienen pyrähdyksen jälkeen, tiedä väsyikö kone opullisesti vai hyytyikö vaan
akku tosi nopeesti???

Kone oli siis huonokuntoinen Speed Passion 8.5r ja seuraavaksi ajattelin hankkia varmaan SP 2500kv
sensorittoman ja kokeilen sitäkin varmaan aluksi välityksien kanssa, mutta tuntui kyllä ensikokeilujen
jälkeen että voimansiirto pitäis vaihtaa varmaan kokonaan :undecided:

14
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 13.07.12 - klo: 02.18 »
Sinuna heittäisin nuo alennusvaihde hömpötykset roskiin ja laittaisin suoralla vedolla. Alennusvaihteisiin hukkuu tehoja, ja epäilen muutenkin ettei välitykset kovin kauan kestä. Onko potkurin halkaisiasta ja noususta mitään tietoa?

Edit: Lainaus ei näköjään onnistunut. Viesti oli tarkoitettu rs tuning:lle.
Ei oo noususta tietoa, mutta kaikki potkurit (tai ainaki 4kpl uudet) on Graupner 2025.66 osanumeroilla.
Koitan nyt aluksi tolla SP v3 8.5r koneella välityksen kanssa ja 2s akuilla, kun suoravetoisena siinä
tiettävästi tulee liikaa kierroksia potkurille ja varmaan vääntökin kärsii...

onhan noita välityksiä kolme kpl hajotettavaksi ja noparia lukuunottamatta yritän vanhoilla
auton sähköillä pärjätä, eikä mitään hirveetä suihkaria tarvi saada...

Myöhemmin ehkä kuiturunko johon sit toista palikkaa, tai sitte teen tosta muotit ja kuitukopion...

15
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 11.07.12 - klo: 00.11 »
Hmm Sielä oli kuitenkin alennusvaihteet...

Keskimmäinen kone on takuuvarma Graupner Speed 600 BB Turbo 12v,
koska tarra on virheettömässä kunnossa (niinku konekkin, kun ei oo paljoa koitettu)
reunimmaiset koneet on saman kokoluokan, mutta sisäisellä tuulettimella ja
ilman mitään etikettiä, enkä Graupnerin sivuilta keksiny mitä ne sit olis???

pinioni on 14 hampainen (tietysti prässätty koneen akseleihin :angry:)
ja toinen ratas 24 hampainen, eli jos noin 30.000 kierrosta on maksimi suositeltu
veneisiin potkurille niin voiko tähän mun ruoskaan nyt sitte laittaa esim:
40.000rpm tai enemmän kiertävän koneen ja mikä on silloin potkurin nopeus?

16
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 10.07.12 - klo: 22.40 »
Useampi moottori samassa noparissa tuottaa ongelmia. Moottorit ei tahdo pysyä synkassa. Onko potkuriakselit suoravedolla vai alennusvaihteella? Virtamittari on hyvä apuväline, ei tarvitse moottoreita polttaa niin paljon oikeaa potkuria testaessa. ;)
Lähinnä pitäs testata eri moottoreita (jos löydän useampia käytettyjä...) yhdellä potkurimallilla...
Ekaks menee kokeiluun hiukan kulahtanut Speed passionin 8.5r 2s akulla, joka saattaa olla
vielä liian innokas kierroskone äkkiseltään ajateltuna???

17
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 09.07.12 - klo: 22.47 »
Menin ja pelastin kaverin kellarista pölyttymästä komean, mutta vähemmän laadukkaan veneen...
http://www.tallshipmodels.com/remote-control-models/giant-racer-rc-speed-boat-45inch.html

Nopari/vastaanotin yhdistelmä on päästäny voimasavut ulos, joten tilasin HobbyKingin Seaking 120A
noparin ja ajattelin laittaa yhden harjattoman koneen (vai voiko kahta mietoa käyttää tollla noparilla???)

Minkälainen kone voisi olla sopiva vakio potkurille (kun niitä on yhteensä 7kpl...) ja 2s lipoille,
joita löytyy autokäytöstä neljä erilaista ennestään, eikä jaksaisi aina uusia niitäkin...

Pakissa olis joutilaana ainakin yks uusi 4.0 harjaton turistikone, mutta onko liian kireä jopa 2s akulla???
Venehän ei paina juuri mitään kun on ohutta muovia ja yhellä koneella +2S akulla sisällekään ei tule
juuri mitään, jos ei jätä paria konetta painoksi sinne...

Tässä vielä video missä joku on jaksanu moisen ruoskan virittää, eli kyllä toi runko jotenki kai toimii...

Graupner Giant Racer tuned

18
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 13.05.12 - klo: 07.08 »
Siis jos keskimoottorilosilla hyppääminen on ylihelppoa, niin takamoottorilla se on ainoastaan helppoa :) ilmeisesti kapea runko, bigboret plus pitkä akseliväli tekevät tuosta lentokoneen....
Oon jo jonkunaikaa ihmetellyt tätä hypetystä "bigboreista" ja taas kerran tulin siihen tulokseen että se
on jonkun myyjän keksimä myyntikikka (toki joillakin valmistajilla on ollu jotain extra slimmiä varmaan).

Mielenkiintoista että 22 specseissä lukee: "12mm bigbore shocks"
ja juuri mittasin useita vuosia vanhat Losin iskarit, jotka ulkomitaltaan lähes 13mm :roll:

Ps. Mikään ei oo enää bigbore, ennenkuin se on isompi kuin Losin LST iskari :grin:

19
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 12.05.12 - klo: 23.46 »
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.
Ok onko ne sit nitratut vai mitä niis on eroo TeamC:ssä?

20
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 12.05.12 - klo: 17.33 »
Meinaan kokeilla vanhoja Losin iskareita, mutta rupesin ihmettelemään mitkä männät niihin laittaisin?

Nyt näytti ainakin takana olevan paikallaan mielestäni oranssit ja jousia ei löytyny muita kuin
Eteen vihreät (mitä muutkin näyttää käyttävän), lisäks eteen oranssit ja takana pinkit (hiukan
jäykemmät kuin keltaset, jotka on valkosista seuraavat, joita porukka näyttää käyttävän)

Noi vakiot ohkaset iskarit ei taida mun käyttöä kestää (yhen varren katkassu, melko kevyessä kolarissa)
 ja bigboret on hinta/laadultaan ihan liian kalliit, jos joku epäilee iskarivalintaa tässävaiheessa... :embarrassed:

21
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 09.05.12 - klo: 22.25 »
Näkyy olevan pääasiassa T4, eli hiilikuituversioiden käyttäjien kommentteja ja tulikin mieleen
tosta ylädekin modauksesta, jolla sen saa fleksaamaan enemmän, että onkohan "muovimalli"
TC04/X4Pro:ssa jäykempi vai joustavampi runkorakenne?

Pitäis kans jonkunlainen setuppi nyt saada SM:iin laitettua, kun on ton auton kanssa säädöt vielä ihan hukassa.
Ei olis pitäny laittaa vanhaa uskollista (X5) vielä varastoon eläkkeelle :embarrassed:

22
Polttisautot / Vs: Xray XB9 - The New Platform
« : 06.05.12 - klo: 23.30 »
Itse olen tykästynyt myös tuohon korimalliin. Joka autoon pitää buldoggi saada jossain vaiheessa päälle.
Mä haluan saman lääkityksen :grin:

23
Olihan sielä hieno ilma, ainakin kun iltapäivällä jaksoin lähtee kattomaan :cool:

24
Saa nähdä jos vanhakin pääsis taas koheltamaan, mutta ilmottautumiset ja lisenssi on ainaki jo hoidossa ja auto viittä vaille iskussa :huh:

25
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.05.12 - klo: 10.44 »
Suomalainen taidonnäyte, olisin ostanu kans, jos olis uuteen ollu varaa :cool:

26
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.04.12 - klo: 10.36 »
Nyt on toi korihärdelli maalissa, jotain vois ehkä tukikehikkoa väkertää kun tollanen lerppuhan toi nyt on.
Toi on ihan hirvee, pakko sanoo ku kukaan muu ei sano.
laita hyllyyn tai roskiin ja se toinen koppa vaan päälle :tongue:


Kiitos  :laugh: Vaihan siis takas vain Jeepin korin  :grin:
KYLLÄ se on siisti :wink:

27
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.04.12 - klo: 02.16 »
Nyt on toi korihärdelli maalissa, jotain vois ehkä tukikehikkoa väkertää kun tollanen lerppuhan toi nyt on.
Toi on ihan hirvee, pakko sanoo ku kukaan muu ei sano.
laita hyllyyn tai roskiin ja se toinen koppa vaan päälle :tongue:

28
Käsittääkseni toisessa autossa oli pitävämmät R2hobbies renkaat ja muistaakseni vielä paljon tehokkaampi kone.
Sitä pitoa ja kääntyvyyttä saa ihan älyttömästi, kunhan vaan osaa säätää alustan kohdilleen. ;)
10.5t on kansainvälisten D1RC sääntöjen mukainen kone, joten laiskempaa ei viitsi laittaa, kun pitoaineradallakin joudun ajelemaan. Messujen kisoissa oli 75%(EPA) tehosta käytössä.
Itse en ole ehkä ihan aloittelija, ainekaan jos kilpailumenestystä katsoo. Sijoitukset 1. 1. 2. 2.  :laugh:
Ei sano noi renkaatkaan mulle mitään, ostin vaan jokku yliliukkaat "kovamuoviset" sliksit racingfactoryltä, joilla ei varmasti oo missään mitään pitoa, vaikka miten säätäis :grin:

29
Itselläni oli AIDOT sileät T-drift renkaat+10.5t moottori.
Selkeesti liikaa tehoa, tai vastaavasti toisessa reilusti liian vähä (joku vakio kiinteä runkonen tai stanu?),
jolloin mopolla joutuu taittaa mutkiin enemmän, kun tehokkaampi menee nätisti ihan kaasustakin, mutta
vastaavasti vauhti nousee rajummin.

Veljellä nyt 17.5t ja mulla joku laiskempi hiilellinen ja mielestäni niillä kerkee ihan riittävästi...
Toki ollaan driftingissä ihan alottelijoita vielä... :roll:

30
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 01.04.12 - klo: 21.31 »
Joku pölliny Savan videon lopussa :laugh:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 68