Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gargoth

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 28.07.14 - klo: 17.22 »
Asson nettisivujen mukaan SC10 4x4 mallin valmistus on päättynyt, joten uusi auto ilmeisesti on tulossa piakkoin. Mielenkiinnolla odotamme! Toivottavasti uusi malli on vähän mekkausystävällisempi kuin vanha.
Hear! Hear!
Jännityksellä odotamme millainen rimpula sieltä tulee.
...eiku ;)

2
Team Associated / Vs: Team Associated ProRally 4wd
« : 21.05.14 - klo: 11.18 »
Perustuu ProLite 4×4 SC:hen. Suosittelen lukemaan alustasta enemmän ennen hankintaa.
Jep, itsekkin bongasin kyseisen asian tuossa taannoin.
Hitsinpimpulat, vaikutti muuten aika passelilta paketilta.

3
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 20.05.14 - klo: 18.36 »
Hei nyt tulikin mieleen kysäistä täältä.
Pikaisella googlekoneen käytöllä en löytäny kuin pro linen joka valmistaisi low profile rally renkaita jotka sopis assoon.
Onko kukaan muu löytänyt muita valmistajia moisille?
Sitä  harkitsis jos vääntäis jossain vaiheessa assosta "rally look" kotteron :D

4
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 19.05.14 - klo: 17.21 »
Kyllä, koneistettua alumiinia ja keskipala runkoon, itsellä sen verran potkua tos vehkees et tuntuu että toi runko on vaan liian kevyt tehoihin nähden ja vähän sen takia holtiton ajeltava.  :grin:

Millä radalla ajat ja millä sähköillä?

Jos puhutaan kisa-autoista, niin monissa kisoissa kärjessä olleet nelkku-Durangot painaa tyypillisesti ajokunnossa 2500-2600g (poislukien Volvon keijomodiversio joka on hieman painavampi). Tähän verrattuna tuo Asso ei ole vakiokuntoisena juurikaan kevyempi, taitaa olla jopa 200 grammaa painavampi. Absoluuttinen painon lisääminen ei välttämättä ole paras ratkaisu ongelmaasi, yleensä se on vain "teippiviritys" huonon setupin korjaamiseksi.

Useammissa lähteissä on todettu, että Asso on kovin takapainoinen auto ja näin ollen monet ovat lisänneet punttia keulaan reilusti. Kannattaa tsekata Mayfieldin ROAR-setuppi vuodelta 2012.

Novak Havoc/Ballistic 550/4pole/5000kv, kiukkunen laitos.

Vertailtu radalla vähän sitä miten raskaammat autot käyttäytyy, sen perusteella tota pientä lihotusta ajattelin kokeilla.
Tosin, ensin mä teen ton kokeen kyl (oikean) auton aluvannepainoilla mitkä sijotan taktisesti toho assoon. kattoo miten se vaikuttaa. Jos se rauhottaa yhtään sitä heijarointia ni sit menee toi keskipalikka tilaukseen.
...ja voipahan sit sanoa et on aluasso!  :grin:

5
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 19.05.14 - klo: 15.47 »
Tota omaanikin harkitsin kun jeesaa kuulemma aikalailla ja saa sen tuenkin vekka  :azn: Toki en ole havainnut että olis löysä ilman sitäkään..

Mistä ajattelit tilata ?

Pitää auto saada tip top kuntoon että saa Maxxia haastaa kesällä Lavangossa.. toisaalta luulen että meitsi jää kakkoseksi  :grin:

https://www.tqrcracing.com/shop/product_view.asp?p_id=4291

Eli TQracingilta mä ton bongasin, tosin jos tiedät euroopassa jonkun liikkeen mistä tota löytyy niin ilmoitteleppa, selviäis ilman tullikikkailuja sillä tavalla.

Ei se löysyys mulla sitä levottomuutta aiheuta, vaan se pidon puute enimmäkseen ;)
Ja rauhoittais vähän sitä miten ilmalentojen aikana tuuli nappaa kiinni.
Sitä on tos paikallisella radalla naureskeltu et toi vehje tosiaan tarvii snadin lihotuskuurin noil sähköillä mitä tossa on.

Volvospede: aaa! niinpäs tosiaan olikin, mä nyt sekotin ton siihen asson krossariin.
1/8 kokoluokkaa tääl edustaa toi HPI savage, ajattelin täks kesäks ottaa siit sellasen sivuproggiksen mil pääse sit soramontulle bashaan  :cool:

6
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 19.05.14 - klo: 15.31 »
Ajatko sä gargoth kisaa assollasi? jos et niin merkkiuskollisuus kunniaan ja ostat asso SC8.2e!
Perustuu rc8 polttisalustaan eli on järeä, kestävä, nopea ja hauska. Ei tarvii lisäpalikkaa, mut löytyy tarvittaessa vaikka mitä. Mulla on sellanen ja aivan mainio peli, nyt täys huollon aika kahden kesän jälkeen, mutta ei tulis mieleenkään luopua tästä pelistä.
Lähinnä kerhokisoissa tulee ajeltua itsensä kehittämisen merkeissä (eli ajoharjotteluna) ei tää viel räpylässä pysy tarpeeks hyvin :D
Oon crossia kyl harkinnu mut kyl jotenki nää shorttikset pitää mua enemmän otteessaan =)
Ettei ihan mee offtopiciks ni meinasin laitella tälläsen palan tilauksee seuraavaks.

Kyllä, koneistettua alumiinia ja keskipala runkoon, itsellä sen verran potkua tos vehkees et tuntuu että toi runko on vaan liian kevyt tehoihin nähden ja vähän sen takia holtiton ajeltava.  :grin:


7
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 19.05.14 - klo: 14.28 »
Surullista kyllä mikäli tulevaisuus tosiaan on "roskis tai mappi-Ö" kestävä pakettihan tää kumminkin radalla on, vaikkakin ei mikään nopein tai helpoin huollettava.
Itse jo mietiskellyt vähän tälle seuraajaa mutta kun ainoa potentiaalinen vaihtoehto olis losi minkä kelpuuttais niin hiljasta pitelee.
Ehkä myös vähän katsellut sinne prolite/ 4wd rally suuntaan mut siinä sais sit suoraan heittää lisäpalikkaa niin paljon kiinni että kalliiks tulis.
Merkkiuskollisuus on ikävä asia :D

8
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 26.04.14 - klo: 21.51 »
oon hetken harkinnu 410v2 setin hommaamista.
Nyt tuli mieleen parit kysymykset.
Mahtuuko tähän hard case lipot ja miten on 550 kokosen padan paikalleen uppoamisen laita?

9
Team Associated / Team Associated ProRally 4wd
« : 25.04.14 - klo: 13.10 »
Asso julkaisemassa uutta autoa pihalle, näyttää kohtuullisen vinkeältä.
Mitä pikaiseen mulkaisin tuota manuaalia, niin vähän niinku yksinkertaistettu ja kardaanivetoinen SC10 4x4.
Eikä vaikuta huonolta asialta alottelevaa harrastajaa ajatellen.
Sekä kokeneempaa ajatellen, tuo on hieman nopeammin huollettavissa kuin SC10 4x4.

Kunhan hinnat selviää niin tuotahan voisi harkita mikäli ei ole kauhean suolaisen hintainen   :cool:

Linkin takaa enemmän infoa.
http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/Pro_Rally_4WD/RTR/

10
HPI / Vs: HPI Savage X 4.6 vs. Savage XL 5.9
« : 07.04.14 - klo: 17.41 »
kiitokset jo vastanneelle.
Tosiaan google-fu kertoi myös mulle saman vastauksen.

Sinällään arse juttu kun taannoin ostamaani toiseen koriin tuli mukana pitkät koritolpat, eli ei tarvinnu erikseen ostaa :D

11
HPI / Vs: HPI Savage X 4.6 vs. Savage XL 5.9
« : 07.04.14 - klo: 16.45 »
potkastaanpa vähän eloa tähän ketjuun.
Eli hommasin tos 4.6 savagen taannoin, jossa ei koria tullut mukaan.
Siihen sitten nohevasti HPI:n Graverobber kori päälle  :cool:
Mutta ah ja voi! pitääkö tuohon tilata jotkut erikoiset koritolpat taakse kun noi takatolpat tuntuvat olevan liian lyhkäset tuohon koriin?  :shocked:

Editmuoks: selkeesti pitää. voiiii hitsinpimpulat.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 09.03.14 - klo: 22.45 »
Jep, todnäk. eurorc:stä lähtee tilaukseen. =)
Pitää viel vähä perehtyä tarjontaan ja siihen et miten mä modaan sen pc psu:n sinne salkkuun.
Siitä vähän sivusilmällä selaillu muutamaa threadia missä näytti sopivaa infoa olevan mut ajatuksen kanssa pitäis lukasta (kun ehtis)

Pahoittelut lievästä Ot:sta, ja kiitokset ideoita antaneille.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 09.03.14 - klo: 21.54 »
"When combined with the PS600ADJ 600W Adjustable Power Supply, the Emperor can also be powered from the mains."
Niin notta 600w virtalähde pitäs heittää ton jatkeeks? :D
Eikä siinä, tuo 180puntaa on inasen suolanen raha, varsinkin kun siihen täräyttää alvin päälle.
Haen tosiaan jotain mitä voi sillä 500w psu:lla pyöritellä, mut kiitti vaivannäöstä ainakin.

Tuossa on hyvä laturi  :smiley:

http://www.modelsport.co.uk/fusion-l712bp-emperor-pro-ii-dc-charger/rc-car-products/367074


Suunnittelussa olisi pistää tuo 500w nexuksen virtalähde hyötykäyttöön tuolta kaapin pohjalta ja rakentaa siitä laturisetti alumiinisalkkuun (koska: räpel räpel, siinä on sitä jotain ja ??? )

Nyt sitten kysynkin kokeneemmilta että millaisen laturin tuuppaisi tuon PSU:n kaveriksi?
Latauskohteena pääsasiallisesti 2s lipot, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tulee siirryttyä vaikka 3s tai suurempaankiin teholuokkaan.
oikeastaan muuta vaatimusta ei ole kuin että toimisi PSU:n kanssa, voi rakentaa salkkuun ja...
jos jotain nyt lähtee hakemalla hakemaan niin kosketusnäyttö olis "ihan kiva"  :afro:
tietenkin, alempi hinta on kovempi sana, mutta myös periaatteena on että luotettavasta tuotteesta maksaa sen kympin-pari enemmän.

Tällä hetkellä laturin virkaa toimittaa:
http://www.modelsport.co.uk/etronix-powerpal-ac-dc-balance-charger-discharger/rc-car-products/33896
Josta joku konkka on sanomassa yhteistyösopimuksen irti koska pihinä on pirullinen jos lataa täydellä teholla, ja mokoma muutenkin tykkää ylikuumeta ellei sitä pidä 200mm tuulettimen päällä ladatessa :D

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

14
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 09.03.14 - klo: 20.31 »
Suunnittelussa olisi pistää tuo 500w nexuksen virtalähde hyötykäyttöön tuolta kaapin pohjalta ja rakentaa siitä laturisetti alumiinisalkkuun (koska: räpel räpel, siinä on sitä jotain ja ??? )

Nyt sitten kysynkin kokeneemmilta että millaisen laturin tuuppaisi tuon PSU:n kaveriksi?
Latauskohteena pääsasiallisesti 2s lipot, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tulee siirryttyä vaikka 3s tai suurempaankiin teholuokkaan.
oikeastaan muuta vaatimusta ei ole kuin että toimisi PSU:n kanssa, voi rakentaa salkkuun ja...
jos jotain nyt lähtee hakemalla hakemaan niin kosketusnäyttö olis "ihan kiva"  :afro:
tietenkin, alempi hinta on kovempi sana, mutta myös periaatteena on että luotettavasta tuotteesta maksaa sen kympin-pari enemmän.

Tällä hetkellä laturin virkaa toimittaa:
http://www.modelsport.co.uk/etronix-powerpal-ac-dc-balance-charger-discharger/rc-car-products/33896
Josta joku konkka on sanomassa yhteistyösopimuksen irti koska pihinä on pirullinen jos lataa täydellä teholla, ja mokoma muutenkin tykkää ylikuumeta ellei sitä pidä 200mm tuulettimen päällä ladatessa :D

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

15
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 09.03.14 - klo: 20.22 »
Moi! Onkos kukaan kokeillut miten Vallejon maalit toimii lexanissa. Meinasin ensimmäisen kerran maalata lexankorin. Ostan kyllä faskolorin maalia, mutta on jo olemassa noita Vellejon purkkeja melko läjä. Vallejon purkit on pieniä ja tuumasin että niitä voisi hyödyntää yksityiskohtien maalauksissa ja Faskolorilla isot pinnat.

Mulla on iwatan yläkannuruisku 0,5mm suuttimella.


Kyllä toimii, itse käyttänyt pienien detailien tekemiseen kynäruiskulla. muista vaan tosiaan sit vetää aivan viimeseks kerrokseks "pohja"maali vaikka perus spraymaalilla joka samalla suojaa niitä sun detaileja.

16
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.03.14 - klo: 10.44 »
ihan asson omilla "tolpilla"
http://www.rcm.fi/91004-associated-4x4-inner-body-mounts.html

sanonpahan vaan että "niinpä tietysti" :D
Tossa just eilen illalla autoa kasaan heittäessä kattelin että tost on pakko purkaa toi rungon jäykkäri välistä että saa ton underbodyn paikalleen.
joten ihan loogista että mikä ikinä onkaan kiinnitysmetodi, niin se tulee noiden jäykkärin ruuvien paikalle.
Tämänhän olisi tietysti voinut googletella sillon kun sitä underbodya oli tilaamassa niin olisi sitten samaan tilaukseen saanut kyseisen palan.

17
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 07.03.14 - klo: 11.52 »
Täs pojan asso, eioo jäykistintä niin koppa sokilla ja takiaisella kiinni.

Millaset kiinnikkeet sä rukkasit noille korisokille ja miten?
Jos jaksat niin napsaisetko lähikuvaa.
Juurikin ite pohdin miten kiinnittäisin ton underbodyn kiinni :D

18
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 29.10.13 - klo: 13.45 »

noin 30 akullista takana ja ensimmäisen kerran hihnakotelo auki, eipä tuo pahasti näytä kuluneen =)

Eiku diffarien kimppuun, hitto soikoon että niihin käsiksi pääsy on työlästä assossa :D
Hyvältähän tuo näyttää.. sulla on vielä muoviset noi kiristäjät ? Itse vaihoin ne heti alussa STRCn metallisiin varmuuden vuoksi  :smiley:
Heitäs linkkiä mistä tilasit ne metalliset, nyt kun kerta tän vetää paloiksi niin voisi samantien itsekkin vetää moisen päivityksen tuonne.

19
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 28.10.13 - klo: 12.36 »

noin 30 akullista takana ja ensimmäisen kerran hihnakotelo auki, eipä tuo pahasti näytä kuluneen =)

Eiku diffarien kimppuun, hitto soikoon että niihin käsiksi pääsy on työlästä assossa :D

20
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 25.10.13 - klo: 11.44 »
olisikohan mitään tarkempaa tietoa mikä putiikit suomessa myy tätä pirssiä?
katselin että RTR versiossahan on olevinaan hobbywingin nopari/harjaton moottori, sillähän pääsee aloitteleva harrastuksen makuun helposti.

21
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 22.10.13 - klo: 20.07 »
valitettavasti näemmä novakin omat sivut on alhaalla tai kusee muuten, mutta tästä moottorista ei paukku lopu ;)
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZUJ4

22
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.10.13 - klo: 11.03 »
On melkoisen hepponen tuo servo saver bottom. Piti tilata jo tilalle vähän jytäkämpää tavaraa.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1847/products_id/211541/n/ST-Racing-Concepts-CNC-Machined-Aluminum-Steering-Bellcrank-System-Blue-4

itsehän katselin tuota punaisena, kerro ihmeessä miten toi toimi kun saat kiinni.

23
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 01.10.13 - klo: 23.06 »
Ja koriin sopivat uudet iskari/jousitolpat.



Tuntuvat kädessä ainakin hivenen factory team paloja raskaimmilta, mikä toimii mun setupissa hyvin koska pito tuntuu olevan moottorin tehon takia asia mitä tarvitsee...

24
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 30.09.13 - klo: 20.47 »
Uuden efektin opettelua, kyl mä joku päivä viel opin ;)





Pitänee ensi ratapäivällä koettaa ottaa ne kuvat paremmalla kameralla, paremmassa valossa.
Ei nää kuvat tee yhtään oikeutta tolle :D
Piti hillitä viel välissä idea kirjottaa "takapaksin" päälle teksti MurderMachine..

25
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 27.09.13 - klo: 17.44 »
Tattis Maxxi, hyvä pro tip, tosin a bit too little, bit too late. siinä vaiheessa ku ton videon bongasin, oli kumit jo liimattu... sormia myöte.

Ja kyl muuten löyty pitoa autosta noilla renkailla :D

26
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 25.09.13 - klo: 18.50 »

Renkaat maaleissansa.

Kellään mitään pro tippiä renkaiden liimaamiseen, vaikuttas olevan vähä viheliäinen homma yksin.
Maaleissaan  :shocked: Minkä takia et värjännyt niitä ?!?! Toihan ropisee vekka sun ekoissa ajoissa.. Sulla olis ollu vielä valkoiset vanteet  :smiley:

http://rc10.fi/index.php?topic=78167.0

Koska selkeesti noob. :D
Oh well, ei ollu pahanhintaset vanteet jos rumat tulee.
Veikkaan kyl ettei noi ihan herkästi tost irtoa...

27
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 25.09.13 - klo: 18.40 »

Renkaat maaleissansa.

Kellään mitään pro tippiä renkaiden liimaamiseen, vaikuttas olevan vähä viheliäinen homma yksin.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 24.09.13 - klo: 19.27 »
Onkohan kellään kokemusta pactran maaleista?
olisi tuossa purkillinen pactran racing finishiä ja olisin lähinnä tiedustellut että millä tuota ohennetaan tai puhdistetaan ruisku jälkeenpäin, tuo kun ei vesiliukoiselta näytä eikä haise sitten mitenkäänpäin :D
(  kyseessä pactra RC71E )
tärpätti auttoi vähän puhdistukseen mutta tuskinpa tuo sillä ohenee.
Tinneriä? O_o
Edit: Ja tulevaisuuden varalle, asetooniahan se.

29
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 24.09.13 - klo: 17.08 »
Osat tuli, mehutellaanpa täälläkin hetki porukalla.

Renkaat, Schumacher Mini pin yellow (soft) sekä A.K.A racing insertit medium. sisäradan rientoihin.


Pro-Line vanteet yllämainituille gummeille, tulee vielä maalattua nää sisäkorin väriteemaan sopivaksi.


Uudet iskarikupit, Punaiset, CNC koneistettua alumiinia. yesss....


Sekä täydellinen jousisetti, joka nurkkaan \o/


Ja sisäratakori, perus tylsän tyylinen Toyota Tundra. Pro-Line.

30
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 23.09.13 - klo: 16.57 »
Mennäänpä takaisin on-topic
Tiedättekö euroopan alueella Associatedia edustavia liikkeitä? Sitä alkoi edellisen ameriikan tilauksen jälkeen miettimään josko sitä vähän pääsisi helpommalla kun ei tarvitse pelleillä tullin kanssa.
Hattutemppu, kolme tilausta, kolme tullimaksua. woo! :police:

Sivuja: [1] 2 3 4