Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - FMF

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Vaihtelevat kelit oli viikonloppuna kisoissa. Kovaa sadetta, tuulta ja rakeitakin vielä:


Mites muuten tuon kastelun laita? Saako rataa kastella tarpeen mukaan omatoimisesti, ja miten onnistuu? Pari kertaa olen ollut yksin ajamassa, ja olisi ollut tarpeen.

2
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« : 09.07.16 - klo: 10.56 »
Ebay ja Amain. Amain oli loistava kauppa olemattomine postimaksuineen, mutta taitaa tätä nykyä olla Hyperin osat todella vähäiset siellä.

3
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 06.06.16 - klo: 11.09 »
Tulee polttikseen. Kuuden voltin jännite.

4
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 06.06.16 - klo: 09.12 »
Mitä servoa suosittelette 1:8 krossin ohjaukseen? Hintaluokassa ~80€

5
Yleinen keskustelu / Vs: nimh akun lataus.
« : 28.05.16 - klo: 18.13 »
Riippuu minkä suuruisella virralla latailit, ja mitä laturin punainen valo mahtaa tarkoittaa.

6
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno ST
« : 20.03.16 - klo: 12.51 »
Onko kello oikein shimmattu, eli onko siellä oikea välys kampiakselin suunnassa?

7
Kyosho / Vs: Kyosho ultima st ongelmaa
« : 15.02.16 - klo: 18.04 »

8
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 08.02.16 - klo: 19.42 »
Sain juuri valmiiksi Tampere UAS Motorsportin Formula Student -auton rakennuksesta kertovan ensimmäisen osan: https://www.youtube.com/watch?v=j8qY86VsyL8

 Kannattaa katsoa teaserivideo ensin, jotta saa vähän käryä, mistä on kyse: https://www.youtube.com/watch?v=Gw5a-ShYfHQ

Kyseessä on siis opiskelijoiden projekti, jossa rakennetaan uusi, Fsae:n sääntöjen mukainen auto joka vuosi. Tulevana kesänä tie vie ainakin Saksan Hockenheimiin ja Unkarin Göringiin kilpailuihin.

Meitä saa mielellään seurata Facebookissa ja Instagramissakin! https://www.facebook.com/TampereUasMotorsport/
https://www.instagram.com/tampereuasmotorsport/

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.16 - klo: 21.50 »
Hyper 7 sai BB-iskarit Hyper SS:stä.

10
Vapaa keskustelu / Vs: Käyttäjien omat Youtube kanavat
« : 31.12.15 - klo: 10.46 »
mun kanava on t rcauto (älkää kattoko koska siellä ei ole yhtään rc auto videota)
Oliko niin vaikeeta linkata? https://www.youtube.com/channel/UCuHWSApX2WF_hpdZt-ku2yQ

11
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.12.15 - klo: 14.21 »
todella halpa verrattuna siihen että on polttis
hyvän näköinen

vaikka en omista polttiksia
Hyvä ja asiapitoinen postaus, kiitos...

Suosittelen, että odotat kevättä ja kunnon plussakelejä. Näillä ilmoilla konetta on hankala pitää oikeassa käyntilämpötilassa. Kylmänä käyvä kone väljistyy nopeasti. Nyt jos lähdet rutkuttelemaan sitä ohjeiden mukaan monia tankillisia tyhjäkäynnillä tuolla pakkasessa, niin metsään menee.

Itse ostin uuden koneen tuossa keväällä, ja sisäänajon suoritin siten, että annoin ensin olla pari tankillista tyhjäkäynnillä. Mulla oli jonkinlainen sukka siinä jäähdytyssiilin ympärillä, ja pidin lisäksi kuumailmapuhaltimella suoraan ylhäältä puhaltamalla lämmöt koko ajan n. 110 celsiusta. Tämän jälkeen siirryin ajelemaan rauhakseen maassa rinkiä edelleen jäähdytyssiili sopivasti eristettynä siten, että lämmöt eivät tipu liian alas. Jatkoin tätä pari tankkia ja aloin sen jälkeen kiristelemään neuloja ja hakemaan säätöjä. On tärkeää, että kone käy koko ajan selvästi rikkaalla, jotta se saa riittävän voitelun. Tämä taas saa aikaan sen, että kone tahtoo käydä liian kylmänä. Siksi siis lämpöeristys ja kuumailmapuhallin.

 Tämänkin tavan tietysti joku tuomitsee, mutta ei se mitään. En väitä, että tämä tapa olisi jollakin tavalla oikea, mutta ainakin oma kone on edelleenkin todella tiukkana pysynyt.

Koko vehjekin tosin on niin halpa, ettei tuota tarvii välttämättä paljoa säästellä...

Ensimmäiseksi suosittelen poistamaan autosta tuon paristopidikkeen, sekä virtakytkimen. Laita tilalle jatkojohto ja oikea vastarin akku. Tuo paristokotelo ja virtakytkin on semmoinen kombo, että ennen pitkää tulee kosketushäiriötä ja autosi karkaa seinään tai horisonttiin.

Kiitokset vastauksesta :)
Itseltä löytyy työpaikka jossa on kyllä lämmitetty iso halli, et sekään ei ongelma ole sisäänajon kannalta. Puhallin siis kylkeen puhaltaa ja pari tankillista siis tyhjäkäyntiä. Mitenkäs tuollaisessa säädöt? Itse joskus oon polttislennokkeja omistanut mutta siitä on jo aikaa :D enkä muista paljoakaan. Joo nuo vaihtuu lipo vastariakkuun.

Jep ja tarkemmin vielä, älä puhalla kylkeen vaan suoraan ylhäältä kohti hehkutulppaa. Säätöprosessia on turhaa lähteä sen kummemmin selittämään varsinkaan kun en itsekään mikään velho ole. Järkevämpää on ohjata sinut suoraan legendaarisille Ari-Pekan RC-sivuille: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin rakenne

Hanki myös infrapunalämpömittari.

12
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.12.15 - klo: 13.28 »
Suosittelen, että odotat kevättä ja kunnon plussakelejä. Näillä ilmoilla konetta on hankala pitää oikeassa käyntilämpötilassa. Kylmänä käyvä kone väljistyy nopeasti. Nyt jos lähdet rutkuttelemaan sitä ohjeiden mukaan monia tankillisia tyhjäkäynnillä tuolla pakkasessa, niin metsään menee.

Itse ostin uuden koneen tuossa keväällä, ja sisäänajon suoritin siten, että annoin ensin olla pari tankillista tyhjäkäynnillä. Mulla oli jonkinlainen sukka siinä jäähdytyssiilin ympärillä, ja pidin lisäksi kuumailmapuhaltimella suoraan ylhäältä puhaltamalla lämmöt koko ajan n. 110 celsiusta. Tämän jälkeen siirryin ajelemaan rauhakseen maassa rinkiä edelleen jäähdytyssiili sopivasti eristettynä siten, että lämmöt eivät tipu liian alas. Jatkoin tätä pari tankkia ja aloin sen jälkeen kiristelemään neuloja ja hakemaan säätöjä. On tärkeää, että kone käy koko ajan selvästi rikkaalla, jotta se saa riittävän voitelun. Tämä taas saa aikaan sen, että kone tahtoo käydä liian kylmänä. Siksi siis lämpöeristys ja kuumailmapuhallin.

 Tämänkin tavan tietysti joku tuomitsee, mutta ei se mitään. En väitä, että tämä tapa olisi jollakin tavalla oikea, mutta ainakin oma kone on edelleenkin todella tiukkana pysynyt.

Koko vehjekin tosin on niin halpa, ettei tuota tarvii välttämättä paljoa säästellä...

Ensimmäiseksi suosittelen poistamaan autosta tuon paristopidikkeen, sekä virtakytkimen. Laita tilalle jatkojohto ja oikea vastarin akku. Tuo paristokotelo ja virtakytkin on semmoinen kombo, että ennen pitkää tulee kosketushäiriötä ja autosi karkaa seinään tai horisonttiin.

13
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.09.15 - klo: 07.27 »
Ohjaukseen vaikka 20 kg ja kaasuun on itellä harrasteajossa riittänyt alle kymppi.

14
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.08.15 - klo: 11.12 »
Todella suuri vaikutus on myös sillä, käynnistetäänkö kone aina esilämmitettynä, vai lähteekö se kylmänä pyörimään.

15
Polttisautot / Vs: himoto syclone ei käynnisty
« : 26.08.15 - klo: 22.46 »
mutta edelleen...vaikka tankki tai joku letku vuotais niin pitäisihän sen kaiken järjen mukaan käynnistyä aina sen jälkeen kun puhallan paineletkuun ja näin saataan polttoainetta sylinteriin?
Pitäis juu... Vähän vaikea sanoa. Melkein kannattaa mennä jonkun osaavan kaverin juttusille lähimmälle radalle esimerkiksi. Ite en kyllä keksi.

16
Polttisautot / Vs: himoto syclone ei käynnisty
« : 26.08.15 - klo: 22.42 »
Seuraava helppo ois tietysti kokeilla uutta tulppaa vaikka se vanha nyt toimivalta vaikuttaisikin päälle päin. Voisit myös koittaa esilämmittää konetta johonkin kahdeksankymmenen asteen hujakoille ja katsoa, mikä vaikutus sillä on käynnistyvyyteen.

17
Polttisautot / Vs: himoto syclone ei käynnisty
« : 26.08.15 - klo: 22.35 »
Sammuuko yllättäen vai nouseeko kierrokset ensin? Mulla oli joskus samantyyppinen ongelma ja syyksi paljastui tankin korkin vuotava tiiviste. Eli pakokaasujen tuottama paine ei riittänyt antamaan soppaa. Tavaraa kyllä nousi lääkeruiskulla. Ryypyttämälläkin kyllä, mutta huonosti.

18
Polttisautot / Vs: himoto syclone ei käynnisty
« : 26.08.15 - klo: 22.23 »
Missä päin vaikutat? Jos yläkuolossa edes jonkin verran vastusta tuntuu, niin kyllä se käy siihen asti että saavuttaa tarpeeksi korkean lämpötilan.

19
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 24.08.15 - klo: 21.11 »
Jep. Kokeillaan RMA:ta ja ostetaan seuraavaksi hyvä.

20
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 24.08.15 - klo: 15.04 »
Trackstar TS-900 meni yllättäen täysin mykäksi viidennen tankillisen kohdalla. Rattaat on ehjät, mikä siitä siis korahti?

21
Polttisautot / Vs: Crono mallin tunnistusta
« : 21.08.15 - klo: 21.55 »
Päivittele ihmeessä homman edistymisestä tänne ja kysy kun tulee jotain!

22
Polttisautot / Vs: Crono mallin tunnistusta
« : 20.08.15 - klo: 18.15 »
No ota ainakin iskarit ja diffit auki. Samalla voit vilkaista, miltä voimansiirron laakerit tuntuu. Nuo väärin päin olevat iskarit ja nippusiteet herättää epäilyksiä. Avaa vaikka ainakin se päätylevy koneesta. Pääset vähän vilkaisemaan, miltä konehuoneen puolella näyttää. Jos ei näy mitään hälyttävää niin ei muuta kuin ryypytys, lämmitys ja käyntiin. Säädät parhaasi mukaan ja ei kun happea vaan... Tuo koneen purku on  kyllä tosi nopea ja helppo homma, joten suosittelen niin tekemään. Näet mm. mitkä tiivisteet sieltä on mennyt ja voit saada ilmavuodot kitkettyä heti alkuunsa. Niin ja hanki tosiaan uusi elementti tuohon suodattimeen heti ekana.

Toinen vaihtoehto on tietysti ajaa vaan ja katsoa, kauanko hupia kestää.

23
Polttisautot / Vs: Crono mallin tunnistusta
« : 19.08.15 - klo: 08.58 »
Aloita vaikka sillä, että paat ala- ja yläneulan "tasalle" kaasarin rungon kanssa. Takaiskarit muuten väärin päin. Ite purkaisin (ja puhdistaisin) auton ensin kokonaan, jotta näkisin puutteet ja tuhot. Ilmansuodatin vaihtoon myöskin.

24
Mitenkäs tämä sade vaikuttaa päivän aikatauluun?

25
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.07.15 - klo: 22.26 »
Hyper seiska rupeaa olemaan taas nipussa Lavangon jäljiltä  :grin: Servo saver odottaa vielä laakerointia.

26
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.07.15 - klo: 20.31 »
Mikä pilli/käyräsetti paras Lavankoon? http://www.rccenter.fi/category/77/reds .21 Picco P7-R Evo2 -off road koneeseen olis tulossa... Eli lähinnä haen tässä sitä, että sopiiko Lavankoon paremmin kova ala- vai ylävääntö. Kisoja en aikonut ajaa, joten onko se ja sama tilata jostain Hobbykingistä parinkympin setti?

27
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« : 18.07.15 - klo: 22.27 »
No jumalauta, kiitos! Vinkkaahan vielä jos viittit, mitkä muut osat on yhteensopivia.

28
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« : 18.07.15 - klo: 17.54 »
Kellään mitään hajua, mistä lähteä metsästämään seiskaan ohjauspaloja Suomesta? Mahdoton tehtävä? Ulkomailta toki saa, muttei jaksaisi odotella...

29
Radalta löytyi tänään kaksi kierrosta renkaita (17mm hex) vailla omistajaa. Yv:llä voi kysellä.

30
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 17.07.15 - klo: 12.01 »
Rata on arvatenkin aika velliä nyt. Mitenkähän kauan kestää että kuivuu ajettavaksi?

Sivuja: [1] 2 3 4 5