Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - timodeus

Sivuja: [1]
1
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 05.03.14 - klo: 01.09 »
Mitäs osia sinulla on niistä hajonnut?

Poikakerholaisten käsissä autot ovat TODELLA lujilla, mutta silti niistä ei tahdo hajota osia millään. Tosin etutukivarsi hajos ja titaanitappi vääntyi, kun asfaltilla lipsahti lähes täydestä vauhdista katukiveykseen. Muita hajonneita on vastarikotelon kansi ja kori. Siinäpä ne, tietenkin laakereita joutuu joskus vaihtelemaan.

Hobaosta sitten puolestaan särkyy vähän kaikki, vaikkeivat osat kovin kalliita ole, niin aikaa myöten kalliiksi tulee.

2
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 02.03.14 - klo: 23.58 »
Minulla on nykyään kaksi, sen verran hyväksi on osoittautunut.

3
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 27.02.13 - klo: 01.10 »


Hienoja kuvia tosiaan! mites tuo kuusikulmainen vanneadapteri sopii akseliin, tarkoitan onko välystä yhtään vai liikaa vai mitenkä? ite poistelin välyksiä ja vaihtelin laakereita yms talvihuoltoa ja huomasin että klappia löytyi myös akselin ja tuon "hexin" välistä. En oo varma oliko välys jo uutena, en oikein usko mutta eihän tuon pitäisi tuosta välistä kuluakkaan.. kuitenkin sen välyksen haluaisi pois.

Eipä siinä uutena juuri välystä ollut, kun ei ole kovin paljoa nytkään, mutta vertailun vuoksi kokeilin Hobaosta, jossa ei ole oikeastaan yhtään tuossa kohtaa välystä. Tietenkin vaikuttaa sekin, että Hyperissä vetarin pää on "painavaa" terästä, Assossa taas kevyttä ja herkemmin kuluvaa alumiinia.

4
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 20.01.13 - klo: 01.02 »
Okei, ajettu on, mutta kertomukset on jäänyt kertomatta.
Pääasiassa siis ajo on poikien kanssa, joilla ei vielä kaikilla ole oikein ajo hanskassa, eli aikamoista törmäilyä on autot saaneet kestää. Mutta hämmästytävän hyvin ovat sitä kestäneet, varsinkin Asso. Hobao on ottanut enemmän siipeensä, esim. etutukivarret repeilevät ja osien saanti on aika hankalaa täällä. Assoon taas yksi lähikauppias pitää aika hyvää varastoa osia ja parin päivän varoitusajalla saa lisää.
Ainoa suurempi murhe ovat olleet nuo superhalvat kiinalaiset flysky ohjaimet. Ei siinä, ne ovat halpoja, kevyitä, akkua ei tarvitse juurikaan latailla, toimintoja löytyy ihan riittävästi ja kantavuuden, kuten myös häiriöttömyyden kanssa ei ole ollut ongelmia. Mutta desing, tarkemmin power-nappulan sijoitus. Miksi sen pitää olla siinä ratin keskellä? Kun aikansa on rattia pyöritellyt, niin johdot ovat poikki. Pari kertaa korjasin ja kun aina vaan sama meno jatkui, tein uuden virityksen. Siitä myös kuvia alla.
Myös vähän ajelukuvia ensimmäiseltä ajokerralta lokakuussa, saatiin kirittäjäksi nitro-asso. Sitten yhden kierroksen video parin päivän takaa.Video täällä





Ohjain:
Laitoin power-nappulan toiselle puolelle ohjainta, paikkaan mihin ei juurikaan tule vahigossa sorkittua, kun se on vielä aika syvällä.

Kuumaliimalla kiinni, sori heikkolaatuinen kuva.

Halvalla kajarijohdolla omaan paikkaansa liitettynä.

5
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 04.10.12 - klo: 01.58 »
Ja niinpä tässäkin kävi, niinkuin lopulta aina kaikessa: Ensin et ehdi millään auton ääreen ja sitten kun ehdit, niin melkein kaikki pitää tehdä kerralla. Mutta kuvia yritin ottaa, ettei ihan kesken tarina lopu.
Iskarit olivat sitten seuraavana, tukevan näköisiä olivat nekin ja fiksut työkalutkin seurasivat mukana.



Myös iskarin kiinnitys vaikuttaa tosi fiksulta, ei tarvitse ruuvata ranne kipeänä, eikä myöskään ole ruuvin kantaa, joka täyttyisi mudalla. Huomaa myös yläpään kiinnitys. Alhaalla verrokkikuva Hobaosta, joka ei tahdo kovin montaa ympärimenoa kestää yksillä muoveilla.



Hieman ylivalottunut kuva nätistä moottoripukista ja keskidiffistä.


Akkukotelo "combo".


Vastari sai oman pehmustetun pesän.


Mihin tässä enää alumiinista servovartta tarvii, jollei tuo kestä, niin ei taida muutkaan paikat kestää.



Siinä se nyt on, kokeilua vailla.


Kokeilun ja hätäisen korin maalauksen jälkeen ovat kaverukset lähdössä radalle.


Ajelukokemuksista pitää kirjoittaa kun aikaa keksitään jostain lisää, mutta kuitenkin silloin, kun vielä jotain muistaa.

6
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 24.09.12 - klo: 16.32 »
Olipa taas aikaa vähän edetä.
Tuntuu että kaikkea on mietitty, nuo pikkuholkitkin on työstetty, että lukittuvat paikoilleen.


Laitoin viereen yhden Kyoshon vastaavan osan, ihan vain vertailun vuoksi... Onneksi ei noita osia enää ole tuon enempää :)


Edelleen jatkuvat valmiiksi mietityt ratkaisut. (Tai ainakin siltä tuntuu) Akselitapit ovat tällaisten polyuretaanisten, -vai mitä se nyt olikaan- varassa. Väri kertoo asennon. Lisäksi tapit kuluvat vähemmän ja vaikka kuluvatkin, niin ei tarvitse tappien kanssa vaihtaa aina kaikkia muoviosia. Nämä pienet nätit jutut vain.


Sisäpuolella jatkuu sama linja, titaanitapit eivät kuluta kauniita alumiiniosia väljäksi, kun on nuo tutit. Lisäksi siihen sisältyy mitä kätevin säätö, vaihdat vain tutin, joita tulee iso pussillinen mukana.


Minun tyypillinen tuurini jatkuu, toinen titaanitapeista oli tangon päästä leikattu, eli valuu oli vähän kapeampi. Yhdeltä kohtaa halkaisija oli oikea, eli meni tukevan tuntuisesti paikalleen, mutta kuluttaa varmasti aika pian holkin väljäksi.



Taka- ja etupäähän laitoin DE Racingin kulutuslevyt, paikallinen rata kun on aika kivinen.


Kätevä idea tämäkin, iso O-rengas pitää tapin paikallaan ja samalla suojakumin, joka tuntuu aika napakalta tuohon päälle venytettynä.


Ja sitten taas sitä tuuria... Vaikka kuinka varovaisesti yrität asentaa, suurta huolellisuutta, malttia ja öljyä käyttää, niin kuitenkin kävin näin.


Ja vielä säätösysteemistä.





Takasiiven kiinnitys on myös aika tukeva.


Apua, joko tämä loppuu kohta... No ei sentään, kori pitää vielä ainakin maalata ja leikata.


Ja vielä nätti pohja.


Nyt pitää taas lopettaa, kun pitäis maalata olohuoneen katto, tämän tekeminen kun ei kuulemma edistä sitä asiaa  :shocked:

7
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 24.09.12 - klo: 00.26 »
Semisti OT, mutta olipa mukava katsoa laadukkaita kuvia!

Kuvien laatu kyllä polttaa silmät :) ...täytyy sanoa että laadukasta tavaraa.

Kiitos vaan, tykkään laadusta, myös laadukkaista kuvista. Tänään en ehtinyt paljoakaan ihmettelemään autoa, mutta katsotaan jos huomenna.

8
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 23.09.12 - klo: 00.42 »
Nyt vihdoin sain kaiken siihen pisteeseen, että pystyin aloittamaan auton kasauksen.
Täytyy todeta että mielestäni tähän mennessä omistamistani vehkeistä laadukkainta jälkeä ja selkeimmät ohjeet ym.
Kaikki osat on pussitettu ryhmittäin, ja pusseissa on kirjainkoodit kertomassa missä vaiheessa niitä tarvitaan.




Ihmettelin, että pienimmissäkin ruuvin kannoissa lukee kovuus, kiinalaisilla on vielä vähän opettelemista.


Ruuvilukitekin seurasi mukana. Vertailin vähän loctiten litkuun, eipä tuntunut olevan juurikaan eroa.


Alumiiniosat on todella laadukkaasti viimeistelty.
Yleensäkin kummastelin, miten hyvät sovitteet osissa on, ei ole välyksiä kyllä yhtään.




Diffipussissa oli tavaraa. Rattaat tuntuivat olevan tukevaa tekoa, toisin kuin jossain Kyoshossa.
Ensimmäinen miinus oli se, että yksi shimmilevy puuttui.
Plussaa taas se, että diffiöljy tuli mukana.




Etuiskaritorni, ei mitään muovivalua, vaan oikein työstettyä alumiinia. Ja nätisti työstettyä.


Seuraava miinus, kierteet olivat iskarin yläpään kiinnikkeessä sellaiset, että ilman jenkatappia ruuvi olisi ollut entinen.


Sitten vielä pari kuvaa kivannäköisistä osista.



Jatketaan taas kun on aikaa  :azn:

9
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 29.08.12 - klo: 00.35 »
Tuolta löytyy hyviä kuvia ja vähän tarinaa:

http://www.area52.cc/reviews/2503-team-associated-rc82e-factory-team-kit.html

Kiitos tästä, ihan järkevä lukasta läpi.

10
Team Associated / Team Associated Rc8.2e
« : 27.08.12 - klo: 04.03 »
Onkos kellään kokemusta kyseisestä pirssistä?
Tuli tilattua sellainen ja pakettikin saapui, osapusseja olen hiukan ehtinyt hypistelemään... Aika laadukkaan oloisia osia, vielä kun ehtisi niputtamaan.
Jos jollakin on kokemusta ja sen ansiosta neuvoa, jolla välttää kasaamisessa ja käyttöönotossa mahdollisesti olevat sudenkuopat, niin olen neuvoista kiiitollinen.
Jos porukkaa kiinnostaa, niin voin yrittää ottaa kuvia kun kasaaminen alkaa ja etenee :)

Sivuja: [1]