Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - B12

Sivuja: [1]
1
Kokeile nahkaa. Epoxilla spurriin kiinni.  Toimii varmasti ja kitkaa voi säätää esim silikonilla.

Viskaa privaviestillä tuosta klingersilistä...

2
Tuo minun on siis 2mm klingersil 4430 levyä.  Ihan perus teollisuudessa käytettävä laippatiiviste. Töistä leikkasin palan. Sopivan paksuinen kartonki tai jopa nahka saattaisi toimia ihan hyvin.

Aika räppänä tuo tx on.  Viimeksi hajosi kaksi pyöränlaakeria ja kardaanin tappi irtosi.  Pommi on kolmella kennolla.  No on siinä tehoa moninkertaisesti johonkin hiiliharja rtr verrattuna.  No traxxasin foorumilla sanovat, että slash 4x4 paukkuu samalla tavalla kolmella kennolla. Leluja nää rc-autot on. Aja tunti ja korjaa kolme. Alkaa mielenkiinto kohta loppua. S10 tc taas kestää maailman tappiin, mutta nää maasturit ei yhtään.

3
Enkka tuli, eli kolme (pientä) akullista kesti Carnagen rattaat puuterihiekassa. Pinioni lähes sileänä.

Nyt kiinni slash 4x4  osat teräspiniolilla ja saas nähän kuin käy. Slashin rattaasta jyrsin ylimääräiset otakkeet pois 10mm jyrsintapilla ja pylväsporalla. Navan tein sorvaamalla hajonneesta carnagen rattaasta. Akrylaattiliimalla kiinni. Sipperin padit Klingersil-tiivisteestä saksilla ja mattoveitsellä leikkaamalla ja akrylaattiliimalla kiinni spurriin. Melko simppeli homma kaikkiaan. Alkuperäiset padit ovat samaa materiaalia.

Veikkaisin, että hieno hiekka tuhoaa tällaisen räppänän aika nopeasti. Syö kaikki paikat väljiksi. Uusi hylsy maksaa reilun satasen, joten tuskin maksaa vaivaa/rahaa alkaa kaikkia osia uusimaankaan.

4
Vaimo tuumii vaan että osta jos lystäät, oma on harrastuksesi  :smiley: .

Tämä plus ajaa itse sähkötruggylla soramontulla. Minä mekaan.

5
Vaimon tx:llä kertynyt vähän kokemuksia. Itse olen lähinnä mekatsuna. Ajo on sorakuopilla vähän foffin tylistä höntsäilyä hiekkakasoissa.

Moottorina on ebaysta 3000kv b36-50. Kolmella kennolla tehoa on vähän liikaakin. Täydellä kaasulla ei oikein kestä lapasessa edes tasaisella. Viime keikalla irtosi magneetti akselilta, mutta nyt liimattu uudelleen ja koeajettu pihalla.

Hajonnutta ei ole kuin yksi kappaleiksi mennyt pyörän laakeri, koritolppa ja koria vähän paikkailtu. Isoin ongelma ovat rattaat. Spurri periaatteessa saattaisi jopa kestääkin, mutta hiekka syö messinkisen pinionin parilla akulla.  Kulunut pinioni sitten hajottaa spurrin. Periaatteessa pinioni pitäisi vaihtaa joka akullisen jälkeen! Carnagen rattaat tuntuvat kuluvan monta kertaa nopeammin kuin orkkis. Minulla on jo hyllyssä slash 4x4 spurri ja teräspinioni. Onko niiden kestävyys ollut kuinka paljon parempi?

Joku rtr vakiona saattaisi kevyessä käytössä olla ihan ok, mutta sikatehoille tuo on vähän rimpula.  Noh, ei kai satasen autoa ole siihen tarkoitettukaan.

6
Hienoa että tämäkin keskustelu herännyt. Itsellä on TX malli ja tyytyväinen olen muuten autoon mutta slipperin akselit ei kestä yhtää ensiksi vääntyy ja sitten menee poikki tämän vuoden puolella jo varmaan kuudes akseli menossa... pitäisi melkein yksi akseli viedä jollekkin hyvälle metalli osaajalle ja sanoa että tekee kunnon tavarasta josko sitten saisi kestämään.

Jotain karkaistua se on, että tuskin mikään perussorvari parempaakaan tekee ainakaan samoilla mitoilla. Mistä moinen sitten johtuu? Ootko vetänyt slipperin liian tiukalle vai?

7


Innostuin shimmaamaan tasauspyörästöt niinkuin on neuvottu. Levitin lautaspyörän vaseliinin takaisin hammaspinnoille, sprayvaseliini voisi sitkeämpänä olla parempaa ja samalla aineella voisi tiivistää diffikotelon saumat. Molemmissa päissä lautaspyörässä oli ruostetta, varmaankin tehtaan peruja  :smiley: Samalla vaihdoin sekä diffien että pyörien laakerit puhtaisiin pl. etupyörien sisemmät, kun en viitsinyt ruuvata ohjauspalikoita irti. Shimmasin pyörän laakerit edestä (8x10mm shimmi laakerin taakse), takaa ei tarvinnut. Jotain pölysuojausta pitäisi laakereille keksiä, tai ahkerasti vaihtaa pestyt ja öljytyt laakerit. Takapään diffi on vähän karkean tuntuinen, pitänee vaihtaa joskus ja avata nykyinen tutkimuksia varten. Oli aika tiukassa ruuvit, olisin muuten avannut jo nyt.


Vaimon TX:stä vähän kokemuksia ja ei ole ilon päivää näyttänyt :(  Autossa ei itsessään suurempaa vikaa. Muutaman kerran irronnut kardaanin haarukka edestä ja takaa, vaikka pidätinruuvit on lukitteella kiinni. Piti purkaa ja puhdistaa kierteet asetonilla, ennen kuin alkoi pitämään.

Kiviä meni rattaan ja rungon alalevyn väliin. Nyt tehty runkolevyyn aukko.

Kerran tippui rengas ja mutteri katosi, vaikka serratut nylockit. Nyt kevyttä lukitetta ja kestää.

Viimeksi paukahti Turnigy trackstar moottorista roottorin magneetti kappaleiksi. uusi mosa tilattu. Auto on hyvä ajaa ja mamma vedellyt sellaisia hyppyjä, että minua hirvittää auton puolesta.

Perät otin joutessani auki ja ensimmäinen havainto oli, että ovat täynnä hienoa hiekkaa... Tasauspyörästön ja runkolevyn välissä ei ole minkäänlaista tiivistettä ja hiekka pääsee sisään sekoittuen vaseliiniin. Nyt on Locktiten tasotiivistettä ja pitäisi olla täysin tiivis. samaa laitoin myös perän kotelon puolikkaiden väliin. Perän kotelon tiivistäminen on aivan must.

Purin myös tasauspyörästöt ja siinä tiivisteet olivat aivan mössönä. Tilalle laitoin NBR O-renkaat, joilla helppo säätää tasauspyörästön välykset. Shimmasin Durangon shimmeillä. Rasvaksi tuli Kluberlub BE.  Vaikuttaa pomminvarmalta nyt perämurikka.

Samalla kävin slipperin läpi. Kitkapinnat ovat alunperin niinkin eksoottista materiaalia kuin Klingersil-tiivistettä, joten eri paksuista levyä saa kaupasta ja siitä helppo leikellä kitkalevyjä mielen mukaan. Spurria ei tarvitse työstää.

Aloittelijan, mutta tekniikasta perillä olevan näkemys on, että tulee ihan kelpo peli, mutta on käytävä läpi ennen kuin ajaa, vaikka onkin valmiiksi koottu. Pitää vaihtaa rattaat 48dp:ksi kunhan vaihto on ajankohtainen.

Oma TC on kestänyt käskeä hyvin, vaikka 3s akku ja voimoo ihan kivasti. Shimmasin senkin samalla ja tein samat tiivistys ym kommervenkit kun prikkojakin jäi. Ääni hiljeni ja entinen rallatus hävisi.

8
Blast TC on jo toista kesää ajossa ja ihan hyvin on pelittänyt. 3s:llä mennään. Voimaa riittävästi tai liikaa.

Eilen kasasin vaimolle Blast TX Truggyn non-rtr sarjasta. Radiona Flysky GT-3C, Moottori Turnigy trackstar 10.5T 3250kv, Nopari Turnigy 60A (Hobbywing Ezrun), pinioni 17T. 3s akulla mennään.

Vetoja on hullun lailla. Vaikuttaa ihan hauskalta peliltä. Hyppää nätisti ja käyttäytyy muutenkin ihan siivosti. Hiekka lentää monta metriä kun antaa hanaa. Saa nähdä miten voimansiirto kestää. Koko höskälle tuli hintaa joku 160-170€ ilman radiota, joka löytyy ennestään.

9
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 07.07.12 - klo: 22.50 »
Ensimmäinen viesti tänne ja Koffia juon  :grin:

Sivuja: [1]