Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matti Niemelä

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Yleinen keskustelu / Vs: Rc Offroad 2016-tapahtuma?
« : 07.03.16 - klo: 20.29 »
RC-offi löytyy siis täältä:
https://www.rc-offi.net

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.06.15 - klo: 14.37 »
Mulla tuli tällanen härö ajatus mieleen, et onks kukaan yrittäny leventää Slash 4x4:ää vaihtamalla turn bucklet ja A-armssit (mitälie ovat suomeksi)?

(Auto on puhtaasti räppäyskäytössä. Vasempi, renkaina badlandsit nykyste.)

Olikos esim Stampedessa leveemmät noi rensselit, et jos tilais vaan sen a-armssit (mitä ihmettä noi on suomeksi?) ja turn bucklet. Tarviikohan vetarit vaihtaa pidemmiksi myös?

EDIT: Äh, kaivoin Stampeden osaluettelon ja siellä on suspension armsit koodilla 3655X joka on sama kuin lässykässä... :(

3
Kenelläkään tietoa onko keinoa istuttaa Losi DBXL:ään hommattua virikonetta 5IVE:een? Esim joku adapteri?

4
En tiiä onko tämä nyt ihan karmea rikkomus mainostaa näin törkeesti, tuleeko tästä  :police::t vielä perään...

* AUTO ON MYYTY *

Mutta 5IVE:n hommaamista pohtiville tiedoksi: 5IVE-T myynnissä Espoon Matinkylässä

Hauskaa se oli sen aikaa kun jaksoi ja viitsi kanniskella autoa kerrostaloasunnosta parkkipaikalle  :cool:

5
RC-kerhot ja -radat / Espoon 1:10 & 1:8 bashaajat
« : 24.08.14 - klo: 16.58 »
(Alkuun pitää todeta et on aika jännää ettei foorumilla ole omaa aluetta ihan ajoseuran löytämiseen, kun tämä "RC-kerhot ja -radat" nimeltään ei siihen oikeen sovellu.)

(Toisekseen tuo "Pääkaupunkiseudun offroad-harrastajat" -ketju on näemmä puhtaasti 1/5 autojen ajoille joten älkää ohjatko sinne.)


Joo, sitä kun asuu Suomen väkiluvulta toiseksi suurimmassa kaupungissa Espoossa, niin vois kuvitella et täältä vois löytyä jos jonkinlaista satunnaista bashaysseuraa sähkövehkeillä (vai löytyykö??). Slashien, Rustlereiden, erinäisten monstereiden yms yms kera.

Ilmoittautukaa Espoolaiset, ja muut lähialueen ihmiset jotka tänne halajatte tulla ajeleen, jotta mistä kaupunginosasta olette, vähän et millainen auto on ja pääsettekö liikkumaan 1:1 autolla. Myös suosikki ajomestat voi ilmoittaa.

Itsellä kalustona 4WD Slash Platinum SV3:lla ja 1210MG:llä, 3S:llä. Losi 5IVE-T:tä voin tuoda myös näytille jos jengiä kiinnostaa. Pääsen liikkumaan autolla no roplem.

Pari innostunutta bäsääjää kun saadaan kasaan niin suunnitellaan jo jotain ajoja!

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 17.08.14 - klo: 22.05 »
Kesä on loppumassa kovaa vauhtia.. Ilmoitattehan heti kun koroke on valmis?

Koin jo aikanaan rallycross radan vaikeaksi ajaa radan viereltä ja vielä enempi viimekerralla 5IVE:n kanssa vitosradalla, joten olen odotellut paluuta radalle heti kun koroke on valmis.

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 08.08.14 - klo: 17.38 »
Olenko mä nyt vain ihan sokea vai eikö Lavangon aukioloaikoja ole ilmoitettu selkeästi missään?

pksrca.fi sivuilla ei ainakaan ollut tietoa, ja ketjuista yritin kaivella ilman että löysin mitään edes semisti luotettavaa.

Ja nimenomaan 1/5 radan suhteen, jos sillä nyt on mitään merkitystä..

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 22.07.14 - klo: 18.21 »
Mennööpi valitettavasti nyt visiitti toiseen kertaan kun pääsin auton räpläysintoon.

Ja on sitä ilmojakin pidellyt joo...

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 22.07.14 - klo: 09.42 »
Hmm, jos saan huollettua 5IVE-T:n ajoissa niin saatampa tulla sen ja volkkari-slashin kanssa ajeleen sinne, kun sain eilen siihen kiinni viimoin SV3:n ja 1210SG:n.

Kerran olen käynyt 5IVE:llä ajamassa siinä viitosradalla ja kerran Slashilla tällaisessa tapahtumassa. Siinä mun ratakokemukset niin kai mut voi laskea vielä aloittelijaksi :D

10
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 07.07.14 - klo: 23.45 »
Jooh, ei ollutkaan mitään vakavaa.

Vanhin konsti toimi taas parhaiten, eli pidä tauko, mieti jotain ihan muuta ja palaa taas asiaan.

Tutkin tarkemmin miten kakstahdit toimii, ja totesin et olin vaan floodannut sen tosi tehokkaasti.

No, auto tonne kentälle kauemmas asutuksesta, tulppa irti ja kuivaus, sitten olikohan 10-15 kunnon vetoa ilman tulppaa. Tulppa kii ja kyl se vähä taistelua vaati et sen käyntiin sai, mutta kuulosti jo yrittäessä aivan erilaiselta.

Ja siis lopulta sen käyntiin sain ja pysymäänkin käynnissä. Sen jälkeen oli taas kuin uusi. Lisäksi mulla oli varmaan alaneula stokkina jotenkin tosi kehno koska nyt auto ampas paljon helpommin ja nopeemmin liikkeelle. Saattoi tietty olla ihan vaan sisäänajautuminenkin. Nyt molemmat neulat siis ohjekirjan mukaisissa asennoissa.

11
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 07.07.14 - klo: 20.02 »
Puuh pitää vähän avautua, oman 5IVE:n kanssa nyt samanlaisia ongelmia kun täällä kuvattu.

Piti käydä ajaan olisko lie ollut neljättä kertaa. Edellisen kerran nuuksion pahasti pölisevällä montulla. Suodatin oli hyvin öljytty ja päällä oli outerwears, mutta sisäfiltteri oli silti aika p*skasen näkönen. Silti, se kaasarin sisusta oli ihan puhtoinen kun repi ne kaikki irti lähtevät osat siitä tieltä kun ne putsasin.

Eli checklist:
- Virrat päällä, uberrc kill switch poltti sinistä eli all good
- Ilmansuodatin just siivottu ja öljytty
- Neulat laitettu tehdasasetuksiin, high eka kiinni myötäpäivään ja 1,5 kierrosta takasin, lowlle sama mut 1,25 kierrosta
- Bulbbi liikutti bensaa nätisti takas tankkiin
- Tulppa teki nätisti kipinää

Ihan alkuun choke (onks toi nyt suomeks ryyppy?) kerran teki sellasen "melkeen käynnistyn" eleen kolmannen vedon jälkeen jonka jälkeen laitoin sen pois päältä, ja yritin nykiä käyntiin: ei mitään.

Sen jälkeen loputon määrä tulpan kuivausta ja tulppa irti nykimistä ja vaikka mitä, mutta ei.

Outoa se että choke päällä ei tullut enää samanlaista "melkeen käynnistyn" efektiä sitten jälkeenpäin.

Kuten aikasemminkin kuvattu, tuli tulpan reijästä savumerkkejä kun tulppa irti vetelin, ettei olis vaan floodattuna.

Hohhoijjakkaa, hetki taukoa ja sitten miettimään taas. Ei tässä tainnut mitään uutta tulla jo siihen mitä yllä on keskusteltu  :undecided:

12
Aattelin naputella tällaisen simppelin FAQ:n jos joku muu on harkitsemassa myös 5IVE-T:n tai varauksin ensimmäisen bensafemman ostoa. Kirjoitin tämän lähinnä sen suhteen että mitä kysymyksiä itsellä oli alkuun.

Q: Asun kerrostalossa, onko autosta bensakäyttöisenä hajuhaittoja jos pidän sitä sisällä asunnossa?
A: Auto on ollut nyt viikon minulla eteisessä, eikä se haise tai tuoksu millään tasolla (en polta, joten väittäisin haistavani jos se tuoksahtelisi mitenkään).

Q: Mitä bensaa tarkalleen autoon laitan?
A: Huoltiksilta saa vihreen viiden litran pönikän 4T eli nelitahti pienkonebensaa (ks. kuva). Isommilla huoltiksilla, ainakin Nesteeltä Matinkylässä kehäkakkosen päässä saa suoraan pistoolista nelitahtibensaa (4T) jolla voi täyttää vaikka isomman jerrykannun. Sekoita bensaan aina 2-tahtiöljyä (ks. seuraava kohta)

Q: Mitä öljyä sekoitan bensaan?
A: Mitä tahansa synteettistä 2-tahtiöljyä (ks. kuva). Ison maailman foorumeilla oli puhetta että täyssynteettinen ei näissä koneissa ole ihan yhtä hyvää kuin tavallinen synteettinen öljy. Osa käyttää veneisiin tarkoitettavaa 2-tahtiöljyä ilmeisesti sillä ajatuksella että se palaa puhtaammin(?).

Q: Miten sekoitan öljyn?
A: Sekoita suhteessa 25:1, eli 25 osaa bensaa, 1 osa öljyä: Esim. kahteen ja puoleen litraan bensaa (25 dl) laita siis 100ml (1 dl) öljyä.

Q: Voinko käyttää 2S lipoa suoraan vastariakkuna?
A: Voit, jos kaasuservon päällä lukee mallinumerona 901T. Et voi jos siinä lukee 900T (vanhempi muovirattainen malli, vain 6 voltille). Ilmeisesti lähes kaikki Spektrumin vastarit toimivat 2S lipon kanssa. Itse vaihdoin heti alkuun Futaban high voltage vastarin autoon.

Q: Millaiset servot autossa on?
A: Uudemmissa malleissa 900S ja 901T -servot ovat uudelleenbrändättyjä metallirattaisia Savox SV-0235MG (high voltage) servoja. Vanhempi 900T kaasuservo ei ollut high voltage yhteensopiva.

Q: Onko jotain mitä autoon pitäisi ehdottomasti ostaa ennen käyttöä?
A: Näkisin kolme suhteellisen ehdotonta lisäystä:
 - Kill switch, ks. seuraava kysymys
 - Ilmansuodattimen lisäsuoja (pre filter), lisäsuoja ettei moottoriin pääse likaa kaasuttimen kautta
 - Pull-startin lisäsuoja, estää vetonarun mekanismia tukkiutumasta liasta

Q: Mikä on Kill switch ja miten se toimii?
A: Kill switch on pieni mokkula joka tulee johdoilla kiinni moottorin sammutusnappiin sekä vastaanottimen 3. kanavaan. Mokkula tarkkailee useita asioita ja sammuttaa moottorin jos a) vastarin akku on liian heikko, tai virta häviää kokonaan tai b) jos lähettimen signaali liian heikko tai c) lähettimen signaali katkeaa kokonaan kokonaan. Lisäksi jos radiossasi on 3. kanava, voit ohjaimen napista sammuttaa auton moottorin. 2-kanavaisella radiolla mokkulan voi liittää Y-haaroittimella servon kanssa samaan kanavaan.

Q: Kill switch kuulostaa kivalta, mutta eikö moottori sammu kun vastariakun virta loppuu?
A: Ei, moottori jatkaa käymistä niin kauan kuin bensaa riittää. Suurin ongelma on jos kaasuservo jää jumiin samalla kaasuttaen. Vaikka virta loppuisi vastarilta kokonaan, liikkuisi auto eteenpäin kunnes bensa loppuu.

Q: Miksi ilmansuodattimen vaahtomuovi pitää öljytä?
A: Öljytty vaahtomuovi sitoo kiinni pienhiukkasia (eli likaa) jotka muuten päätyisivät moottoriin. Öljy kuitenkin päästää ilman läpi. Huom: Auton mukana ei tule lainkaan öljyä, mutta vaahtomuovi oli valmiiksi öljytty.

Q: Mitä öljyä kannattaa käyttää?
A: Varmasti mikä tahansa harrasteliikkeestä löytyvä ilmansuodatinöljy. Paremman hinta/laatusuhteen saanee kuitenkin ostamalla Biltemasta litran pönikän Foam Air Filter Oilia (nro 36-448).

Q: Miten kovaa melua auto pitää kuskin näkökulmasta?
A: Auton ajaessa n. metrin päästä täydellä kaasulla meteli on varsin jäätävä. Tyhjäkäynnillä auton ollessa vieressä ei ole mitään ongelmaa.

Q: Miten kovaa melua auto pitää muiden näkökulmasta?
A: Kyllä väittäisin että sellanen 500 metriä pitää aivan vähintään olla etäisyyttä asutukseen tai yleisiin tiloihin missä on ihmisiä, jotta autoa voi esim. hetken testata. Tämä pitäisi melkein vielä testata jonkun kanssa. Tunnin/tuntien sessiossa pitää etäisyyttä olla jo enempi. (Huom. omia arvioita.)

Q: Onko auto vedenkestävä
A: Ei ole. Kannattaa ottaa huomioon myös hieno pöly joka pääsee koteloihin. Itsellä oli mukana tullut vastariakku hioutunut aika kovin moottorin täristäessä autoa ja akkukotelon ollessa täynnä hienoa hiekkaa.

13
Tuli käytyä eilen ajelees tuolla Nuuksiossa:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/115673/shitti/nuuksio_pano.jpg

Ja luulin paskoneeni jo auton kun taka-akseli ei pyörinyt kun oman diffinsä ympäri, mutta kunhan sain raahattua sen autolle ja irrotettua kopan selkis syykin :)



Ei ollut onneksi tehnyt mitään damagea kun keskidiffi antoi etupyörien pyöriä (tuplavauhdilla toki). Jarrulevykin vielä ihan suora.

14
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 04.07.14 - klo: 07.00 »
Sain ton ohjaimen ja killerin yhteistyön pelaamaan eilen. Jarru ja ohjaus menee nyt lukkoon niinkun halusin.
Painoitko jarrua samalla kun painot +/- samaan aikaan? Tajusin sen sitten lopulta miten tuo laitetaan vaikka 3PL:ssä oli samalla tavalla.

Ah nyt ymmärsin! Sain sen "toimimaan", mietin vaan minkä ihmeen takia saan siihen arvoksi max ~75 kun painan jarrun täysille ja painan +/- ...? Tuo ei meinaan riitä noilla kökköjarruilla pysäyttään autoa, veikkaisin.

15
2. Nuuksion monttu

https://www.google.com/maps/@60.2876855,24.6101217,151m/data=!3m1!1e3

Voisko joku laittaa tästä vähän lisäinfoa?

Lähinnä karttalinkki jossa on pallura just siihen kohtaan mihin saa auton parkkiin (ja pääseekö sinne hlöautolla, muistan et joku paikka joskus on ollut sellainen ettei sinne pääse kuin 4x4).

Pitäis 5IVE saada taasen ulos ja ihmis.. eiku ei-ihmisten ilmoille.

Jos on tiedossa muita Espoossa olevia hyviä tai edes jokseenkin hyviä ajomestoja niin saa ehdottomasti kertoa tähän mulle ja toki muillekin tiedoksi.

16
Onko sulla Losin vakio 2 pulttinen CY:n kone? Jos on, niin en suosittele kauhiasti ajelemaan ilman läpikäyntiä. Välillä koneet on kasattu sinne päin.

Niinkun ihan kokokokonaan vai sen verran mihin ruuveihin pääsee kiinni irrottamalla koneen autosta + mitä nyt saa kytkincoveria yms irti?

Lainaus
Losin vakiojarrut toimii sitten hetken aikaa, mutta ainakin rata-ajossa ollaan huomattu että pitkään niillä ei ajella. Levyt kuluu todella nopeasti. Lisäksi hypyissä saattaa jarru mennä päälle vaikka jarrua ei painaisikaan.

Aattelinkin että ei varmaan kestä ihan älyttömän kauaa että pääsee syytään tohon vekottimeen rahhoo...

Pyrin uusimaan vasta kun joku oikeesti hajoaa krakaa, koska osat on kuitenkin aina sen 3-5x kalliimpia kun scale rawlereissa.

Tosin olishan se kiva et jarrut jos mikä toimii 17kg autossa :D

17
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 03.07.14 - klo: 06.55 »
Kävin eilen ajamassa ekan kerran 5IVE-T:llä ja varmaan samaa ongelmaa itsellä.

Kaikki muu toimii tosi jees, mutta kun laitan throttle kanavalle fail safen päälle, en voi muuttaa position:ia 0:sta mihinkään.

Toisinsanoen en saa autoa jarruttamaan enkä ohjaamaan suoraan sinkun hävitessä.

Onneksi sentään UberRC kill switch toimi jokatavalla oikein.

18
Doddii, puol tankillista tuli tuossa ainakin pyöräyteltyä, suurin osa alkuun hiljaa hiimaillen, lopuksi pikkusen täyttä kaasua.

Ihan kiva äänihän tuosta tulee kyllä verrattuna... no mihkään muuhun.

On tosi jännä ettei jarrujen sisäänajosta puhuta missään. Itsellä jarrut ei alkuun tehneet oikeestaan yhtään mitään. Vasta kun jarrutteli enemmän niin rupes löytyyn mitään pitoa niistä, EPA:nkin laitoin 120% mut ei vaikutusta, servoa säästääkseni laskin takas 100 kun rupes vähän hidastuun auto.

UberRC:n kill switchikin toimi juuri kuten pitikin. Vaihtanen varmaan pian super beehen kun siinä saa sen 6v lipo/lifecutoffin, tossa on joku tosi alhanen 4.jotain sen cutoff eikä sitä voi säätää. Otin ton vaan kun sain sen samalla wheelspinistä ettei ilman KS joutunut oleen.

19
Tulihan se sieltä vielä eilen...

- kill switch kiinnitetty
- pull startin suoja kiinnitetty
- outerwearsit iskareille ja airfilterille on toimituksessa kotiin ATM
- biltemasta löyty sopivia bensakannuja nokalla
- enää moottori takas kiinni ja sähköjen testaus, sitten ajaan konetta sisään
- luulin saaneeni hyvän kuvan tuubista ton auton koosta, mut en ollut kyl

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4415787569502.1073741831.1733233594&type=1&l=62b622b961

Ostin biltemasta FOAM AIR FILTER OIL:
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Oljy-ja-kemikaalit/Voitelutuotteet/Ilmansuodatinoljy-vaahtosuodatinta-varten-36448/

Kellään tietoa onko tuossa jotain vikaa? Ihan samanlaista punasta tököttiä se on kun jååtuubissakin kaikilla. Eikä varmaan kauheesti väliä tuon outerwearsin kanssa kunhan vaan on jotain?

20
Kiitos paljon infosta :)

Koodia: [Valitse]
Your estimated delivery date is Tuesday 01 July 2014

Date & Time Location Description
30 Jun 2014 06:57 Vantaa Your parcel has arrived at the local delivery depot

Tässä sitä peukkuja pyöritellen autoa odotellen ja yritän jotain työtä etänä saada tehdyksi :D Ei oo heleppoo..

21
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 01.07.14 - klo: 08.39 »
Radiossa oli muistaakseni pari vaihtoehtoa virtalähteen tyypiksi, jonka perusteella määrittyy jänniteraja missä radio alkaa piippaamaan alhaista jännitettä. Mikä valinta oli Lifepo akulle oikea?

Ja onko tuo valinta muistipaikkakohtainen?

Eihän tuossa olisi mitään järkeä että se olisi muistipaikkakohtainen. Se mikä akku/patterit siinä vekottimessa on sisällä ei paljon muutu sen perusteella mitä autoa ajat.

Siellä on se DRY4/N5L2 vaihtoehto:
http://www.manualslib.com/manual/378271/Futaba-4pl-2-4ghz.html?page=95

Manuaalistahan nuo kaikki selviäisi.

22
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 01.07.14 - klo: 08.36 »
Apuja kaivattaisiin Super killer been kanssa. Miten saan ton ohjaimen säädöt silleen että kun killeri katkasee virrat ja sammuttaa auton niin jarrut menee päälle. Nyt sammuttaa auton kun katkasee ohjaimesta virrat. 3PL:n kanssa sain kyllä jarrut toimiin mut nyt on kyllä liikaa jo säätömahdollisuuksia ja nappuloita.

Throttlen kakkossivulla on muistaakseni failsafe säädöt. Siitä vaan eka päälle ja sitten positio et mihin kohtaan se sen servon kääntää kun sinkku häviää.

23
Ostinko ihan puutaheinää kun ei kukaan tarkempiakaan speksejä antanut?


24
Loistavaa kiitos linkeistä!

Itselle on juuri matkalla UK:sta 5IVE-T ja liityn seuraanne hilpeään jahka saan auton ajokuntoon (killswitch ja ehkä 0235MG asennukset jos malttaa sellaset vielä tilata).

25
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 24.06.14 - klo: 13.24 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.

Ompas vitosharrastajien määrän kasvu pysähtynyt kun seinään aikaa sitten :D

Itse olen Espoosta Matinkylästä, ja viitos-bäshäysseura kelpais toki. Kalustona pian saapuvaa 5IVE-T. YV:llä voi vaikka lähettää infoa Espoon parhaista ajopaikoista.

Lavangossa on tarkoitus ainakin jokunen kerta kesässä käydä.

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 23.06.14 - klo: 22.54 »
Moikka. Tilasin juuri 5IVE-T:n.

Onko tuo 1/5 rata lavangossa ilmainen käyttää? Olen PKSRCA:n jäsen.

Tieto varmaan löytyy joltain näistä 12 sivusta mutta en millään jaksais plärätä läpi kaikkia..

EDIT: Äh, se lukikin tuolla pksrca.fi sivuilla jotta on ilmainen ajaa.

27
Moikka.

Teinpä juuri tilauksen 5IVE-T:stä, ja lähinnä eniten nyt kiinnostaa jotta mitä polttoainetta käytätte noissa? Mitkä on tarkat speksit millä käyn hakemassa sopivaa huoltikselta? Ilmeisesti kuitenkin siis jotain pienkonepolttoainetta, vai käytättekö jotain 98:a ja kakstahtiööliä? 95E etanoli tuskin on hyväksi?

28
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 21.06.14 - klo: 00.18 »
Tohon sytytyksen ja vastarin väliseen yhteyteen tunnutaan viittaavan netissäkin usein..

Miten vastari voi olla sidoksissa jotenkin tuon sytytysjärjestelmän kanssa? Tarkoitus olisi vaihtaa se heti alkuun Futaba 4PL:n vastariin. Eikö se sitten ole mahdollisesti mahdollista?

29
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 13.10.13 - klo: 12.02 »
Huh, ok kiitos paljon! Eli parasta pitää vara-akku mukana mikäli ei ole ihan freesi akku sisällä.

Mites tää homma sitten skulaa neljällä AA:lla? Onko niissä sama/lyhyempi/pidempi käyttöaika sitten?

30
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 12.10.13 - klo: 18.00 »
Oon nyt kyllä hieman ymmälläni noiden akkujen kanssa.

Tänään kun oltiin ajelemassa, niin ohjain näytti sellasta 6,6v mun mielestä eilen. Nyt sitten 4PL rupes huutaan kesken ajojen low voltagea 4,9v.

Ei kai tuon jännitteen noin nopeasti pitäisi pudota?

Laturiin kun laitoin tuon akun, niin kyl siellä laturin mukaan oli jotain 2,35v kennoissa enää potkua.

Ilmeisesti life akun ehdoton minimi on siellä 2v tienoilla, ettei tässä nyt mitään kauheuksia päässyt varmaan käymään akulle (eikä haittaakkaan kun vain kympin maksavat).

Ymmärsin että olisivat lie kestäneet hieman pitempään nuo akut ohjaimessa... Tuon ylläolevan postin jälkeen oon käynyt kaiketi ainakin kaksi täyttä akkua läpi. Ajotahti n. kerran viikossa 2-3 tuntia metsässä ryömintää.

Sivuja: [1] 2 3 4 5